Vapaa kuvaus

Aloituksia

45

Kommenttia

6059

1. Veljelläni ja minulla on vanha kotitalo myös tallella, siellä ei kanssa naapureita ole näköetäisyydellä, että saunasta voi vilvoitella ihan nakuna.

Kalansaalista on tullut, syötävän kokoisia ahvenia 8 kappaletta.
    Pistin ne pakkaseen hetkeksi, huomenissa tulee veli ja poika, paistellaan porukalla.

Alamökillä kastelin puut, pensaat ja kukat ja täytin kaikki mahdolliset vesiastiat. Aika mennä humpsahti 40 min. oli aggrekaatti päällä, kun vettä nostin.

Väinö mulla on aina mukana, nyt ulkoilee koko päivät, kun on ollut hyvää ilmaa.

Mietin tuossa, vaikka vielä on voimia jäljellä, niin tiedä häntä, onko sitä aikaa kovinkaan paljon jäljellä. Isäkin lähti 72v ja sisar oli kuukautta vaille 60.
    Äiti eli 85vuotiaaksi.
  2. Jaa-a polemiikki jatkuu, kuka ansaitsee hoitoa, missä ja milloin ja minkä ikäisenä.

Hyvinvointivaltion idea on kait se, että kansalaiset ovat samanarvoisia valtakunnassa.
    Joskus tuntuu, että valtiovalta on unohtanut valtion perustehtävän. mitä tehdään verorahoilla.
    Kyllä ne ihmiset siellä syrjäkylilläkin ovat oikeutettuja samaan hoitoon, kun muutkin.
    Itse sanoisin, että ratkaisu voisi olla käyttäisinkö sanaa, ´´peruspalveluhoitoauto.´´
    Jokainen elämä on arvokas kehdosta hautaan.

En näe, että siinä asiassa olisi suurtakaan kinastelun aihetta.

No se siitä. Touhottanut taas olen. Aamulla läksin sitten ostamaan sen veneen ja sovin kuljetukset. Ruokakaupassa myös kävin.
    Naapurin mies tuli hakemaan kärrynsä, laitoin viestin, että olen sen tyhjentänyt.
    Pitkään juteltiin, kun kummallakin sama ongelma niistä sähkökaappien sijoittelusta.
    Rantaan ei pääse autolla, joten jos ei saada venettä omin voimin alas rannalle, lupasi tulla apuun.
    Muokkailin kukkamaata , istuttelin kukkia niin ylös, kuin alaskin.
    Vein maitokärryllä tavaraa alas ja laitoin kissan kyytiin.
    Oli sillä kivaa, kun kiersi joka paikkaa sisällä ja ulkona.

Saunankin siinä laitoin, järvessä taas pyörahdin, kylmäähän se vesi vielä on.
    Menin katsomaan katiskan, no olihan siellä käyty, kun oli kutua siinä portilla, mutta
    Voivoi, mummu hölmö oli unohtanut laittaa päästöaukon kiinni, no ei siellä ketään ollut.

Ilma oli mukava 17 astetta lämmintä ja järven pintakin ihan tyyni.
    Väinö on siitä erikoinen kissa, että, kun nimeltä huutaa, se tulee heti.
    Ei kissat yleensä kutsumalla tule, kun harvoin.

Tällaista tälle päivälle. Niin on päässyt käymään, etten ole ehtinyt Promesaa katsoa pariin päivään, ajattelin, että huomenna huilailen ja katson jaksot uusintana kun tulevat iltapäivällä.
  3. Ilmoitit kuitenkin.☺
  4. Älä nyt viitsi.
    Mitä ihmeen leuhkimista lentokentän mainitsemisessa muka on?