Aman päivitys!

Anonyymi-ap

Rannalla ruikuttelen.Kalastelen!
Laskin juuri tunti sitten viisi verkkoa.
Täytyy kehaista hieman.
Aamulla oli verkossa elämäni isoin ahven.
Valehtelematta 1.4kg oikea kyrmyniska..
Lokkkeja ruokin.Jämsänäijän,sen rengastetun selkälokin
sukua varmaankin selkäkokki pariskunta on tuottamassa iloa.
Teille kaikille mitä hyttysvapainta kesää ama

98

1581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiva kuulla sinusta, Ama. Olen niin odottanut raportointiasi kesästäsi ja Jämsän äijästä.
      Tiukkoja siimoja toivoo Makriina.

    • Anonyymi

      Kirjoittelen puhelimella täältä kesämökkipitäjästä. Kirjoitin kommenti , mutta se ei puhelimessani näy. 😀 Aina en voi olla varma lähtikö kommenttini vai ei. Niinpä moikkaan uudestaan.
      Ilahduin viestistäsi, Ama, olen kaivannut viestejäsi kalaonnestasi ja Jämsän äijästä.
      Hyvää kesän jatkoa!
      Makriina

    • Mukava yllätys saada tervehdys pitkästä aikaa Aman rannoilta ja kalavesiltä. Lokithan viihtyvät toisten kalastajien seurassa ja tuntuvat olevan uskollisia. Niiden taitavat lentonäytökset ja äänekäs seura kuuluvat tänne minunkin maisemaani, kalaverkot on meillä kylläkin laitettu vuosia sitten kierrätykseen.

      Makriinankin ”näkeminen” ilahduttaa, toivottavasti jatkossa molemmat viihdytte tällä palstalla.
      Hyvää kesän jatkoa teille!🍓🌼

    • Anonyymi

      Näkyy makriinan molemmat kirjoitukset. Eikös ama-rituliini ja makriina ole niitä harvoja yli 80-vuotiaita tällä palstalla? Skillaniltakin kaivataan viestiä. Onhan täällä nyt monta hyvää nuorempaa kurjoittajaa, mutta toivotaan myös alkuperäisiä takaisin.

      • Anonyymi

        Kun tulitte, meitä oli 4 kirjoittajaa palstalla.
        Mkr.


    • Terveiset Nuasjärven rannalta.

      Eilen saunan jälkeen pulahdin veteen ja samalla kauhoin sadeveden pois veneestä. Tarkoitukseni on joku ilta soutaa kaislikon laitaan ahvenia narraamaan.

      Kuinka pärjäät kalareissuilla? Itse olen tullut varovaiseksi ja mikäli lähden kalaan pitää rannalla olla valvova silmä 😊

    • Osaatko ama (tai korppis) nylkeä ahvenen?
      Ahven on minun suurta herkkuani, mutta tykkään että ahvenen nahka paistettuna maistuu hyvälle.

      • Huh...kuuma olen leikkaamassa ruohoa. Tulin pirttiin välipalalle. Haluaisin oppia nylkemään ahvenen, kukahan opettaisi.


      • Anonyymi

        En ole ama enkä korppis, mutta osaan sekä pilkkiä että onkia ja suomustaa ja myös nylkeä ahvenen ja jopa mateen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole ama enkä korppis, mutta osaan sekä pilkkiä että onkia ja suomustaa ja myös nylkeä ahvenen ja jopa mateen.

        Olen nylkenyt mateen, mutta en ahventa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ama enkä korppis, mutta osaan sekä pilkkiä että onkia ja suomustaa ja myös nylkeä ahvenen ja jopa mateen.

        Hyvät naurut sain, kun luin väärin viimeiset sanasi!: . . . vaikka maaten
        😀😃🙂


    • Vau, en ole kateellinen luonteeltani, mutta 1,4kg ahven herättää ´´voi juku mää kans haluan´´ ajatuksen.
      Ison laiturin tekoon mennyt aika pojan kanssa.
      Veljen kanssa yks päivä käytiin venheellä vähän yli kilonen hauki saatiin.
      Näin kesällä en kovin paljon ole täällä ehtinyt käydä, vaan sitä tulin ajatelleeksi, että ilman Makriinan teräviä kommentteja palstalta puuttuu sitä jotakin.

    • Viisi verkkoa veteen ! Miten sen voi yksin (?) tehdä ? Sitkeä selviytyjä olet, Ama. Ja työ kiittää tekijäänsä: mahtoi olla aika vonkale, tuo ahven ?

      Kyllä minäkin kaipaan näitä "oikeanikäisiä", tutuiksi tulleita kirjoittajia. He juurruttivat palstaan eri tavoin kuin satunnaiset kirjoittajat, ainakin minut.

      Kireitä siimoja, Ama ! Mukava lukea kuulumisiasi: kun joku osaa ja jaksaa, tulee itsellekin halu ryhdistäytyä, yrittää enemmän..))

      • Anonyymi

        Verkot täytyy olla hyvin selvitetty.
        Yläaina vieressä keskituholla ilman puikkaria ja alaaina kasteltuna veneen airotasanteella.
        Ne juoksevat omiaaikojaan järveen.
        Purjetuulella taas ei tarvitse,kuin pitää ja päästää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verkot täytyy olla hyvin selvitetty.
        Yläaina vieressä keskituholla ilman puikkaria ja alaaina kasteltuna veneen airotasanteella.
        Ne juoksevat omiaaikojaan järveen.
        Purjetuulella taas ei tarvitse,kuin pitää ja päästää.

        Minulla on iso merikelpoinenvene.
        Tampereelta nääs tuotu tänne
        savonrannoille.
        Moottoria en käytä,vaikka sekin on navetanvintillä.
        Nivelrikkoiset olkapäät saavat voitelua soutamisesta.
        Jaakonpäivänä tulee 85v mittariin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on iso merikelpoinenvene.
        Tampereelta nääs tuotu tänne
        savonrannoille.
        Moottoria en käytä,vaikka sekin on navetanvintillä.
        Nivelrikkoiset olkapäät saavat voitelua soutamisesta.
        Jaakonpäivänä tulee 85v mittariin.

        Kiitos lisätiedoista, Ama. Hattua pitäsi nostaa, jos sellainen olisi !..))
        Kerron tuosta kalastuksestasi ja sen nikseistä pojalle, joka kalastaa. Ehkä tietääkin, mutta tuskin kalastaa sinun ikäisenä...


    • Huomenta Nuasjärven rannalta@

      Sain eilen illalla eka ongen heitolla pienen ahvenen. Kuvasin sitä.ja se näytti kuvassa isommalta. Joten ei kun faceen kuva kalansaaliistani😊

      Kaislikossa grilliterassin takana sain kahviaamiasvieraaksi sorsaperheen.

      Päivästä on tulossa kaunis.

      Mietin onko aloitus Aman. Olipa tai ei kiva aloitus.

      • Anonyymi

        Miksei se olisi Aman aloitus? Oletpa epäluuloinen.


      • Anonyymi

        Olen kyllä ama.
        Olen ollut pitkänaikaa paitsiossa.
        Poikani tappo Järvenpäässä oli
        ikäiselleni äidille kova kolaus.
        Lue Googlesta:katupotkija ei muista mitään.
        Ehkä avartaa katsantokantaasi?
        Toivon ainakin.terv.ama


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä ama.
        Olen ollut pitkänaikaa paitsiossa.
        Poikani tappo Järvenpäässä oli
        ikäiselleni äidille kova kolaus.
        Lue Googlesta:katupotkija ei muista mitään.
        Ehkä avartaa katsantokantaasi?
        Toivon ainakin.terv.ama

        Kyseenalaistan tekstisi ja kirjoitustyylisi enkä muista, että ama olisi ollut agressiivinen. Viiden verkon veteenlasku taitaa olla myös raavaiden miesten hommia.

