Vapaa kuvaus

Aloituksia

218

Kommenttia

3834

  1. No selitetään nyt sitten kun ei ymmärretä tai ollaan olevinaan kuin ei mukamas ymmärrettäisi. Kun feminismi ääriytyi miesvihaksi niin vastareaktio sille on naisviha. Feminismin ääriytyminen taas tarkoittanee sitä, että naisten pitää saada hyvitystä kaikelle todelliselle tai kuvitellulle naisten sorrolle noin 5000 vuoden ajalta. Niitä noin 5000 vuotta kutsun soturien aikakaudeksi.

    Kun maanviljelyn ja karjanhoidon alkamisesta oli kulunut joitakin tuhansia vuosia niin maapallo alkoi täyttyä ihmisistä, mistä seurasi, että viljelymaista ja laidunmaista syntyi kiistaa. Ne heimot, joilla oli parhaat soturit pärjäsivät parhaiten. Heikommat jäivät jalkoihin. Miehet siis olivat sotureita ja vahvat soturiuroot olivat naisille kovasti mieleen. Soturit tekivät historiaa, missä miehet olivat näkyvillä ja naiset jäivät taustalle. Se ottaa kovasti pannuun tämän päivän feministejä, jotka väittävät, että miehet tahallaan sortivat ja alistivat naisia. Siitä ei ollut kyse. Soturit vain olivat niin kovasti tärkeitä. Kulttuureissa oli eroja. Se, että kyse oli nimenomaan soturien arvosta eikä sukupuolesta näkyi erään heimon kulttuurista. Kyseisessä kulttuurissa naisetkin saattoivat olla sotureita, jopa sotapäälliköitä. Kyseinen heimo, siis skyytit, eli aromailla Mustan meren ja Kaspian meren pohjoispuolella. Kreikkalaiset tunsivat heidät. Persialaisetkin tunsivat ja saivat katkerasti kokea skyyttien sotakunnon. Suurkuningas Kyyros hävisi taistelun skyyttejä vastaan ja kuoli itse taistelussa. Skyyttejä johti tuossa taistelussa soturikuningatar.

    Skyytit olivat kuitenkin poikkeus. Pääsääntöisesti sotiminen kuului miehille. Vasta meidän aikanamme, kansallisvaltioiden aikana, naisetkin voivat olla monissa maissa sotilaita, myös ammattisotilaita ja upseereja.
  2. Mitä enemmän asiaa mietin ja mitä enemmän uutta tietoa imen niin sitä vakuuttuneemmaksi tulen, että koko ilmastonmuutoksella pelottelu on humpuukia ja poliittista potaskaa, jota ihmisille tuputetaan. Pelollahan ihmisiä on kautta aikain hallittu.

    Maapallon säätä ja ilmastoa hallitsee vesi. Se on seurausta siitä, että maapallo sijaitsee sellaisella etäisyydellä auringosta, missä vesi voi esiintyä kaikissa kolmessa olomuodossaan, kaasuna, nestemäisenä ja kiinteänä.

    Veden jäätymispiste on 0° C, kiehumispiste on 100° C. Siinä välissä vesi esiintyy muodossa, joka on elämälle, säälle ja ilmastolle olennaista - siis varsinaisena vetenä. Sään ja Ilmaston kannalta on kuitenkin olennaista se, että vettä voi olla kaasuna eli vesihöyrynä myös reilusti kiehumislämpötilan alapuolella. Ilmakehässä on vesikaasua vaihteleva määrä ja se liikkuu tuulten mukana. siitä syntyy sää ja säistä syntyy ilmasto. Ilmastonmuutokset aiheutuvat veden käyttäytymisestä. Ilmakehän vesikaasu voi tiivistyä pisaroiksi, jolloin muodostuu pilviä. Siihen tarvitaan ilmassa leijuvia pienhiukkasia. Jos vesi säilyy ilmakehässä kaasuna niin se lämmittää ilmaa. Pilvet ja sade taas viilentävät. Pienhiukkasten vaikutus tunnetaan. Se voidaan jopa kokeellisesti todistaa.

    Hiilidioksidia on ilmakehässä mitättömän pieni määrä. Sen vaikutus ilmastoon on täysin hypoteettinen. Kun hiilidioksidin vaikutusta ei voida kvantifioida niin se mahdollistaa poliittisen manipuloinnin. Hiilidioksidin vaikutusta voidaan liioitella ilmastopelon lietsomiseksi kun mitättömän pienen hiilidioksidimäärän oletettua merkittävää vaikutusta ei voida osoittaa vääräksikään. Ilmaston lämpenemisen "ihmisperäisyyttä" voi vain epäillä.