Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6314
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvä+uutinen,+että+Pfizer+tutkii+ja+kertoo+myön+julkisuuteen,+miten+rokotuksen+teho+menee.
Kaipa+nämä+muutkin,+kunhan+kerkeävät.
Itsellä+on+2+viikkoa+rokotuksesta,+eli+kaipa+se+vasta-ainetuotanto+on+käynnistynyt.
Mitään+sivuvaikutuksia+ei+ole+ollut.
Tuota+jäin+miettimään,+kun+asiantuntija+sanoi,+että+tässä+kehitteillä+olevassa+kotimaisessa+rokotteessa+ei+ole+tätä+verisuonivaikutusta,++kun+sitä+ei+pistetä,+sitä+ei+pääse+vereen.+(Nenästähän+menee+limakalvojen+kautta.)
Kuitenkin+toisaalta+sanotaan,+ettei+tiedetä,+mikä+aiheuttaa+tulppa+ja+vuotovaaran.
16.04.2021 16:25
Ihan+tässä+´´pakkohulaamista´´+nyt,+että+saa+taas+voimat+palautettua,+viime+aikojen+touhuista.
Viimeinen+isompi+touhuni+oli+tiistaina.
Tuolla+parinkymmenen+kilometrin+päässä,+talvikodin+tienoilla+oli+lumet+sulaneet+aurausvalleja+lukuunottamatta.
Kun+sitten+tulin+tänne+mökille,+en+silmiäni+meinannut+uskoa,+kun+50cm+aurusvalli,+joka+jatkui+10-20+cm+lumena+eteenpäin+pellolle.
Siitä+30+metriä+ylämäkeä+savusaunan+nurkalle.+Sitten+puolitietä+parikymmentämetriä+sulaa,+että+pääsi+kottikärryillä.
Tuumin+siinä,+että+palaanko+takaisin,+no+ei+sisu+antanut+periksi.
Mietin+miten+saan+mökkiin+kaikki+15+kassia.
Tein+betonilapiolla+polun+ja+isosta+presussa+muotoilin+´´ahkion.´´
Sillähän+ne+mukavasti+liukui+perässä+saunan+nurkalle.
Otin+mukaan+vähän+talousvettä.+vessan+huuhteluun+sulamisvettä.+Pesuun+kaivosta.
Kun+vähän+sulaa+menen+sitten+vasta+avaamaan+veden+putkistoon.
Ensimmäisen+vuorokauden+pidän+sähkölämmitystä+päällä,+sitten+riittä+jo+uuni+ja+takka.
Joutsenkin+kävi+kurkkaamassa,+mutta+järvi+on+vielä+jäässä.
Huhuilua+kuuluu+iltaisin+metsästä.+Pikkulinnutkin+jo+viritteelee+laulujaan.
Vallan+hämmästyin,+kun+pojantytär+laittoi+videon+vauvasta.
8kk+ja+kaksi+päivää,+niin+siellä+tuo+kävellen+lykkää+leikkirattaita+lattian+poikki.
Portin+joutuivat+ostamaan+yläkerran+rapun+päähän,+kun+on+niin+kerkeäväinen+kiipeämään.
Ihanaa+kun+aurinko+paistaa.+10+astetta+lämmintä.
Kevään+ja+kesän+odotuksen+iloa+kaikille.
15.04.2021 16:15
11+päivää+sitten+sain+tuota+samaa,+ei+ainakaan+tähän+mennessä+mitään+sivuvaikutuksia.
12.04.2021 15:04
Tässä+jutussa+mainitaan+tuosta+J&J+tulppariskistä.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/b62b0fc5-8fe5-4922-9913-1a5639c0c49b
11.04.2021 23:35
En+näe+asiaa+tuolla+tavalla.+
Jos+extrovertti+on+tyytyväinen+elämäänsä+ja+sinut+itsensä+kanssa+ja+samoin+introvertti,+ei+ole+kummallakaan+syytä+olla+kade,+eikä+katkera.
Ne+asiat+kumpuavat+muualta.
11.04.2021 18:08
Minun+silmääni+pisti+tuo+´´kannattaa+ystävystyä+itsensä+kanssa.´´
Siinä+on+asian+ydin.
Kun+ymmärtää,+että+jokainen+on+oman+elämänsä+laivan+kapteeni.
Kadehtimisella+ei+lisää+omaa+hyväänsä,+vaan+omaa+pahaansa.
Jokaisen+elämässä+tapahtuu+myös+ikäviä+asioita,+mutta,+aina+voi+valita,+miten+asioihin+suhtautuu.
Katkeruuteen+vajonnut+ihminen+ei+ole+oppinut+käsittelemään+pettymyksiä.
Vaan+syy+pettymiyksistä+käännetään+muualle,+sen+sijaan,+että+itse+pitäisi+tehdä+asioille+jotakin.
Apuakaan+ei+pyydetä,+eikä+oteta+vastaan,+koska++vika+on+muualla.++Ehkäpä+sitä+voisi+suojakuoreksikin+luonnehtia.