        Vastasit vain minulle, ohitit muut, miksi?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kyseenalaistan tekstisi ja kirjoitustyylisi enkä muista, että ama olisi ollut agressiivinen. Viiden verkon veteenlasku taitaa olla myös raavaiden miesten hommia.

        Vastasit vain minulle, ohitit muut, miksi?

        Olisiko vastauksen syynä se, että sinä olit ainut, joka kyseenalaisti kyseisen nimimerkin.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kyseenalaistan tekstisi ja kirjoitustyylisi enkä muista, että ama olisi ollut agressiivinen. Viiden verkon veteenlasku taitaa olla myös raavaiden miesten hommia.

        Vastasit vain minulle, ohitit muut, miksi?

        Verkonlasku on taitolaji. Ja ne verkot lasketaan ja nostetaan yksi kerrallaan. Varmaan Amalla on puhdas järvi, se Nuas on kaivoksen saastuttama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko vastauksen syynä se, että sinä olit ainut, joka kyseenalaisti kyseisen nimimerkin.

        Ama käytä vakionikkiäsi, ei tule epäselvyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä ama.
        Olen ollut pitkänaikaa paitsiossa.
        Poikani tappo Järvenpäässä oli
        ikäiselleni äidille kova kolaus.
        Lue Googlesta:katupotkija ei muista mitään.
        Ehkä avartaa katsantokantaasi?
        Toivon ainakin.terv.ama

        Moi, Ama.
        Olen iloinen, että kirjoitat palstalle. Olen ollut itsekin poissa joitakin aikoja. Tekee mieleni taas tulla mukaan, kun sinäkin kirjoitit.
        Meidän palstatuttavuutemme on vuosien pituinen, ja muistan myötätunnolla ne raskaat ajat, jotka jouduit läpikäymään. Toivon, että jaksat jo paremmin.
        Terv
        Mkr.


    • On niin suloista, kun sorsaemo tulee mökkilaiturille esittelemään untuvaista poikuettaan. Myös kuikkien haikea ääntely kuuluu yöusvaisen järvenselän erityiselämyksiin.

      Mökillä pidämme katiskaa rantavedessä, soppakalaa tulee sopivasti, ongitaan ja virvelöidään siellä kuten täällä merelläkin. Merellä saa keväin syksyin silakkaa litkaamalla, jota harrastetaan paljon myös silloilta käsin. Isommat ahvenet ovat fileoituna ja voissa paistettuna herkkua, vaihteeksi myös savuahvenet maistuvat. Ne voi savustaa suolet ja kidukset poistettuina, suomutkin voi jättää. Helppo ruoka on kalafileet foliossa vihannes-ja juuressuikaleiden kanssa, myös kypsät keitetyt uudet perunat sopivat nyytteihin. Nyytit grilliin tai nuotion hiillokselle, voi syödäkin suoraan paketista eikä tiskiä tule.

      Pian taas päästään savusaunaan ja järven lempeisiin aaltoihin. Hehkutan aina näitä merimaisemia ja retkiveneilyä , mutta kyllä järvellä on puolensa.

    • Anonyymi

      Hänen verkkoonsa tartuin, kuin särki.
      Tuota hetkeä katua saan.
      Minne häipyikään minulta järki,
      kun en merelle seilannutkaan.

      Vanha Skönö

      • Anonyymi

        Voi Skönö.
        Kyllä elämäsi kuitenkin on ollut ihan hyvää. Myönnä pois.


    • Anonyymi

      Onko viisi verkkoa enää edes luvallinen määrä, eikö harrastajan verkkomääriä ole rajusti rajoitettu? Muistelen että sallittu kokonaispituus tulee jo neljästä verkosta jotka ovat 28- 30 metrisiä?

      • Anonyymi

        Vapaa-ajan kalastajalle sallittu määrä on 240 m ja se tekee yleens 8 verkkoa.


      • Anonyymi

        Anna sinä Aman olla!
        Ama on kalastanut ranta-asuntonsa vesillä jo kymmenet vuodet. Hän on varmasti tavannut kalastuksenvalvojan monta kertaa ja tietää hyvin säännöt.

        Ama on yksi tämän palstan vanhimmista kirjoittajista, ja me. jotka olemme samoihin aikoihin palstalla olleet. olemme iloisia, jos Ama jaksaa tulla takaisin kirjoittajien joukkoon.

        Me emme kaiken aikaa tarvitse ohjeita ja moitteita tekstiemme vuoksi. Me olemme kertoneet tapauksia elämästämme täällä ja Amankin vaiheita olemme myötätunnolla seuranneet.

        Olisi ystävällistä, jos sallisimme toistemme kirjoittaa asioistaan ilman pelkoa siitä, että niiden vuoksi joudumme ohjeistuksen kohteiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna sinä Aman olla!
        Ama on kalastanut ranta-asuntonsa vesillä jo kymmenet vuodet. Hän on varmasti tavannut kalastuksenvalvojan monta kertaa ja tietää hyvin säännöt.

        Ama on yksi tämän palstan vanhimmista kirjoittajista, ja me. jotka olemme samoihin aikoihin palstalla olleet. olemme iloisia, jos Ama jaksaa tulla takaisin kirjoittajien joukkoon.

        Me emme kaiken aikaa tarvitse ohjeita ja moitteita tekstiemme vuoksi. Me olemme kertoneet tapauksia elämästämme täällä ja Amankin vaiheita olemme myötätunnolla seuranneet.

        Olisi ystävällistä, jos sallisimme toistemme kirjoittaa asioistaan ilman pelkoa siitä, että niiden vuoksi joudumme ohjeistuksen kohteiksi.

        Yhä vielä unohdan, ettei nimmari enää toimi.
        Terveisin Makriina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna sinä Aman olla!
        Ama on kalastanut ranta-asuntonsa vesillä jo kymmenet vuodet. Hän on varmasti tavannut kalastuksenvalvojan monta kertaa ja tietää hyvin säännöt.

        Ama on yksi tämän palstan vanhimmista kirjoittajista, ja me. jotka olemme samoihin aikoihin palstalla olleet. olemme iloisia, jos Ama jaksaa tulla takaisin kirjoittajien joukkoon.

        Me emme kaiken aikaa tarvitse ohjeita ja moitteita tekstiemme vuoksi. Me olemme kertoneet tapauksia elämästämme täällä ja Amankin vaiheita olemme myötätunnolla seuranneet.

        Olisi ystävällistä, jos sallisimme toistemme kirjoittaa asioistaan ilman pelkoa siitä, että niiden vuoksi joudumme ohjeistuksen kohteiksi.

        Makriinalle. Ystäväsi korppis heti kyseenalaisti , onko ama lainkaan aloituksen tekijä. Se ei ainakaan houkuttele jäämään palstalle. Niistä verkoistakin korppis näpäytti, että pitää olla raavas mies että pystyy laskemaan. Mikset huomauttanut korppikselle, mutta anon kimppuun heti kävit?


