Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Oikonomi
Oikonomi
Oikonomi
Liittynyt 6v sitten
225
aloitusta ·
3932
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No ei kyllä avautunut ainakaan se, mikä siinä on vastaus omaan kommenttiini. Ei avautunut sekään, että miksi mielestäsi logiikkani on venäläinen. Tarkoitatko "venäläisellä logiikalla" sitä, mitä minä kutsun putinismiksi? Eihän venäläisyys mitenkään estä ajattelemasta loogisesti sanan varsinaisessa mielessä. Sinun logiikkasi on kyllä tosi kiemuraista, jos olet päätellyt, että minä olen putinisti.
Kommentissani, johon vastasit on 9 riviä, sinun kommentistasi laskin noin 80 riviä. Kumpi meistä sai sen hepulin? No, ehkä voin kommentistasi vetää johtopäätöksen, että olet aito vasemmistolainen liberaali etkä sellaista teeskentelevä putinisti.
Oletan, että olet tuossa vastauksessasi minulle esitellyt omia ajatuskulkujasi aika laajasti. Välttämättä en ole niistä eri mieltä jos ne nyt ovat minulle oikein avautuneet. Sinä puolestasi et voi olla mistään samaa mieltä kanssani jos olet aito liberaali vasemmistolainen. Jos sellainen olet niin olet leimannut ja luokitellut minut "populistiksi" tai "äärioikeistolaiseksi" ja ethän sinä sitten voi olla samaa mieltä kanssani vähääkään etkä yhtään mistään - eiks niin?
04.08.2026 22:03
En tekisi kumpaakaan ja tuskin tekee Purrakaan. Epäilen, että Purra ei puolita eikä leikkaa yhtään mitään ensi vuonna vaalien jälkeen. Minä puolestani olen palstalla kertonut mitä Purran olisi pitänyt tehdä. Hänen olisi pitänyt nostaa VÄLIAIKAISESTI tuloveroja ja leikata harkitummin. Jos Purra olisi niin tehnyt niin hän voisi olla ministeri seuraavien eduskuntavaalien jälkeenkin, kuka ties jopa pääministeri. No, Purra on toiminut hallitusohjelman mukaisesti eikä PS siitä ohjelmasta yksin päättänyt.
04.08.2026 19:01
Ai niinkö? Minä taas olen ihmetellyt sitä kuinka samankaltaisia ovat putinistien ja vihervasemmistolaisten trollien tyyli ja metodit. Pakko on ollut miettiä, että ovatko yksiä ja samoja anoja. Ei ole temppu eikä mikään tällä palstalla teeskennellä olevansa jotain muuta kuin on. Natsittaminen on keinovalikoimassa niin putinisteilla kuin persunpotkijoillakin. Julkiputinisteille natseja ovat ukrainalaiset, liberaaleina vassareina esiintyville perussuomalaiset. Minun logiikallani on helppo vetää tästä johtopäätökset. Meneillään on eripuran ja hajaannuksen lietsominen Suomessa. Sitä sitten säestetään hirmuisilla ydinpommiuhkauksilla.
04.08.2026 18:48
Ei mitään vaurioita paitsi massamaahanmuuton ja islamisaation kannattajille. Ceuta-kohun lopputulema on paha pettymys heille. Espanja toimi lopulta niinkuin piti ja EU pysyi yhtenäisenä. Himomamuttajille nöyryyttävä tappio. Heikäläisiä taitaa olla Suomessa enemmän kuin missään muualla Euroopassa. Täällä sitä vain jaksetaan öyhöttää monikulttuurisuuden puolesta. Mielestäni suomalaisten pitäisi panna mokomalle piste ensi vuonna.
04.08.2026 18:20
Eivät ne rahat ole hukkaan menneet. Ankeisiinkin aikoihin pitää sopeutua. Kun sota on aivan nurkan takana niin ei voi vain elää kuin sotaa ei olisikaan. Yksi suuri syy ankeisiin aikoihin on Venäjä. Venäjän sotapolitiikalle ei Suomi mitään mahda, mutta varautua siihen pitää. Vaikka varautuminen vähän maksaa niin parhaimmillaan se voi estää sodan. Pahinta olisi joutua sotaan yllättäen ja varautumatta.
04.08.2026 11:23
Muutkin kuin opiskelijat muuttavat Suomeen valheellisten lupausten perässä. Valheellisia lupauksia mamut kuulevat ihmisten salakuljetusbisnestä harjoittavilta rikollisilta ja niiltä kohdemaan ns "liberaaleilta", jotka hyötyvät massamaahanmuutosta taloudellisesti tai poliittisesti.
