Astraa vain yli 65-vuotiaille

Mitä mieltä olette siitä että Astran rokotetta ei anneta alle 65vuotiaille haittavaikutusepäilyjen vuoksi? Loppuvatko ne mahdolliset haittavaikutukset kun ihminen täyttää 65v. Vai onko tämä yleisestikin yhteiskunnassamme oleva käsitys että tuottamattomien ei niin väliä?

154

1147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      J&J on rokote, joka minulle annetaan. Muita en hyväksy, eli kieltäydyn.

      • Voiko sen itse valita?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Voiko sen itse valita?

        Voi, voi jättää väliin koko paskan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi, voi jättää väliin koko paskan.

        Valita vou olla ottamatta mutta ei vissiin sitä minkä ottaa. Itse otin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi, voi jättää väliin koko paskan.

        Vastaus kysymykseen: En mene rokotukseen ennenkuin J&J on tarjolla.
        Soitin alueen rokotuspäällikölle, että kieltäydyn.


      • Anonyymi

        Jos meillä peruu rokotteen takia, siirtyy vuoro vähintään 1 kk usein 2 kk.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus kysymykseen: En mene rokotukseen ennenkuin J&J on tarjolla.
        Soitin alueen rokotuspäällikölle, että kieltäydyn.

        15 miljoonaa annosta J&J rokotteita joudutaan heittää menemään, kun lääketehdas on tunaroinut ja sekoittanut siihen AstraZenecan aineosia joukkoon.

        ""Arbetarna i en nystartad fabrik i Baltimore, som väntar på tillstånd av amerikanska myndigheter, har av misstag råkat sammanblanda ingredienserna i de två vaccin man tillverkar där.
        Fadäsen innebär att 15 miljoner doser av Johnson & Johnsons endos-vaccin kan tvingas slängas, skriver New York Times.
        Fabriken tillverkar både denna och Astra Zenecas vaccin och på något sätt blev ingredienserna sammanblandade.""


      • Tellukka kirjoitti:

        15 miljoonaa annosta J&J rokotteita joudutaan heittää menemään, kun lääketehdas on tunaroinut ja sekoittanut siihen AstraZenecan aineosia joukkoon.

        ""Arbetarna i en nystartad fabrik i Baltimore, som väntar på tillstånd av amerikanska myndigheter, har av misstag råkat sammanblanda ingredienserna i de två vaccin man tillverkar där.
        Fadäsen innebär att 15 miljoner doser av Johnson & Johnsons endos-vaccin kan tvingas slängas, skriver New York Times.
        Fabriken tillverkar både denna och Astra Zenecas vaccin och på något sätt blev ingredienserna sammanblandade.""

        No oho ja tuo linkki oli mistä lähteestä?


      • siilivain kirjoitti:

        No oho ja tuo linkki oli mistä lähteestä?

        New York Times, siinä lukee :)


      • Tellukka kirjoitti:

        New York Times, siinä lukee :)

        Oukei. Minä kun en osaa viroa :D.


      • Anonyymi

    • Yli 70-vuotiaille annetaan pfizer biontechin rokotetta, sitä ei taideta olla moitittu.
      Kuinka 65-69 vuotiaat olisivat tuottamattomampia, jotkut saattavat käydä töissäkin ja noin yleisesti olla terveempiä kuin vanhemmat ihmiset.
      Onko tämä ikäryhmä sitten parhaiten suojassa verihyytymiltä, ei voi tietää, ehkä rokote ei niitä aiheuta?

      • Yleinen eläkeikä lienee kuitenkin 65v.


      • siilivain kirjoitti:

        Yleinen eläkeikä lienee kuitenkin 65v.

        Minäkin voisin olla töissä 68 vuotiaaksi ja moni tekee keikkatöitä yli 70 vuotiaanakin, esim. sairaaloissa. Silmälääkärini pitää vastaanottoa ja on seitsemänkymppinen.


      • rönsy kirjoitti:

        Minäkin voisin olla töissä 68 vuotiaaksi ja moni tekee keikkatöitä yli 70 vuotiaanakin, esim. sairaaloissa. Silmälääkärini pitää vastaanottoa ja on seitsemänkymppinen.

        Totta, mutta ehkä suusin osa eläköityy jo n 65vee.


      • Anonyymi

        Ei verihyytymät ole ikäkysymys tässä rokoteasiassa.


      • Anonyymi
        rönsy kirjoitti:

        Minäkin voisin olla töissä 68 vuotiaaksi ja moni tekee keikkatöitä yli 70 vuotiaanakin, esim. sairaaloissa. Silmälääkärini pitää vastaanottoa ja on seitsemänkymppinen.

        Juu ja minä teen keikkatöitä pimiän aikaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja minä teen keikkatöitä pimiän aikaan

        Onko kannattavaa toimintaa?


      • Anonyymi

        "pfizer biontechin rokotetta"

        ei ainakaan meillä suurkaupungissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "pfizer biontechin rokotetta"

        ei ainakaan meillä suurkaupungissa.

        Helsinkiläiset 74-vuotiaat ystävät saivat pari viikkoa sitten pfizer biontech-rokotetta.


      • Anonyymi

        Pfizerin on tehokkain. Antaa nopean suojan eliitin hyväksi. Ymmärsitkö? Olen tällä palstalla antamassa neuvoa. Sen avulla on lähdetty suorin jaloin ja läheltä on pitäny. Sellainen tehopiikki. Tietoa löytyy mm. vaersin kannasta. Ja tapauksia on paljon. Niin muuten www.koronarealistit.com


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Yleinen eläkeikä lienee kuitenkin 65v.

        Jaha, minäkin olen jo sen 65 vuotta hiljattain saanut mittariin.
        Joku jämärokote annetaan vanhoille, koska heidän terveydellään voi ihan hyvin leikkiä venäläistä rulettia. THL ja hallitus on täynnä laiskiaisia, ei heitä kiinnosta kansalle tiedottaminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaha, minäkin olen jo sen 65 vuotta hiljattain saanut mittariin.
        Joku jämärokote annetaan vanhoille, koska heidän terveydellään voi ihan hyvin leikkiä venäläistä rulettia. THL ja hallitus on täynnä laiskiaisia, ei heitä kiinnosta kansalle tiedottaminen.

        No en nyt kuitenkaan olisi noin pessimistinen :).


      • Anonyymi
        rönsy kirjoitti:

        Minäkin voisin olla töissä 68 vuotiaaksi ja moni tekee keikkatöitä yli 70 vuotiaanakin, esim. sairaaloissa. Silmälääkärini pitää vastaanottoa ja on seitsemänkymppinen.

        Tarkoitat varmaankin silmälääkäriä jonka vastaanotolla käyt,tuskin on sinun oma silmälääkärisi.😁😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat varmaankin silmälääkäriä jonka vastaanotolla käyt,tuskin on sinun oma silmälääkärisi.😁😁

        Parin vuoden välein saan viestin jossa sanotaan että "silmälääkärisi haluaa sinun tulevan vastaanotolle", ei voi olla totta, hänkö olisi jonkun toisenkin silmälääkäri, nyt mä murrun.


    • Ehkä kyse ei ole "tuottamattomista",
      jospa vain tuossa iässä tilastollisesti veritulppien esiintyvyys lisääntyy,
      jäädään eläkkeelle ja esim liikkuminen saattaa vähentyyä , ylipaino kasvaa jne
      riski saada veritulppa lisääntyy muutenkin.
      Yritetään välttää tuomasta uutta riskitekijää 65 ihmisille.

      • Anonyymi

        Veritulppariskejä on tullut ja pelätään 20-50 vuotiailla, siksi heille ei laiteta astra zenecaa.


      • Nii että muutenki tulppariski lisääntyyniin ei haittaa vaikka rokotteella mahdollisesti tuodaansiihen pieni bonus lisää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veritulppariskejä on tullut ja pelätään 20-50 vuotiailla, siksi heille ei laiteta astra zenecaa.

