Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6567
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Alkukappaleesta tuli heti mieleeni artisti Kikka, jonka varmaan ainakin useimmat muistaa.
Imago se oli hänelläkin, kaiken totuuden edessä.
Lukiessani tähän asti tulleita kommentteja, johtui mieleeni, että lukekaapa (voitte olla lukenutkin) kommentti, jonka sain ketjussa, ´´Nonii pistäkääpä jotain kiinnostavaa aihetta kehiin.´´
06.03.2026 18:37
Mulla on semmoinen uimapuku, mistä en oikein tykkää.
Hätäpäissäni ostin sen muutama vuosi sitten, kun ei ollut täällä enää muita jäljellä.
Jaa, että miksi.
No siksi, kun poika katsoi mua rannalla vinosti ja sitten kysyi, äite kuule, miltä vuosisadalta toi sun uimapukus on.
No se oli kyllä ikivanha.
Olen vähän katsellut nyt ajoissa josko uuden hankkisin.
Kävin juuri iltapäivällä mökillä. Niin kevään tuoksuja, 1 linnunkin viserrystä kuulin.
Tervehdin tietenkin mahtavaa kotikuusta.
Minä käyn mökillä talvisin tarkistuskierroksella ja poika käy siellä vanhalla kotitilalla.
Matkojen takia näin. Sitten laitetaan toisillemme kuvia.
Poika oli hkenut avolavan talviteloilta, oli venttiilikopan tiiviste poikki, korjannut sitä.
06.03.2026 17:30
Tämä hyvä, ihan nauratti, ihanan hötkyilemätön suhtautuminen.
06.03.2026 17:08
Juuri viime viikolla juttelin yhden naapurin kanssa, kun oli mustalla muovisäkillä viety jotakin, bioastiaan.
Mietimme tuota, että tuleeko siitä lisämaksua.
Äsken juuri katselin tuota alueuutisten sarjaa. Pohjanmaan uutisissa oli joku jäteyhtiön ihminen puhumassa samasta asiasta, siellä ottavat ylimääräisen maksun käyttöön.
Varmaan leviää muuallekin.
Tuon muovikassin hinnan sain korviini jostain uutisesta, mutta itse käytän vain harvoin tilapäisesti muovikassia.
Mulla on vuosia vanhoja suuria muovikasseja, joilla kuskaan pyykkiä tänne kerrostaloon koneelle mailta.
Kymmeniä vuosia olen aina pitänyt mukana tavallista kassia ja pari kangaskassia lisänä.
06.03.2026 12:18
Perusmaksu on sama/kk.
Energian kulutuksen mukaan lasketaan siirto, sähkövero ja ALV.
Siirto ja energian myynti tulee aina eri laskulla.
Itselle tulee 2 paikasta. Niissä energian laskuttaa Vattenfall ja siirron Elenia. (Ovat samaa konsernia:)
05.03.2026 21:11
Hienoa!
Minä ajattelen aina, että jes!, kun vanhoja tabuja naisten heikommuudesta rikotaan.
05.03.2026 20:45
Onhan niitä uranuurtajia lentäjänaisiakin ollut jo historiassa. Nykynaiset käyvät jo armeijan.
Jonkun täytyy olla ´´tienaukaisija´´.
Kyllä minuakin töllisteltiin -80luvulla, kun ajoin asuntovaunu-pakettiautoyhdistelmää.
Se nyt ei ollut muistaakseni, kun 12 metriä.
05.03.2026 19:41
Niin tulee ja ALV kun lasketaan prosenteissa, nousee kulutuksen mukaan, on sekä energia, että siirtolaskussa.
Siirtolaskussa on lisäksi kulutuksen mukainen sähkövero.
Mulla on Vattenfallin energian perusmaksu 6,02euroo/kk.
05.03.2026 13:33
Kun ahneus ja vallanhimo sokaisee narsistisen mielen, millään ei ole enää mitään rajaa.
Intoillaan joka taholla vallan näytön huumassa, eivätkä niin T kuin P tajua, että eristävät maataan muusta maailmasta.
Trump himoaa Grönlantia vaan sen takia, kun sen jääpeitteen alla on uskomattomat määrät monenlaisia mineraaleja, öljyä ja kaasua.
