Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6656
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Yön silmä jo taitaa meitä kurkistella.
Touhun päivä ollut.
Aamupäivällä vein veljeni kotiin Tampereelle. Tarkistin hänen kirjepostinsa.
Iltapäivällä pojan kanssa asiointireissun teimme tuohon kotikaupunkiini.
Poika vaihtoi eteisessäni palaneen lampun kattoon.
On niin katossa kiinni korkealla, etten hirvinnyt itse ruveta sinne kiipeilemään.
No tietysti noita tavanomaisiakin askareita riittää, mutta noin klo 18 aikaan lähdimme kalaan. Pientä tihkusadetta välillä, mutta minkä kesä kastelee sen se myös kuivaa, sanotaan,
3-kilonen hauki tarttui vieheeseen.
Sen jälkeen lämmitimme saunan, järvessäkin pyörähdin.
Juttelimme niitä näitä, vanhojakin asioita muistellen.
Kun näitä rakkaita maisemia katselin, ajattelin, että kunpa noiden ei niin henkisesti terveiden maailmanjohtajien sotainto ei tänne asti riittäisi.
Rauhaisaa untenmaata kaikille.
13.06.2026 23:17
Iltapäivää tuoliin.
Yöllä satoi ylenpalttisesti. Hyvää teki luonnolle.
Alkuviikosta kävin siellä hoitajalla. Mukava kiireetön reissu. Juteltiin vähän asian vierestäkin.
3päivän kuluttua sain lääkärin ohjeen. Katsotaan, rupeeko paineet asettumaan.
Koko hommassa ei mennyt, ajantilauksesta, kuin pari viikkoa.
Hyvin toimii.
Eilen tuossa taivahalla kaksi korppia äityivät karjumaan toisilleen.
En tiedä mitä oli meneillään, mutta meteli oli äänekästä.
Koneitakin mennyt useita. No, toisinaan täällä saattaa päivänmittaan olla ilmassa liikettä enemmän, kun kylätiellä.
Alkavat niitä Dronejakin testaamaan tuossa lähikentällä,
Minäkin sain huijauspuhelun äskettäin.
Naisääni sanoi, hei ja kovalla kiireellä rupesi suoltamaan, että Klarna aikoo velottaa tililtäsi ........ oli kiire ja sitten litania paina 1, tai paina kaksi.
Minä painoin punaista luurin kuvaa.
Katsoin googlella, mikä se Klarna on. niin on maksupalveluyhtiö, joka kysyy myös pankkitunnuksia.
Jos olisin painellut numeroitaan, niin sillä varjolla huijari olisi kysellyt pankkitunnuksiani.
Oli aika tökerö yritys.
Olkaapa hereillä, näyttää olevan rosvot aktiivisena.
12.06.2026 16:21
Illankorvaa.
Niin on tämäkin päivä iltaan vierähtänyt.
Aamusta heti lähdin sh vastaanotolle. Tuo verenpaine, kun ei oikein ole oikein.
Katsotaan mitä lääkäri sanoo.
Talvikotonani poikkesin pesemässä koneellisen pyykkiä. Hyvä ulkokuivauspäivä.
Sen seittemää lajia pikkuhommaa iltapäivällä.
Pojan kanssa alamökillä saunoimme, kävimme uimassa ja pitkän tovin istuskelimme laiturinpenkillä jutustelemassa.
Kerrankin tyyni päivä. Tuulta nykypäivinä riittää näköjään.
Maailman menoa ei tänään paljon ole tullut seurattua. Jotkut uutiset sentään tullut katsottua.
Legendaarisen Arvin kuolema on ollut otsikoissa.
08.06.2026 21:47
Joskus on edellinen ja uusi yhtäaikaa,
Itsekin olen kirjoittanut edelliseen, jos jotain on jäänyt niinkuin kesken tai sitten vahingossa.
Lieneekö tuo nyt niin kamala synti.
Toinen juttu on tietysti se, että joku/jotkut nostelevat ikivanhoja ketjuja pramille.
Se nyt ei ole ihan fiksua.(Minun mielestäni.)
Mikä lie siinä ajatuksen idea.
04.06.2026 23:53
Minun mieleeni putkahti sellainen asia, että kun paljon puhutaan siitäkin, että kuinka jätebisneksellä jotkut tienaavat miljoonia, niin miksi sitten alkutuottajan pitää maksaa jätteen pois kuljetuksesta ja itse lajitellakin ne.
Eikö sen pitäisi olla niinpäin, että alkutuottaja saa maksun tuotannosta, joilla muut bisnestä tekevät.
Kun ostat tuotteen, joka on tehty kierrätysmateriaalista, olet kenties osallistunut sen tuottamiseen, uskollisesti kierrättämällä.