        Moni tuosta ikäluokasta astrarokotteen on jo saanut. Luultavasti toinen rokote ei ole astralta.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Moni tuosta ikäluokasta astrarokotteen on jo saanut. Luultavasti toinen rokote ei ole astralta.

        Olen ymmärtänyt että toisen rokotteen pitää olla samaa kuin ensimmäinen on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt että toisen rokotteen pitää olla samaa kuin ensimmäinen on.

        Näin on:
        "Toisen rokotteen tulisi olla sama rokote kuin ensimmäiselläkin rokotuskerralla."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin on:
        "Toisen rokotteen tulisi olla sama rokote kuin ensimmäiselläkin rokotuskerralla."

        No juuri uutisissa oli et nyt harkitaan rokotetaanko alle 65-vuotiaita astraa jo saaneita astran rokotteella.

        "TERVEYDEN ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ylilääkäri Hanna Nohynek sanoo, että vielä ei voida vastata kysymykseen, saavatko alle 65-vuotiaat yhden Astra Zeneca -rokotteen saaneet toisen piikin samaa rokotetta.

        ”On onneksi vielä aikaa siihen, että yhden Astra Zeneca -rokotteen saaneiden ensimmäisestä rokotuksesta tulee kuluneeksi 12 viikkoa (jolloin toinen rokotus olisi määrä antaa). Toivomme toki, että yhden piikin saaneiden rokottamista voitaisiin jatkaa samalla rokotteella. Haluamme kuitenkin varmistaa, että näyttö rokotteen turvallisuudesta tukee tätä päätöstä”, Nohynek kertoi STT:lle.

        Suomessa Astra Zenecan koronarokotetta ei toistaiseksi anneta alle 65-vuotiaille rokotteen haittavaikutusepäilyjen vuoksi. Kyse on varotoimenpiteestä."

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007883974.html


      • siilivain kirjoitti:

        No juuri uutisissa oli et nyt harkitaan rokotetaanko alle 65-vuotiaita astraa jo saaneita astran rokotteella.

        "TERVEYDEN ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ylilääkäri Hanna Nohynek sanoo, että vielä ei voida vastata kysymykseen, saavatko alle 65-vuotiaat yhden Astra Zeneca -rokotteen saaneet toisen piikin samaa rokotetta.

        ”On onneksi vielä aikaa siihen, että yhden Astra Zeneca -rokotteen saaneiden ensimmäisestä rokotuksesta tulee kuluneeksi 12 viikkoa (jolloin toinen rokotus olisi määrä antaa). Toivomme toki, että yhden piikin saaneiden rokottamista voitaisiin jatkaa samalla rokotteella. Haluamme kuitenkin varmistaa, että näyttö rokotteen turvallisuudesta tukee tätä päätöstä”, Nohynek kertoi STT:lle.

        Suomessa Astra Zenecan koronarokotetta ei toistaiseksi anneta alle 65-vuotiaille rokotteen haittavaikutusepäilyjen vuoksi. Kyse on varotoimenpiteestä."

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007883974.html

        Olipa hyvä tieto, olen itse riskiryhmään kuuluvana saanut maaliskuun alussa ensimmäisen piikin astrazenecaa.
        Toinen pitäisi saada toukokuun loppupuolella, pitää odottaa mitä tuleman pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on:
        "Toisen rokotteen tulisi olla sama rokote kuin ensimmäiselläkin rokotuskerralla."

        AZ:n sotkun vuoksi toinen rokote voi olla mitän vaan. Näin selvää touhua tämä tokotehomma nyt on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veritulppariskejä on tullut ja pelätään 20-50 vuotiailla, siksi heille ei laiteta astra zenecaa.

        Yli 60 vuotiaillakin ollut, epäily AstraZeneca.


    • Anonyymi

      Ymmärsin niin, että Astralla aletaan rokottaa m y ö s yli 65-vuotiaita.
      Sitähän ei lääketehdas ollut testannut iäkkäillä, niin sillä ei aluksi rokotettu
      iäkkäämpiä.

      • Anonyymi

        Niin minäkin olen ymmärtänyt. Aloitus on asenteellista vääristelyä ja "uhriutumista".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin minäkin olen ymmärtänyt. Aloitus on asenteellista vääristelyä ja "uhriutumista".

        Aloitus on kysymys ja keskustelun avaus aiheesta.


      • Noin suunniteltiinkin et aletaan rokottaa myös yli 65-vuotiaista kunes sitten tuli tämä tauko veritulppaepäilyjen vuoksi.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Aloitus on kysymys ja keskustelun avaus aiheesta.

        Aloituksenasettelu on huono. Yrität syöttää väärää tietoa ja valmiin asenteen vastaajan päähän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksenasettelu on huono. Yrität syöttää väärää tietoa ja valmiin asenteen vastaajan päähän.

        Tee ite parempi.


    • Astran rokoite antaa lähes 100% suojan vakavaa tautimuotoa vastaan... ja juuri iäkkäämmät ovat suurin kuolemanriski ryhmä... siksi se on paras rokote sille ikäryhmälle... itse olen 63 v ja ehdottomasti ottaisin sen jos tarjottaisiin...

      • Miksi sitä sitten alkuun nimenomaan EI annettu iäkkäämmille? Vai onko sen 100% suoja selvinnyt vasta nyt myöhemmin.


      • siilivain kirjoitti:

        Miksi sitä sitten alkuun nimenomaan EI annettu iäkkäämmille? Vai onko sen 100% suoja selvinnyt vasta nyt myöhemmin.

        Rokotteen kehitysvaiheessa oli tutkittu enimmäkseen nuoremmilla ikäpolvilla... piti odotella tutkimustuloksia vanhemmista... ei siinä sen kummempaa salaliittoa ollut... nyt sitä tietoa on ja on myös osoitettu että vanhemmilla ryhmillä teho vakavaan sairastumiseen on todella hyvä, ehkä paras kaikista rokotteista...


      • siilivain kirjoitti:

        Miksi sitä sitten alkuun nimenomaan EI annettu iäkkäämmille? Vai onko sen 100% suoja selvinnyt vasta nyt myöhemmin.

        Muistaisin, että joutuivat vähän alentamaan tuota tehokkuusprosenttia.


    • Anonyymi

      Veritulppariski on suurempi yli 60 vuotiailla koska heistä monilla on tulppaa edistäviä sairauksia kuten diabetes (kakkonen), korkea verenpaine, korkea kolestroli. Ylipaino ja tupakointi myös lisäävät tulpan riskiä.
      Norjassa yksi kuoli ja kaksi terveysalalla työskentelevää joutui sairaalaan saatuaan A-Z rokotuksen. Oletettavasti alle 60 vuotiaita. E-pillereiden käyttö lisää veritulppariskiä yhdistettynä A-Z rokotteeseen.
      Edelleenkin A-Z rokotusten vaikutusta veritulppiin tutkitaan. Esimerkiksi Tanskassa A-Z rokotuksia ei ole jatkettu.
      Mielestäni Suomessa vähätellään A-Z:n haittavaikutuksia. Yksikin kuolema on liikaa, varsinkin jos se osuu omalle kohdalle.
      En aio ottaa koronarokotusta jos tarjolla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin A-Z.

    • Anonyymi

      Mulla on Opel Astra, olen 59 v.

    • Katsoiko kukaan ykkösaamua tänään, siinä HUS:n lääkäri selvitti, ettei se ole tavallinen veritulppa vaan immuunipuolustus kääntyy omia verihiutaleita vastaan.
      En osaa paremmin selittää, mutta kaipa siitä lehtiin tietoa tulee.
      Aiemminhan tuota Astraa ei oltu testattu yli 65-vuotiailla, mutta nyttemmin kuulemma on, eikä ole tullut näitä tulppatapauksia esiin yhtään. (ainakaan vielä)

      • Anonyymi

        A.Järvinen vahvisti sen , että odotan J&J rokotetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        A.Järvinen vahvisti sen , että odotan J&J rokotetta.