      • Anonyymi

        Kiitos mielenkiinnosta anonyymi!
        Minulla on lupa,siis verkkomerkit kuuteen verkkoon.
        Poistan roskakalaa tästä särkikalavoittoisesta järvestä.
        Tähän pikkujärveen eräät itseään viisaanmat "tomppelit" toivar sata emolahnaa
        toisesta järvestä.Tekivät siis ympäristörikoksen?
        Minä olen yrittänyt poistaa sitä matoista lahnaa verkottamalla,huonolla menestyksellä.
        Minulla on aika iso raha kiinni noissa verkoissa.Joskus uppotukeissa kiinni ja repeytyvät.
        En todellakaan oleta Sinun olevan kalakade!
        Antoisaa kesää Sinulle ja anna minun jatkaa tätä kalastuksenhoitotyötäni kiitollisena ama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makriinalle. Ystäväsi korppis heti kyseenalaisti , onko ama lainkaan aloituksen tekijä. Se ei ainakaan houkuttele jäämään palstalle. Niistä verkoistakin korppis näpäytti, että pitää olla raavas mies että pystyy laskemaan. Mikset huomauttanut korppikselle, mutta anon kimppuun heti kävit?

        Jokainen voi ottaa onkeensa. Niin nimmarit kuin anotkin.
        Luin uudelleen ketjun. En meinannut löytää mainitsemaani kommenttia. Eiköhän asia kuitenkin ole selvä ilman minun puumerkkiäni siellä? En ole ikinä verkkoja laskenut, en veteen, enkä muutenkaan. Näin ollen en ota siihen keskusteluun osaa.

        Minä olen lähtenyt palstalta juuri siitä syystä, että en ole joukkoon kelvannut. Ei houkuttele todellakaan, kuten jo huomautatkin.
        Varmaan johtuu siitä, että olin jo alun alkaen 80+ ikäinen, kun te tulitte tänne. Ja me kirjoitimme kaikki nimmarillamme.
        Siitäkin on luovuttu, koska puun takaa on niin kiva heitellä. Kumpaankin suuntaan.
        Nyt on päiväunien aika.
        Mkr.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Makriinalle. Ystäväsi korppis heti kyseenalaisti , onko ama lainkaan aloituksen tekijä. Se ei ainakaan houkuttele jäämään palstalle. Niistä verkoistakin korppis näpäytti, että pitää olla raavas mies että pystyy laskemaan. Mikset huomauttanut korppikselle, mutta anon kimppuun heti kävit?

        Mikä siinä on, että tulkitaan keskusteluni kimppuunkäynniksi ja hyökkäyksiksi?

        En minä hyökkää, minä jutustelen ja teen huomioita. Siitä kun Rituliini viimeksi kirjoitteli
        on aikaa. Hän on vanhempi minua ja ihmettelen hänen voimiaan verkkokalastaa yksin Mietin omia voimavaroja sillä en uskalla mennä yksin enää edes kaislikkoon ongelle.

        Korvessa kuumaa, kävin humputtelemassa, ostin riippumattotelineen. Pirun raskas mutta sain sen nostettua autonperälle ja kuljetettua mökille. Lisäksi ostin kaksi mattoa saunamökkiin. Seuraavaksi ostin vaaleanpunaiset polvihousut ; ) Ne sopii hyvin yhteen vaalean sinisen hörtsylämekkoni kanssa.

        Minulla on pastillisävyinen kesä.

        Nyt pitäisi laittaa jotain kevyttä syömistä. Kasviskääryleitä ja salaattia näin kuumalla ilmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos mielenkiinnosta anonyymi!
        Minulla on lupa,siis verkkomerkit kuuteen verkkoon.
        Poistan roskakalaa tästä särkikalavoittoisesta järvestä.
        Tähän pikkujärveen eräät itseään viisaanmat "tomppelit" toivar sata emolahnaa
        toisesta järvestä.Tekivät siis ympäristörikoksen?
        Minä olen yrittänyt poistaa sitä matoista lahnaa verkottamalla,huonolla menestyksellä.
        Minulla on aika iso raha kiinni noissa verkoissa.Joskus uppotukeissa kiinni ja repeytyvät.
        En todellakaan oleta Sinun olevan kalakade!
        Antoisaa kesää Sinulle ja anna minun jatkaa tätä kalastuksenhoitotyötäni kiitollisena ama

        En ehkä ole kade vähille kaloillesi, olen sentään ammattikalastajan jälkeläinen saaristosta ja olen itsekin puuhassa ehtinyt olla mukana, esim. normi silakkasaaliit kesäaikaan olivat 500- 3000 kg vuorokaudessa.
        Tuollaisilla pikkuverkoilla kalastaminen toimi välillä vähän rentoutumisenakin, sellaiset 50- 80 kpl oli yleensä niitä vedessä kerrallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ehkä ole kade vähille kaloillesi, olen sentään ammattikalastajan jälkeläinen saaristosta ja olen itsekin puuhassa ehtinyt olla mukana, esim. normi silakkasaaliit kesäaikaan olivat 500- 3000 kg vuorokaudessa.
        Tuollaisilla pikkuverkoilla kalastaminen toimi välillä vähän rentoutumisenakin, sellaiset 50- 80 kpl oli yleensä niitä vedessä kerrallaan.

        Voi saisipa kokonaisia silakoita. Silakkafileistä on maku mennyt huuhteluveteen?
        Kerran tein itse lähes samanlaisen mokan.Painepesurilla suomustin lahnoja.
        Eivät maistuneet lainkaan kalalta.
        Hesassa syntyneenä ja osin kasvaneena muistan ne kokonaiset silakat.
        Niissä maistui kalan aito maku.
        Mistähän sanonta:pieniä ovat silakat joulukaloiksi,juontaa juurensa?
        Minä siunaan kalan,ennenkuin alan perkaamaan.
        Kerran joku kysyikin:siunaatko jokaisen pienen ahvenenkin?
        En tietenkään,suoritan joukkosiunauksen.
        No se tätä amaa yksin täällä rannalla.
        Ja vielä selvennystä.En päässyt sivuilleni,olin unohtanut pinkoodin
        kaiketi noi ikälisät ovat vieneet muistin.
        Onneksi ei sentään kaikkia voimia😚


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi saisipa kokonaisia silakoita. Silakkafileistä on maku mennyt huuhteluveteen?
        Kerran tein itse lähes samanlaisen mokan.Painepesurilla suomustin lahnoja.
        Eivät maistuneet lainkaan kalalta.
        Hesassa syntyneenä ja osin kasvaneena muistan ne kokonaiset silakat.
        Niissä maistui kalan aito maku.
        Mistähän sanonta:pieniä ovat silakat joulukaloiksi,juontaa juurensa?
        Minä siunaan kalan,ennenkuin alan perkaamaan.
        Kerran joku kysyikin:siunaatko jokaisen pienen ahvenenkin?
        En tietenkään,suoritan joukkosiunauksen.
        No se tätä amaa yksin täällä rannalla.
        Ja vielä selvennystä.En päässyt sivuilleni,olin unohtanut pinkoodin
        kaiketi noi ikälisät ovat vieneet muistin.
        Onneksi ei sentään kaikkia voimia😚

        pyydä salasanan vaihtoa niin pääset sivustollesi.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Mikä siinä on, että tulkitaan keskusteluni kimppuunkäynniksi ja hyökkäyksiksi?

        En minä hyökkää, minä jutustelen ja teen huomioita. Siitä kun Rituliini viimeksi kirjoitteli
        on aikaa. Hän on vanhempi minua ja ihmettelen hänen voimiaan verkkokalastaa yksin Mietin omia voimavaroja sillä en uskalla mennä yksin enää edes kaislikkoon ongelle.