11.04.2021 16:03
Maalla+kurkien+äännet+ja+pikkulintujen+sirkutus+täytti+luonnon.
Sinivuokotkin+nostelivat+päätään.
Vaan+parina+päivänä+sitten+lykkäsi+lunta+4-5cm,+joka+loppuviikosta+suli+miltei+pois.
Metsähommissa+tuli+pojan+kanssa+oltua.+Kyllä+se+syysmyrsky+oli+melkoisia+kuusen+jötkäleitä+nurin+saanut.
Pöllien+kantaminen+tienviereen+on+se+raskain+osuus.+Kolmas+aamu+oli+sääret+ja+polvet+siinä+asennossa,+että+piti+huilata+yksi+päivä+välissä.+Vaan+kyllä+ne+siitä+vetreyty.
Käsivarren+lihakset+eivät+kipeydy,+kun+on+vähän+tullut+niitä+harjoiteltua.+Yöllä+tosin+varsinkin+oikea+käsivarsi+vähän+puutuu,+kun+on+sahaa+käytellyt.
Lava-autolla+ajoin+pöllit+pihaan,+ei+tarvinnut+traktoria+ladosta+ruveta+ottamaan.+Maakin+oven+edessä+noussut+ja+jumitti+ovea.
Kesätassutkin+tuli+autolle+laitettua.
Parasta+tietysti+se+puusaunan+lämmitys,+kun+ei+tarvitse+kelloa+katsella.
Vesipumppu+mokoma+ei+pelannut,+vaan+kyllähän+ne+saunavedet+ämpärilläkin+kulki.
Skillanille+lämpimät+onnittelut+tyttövauvan+maailman+tulosta.
Monta+on+Sinulla+jo+siinäkin+sukupolvessa+tulokkaita.
Täällä+kesällä+kolmas+tulossa.
Vanhoista+lastenvaatteista,+niin+löysin+kotitalon+vintiltä+sisareni+vanhan+mekon.
Oli+jotain+4-5+vuotiaan+kokoa.
Muistan+sen+äidin+tehneen.+Vaalean+keltainen+ja+erivärisillä+lagoilla+helmassa+ja+miehustassa+runsaita+käsin+tehtyjä+kukkakuvioita.
+Muistelen,+että+äiti+käytti+sanaa+´´merkkuulangat.
Brinkkala+mainitsi+tuon+´´jäätynyt+olkapää´´-sairauden.
Itse+sairastin+sen+työaikana.
Monta+kuukautta+alkuun+varsinkin+öisin+ajoittain+pientä+vaivaa+olkapäässä,+jota+en+miksikään+osannut+lukea.
Sitten+kun+se+alkoi+mennä+lukkoon,+särky+oli+kova.+Burana+ei+auttanut+kun+3-4+tunniksi+kerrallaan+alkuun.+
Taapäin+taivutukseen+jäi+lukitus+käteen,+joka+laukesi+joskus+vajaan+parin+vuoden+päästä.
Tulee+yleensä+vasempaan+käteen,+niinkuin+mullakin.+Joskus+saattaa+tulla+oikeaankin.
10+päivää+sitten+sain+Pfizerin+rokotteen.+Mitään+sivuvaikutuksia+ei+ole+ilmaantunut.
Fimean+sivuja+katsellut,+kyllä+sinne+jonkin+verran+on+ilmoituksi+tullut.
Ei+varmaan+kaikki+ilmoitakaan+noita+yleisempiä,+jotka+menee+pian+ohi.
11.04.2021 12:02
Minä+en+näe+mitään+asiallista+natsiksi+solvaamisessa.
Mänä+näen+sen+kunnianloukkauksena.
04.04.2021 21:59
Varmaan+osin+noin+onkin.
Siellä+Fimean+sivuilla+kyllä+näkyy+näitä+lievempiäkin+aika+lailla+ilmoitetun.
Saavathan+siitä+paremman+kokonaiskuvan.
Mitä+enemmän+tietoa,+sitä+parempi+kehitystyön+kannalta.
04.04.2021 19:56
Pari+pätkää+Suomen+perustuslaista:
Ketään+ei+saa+ilman+hyväksyttävää+perustetta+asettaa+eri+asemaan+sukupuolen,+iän,+alkuperän,+kielen,+uskonnon,+vakaumuksen,+mielipiteen,+terveydentilan,+vammaisuuden+tai+muun+henkilöön+liittyvän+syyn+perusteella.
Jokaisella+on+oikeus+elämään,+sekä+henkilökohtaiseen+vapauteen,+koskemattomuuteen+ja+turvallisuuteen.
04.04.2021 19:06
Kovin+nuori+hän+näyttää+olevan.
Mielenkiintoista+silti+lukea+juuri+nuorten+näkemyksiä.
Minulle+ei+ole+mitään+merkitystä+sillä,+mitä+puoluetta+joku+kannattaa,+lukisin+yhtä+hyvin+vaikka+kenen+näkemyksiä.
Lukiessani+jotain+tekstiä,+en+laita+minkään+värisiä+laseja+nenälleni.
