Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
45
Kommenttia
6059
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Veljelläni ja minulla on vanha kotitalo myös tallella, siellä ei kanssa naapureita ole näköetäisyydellä, että saunasta voi vilvoitella ihan nakuna.
Kalansaalista on tullut, syötävän kokoisia ahvenia 8 kappaletta.
Pistin ne pakkaseen hetkeksi, huomenissa tulee veli ja poika, paistellaan porukalla.
Alamökillä kastelin puut, pensaat ja kukat ja täytin kaikki mahdolliset vesiastiat. Aika mennä humpsahti 40 min. oli aggrekaatti päällä, kun vettä nostin.
Väinö mulla on aina mukana, nyt ulkoilee koko päivät, kun on ollut hyvää ilmaa.
Mietin tuossa, vaikka vielä on voimia jäljellä, niin tiedä häntä, onko sitä aikaa kovinkaan paljon jäljellä. Isäkin lähti 72v ja sisar oli kuukautta vaille 60.
Äiti eli 85vuotiaaksi.
19.05.2025 19:47
Todella paljonti samaa mieltä noista lauluista ja viisuista.
Minulla on onni ja ilo, olla täällä kaupungin maalaiskunnassa, korvessa järven rannalla.
Siemeniä piilottelin, lämmitin saunan ja järvessä pyörähdin.
Ketään ei ollut vastarannalla, joten ns. aatamin asussa istuskelin terassilla saunan jälkeen.
Ymmärrän myös olla kiitollinen jokaisesta hetkestä, jonka täällä viettää saan.
Voihan tulla aika, että kaikki on ohi ja hetkessä.
17.05.2025 22:17
Iltapäivänpuolta.
Piti tulla huilaamaan, kun hiki tuli lapion varressa.
Noita ryijyjä rupesin miettimään.
Vanhalla tilalla on äidin tekemä ruusuryijy ja jossain siellä vintillä käärössä joku äidin perimä ryijy, ikää taitaa olla jo sadan vuoden kieppeillä.
Itselläni on kerrostalossa Susi ja Punahilkka, sitä tein lapsena äidin kanssa yhdessä.
Tuossa mökin seinälläkin on joku ryijy, jotain vähän tuoreenpaa mallia, tosin ikää silläkin jo alkaa olla.
Minulla on tallella se ryijyneula. Olen sillä joskus tehnyt koristetyynynpäällisiä säkkikankaalle.
Tuo Väinökin viihtyy pihalla nyt, kun ilma parani, ei tuulikaan riehu kovasti.
17.05.2025 14:06
Jaa-a polemiikki jatkuu, kuka ansaitsee hoitoa, missä ja milloin ja minkä ikäisenä.
Hyvinvointivaltion idea on kait se, että kansalaiset ovat samanarvoisia valtakunnassa.
Joskus tuntuu, että valtiovalta on unohtanut valtion perustehtävän. mitä tehdään verorahoilla.
Kyllä ne ihmiset siellä syrjäkylilläkin ovat oikeutettuja samaan hoitoon, kun muutkin.
Itse sanoisin, että ratkaisu voisi olla käyttäisinkö sanaa, ´´peruspalveluhoitoauto.´´
Jokainen elämä on arvokas kehdosta hautaan.
En näe, että siinä asiassa olisi suurtakaan kinastelun aihetta.
No se siitä. Touhottanut taas olen. Aamulla läksin sitten ostamaan sen veneen ja sovin kuljetukset. Ruokakaupassa myös kävin.
Naapurin mies tuli hakemaan kärrynsä, laitoin viestin, että olen sen tyhjentänyt.
Pitkään juteltiin, kun kummallakin sama ongelma niistä sähkökaappien sijoittelusta.
Rantaan ei pääse autolla, joten jos ei saada venettä omin voimin alas rannalle, lupasi tulla apuun.
Muokkailin kukkamaata , istuttelin kukkia niin ylös, kuin alaskin.
Vein maitokärryllä tavaraa alas ja laitoin kissan kyytiin.
Oli sillä kivaa, kun kiersi joka paikkaa sisällä ja ulkona.
Saunankin siinä laitoin, järvessä taas pyörahdin, kylmäähän se vesi vielä on.
Menin katsomaan katiskan, no olihan siellä käyty, kun oli kutua siinä portilla, mutta
Voivoi, mummu hölmö oli unohtanut laittaa päästöaukon kiinni, no ei siellä ketään ollut.
Ilma oli mukava 17 astetta lämmintä ja järven pintakin ihan tyyni.
Väinö on siitä erikoinen kissa, että, kun nimeltä huutaa, se tulee heti.
