Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Liittynyt 6v sitten
47
aloitusta ·
6680
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pitkään etsin mielestäni tuota laulua, kunnes sen muistin.
Paimenpoika (jäi toiset aamulla nukkumaan, kun otin konttini naulastaan)
Sen vissiin monikin laulanut, jostain pulpahti mieleen Sulo Saarits tai Mauno Kuusisto.
Satamaan rupesi juuri.
Piti tulla kissan kanssa sisälle, ulkotouhuista.
23.08.2023 17:08
3 laskua olen laittanut e-laskuksi. Ne jotka rupesivat paperilaskusta ryöväämään eniten.
Siinäkin oli semmonen kummallisuus, kun aloin sitä tekeen, että ensimmäisstä kohdasta ei päässyt mihinkään, vasta toisesta kun näpäytin alkoi pelittää.
Yleensä kai sitä aloitetaan ekakohdasta.
23.08.2023 13:02
Kyllä minunkin nahan alla tuota arkuutta vähän on, lienee luonteenpiirre, kun olen tarkkana kaikessa asioiden hoidossa.
Kyllä ne väliin kinkkisiäkin on.
Tässä poika teki minulle rekisteröinti-ilmoitusta, (vieressä olin seuraamassa).
Sitten tuli kohta, mihin laitettiin päivämäärä. kuukaisi, vuosi jolloin omistus alkoi.
Ei sitten millään huolinut päivämäärää, eikä päästy eteenpäin.
Poika soitti Trafille ja kysyi, miksi päivämäärä ei kelpaa.
Eivät osanneet neuvoa.
Kirjoituskotelon päässä oli pieni ruutu.
Tuumasin, mikähän tuo ruutu on. Poika napautti siitä.
Sieltä tuli päivämäärävalinta. No sitten päästiin eteenpäin.
Mistään ei käynyt ilmi, että se pitää otta tuon pienen ruudun kautta, eikä itse kirjoitettu kelpaa.
No ihan itse sitten tein myytävästä autosta ostajalle varmenteen. (Öhöm, no poika oli ´´takavaikuttajana´´ siinä.)
Itselläni on noita auttajia kyllä, kahdessa sukupolvessa.
23.08.2023 12:20
Onhan erot suuret.
Suomessa harvoin kuulee, että on saanut elinkautisen, joka sekään ei ole elinkautinen.
Amerikassa se on oikesti elinkautinen.
Kun
täällä saa raiskauksesta ehdollista Amerikassa saa osavaltiosta riippuen 15 vuodesta elinkautiseen.
Väliin tuntuu, että liian vähällä pääsee rikolliset.
Sitten tulee mieleen, että miksi.
Onko vankeinhoidon säästösyyt yksi asia.
No pitkässä juoksussahan se tulee yleensä erittäin kalliiksi.
No pähkäilyähän tämä, ei tietoa.
22.08.2023 22:38
Jaa-a lienen siinä uskossa , että pallo pyörii akselinsa ympäri vuorokaudessa.
Vaan nuo kuumat ilmat ei ole minunkaan juttu.
Tänään oli +18, paljon sain aikaan oikein innolla, viihdyn ulkona juuri tuossa kun ilmat ovat 20 asteen molemmin puolin.
Pimeys todella lisääntyy, vaan onhan valot keksitty.
Tosin tulee vähän nuukailtua niiden käytössä,
22.08.2023 22:28
Totta, näin on siksi, että kissat eivät siedä laktoosia, siis menevät kuralle.
Muistan, että äitikin laittoi villikissoille (joita aina meillä pyöri) lämmintä maitoa, kun lypsi lehmät.
En sitten tiedä, kun se maa, mistä lehmät maidon teki oli ihan erilaista, kun tänäpäivänä.
Se oli luonnollista, ei käsiteltyä, jos se vaikutti erilailla.
Liekö se maitosokeri ollut erilaista.
22.08.2023 22:02
Ei kenties ole tiedossakaan kuka on sanat tehnyt. Kansalauluksi vaan mainitaan.
Itsellä oli jokin aika sitten korvamatona ´´siili menee lypsylle´´ en tiedä mistä se tuli, vihdoin viimein sain sen poikki.
Sääkuvat näytti, ettei tällä kohtaa tänään sada, joten kipitin ulos päätylautoja maalaamaan.
Vanhat alkaa lahota, pitänee vaihtaa.
Vähän hankalat käsitellä, kun ovat 5,20m pitkiä.
22.08.2023 14:18
Tervehdys.
Pistämpä nokkani tänne, kun nyt kissan kanssa kaksin ollaan.
Vähän lueskelin tuossa noita kommnentttejanne.
Skillanin aamunavauskommnentti on monipuolinen ja monessa kohtaa yhdyn näkemyksiinsä.