        Mulla on rokotusaika torstaina.
        Kysyin mikä rokote, sanovat Pfizer. No se kelpaa mulle.
        En olekaan seurannut missä vaiheessa tuon J&J saanti on. Joko se on hyväksytty.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Mulla on rokotusaika torstaina.
        Kysyin mikä rokote, sanovat Pfizer. No se kelpaa mulle.
        En olekaan seurannut missä vaiheessa tuon J&J saanti on. Joko se on hyväksytty.

        Yli 70v. laitetaan pfizeria.


      • Eliaana kirjoitti:

        Mulla on rokotusaika torstaina.
        Kysyin mikä rokote, sanovat Pfizer. No se kelpaa mulle.
        En olekaan seurannut missä vaiheessa tuon J&J saanti on. Joko se on hyväksytty.

        Minä otin myös phizerin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yli 70v. laitetaan pfizeria.

        Sitä vähän arvelinkin, olen nimittäin 71.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Minä otin myös phizerin

        Hoitohenkilöstö on rokotettu pfizerilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hoitohenkilöstö on rokotettu pfizerilla.

        Se oli vissiin ensimmäinen mitä tulikin, jos oikein muistan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hoitohenkilöstö on rokotettu pfizerilla.

        Astralla myös.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Sitä vähän arvelinkin, olen nimittäin 71.

        Minäkin ihmetellyt. Olen luullut keskustelevani oman ikäluokkani kanssa. Toisaalta ymmärrän hyvin, jos joku ei viihdy 70 palstalla. Tää palsta oli aika vastenmielinen 3-4 vuotta sitten. Karseimmat siirtyneet seuraavaan ikäryhmään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin ihmetellyt. Olen luullut keskustelevani oman ikäluokkani kanssa. Toisaalta ymmärrän hyvin, jos joku ei viihdy 70 palstalla. Tää palsta oli aika vastenmielinen 3-4 vuotta sitten. Karseimmat siirtyneet seuraavaan ikäryhmään.

        Jaahas. Minä kun en ole koskaan ymmärtänyt tuota tiukkapipoista ikäluokkahokua.
        Ihan, kun ei voisi keskustella muiden ihmisten, kun tiettyyn ikähaarukkaan kuuluvien.
        Jos vaikka joku on 69 ja minä 71, mikä siinä on niin kamalaa, ettei voi mielipiteitä vaihtaa.


      • Eliaana kirjoitti:

        Jaahas. Minä kun en ole koskaan ymmärtänyt tuota tiukkapipoista ikäluokkahokua.
        Ihan, kun ei voisi keskustella muiden ihmisten, kun tiettyyn ikähaarukkaan kuuluvien.
        Jos vaikka joku on 69 ja minä 71, mikä siinä on niin kamalaa, ettei voi mielipiteitä vaihtaa.

        No ei mikkää. Ethän livessäkää valihe keskustelukumppaneita iän perusteella.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Jaahas. Minä kun en ole koskaan ymmärtänyt tuota tiukkapipoista ikäluokkahokua.
        Ihan, kun ei voisi keskustella muiden ihmisten, kun tiettyyn ikähaarukkaan kuuluvien.
        Jos vaikka joku on 69 ja minä 71, mikä siinä on niin kamalaa, ettei voi mielipiteitä vaihtaa.

        Joo, mutta himpun yli 60 vuotiaan suhteen 40-luvulla syntyneet ovat aikalailla eri aalopituudella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta himpun yli 60 vuotiaan suhteen 40-luvulla syntyneet ovat aikalailla eri aalopituudella.

        Juuh. Kyllä siinä aaltoja piisaa.😁
        Esim. 60:stä 69:n on 9 vuotta ja 69:stä 71:n on 2 vuotta.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Mulla on rokotusaika torstaina.
        Kysyin mikä rokote, sanovat Pfizer. No se kelpaa mulle.
        En olekaan seurannut missä vaiheessa tuon J&J saanti on. Joko se on hyväksytty.

        Minä saan huomenaamulla rokotteen, eli se lie Plizerin, Astra Zeneca se ei ole, näin sanottiin.

        Yli 70-vuotias Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin ihmetellyt. Olen luullut keskustelevani oman ikäluokkani kanssa. Toisaalta ymmärrän hyvin, jos joku ei viihdy 70 palstalla. Tää palsta oli aika vastenmielinen 3-4 vuotta sitten. Karseimmat siirtyneet seuraavaan ikäryhmään.

        Siellä on joku Pervokki (70 ). Onkohan sillä moderaattorin oikeudet. On ihan käsittämätön tyyppi. Palstan aivopesijä, jotta ihmiset äänestävät oikein, niinkuin yli 30 vuotta sitten. Se on virhe, maamme mamutetaan koko ajan selkämme takana.


    • Anonyymi

      Astraa eläkeläisille , säästyy valtion rahat kun pistoksesta kuolla kupsahtavat !

      Ättestupan

    • Anonyymi

      Noin 40 ihmistä on jo kuollut rokotuksen seurauksiin.
      Pfeizerilla ron rokorettu viime vuoden lopusta alkaen. Sitten Modernalla.

      • Liekö tuota missään todistettu.
        Mielenkiinnolla odotan, kerrotaanko tulevaisuudessa, että rokote olisi kuoleman aiheuttaja.
        Uskon, että rokote (siis en tiedä) voi laukaista jotakin, joillain ihmisillä, joka johtaa kuolemaan.


    • Anonyymi

      Sputnikkiin ei ole kuulemma kupsahtanut yhtään rokotettua Venäjän tietotoimiston mukaan joten odotan sitä.😵💉

      • Ottiko Puttiini sputnikin?


      • En luottaisi Venäjän tiedoituksiin.


      • Anonyymi

        Monen venäläisen mielestä koronaa ei ole olemassakaan.
        Siellä kuolleitten diagnoosi voi olla keuhkokuume. Ei viruksen aiheuttama sairaus.


    • Anonyymi

      taitaa olla niin, että Astraa ei riitä nuoremmille kun vielä vanhemman ikäryhmän rokotukset on kesken.

    • Anonyymi

      Meillä Astralla rokotetaan 65-69 vuotiaita riskiryhmiin kuuluvia, muita Pfizerillä, syytä en osaa sanoa.

      • Taitaa olla pitkälti niin että rokotetaan niillä rokotteilla mitä satutaan saamaan


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Taitaa olla pitkälti niin että rokotetaan niillä rokotteilla mitä satutaan saamaan

        Astra piikkiä ei kuitenkaan väkisin laiteta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Astra piikkiä ei kuitenkaan väkisin laiteta.

        Ei nii mutta tulee nähtäväksi se että jos kieltäydyt astrasta, joudut sen eteen saatko rokotetta ollenkaan.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ei nii mutta tulee nähtäväksi se että jos kieltäydyt astrasta, joudut sen eteen saatko rokotetta ollenkaan.

        En ottanut rokotusta. Odottelen jos J&J on hyvä, otan sen jos saan.
        Pysyn kotonani eristyksissä edelleen.
        Kaverini otti Astran. Ei mitään oireita toistaiseksi, mutta tehoaako nämä
        rokotukset edes nykyisiin virusmuunnoksiin ?
        Lääkärit sanovat, että ehkä ei, mutta oireet tulevat kuulemma lievempänä,
        Mistä ne sen tietää ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ottanut rokotusta. Odottelen jos J&J on hyvä, otan sen jos saan.
        Pysyn kotonani eristyksissä edelleen.
        Kaverini otti Astran. Ei mitään oireita toistaiseksi, mutta tehoaako nämä
        rokotukset edes nykyisiin virusmuunnoksiin ?
        Lääkärit sanovat, että ehkä ei, mutta oireet tulevat kuulemma lievempänä,
        Mistä ne sen tietää ?