Ei kissat yleensä kutsumalla tule, kun harvoin.
Tällaista tälle päivälle. Niin on päässyt käymään, etten ole ehtinyt Promesaa katsoa pariin päivään, ajattelin, että huomenna huilailen ja katson jaksot uusintana kun tulevat iltapäivällä.
16.05.2025 21:35
Minulla oli ennen AdBlock mainostenesto.
Sieltäkin rupesi pari mainosta pääsemään läpi.
Kun tuo mikrosoft muutenkin uhkailee tukien lopetusta ja yrittää pakottaa ihmisiä 11 :sta ottamiseen ja koneita pitäisi sen myötä uusia, niin pojanpoika vaihtoi mulle sellaisen ohjelman, jossa mainosten esto on jo itsessään.
Yhtään mainosta ei ole tullut sen jälkeen.
16.05.2025 12:57
Minun uskoni ei riitä poliittiseen tahtoon.
Ainoa tie parempaan on ihmisen ja koko ihmiskunnan henkisen kehityksen kasvu.
Yhteinen ymmärrys siitä, että kaikki mitä on, on saman ykseyden eri puolia.
16.05.2025 12:45
Päivä tässä mennyt ihan lentämällä.
Asioilla kylillä. Bensaa ja öljyä, kukkaa ja säkkiä lava täynnänsä.
Ostinpa uuden kalapuukon ja toisen, sellaisen, kun saunavihdan tekoon alan, kunhan lehdet suurenee. Kaikki vanhat ihan surkeita.
Katselin vähän uutta venettä, sellaista soutupaattia, johon voi tuon sähkömoottorin kiinnittää, jos joku haluaa. Minä haluan vaan soudella. Kyllä se pojallekin kelpasi, joten menen sen huomenna tilaamaan.
Esitteessä luki, että käyttöikä 50vuotta, joten kaipa se hintansa väärti on.
Kotona poikkesin koneellisen pyykkiä koneella pesettämässä. Oli iso kuori tullut kaapelointifirmaltakin. Toisen sähkökaapinpaikkaa en hyväksy, saavat siirtää tai en alllekirjoita.
Pirhaltakin tullut hammaslääkärinlasku. Suurinpiirtein samanmoinen homma, kun 3kk sitten ja hinta tuplaantunut.
Puukärryn päällä tuollainen iso 5x5m pressu, juuri kun se alkoi olla kuiva, eikös taivaanluukut ruvennu aukeamaan. Kauhealla touhulla sitä sitten vääntämään kasaan ja varastoon.
Päällepäätteeksi vielä oli yhtiökokous.
Nytpä kai tuota viisuilua tuossa toisella korvalla ja silmällä tulee seurattua.
15.05.2025 22:19
Jaa, että ´´kissanahännänvetoa´´ missä hyvä on asua.
Luulisinpa, että jokainen hakeutuu sinne, missä tuntee olevansa kotona.
Tunnekin voi vaihdella elämänkulun mukaan.
Niin minullakin.
Kun töissä kävin, oli hyvä asua Tampereellakin, 20min meni autolla työmatkaan.
Asuntoni oli pienkerrostalo lammen rannalla.
Liekö kilometri-pari keskustaan. Bussi meni alvariinsa.
Sisälläni on aina ollut pieni kaipuu maalle.
Kun jäin eläkkeelle, muutin pikkukaupunkiin lähelle mökkiä.
Täällä tunnen olevani kotonani erään kaupunginalueen korvessa järven rannalla, missä kuikat huutavat ja rentukat kukkivat, käki kukkuu ja pikkulinnut laulavat.
Kissa pesee itseään, tyytyväisenä elämäänsä.
Ajattelen, että Suomessa on kaikkialla hyvä asua, jokainen voi löytää omannäköisen paikan.
Ja jos ei, täältähän voi vapaasti muutta ulkomaillekin.
14.05.2025 13:47
Aloittaja ilmaisi myös huolensa siitä, jos itse tulee avuntarvitsijaksi, millaista kohtelua saa ja saako apua ylipäätään.
Meillä hoitajien koulutus on korkealla tasolla, pääsääntöisesti luulen, että hoito on ihan hyvällä tasolla.
Näitä mätämuniakin silloin tällöin joukkoon pääsee.
Sitten on se puoli asiasta, johon hoitohenkilöstö ei voi vaikuttaa.
Eli hallituksen toimet, jotka ovat nostaneet hoitoon pääsyn kriteerejä korkeammalle tasolle.
Tarkoituksena lisätä omaisten huolenpitoa vanhuksistaan , no pitkässä juoksussahan sillä tehdään lisää potilaita.