Valmiista tuotteesta siis maksat, muttet raaka-aineen tuottamisesta saa mitään, maksat siitäkin.
Eikö olekin nurinkurista.
04.06.2026 21:55
Ilta on taas ehtinyt.
Tulin juuri alatalolta.
Ensin menin järvelle, läksin pikkupäähän, kun ajattelin, että jos en jaksa kovin pitkälle soudella.
Poikkesin pikkulaiturille laittamaan katiskan järveen, siinä kun on se ahvenpaikka.
Rupesi niin tuulemaan, että istuskelin laiturin kupeessa veneessä parikymmentäminuuttia, ennenkuin vähän tyyntyi.
No soudin sitten takaisin venerantaan.
Sitten saunoin ja kyllä taas järvessäkin pyörähdin.
Ihanaa aikaa tämä valoisuus.
Vaan on se ihan hienoa, että on nämä eri vuodenajat.
Täällä tuokin mittari , joka yleensä vähiten näyttää, nousi 26 asteeseen iltapäivällä.
No huomenissa tulee väkeä. No ei vielä kaikki paikat täyty.
Kesän lämpöä ja valoa nojatuolin kävijöille.
04.06.2026 21:46
Niimpä, se on ihan sama, vaikka tekisi tuon aloituksen tuosta kirveenvarresta, niin kohta alkaa nimittely ja ikivanhojen asioiden vatkaaminen.
Persut ja demarit sekaan joukkoon.
Kaunis Suomen kesä on aluillaan. Luulisi sen ihmismieliin tuovan iloa ja hyvää mieltä.
02.06.2026 23:02
Ajat ja tilanteet muuttuvat.
Ajassa ajelehtii eteemme asioita, jotka varmaan olisi ollut paras jättää sanomatta/tekemättä.
Mutta muistaakseni Pirre on esiin tuonut, että tuo zombi-asia on hänen puolestaan loppuun käsitelty, joten ei liene mitään syytä sitä täällä enää viljellä.
02.06.2026 15:01
Käytän myös nestemäisiä hajuttomia pyykinpesuun.
Jauhepesuaineissa on zeoliittia, joka kuluttaa konettä.
01.06.2026 20:37
Pistä nyt tv kanavalle 5, näet miten kansanllistunto on herännyt, näetkö siinä natsismin piirteitä.
Minä näen kansan yhteenkuuluvuutta ja ylpeyttä omien saavutuksista.
Natseilla oli oma kansallistuntonsa. Heillä se meni kansallisen kiihkon puolelle.
Kaikki tietävät mitä siitä seurasi.
Kansallistunto sinällään ei ole mitään rasismia tai natsismia.
01.06.2026 20:21
Perustuslakivaliokunnan puh.johtaja sanoo näin:
´´Suvivirsi kevätjuhlassa on uskonnonvapauden kannalta ongelmaton.
Valiokunta on todennut, että koulujen perinteiset lukukauden päättäjäiset, jossa lauletaan yksi virsi, ovat osa suomalaista kulttuuria.
Se ei ole uskonnon harjoittamista.´´
Ja vielä:
Valiokunta on edellyttänyt asianmukaista tiedottamista ja aitoa vapautta jäädä toiminnasta pois vain silloin, kun kysymys on uskonnonharjoittamiseksi katsottavista toiminnoista.
Lautakunnan Espoon kaupungille langettamasta 10 000 euron uhkasakosta. kaupunki voi valittaa hallinto-oikeuteen.
(Tiedot Iltasanomat 30.05.2026)
01.06.2026 17:43
Kyllä jaksoin juuri ja juuri.
Oli ne sveitsiläiset niin surkeina, että ihan sääliksi kävi.
01.06.2026 15:05
Onko kansallistunto synonyymi rasismille?
01.06.2026 14:58
Muistan kun Suomi voitti 1995 jääkiekon kullan, asuin Tampereella sillon.
Olin mukana riennoissa. Hämeenkatua laidasta laitaan käveltiin.
Viini virtasi laulu raikasi. Ah olin silloin vielä melkein ´´nuori keski-ikäinen´´
Nyt puoli-istuvassa asennossa makailen sängyllä ja katselen riemua.
En paljon urheilujutuista välitä, mutta jääkiekon mm jaksaa minut sytyttää.
Oli aika jolloin myös Formula 1 ja mäenlasku sytyttivät. Ne eivät enää.
01.06.2026 00:29
Jaksoitko katsoa. Itse melkein nukahdin. mutta kun voittomaali tuli. olin ihan hereillä.
01.06.2026 00:11
Näin kävi, vielä on toivoa.
31.05.2026 23:07
Vanhoja kiistoja ei todellakaan kannattaisi jauhaa, niinkuin täällä näyttä tapahtuvan.