        Korvessa kuumaa, kävin humputtelemassa, ostin riippumattotelineen. Pirun raskas mutta sain sen nostettua autonperälle ja kuljetettua mökille. Lisäksi ostin kaksi mattoa saunamökkiin. Seuraavaksi ostin vaaleanpunaiset polvihousut ; ) Ne sopii hyvin yhteen vaalean sinisen hörtsylämekkoni kanssa.

        Minulla on pastillisävyinen kesä.

        Nyt pitäisi laittaa jotain kevyttä syömistä. Kasviskääryleitä ja salaattia näin kuumalla ilmalla.

        Ai että pastillin sävyjä? Onko mustaa Sisu pastillin väriä myös ? Ainakin nuo iänikuiset puolipitkät kalsarit kuvissa on aina mustat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai että pastillin sävyjä? Onko mustaa Sisu pastillin väriä myös ? Ainakin nuo iänikuiset puolipitkät kalsarit kuvissa on aina mustat.

        Olen kyllästynyt mustaan. Yritin etsiä pastillisävyisiä legginsiä, mutta ei löytynyt korvesta. Joten ostin vaaleanpunaiset caprit.

        Oli se huikea paljastus ja palstauutinen, siitä piti aloituskin tehdä. Hyvä....hyvä minä...


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Olen kyllästynyt mustaan. Yritin etsiä pastillisävyisiä legginsiä, mutta ei löytynyt korvesta. Joten ostin vaaleanpunaiset caprit.

        Oli se huikea paljastus ja palstauutinen, siitä piti aloituskin tehdä. Hyvä....hyvä minä...

        Se on pastElli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on pastElli.

        Joillekin pastillisävyt sopivat, turha siitä on huomautella 12:18:36.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makriinalle. Ystäväsi korppis heti kyseenalaisti , onko ama lainkaan aloituksen tekijä. Se ei ainakaan houkuttele jäämään palstalle. Niistä verkoistakin korppis näpäytti, että pitää olla raavas mies että pystyy laskemaan. Mikset huomauttanut korppikselle, mutta anon kimppuun heti kävit?

        Jaa-a.


    • Anonyymi

      Särkikaloja ja ahvenia.

    • Tervehdys Savon puolelta, kesä jo puolissa ja elämä hymyilee;)
      Mukava oli palstalla piipahtaa ja nähdä tuttuja kirjoittajaystävien viestejä.
      Entisellään elämä sujuu, muisti testeistä sain 10+, siltäkin osin vielä kaikki hyvin, toki vanhat vaivat mukana kulkee, niistähän ei eroon pääse, mutta kaikkeen tottuu.

      Amalle olen kateellinen noista kalastamisen mahdollisuuksista, minun haaveeni edelleen istahtaa veneeseen ahvenia narraamaan, mutta eipä onnistu.
      Muutenkin liikkuminen on kankeaa, mökeillekään en tohdi mennä epätasaisen maaston vuoksi, katuja vaan tallustelen;)
      Lukemassa olen palstalla käynyt ja nyt huomasin Makriinan ja demeterin viestit, jotakin lämmintä mielessä läikähti, oli ne aikoinaan mukavia ne viestittelyt, toki monia muita jotka tunnistin.
      Aika entinen ei koskaan palaa, sanotaan laulussakin, mutta mukava kuitenkin on elossa olemisen merkit nähdä, mukava olisi jatkumoakin kestettävän.

      Näin tällä kertaa, toivotan kauniita ja leppoisia kesäisiä päiviä kaikille;)

      • "Skillan", oli mukava nähdä/kuulla ja kirjoitinkin sinulle pitkän viestin, mutta niin katosi, kuin "kuunkave".

        Rituliiastakin, alias "amasta" oli hyviä kuulumisia, kuten sinustakin.

        Miksi ystävät ei osallistu keskusteluun kanssasi?


      • Voi miten ihana viesti SkillaNilta. Kaivattu on !..)) Ei sovi moittia tätä nykyistäkään tilannetta , mutta "koti" on aina koti. Kahvipirtti, nojatuoli, siellä oli SkillaN siellä oli jatkuvuus..))

        Kiva kuulla sinusta kuitenkin. Viimeksi eilen, kun mietin täällä kotona huonekalujen siirtämistä toiseen paikkaan, muistin, että SkillaN teki tuonkin itse ja yksin. Ja kun mittailen liikkumiseni määrää, muistan, että SkillaN puhui kahdesta kilometristä. Itse en joka päivä siihen yllä, mutta tavoitteena pidän..))
        Paljon olen itsekin kirjoittamista vähentänyt kun on "muutakin elämää" runsaasti. Kaikki on kuitenkin tallella meissä - näin koen - ja parhaat muistot ovat pysyvä voimavara meille.
        Kiitos niistä vielä..))


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        "Skillan", oli mukava nähdä/kuulla ja kirjoitinkin sinulle pitkän viestin, mutta niin katosi, kuin "kuunkave".

        Rituliiastakin, alias "amasta" oli hyviä kuulumisia, kuten sinustakin.

        Miksi ystävät ei osallistu keskusteluun kanssasi?

        Kysyt, miksi emme osallistu keskusteluun.
        Sen vuoksi varmaan, että keskustelut ovat viime aikoina olleet kovin vähissä.
        Aktivoiduimme, kun Ama-Rituliini moikkasi. Kyllä olemme varmaan kaikki vielä tallella.
        Keskustelumme ovat harventuneet, kun veimme liikaa tilaa palstalla.
        Kun Nojatoli kaatui, palstalla iloittiin, että nyt on mahdollisuus parantaa palstan tasoa. Sitä onkin ollut mielenkiintoista seurata.
        Mkr.


      • Anonyymi

        Kävin Varkaudessa pari viikkoa sitten, Mekaanisen Musiikin museossa.
        Lähetin terveisiä sinulle ilmojen kautta, varmaan tulivat perille. :))
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin Varkaudessa pari viikkoa sitten, Mekaanisen Musiikin museossa.
        Lähetin terveisiä sinulle ilmojen kautta, varmaan tulivat perille. :))
        Mkr.

        On tämä ketju hankala. Viestit eivät mene oikealle kohdalle, vaikka napsauttaa " kommentoi" - kohtaa. 😞 Terveiseni lähetin Skillanille. 😇!
        Muillekin tässä saman tien! ❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tämä ketju hankala. Viestit eivät mene oikealle kohdalle, vaikka napsauttaa " kommentoi" - kohtaa. 😞 Terveiseni lähetin Skillanille. 😇!
        Muillekin tässä saman tien! ❤️

        Ihan oikein viestisi meni eli Skillanille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysyt, miksi emme osallistu keskusteluun.
        Sen vuoksi varmaan, että keskustelut ovat viime aikoina olleet kovin vähissä.
        Aktivoiduimme, kun Ama-Rituliini moikkasi. Kyllä olemme varmaan kaikki vielä tallella.
        Keskustelumme ovat harventuneet, kun veimme liikaa tilaa palstalla.
        Kun Nojatoli kaatui, palstalla iloittiin, että nyt on mahdollisuus parantaa palstan tasoa. Sitä onkin ollut mielenkiintoista seurata.
        Mkr.

        Sanos muuta Makriina. Minä olen taas saanut kaikki toimintoni, kuten Facen, s-postini, Instagamrin ja tietenkin oman pankkini sulkuun.