Täällä se maalaiselämä soljuu rataansa.
5kg hauki on tämän kesän suurin saalis tähänasti. Metsästä on jokusia puita tullut polttopuiksi muutettua.
Miniälle lähetin pojan mukana rasiallisen kirsikkatomaatteja.
Uuteen laituriin, jota hiki hatussa teimme, (ostin kesähatun, jossa hedelmänkuvia, olen siis hedelmähattumummu) pitäisi vielä valaa maahan kiinnityssysteemit.
Ennen oli työlästä päästä jakkaran päälle kiivettyä, aina piti ottaa tukea käsin jostakin, kun oikealla risapolvella ei voinut enää ponnistaa,
Rupesin sitten opetteleen vasemmalla, työlästä oli alkuun, niin vaan on kesän liikunta tuonut potkua mummun polveen, että nyt sujuu ilman tukia.
Sen enempää nyt noihin soraääniin puuttumatta, sanon vaan, että ei se toisen mollaaminen kenenkään arvoa ja arvostusta nosta, vaan laskee.
Jos jokainen miettisi tykönään miten toisia kohtelee ja ajattelisi sitä, jonka kaikki tiedämme, että tehkää toisille niin, kuinka itsellene toivoisitte tehtävän, sodalkin loppuisivat.
Maailmanparannus alkaa, jokaisesta yksilöstä, ihan jokaisesta teosta, ajatuksesta.
Se perhosen siiven isku.
22.08.2023 12:29
Luonnonmukaisuudesta paljon keskustelua.
Vaikka minullakin on istutuksia, niin luonto tulee silti ihan pihaan.
Minulla on kyllä kaikki sekaisin.
On aina ollut, tykkään siitä.
Mustikkapuskat vuorenkilpien takana muutaman metrin päässä mökistä.
Ruohonleikkuria käytetään ihan piha-alueilla ja kulkupoluilla, syystä, että käärmeihin ei törmättäisi yllättäin.
Varsinkin lapset ja koirat.
Eilen kävin pojantyttärenpojan 3-vuotispäivillä. Lasten syntymäpäivillä aina tavataan läheisiä ihmisiä.
Ensi kerran näin heidän uuden kotinsa. Tilava, avara ja hyvä piha-alue. Lapsille, jos jonkin näköisiä vempaimia.
Pojantytär taas laittanut pöydän koreaksi, sellainen hän on.
Kiva oli nähdä myös miniäni äitiä, vielä jaksoi tulla suvun tapaamiseen, vaikka jo ikää ja rajoitteita onkin.
Touhua on näin kesäisin, että vasta myöhään ehdin tännekin kurkistaa,
13.08.2023 22:21
Onnittelut Liekko syntymäpäiväsi johdista.
Olet viime aikoina kertonut tuosta väsymyksestäsi.
Itse olen käyttänyt K. Herttuan havupuujuomaa ja huomannut saavani lisää energiaa.
En silti tiedä toimiiko se muille, minulle on toiminut.
09.08.2023 22:52
Upeeta, mahtavaa. 14, 11, 25
09.08.2023 22:35
Päivä iltapäivälle kallistui ja lähdin polttopuita kaatamaan, vaan sadekuuro yllätti.
Rankkoja kuuroja tuli kolme ja eka kasteli minut ja kaksi siinä välissä hiki kasteli paidan.
Vene oli miltei laitojaan myöten täynnä vettä ja vesi noussut jo niin, että koko paatti melkein järvessä.
Vaan rauhoittuihan tuo ilmanala. Saunan lämmitin ja uimassakin kävin kadesti.
Vastarannalla riemiua riitti koko iltapäiväksi.
Lapset ja koira mekastivat ja vissiin aikuisiajkin väliin.
Ei häiritse minua, mekastakoot, nythän on kesä.
Sähköstä juttua näytti olevan.
Siirtoahan ei voi kilpailuttaa. Siirtomaksuhan on yhtiökohtainen, yleensä aika iso, kulutukseen verrattuna. Kuitenkin siihen suhteutettu.
Perusmaksuhan on se, joka aina menee samansuuruisena.
Verottaja myös muistaa.
Tuntuu ihan kummalliselta, että kun käytät sähköä siitä maksat myös veroa.
Niin se on, että vaikka mökkisi olisi kiinni talven, etkä sähköä käytä ollenkaan, niin laskua saat.
Päivällä tuli pihatielle 5 vähän pikkulintuja isompia lintuja.
Kyttäsin kännykkäkameran kanssa, en kovin lähelle päässyt pelästyivät,
Näyttivät pyiltä niitä täällä on aika paljon.
Täällä nuo linnut kävelee pitkin pihoja, rastaat ja muut.