Asioista+ei+saa+realistista+kuvaa,+jos+on+valmis+asenne,+silloin+ei+kannata+lukeakaan.
04.04.2021 17:57
Ei+ollut+ensimmäinen+kerta.
En+minäkään+pienistä+piittaa,+mutta+jotain+rajaa+sentään.
04.04.2021 16:22
No+enhän+minä+nyt+siitä+puhunutkaan.
Ajattelin+vain,+että+ihmiset+haluaisivat+tietää,+jos+itse+saanut/ottamassa+jonkun+rokotteen,
että+millaisia+ei+toivottuja+vaikutuksia+sillä+on+ilmoitettu+olevan.
04.04.2021 16:19
Tuo+on+se+Pfizerin+rokote,+joka+tuli+ensimmäiseksi.
Nuo+rokotuksiin+liittyvät+kuolleisuusluvut+eivät+ole+mielestäni+suhteessa+uskottavia,+koska+eri+rokotteilla+on+rokotettu+eri+määrä+ihmisiä.
Mielestäni+luku+pitäisi+suhteuttaa+rokotettujen+määrään.
04.04.2021 16:06
Lisään+vielä,+että+asia+tulee+selväksi.
Minä+koen+tuon+kunnianloukkauksena.
04.04.2021 14:23
Joko+taas+aloitat+sen+natsituksen.
Onko+minun+otettava+yhteyttä+nettipoliisiin,+vai+loppuuko+se.
04.04.2021 14:09
Niinhän+se+ollut+mailman+sivu,+että+oppositiopuolueet+saavat+nostetta,+ihan+vaan+siitä,+kun+eivät+ole+tikun+nokassa+(hallituksessa).
Tuota+populismia+on+jotkut+muutkin+puolueet+käyttäneet,+ei+se+sinällään+ole+vierasta+kenellekään.
Eikö+se+kokoomuskin+joskus+tituleerannut+olevansa+työväen+puolue.+(Vai+miten+se+mainoslause+meni).
Joka+tapauksessa,+hallituksessa+jokainen+puolue+joutuu+tekemään+kompromisseja.
Painotukset+ehkä+voimasuhteiden+mukaan.
En+tuota+menisi+sanomaan+ovatko+vai+eivätkö+persut+vielä+hallituksessa.
Sen+aika+näyttää.
04.04.2021 13:58
Minua+rupesi+ihan+hymyilyttämään+tuo+lappalainen,+kun+luin+aloitusta.
Kun+ei+tiedetä+mitä+rasismi+tarkoittaa,+niin+kaikkeen+missä+ei+ole+samaa+ajattelua,+huudetaan+vastaukseksi+rasisti.
Jos+kritisoi+maahanmuuttopolitiikkaa,+eikä+ole+jonkun+kanssa+samaa+mieltä,+saa+kuulla+´´rasisti.´
Maahanmuuttopolitiikan+kritisoiminen+ei+ole+rasismia,+se+on+politiikan+kritiikkiä.
Eri+asia,+jos+ruvetaan+henkilöitä+solvaamaan+tavalla,+jonka+perustuslaki+kieltää.
Minä+kun+olen+ollut+hoitamassa+ihmisiä,+jotka+hieman+´´erilaisia´´+kun+valtaväestö,+olen+saanut+kuulla,+huora,+lehmä,+varas+++jne...
Onko+tämän+nykysuuntauksen+tarkoitus,+tukkia+kansalaisten+suut,+ikäänkuin+hivuttamalla,+huomaamatta+kaventaa+sananvapautta.
Päivinkin+kohdalla,+poliisi+sanoi,+ettei+aihetta+syytteen+nostamiseen.+Silti+vaan+syyttäjä+syytteen+nosti.
04.04.2021 13:52
Elähän+nyt.
Jos+asia+kiinnostaa,+senkun+klikkaat+linkkiä.
04.04.2021 13:27
Luin+blogisi.+Asiallista+järkevää+tekstiä.
Itse+asun+Pohjois-Pirkanmaalla,++onneksi+myös+lapseni+lapset+lapsineen.
Kun+asioita+olen+seuraillut,+tuollaistakin+viestiä+on+tullut+luettua+ja+näilläkin+palstoilla+jotkut+kertoneet.
Sen+verran+arkielämässä+vierasmaalaisia,+varsinkin+nuorta+väkeä+nähnyt,+että+tavat+ja+tottumukset+ovat+erilaiset,+kuin+meillä+suomalaisilla.
Päättäjien+linjahan+on+ollut+muissakin+tiettyä+vierasmaalaisten+ryhmää+koskien+hyssyttelevä.
Tuo+ohituskaista+heille+rokotusjonossa+on+kaksipiipuinen+asia.
Sillä+voitaisiin+osin+myös+suojata+muuta+väestöä,+mutta+toisaalta,+omakin+väkeni+odottaa+rokotuksia,+pitäisikö+sitten+antaa+ensin+niille,+jotka+ei+rajoituksista+piittaa.
04.04.2021 13:26
183 / 316