        Sieltäkö sitten "riemurepesi" , kun henkilökortti olisi pitänyt olla ja minullahan ei sitä ollut. Vain vanha passi ja voimassa oleva ajokortti, jotka ei kelpaa mihinkään .

        Lähin poliisilaitos oli suljettu lomien vuoksi, joten siinähän odottelin, koska Hämeenlinnaan ja Riihimäellekin oli matkaa, tietenkin nekin ajanvarauksella

        Vihdoin pääsin tyttäreni avulla passikuvaan, joka onneksi lähetettiin suoraan poliisille ja tänään pääsimme aika pian täyttämään hakemusta henkilökortista, mutta siihenkin täytyi olla valtakirja, kuka sen noutaa, koska minulla ei ollut valtuuksia siihen. Onneksi oli tytär mukana, jolle valtakirja tehtiin..

        Yllättäviä oli myös tiedot isästä, äidistä, sisaruksista ja lapsista, jotka onneksi muistin vielä.

        Sanoisinpa vain, että vaikeaksi on tehty mummojen ja vaarien asema, jos ei ole sitä "pirullista " henkilökorttia ja tuttavaa, joka saa sen lunastettua voimassa olevalla passilla tai henkilökortilla.

        Onneksi maksuni on suurimmalta osalta suoraveloituksena e-laskuina.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Voi miten ihana viesti SkillaNilta. Kaivattu on !..)) Ei sovi moittia tätä nykyistäkään tilannetta , mutta "koti" on aina koti. Kahvipirtti, nojatuoli, siellä oli SkillaN siellä oli jatkuvuus..))

        Kiva kuulla sinusta kuitenkin. Viimeksi eilen, kun mietin täällä kotona huonekalujen siirtämistä toiseen paikkaan, muistin, että SkillaN teki tuonkin itse ja yksin. Ja kun mittailen liikkumiseni määrää, muistan, että SkillaN puhui kahdesta kilometristä. Itse en joka päivä siihen yllä, mutta tavoitteena pidän..))
        Paljon olen itsekin kirjoittamista vähentänyt kun on "muutakin elämää" runsaasti. Kaikki on kuitenkin tallella meissä - näin koen - ja parhaat muistot ovat pysyvä voimavara meille.
        Kiitos niistä vielä..))

        Minullakin sydämessä lämpimästi läikähti, kun Skillanin nikin näin pitkästä aikaa. Menneeseen ei enää voi palata, mutta kyllä se Kahvipirtin lämpö ja vertaistuki jäi monelle hienoksi muistoksi ja suorastaan voimaksi, hassuttelullekin oli aina tilaa. Eipä ihme, että Skillan kodissaankin sisustusta siirtelee, kun tottui kahvipirtissä majanmuuttoja järjestämään. Tosin oli riuskoja gentlemanneja apuna, ja ne tanssit ja kestitykset😊🎂☕️…ja kissatkin!🐈‍⬛🐈

        Terveyttä on minulle toistaiseksi suotu, voin mennä ja harrastaa suunnilleen entiseen tapaan. Ajankulun huomaa parhaiten lastenlasten kasvusta ja oman elämän rakentamisesta. Läheisyys säilyy, ja vaikka elämään tulee uusia asioita ja ihmisiä, eivät ne syrjäytä sitä varhaista kiintymystä ja sidettä vanhempiin ja isovanhempiin.

        Kaikkea hyvää, antakoon kesä kauneuttaan ja voimia!
        🍓🌼🦋

        Ramoona


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin sydämessä lämpimästi läikähti, kun Skillanin nikin näin pitkästä aikaa. Menneeseen ei enää voi palata, mutta kyllä se Kahvipirtin lämpö ja vertaistuki jäi monelle hienoksi muistoksi ja suorastaan voimaksi, hassuttelullekin oli aina tilaa. Eipä ihme, että Skillan kodissaankin sisustusta siirtelee, kun tottui kahvipirtissä majanmuuttoja järjestämään. Tosin oli riuskoja gentlemanneja apuna, ja ne tanssit ja kestitykset😊🎂☕️…ja kissatkin!🐈‍⬛🐈

        Terveyttä on minulle toistaiseksi suotu, voin mennä ja harrastaa suunnilleen entiseen tapaan. Ajankulun huomaa parhaiten lastenlasten kasvusta ja oman elämän rakentamisesta. Läheisyys säilyy, ja vaikka elämään tulee uusia asioita ja ihmisiä, eivät ne syrjäytä sitä varhaista kiintymystä ja sidettä vanhempiin ja isovanhempiin.

        Kaikkea hyvää, antakoon kesä kauneuttaan ja voimia!
        🍓🌼🦋

        Ramoona

        Olen miettinyt miksi kirjoittajat antavat periksi jonninjoutaville huutelijoille ja lopettavat.

        Me haluamme kontakteja keskustelujen kautta. Jokaisella on oma live elämä, mutta on hyvä vaihtaa ajatuksia muiden about saman ikäisten kanssa.

        Eihän elämä ole yhtä juhlaa, kaikilla on omat ongelmansa, mutta lopettaa yhteyden pidot muihin kirjoittajiin syynä, että minua ei hyväksytä joukkoon.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Olen miettinyt miksi kirjoittajat antavat periksi jonninjoutaville huutelijoille ja lopettavat.

        Me haluamme kontakteja keskustelujen kautta. Jokaisella on oma live elämä, mutta on hyvä vaihtaa ajatuksia muiden about saman ikäisten kanssa.

        Eihän elämä ole yhtä juhlaa, kaikilla on omat ongelmansa, mutta lopettaa yhteyden pidot muihin kirjoittajiin syynä, että minua ei hyväksytä joukkoon.

        Kylä skillan hyväksyttiin joukkoon 99,9 prosenttisesti. Yksi tuli vaan öykkäröimään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylä skillan hyväksyttiin joukkoon 99,9 prosenttisesti. Yksi tuli vaan öykkäröimään

        "Yksi tuli vaan öykkäröimään" ja hänen nimeään ei saanut "Skillan" edes mainita, niin miksi tuli ja tuli taas, kun tietää, että häntä ei suvaita.

        "yhteyden pidot muihin kirjoittajiin syynä, että minua ei hyväksytä joukkoon"

        No, ei hyväksytä .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kylä skillan hyväksyttiin joukkoon 99,9 prosenttisesti. Yksi tuli vaan öykkäröimään

        Kysymys on skillanista ja muista poistuneista ei todellakaan sinusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Yksi tuli vaan öykkäröimään" ja hänen nimeään ei saanut "Skillan" edes mainita, niin miksi tuli ja tuli taas, kun tietää, että häntä ei suvaita.

        "yhteyden pidot muihin kirjoittajiin syynä, että minua ei hyväksytä joukkoon"

        No, ei hyväksytä .

        Olet se öykkäröijä, nytkin sen kommenteillasi todistit, sinun takiasi porukat poistuivat, ei minun.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kysymys on skillanista ja muista poistuneista ei todellakaan sinusta.

        Skillan ei ole poistunut. Eikä makriina. Mutta sen nojatuolin joku kateuksissaan kaatoi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Skillan ei ole poistunut. Eikä makriina. Mutta sen nojatuolin joku kateuksissaan kaatoi.

        No ovat todellakin poistuneet aktiivista keskustelusta.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Olet se öykkäröijä, nytkin sen kommenteillasi todistit, sinun takiasi porukat poistuivat, ei minun.

        Jopas taas älähti kun kolahti!