        Ehkä kokemusta on jo sen verran kertynyt?


    • Anonyymi

      Hyvä homma niin säästyy valition eläkerahat.

      • Eipä valtio eläkkeitä maksa kovinkaan monille.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Eipä valtio eläkkeitä maksa kovinkaan monille.

        No ketä sitten???


    • Anonyymi

      6.4. on rokotusaika. Jos yrittävät tyrkyttää Astraa, niin käännyn ympäri ja lähden kotiin.
      Sitä en ota.

    • Anonyymi

      On kyllä hieman erikoista, että "Astralla aletaan rokottaa yli 65-vuotiaita,
      koska heillä ei ole todettu haittavaikutuksia".
      Ei kai ole, kun ei ole rokotettukaan. Ainakaan Suomessa.
      Onko ulkomailta tietoa vai mihin tuo perustuu ?

      Jos 17 miljoonan rokotetun kohdalla on kaksi vakavaa tapausta, se on toisaalta vähän,
      onhan Suomessa kuollut jo nyt rokotuksen seurauksiin lähes 40 ihmistä ja eniten on rokotettu Pfeizerilla.
      Suurin osa kuolleista on päälle 80-vuotiaita ja yksi työikäinen hoitaja, jolla oli joku perussairaus.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kyllä näillä main on astrazenecalla rokotettu yli 65 vuotiaita, minutkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tammikuun alussa ei ollut tietoakaan AstraZenecan rokotteesta,
        vain Pfeizerilla rokotettiin muistaakseni helmikuulle asti,
        tässä uutinen kolmesta kuolemantapauksesta tammikuussa.

        https://www.mediuutiset.fi/uutiset/suomessa-kolme-on-kuollut-pian-saatuaan-koronarokotteen-syyksi-epaillaan-sairautta/95e277e4-73d8-4918-baac-69ca94602e27

        Mikä rokote nyt sitten olisi "vaarallisin" ?

        Linkissäsihän kirjoitetaan näin:

        Tapauksia on maanantaihin mennessä ilmoitettu kolme ja niissä kaikissa potilaan epäillään menehtyneen sairauteen, joka hänellä on ollut jo ennen rokotteen saamista.

        ”Tämänhetkisen tiedon mukaisesti rokotteen ei epäillä aiheuttaneen menehtymistä, eikä suosituksia rokottamisen suhteen olla muuttamassa”, Fimean tiedotteessa todetaan.

        Eli kuoleman tapausten ei katsota johtuneen rokotteista vaan rokotteen saaneen muista sairauksista. Pysytään nyt kuitenkin faktoissa.


    • Anonyymi

      Uuden virukset on vallalla. Uudet muuntuneet virukset väistävät rokotteen.
      Mitä hyötyä näistä rokotuksista on ?

      • Eihän vielä ole tutkittua tietoa noista "väistöistä". Rokote kannattaa ottaa sen vuoksi et se suojaa ainakin vaikeammilta taudeiltä eli tehohoitopaikkoja säästyy.


      • Anonyymi

        Väistäisit itsesi takavasemmalle...


    • En tiedä, voiko rokotetta valita, jos voisi, niin ottaisin jonkun muun, ja maksaisin eron kalliimman välillä Ei taida olla mahdollista.
      Muuten, alkaa nuo rokotuskuvat jo tympäistä. Eikö koronasta voisi kirjoittaa ilman piikiityskuvia.

    • Anonyymi

      Kiistämätön tosiasia on, että Norjassa Astra Zeneca on tappanut yhden henkilön ja kaksi joutui sairaalahoitoon. He eivät siis kuolleet/sairastuneet mistään muusta syystä. Norja ja Tanska eivät tällä hetkellä rokota Astra Zenecalla ennen kuin tämän rokotteen haittavaikutukset on tutkittu perin pohjin. Esimerkillistä toimintaa!
      Suomi pelaa vaarallista peliä 65 - 69 vuotiaiden kanssa. En sano, etteikö kyseinen rokotus olisi passeli suurimmalle osalle tähän ikäryhmään kuuluvista mutta ei kaikille ja ei varsinkaan riskiryhmään kuuluville eli esim niille, joilla on korkea kolestroli . Olen 66 vee ja ldl- kolestroli oli tammikuussa 4.2 (raja-arvon pitäisi olla alle 3). Tuntuu, että teen itsemurhan, jos hyväksyn Astra Zenecan rokotuksen koska se altistaa tulpan saamiseen. Ja mitä tekee yhdistettynä jo ennestään koholla oleviin kolestroliarvoihin?
      Ennemmin otan riskin sairastua koronaan kuin otan tämän rokotteen.

      • Anonyymi

        rokotteen otin, on eri merkkiä iän takia ja piikitystä en edes tuntenu, kävi nopeasti ja mitään oireita ei ole tullu


      • Anonyymi

        Korkea kolesteroli saadaan aika nopeasti ja tehokkaasti alas lääkityksellä, tiesitkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkea kolesteroli saadaan aika nopeasti ja tehokkaasti alas lääkityksellä, tiesitkö?

        Juu, tiedän . Vaan kun kolestrolilääkkeiden sivuvaikusten takia en voi niitä käyttää. Onkohan sulla muuta kommentoitavaa tähän ketjuun?


    • Anonyymi

      Toistakymmentä vuotta verenpainelääkkeillä lievän stroken jälkeen , ei pahemmin piikit kiinnosta , nuoret hoitsut ympäri Eurooppaa heittäneet henkensä rokotuksien jälkeen ! Että silleen :(

      Gubbe 72

      • "nuoret hoitsut ympäri Eurooppaa heittäneet henkensä rokotuksien jälkeen ! "

        Laitahan vähän miestä tuon tiedon olet saanut.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        "nuoret hoitsut ympäri Eurooppaa heittäneet henkensä rokotuksien jälkeen ! "

        Laitahan vähän miestä tuon tiedon olet saanut.

        Norjassa ja Tanskassa jos viittit vähän uutisia seurata !

        :-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Norjassa ja Tanskassa jos viittit vähän uutisia seurata !

        :-)

        Linkkiä kehiin pliis :D.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Linkkiä kehiin pliis :D.

        Ja nyt uutisissa 30 ihmistä Englannissa saaneet veritulpan kun Astralla rokotettiin !!!

        Astra = Shit


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt uutisissa 30 ihmistä Englannissa saaneet veritulpan kun Astralla rokotettiin !!!

        Astra = Shit

        Onko asran yhteys siihen varmuudella todistettu?


    • Anonyymi

      Miksi arvioidaan, että yli 65-vuotiaat ei saisi veritulppaa Astra Zenegasta? Varmaan siksi, kun aluksi sitä ei edes vanhemmille ihmisille annettu, joten ei ole voinut tulla sen ikäisille veritulppiakaan siitä. Kyllä niitä alkaa kohta illmenemään yli 65-vuotiaillakin kun rokotuksia jatketaan senkin ikäisillä. Odotetaanhan vain!

      • Ku ei ole vielä ilimenny :). Oliko eilen uutisissa että phizeriä voi joutua ottamaan kolmannenkin rokotteen ?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ku ei ole vielä ilimenny :). Oliko eilen uutisissa että phizeriä voi joutua ottamaan kolmannenkin rokotteen ?

        Omasta neuvolakortistani näkee, kuinka aikoinaan 55-56vuosina tykitettiin poliorokotetta oikein huolella. Miksi tämän taudin kohdalla kaikki sujuisi heti ilman mitään kokeilua? Kaikkea täytyy testata!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omasta neuvolakortistani näkee, kuinka aikoinaan 55-56vuosina tykitettiin poliorokotetta oikein huolella. Miksi tämän taudin kohdalla kaikki sujuisi heti ilman mitään kokeilua? Kaikkea täytyy testata!

