Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
45
Kommenttia
6164
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä pidän myös asioiden pohdiskelusta, taas en tykkää yhtään, että lukitaan joku mielipide ja asia, eikä suostuta edes keskustelemaan muista vaihtoehdoista.
Asioita pitää katsella monista näkökulmista, tosin se tarvitsee myös eri näkökulmien tietoa.
Asioita pitäisi tarkistella aina kokonaisuuksina.
Myöskin se, että ei ymmärretä aikakausien erilaisuutta, sitä, että eri hetkessä asiat ovat erilaisia.
Vaan naureskellaan entisajan ihmisten valintoja, kaikki pitäisi aina osata suhteutta aikaansa..
03.10.2025 22:06
Olet jälillä (minun mielestäni)Vanhan kansan sanoilla on vinha perä. Se kertoo. että kaikella tunteella on yhteys mei dän fyysiseen olemukseemme.
Kaikki ihmisen toiminta alkaa tunteesta, vaikkei se sitä aina tajuaisikaan.
Kukaan ei tee mitään, jollei ensin synny ajatus, sitten tunne mitä pitäisi tehdä, vaiko ei mitään.
Joka tapauksessa ihmisen vapaa tahto päättää kunkin asian lopputuloksesta.
Järkeily tulee viimeisenä, jos on tullakseen.
On tosin ihmisiä, jotka kuvittelee, että järki on se joka toimii ja valitsee, se ei pidä paikkaansa.
kaikki lähtee tunteesta.
teoriatkin , jotka todistetaan tai sitten ei.
03.10.2025 21:22
Juuri näin. ´´Pitääkö teeskennellä iloista ja myönteistä, vaikkei ole.
Ei pidä teeskennellä ainakaan itselleen.
Ihmisellä on vapaa tahto, hän voi valita miten asioihin suhtautuu. Eihän teeskennelty positiivisuus ole positiivisuutta, se on teeskentelyä.
Positiivisuuden oivallus pitää tulla itsen sisältä, ennenkuin se on oikeaa ja aitoa.
Ei se tule oppikirjajankutuksista, eikä intomielisten luennoista.
03.10.2025 20:49
Suomalaisen sisun käsite on vanha ja eikös esim. sateenkaarisymboli löydy jo raamatusta.
On vain niin, että vanhoja tunnettuja käsitteitä otetaan uusiin asioihin, näkyvyyden ja uskottavuuden vuoksi.
Täällä Suomessa meni sarja symboleista TV.ssä, herätti ajatuksia ja valotti totuuksia.
03.10.2025 19:11
Voi kiitos ja kumarrus kaikille teille, jotka myötämielisiä sanoja kirjoititte.💐
03.10.2025 15:08
Eikös tuo ole se rotu, jota se taiteilija Miina suojelee.
Tuli mieleen, kun aikoinaan sinne rintamamiestaloon muutettiin ja sitten haettiin lehmiä.
Olin äitin mukana, toisesta naapurista oli hankittu ayrshire, koeat oli sarvet ja toisesta naapurista suomen karjaa oleva lehmä.
03.10.2025 15:02
En sentään missi ollut, vaan läheiset vihlailivat, ettenkö osallistuisi missikisoihin, jos vaikka ilmoittaisivat.
Minä sanoa täräytin, että ilmottakaa vaan, mutta minähän en mihinkään lehmänäyttelyihin lähde.
Olipa rumasti sanottu, nykyään, kun vertaa mitä tänä päivänä peilistä näkyy, ihan peljästyy, ettei van peili hajoa.😁
03.10.2025 14:19
Anteeksi, jos kommenttini Sinua jotenkin ärsytti.
Mielestäni kuitenkaan ilkeys ei ole tarpeen.
02.10.2025 18:45
Siis Eliaanan tuo
02.10.2025 18:30
Niin, tätä minä juuri tarkoitin, että nykyään ihminen voi itsekin tehdä terveytensä seurannan eteen asioita.
Minä käyn 2vuoden välein verikokeissa.
Soitan sairaanhoitajalle, joka laittaa lähetteen. Näin ei lääkäriä tarvitse vaivata. Joka sitten ottaa yhteyttä, jos on jotain häikkiä.
Saan ihan perusterveydenhuollon kautta näin. Siis en maksa itse.
Katselin joskus noita paketteja, ainakaan silloin täällä oli vain jotain harvoja kokeita, joita voi itse tilata.
Sanoivat labrassa silloin, kun asiaa tiedustelin, että tarkoitus sitä laajentaa.
Taisi olla pääkaupunkiseudun labran sivuja, kun katselin, niin siellä oli kattavia paketteja.
02.10.2025 18:19
Ei ollut omenasato parhaasta päästä. tänävuonna.Joskus vuosia sitten, meidän vanhalla autiooksi jääneellä kotitilallamme kävi varkaita x2.
Kaikki kelpasi , veivät vanhan halkomakoneen, joka oli hajoomista vaille.
Vanhan moottorisahan, joka ei toiminut.
Pojan amerikanraudasta joka oli talviteloilla, kaiuttimet, nurkassa oli minun sirkkelini, jota ei pystynyt siitä saamaan.
Niinpä pystyimme sirkkelini pelastamaan, koska varkaat tulivat myös toisen kerran.