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        Sanos muuta Makriina. Minä olen taas saanut kaikki toimintoni, kuten Facen, s-postini, Instagamrin ja tietenkin oman pankkini sulkuun.

        Sieltäkö sitten "riemurepesi" , kun henkilökortti olisi pitänyt olla ja minullahan ei sitä ollut. Vain vanha passi ja voimassa oleva ajokortti, jotka ei kelpaa mihinkään .

        Lähin poliisilaitos oli suljettu lomien vuoksi, joten siinähän odottelin, koska Hämeenlinnaan ja Riihimäellekin oli matkaa, tietenkin nekin ajanvarauksella

        Vihdoin pääsin tyttäreni avulla passikuvaan, joka onneksi lähetettiin suoraan poliisille ja tänään pääsimme aika pian täyttämään hakemusta henkilökortista, mutta siihenkin täytyi olla valtakirja, kuka sen noutaa, koska minulla ei ollut valtuuksia siihen. Onneksi oli tytär mukana, jolle valtakirja tehtiin..

        Yllättäviä oli myös tiedot isästä, äidistä, sisaruksista ja lapsista, jotka onneksi muistin vielä.

        Sanoisinpa vain, että vaikeaksi on tehty mummojen ja vaarien asema, jos ei ole sitä "pirullista " henkilökorttia ja tuttavaa, joka saa sen lunastettua voimassa olevalla passilla tai henkilökortilla.

        Onneksi maksuni on suurimmalta osalta suoraveloituksena e-laskuina.

        Moi Kristiina.
        Tekevälle sattuu. Kävi mullekin kömmähdys, vaikka aina yritän olla tarkkana. Menetin FB:ni hakkerille.
        Nyt en enää kirjoittele kuin muutamalle tutulle uudessa FB:ssäni, ja pelkään kaiken aikaa, että harhaudun jonnekin minne ei pitäisi.
        Menee wanhakin vipuun, sanotaan.
        Onneksi sinäkin selvisit kuiville koettelemuksestasi.
        Mukavaa kesän jatkoa, t. Mkr.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moi Kristiina.
        Tekevälle sattuu. Kävi mullekin kömmähdys, vaikka aina yritän olla tarkkana. Menetin FB:ni hakkerille.
        Nyt en enää kirjoittele kuin muutamalle tutulle uudessa FB:ssäni, ja pelkään kaiken aikaa, että harhaudun jonnekin minne ei pitäisi.
        Menee wanhakin vipuun, sanotaan.
        Onneksi sinäkin selvisit kuiville koettelemuksestasi.
        Mukavaa kesän jatkoa, t. Mkr.

        Kiitos Makriina ,että tekevälle sattuu koska ilman tytärtäni en olisi selvinnyt tuossa Henkilökortin haussa ja sen jälkeen pankki tilini avauksesta.

        Itse en olisi saanut postista omaa Henkilökorttia, koska minulla ei ollut voimassa olevaa passia, saati sitä "pirullista" Henkilökorttia!

        Kuinka menetit FB, si "hakkerille? Kuinka se tapahtui?

        Minähän poistin oman selaushistoriani ja silloin kaikki salasanani ja niitäkö sitten muistin?

        No, oppia ikä kaikki ,vaikka taitaa tuo ikä loppua, kunnes se oppi on mielletty.


      • Oli mukava kuulla sinusta Skillan.
        Vuoden kuluttua täytän 80v. Silti tunnen olevani "kypsä" palstalle.
        Käyn palstalla mielialan mukaan.
        Jos en viitsi avata tietokonetta niin jätän palstat väliin, en tykkää kirjoittaa puhelimella enkä edes tabletilla.
        On ollut väsähtänyt olo jonkin aikaa, kaveri sanoi että etkö muista kuinka vanha olet.
        Haluaisin unohtaa mutta kroppa muistuttaa, aika on armoton.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Skillan ei ole poistunut. Eikä makriina. Mutta sen nojatuolin joku kateuksissaan kaatoi.

        Toivoisin että Skillan avaisi uudelleen nojatuolin.
        Varmaan moni muukin sitä haluaisi.


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        Kiitos Makriina ,että tekevälle sattuu koska ilman tytärtäni en olisi selvinnyt tuossa Henkilökortin haussa ja sen jälkeen pankki tilini avauksesta.

        Itse en olisi saanut postista omaa Henkilökorttia, koska minulla ei ollut voimassa olevaa passia, saati sitä "pirullista" Henkilökorttia!

        Kuinka menetit FB, si "hakkerille? Kuinka se tapahtui?

        Minähän poistin oman selaushistoriani ja silloin kaikki salasanani ja niitäkö sitten muistin?

        No, oppia ikä kaikki ,vaikka taitaa tuo ikä loppua, kunnes se oppi on mielletty.

        Vastasin hakkerille pahaa aavistamatta, tyhmä minä. Älä ikinä anna mitään tietoa kenellekään. Minulta pyysi hyvänpäiväntuttu, niin että en kehdannut olla vastaamatta. Olisi pitänyt. Olikin hakkeri.


    • Anonyymi

      Oletko Ama käynyt viime aikoina siellä eläkeläistansseissa? Ei ole niissä sinua ainakaan näkynyt.

    • Lauantai-iltaa@

      Korvessa on satanut lähes koko päivän. Kävin mökillä tilukset tarkistamassa ja vaihdoin lakanat saunakamarin sänkyyn. Esikoinen saapuu hauvelin kanssa viikoksi ilokseni.

      Miksi paussi keskustelussa, tässähän voimme vaihtaa kuulumisia kuten vanhat keinutuolilaiset konsanaan.

      No, napsautan saunan päälle, pääsen lämpimiin löylyihin koleahkon päivän päätteeksi.

      Lämpöisiä löylyjä itse kullekin.

      • Anonyymi

        Varmaan parempi kun perustat ihan oman kuppilasi tai kaljabaarisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan parempi kun perustat ihan oman kuppilasi tai kaljabaarisi.

        Ajattelin, että joku hyvän itsetunnon omaava voisi avata ketjun, jossa juteltaisiin päivän askareista. Itselleni se ei onnistu, sillä annoit juuri esimerkin miksi ei.

        Vetäjä ei saisi olla liian lepsu eikä liian allerginen herneille.

        Paras mahdollinen olisi ramoona, toinen eliaana ja kolmas liekko.

        Miettikääpä kuka voisi olla vetäjä.
        Jos olette perehtyneet palsta aloituksiin tarve kertoa omasta arjesta on valtava.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ajattelin, että joku hyvän itsetunnon omaava voisi avata ketjun, jossa juteltaisiin päivän askareista. Itselleni se ei onnistu, sillä annoit juuri esimerkin miksi ei.

        Vetäjä ei saisi olla liian lepsu eikä liian allerginen herneille.

        Paras mahdollinen olisi ramoona, toinen eliaana ja kolmas liekko.

        Miettikääpä kuka voisi olla vetäjä.
        Jos olette perehtyneet palsta aloituksiin tarve kertoa omasta arjesta on valtava.

        Ei tarvita mitään vetäjiä eikä vedettäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvita mitään vetäjiä eikä vedettäviä.

        Samaa mieltä, eikä mitään äänestyksiä suosikeista eikä nimilistoja!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, eikä mitään äänestyksiä suosikeista eikä nimilistoja!!!

        Niinpä! Nuo nimeämiset ovat hyvin lapsellisia. "Leikit sä mun kaa". Ja muut sivuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä! Nuo nimeämiset ovat hyvin lapsellisia. "Leikit sä mun kaa". Ja muut sivuun.

