Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Joppa2
Joppa2
Joppa2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
14
Kommenttia
686
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Niilo ei käsittänyt, että tieteellinen totuus on eri asia kuin uskonnollinen totuus, mikä perusttuu pelkkiin julistaisiin"
Raamattu ja Jumalan Sana ovat aina suurempi totuus kuin ns. tieteellinen "totuus"
17.06.2025 19:46
"Oikea lääkäri tutki kaikki tapaukset Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa"
Uskomme perustuu Jumalan Sanaan eikä "oikeiden lääkäreiden" lausuntoihin.
17.06.2025 19:44
"Herra lyö sinua hulluudella, sokeudella ja mielisairaudella."
Vastaus: Me elämme nyt uudessa liitossa, jossa Jeesus on kantanut Golgatan ristille kaikki meidän syntimme ja sairautemme. Saamme olla pelastettuja ja parannettuja Hänen sovitustyönsä kautta. Ylistys, kiitos ja kunnia Jumalalle ja Jeesukselle Kristukselle.
17.06.2025 19:41
"Sairaudet on Jumalasta. Mitään ei tapahdu Jumalan sitä sallimatta."
Sairaudet eivät ole Jumalasta. Se, että Jumala sallii jotain, ei tarkoita, että se on Hänen tahtonsa. Jumala sallii ihmisen mennä helvettiinkin, vaikka varmasti tiedämme, ettei se ole Hänen tahtonsa. Sitä paitsi Jumala itse sanoo jo vanhassa liitossa: "Minä olen Herra sinun Parantajasi"
Johanneksen evankeliumissa Jeesus selvästi osoittaa kuka saa pahaa aikaan ja kuka hyvää: "Varas (saatana ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys." (Joh.10:10)
Jeesus sälytti päällensä kaikkien meidän ihmisten sairaudet Golgatan ristillä jo noin 2000 vuotta sitten ja siksi saamme omistaa täydellisen parantumisen armosta ja ilmaiseksi tänäkin päivänä.
"Mutta illan tultua tuotiin Hänen (Jeesuksen) tykönsä monta riivattua. Ja Hän ajoi henget ulos sanalla, ja kaikki sairaat Hän paransi, että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo: Hän otti päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän tautimme." Ylistys Jumalalle!
17.06.2025 19:36
"Se ei nyt mitään jos on sairaita, ne tulevat viimeistään vanhuuden myötä kun kuolema lähestyy vaikka miten uskoisi ja mihin."
Vastaus: Johanneksen evankeliumin ja Jeesuksen sanojen mukaan kukaan uskova ihminen ei kuole mihinkään sairauteen, koska uskova ihminen ei kuole.
Jeesus Martalle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä, joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
17.06.2025 19:15
"Jeesus antoi vain omille oikeille 12 apostolille vallan tehdä niitä ihmeitä sen ajan kun he elivät. Mutta siihen sitten loppui. Ei Jeesus tee enää mitään ihmeitä ja merkkejä."
Eivät loppuneet siihen, vaan lähetyskäskyssään Jeesus antoi seuraajilleen kehotuksen parantaa sairaita ja ajaa ulos riivaajia.
"Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat; minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä ja jos he juovat jotain kuolettavaa, ei se heitä vahingoita, he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." (Mark.16:17-18)
Yksi uskovien tuntomerkki siten on se, että he panevat kätensä sairaiden päälle ja ne tulevat terveiksi.
17.06.2025 19:08
"Miten selitätte sairaille sen, että Jeesus ei parannakaan heitä?"
Raamatun mukaan heidät on kaikki jo parannettu noin 2000 vuotta sitten, kun Jeesus sälytti päällensä heidän kaikkien synnit ja sairaudet.
"Joka itse kantoi meidän syntimme ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina eläisimme vanhurskaudelle: ja hänen haavainsa kautta te olette paratut." 1.Piet.2:24
Profeetta Jesaja ennusti Jeesuksesta jo noin 700 vuotta ennen Hänen syntymäänsä sanoen: "Mutta totisesti; meidän sairautemme Hän kantoi, meidän kipumme Hän sälytti päällensä." Jes.53:4
Meidän tulee mielestäni uskoa ensi sijaisesti siihen, mitä Jumalan Sana sanoo eikä siihen, mitä koemme kehossamme tai mitä lääkärit sanovat. Jumalan Sana on suurempi totuus!
17.06.2025 18:58
"On hyvä muistaa, että jokainen on syntinen ja Jumalan kirkkautta vailla. Jokainen saa vain ja ainoastaan armosta lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut meidät vapaiksi."
