Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Joppa2
profiilit
Joppa2
Joppa2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
349
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Jumala yksin päättää sen, kuka paranee ja milloin ja kuka taas ei."
Jumala päätti asiasta jo todennäköisesti ennen maailman perustamista, kun Hän päätti lähettää Jeesuksen Kristuksen maan päälle kuolemaan ristillä meidän syntiemme ja sairauksiemme takia.
13.06.2025 16:00
"Eli samoin se menee uskovankin kohdalla, eli ihminen ei itsestään kykene ketään parantamaan, eikä päätöstä tee uskova, vaan aina ja vain Jumala"
Kysymys onkin siitä, että Jeesus ON JO PARANTASNUT kaikki sairaat noin 2000 vuotta sitten.
"Hänen haavainsa kautta teidät on parannettu"
Tämä on juuri evankeliumin ilosanoma, jota ns. menestysteologit julistavat sairaille. Ihmisten epäuskon takia joudutaan kuitenkin usein käyttämään ilmaisua: Jumala parantaa (vaikka parantuminen on hengen maailmassa jo tapahtunut tosiasia.)
13.06.2025 15:52
"Eli syy sairastamiseen sälytetään ihmisen / uskovan niskaan / kontolle "
Tarkoitus ei ole sälyttää sairautta kenenkään niskoille, koska Jeesus sälytti ne itsensä päälle jo 2000 vuotta sitten.
12.06.2025 20:00
"Päin vastoin, ihminen joka väittää olevansa sairas syyllistyy mielestäni valehtelemiseen"
Yllä olevan lauseen annoin liian hätäisesti, kadun sitä ja pyydän sydämestäni anteeksi, jos se loukkaa jotain sairaita. Olen itsekin käynyt läpi vakavan sairauden, enkä halua väheksyä niitä kokemuksia, joita sairaat kokevat. Uskon kuitenkin, että Jumala paransi minut monien ystävien rukouksien kautta. Samaa toivon kaikille, jotka tällä hetkellä ovat sairaita. Rukoilen, että Jumala parantaisi heidät.
En voi kuitenkaan taistella Jumalan Sanaa vastaan, joka läpi Raamatun kertoo Jeesuksen lunastyöstä Golgatan ristillä, johon selvästi kuuluu paitsi syntien sovitus myös se, että Hän sälytti päälle kaikkien meidän sairautemme ja tautinsa ja Hänen haavojensa kautta meidät on parannettu. Se on jo siis tapahtunut. Me saamme armosta vastaanottaa parantumisen.
Profeetta Jesaja ennusti Jeesuksesta jo noin 700 vuotta ennen Hänen syntymäänsä mm. seuraavasti: "Mutta totisesti meidän sairautemme Hän kantoi, meidän kipumme Hän sälytti päällensä..... Jes.53:4
.....ja Hänen haavainsa kautta me olemme paratut,... Jes.53:5
Matteuksen evankeliumi sanoo: "Hän otti päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän tautimme." (Matt.8:17
Psalmissa 103 sanotaan: "Kiitä Herraa, minun sieluni, ja kaikki mitä minussa on Hänen pyhää nimeänsä.
Kiitä Herraa minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää Hän on sinulle tehnyt, Hän joka antaa kaikki sinun syntinsä anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi." (Psalmi 103:1-3)
Ovatko kaikki nämä raamatunkohdat valhetta ja ovatko kaikki niiden kirjoittajat menestysteologeja? Minä ainakin haluan sydämestäni uskoa, että ne ovat Jumalan Sanaa ja totuus. Uskon enemmän Raamattuun kuin terveysviranomaisiin tai muihin maallisiin ja jumalattomiin lähteisiin.
Meidän tulee perustaa uskomme yksinomaan Jumalan Sanaan, joka on totuus, vaikka kokemuksemme ja fyysiset aistimme ja olosuhteet näyttäisivät päinvastaista.
Jumalan siunausta sinulle ja jumalallista parantumista kaikille Jeesuksen nimessä!
12.06.2025 19:58
Jeesus kantoi kaikkien ihmisten synnit ja sairaudet Golgatan ristille jo noin 2000 vuotta sitten, joten "menestysteologit eivät anna mitään katteettomia lupauksia.
