Ilmeisesti aiempi kommenttini tähän ketjuun poistettiin. Oliko liian kovaa kamaa vihervasemmiston palstavahdeille? Totuus tekee kipeää.

Syitä persujen äänestämiselle on paljon, Tilastokeskuksen mukaan yli 650000. Se on järkyttävä määrä. Se on yli kolminkertainen määrä verrattuna ruotsinkielisiin suomalaisiin ja yli 60-kertainen verrattuna saamenkielisiin. Tuo Suomen asukaslukuun nähden valtava määrä tulee olemaan Suomelle riesa ja riippakivi vielä kymmeniä vuosia ellei kotoutumiseen saada vauhtia. Jotkut maahanmuuttajat ovat ottaneet itse vastuuta kotoutumisestaan, mutta suurin osa ilmeisesti vain eleilee omissa lähiöissään tekemättä kotoutumiselleen mitään. Mikäs on elellessä kun Suomen kansa maksaa.

Tilanne ei ole syntynyt vahingossa, se on ollut tietoinen poliittinen tavoite. Monikulttuurisuutta on hehkutettu kansalle hyvänä ja hienona asiana. Massamaahanmuuttoa on kansalle myyty kasvun synnyttäjänä. Onhan se väestöä kasvattanut, mutta BKT:n kasvu on ollut matalaa ja tulot henkeä kohti ovat alentuneet.

Persujen äänestäminen voi olla vaikeaa Orpon hallituksen talouspolitiikan karmean mahalaskun takia. Arvostan silti persupoliitikkoja siitä, että ovat jaksaneet kritisoida ja vastustaa tätä menoa vaikka päin naamaa on syydetty "rasistia", "fasistia" ja "natsia" niin paljon kuin vihervasemmistolaisten sielu sietää - ja onhan se pirulauta sietänyt.
Luulin, että tämän alarmistin T.miksuh kanssa voisi väitellä asiallisesti. Miksi miksu ei kirjaudu kunnolla vaan pistää nimimerkkinsä juttunsa loppuun. No, yks lysti, käyhän se noinkin - tietää suunnilleen, mitä vastaväittelijä ajaa takaa. Minun kannaltani valitettavasti T.miksuh tuntuu olevan samaa porukkaa kuin muut palstan alarmistitrollit. Yritetään nyt kuitenkin, yritinhän minä kärsivällisesti väitellä tämän << -alarmistinkin kanssa kunnes sain tarpeekseni päälleni syljetyistä solvauksista ja sanomiseni vääristelyistä.

Hassua, että miksu yrittää samaa kuin minä - eli esittää omia ajatuksiaan ilmastonmuutoksesta. Sopiihan se, ei minua haittaa se, että ajatusten esittäjä on eri mieltä kuin minä. Itse kuitenkin perustelen ajatuksiani käyttäen pohjana tutkijoiden tietoja ja loogista ajattelua. En ole vakuuttunut tästä miksun väitteestä, että pilvisyyden väheneminen olisi seurausta lämpenemisestä eikä lämpenemisen syy. Sen sijaan syysuhde toisinpäin on selvä. Pilvet heijastavat suuren osan auringon säteilyä takaisin avaruuteen niin että se ei pääse lämmittämään maata, meriä ja alempia ilmakerroksia.

Laivaliikenteen hiukkaspäästöjen väheneminen vaikuttaa tosi kaukaa haetulta selitykseltä pilvisyyden vähenemiselle, se on mittaluokaltaan aivan mitätön verrattuna teollisuuden saasteiden vähenemiseen kokonaisuudessaan, joka siis on tapahtunut samaan aikaan kuin ilmaston lämpeneminen on kiihtynyt.

Näyttää siltä, että olemme näistä takaisinkytkennöistä yleisesti ottaen samaa mieltä miksun kanssa. Eri mieltä olemme siis siitä onko pilvisyyden väheneminen syy vai seuraus. En siis ole väittänyt, että pilvisyyden väheneminen olisi todiste siitä, että AGW-teoria on väärä. Olen vain esittänyt, että syy ilmaston lämpenemiseen VOI olla muukin kuin AGW. Logiikkani menee niin, että pikkujääkausi oli seurausta pienhiukkasten lisääntymisestä ilmakehässä, minkä seurauksena pilvisyys lisääntyi, maahan, meriin ja alailmakehään ulottuva säteily väheni ja ilmasto kylmeni. Pikkujääkauden vaikutus oli voimakkainta pohjoisen Atlantin alueella kun jäätiköt laajenivat ja luminen talvi piteni. Ilmasto alkoi sitten lämmetä kun pikkujääkauden aiheuttaja loppui. Se aiheuttaja on voinut olla useamman vuosisadan kestänyt vulkaanisen toiminnan lisääntyminen. Pikkujääkauden syytä ei tiedetä, mitään dramaattista vulkanismin lisäystä ei ole todettu joten syy pikkujääkauden alkuun on vielä auki. On vielä huomionarvoista, että vedenalaisen ja manneralueilla tapahtuvat vulkaanisen toiminnan vaikutus on hyvin erilainen.

Miksulla on omat ajatuksensa ja minulla omani. Nyt vain on niin, että miksu sallii itselleen sen, minkä haluaa minulta kieltää. Alarmistien mielestä vain oikea usko on se mikä ratkaisee.
Minä jumalauta kirjoitin joka toisessa ilmastokommentissani tästä takaisinkytkennästä eli palautuskierteestä ja panin sen vielä varmuuden vuosi suluissa perään näin (climate warming feedback loop) tai (climate change feedback loop). Niin tein koska vaikutti siltä, että alarmistit vähättelivät tätä kierreilmiötä, tarkoituksellisesti unohtivat sen tai eivät tienneet siitä mitään.

Yritätkö sinä alarmistitrolli kusettaa minua? Minulla on tiedot päässäni. Sellaista tietoa ei päässäni kuitenkaan ole, että pilvisyyden väheneminen olisi seuraus AGW:n palautekierteestä. Moinen väite kuulostaa hatusta vetäistyltä hätäiseltä selitykseltä. Olen todennut myös moneen kertaan, että ilmasto on monimutkainen ilmiökokonaisuus, missä vaikuttaa moni tekijä. Mukana saattaa olla myös sellaisiakin tekijöitä, mistä tutkijat eivät (vielä) tiedä saati sitten alarmistit.