Koska Jeesus on ostanut meidät vapaaksi synnin orjuudesta, emme ole enää syntisiä, vaan vanhurskaita ja pyhiä Taivaan kansalaisia. Olemme uusia luomuksia Kristuksessa ja puettu Kristukseen. Siksi Jumala näkee meidät yhtä pyhinä ja vanhurskaina, kuin Hän näkee oman Poikansa Jeesuksen.
Jumala itse sanoo: Ja heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista." (Heb.10:17)
Meidän tulisi nähdä uusi asemamme, joka meillä on Kristuksessa.
17.06.2025 18:44
Oleellista ei ole milloin ylöstempaus tapahtuu, vaan olemmeko silloin kristuksessa vai emmekö ole.
17.06.2025 18:36
"Se johtuu perisynnistä, vihasta ja islamilaisesta henkivallasta"
Minun mielestäni se johtuu siitä, että ei tunneta Jeesusta. Hän on tie totuus ja elämä!
17.06.2025 18:32
" Olisin hirveän paljon helpompaa keskustella jos rohkenisit sanoa sanottavasi suoraan sen sijaan että turvaudut epämääräiseen vihjailuun."
Vastaus on Jeesus! Sen suorempaa asiaa ei voi enää sanoa. Jeesus on vastaus kaikkiin asioihin ja kysymyksiin. Kun sinulla on Jeesus, sinulla on vastaus kaikkiin elämäsi kysymyksiin. Ilman Jeesusta kaikki on turhaa.
17.06.2025 18:29
"Törkeintä, mihin minä olen törmännyt, on se, että kun emenestysteologiaan hurahtaneet ovat ensin lupailleet kuut taivaalta ja varmat parantumiset."
Ei menestysteologit, vaan Jumala itse on Jeesuksen kautta luvannut varmat parantumiset, jos meillä on Jeesus Kristus. Hänessä meillä on kaikki, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan. Jeesus kantoi maailman kaikkien ihmisen synnit ja sairaudet ristille jo noin 2000 vuotta sitten, Kaikki parantumiset ovat siten jo toteutuneet Jeesuksessa Kristuksessa. Ns. Menestysteologit ainoastaan julistavat tätä ilosanomaa niille, jotka eivät vielä ole kuulleet sitä.
Uskon kautta me saamme vastaanottaa Jumalan armosta ja rakkaudesta kaiken ilmaiseksi omalle kohdallemme ja julistaa syntien anteeksiantamusta ja terveyttä kaikille ihmisille. Se on todellista evankeliumin ilosanomaa. Jeesuksen lunastustyön ja ylösnousemuksen kautta meidät on puettu kristukseen, joka on Pyhä ja Vanhurskas ja jossa ei ole mitään sairauksia eikä syntiä.
Jumalan tahto on, että kaikki ihmiset menestyisivät.
"Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy." (3.Joh.2)
"Kunnioita isääsi ja äitiäsi - tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus - että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä." (EF.6:2-3)
16.06.2025 17:42
"Jer.6:14 He parantavat minun kansani vamman kepeästi, sanoen; Rauha, rauha! vaikka ei rauhaa ole."
Vastaus: Miksi uskovien katseet on aina eksyttäjissä eikä Jumalan Sanassa?
Markuksen evankeliumin lähetyskäskyssä Jeesus sanoo mm.: "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; HE PANEVAT KÄTENSÄ SAIRASTEN PÄÄLLE, JA NE TULEVAT TERVEIKSI." ( Mark.16:17-18) (KOROSTUS omani).
Edellä olevat Jeesuksen sanat todistavat, että sairaiden parantaminen kuuluu uskoville ja kyseinen kohta antaa ymmärtää, että kaikki sairaat paranevat, joten kaikki kysymykset siitä, miksi kaikki eivät parane, ovat epäraamatullisia ja seurausta todennäköisesti siitä, ettei uskota Jeesukseen ja Jumalan sanaan. Jae 20 sanoo: Ja he (uskovat) lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta"
Jos me toimimme Jeesuksen opetuksen mukaan, niin olemmeko menestysteologeja, jotka annamme katteettomia lupauksia parantumisesta. Emme varmasti, vaan me olemme uskovia, jotka haluamme uskoa siihen, mitä Jeesus on sanassaan luvannut ja haluamme toimia sen mukaan. Uskovien on aika ryhtyä uskomaan Jumalan Sanaan eikä levitellä saatanan valheita, ettei Jumala muka paranna tai ei ainakaan kaikkia. Ylistys ja kunnia Jumalalle"
16.06.2025 17:15
"Jos sairaita parannetaan, pitää kysyä potilaalta, mikä sairaus parannetaan. Eikä niin, että "parantaja" keksii sairauden."