Päin vastoin, ihminen joka väittää olevansa sairas syyllistyy mielestäni valehtelemiseen. Hänet on parannettu jo 2000 vuotta sitten, vaikka hän tuntisikin kehossaan sairauden oireita.
Meidän tulee uskoa siihen, mitä Raamattu sanoo, eikä omiin tuntemuksiin ja aistihavaintoihin. Me elämme uskossa emmekä näkemisessä.
Jo vanhassa testamentissa kerrotaan, kuinka israelilaiset olivat matkalla luvattuun maahan. Kun he niskuroivat Jumalaa vastaan, Jumala lähetti heidän sekaansa myrkkykäärmeitä, joiden purema tappoi heitä. Jumala käski Moosesta tekemään vaskesta käärmeen ja ripustamaan sen tangon päähän. Se oli esikuva Jeesuksesta, joka kantoi ristinpuuhun syntimme, sairautemme ja lain kirouksen. Kaikki, jotka katsoivat tähän vaskikäärmeeseen paranivat, jos käärme oli purrut heitä. Jos Jeesukseen esikuvaan katsominen paransi ihmiset, niin paljon enemmän oikeaan ja todelliseen Jeesukseen katsominen parantaa ihmiset nykyaikana.
Vanhassa Testamentissa Jumala myös sanoo: "Minä olen Herra sinun Parantajasi" Valehteleeko Jumala?
"joka /Jeesus) itse kantoi meidän syntimme ruumiissansa ristinpuuhun, että me synneistä pois kuolleina eläisimme vanhurskaudelle ja Hänen haavainsa kautta teidät on parannettu. (1.Piet.2:24) Lisää voit lukea Jes. 53 luvusta tai Matt.8:16-17. tai Psalmin 103 alkujakeet.
12.06.2025 15:22
"Outoa, sinä haluat minulta vastauksia, muttet vastannut yhteenkään kysymykseen, jotka minä olin esittänyt sinulle."
Jeesus Kristus ob vastaus kaikkiin kysymyksiisi ja kaikkiin ongelmiisi. Hän on Tie, Totuus ja Elämä. (Joh.14:6).
Jeesuksessa on kätkettynä kaikki viisauden ja tiedon aarteet. (Kol.2:3).
Jos sinulla on Jeesus, sinulla on kaikki, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan. 2.Piet.1:3.
Apostoli Paavali pitää roskana kaiken muun Jeesuksen tuntemisen rinnalla. (Fil.3:8)
Kaikkien kriitikoitten väitteet, joilla yritetään kumota Jumalan olemassaolo, kaikkivaltius, rakkaus tms on kumottu Jeesuksessa Kristuksessa.
Jeesuksessa kumoutuvat kaikki Raamatun "ristiriidat".
Jumala on kaiken Tuomari ja kaiken olemassa olevan yläpuolella. Hän on kaikkien yhteiskunnallisten järjestelmien ja ihmisten filosofioiden ja ajatusten ja uskomusten yläpuolella. Jeesus on oikea kuva Jumalasta ja Hänen luonnosta.
Kun ihminen tulee uskoon uudestisyntymisen kautta Jeesus tulee uskovan sisimpään Pyhän Hengen kautta.
Kun meillä on Jeesus, meillä on kaikki. Jos meillä ei ole Jeesusta, meillä ei ole mitään.
Jeesus on vastaus kaikkeen. Elämä ilman Jeesusta on elämää valheessa, tai vielä oikeammin sanottuna, se on hengellisesti kuolleena olemista, sanoipa tai tekipä ihminen mitä tahansa.
Joka haluaa etsiä totuutta, sen tulee etsiä Jeesusta!
Ylistys ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!
12.06.2025 14:39
"Sisäsyntyinen empatia (joka pohjaa kykyyn asettaa itsensä toisen asemaan ) yhteisön vallitsevat normit "määräävät" oikean ja väärän.
"Jos Jumalaa ei ole olemassa, niin mistä tiedät, mikä on totuus ja mikä ei?"
Esim. siitä, mitä todisteet osoittavat. Monessa tapauksessa totuutta on mahdoton tietää"
Vastaus: Mistä tiedät, että sisäsyntyisen empatian kyky asettua toisen asemaan on oikeata moraalia? Mistä tiedät, että yhteisön vallitsevat normit ovat oikeudenmukaiset? Kuka on tuomari, joka määrittelee, mitkä yhteisön normit ovat oikein ja mitkä väärin?