        Joo kun sain tyttäreni vuonna -85 tehostettiin poliorokotetta vielä niin että sitä nautittiin sokeripalaan imeytettynäja vauvaa piti hoitaa maski kasvoilla ensimmäiset viikot.

        Elämämme merkillisiä aikoja.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Joo kun sain tyttäreni vuonna -85 tehostettiin poliorokotetta vielä niin että sitä nautittiin sokeripalaan imeytettynäja vauvaa piti hoitaa maski kasvoilla ensimmäiset viikot.

        Elämämme merkillisiä aikoja.

        Että tehosteista voi tulla vielä vuosikymmenienkin jälkeen, kun tauti taas nostaa päätään. Sellaisia ne kulkutaudit on!


      • siilivain kirjoitti:

        Ku ei ole vielä ilimenny :). Oliko eilen uutisissa että phizeriä voi joutua ottamaan kolmannenkin rokotteen ?

        Oli juttua. Voihan olla, että aikanaan kulkee kun influenssa konsanaan ja rokotus pitää uusia.
        Tuos Norjan ja Tanskan juttu on muutaman päivän takaa.
        Tutkitaan. En ole varmistusta nähnyt.
        Viitteitä siihen suuntaan, että ko. ihmisillä on ollut vahva immunopuolustus ja vasta-ainetuotanto aiheuttanut verihiutaleiden puuroutumista aiheuttaen tulppia.
        Kerrottiinhan täälläkin koronapotilaista, että sairaalahoitoon joutuneille on annettu verenohennuslääkkeitä.
        Vaikuttaa siltä (en tiedä), niinkuin puolusmekanismi kävisi joillakin ´´ylikierroksilla´´.
        Katsotaan, kaipa tutkittua tietoa tulee aikanaan.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Oli juttua. Voihan olla, että aikanaan kulkee kun influenssa konsanaan ja rokotus pitää uusia.
        Tuos Norjan ja Tanskan juttu on muutaman päivän takaa.
        Tutkitaan. En ole varmistusta nähnyt.
        Viitteitä siihen suuntaan, että ko. ihmisillä on ollut vahva immunopuolustus ja vasta-ainetuotanto aiheuttanut verihiutaleiden puuroutumista aiheuttaen tulppia.
        Kerrottiinhan täälläkin koronapotilaista, että sairaalahoitoon joutuneille on annettu verenohennuslääkkeitä.
        Vaikuttaa siltä (en tiedä), niinkuin puolusmekanismi kävisi joillakin ´´ylikierroksilla´´.
        Katsotaan, kaipa tutkittua tietoa tulee aikanaan.

        Mitä väliä? Tauti, kun tauti! Tulee ja menee!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä väliä? Tauti, kun tauti! Tulee ja menee!

        Kelle on ja kelle ei.
        Isommalle osalle rupee oleen välii, kun on teholla nokka hengityslaitteessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Että tehosteista voi tulla vielä vuosikymmenienkin jälkeen, kun tauti taas nostaa päätään. Sellaisia ne kulkutaudit on!

        Juu. Kun päästään tuudittautumaan siihen et tauti kokonaan voitettu sepänostaakin päätää et täällä ollaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä väliä? Tauti, kun tauti! Tulee ja menee!

        Toivottavasti myös menee. Todennäköisesti jää kiertämään.


    • Konstit on monet.

      Kun alle 65 vuotiaat, joille sitä vain aikeisemmin annettiin, alkoivat saamaan veritulppia ja aivoverenvuotoja, niin päätettiin, ettei annetakaan sitä enää alle 65 vuotiaille, vaan sen sijaan yli 65 vuotiaille.

      No nyt sitten, kun monet yli 65 vuotiaat ovat ottamatta rokotetta kokonaan, jos heille tyrkytetään AstraZenecaa, niin asia ratkaistiin sillä, että annetaanpa rokotteelle uusi nimi, Vaxzevria, niin menee täydestä kuin väärä raha, eikä vanhukset ymmärrä saaneensa just ihan sitä samaa AstraZenecaa.

      https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7Kv4gw/astra-zenecas-nya-vaccinnamn

      • Anonyymi

        On teillä jännää! Eilen alkoi ikäiseni rokotusaikavaraukset ja varasin heti ja sain pian pääsiäisen jälkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On teillä jännää! Eilen alkoi ikäiseni rokotusaikavaraukset ja varasin heti ja sain pian pääsiäisen jälkeen.

        Näitten ruotsalaisten kanssa on jännää, ihan tosi.

        Eilen taas oli kuva, nyt Täbystä, kun sata ikäihmistä jonotti ilman turvavälejä ja osa ilman maskejakin rokotukseen tihkusateessa. Vain osa oli varannut ajan ja tulleet hyvissä ajoin, ettei vuoronsa mene ohi, mutta loput olivat vain kuulleet viidakkoviestinä, että nyt siellä rokotetaan ja törmänneet paikalle ekstempore.
        Tällä kertaa kuitenkin oli henkilökuntaa ojentamassa niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On teillä jännää! Eilen alkoi ikäiseni rokotusaikavaraukset ja varasin heti ja sain pian pääsiäisen jälkeen.

        Jep. Paljon on aikoja vapaana 65-69 vuotiaille. Johtuu siitä, että monikaan tämän ikäinen ei halua olla koekaniina A-Z:n rokoteille, joita siis ei ole aiemmin testattu tällä ikäryhmällä ainakaan Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Paljon on aikoja vapaana 65-69 vuotiaille. Johtuu siitä, että monikaan tämän ikäinen ei halua olla koekaniina A-Z:n rokoteille, joita siis ei ole aiemmin testattu tällä ikäryhmällä ainakaan Suomessa.

        No, nyt testataan!


      • No johan on!
        Itse kävin tänään, jo tilatessa kysyin mitä rokotetta. Oli Corminaty (Pfizer), en olisi Astraa huolinutkaan.
        Oli vanhan koulun liikuntasalissa. Neljä rokotuskoppia. Odotustuolit hyvin turvavälein, kaikilla naamarit päällä.
        Vielä kehottivat maskin ja käsihuuhteen käyttöä jatkamaan. Fiksua toimintaa.
        Luin eilen HS:n nettilehdestä, miten se tulppa syntyy joillakin, muttei oikein tiedetä miksi. Kuitenkin tapahtuu niinkuin autoimmuunireaktio, punasoluja vastaan.


      • Eliaana kirjoitti:

        No johan on!
        Itse kävin tänään, jo tilatessa kysyin mitä rokotetta. Oli Corminaty (Pfizer), en olisi Astraa huolinutkaan.
        Oli vanhan koulun liikuntasalissa. Neljä rokotuskoppia. Odotustuolit hyvin turvavälein, kaikilla naamarit päällä.
        Vielä kehottivat maskin ja käsihuuhteen käyttöä jatkamaan. Fiksua toimintaa.
        Luin eilen HS:n nettilehdestä, miten se tulppa syntyy joillakin, muttei oikein tiedetä miksi. Kuitenkin tapahtuu niinkuin autoimmuunireaktio, punasoluja vastaan.

        Joo, se on jotenkin, että punasolut klimppiytyy ja samalla veri ohenee muuten ja aiheuttaa paitsi veritulppia, niin myös verenvuotoja. Ja just ne verenvuodot ovat huolestuttavampia kuin tulpat, joita pystytään liottamaan.
        Yhtä teoriaa siihen on esitetty, että se piikki, jonka olisi pitänyt mennä lihakseen, on mennyt suoraan verisuoneen. Tiedä sitten, sillä miksi se tapahtuisi vain AstraZenecalla ( nykyisin Vaxzevrialla) rokotettaessa, mutta ei muilla. Ja miksi vain nuoremmilla kuin 65v.


