Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
profiilit
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8508
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Arabimaissa++jos+joku+sanoisi+++Muhammedista++jotain+vastaavaa+tulisi+tapetuksi+.++Silti+se+että+saa+esittää+vapaasti+omia++ideoitaan+uskontojenkin+synnystä,+++omansa++ja+muiden,+on+hyvä+asia.+Pimeys+ja+pelko+aina+++paha+asia.+++Tällä+hetkellä+islam+on+ainoa+uskonto++jota++ei+saa,+eikä+voi+vapaasti+tutkia+ja+se+on+sen+omaksi+tappioksi.+En+liioin+käsitä+miksi+kukaan+uskova,+oli+uskonto++mikä+hyvänsä+,++pelkäisi+tietoa+ja+tukimusta?
+Shanonista+itsestään:häneltä+on+ehkä+jäänyt+huomaamatta+mitä+israelilaiskollegat++++ovat+eksodukset++saaneet+selville:+sitä+ei+ole+tapahtunut+ainkaan+sellaisena++kuin+Raamatun+tarina+++sen+esittää.++Ei+vaikka++Koraanikin+siihen+ja+Moosekseen++uskoo.
06.12.2018 11:42
Minusta+nuo+poiminnat+ovat+käsittämätömiä++ja+helppoja+kun+suurin+osa+++ihmisistä+on+heteroja+eikä+asia+tuomitsijoita+++itseään++++koske+++mutta++en+ole+nähnyt+vielä+kenenkään+selittävän+esim.+++että+myös+ympärileikkauskäskyä+++pitäisi+noudattaa.
04.12.2018 20:11
Tietenkin++kristittyjen+pitää+noudattaa+vain+Jeesuksen++ohjeita++sekä+muita++UT:ssa+annettuja,++kristinusko++ei+ole+juutalaisuutta+ja++syntyikin+eri+uskonnoksi,++joten+miksi+ihmeessä+katsoa+toisesta+uskonnosta++miten+toimia?++Ajatus+++ettei+kristinuskolla++jostain++++syystä+olisikaan++antaa+riittäviä+elämänohjeita+++omilleen,++on+mahdoton+.+
+
+++Jeesus+oli+itse+juutalainen+joten+++hän+puhui+laista++omalle++juutalaiselle+++ympäristölleen++tavalla++joka+oli+kaikille+tuttu+.++Juutalaisuudessa+elettiin++2.temppelin+aikaan++tulkintojen+mukaan+kuten+oli+tehty++jo+pitkään,+ehkä+aina,+ei+enää+kivitetty+eikä+poltettu+ketään+elävältä.+Nuo+lain+käskyt+joka+tapauksessa++ovat+valtaosin++kultillisia+ja+suunnattu+++tietylle+kansalle+,+++joten+miksi+kristityt+olisivat+alkaneet+++niitä+noudattaa,+mihin+he+tarvitsisivat++++esim.+rituaalista+++puhtautta?+++Mitä+palvelisi+++uskontosekasotku+jossa+lakia+ylläpidettäisiin+mutta++sen+antajan+olisi++korvannut++lain++vastainen+kolminaisuusoppi?
04.12.2018 16:22
"Heprealaisen+Raamatun+Jumala,+Elohim,+on+monikossa.+Jostain+kumman+syystä.+Tätä+mysteeriä+eivät+viisaat+juutalaiset+oppineet+ole+pystyneet+selittämään"
Elohim+on+monikollinen++sana+ja+sitä+käytetään+hepr.+raamatussa+kaikista++jumalina+palvotuista,++++onko+nyt+siis+Kemoskin++kolmiyhteinen++?+Siinäpä+mysteeri+.Kumma+että+JHWH+ei+ymmärtänyt+että+onkin+olemassa+monta+jumalaa++++vaan+väitti+että+on+itse+yksi+ja+jopa+ainoa+jumala+.No++olet+kovasti+yrittänyt+korjata+tuon+JHWH:n+tekemän+virheen.