04.08.2026 10:31
Helpompaa kai on kun vihaa vain yhtä kansanryhmää, sitä, jota oma auktoriteetti on ylhäältä päin määrännyt vihaamaan. Oli aika ja oli valtakunta, se kolmas, missä ylhäältä päin määrättiin vihaamaan erityisesti yhtä kansanryhmää. Tänä päivänä Suomessa "liberaalit" vasemmistolaiset vihaavat sitä kansanryhmää, jota heidän auktoriteettinaan pitämä "liberaali" eliitti on käskenyt syrjimään ja vihaamaan.
04.08.2026 10:21
Miksi minun pitäisi hävetä sanomisiani? Siksikö, että en ajattele niin kuin mielestään oikeassa olevat ääriytyneet vasemmistoliberaalit ovat määränneet ihmisiä ajattelemaan. Minulla ei ole mitään hävettävää sanomisistani. En häpeä edes silloin kuin olen ollut vähän väärässä, korjaan vain ajatuksiani sen verran kuin on tarpeen. Jos todellisuus osoittaa, että olen ollut oikeassa niin miksi minun pitäisi hävetä?
04.08.2026 10:04
Morjensta vaan putinisti. Viime vuosina Suomeen tulleet mamut ovat enimmäkseen ukrainalaisia. Ukrainalaiset ovat ihan oikeita pakolaisia, laillisesti maahan tulleita eivätkä maahantunkeutujia. Ukrainalaisten pakolaisten vastaanotto on osa Ukrainan auttamista kun laajentumishaluinen imperiumi käy terroristista sotaa alistaakseen Ukrainan kansan. Ukrainan auttaminen on ehdottomasti Suomen edun mukaista.
04.08.2026 08:36
Rantasella ei ole mitään hävettävää. Ajatukset ja asenteet massamaahanmuuttoa kohtaan ovat EU:ssakin menossa siihen suuntaan, että pian perussuomalaisten linja voi olla valtavirtaa ja massamaahanmuuton kannattaminen äärivasemmistolaista.
04.08.2026 08:30
Kummallinen näkemys, että ääritetyt ja eristetyt vahingoittavat Euroopan yhtenäisyyttä eivätkä äärittäjät ja eristäjät.
Tanskan pääministeri Mette Fredriksen on muuten demari - siis äärioikeistolainen demari! Leimakirves iskee jo omiinkin! No, semmoistahan se totalitaarinen ideologia on. Ihan kaikki toisinajattelijat nippuun vaan.
Rasistit, rasistit - kiljuvat taas rajattoman massamaahanmuuton kannattajat Suomessa kaikille, jotka vastustavat rajojen pitämistä avoimina laittomille maahantunkeutujille.
03.08.2026 19:01
Ei se Ceuta ainakaan minun ymmärrykseni mukaan ole tämän Suomi24-älämölön arvoinen. Matut käännytettiin takaisin. Ainakin yhdessä asiassa EU:ssa tuntuu järki voittavan - tai no, kahdessakin. Toivottavasti se toinenkin asia, hanttiin paneminen Venäjälle kestää. Ukraina puolustaa vapautta ja demokratiaa eturintaman maana. Ukrainan tukeminen en erittäin kannattavaa erityisesti Suomelle, joka on Putinin laajentumishaluisen imperiumin rajalla. Jos nyt EU:ssa vielä päästäisiin eroon kahdesta asiasta niin Oikonomistakin voisi tulla vakaa EU:n kannattaja. Integraatio imperiumiksi on ollut jäissä - toivottavasti siitä muodollisestikin luovutaan. Toinen asia on tämä järjetön polarisaatio, demokratiaa ja demokraattisten maitten solidaarisuutta kannattavien kansallismielisten puolueiden äärittäminen ja eristäminen. Se heikentää EU:n jäsenmaita sisäisesti ja samalla koko unionia.
Suomi alkaa olla viimeinen maa, missä massamaahanmuuton puolesta kiihkoilevia vielä tuntuu riittävän. Mikä kumma tätä maata oikein vaivaa?
03.08.2026 12:24
MAAHANMUUTTO ratkaisee kaikki Suomen ongelmat! Sitä Moktar kai ajaa SDP:n iskulauseeksi ensi vuoden vaaleihin. Massamaahanmuuttoa olisi nyt Suomelle tarjolla kun kaikissa muissa Euroopan maissa tuulet puhaltavat sitä vastaan. Maahantunk... siis "pakolaisia" ja "siirtolaisia" pyrkii Eurooppaan sadoin tuhansin niistä samoista maista, joista matuja on ennenkin suurin joukoin tullut. Hommassa on vain yksi mutta. Miten tänne pussin perälle pääsee kun rajat ovat Euroopassa kiinni ja Suomen itärajakin suljettu. Ratkaisu olisi, että matut pitää hakea Suomeen sieltä, missä he kyttäävät pääsyä Eurooppaan ja parempaan elämään. Siis laivalasteittain matuja tänne viemään Suomi läpi vaikeiden vuosien ja ratkaisemaan kaikki Suomen ongelmat.