      • Eliaana kirjoitti:

        No johan on!
        Itse kävin tänään, jo tilatessa kysyin mitä rokotetta. Oli Corminaty (Pfizer), en olisi Astraa huolinutkaan.
        Oli vanhan koulun liikuntasalissa. Neljä rokotuskoppia. Odotustuolit hyvin turvavälein, kaikilla naamarit päällä.
        Vielä kehottivat maskin ja käsihuuhteen käyttöä jatkamaan. Fiksua toimintaa.
        Luin eilen HS:n nettilehdestä, miten se tulppa syntyy joillakin, muttei oikein tiedetä miksi. Kuitenkin tapahtuu niinkuin autoimmuunireaktio, punasoluja vastaan.

        Pfizerillä niistä kolmesta vähiten näkyy olevan raportoituja sivuvaikutuksia verrattuna annettujen annosten määrään ainakin täällä.
        Vaxzevria (Astra Zeneca) johtaa ylivoimaisesti.
        Sitäkin on yritetty selitellä sillä, että koska sitä on annettu aikaisemmin vain työikäisille, niin he ovat nopeampia ilmoittamaan sivuvaikutuksista. Sellaista seli seli sekin.

        https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#hmainbody1


      • Tellukka kirjoitti:

        Joo, se on jotenkin, että punasolut klimppiytyy ja samalla veri ohenee muuten ja aiheuttaa paitsi veritulppia, niin myös verenvuotoja. Ja just ne verenvuodot ovat huolestuttavampia kuin tulpat, joita pystytään liottamaan.
        Yhtä teoriaa siihen on esitetty, että se piikki, jonka olisi pitänyt mennä lihakseen, on mennyt suoraan verisuoneen. Tiedä sitten, sillä miksi se tapahtuisi vain AstraZenecalla ( nykyisin Vaxzevrialla) rokotettaessa, mutta ei muilla. Ja miksi vain nuoremmilla kuin 65v.

        Noo mää kyllä katoinki muutamalla kun telkkarissa näytettiin näitä rokotusia et kun pistivät, eivät tarkistaneet onko verisuonessa. Siis jotkut, ei kaikki.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Noo mää kyllä katoinki muutamalla kun telkkarissa näytettiin näitä rokotusia et kun pistivät, eivät tarkistaneet onko verisuonessa. Siis jotkut, ei kaikki.

        Ja välillä on suojakäsineet välillä ei.
        Entä kuplat?
        Beng


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Joo, se on jotenkin, että punasolut klimppiytyy ja samalla veri ohenee muuten ja aiheuttaa paitsi veritulppia, niin myös verenvuotoja. Ja just ne verenvuodot ovat huolestuttavampia kuin tulpat, joita pystytään liottamaan.
        Yhtä teoriaa siihen on esitetty, että se piikki, jonka olisi pitänyt mennä lihakseen, on mennyt suoraan verisuoneen. Tiedä sitten, sillä miksi se tapahtuisi vain AstraZenecalla ( nykyisin Vaxzevrialla) rokotettaessa, mutta ei muilla. Ja miksi vain nuoremmilla kuin 65v.

        Pitäisikö rokottaa kankkuun: olisi pidempi matka sydämeen tai aivoihin, tosin nivusissa on valtimot...
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja välillä on suojakäsineet välillä ei.
        Entä kuplat?
        Beng

        Suojakäsineet ja käsien desinfiointi must.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Paljon on aikoja vapaana 65-69 vuotiaille. Johtuu siitä, että monikaan tämän ikäinen ei halua olla koekaniina A-Z:n rokoteille, joita siis ei ole aiemmin testattu tällä ikäryhmällä ainakaan Suomessa.

        HUS/Helsinki
        Saatavaa rokotetta ei voi valita. Helsingissä on käytössä kahta eri rokotetta. Tällä hetkellä 65-vuotiaille ja tätä vanhemmille annetaan ensisijaisesti AstraZenecan rokotetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Paljon on aikoja vapaana 65-69 vuotiaille. Johtuu siitä, että monikaan tämän ikäinen ei halua olla koekaniina A-Z:n rokoteille, joita siis ei ole aiemmin testattu tällä ikäryhmällä ainakaan Suomessa.

        Itse täytin 65 v vähän yli 1 kk sitten. Olen mies, 180/118. Ylipainoa lienee ainakin 30 kg.
        Kolestroli on ollut jotain 5,0 kok. kolestroli. Ei ole verenpainetta, en ole ihan varma olisiko joskus ollut 130/85 tai 90 enintään. Aikaa on mennyt verenpainenmittauksesta. Kolestrolista ehkä 2-3 vuotta.

        Haluaisin jotain muuta kuin Astraa, en ole varannut aikaa, vaikka siitä tuli tiedote parinkin tuttavan välityksellä. Ei ainakaan mitää tiedotesoittoa eikä sähköpostia eikä kai kirjettäkään ole näkynyt. Lähdin muualle n. 100 km päähän hieman yli vuosi sitten koronaa pakoon, noin 3 pv ennenkuin Uudenmaan raja sulkeutui. En montaa kertaa ole Helsingissä käynyt. Pari perheenjäsentä siellä pitää asuntoa kunnossa.

        Muija ilmoitti, että ei ota rokotteita ollenkaan. Hän on 3-4 vuotta nuorempi kuin minä. Täytyypä kysyä myös pojan mielipidettä. Hän on 27 v. Uskaltautuuko ottamaan rokotteen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse täytin 65 v vähän yli 1 kk sitten. Olen mies, 180/118. Ylipainoa lienee ainakin 30 kg.
        Kolestroli on ollut jotain 5,0 kok. kolestroli. Ei ole verenpainetta, en ole ihan varma olisiko joskus ollut 130/85 tai 90 enintään. Aikaa on mennyt verenpainenmittauksesta. Kolestrolista ehkä 2-3 vuotta.

        Haluaisin jotain muuta kuin Astraa, en ole varannut aikaa, vaikka siitä tuli tiedote parinkin tuttavan välityksellä. Ei ainakaan mitää tiedotesoittoa eikä sähköpostia eikä kai kirjettäkään ole näkynyt. Lähdin muualle n. 100 km päähän hieman yli vuosi sitten koronaa pakoon, noin 3 pv ennenkuin Uudenmaan raja sulkeutui. En montaa kertaa ole Helsingissä käynyt. Pari perheenjäsentä siellä pitää asuntoa kunnossa.

        Muija ilmoitti, että ei ota rokotteita ollenkaan. Hän on 3-4 vuotta nuorempi kuin minä. Täytyypä kysyä myös pojan mielipidettä. Hän on 27 v. Uskaltautuuko ottamaan rokotteen?

        Kas siinäpä pulma. Uskaltaako olla ottamatta vai ottaa. Suurimmalle osalle rokotteen ottajista ei ole tullut mitään erityisiä oireita mutta eihän ole mikään mukava jos omalle kohdalle se harvinainen haittavaikutus sattuu.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Kas siinäpä pulma. Uskaltaako olla ottamatta vai ottaa. Suurimmalle osalle rokotteen ottajista ei ole tullut mitään erityisiä oireita mutta eihän ole mikään mukava jos omalle kohdalle se harvinainen haittavaikutus sattuu.

        Rohkeasti vain! Ei tässä maailmassa mitään saa, jos ei mitään ”uskalla”😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rohkeasti vain! Ei tässä maailmassa mitään saa, jos ei mitään ”uskalla”😂

        "Mitään uskalla". Eihän rokoteasia ole kaikki :).


    • Anonyymi

      Jos en muuta rokotetta saa kuin Astraa, niin jää rokotus ottamatta. En aio ryhtyä miksikään koekaniniksi, että saanko veritulpan vai en. Ikää on 68 vee ja verenpaine lääkkeitä olen syönyt 20 vuotta.

      • Anonyymi

        Kohta ei astraa pistettä, kun nimi vaihtuu😂👍🏻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta ei astraa pistettä, kun nimi vaihtuu😂👍🏻

        Sama tuli mieleen!!