+
+"Itse+sanot+olevasi+juutalainen,+mitä+ihmettä+sinä+täällä+teet,+ja+miksi+närkästyt+siitä,+jos+joku+täällä+kehtaa+tuputtaa+evankeliumia?+"+En+ole+moisesta++närkästynyt++olen+vain+yrittänyt+korjata+ne+virheet+joita+sinä+täällä+väität+minun+++uskonnostani+.
"Jo+ensimmäiset+Jeesuksen+seuraajat+uskoivat+Jeesuksen+olevan+Jumala,+tästä+on+Uudessa+testamentissa+selvät+todisteet"+++Eivät++uskoneet,++mutta++ei+se++mitään,++teidän++uskontonne++jumala+on+Jeesus,+en+ole+sitä+kieltänyt+.
Danielin+kirja+kirjoittaja+sanoo+noin+entä+siten?+Hän+uskoi++että+monet+nousevat+mutta+missä+sanotaan++että+kaikki+nousevat,+osa+taivaaseen+ja+osa++johnkin+helvettiin++tai+kerrotaan+++millä+perusteella++moinen+jako.++Ei+missään.+++Milloin+JHWH+muuten+peruutti+sheolin+,+kerro+paikka?
"+Eikö+niin:+jos+teet+hyvin,+voit+kohottaa+katseesi;+mutta+jos+et+hyvin+tee,+niin+väijyy+synti+ovella,+ja+sen+halu+on+sinuun,+mutta+hallitse+sinä+sitä!"Synti+on+teko,+ei+tila++ja+siksihän+hepr.+raamattu+koko+ajan+kehoittaa+ihmisiä++valitsemaan+++hyvän+ja+hylkäämään+pahan.+Ajatteletko+että+se+on+ihan+turha+jankutus+?
"Jumala+on+Jeesuksen+kautta+sovittanut+synnin:+(Jes.+52:13-53:12)"JHWH++ilmoitti+että+on+ainoa+jumala+ja+ainoa+syntien+anteeksi+antaja,+ei+ole+ketään+muuta+ja++riittää+kun+katuu+ja+tekee++parannuksen,++mutta++missään+hän++ei+sano++++että+antaa+synnit+anteeksi+jonkun+muun+kautta.+Kenen+muun+kun+hän++++itse++on+ainoa+++jumala?
03.12.2018 23:32
Ei+pidäkään++uskoa++Jeesukseen,+++vain+++JHWH:een++pitää+ja+saa+luottaa.+++Vai+valehteliko+JHWH?
03.12.2018 22:02
Jotkut++todella+selittävät+pois+jopa+sen+mitä+JHWH+ilmoittaa,+++kuka+ja+millainen+on,+ei+sitä+mitä+ilmoitti+Israelille+ja+jonka+todistajana+++käski+olla++kaikille+kansoille,+++vaan+laittavat+tilalle++sen+mikä+maailman+kansojen+uusille+uskonnoille+sopii.
+Uusi+tärkein+käsky+++ei+ole+torassa,+mutta+ei+se+mitään,+se+on+kuitenkin++++kumonnut+entisen++käskyn+ja+uusi++kuuluu:+"kuule+Israel+++minä+olen+JHWH++ja+minä+olen+yksi+kolmesta+yhdestä+jumalasta"+.+
Kansat+eivät+opettele++sotimaan,totta+niin+JHWH+lupaa++mutta+ei+tule+++mitään+tempaustakaan,++eikä++ole+kenenkään+++Jeesuksen+++tuloja++ja+menoja++tai++tappeluja+jonkun+saatanan++kanssa+.+
Arveletko++++että++1.Kun+puhuukin++kolmannesta+temppelistä+eikä+siitä+mitä+uskottiin+tapahtuvan+++kun+1.+temppeli+oli?+Siitähän+tuossa+on+puhe.+
+"Sinä+päivänä++kansat+etsivät+Iisain+juurta,+joka+on+kansojen+lippuna,+ja+hänen+asumuksensa+on+oleva+kunniata+täynnä."