03.08.2026 08:28
Vajakki! Maahanmuutto saa Suomen nousuun!
02.08.2026 14:25
Vähän epätoivoisiahan ovat nämä yritykseni vastustaa trollipropagandaa, vääriä luuloja ja suoranaisia valheita. Ei oikein tahdo mennä viesti perille kuin pieninä pisaroina. Ei auta, pitää vain toivoa, että pienistä pisaroista kasvaisi pieni puro ja pienistä puroista vuolas virta.
02.08.2026 13:45
Tässä ketjussa tiede-aihealueella näköjään keskustellaan kapitalismista. Ihan hyvä, sopii minulle. Yhteiskunnallisista aiheista pitäisi mielestäni keskustella faktoihin perustuen niin kuin tieteessä kuuluisi tehdä. Valitettavasti niin ei kuitenkaan sivuston palstoilla tehdä edes Tiede-aihealueella. No, ei se mitään. Näillä mennään. Antaa mennä vaan. Parempi silti kun ylipäänsä keskustellaan vaikka "keskustelun" taso ei toiveita vastaisikaan. Kun palstamiliisit määräävät, että turvat tukkoon denialistit, vajakit, toisinajattelijat, kerettiläiset, rasistit, fasistit, natsit, punikit, kommunistit etc niin senkun vain lisää pökköä pesään. Vapaassa maassa ei pidä elää turvat tukossa. Jos sanottavaa on niin se pitää sanoa vaikka menisi väärinkin. Pitää vain tunnustaa tosiasiat ja korjata mielipiteet jos ne osoittautuvat vääriksi.
Eli siis keskustelun aihe on kapitalismin "ääretön ahneus". Ahneuteenhan kapitalismi perustuu, sen voi myöntää. Ahneus on talouden käyttövoima. Se käyttövoima on osoittautunut toimivaksi, ei sitä kannata hylätä eikä vaihtaa kommunismiksi.
Viisas viisaampi Insinööri - niin sanotaan. Insinöörit tietävät, että mitä vahvempi on käyttövoima eli energia niin sitä tärkeämpää on, että sitä kyetään sääntelemään ja pitämään aisoissa. Insinööriasenne pitäisi ottaa käyttöön myös politiikassa. Jos kapitalismia kyetään sääntelemään sopivilla annoksilla sosialismia niin kapitalismi toimii paremmin. Sääntelemätön kapitalismi voi olla tuhoisaa. Jos taas sosialismi toimii nihkeästi niin siihen saadaan lisää puhtia annoksilla kapitalismin käyttövoimaa - se on nähty ja koettu. Ei siis joko tai vaan sekä että. Ideologiset äärimmäisyydet mäkeen ja insinööriasenne käyttöön myös yhteiskunnallisissa asioissa,
Kun aihealue tässä keskusteluketjussa on "ilmastonmuutos" niin totean omasta puolestani taas kerran, että ihmisen aiheuttama ilmaston lämpeneminen on vain todistamaton teoria. Omassa mielessäni ko teoria heikkenee mitä enemmän aikaa kuluu ilman että päteviä todisteita kyetään esittämään. Samojen väitteiden jankkaaminen vakuuttaa aina vain vähemmän. Sen sijaan on selvä ja silmin nähtävä fakta, että sääntelemätön kapitalistinen ahneus tuhoaa luontoa ja ekosysteemejä. Silmitön luonnon tuhoaminen pitäisi saada aisoihin siellä, missä sitä tapahtuu. Se kuitenkin liittyy kiinteästi siihen miten yhteiskunnat yleisesti toimivat. Hyvin toimivissa yhteiskunnissa on mahdollista välttää pahin luonnon tuhoaminen ja korjata pahimmat vahingot.
