Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hvp27
profiilit
hvp27
hvp27
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
7560
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olin+puoli+vuotta+Heikkilän+dieetillä+vaan+en+laihtunut.+Kolesteroli+kyllä+nousi+reilusti.
Ravitsemussuositukset+perustuvat+tutkimuksiin+ja+ne+tähtäävät+terveelliseen+ruokavalioon+mutta+ihminen+taas+haluaa+syödä+hyvää+ruokaa.+
Laihtuminen+yleensä+parantaa+kolesteroliarvoja+mutta+jos+ravintoon+tulee+paljon+kovaa+rasvaa+niin+se+sitten+huonontaa+kolesteroliarvoja.
31.05.2020 05:22
Suomi+on+aika+huomattava+tekijä+Ravitsemustutkimuksissa.
Kolesterolin+haitoista+on+paljon+näyttöä+ja+kova+rasva+huonontaa+kolesteroliarvoja+reilusti.+Siksi+sitä+pyydetään+välttämään+kaikkialla.+Rasvojen+vaikutuksesta+kolesteroliin+voi+lukea+vaikka+tästä:+'Eri+rasvojen+vaikutus+kolesteroliin,+rypsiöljy+vahvoilla'.
30.05.2020 05:52
Vekulle+ei+sitten+kannata+lähettää+sähköpostia+vaikka+kalasteleekin+täällä+sähköpostiosoitteita.
En+usko+että+saat+täällä+objektiivisiä+vastauksia.+Minulla+ei+ollut+mitään+vaikeuksia+alakarpatessa+tai+VLCD-kuurilla+paitsi+liikunta+oli+työlästä.+
Alakarppaus+nosti+LDL-kolesterolia+50%.
30.05.2020 05:45
Minä+olen+laihtunut+9+kg+kevään+aikana+eikä+ole+ollut+nälkä.+Luulen+että+KNM+lankeaa+dieetistään+aika+pian+jos+on+nälkä+vaikka+syö+kilokaupalla+kasviksia+paivässä.
30.05.2020 05:38
Diabeteslääkkeitä+ei+pääasiassa+käytetä+tärkkelyksen+vuoksi+vaan+hillitsemään+kehon+omaa+glukoosin+tuotantoa.+Haima+tuottaa+sekä+insuliinia+että+glukagonia+ja+kakkosilla+insuliini+ei+toimi+haimassakaan+kuten+pitäisi+joten+glukagonia+erittyy+liikaa.+Glukagonia+on+siis+insuliinin+vasta+vaikuttaja.
Terveellä+on+noin+5+g+glukoosia+verenkierrossa+ja+diabeetikolla+5-15+g.+Vaikka+siis+olisi+syönyt+100+g+hiilihydraattiaattia+hetken+aiemmin.
28.05.2020 10:31
Minulle+olut+ei+ole+juovutusjuoma+vaan+ongelma+on+säännöllinen+käyttö+eli+2+pulloa+per+päivä+tekee+730+pulloa+vuodessa+eikä+kyseessä+ole+keskiolut+...+.+Tuo+on++14+000+grammaa+alkoholia+eli++sama+määrä+läskiä.
Suositusruokavaliossa+on+tasan+yksi+vika+eli+ihmiset+eivät+halua+noudattaa+sitä.+Minä+en+osta+herkkuja+kotiin+(paitsi+silloin+tällöin)+niin+helposti+pysyy+ruodussa+eikä+esimerkiksi+leipää+tule+syötyä+liikaa+ja+lihottavilla++päällysteillä.
Kannattaisi+varmaan+(tai+olisi+kannattanut)+jossain+välissä+mitata+verensokerit+ennen+ateriaa+ja+aterian+jälkeen+koska+tuo+väsymys+saattaa+johtua+esidiabeteksestä+tai+reaktiivisestä+hypoglykemiasta.
28.05.2020 05:27
Rinnanympärys+124+cm+(miehelle)++niin+ruumiinrakenne+on+tontuksi+aivan+väärä.