Eivätkö+siis++uhkaakaan++juutalaisia+helvetillä++eivätkä++hauku+valehtelijoiksi+++jos+nämä+uskovat++++JHWH:n+ilmoituksia,+myös+sitä+missä+hän+sanoo+sen+kuka+on?++
+Enempää+ei+enää+voi+uskontoja+sotkea+++yhdeksi+sekasotkuksi++kuin+sinä+tuossa+taas++teet.
03.12.2018 21:43
Yksi++jolla++on+eri+nimet,+josta++++joku+osa++on+kuollut+kun+toiset+elävät,+osat+istuvat+vierekkäin,+joku+++osa++ei+tiedä+mitä+toinen+tietää,+yksi+osa+inkarnoituu+ja++tulee+tapetuksi,++jolloin++tämä+osa+rukoilee++avukseen+sitä+osaa+itsestään+jota+kutsuu+isäkseen+ja+joka++jää+henkiin.Henkiin+jäänyt+++osa+++herättää+kuolleen+osan++itseään.+++++Paavali+kuitenkin+ilmoittaa+että+lopulta+Jumala+saa+taas+täyden+vallan,+poika++luovuttaa++sen+isälleen.+Osien+tarpeeton++vaihto?
Kristinuskon++oppi+tuo,+ei+minulla+ole+siihen+muuta+sanomista+++kuin+että+se+EI++ole+juutalaisuuden+++oppi,kullakin+uskonnolla+on+omansa+joten+ei+ole++järkeä+sinun+tuputtaa+omaa+++oppianne+mihinkään+muuhun+uskontoon.Se+++joka+haluaa+++uskoa+++kuten+kristinuskossa+uskotaan,++kääntyy+tietenkin+++kristityksi+.
Hepr.+Raamatun++JHWH++on+JHWH,+minä+,+yksi+ja+ainoa+jumala,hän++ei+ole+oma+poikansa+eikä+isänsä,++ei+ole+kuollut+tai+inkarnoitunut+edes+osittain,++ei+ole+++voidellut++itseään+++itsensä+++messiaaksi,++ei+kulje+kolmella+++eri+nimellä+tai+puhu+ristiin+eri+nimillä.Tämä+tuntuu+olevan+sinulle+liian++monimutkaista+ymmärtää.++
Ensimmäiset+Jeesuksen++seuraajat+uskoivat++että+Jeesus+oli++messias,+sitten+alettiin+uskoa+ja+palvoa+häntä+jumalana,++mutta+kuitenkin+myös+pitää+kiinni+niistä++hepr.+raamatun+kohdista++joihin+uskottiin+Jeesuksen++messiaanisuuden+++perustuvan+-vaikka+muunneltuna+-+siksi+ei++voinut+olla+monta++jumalaa+++ja+ratkaisu+johon+lopulta+kristinukossa+päädyttiin,+oli+kolminaisuusoppi.
+Mikään+muu+uskonto+ei+tuollaista+oppia+edes+tarvitse+,kristinusko+tarvitsi.
03.12.2018 13:19
Suomen+juutalainen++yhteisö+on+hyvin+maallistunut+++eikä+täällä+kukaan+++saa+korvilleen+uskoi+Raamatun+tarinat+tai+++ei+.+Arvelen+kuitenkin+että+useimmat++meistä+uskovat+että+Moses+++on++elänyt+++asiaa+sen+kummemmin+miettimättä,++niin+minäkin+ennen+tein+++ja+ajattelen+yhä+että+saattaa+olla+elänyt.+Laki+kuitenkin+++varmuudella+on+syntynyt+++++pitkän+ajan+kuluessa++ja+siinä+on+eriaikaisia+kertomuksia++ja+se+on++redaktoitu++siihen+muotoon+kuin+se+nyt+on+.