Vastaus: "Kiitä Herraa minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää Hän on sinulle tehnyt, Hän, joka antaa kaikki sinun syntisi aneeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi." Psalmi 103:2-3
Tämä oli vanhan liiton aikana. Uudessa liitossa, jossa me elämme, kaikki on jo tehty 2000 vuotta sitten, kun Jeesus kantoi syntimme ja kaikki sairautemme Golgatan ristille. Meidät on siis jo vanhurskautettu ja parannettu kaikista sairauksistamme, kun Jeesus nousi kuolleista. Olemme uusia luomuksia Kristuksessa.
16.06.2025 16:49
"Niin laitoin, Herralla on varmaan syy siihen mikseivät kaikki parane en voi tietää.Niin laitoin, Herralla on varmaan syy siihen mikseivät kaikki parane en voi tietää."
Kaikki eivät parane siksi, koska kaikki on jo parannettu noin 2000 vuotta sitten, kun Jeesus kantoi kaikkien meidän, koko maailman ihmiskunnan synnit ja sairaudet Golgatan ristille.
Kun Jeesus nousi ylös kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan ja elämämme on nyt Kristus. Olemme uusia luomuksia Kristuksessa ja Kristuksessa meillä ei ole mitään sairauksia eikä tauteja. Jos haluamme tietää olemmeko sairaita, meidän tulee katsoa Kristukseen eikä omaan kehoomme tai tuntemuksiimme. Me elämme uskosta emmekä näkemisestä.
16.06.2025 16:27
"Uskon että he jotka ovat rukoilleet sairaiden puolesta niin heissä on ollut vika.
Ei sellainen voi parantaa jos Pyhän Hengen armolahjaa koska ei ihminen paranna ketään."
Vastaus: Jumala on jo parantanut kaikki ihmiset noin 2000 vuotta sitten, kun Jeesus kuoli meidän ja koko maailman ihmisten syntien ja sairauksien puolesta. Kysymys ei siten enää ole siitä, parantaako Jumala kaikki, vaan siitä, että HÄN ON JO PARANTANUT kaikki. Oireita voi vielä esiintyä, mutta meidän tulee uskoa Jumalan Sanaan eikä oireisiin, tuntemuksiimme ja olosuhteisiin. Jumala on kaikkien niiden yläpuolella ja Kristuksessa ei ole mitään sairauksia.
16.06.2025 16:14
"Et muuten esittänyt näyttöä yhdenkään väitteesi tai siteeraamasi Raamatun väitteen tueksi. Perustuuko uskosi vain sokealle uskolle?!
Vastaus: Jeesus on vastaus, todiste ja näyttö kaikkiin kysymyksiisi, Se, että et löydä Jumalaa johtunee todennäköisesti samasta syystä, kuin miksi hiiri ei löydä kissaa tai rosvo ei löydä poliisia.
16.06.2025 16:00
"Jumala yksin päättää sen, kuka paranee ja milloin ja kuka taas ei."
Jumala päätti asiasta jo todennäköisesti ennen maailman perustamista, kun Hän päätti lähettää Jeesuksen Kristuksen maan päälle kuolemaan ristillä meidän syntiemme ja sairauksiemme takia.
13.06.2025 16:00
"Eli samoin se menee uskovankin kohdalla, eli ihminen ei itsestään kykene ketään parantamaan, eikä päätöstä tee uskova, vaan aina ja vain Jumala"
Kysymys onkin siitä, että Jeesus ON JO PARANTASNUT kaikki sairaat noin 2000 vuotta sitten.
"Hänen haavainsa kautta teidät on parannettu"
Tämä on juuri evankeliumin ilosanoma, jota ns. menestysteologit julistavat sairaille. Ihmisten epäuskon takia joudutaan kuitenkin usein käyttämään ilmaisua: Jumala parantaa (vaikka parantuminen on hengen maailmassa jo tapahtunut tosiasia.)
13.06.2025 15:52
"Eli syy sairastamiseen sälytetään ihmisen / uskovan niskaan / kontolle "
Tarkoitus ei ole sälyttää sairautta kenenkään niskoille, koska Jeesus sälytti ne itsensä päälle jo 2000 vuotta sitten.
12.06.2025 20:00
17 / 35