01.08.2026 08:33
En minä ole mitään tunnustanut! Piti kuitenkin käydä vähän tsiikailemassa Suomen talouskehityksen kuvaajia netissä. Totesin, että niitä tuntuu löytyvän joka lähtöön ja melkein kaikkiin propagandoihin sopivasti. Uskottavimmalta vaikutti Eurostatin kuvaaja, jonka löysin täältä:
https://www.taloustaito.fi/blogit/mauri-kotamaki/ikaantyminen-nokian-matkapuhelimet-kilpailukyky--miksi-suomen-kasvu-loppui/#e1f3611e
- se vastaa varsin tarkoin omaa käsitystäni Suomen kehityksestä viimeisten 20 vuoden ajalta. Kuvaajassa näkyy finanssikriisi, eurokriisi ja Kataisen hallituksen saamattomuus. Siinä näkyy Sipilän hallituksen aikaansaama käänne parempaan, Marinin hallituksen aikaiset kriisivuodet ja Orpon hallituksen kehno alku.
Jos jätetään huomiotta Marinin hallituksen ja Orpon hallituksen ääriytyminen kumpikin omaan suuntaansa niin kummankin hallituksen toimissa on yhtäläisyyksiä. Marinin hallituksen ideologinen vouhotus kiihtyi ennen vaaleja ja niin tuntuu kiihtyvän myös Orpon hallituksen propaganda. Marinin hallitus ei tosiasioita tunnustanut vaan teki viimeisiksi töikseen vaalibudjetin. Tosiasioita ei halua myöntää Orpon hallituskaan. Saas nähdä, millainen reunaoikeistolainen pläjäys siltä suunnalta ennen vuoden loppua tulee.
31.07.2026 16:01
Kvartaalit ovat kvartaaleja. Orpon hallituksen talouspolitiikan onnistumista on mitattava koko hallituskauden tuloksilla. Työttömyyden taso, Espanjan ohella EU:n korkein - kertoo enemmän kuin kvartaalin kasvu suhteessa edelliseen kvartaaliin.
31.07.2026 13:59
Koittakaa nyt trollit pysyä nahoissanne. Kun propaganda menee älyttömyyksiin niin se kääntyy itseään vastaan. Taloussanomien jutuissa näkyy kokoomuslainen tausta ja kokoomuksen hätä ennen vaaleja. "Tilastokeskuksen mukaan Suomen talous kasvoi huhti–kesäkuussa 0,9 prosenttia edellisestä vuosineljänneksestä". No, edellinen vuosineljännes - oliko se miinusmerkkinen? Koko viime vuosikin taisi olla. Kun kuopan pohjalta kavutaan kuopan reunalle niin onhan se nousua, mutta ei se hallituksen talouspolitiikan menestyksestä kerro kun se syvä kuoppa on Orpon hallituksen itsensä kaivama.
31.07.2026 09:58
Jokaisen palstalle tulevan kirjoituksen takana on ihminen omine ajatuksineen, tunteineen ja kokemuksineen. Avoin palsta kertoo millaisia me ihmiset olemme, siksi sitä ei pitäisi sensuroida eikä oikein siistiäkään. Joku mielensäpahoittaja voi väittää, että palsta antaa väärän kuvan ihmisistä. He väittävät, että palstalle kirjoittelevat vain jotenkin henkisesti häíriintyneet. Voihan se tavallaan niin olla, mutta jos niin on niin valtaosa ihmisistä on enemmän tai vähemmän häiriintyneitä.
Näen asian sillä lailla, että "häiriintyminen" tulee meillä ihmisillä luonnostaan. Ihmislaji on agressiivinen, kuulumme kaikkein agressiivisimpiin kädellislajeihin. Agresiisivimmat kädellislajit ovat samaan aikaan kaikkein sosiaalisimpia. Simpanssit ja ihmiset, paviaanit ja reesusmakakit ovat kaikki laumaeläimiä. Empatiaa kyllä kyetään tuntemaan, mutta empatia on hyvin valikoivaa. Sosiaalisilla eläimillä on aina me ja muut ja ne muut voivat olla vihollisia tai pahoja yksilöitä, joita kohtaan ei tarvitse tuntea empatiaa.
Näen asian niin, että kun agressiivisuus, viha ja julmuus syntyvät ihmisessä luonnostaan niin niitä pitäisi pyrkiä tietoisesti hallitsemaan. Aika harvat siihen tällä palstalla kykenevät. Itsesensuuria ei harjoiteta. Vihantunteet päästetään palstalle sellaisinaan. Sosiaalisuus ei estää vihaa, se pikemminkin oikeuttaa ja helpottaa vihan tuntemista. Omaan joukkoon kuuluminen on tärkeintä, sen puolesta pitää jaksaa jankuttaa. Pitää toistaa oman joukon iskulauseita ja taisteluhuutoja. Palstalla omaan joukkoonsa sitoutuneet ovat selvä enemmistö, itsehillintään, ymmärtämiseen ja asiallisuuteen pyrkivät ovat vähemmistö, mielestäni aivan liian pieni vähemmistö.
31.07.2026 08:09
1 / 197