02.12.2018 23:59
Heprean+sanaa+"+yksi+"+voi+käyttää+aivan+samoin+++kuin+vaikka+suomen++vastaava+lukusanaa,++jos+jotain+on+yksi,+silloin+sitä+on+yksi.+Kun+JHWH+ilmoittaa+++että+on+yksi,++mutta+ei+laita+mukaan+selitystä+että+yksi+nyt+++onkin+itse+asiassa+yleismääre++kuudelle++eri+osalle+tai+vaikka+miljoonalle,+++silloin+yksi+tarkoittaa+juuri+sitä+lukumäärää+jota+se+kuvaa.
Hepreassa+ei+ole+ongelmaa,+++eikä+liioin+JHWH:n+ilmoituksessa,+se+on+selkeä,+ongelma+on+sinulla+koska+et++halua+tunnustaa+että+JHWH+on+yksi+ja+syynä++on+se++että+sinun+uskontosi+++jumala+on+kolmiyhteinen+.+JHWH+on+JHWH++ei+vaikkapa+JHWH,+Jehoram+++ja+Jehoshafat.++Ongelma+on+yksin+sinulla.+Ei+mitään+muuta+todistetta++tarvitkaan+++++"kuin+tuo+kyseinen+sana,+echad."
02.12.2018 18:16
"Miksi+siis+mies+ja+nainen+voivat+avioliitossa+olla+echad,+mutta+kolmiyhteinen+Jumala+ei+voi+olla+echad?"+Jos++kristinuskon+teologia++väittää++että+sen+jumala+++voi+olla+yksi+vaikka+koostuukin+kolmesta+erillisestä++++osasta+ja+haluaa+vielä++verrata+itseään+naivaan+ihmispariin,++niin++se+on+minulle+ok,+se+on+teidän+uskontonne+oppi.
+
Juutalaisuus++on+mitä+se+itse+++määrittää,++ei+mitä+ulkopuolelta+huudetaan,+++eikä+sinun+tarvitse++tarvitse+++rabbien+opetuksia++seurata.++Juutalaisuudessa++on+aina+ollut+++monia++suuntia+ja+on+nytkin,++siihenkään++ei+sinun+suostumustasi+tarvita.++
Olen++koko+ajan+sanonut++että+ole+++rauhassa+mitä+olet,+kristitty+++tai+muu,+enkä+suinkaan++kiellä+sinua+julistamasta+omaasi,++mutta++Jeesus+ei++ole+messias++eli+kristus+++jos++alkuperäinen+eli+Israelin+++profettojen+ilmoitus++on+tosi,++joten++silloin+kun++juutalaisuus+pitäytyy+omassaan+se+ei+todellakaan+valehtele++ja+kun+sellaista++väittää+minulla+on+oikeus+++vastata+ja+oikaista.+
+
En+minä+pidä+nimitystä+kristitty=messiaaninen+++haukkumasanana+-miksi++se+sitä+olisi+?+Uskothan+sinäkin+koko+kristinuskon+teologian,++sehän+se+määrittää+kuka+on+kristitty+ei+mikään+muu.
02.12.2018 16:03
Kyllä+sulkee+koska++JHWH++itse++sanoo+että+on+yksi+eikä+tietenkään++sanoisi+++noin+jos+koostuisi+monista++osista+koska+silloin+olisi+valehdellut.
Vain+kristinuskossa+on+moniosainen+++jumaluus++ja+teilläkin+siihen+liittyvä+teologia+++on+hyvin+sekavaa:++osa+samasta+jumaluudesta++rukoilee+toista+++osaa,+osa+istuu+toisen+vierellä,+++osa++jumaluudesta+on+kuollut+kun+kaksi++muuta+osaa++ovat+eläviä+jne
On++ihan+ok+että+kristittynä+++uskot+omaasi++mutta+et+voi+pakottaa+omia++uskomuksiasi++mihinkään+toiseen+uskontoon,+meillä+on+oman+jumalan+ilmoitus+++siitä+kuka++ja+millainen+hän+on.