28.05.2020 05:17
Transrasva+ei+ollut+Suomessa+kauhean+iso+ongelma+kun+margariinia+meni+noin+6+kg+per+vuosi+eli+tuosta+tuli+noin+2+kg+transrasvaa+vuodessa.+Eineksiä+ei+tuolloin+käytetty+paljon+eikä+suomalaisissa+eineksissä+edes+ollut+paljon+transrasvaa.
Perunaa+on+turha+syyttää+koska+siinä+on+vähän+sekä+hiilihydraattia+että+energiaa.+
Insuliinia+on+tutkittu+harvinaisen+paljon+ja+sen+vaikutus+tunnetaan+oikein+hyvin+kiitos+ykköstyypin+diabeetikoiden.+Kakkostyypin+diabeetikoiden+vuoksi+taas+tiedetään+aika+hyvin+mikä+sotkee+metabolian+eli+lihavuus+ja+liikkumattomuus.
28.05.2020 03:36
Rasva+korkeintaan+heikentää+ketoosia.+Ketoaineilla+korvataan+siis+hermosolujen+tarvitsemaa+glukoosia+jos+sitä+ei+saada+ravinnosta.+
ENE+johtaa+myös+ketoosiin+koska+glukoosia+ei+saada+tarpeeksi.+Enetgia+otetaan+läskistä.+
Juu,+glukoosin+tarve+riippuu+liikunnasta.+Erittäin+raskas+ja+pitkäkestoinen+liikunta+kuluttaa+paljon+glukoosia.
Ravintoaineista+varastoituu+helpoiten+rasva.+Hiilihydraattia+taas+kannattaa+välttää+koska+on+kokolailla+mahdotonta+syödä+300+g+hyviä+hiilihydraatteja+päivässä.+Itse+en+juurikaan+välitä+makroista+vaan+tarkeintä+on+syödä+terveellisiä+hiilihydraatteja,+rasvoja+ja+proteiineja.
Ihminen+ei+voi+tehdä+merkittäviä+määriä+glukoosia+rasvasta.+Suurin+osa+ravinnon+tai+elimimistön+rasvoista+on+parillishiilisiä+ja+nuo+eivät+kelpaa.+Rasvassa+on+vain+5%+glyserolia+joka+kelpaa++glyserolia+raaka-aineeksi+ja+sitruunahappokierron+väliruotteitakin+voidaan+käyttää+tuohon.
Jos+ajatellaan+fysiologiaa+niin+hiilihydraattia+kannattaa+käyttää+se+150+g,+proteiinia+50-100+g,+rasvoja+niin+että+saa+Välttämättömät+rasvahapot+ja+loppu+energia+hyvistä+hiilihydraateista+tai+rasvoista.+Jos+harrastaa+vaativaa+liikuntaa+niin+luonnollisesti+kannattaa+suosia+hiilihydraatteja.+Jos+liikunta+on+vaatimatonta+niin+rasvakin+käy.
Laihtumiseen+taas+auttaa+vain+energiavaje.
27.05.2020 13:58
Ketoosi++johtuu+glukoosin+puutteesta+ja+proteiinini+muutetaan+lopuksi+glukoosiksi+noin+50%+tehokkuudella.+Ihmisen+glukoosin+tarve+on+150+g+päivässä+niin+VLCD+jää+juuri+tuon+alle+kun+huomioidaan+proteiini.+Ketoosin+taso+on+kyllä+matala+eikä+minulla+ole+ollut+noilla+nälkä.+VLCD+eroaan+karppauksesta+siinä,+että+rasvaa+ei+ravinnosta+tule+niin+laihtuu+todella+nopeasti.+Toisaalta+sillä+ei+pitäisi+olla+pitkään.+Saatan+heittää+yhden+3+viikon+setin+syksyllä.