    • Anonyymi

      Just niin, ihmiskeho on niin konstikas. Miten se yhdenlainen rokote tehoaa paremmin vanhempiin ihmisiin kuin toinen rokote.
      Amerikassa aletaan nyt rokottaan lapsetkin. Luullaan myös että koronaa vastaan rokotteen kanssa tullaan tulevaisuudessa toimimaan samoin tavoin kuten influenssarokotteenkin koska koronalle ei loppua näy vuosikausiin.
      Siis pestä lutrutettaan käsiä joka käänteessä, kasvoja vähintään kaksi kertaa päivässä jos ollaan paljon ihmisten ilmoissa. Siivotaan vähän ahkerammin kotonakin ja käytetään käsidesiä ja kasvonaamaria aina tarpeentullen eikä pussailla ventovieraita.

    • Anonyymi

      Täytän parin kuukauden päästä 67v. Mulla on ensi viikoksi varattu aika rokotukseen iän puolesta. En kuulu THL:n luetteloimiin riskiryhmiin mutta mielestäni kuulun kun on korkea kolestroli lääkityksestä huolimatta. Laitoin nettivarauksen yhteydessä viestikenttään tiedot diagnooseista mm. hyperkolestrolemia. Jos en saa muuta rokotusta kuin Astra Zeneca niin jätän sen ottamatta.

      • Laitoitko viestikenttään, ettet ota, jos ei muuta tarjolla, kun Astraa.
        Sehän on tehty eri menetelmällä, kun Pfizer ja Moderna.
        Ilmeisesti joillakin ihmisillä immuunivaste reagoi eri tavalla, (voimakkaasti) johonkin siinä rokotteessa.
        Siksi ei varmaan vanhemmilla ihmisillä ei ole todettu näitä tulppia, kun puolustusmekanismi ei ole enää yhtä tehokas. kun nuoremmilla.
        Itse koronasairaus altistaa verihyytymille, sairaalaan joutuneillehan on annettu verenohennusta.


    • Anonyymi

      Kun Astraa ei ole testattu korkeammissa ikäluokissa ja sitä ei ole vielä Suomessakaan paljon käytetty yli 65 vuotiaille, niin eihän sitä voi tietää, mitä haittoja sillä pitkällä aikavälillä havaitaan, kun rokotettuja on enemmän.

      Sattumalla voi olla myös osuutta siihen, että harvinaisia autoimmuunirealtioita ei ole vielä havaittu yli 65 vuotiailla.

      Saattaa olla, että haitan ilmaantuvuuden todennäköisyys laskee iän myötä, ja siksi nykyisillä rokotusmäärillä ko. tapauksiin ei ole vielä törmätty. Kun eka uhri löytyy, niin vasta sen jälkeen suojellaan muita ikäluokan ihmisiä.

      Kansanterveydellehän ei ole mitään merkitystä, jos jokunen saa aivoihinsa laskimotukoksen tai kuolee. No pari-kolme miljoonasta, sairastuuhan niitä kansalaisia aina kumminkin, pari lisää ei tunnu tavoiteprosenteissa.

      Sille ihmiselle, jolle "voittopotti" iskee todennäköisyys ja kansanterveys ovat yks hailee. Kun muitakin rokotteita on olemassa, niin tuntuu aika väärältä, että tietyn ikäluokan pitäisi napisematta ottaa rokote, jonka "lottovoitto" on pelottavan suuri.

      Itse olen alle 65, ja ainakin toistaisesti AZ:lta suojassa, mutta tuntuu pahalta, että joku joutuu puntaroimaan hyötyjen ja ison haittapotin välillä.

      • Anonyymi

        Hyöty on se, että tähän asti noin 20 miljoonaa on saanut AstraZenecan rokotuksen eikä ole saanut vakavia haittavaikukutuksia, enemmistö ei ole saanut lieviäkään.

        Haitta taas on se, että (kymmenet?) tuhannet saavat "harmittomia" lieviä haittavaikutuksia
        ja kahdestakymmenestä miljoonasta rokotetusta arvattavasti tuhannet ovat saaneet erilaisia vakavia haittoja, muutama on kuollut ja tulee kuolemaan rokotuksen seurauksiin.

        Suomessa on rokotuksiin liittyviä kuolemia nelisenkymmentä.
        Suurin osa iäkkäitä, joilla terveys on jo muutenkin heikko.


    • Anonyymi

      Englannissa 30 henkeä saanut veritulpan Astran rokotteesta !

      Että silleen :(

      • Anonyymi

        Jatkossa rokote on Vaxzervia....
        Oudoksuttaa nimenmuutos. Ad astra...
        Beng


    • Anonyymi

      Kaikki haitat ei varmaan edes tule ilmi, sillä kaikilla ei ole nettiä sun muita
      härpäkkeitä millä ilmoittaa terveydenhoito alan herroille piikistä saamistaan
      vakavista oireista.

      • Voi olla, että vähemmän näitä yleisoireita, ilmoitetaan, jos ne menee siinä kolmessa päivässä ohi, mikä katsotaan normaaliksi.
        (päänsärky, nivel- ja lihaskipu, kuume, vilunväristykset, väsymys tai huonovointisuus, pistokohdan paikallisoireet)
        Mutta vakavammat ja pitkittyneet oireet varmaan tulee, silloin kun joudutaan turvautumaan terveydenhuollon apuun.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Voi olla, että vähemmän näitä yleisoireita, ilmoitetaan, jos ne menee siinä kolmessa päivässä ohi, mikä katsotaan normaaliksi.
        (päänsärky, nivel- ja lihaskipu, kuume, vilunväristykset, väsymys tai huonovointisuus, pistokohdan paikallisoireet)
        Mutta vakavammat ja pitkittyneet oireet varmaan tulee, silloin kun joudutaan turvautumaan terveydenhuollon apuun.

        Lueskelin Fimean sivuilta Suomessa käytettävien koronarokotteiden tilastoiduista haittavaikutuksista. Jokaisella rokotteella niitä oli pitkä lista.

        Sama juttuhan on ainakin reseptilääkkeiden kanssa.
        Jos lukee kaikki mahdolliset haittavaikutukset, saattaa tulla niin "vainoharhaiseksi", ettei uskalla ottaa lääkettä ollenkaan.
        Koronarokotteidenkin haittavaikutuksista on noussut niin valtava kohu, että osa väestöstä jättää rokotteen ottamatta, vaikka todennäköisyys vakavalle haitalle on minimaalisen pieni.

        Mikään rokote ei ole riskitön, eikä anna 100%:sta suojaa. Kuitenkin jokaisen rokotteen hyöty on suurempi kuin mahdollinen haitta.
        Jokaiseen lääkkeeseenkin liittyy riskinsä, muttei lääkäri niitä huvikseen esim.sydänsairaalle määrää.

        Täällä rokotetaan nyt 70-79-vuotiaita. Comirnaty ja Moderna ovat käytettävät rokotteet.

        kylmätotuus


      • Anonyymi

        Vasta sitten voidaan arvoida haittavaikutukset kun suurin osa on saanut molemmat piikit, THL ohjeistanut samallatavoin kuin muuallakin pidentämään pistovälin 12 viikkoon ettei ihan kohta ole edes aineistoa saatavilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lueskelin Fimean sivuilta Suomessa käytettävien koronarokotteiden tilastoiduista haittavaikutuksista. Jokaisella rokotteella niitä oli pitkä lista.

        Sama juttuhan on ainakin reseptilääkkeiden kanssa.
        Jos lukee kaikki mahdolliset haittavaikutukset, saattaa tulla niin "vainoharhaiseksi", ettei uskalla ottaa lääkettä ollenkaan.
        Koronarokotteidenkin haittavaikutuksista on noussut niin valtava kohu, että osa väestöstä jättää rokotteen ottamatta, vaikka todennäköisyys vakavalle haitalle on minimaalisen pieni.