Kissa vaikka joka päivä ulkona kulkee, ei ilmeisesti niistä välitä.
Yhtään höyhenkasaa en ole nähnyt tontilla.
05.08.2023 22:07
Samoin oli minulla ihana rauha.
Lämmitin saunan alatalolla ja kävin uimassa.
Välillä nautin yksinolosta ja sitten taas omaväki on ympärillä, joka sekin on ihanaa.
Vaan kun ikää tulee niin rauhanhetkiä tarvitsee.
03.08.2023 21:48
Terehdys vaan kaikille.
Pankkiasioiden takia avasin tämän ´´myllyn´´ ja samalla tulin kurkistamaan tännekin.
Kas iloinen yllätys, että olet Skillan taas ´ istahtanut nojatuoliin.´
Kesä on mennyt vilisemällä.
Touhua ja väkeä on ollut mökeillä.
Vieläkun suurin osa synttäreistäkin osuu kesäkuukausille, niin elämää riittää.
Lapsenlastenlapset kasvaa ja viides tulee myöhäissyksyllä.
Äsken nostelin kirsikkatomaatin oksia, kun raakileita ihan maassa makasi. Sain laskien 65 raakiletta ja vaan kolme taimea laitoin. Uusia perunoitakin maalta hain ja salaattia ja persiljaa.
Kesäkurpitsat vasta aluillaan ovat.
Pojan kanssa rakennettiin vanhan mökin toisen terassin ympärille verkkosysteemit, niin miniän kissat saivat ihan oman ´´huoneen.´´
Siellä ne sitten viihtyivätkin. Eivät ollenkaan viihtyneet enää alatalon verkkotarhassa.
Ne kun eivät liiku vapaana ulkona, niinkuin tuo minun kissani täällä nurkissa pyörii.
Viikon verran tässä ollaan kaksin kissan kanssa, sitten taas väkeä tulee.
Mukavaa iltapäivän jatkoa, sadekuuroista huolimatta. Lämmintä kesäsadettahan tuo on.
02.08.2023 15:10
Vau, en ole kateellinen luonteeltani, mutta 1,4kg ahven herättää ´´voi juku mää kans haluan´´ ajatuksen.
Ison laiturin tekoon mennyt aika pojan kanssa.
Veljen kanssa yks päivä käytiin venheellä vähän yli kilonen hauki saatiin.
Näin kesällä en kovin paljon ole täällä ehtinyt käydä, vaan sitä tulin ajatelleeksi, että ilman Makriinan teräviä kommentteja palstalta puuttuu sitä jotakin.
11.07.2023 23:23
En tiedä olenko tämän jo kertonutkin jossain kohtaa, mutta kerran katsoin videon, jossa invalidi oli kotitiensä päässä kadunreunassa istumassa pyörätuolissaan ja näppäili siinä läppäriään.
Se oli joku pikkukaupunki Amerikassa.
Sitten auto pysähtyi viereen josta tuli 2 miestä, toinen alkoi kiskoa läppäriä tämän henkilön sylistä.
Kiskojalla oli kalju, Pihasta hyökkäsi kissa kaljun päälle alkoi raivokkaasta raapia, että veri lensi,
Toisestakaan hyökkääjästä ei ollut apua, kissa oli niin raivokas.
Rosvot pakenivat.
Kissa ja isäntä jäivät tyytyväisenä paikalle.
11.07.2023 23:07
Ihminen, joka tuollaista tekee puolustuskyvyttömälle eläimelle, ei varmaan ole sen vaarattomampi ihmisellekään.
Jos ihminen tekee eläimelle pahaa, mielestäni se on hälytysmerkki, siitä, että myös kynnys ylittyy tehdä pahaa ihmiselle.
11.07.2023 22:46
Kiitos linkistä.
Tämä oli uutta minulle. En ole moisesta sisaresta kuullut.
Tosin näin kesäaikaan minulta menee paljon ohi.
Ei voi kuin ihmetellä, mitä tällaiset ihmiset kuvittelee ja luulee saavuttavansa.
05.07.2023 23:02
Missä noin lukee.
Laita linkki. Muuten en usko noin hullua juttua.
05.07.2023 22:50
Juurikin.
Minäkin iän puolesta kuuluisin +70:iin, mutta kun siellä käyn katsomassa. 2 ketjua 15;sta on pelkkää politiikka´´haukkumista´´ ja jos yrität jotain muuta asiaketjua tehdä, ei aikaakaan, kun joku taas alkaa haukkumaan persuja,(On kokemusta,)
Niinpä minäkin ali-ikäinen täällä viihdyn, silloin kun aikaa on, vaikkei täälläkään kaikki siitä tykkää.
05.07.2023 22:16
88 / 334