Kukkopilli, vaasi muitä älyttömiä tavaroita, sokeria pitkin pöytää, kuvittelikovatko, että on huumeita.
No poliisi kävi ja kirjasi asian, ei siitä sitten muuta.
01.10.2025 21:53
On hienoa, että omahoidon systeemit kehittyvät.
Minäkin ammattini vuoksi olen osannut lukea jo kauan tuloksia.
On hienoa, että nykyään asiaa voidaan laajentaa ihmisille itselleen.
Siitä on paljon hyötyä sekä ihmiselle itselleen, että terveydenhuollon säästöihin.
01.10.2025 21:35
Salattava tieto tarkoittaa sitä, että kukaan toinen ei saa terveystietojasi levitellä.
Omista asioistaan saa kertoa, jos haluaa.
01.10.2025 20:54
Sori vaan. mutta nyt en ymmärrä yhtään mitään.
En ole nähnyt Ramonalla omia ketjuja, enkä myöskään hänen ivailevan kenellekkään.
01.10.2025 20:25
Samoin, pojanpoika laittoi mainosten estot koneelleni, ei tule yhtäkään.
29.09.2025 16:40
Hyvänenaika sentään, en minä ole vaatinut kenenkään pitävän samoista kirjoista kun itse pidän.
Missä minä olen Sinun lukuvalintojesi oikeuksia kyseenalaistanut.
En mitä mitään ole myöskään mielestäni tuputtanut.
Sanoin vaan asiasta oman oman mielipiteeni.
Elä nyt hyvä ihminen suotta tuohdu.
Mutta olen myös sitä mieltä, että jos arvostellaan jotain kirjaa, se pitäisi olla myös itse luettu. En todellakaan ole nähnyt näissä ´´arvosteluissa´´ sanotun, että on luettu.
Makuja on erilaisia ja siksi minä aina luen ennenkuin arvostelen.
Kommentistasi ei käynyt ilmi olelko lukenut Paloman kirjoja.
Vai oliko kysymys jostain muusta, kun kirjoista?
28.09.2025 23:38
Niinhän sitä luulisi. mutta kun vanhaksi tulee, niin jos ei olisi näitä verojen kyttääjiä, aikaa sitten jo olisin siirtänyt kaiken jälkeläiselle.
Ei ne omistusasunnotkaan ole mikään taivas, aina jotain remppaa, aina lisää rahaa sinne tänne.
Juuri kun olen saanut vähän säästöön, niin kattoremppaa, ikkunaremppaa, parvekeremppaa.
tällä hetkellä talotekniikkaremppaa, lämpöputkiremppaa.
Joskus tulee mieleen, että helpommalla pääsisisi, kun ei olisi missään mitään.
Se on hyvä puoli omalta maalta, ettei kukaan voi sinua ajaa pois sieltä.
26.09.2025 21:09
Tuossa tulin puolelta päivin asioilta.
Piti apteekkiinkin mennä, kun eilen yritin uusia verenpainereseptiä, eikä vaan onnistunut.
Ennen ei mitään hämminkiä ole ollut.
Ajattelin, että olisiko syy siinä, kun 2 vuoden reseptiin oli merkitty 800 kpl ja kone sanoi, että resepti ei enää voimassa.
Apteekki-ihminen sanoi, että siinä on kyllä 4kk aikaa senkin jälkeen, kun voi uusia.
No hän sai sen uusittua. Pari euroa se maksoi.
Käväisin litran hakemassa puolukoita, sain maijaan sopivan määrän yhteensä.
Tuossa se nyt kiehuu.
Tuolla talvikotikerrostalossa alkaa lämpöputkiremontti maanantaina. Sivuovesta kulku, etupiha pois käytöstä vallan.
Olemme kaukolämpönaimisissa naapuritalon kanssa ja nyt tulee lämpöputkiero.
Promesan jälkeen lähden tuonne ´´alamaailmaan.´´
Silloin, kun oli hirveästi yöllä satanut, oli vesi nuossut niin, että vene oli irti ja laiturinkyljessä kiinni.
Onneksi tuuli kävi niin, ettei päässyt karkuun.
Pitänee tehdä varmistus sillekin asialle.
Että mua nauratti tuo, poika on valtakunnansovittelija itsen ja koneen välillä.
Ihan sama juttu täällä, mulla se vaan on pojanpoika.
Ai niin sää meinasi unohtua.
Komiasti paistaa, eikä yhtään tuuleeja asteitakin +14.
Leppoisaa päivän jatkoa.
26.09.2025 14:42
Kiitos, minä se vaan tein yhden, mutta hän tekikin neljä.
Nyt niistä neljästä 1 on tehnyt 2 ja toiselle tulee tämä neljäs.
Enpä tuota olisi aikoinaan uskonut, että monta lapsenlastenlastakin tulen näkemään elämässä.
Tulin juuri metsästä marjasta, 10 astetta lämmintä, aurinkokin paistaa, ihan sopiva marjastusilma.
24.09.2025 17:27
Eipä tuossa mitään kummaa, niin Lama lähti aikoinaan maanpakoon Tiibetistä.
Kiinalaisten tarkoitus tuskin oli neuvotella, vaan ottaa Lama kiinni.
24.09.2025 13:29
1 / 309