Aikanaan, kun mielisairaalapaikat ajettiin alas ja rummutettiin avohoidon kehittämistä, kuinkas kävikään.
Avohoito ei riittänyt mihinkään.
Tässä vanhusten kotihoidossa toistuu periaatteessa ihan sama kuvio.
Jos varsinaisen hoitotyön ehtii juuri tehdä, ehtiikö kohdata ihmistä.
Kylläpä sitä vanhuksilla taas ´´ratsastettiin´´ ennen vaaleja, nyt ei puhuta enää yhtään mitään siitä, kuinka asioita pantaisiin kuntoon.
Hyvinvointiyhteiskunnan kuulu huolehtia vanhuksistaan.
Leikittelin mielessäni ajatuksella, että pitäisikö niiden omaisten, jotka kokevat, että vanhus on jätetty oman onnensa nojaan, nostaa joukkokanne päättäjiä vastaan raastuvassa heitteillejätöstä.
14.05.2025 13:30
Perushoitaja Aino Nykopp tuomittiin 5 murhasta ja 5 murhan yrityksestä. Lisäksi on epäilys, ettei siinä edes ollut kaikki.
Joten kyllä, kyse on sarjamurhaajasta, tuskinpa ne sellaiset tapojaan pystyy muuttamaan, joten hyvä, ettei vapautettu.
Sarjamurhaajat eivät ole tunne-elämältään normaaleja.
14.05.2025 11:42
Täällä itsekseni äitienpäivää vietän.
Kaikenmoista maalaishommaa tehden. Isoinpana saunan pesun. Kannoin ulos ritilät, penkin, jakkaran, kaikki juuriharjalla jynssäten. Sitten lauteitten ja lattian jynssäys.
Aurinko paistoi ja 13 astetta lämmintä. Ihanaa.
Vesiletku pihalta sisään, kunnon huuhtelu pesun jälkeen.
Miniäni on aina ensimmäinen joka äitienpäivätoivotukset laittaa. Kukan jo toi aiemmin.
Poika ja lapsenlapset sitten perässä, vatsappi kilkkaa.
Olen ihan tyytyväinen, istuskelin tuolla alamökin terassilla, oikealle korvalle käki kukkui vasemmalle pikkulinnut lauloi ja siinä välillä hiljaa liplatteli järven pinta. Kuikka siinä soudellen.
Koivut hiirenkorvilla, aurinko paistoi, ihana on luojan luonto, rauha oli kaikkialla.
Sitäpä rauhaa toivoisin kaikille, niin maailmaan, kun jokaisen omaan mieleenkin.
11.05.2025 21:56
Koiras-käki kukkuu.
Se on vissiin se luonnonlaki ja tasapainon ylläpito, että niitä kaikenmoisia otuksia on.
Niinhän tuo pörröhäntäoravakin lintujen pesillä häärää.
Pitäisi vissiin Kanadasta tuoda lisää peuroja, että susillekin riittäisi luontaista ruokaa, kun tuppaavat koirien ja kotieläimien kimppuun käydä.
11.05.2025 17:25
Hyvää äitienpäivää vaan kaikille äideille, isoäideille ja isoisoäideille, viimeksi mainittu itsekin olen.
Miniä toi jo aiemmin minulle ruusun, kun oli täällä mökillä käymässä.
Lapsenlapsilta on tullut viestejä.
Hassu ajatus, että oma poikakin on jo 5 lapsen vaari.
Aika rientää, kunnes vallan loppuu.
Sain tuon saunan pesun nyt tehtyä. Sain hyvin huuhdottua, kun vetäisin eteisen kautta pihaletkun saunaan.
Eilen kävin hakemassa vähän kukkia ja puutarhamultaa 4 säkkiä.
Saan nyt hyvin kulkemaan, kun on tuo lava-auto vähän aikaa tuossa.
1 säkin vein alas, laitoin siellä kurkkumaan kuntoon.
Eilen pistin siemenet itämään.
1hauki oli eilen katiskassa, mietin vähän aikaa otanko, mutta päästin sitten kasvamaan.
Kyllä se käki tänäänkin kukahteli hetken aikaa.
Viime vuonna näin käen, kun lensi pääni yli ja kukkui mennessään.
Yleensä istuvat korkeiden kuusien latvusten seassa.
11.05.2025 16:22
Ilmoitit kuitenkin.☺
11.05.2025 15:31
Älä nyt viitsi.
Mitä ihmeen leuhkimista lentokentän mainitsemisessa muka on?