05.03.2026 13:10
Voi Sinunkin kanssasi.
Luulekkos, että tämmönen vanha mummu, ennenkuin on itte kerinnyt kirjottamaankaan, viel olisi kerennyt jo löytämään 22 sekuntia myöhemmin päivätyn tekstin.
Pitäisköhän tuo ottaa kohteliaisuutena, 😁
En mää ny enää nii sukkela oo.
04.03.2026 19:24
Tarviiko niitä persuja joka paikkaan tunkee.
Paas lukien aloitus uudestaan.
04.03.2026 17:58
Taitaa olla niin, ettei tätä sanontaa kaikki eivät ymmärrä samalla tavalla.
Sehän ei ole konkretiaa.
Sanontojen tarkoitushan on selventää asiaa, ilman, että tarvitsee laatia pitkiä selityksiä.
04.03.2026 16:16
Juuhu, ei siinä puu tarkoita puuta, eikä heinä heinää.
Kun nyt otit puheeksi nuo kaikenmaailman tietäjät niin googlasin asiaa ja vastaus on sama, kun tuo ´´kirjastonhoitajankin´´. Kävin sitten myös kysymästä tekoälyltä. Vastaus rönsyilevämpi, pääpiirteittäin sama.
04.03.2026 16:09
Minusta tuo lause, ´´se tarkoittaa niitä-näitä -puheita, jossa ei eritellä asioita, vaan edetään suoraa linjaa asiasta toiseen ilman erottelevaa logiikkaa, ´´ kuvaa aika hyvin tuota sanontaa.
04.03.2026 14:54
Eikö se mene niin, että jos ´´tanssit on tanssittu´´ silloin ei ole enää vaaralle altis, vaikka bilettäisikin joka toinen viikonloppu.
04.03.2026 14:46
Kommentissani oli tästä kysymys, ei kieliopista.
https://www.kirjastot.fi/kysy/mista-tulee-sanonta-etta-joku?language_content_entity=fi
04.03.2026 14:12
Meilläpäin puuta-heinää = puhuu puppua, tietääkö itsekään mistä puhuu.
04.03.2026 13:32
Aikanaan olen noitten autojen maailman joutunut pojan mukana, hän kun on niitten kanssa touhunnut ikänsä.
Maalla kun se niitä laitteli, kuului aina välillä, äitee tuu jeesaan.
Nuorena hän aihiosta kokosikin yhden, se oli sitten näyttelyssäkin se auto.
Siinä sivussa tuli opittua pientä huoltohommaa.
Jotain pientä saatetaan kesällä maalla laitella itsekin.
No nämä uudet autot ovatkin luku erikseen.
Vilkaisin nuorten sähköautoon ja huh, en vissiin osaisi moisella edes ajaa.
Niissähän on kaikki systeemit eri. Johan noita autoja kulkee ilman kuljettajaakin.
Minä en ole koskaan eritellyt naisten tai miesten töitä.
Se tekee, kuka osaa ja ehtii.
Kaikkea voi oppia, kunhan vaan ryhtyy ja alkaa. Se ei ole siitä kiinni, mitä on alapäässä, vaan siitä mitä on yläpäässä.
Yläpäässä esteenä ovat vanhat pinttyneet asenteet.
Voimia kukin käyttää sen verran, kun on, usein onkin kyse työtekniikasta.
En myöskään näe, että työnteolla olisi mitään tekemistä, miehisyyden tai naiseuden kanssa.
Ihailen metsäkoneella työskentelevää naista samoin, kuin lastenvaunuja työntävää miestä,
04.03.2026 13:26
Mahdollisesi näin, toki kommentissani oli yläosassa oleva toisto ihan selkeästi näkyvissä, mihin vastasin.
Tämä on tietysti vähän sekavaa, kun samasta jutusta tulee samantyylistä toistoa eri kommenteissa, niin äkkiäkös sitä katsoo väärinkin. (Minä ainakin.)
03.03.2026 21:02
Mistä muusta se oli muka irroitettu, se oli suora vastaus kommentille:
´´Miksi P kirjoittaa, että tanssit on tanssittu, kun hän treffasi deittinsä tinderistä.
Ei siis tanssipaikalta, kuten näkyy muut kirjoittajat tavanneet.´´
03.03.2026 19:10
1 / 329