Kuka määrää kenen todisteet ovat totuudenmukaiset? Missä on määrätty, että totuutta on monessa tapauksessa mahdoton tietää?
Vapaa valinta tarkoittaa sitä, että ihmisellä on mahdollisuus valita oikean ja väärän väliltä. Jos sitä ei olisi, ketään rikollista ei voitaisi syyttää mistään rikoksesta. Sinullakaan ei olisi mahdollisuutta valita, uskotko Jumalaan vai et. Jumala loi ihmiseksi eikä robotiksi, jolla ei ole mitään valinnan mahdollisuutta. Jumala loi ihmiselle myös valinnan mahdollisuuden, meneekö hän taivaaseen ja iankaikkiseen elämään vai valitseeko hän helvetin ja iankaikkiseen kadotukseen. Tämä on ihmisen tärkein valinta ja suosittelen sinuakin valitsemaan iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa, missä ei ole mitään niistä ongelmista, joita olet tuonut esiin omissa kommenteissasi.
11.06.2025 15:48
"Ja mistä käsityksesi on peräisin? Ei ainakaan Raamatusta, joka selkeästi sanoo, että Jumala paaduttaa kenet tahtoo."
Jos uskot tuohon Raamatun kohtaan, silloin uskot, että Jumala on olemassa!
Toiseksi, jos et usko Jumalan olemassaoloon, niin kuka määrää meille ihmisille, mikä on oikein ja mikä väärin? Jos Jumalaa ei ole olemassa, niin mistä tiedät, mikä on totuus ja mikä ei?
10.06.2025 18:47
"Väittää aina voidaan, mutta tosiasia on, ettei jumalasi ole voitu osoittaa tehneen yhtään mitään. Kaikki sen muka tekemiset jäävät ihmisten kuvitelmien tasolle. Eipä Jeesuskaan saanut palattua, vaikka se niin moneen kertaan vakuutti sen vielä oman sukupolvensa eläessä tapahtuvan."
Jumala on luonut kaiken näkyväisen ja näkymättömän. Ei ole mitään, mitä Jumala ei olisi luonut, koska Hän on luonut koko maailman kaikkeuden jo ennen kuin ainuttakaan ihmistä kuvitelmineen oli edes olemassa.
Jeesus on saapunut jokaisen uskovan sydämeen ja asuu meissä uskovissa, joten siinä on jo Hänen paluunsa ollut toteutettuna 2000 vuoden ajan. Ylistys Jumalalle!
09.06.2025 14:29
"Ja siis minun pitää muuttaa haluttomuuteni uskoa haluksi uskoa, eli väitteesi siitä, että minen ei tarvitse muuttaa itsessäni mitään, oli pötyä.
Kun et asiaa mitenkään kommentoinut, niin ilmeisesti siis olet samaa mieltä, että uskosi Jumalaan ei olekaan järkevää, koska se perustuu kehäpäättelyyn?"
Vastaus: Rakkaudessaan Jumala ei pakota ketään muuttamaan uskoaan. Saat täysin itse valita, mihin uskot ja mihin et, mutta samalla vastaat seurauksista. Koska Jumala haluaa ihmisen parasta, niin siksi Hän haluaa, että ottaisit Jeesuksen vastaan omaksi Vapahtajaksesi ja Herraksesi ja saisit iankaikkisen elämän Taivaassa, missä ei ole mitään pahuutta, sairautta, epäkohtia eikä edes kuolemaan. Siihen ei liity mitään kehäpäätelmiä. Jumalan runsasta siunausta sinulle!
09.06.2025 14:23
"Kyllä sinä joudut viimeiselle tuomiolle tekojesi perusteella."
"Minut" on jo tuomittu kuolemaan noin 2000 vuotta sitten, kun Jeesus Kristus kuoli puolestani Golgatan ristillä minun ja kaikkien ihmisten edestä. Mistään rikoksesta tai synnistä ei tuomita kahteen kertaan. Ainoastaan ne joutuvat tuomittavaksi synneistään, jotka eivät hyväksy Jeeuksen kuolemaa meidän edestämme.