        Aloituksia voi tehdä kuka vaan.
        Ja kommentoida kuka vaan mihin vaan.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ajattelin, että joku hyvän itsetunnon omaava voisi avata ketjun, jossa juteltaisiin päivän askareista. Itselleni se ei onnistu, sillä annoit juuri esimerkin miksi ei.

        Vetäjä ei saisi olla liian lepsu eikä liian allerginen herneille.

        Paras mahdollinen olisi ramoona, toinen eliaana ja kolmas liekko.

        Miettikääpä kuka voisi olla vetäjä.
        Jos olette perehtyneet palsta aloituksiin tarve kertoa omasta arjesta on valtava.

        Eikö täällä jo nyt kirjoiteta omasta arjesta monessa ketjuissa?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ajattelin, että joku hyvän itsetunnon omaava voisi avata ketjun, jossa juteltaisiin päivän askareista. Itselleni se ei onnistu, sillä annoit juuri esimerkin miksi ei.

        Vetäjä ei saisi olla liian lepsu eikä liian allerginen herneille.

        Paras mahdollinen olisi ramoona, toinen eliaana ja kolmas liekko.

        Miettikääpä kuka voisi olla vetäjä.
        Jos olette perehtyneet palsta aloituksiin tarve kertoa omasta arjesta on valtava.

        Johan täällä jutellaan niin arjesta kuin juhlasta monessa ketjussa. Hyviä ja mukavia kirjoittajia nuo korppiksen mainitsemat. samoin monet muut ja anot myös. Kuka vaan voi alkaa vetämään vakioketjua, mutta eipä ole siihen näkynyt halukkuutta.
        Eipä taida olla kovin valtava tarve kertoa omasta elämästä muilla kuin korppiksella. Tärkeämpää on elää elämäänsä eikä laatia siitä kertomuksia palstalle.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ajattelin, että joku hyvän itsetunnon omaava voisi avata ketjun, jossa juteltaisiin päivän askareista. Itselleni se ei onnistu, sillä annoit juuri esimerkin miksi ei.

        Vetäjä ei saisi olla liian lepsu eikä liian allerginen herneille.

        Paras mahdollinen olisi ramoona, toinen eliaana ja kolmas liekko.

        Miettikääpä kuka voisi olla vetäjä.
        Jos olette perehtyneet palsta aloituksiin tarve kertoa omasta arjesta on valtava.

        Vanhuksille lisää oppitunteja ei kiitos.


    • Anonyymi

      Verkoilla kävin illasta, neljässä riimussa oli mukavasti vedenviljaa. Eikä onneksi limottuneet.

    • Sunnuntaita korvesta@
      Katsoimme illalla iskelmäfestareita. Ihana kattaus musiikin ammattilaisilta ja tuokiokuvia festarivieraiden illasta.

      Muistelimme haikeana viimeisintä live-kokemaamme musiikkijuhlaa. Olimme Sotkamossa Nightwish konsertissa, solistina oli Floor Jansen.

      No, olisihan se kiva vieläkin irrotella, mutta ei taida jaksaa muuten kuin sohvalta katsoen.

      Luin kaikki kommenttiini tulleet vastaukset. Eiköhän tullut kaikille kuten minullekin selväksi, että ei kannata houkutella Skillania tai muita hyviä kirjoittajia avaamaan uutta leppoisaa juttuketjua.

      • Anonyymi

        Vakioketjussa, veti sitä kuka vaan, on se haitta, että kivat keskustelut katkaistaan riitachattailuilla. Se on niin monesti nähty.


      • Anonyymi

        Miksi et itse avaa moista ketjua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et itse avaa moista ketjua?

        Hän tajuaa itsekkin, ettei ole hyvä kirjoittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän tajuaa itsekkin, ettei ole hyvä kirjoittaja.

        Entä sitten? Mikäli haluaa kertoa omasta elämästään, niin ei se vaadi mitään hyvää kirjoittajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten? Mikäli haluaa kertoa omasta elämästään, niin ei se vaadi mitään hyvää kirjoittajaa.

        Omasta elämästä riitaketju.
        Ei se pysyisi edes blogina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten? Mikäli haluaa kertoa omasta elämästään, niin ei se vaadi mitään hyvää kirjoittajaa.

        Ei tietenkääm vaadi, mutta korppis luokittelee kurjoittajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän tajuaa itsekkin, ettei ole hyvä kirjoittaja.

        Ylläpito voi tehdä poiston jos kirjoittaa kelvottomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkääm vaadi, mutta korppis luokittelee kurjoittajat.

        Luokitteleeko vai kertooko vain sen, joiden kirjoituksista pitää?

        Näinhän se on oikeiden kirjailijoidenkin suhteen. Yhdestä tykkäät, toisesta et.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omasta elämästä riitaketju.
        Ei se pysyisi edes blogina.

        Kukaan ei riitele yksin.


      • Anonyymi

        Meillä on upeaa musiikin live juhlaa usein, kun lastenlapset soittaa kotonaan ja meillä joka juhlassa ja esiintyy musiikkiopiston joulu ja kevätesityksissä. Viulu , trumpetti, sello ja piano. Myös erinomaisia laulajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei riitele yksin.

        Heh, vai ei. Olen nähnyt ja "syyllinen" on tunnustanutkin kirittäneensä omaa aloitustaan anonyymeinä. Tosin siihen aikaan anonyymillä saattoi olla rekisteröimätön nimimerkki. Ja monella niitä oli useita.


    • Kateeksi kävi tai hyvillään, tytär laitto illalla kuvan kunnon kuhasta, olivat uistelleet Puulalla " Kuhan uistelivat " Itellä ei ihan miljoona kalastus muistelua, piti lopettaa jokuvuosi sitten terveys petti, möin uisteluveneen ja kalastusvälineet luovutin nuorelle sukulaispojalle, sinun vuoro.
      Suattaapi tulee mentyä jos urkenen muutamaksi päiväksi tyttären ja hänen miehensä mökille Puulavedelle, hänen mies innokas uistelee.
      Verkon laskeminen yksin kuten ylempänä havainnollisesti kertoi onnistuu hyvin.

      Ahven mielikala riittää mato-onki, pyydyysvälineitä useita itse tykkäsin vetouistella ja vaapuilla keskipannun kokoisia fileerattuna.

      • Anonyymi

        Minä luovutin virvelini ja onkeni lapsenlapsille. Venettä ei ole ollutkaan.
        Nyt olen miettinyt pitäisikö hankkia syksymmällä uusi virveli. Kaihoan jo nyt uistelua, eväshetkeä ja raikasta meri-ilmaa kasvoilla.
        Ei se saalis niin tärkeä ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä luovutin virvelini ja onkeni lapsenlapsille. Venettä ei ole ollutkaan.
        Nyt olen miettinyt pitäisikö hankkia syksymmällä uusi virveli. Kaihoan jo nyt uistelua, eväshetkeä ja raikasta meri-ilmaa kasvoilla.
        Ei se saalis niin tärkeä ole.