11.05.2025 12:46
Olen lukenut suuren osan Utrion tuotannosta.
Naiskuvaukset ovat mielestäni kiinnostavia. Taustatyötä on paljon tehty.
Myös historiallinen elämänmeno kiinnostaa.
Juuri siinä mielessä miten ihmiskunnan aineellinen ja fyysisten asioiden kehitys on mennyt eteenpäin.
Joskus tosin surettaa, ettei henkinen kehitys ole samalla tasolla.
Narsistit hallitsevat fyysisiä suurvaltoja.
10.05.2025 19:40
Saattoivat ymmärtääkin, onhan linnut eläinkunnan älykkäämpiä.
Itse olen huomannut, että kun päästää kissan ulos alkaa tietyt ´´kvik-kvik-äänet kulkea puusta puuhun.
Varoittelevat mahdollisesta vaarasta.
10.05.2025 17:23
Kun koko elämänsä on ollut ahkeranpuoleinen lukija, ei tosiaankaan pysyty mitään tiettyä nimeämään.
Itse tykkään kirjoista, jotka kertovat elämänmenosta eri aikoina, eri paikoissa.
Tarina voi olla tosi tai fiktiivinen tai molenpia.
Naisten historia kiehtoo, koska virallinen historia jättää naiset monasti taka-alalle. Varsinkin rahvaan naisten.
Herättää ajatuksia, kuinka on kuitenkin menty eteenpäin.
Kuinka on meillä ja muualla ennen ja nyt.
Henkistä kirjallisuutta olen lukenut paljon, itselläni myös monia kirjoja.
Ylipäätään monenmoista mahtuu matkan varrelle, esim. ´´Mitä on olla eläin.´´ (tietokirja)
10.05.2025 16:33
Se on kesä nyt.
Katiskassa oli 300gr ahven. Söin sen jo, voissa paistoin.
Kun luin noista Sillan kokkailuista aiemmin, tuli ihan vesi kielelle silloin, no nyt sain ahventa itsekin.
Sitä kun siinä ulkona perkasin, alkoi käki kukkua, siis kesä on.
Valkovuokot juuri availee kukkiaan, juuri äitienpäiväksi. Keltavuokko vielä on nupulla.
Valko- ja sinivuokon olen tuonut tänne sieltä kotitilalta. Sinne on täältä noin 130km, kotoa vähän pidenpi.
Keltavuokkomättään sain joskus työkaveriltani.
Väinökin ulkoilee nyt enemmän, kun hieman lämpimämpi on ja hiiriä pyytää.
Tänäänkin 2, tuo aina naukuen näytille.
Sain kyllä pienimpiä halkoja katkaisusirkkelillä onnistumaan, tosin se muutaman kerran jumitti, mutta eipä tuo isommin haitannut.
Pinosin suuremmat odottamaan sahaa.
Huomenna näyttäisi sää olevan sellainen, että pääsen tämän ylämökin saunan pesuun käsiksi. Jää nähtäväksi.
Eipähän vielä saa saunavihtaa, pienet ovat hiirenkorvat.
09.05.2025 19:53
Hienoa, että vihdoin kaikki on parenpaan päin menossa Sinulla.
Olet jo saanut arjen touhuistakin kiinni, se on hyvä se.
Olen yhden putkiremontin läpi elänyt.
Syksyllä on tulossa Tampereen asuntoon talotekniikan remontti meidän kohdalle.
Pitää mennä katselmukseen ja tyhjentää asuntoa ainakin osin.
Monta viiikkoa siellä touhuavat.
Veli on täällä mökillä alkuun, vaan, kun pannaan kiinni, sanoi menevänsä kotitilalle, jos poikani, kun asuu lähenpänä toisi sapuskaa kerran viikossa.
Pitänee siellä itsekin sitten käydä huushollaamassa.
Sahani sanoi sopimuksen irti, vein sen korjaamolle tänään. Yritin laitta sähkösahaan ketjun, en vaan saanut päälle.
No huomenna kokeilen menisikö nuo halot tuolla katkaisusirkkelillä.
Kävin hammaslääkärissä. Alkuun piti vaan paikata, mutta vanha paikka olikin hermossa kiinni.
Lääkäri sanoi, että juurihoito tai poisto ovat vaihtoehdot. Otatin pois.
Muutaman orvokin olen laittanut, ei vielä muuta, kun on niin viileää.
Multasäkkejä taidan pian hakea, mulla on nyt tuo lava-auto niin sillä on helppo tuoda.
Älä nyt Korppis kuitenkaan innostu rehkimään liikaa.
08.05.2025 19:40
1 / 303