27.05.2020 10:08
Kyllä+ne+Ruotsissakin+havahtuivat+LCHF-+eli+sianrasvakarppauksen+riskeihin+2011+kun+Ruotsin+sosiaalihallitus+julkaisi+uudet+diabeetikoiden+ravitsemussuositukset.+Siinä+sitten+varoitetaan+LCHF-karppauksesta+eikä+suinkaan++suositella+sitä.+Dokumentti+löytyy+nimellä+'Kost+vid+diabetes'.
27.05.2020 00:07
Lähtötaino+150+kg+ja+normaalipainon+yläraja+83+kg.+Vyötärö+nyt+106+cm+eli+reilu+6+kg+niin+vyötärönmitta+on+100+cm+tietämissä.+Painon+suhteen+tyydyn+93+kg+painoon+eli+suunnilleen+sama+pudotus.+Ihan+realistinen+tavoite+tämän+vuoden+puolella.
Ylipaino+hankittu+oluella+ja+rasvaisella+ruualla+enkä+syytä+suosituksia+toisin+kuin+nämä+"suositusten"+mukaan+syömämällä+itsensä+lihottaneet.
26.05.2020 23:04
En+mutta+joulupukki+muistaa+minua+aika+usein+lahjuksilla.
26.05.2020 22:39
Ketoosi+vie+nälän.+Ei+ketoosi+ole+on/off+-juttu+vaan+kun+saa+liian+vähän+hiilihydraattia+niin+elimistö+kompensoi+sitä+tuottamalla+ketoneita+joilla+voidaan+korvata+noin+kolmasosa+hermokudoksen+glukoosin+tarpeesta.
VLCD-kuurilllakin+mennään+ketoosiin+vaikka+hiilihydraattia+on+100+g+päivässä.+Syynä+se,+että+energiaa+tulee+erittäin+vähän.
Jos+nälkä+ei+ole+ongelma+niin+hiilihydraattia+voi+käyttää+enemmänkin.+Tärkeintä+on+ellä+saatu+energia+on+pienempi+kuin+kulutettu.+Minulla+menee+tuossa+suhteessa+hyvin+kun+ruuanlaitto+ei+kiinnosta+eikä+siihen+ole+aikaakaan+eikä+myöskään+ruoka+maita.
Vähäinen+vapaa-aika+menee+uuden+kameran+ja+vanhojen+linssien+kanssa.+Jotain+30+linssiä+testattava+ennen+joulua+ja+mahdollista+Espanjan+keikkaa.
26.05.2020 21:43
Kokeile+sitruunaa+tai+limettiä+avokadon+sekaan.+Googlaa+vaikka+Guacamolea.
26.05.2020 13:57
30+kg+lähti+lopettamalla+pikaruoka+ja+muu+rasvainen+ruoka
10+kg+lähti+VLCD-dieetillä
10+kg+nyt+hyväkarppauksella
Vielä+on+matkaa+mutta+niin+kauan+kun+olen+etänä+paino+pudonnee.
26.05.2020 13:39
Juu,+tuommoisesta+on+juuri+kyse.++Tämmöinen+löytyi:+freedict.org+ja+listan+täydentäminen+sittet+Google+Translatorilla.
26.05.2020 13:35
Turhan+hidasta.+Minulla+on+ehkä+3000+espanjan+sanan+sanavarasto+ja+lähinnä+kaipaisin+systeemiä+missä+chromessa/thunderbirdissä+voisi+viedä+hiiren+sanan+päälle+ja+selvittää+mitä+se+tarkoittaa.
25.05.2020 17:50
3%+miehistä+noudattaa+ravitsemussuosituksia+tarkkaan.+Ei+ihmiset+noudata+karppausohjeitakaan+kovin+pitkään.
25.05.2020 08:42
Näinpä.+Sokeri+on+yksi+haitallisimmista+ravintoaineita+mutta+ei+sitäkään+kannata+demonisoida.+Jos+sokeria+menee+paljon+niin+tilanteelle+kannattaa+tehdä+jotain+mutta+pienet+määrät+silloin+tällöin+ovat+ok.
25.05.2020 05:23
302 / 378