        Mikään rokote ei ole riskitön, eikä anna 100%:sta suojaa. Kuitenkin jokaisen rokotteen hyöty on suurempi kuin mahdollinen haitta.
        Jokaiseen lääkkeeseenkin liittyy riskinsä, muttei lääkäri niitä huvikseen esim.sydänsairaalle määrää.

        Täällä rokotetaan nyt 70-79-vuotiaita. Comirnaty ja Moderna ovat käytettävät rokotteet.

        kylmätotuus

        Juuri näinhän se asia on.
        Itse olen ottanut/saanut ensimmäisen annoksen tuota Comirnaty-rokotetta, 3 vrk sitten.
        Ei ole tullut sivuoireita.
        Osasyy tähän suureen kohuun on varmaan se, että aiemmin, kun rokotteita kehitettiin, kaikki koetulokset annettiin julkisuuteen vasta, kun ne oli kaikki läpikäyty, siis valmiit.
        Tämän coronan kohdalla tietoa on annettu julkisuuteen sitä mukaa, kun sitä on tullut.
        Jokainen kun on oma yksilönsä, kukaan ei voi koskaan tietää, miten kenenkin elimistö reagoi, tartuntoihin, rokotteisiin, lääkkeisiin, muihin hoitohin.
        Kenenkään kohdalla ei voida sanoa mitään 100%:sta, mihinkään suuntaan etukäteen.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Juuri näinhän se asia on.
        Itse olen ottanut/saanut ensimmäisen annoksen tuota Comirnaty-rokotetta, 3 vrk sitten.
        Ei ole tullut sivuoireita.
        Osasyy tähän suureen kohuun on varmaan se, että aiemmin, kun rokotteita kehitettiin, kaikki koetulokset annettiin julkisuuteen vasta, kun ne oli kaikki läpikäyty, siis valmiit.
        Tämän coronan kohdalla tietoa on annettu julkisuuteen sitä mukaa, kun sitä on tullut.
        Jokainen kun on oma yksilönsä, kukaan ei voi koskaan tietää, miten kenenkin elimistö reagoi, tartuntoihin, rokotteisiin, lääkkeisiin, muihin hoitohin.
        Kenenkään kohdalla ei voida sanoa mitään 100%:sta, mihinkään suuntaan etukäteen.

        Tietääkseni 60 ei saa Pfizerin Corminatya. Me tässä ikäluokassa ollaan AZ:n kohderyhmä, ja niiden haittojen armoilla. Minkäs teet.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Voi olla, että vähemmän näitä yleisoireita, ilmoitetaan, jos ne menee siinä kolmessa päivässä ohi, mikä katsotaan normaaliksi.
        (päänsärky, nivel- ja lihaskipu, kuume, vilunväristykset, väsymys tai huonovointisuus, pistokohdan paikallisoireet)
        Mutta vakavammat ja pitkittyneet oireet varmaan tulee, silloin kun joudutaan turvautumaan terveydenhuollon apuun.

        Päänsärky, iho-oireet, huonovointisuus nyt ovat piece of cace. Kuka niistä nyt ilmoittaa tai ketä se edes kiinnostaa. Kai nyt jokaisella aikuisella on elämänsä aikana ollut monestikin kyseisiä oireita. Vakavat terveyttä ja elämää kyseenalaistavat oireet ovat luku sinänsä, ja niitä nimenomaan pitää selvittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päänsärky, iho-oireet, huonovointisuus nyt ovat piece of cace. Kuka niistä nyt ilmoittaa tai ketä se edes kiinnostaa. Kai nyt jokaisella aikuisella on elämänsä aikana ollut monestikin kyseisiä oireita. Vakavat terveyttä ja elämää kyseenalaistavat oireet ovat luku sinänsä, ja niitä nimenomaan pitää selvittää.

        Varmaan osin noin onkin.
        Siellä Fimean sivuilla kyllä näkyy näitä lievempiäkin aika lailla ilmoitetun.
        Saavathan siitä paremman kokonaiskuvan.
        Mitä enemmän tietoa, sitä parempi kehitystyön kannalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkseni 60 ei saa Pfizerin Corminatya. Me tässä ikäluokassa ollaan AZ:n kohderyhmä, ja niiden haittojen armoilla. Minkäs teet.

        Ni minä kyllä sain Pfizerin. Nuoremmat moni sai Astran.


    • Anonyymi

      En ole lukenut yhdestäkään tutkimuksesta, joka olisi osoittanut, ettei AstraZenecasta
      tulisi iäkkäille samanlaisia vakavia haittoja.
      Miten terveysviranomaiset voivat sellaista väittää ?

      Ei sillä ole iäkkäitä edes rokotettu niin paljon, että voisi mitään väittää sen vaarattomuudesta vanhemmille ihmisille.

      • Anonyymi

        Yli kuusikymppisissä ei ehkä näy tilastollisesti kun on jo enempi luonnollista poistumaa, mutta kunto kestää vielä useimmilla rokotteen rasituksen paremmin kuin sitten päälle seitsemänkymppisillä.
        Sitä vaan ihmettelen että Hgin rokoteinfossaa 2. annos todettu pakolliseksi. Siis millä tavoin pakollinen?


    • Anonyymi

      Jos ne AZ-rokotteet on tilattu ja msksettu, niin kyllä ne pyritään käyttämään.

      Itse olen toistaiseksi ko. rokotteen ulkopuolella. Puolisoni on saanut muista syistä 2 aivoinfarktia. Toipunut hyvin, mutta minun normssli toimintakykyni pitää arjen hanskassa.

      Pienintäkään riskiä aivolaskimotukokseen puolisolla tai minulla en ota. En halua koivakotiin reippailta jaloilta 60 iässä. Olipa todennäköisyys kuinka pieni hyvänsä, niin sattuma voi osua just mulle.

    • Anonyymi

      Tätiä Astran rokoteella ,sai stroken ja puoliks halvaantunut , eläkeläiset vähenee :(

      • Anonyymi

        No minä poistun kyllä mielummin väestövahvuudesta kuin jään kitumaan. Ne halvaantuneet kuluttaa yhteiskunnan rahoja, joskus pitkänkin aikaa, vaikka halua olemassaoloon ei ehkä enää ole.


    • Anonyymi

      Tytti Tuppuraisen sanoin: "Suomi ensin ajattelu on väärin" eli Suomi ANTAA hyvät rokotteet muille,,ja omillle laitetaan ylijäänyttä Astra Zenecaa.

      Minä en sitä vesi-velliä ota.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Porno tuhosi lopulta parisuhteemme

      Meille tuli 2 vuoden suhteessa ero. Pornon katselu oli viimeinen niitti suhteessamme!! Sekä jatkuvan huonon kohtelun ta
      Parisuhde
      78
      10641
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      18
      5140
    3. Itseni vuoksi

      Yritän kitkutella vielä viikon verran ja sitten päätöksien aika. Pakko on, ei tästä jumista muuten pääse millään eroon,
      Ikävä
      42
      4157
    4. Pottukoira uhkailee

      https://youtu.be/cAJ2xzBVFLA?si=l_hUvCVIIlDVmneV Aika pelottavaksi alkaa homma mennä.
      Iisalmi
      38
      2502
    5. Minkä pituinenen kaivattusi on

      Kirjain ja pituus kehiin! 😊
      Ikävä
      118
      2382
    6. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      32
      1805
    7. Eikö se ole vähän erikoista

      että naisen potentiaalisiin kumppaneihin otetaan yhteyttä hänen selän takana kertomalla tarinoita hänestä ja vääristelem
      Tunteet
      217
      1689
    8. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      77
      1655
    9. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      47
      1618
    10. Poliisit Köpsillä

      Pyhäjärvellä tänään iso poliisioperaatio. Valtakunnan uutisiin ihan päästy.
      Pyhäjärvi
      36
      1555
    Aihe