Itse en niin tee, koska olen sitä mieltä, että kivirekien perässä vetäminen on turhan raskasta ja lisäksi hyödytöntä.
Tuosta elämän huonommuudesta tai paremmuudesta ajattelen, että luuloa on suurin osa.
On maallisesti rikas tai köyhä tai siltä väliltä, jokaisella on omat ristinsä kannettavana.
Mitä tulee ihmisen kehitykseen, jokainen voi kehittyä henkisesti, kaikki on itsestä kiinni.
Eli jos olet avoin, etkä lukitse itseäsi uskomuksiin, voit löytää elämästä mitä vain mielen avaruutta.
Korppis, luin mielenkiinnolla kuvaustasi näyttelystäsi. On hienoa, että tässäkin iässä ihminen uskaltaa, oli varmaan ´´kynnystä´´ Sinullakin.
Täällä muutama vuosi sitten, eräs tehtaanjohtaja jäi eläkkeelle.
Hän elvytti vanhan mielitekonsa, eli rupesi maalaamaan tauluja.
Sitten laittoi näyttelyn pystyyn.
Kävin siellä, upeaa todella hienoja maalauksia, joissa oli myös sukuidea.
Kuinkahan paljon on näitä ´´pöytälaatikkoluovia´´ ihmisten vaan pitäisi tuoda julki oma osaavuutensa. (tälläkin palstalla)
Ja myös nämä ilkiöarvostelijat, jotka eivät mistään mitään tiedä, pitäisi myös pystyä ohittamaan.
31.05.2026 22:58
Hieno kommentti, varsinkin tuo viimeinen lause.
31.05.2026 21:36
Illankorvaa.
Kohta alkaa kultamitaliottelu, sitäpä täytyy silmäillä.
Alatalolla olin verkkoaitaa laittamassa uuden omenapuun ympärille.
Sinne mennessäni, kävelin ajatuksissani kylätietä ja hups, meinasin astua vaskitsan päälle.
En tiedä kumpi pelästyi enemmän minä vai vaskitsa.
Kaikki luonnonkukatkin näyttävät kukkivan etuajassa. Kielotkin jo aloittelevat.
Kylillä oli jo syreenitkin täydessä kukassa, toukokuussa.
Ennen ne kukkivat juhannuksena.
Kaksi syötävän kokoista ahventa oli katiskassa, ne otin. Sitten siellä oli mahottoman iso lahna, sen päästin takaisin järveen.
Sadetta on tullut niukanlaisesti näillä main, joten piti järvestä nostaa alhaalla kasteluvesiä.
Promesa on mennyt sellaiseksi, kun pitkät sarjat yleensäkin, tekohengitystä.
Silloin, kun se alkoi, ohjelmaoppaassa luki osia 100. Kun osat rupesivat loppumaan tulikin osia lisää ja kun ne rupesivat vähiin käymään, tuli taas lisää ja sitten olikin yht´äkkiä 3 tuotantokausi. Tuotantokausista ei siihen mennessä ollut mainittu mitään.
Niinpä innostuin kysymään tekoälyltä, että oliko tämä joku taktinen katsojien koukutus sarjaan, kun ei pitkään aikaan kerrottu tuotantokausista mitään.
Sanoi, että kyllä tällaista käytetään.
Kertoi sitten, että Espanjassa on jo näytetty kyseistä sarjaa 810 osaa ja uusia filmataan kaiken aikaa.
Alkaa mielenkiinto hiipua. Aikanaan katsoin Kauniita ja rohkeita, sekä Salattuja elämiä. Taitaa olla jo yli 10 vuotta, kun molempien katsomisen lopetin.
Outlander, matkantekijä- sarjasta tykkäsin, se loppuikin juuri.
Kunpa ei nyt ihan kamalia helteitä tulisi. Niitä ne hehkuttavat nuo säänlukijat, eivät ne meille vanhoille herkkua ole.
31.05.2026 21:16
Mistä luulet, että maahanmuuttajat olisivat keksineen suvivirren ja vielä ymmärtäneet suomalaiset sanatkin.
Eiväthän he tänne tullessaan osaa edes kieltä, toiset ei opikaan koskaan.
Heillä lienee muitakin murheita vieraaseen maahan ja kulttuuriin saapuessaan, kuin bongata joku suvivirsi ja alkaa rettelöimään siitä,
Pitäisi ajatella ensteks ja mennä sitten vasta halpaan.
Aina löytyy tahoja, jotka käyttää hyväkseen toisia ja toisten asenteita, vihjailemalla suuntaan ja toiseen, näin luoden meilikuvia ja ´´totuuksia´´ jotka eivät ole totuuksia.
Pitäis aina ajatella ensteks.
31.05.2026 00:20
1 / 333