02.12.2018 14:08
Ainakin+niitä+pitää+tulkita+toiseen+suuntaan,+ei+voi+antaa+kaikkea+omaisuuttaan++köyhille+silloin+on+pian+avun+varassa+itse++ja+varsinkaan+perheellinen+ei+voi.+Jeesushan+oli+perheetön+ja+eli+ilmeisesti+ainakin+++viimeiset++vuodet+toisten+avun+varassa,++oppilaiden,++veljiensä+tms
+Silmiään+tai+käsiään++ei+voi+ruveta+repimään+pois++eikä+aina+voi++kääntää+toista+poskeaankaan+myös+omalla+ja+perheen++elämällä+on+väliä.Sillekään+mitä+alitajunta+mieleen+tuo++ei++itse++voi+mitään,+vain+sille+voi+toteuttaako++toisia+vahingoittavat+halunsa+vai+jäävätkö+mieleen+putkahduksiksi+.Aivojaan+ei+ainakaan+kannata+yrittää+repiä+pois+...
02.12.2018 13:49
Eksodusta++sellaisena++kuin+Raamattu+sen++kuvaa+ei+ole+tapahtunut+siitä+olisi+ollut+pakko+jäädä+todisteita+mutta++ei+ole+mitään.+Mosesta++en+silti+laskisi++kokonaan+pois++++kun+puhutaan+toran+synnystä,+vielä+vähän+aikaa+sitten+++ei+uskottu+++Davidinkaan++++olleen+todellinen++hahmo+mutta+nyt+on+löytöjä++joiden++mukaan++++hän+todennäköisesti+onkin+ollut++++olemassa+.
02.12.2018 13:29
Israel+oli+olemassa+kansana++ja+kahtena+kuningaskuntana,+totta+kai+siitä+jälkiä+jäi.+Silti+raamatussa+kuvattu+Israelin+historia++ei+pidä+paikkaansa++kuin+osin.
02.12.2018 13:16
Kyllä+siinä+se+virhe++on,++perhe+uskoi+että+pitä+lähteä+pakoon+mutta+menikin+suoraan+temppeliin+Herodeksen++nenän+alle+vaikka+ei+sinne+olisi+edes+tarvinnut+mennä+,++äitihän+saastui++synnytyksessä+++vauva+ei+.+
+Tuossa+on+yritetty+++hakea+hepr.+raamatusta+++kohtia++jotka+saataisiin+++sopimaan+Jeesuksen+++syntymään,+niitä+vain+ei+ole+ja+tulos+on+sitten+tuollainen.+Luukkaan+mukaan+perhe+kävi+temppelissä+ilman+ja+ilman+pelkoa++ja+meni+sieltä+Nasaretiin++"+Ja+täytettyään+kaiken,+mikä+Herran+lain+mukaan+oli+tehtävä,+he+palasivat+Galileaan,+kaupunkiinsa+Nasaretiin."+ei+ollut+lainkohtaa++jonka+mukaan++vauva+olisi+ollut+vietävä+temppeliin+.
02.12.2018 12:56
Avioliitossa++voi+Raamatun+kirjoitusaikaan++olla+mies+ja+haaremillinen+naisia+ja+lukumäärä+silloin+oli+1+mies++ja+niin+monta+++naista+kuin++mistä+määrästä+mies++oli++maksanut+.++Nykyään+1+mies+ja+1+nainen.+
Tässä+me+emme+kuitenkaan+puhu+avioliitosta,++vaan+JHWH:n+ilmoituksesta+jossa+hän+puhuu+itsestään+eikä+ihmislajin++yhdynnöistä+ja++hän+sanoo++että++yksi.+Sinä+olet+se+joka+väittää+vastaan+.