        Nuorena pyydettyä yli oman tarpeen, verkoilla jonkun verran, kun ikää tuli ja tykkäsin veneillä vaihdoin uisteluveneseen. Saatoin päivän uistella lohikalaa ilman tärppiäkään, mikä ollessa järvellä veneen liikkuessa hitaasti siinä jouti keittää kahvit tai mikä maistui, vaihtelua olla ulkoilmassa.
        Ostan usei kaupasta kalaa, itse pyydetty on takuu tuoretta järvikalaa.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Nuorena pyydettyä yli oman tarpeen, verkoilla jonkun verran, kun ikää tuli ja tykkäsin veneillä vaihdoin uisteluveneseen. Saatoin päivän uistella lohikalaa ilman tärppiäkään, mikä ollessa järvellä veneen liikkuessa hitaasti siinä jouti keittää kahvit tai mikä maistui, vaihtelua olla ulkoilmassa.
        Ostan usei kaupasta kalaa, itse pyydetty on takuu tuoretta järvikalaa.

        Mietin, että osaavatko nykyihmiset nauttia letkeästä kalastuksesta ollenkaan. Matkataan ympäri maailmaa, että saadaan postattua someen se suurin saalis. Noin niinku karkeasti sanottuna.
        Ei tulisi mieleenkään kalastaa ja päästää saalis takaisin valokuvan jälkeen. Alamittaiset toki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mietin, että osaavatko nykyihmiset nauttia letkeästä kalastuksesta ollenkaan. Matkataan ympäri maailmaa, että saadaan postattua someen se suurin saalis. Noin niinku karkeasti sanottuna.
        Ei tulisi mieleenkään kalastaa ja päästää saalis takaisin valokuvan jälkeen. Alamittaiset toki.

        En koskaan ajatellut pyytää päästää kalaa, pyysin joskus kun kala oli otolla yli sen hetkisen tarpeen niin pakastin. Mökkinaapurit pyysivät saada kalaa, ottivat mielellään vastaan, olivat ronkelia ' mielummin sitten perattuna.

        Kalastus harrastus alkoi varhain kun onki pysyi kädessä, pieni välikausi oli kun tuli naiset kuvioon, jatkui välittömästi kun nainen oli kesytetty. Marmatus tuli kumpi sulle tärkeämpi katsoa kalaa silmästä silmiin vai minun silmiin, no vanhemiten kun en aina kalassa " joutasit mennä kalaan pois nyhjöttämästä.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        En koskaan ajatellut pyytää päästää kalaa, pyysin joskus kun kala oli otolla yli sen hetkisen tarpeen niin pakastin. Mökkinaapurit pyysivät saada kalaa, ottivat mielellään vastaan, olivat ronkelia ' mielummin sitten perattuna.

        Kalastus harrastus alkoi varhain kun onki pysyi kädessä, pieni välikausi oli kun tuli naiset kuvioon, jatkui välittömästi kun nainen oli kesytetty. Marmatus tuli kumpi sulle tärkeämpi katsoa kalaa silmästä silmiin vai minun silmiin, no vanhemiten kun en aina kalassa " joutasit mennä kalaan pois nyhjöttämästä.

        Hauskasti kerroit parisuhteen kulusta.
        Et jäänyt kuitenkaan rannalle ruikuttamaan.


      • Pertikki kirjoitti:

        En koskaan ajatellut pyytää päästää kalaa, pyysin joskus kun kala oli otolla yli sen hetkisen tarpeen niin pakastin. Mökkinaapurit pyysivät saada kalaa, ottivat mielellään vastaan, olivat ronkelia ' mielummin sitten perattuna.

        Kalastus harrastus alkoi varhain kun onki pysyi kädessä, pieni välikausi oli kun tuli naiset kuvioon, jatkui välittömästi kun nainen oli kesytetty. Marmatus tuli kumpi sulle tärkeämpi katsoa kalaa silmästä silmiin vai minun silmiin, no vanhemiten kun en aina kalassa " joutasit mennä kalaan pois nyhjöttämästä.

        "Lähiruokaa vanhassa navetassa
        Mustikkakukko ja savustetut muikut"


        "Kopio lapsenlapseni kesä duunista/työstö. Ei mukamas tule enää sieltä pois, koska on niin ihana paikka
        Avoinna 1.6 – 27.8:

        Ti-la 11-18 (keittiö 11-17)
        Sunnuntaisin 12-15 (saavuthan viimeistään 14.30)
        Sunnuntai 23.7 kaikki pöydät varattu kello 12.00. Suosittelemme saapumaan paikalle kello yhden-puoli kahden aikoihin. Pöytää saattaa joutua jonottamaan pienen hetken. Tervetuloa!
        Maanantaisin suljettu.

        Puumalan Niinisaaressa sijaitseva Ravintola Niinipuu tarjoaa suomalaista, maittavaa lähiruokaa."

        "Pertikkiä" jo aikaisemmin kehotin käymään siellä toiveenaja opettamaan tyttö 18-v kalastamaan, koska isoisoisä oli ammattikalastaja, eikä miehenikään jäänyt huonommaksi, mutta vain lomilla.

        Sitä paitsi poika 17-v oli jo saanut kaksi kuhaa verkoilla, joita jo himoitsin, mutta heti olivat itse ne iskän kanssa syöneet. "Skillanin" tapaan minäkin nautin kyllä ahventen ongintaa.

        Lapsuuden kodissani oli oikea matkustajalaiva laituri, jossa kävimme ongella, kunnet itse uskalsimme veneellä lähteä ja teineinähän oli jo "poikaystävät" jotka vei lähisaariin "kalastamaan", no "toinperään, kyllä me vain kalasteltiin, ei mitään tuhmia, koska meitä oli aikamoinen porukka mukana.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        "Lähiruokaa vanhassa navetassa
        Mustikkakukko ja savustetut muikut"


        "Kopio lapsenlapseni kesä duunista/työstö. Ei mukamas tule enää sieltä pois, koska on niin ihana paikka
        Avoinna 1.6 – 27.8:

        Ti-la 11-18 (keittiö 11-17)
        Sunnuntaisin 12-15 (saavuthan viimeistään 14.30)
        Sunnuntai 23.7 kaikki pöydät varattu kello 12.00. Suosittelemme saapumaan paikalle kello yhden-puoli kahden aikoihin. Pöytää saattaa joutua jonottamaan pienen hetken. Tervetuloa!
        Maanantaisin suljettu.

        Puumalan Niinisaaressa sijaitseva Ravintola Niinipuu tarjoaa suomalaista, maittavaa lähiruokaa."

        "Pertikkiä" jo aikaisemmin kehotin käymään siellä toiveenaja opettamaan tyttö 18-v kalastamaan, koska isoisoisä oli ammattikalastaja, eikä miehenikään jäänyt huonommaksi, mutta vain lomilla.

        Sitä paitsi poika 17-v oli jo saanut kaksi kuhaa verkoilla, joita jo himoitsin, mutta heti olivat itse ne iskän kanssa syöneet. "Skillanin" tapaan minäkin nautin kyllä ahventen ongintaa.

        Lapsuuden kodissani oli oikea matkustajalaiva laituri, jossa kävimme ongella, kunnet itse uskalsimme veneellä lähteä ja teineinähän oli jo "poikaystävät" jotka vei lähisaariin "kalastamaan", no "toinperään, kyllä me vain kalasteltiin, ei mitään tuhmia, koska meitä oli aikamoinen porukka mukana.

        Ravintola Niinipuu tuttu paikka kun menin mökille, Niinipuu heti oikealle Hätinvirran lossin jälkeen, mökkimme oli Liimattalan saaressa, on vain nyt muitten omistuksessa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      295
      9606
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      67
      2173
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      41
      1970
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      31
      1817
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1808
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1746
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1308
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1262
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      48
      1175
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      48
      1164
    Aihe