08.06.2025 13:00
"Yleensä tähän vastataan jotain tyyliin "Jumala on täydellisen pyhä, eikä voi sietää syntiä", "Jumala ei voi jättää syntiä rankaisematta" tms"
Synnin palkka on kuolema. Koska kaikki ovat syntiä tehneet, kaikkien tulee kuolla. Tämä kaikkien kuoleminen tapahtui jo noin 2000 vuotta sitten, kun Jeesus kuoli kaikkien ihmisten syntien edestä Golgatan ristillä. Sinunkin kaikki synnit on siten sovitettu ja rangaistus niistä on kärsitty. Saat olla iloinen ja vapaa. Tämä on evankeliumin ilosanoma koko ihmiskunnalle. Jos haluat uskoa tähän, niin silloin sinulla on usko
08.06.2025 12:54
"Niinpä, vain nuohoojat ja katsastusmiehet ovat kiinnostuneita pakoputkista!"
Kun olet uskossa (Kristuksessa) sinut on siirretty pimeydestä Jumalan valtakuntaan, missä ei ole olemassakaan mitään nuohoojia, katsastusmiehiä, pakoputkia lääkäreitä eikä syöpiä.
Olet uusi luomus Kristuksessa.! Ylistys, kiitos ja kunnia Jumalalle ja Jeesukselle Kristukselle!
06.06.2025 13:38
Ihmisen ei tarvitse muuttaa itse mitään itsessään, vaan uskoa siihen, että Jeesus Kristus on tehnyt kaiken hänen puolestaan Golgatan ristillä kärsiessään rangaistuksen kaikkien ihmisten - myös sinun puolestasi noin 2000 vuotta sitten.. Saat täysin ilmaiseksi omistaa kohdallesi täyden syntien anteeksiantamuksen, terveyden ja iankaikkisen elämän, jos vain tahdot. Pallo on sinulla! Ylistys Jumalalle ja Jeesukselle Kristukselle!
06.06.2025 13:31
Uskon Jumalaan, koska Hän on minun isäni ja minä ole Jumalan lapsi. Totta kai minä uskon omaan Isääni, kuten varmasti sinäkin uskot omaan isääsi. Sitä paitsi Jumala asuu Pyhän Henkensä kanssa minussa. Kuinka voisin silloin edes teoriassa olla uskomatta Häneen? Se olisi täydellinen mahdottomuus.
05.06.2025 14:37
Jeesus Kristus on kärsinyt rangaistuksen kaikkien ihmisten edestä Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten. Uudessa liitossa, jota elämme ei siten ole mitään syntiä, joka johtaisi kadotukseen, paitsi se ettei usko Jeesukseen Kristukseen omana Vapahtajanaan ja Herranaan. Kaikki ne teot, joita pidämme syntinä, ovat synnin (epäuskon) seurausta, mukaan lukien pride. Koska uudestisyntyneet ihmiset on vapautettu synnistä Jeesuksen sovitustyön kautta, he eivät ole missään tekemisissä pride-kulkueitten tai sen ihannoimisen kanssa.
05.06.2025 14:19
"Homous on syntiä Raamatussa"
Kristuksessa ei ole homoutta eikä heteroseksuaalisuutta, ei miestä eikä naista, vaan kaikki on yhtä Kristuksessa. Kristinuskoon ei kuulu edes koko kysymys homoseksuaalisuudesta tai heteroseksuaalisuudesta, vaan Kristus on kaikki kaikessa.
04.06.2025 16:30
"Miksi siinä on järkeä?"
Koska jos on olemassa järki, niin silloin täytyy olla olemassa myös Jumala. Ilman Jumalaa ei taas voi olla mitään, mitä voitaisiin kutsua järjeksi. Kaikki, mikä on olemassa edellyttää Jumalan olemassaoloa.
04.06.2025 16:20
"En minä halua tulla uskoon, koska en usko että siinä on mitään järkeä."
Minä uskon siihen Jumalaan, joka on todellinen ja johon uskomisessa on järkeä. En näe mitään olla uskomatta Häneen.
03.06.2025 15:29
"Mutta enhän minä voi ottaa lahjaa uskon kautta, koska minulla ei ole uskoa."
Jos haluat tulla uskoon, niin Jumala kyllä antaa sinulle tarvittavan uskon.
02.06.2025 16:40
1 / 18