Toiseen+asiaan:++++totta+kai+avioliitossa++on+2+eri+henkilöä++eihän+voisi+olla+yhdyntääkään+ellei+olisi+2+eri+ihmistä.+Ei+aviopari+ole+yhden+olennon+2+eri+ilmentymää+vaikka+naisivat+kuin+puput.+
SNL+on+viisauskirjallisuutta++ei+siinä+puhuta+++messiaasta++saati+viitata++kristinuskon+Jeesukseen.
02.12.2018 12:34
Moseksen+kirjat+ovat+Moseksen+kirjat++vain+kristillisissä+++Raamatuissa,+alkukielellä+niiden+nimet++olivat+ja+yhä+ovat++kunkin+osan+ensimmäisen++verbin+tai+subtantiivin+mukaan+nimettyjä+.Jo+varhain+on+kuitenkin+on++ajateltu+++että+koko+pentateukki+olisi+++Moseksen++kirjoittama+mutta+myös+ettei+se+olisi++mahdollista.+Moses+on+tietenkin+voinut+olla+olemassa+vaikka+ei+ole+koko++toran+kirjoitaja++ja+vaikkei++hänestä+ole+löytynyt+tutkimuksen+kautta+jälkiä.
Tieteen++avulla+on+++vasta+lyhyen+aikaa+voitu+ajoittaa++hepr.+raamatun+kirjoituksia,+ennen++oltiin+++uskomusten+varassa+++eikä+ole+olemassa++++perimätietoa+niiltä+ajoilta++jolloin+ensimmäiset+++nykyiseen+hep.r+raamattuun+päätyneet+kirjoitukset+kirjoitettiin.
02.12.2018 12:05
SNL+on+viisauskirjallisuutta+++siinähän++puhutaan+viisaudesta,++ei++messiaasta+eikä++mistään+sen+kummemmasta.+Viisaus+joka++tuossa+leikkii+nyt++vain+on+feminiini.
01.12.2018 23:26
Anteeksi++vain+mutta+JHWH+itse++määritteli+itsensä++kun+ilmoitti+että+on+yksi,+SINÄ+sen+sijaan+++väität+ettei+hän+tarkoittanut++++mitä+ilmoitti.++Olipa+tyhmä+kun+tuonkin+ilmoitti+väärin.+
JHWH+on+itse+ainoa+Jumala++ja+ainoa+syntien+anteeksiantaja,++ei++ole+ketään++muuta,++sinä+et+näköjään+usko+++mitään+mitä++JHWH:n+ilmoittaa.++Emme++usko+helvettiinkään,+++mutta+siitäkin+saat++syyttä+JHWH.ea.++
Juutalaisuudessa++ei+tosiaan+uskota+kuten+kristinuskossa+++mutta+et+näköjään+ole+älynnyt+++että+on+olemassa++eri+uskontoja++jotka+kaikki+++opettavat+++omaa+oppiaan,+++mutta+eivät+silti+valehtele+OMASSA++uskossaan.
01.12.2018 23:21
Me++nyt+tiedämme+++että+israelilaiset+++eivät+++koskaan++tulleet+valloittajina++Kaananin+alueelle+vaan++olivat+itsekin+alkujaan++kananilaiskansa++joka++siirtyi+rannikolta+vuoristoon.+Eksodusta+sellaisena+kuin+sen+hepr.+raamattu+esittää,+ei+ole+koskaan+ollut+++joten+ei+ketään+tuhottu+++maata+vallattaessa.+Kaikki++++mikä+hepr.+raamatussa+on+ei++ole+Jumalan+sanaa+israelilaiset+++++keksivät+++omiaankin.
Julmuus+ei+myöskään+koskaan+++ole+oikein.
01.12.2018 22:59
417 / 426