Vapaa kuvaus

Aloituksia

834

Kommenttia

7626

1. Kuukävely+olisi+Raamatussa,+jos+siihen+aikaan+olisi+kuussa+käyty.
  2. Oikea+kaste+tehdään+jo+pienenä+lapsena.+Näin+lapsi+pääsee+jo+pienenä+Jeesuksen+pelastuksesta+osalliseksi.+Jeesus+sanoi+sallikaa+lasten+tulla+minun+tyköni+älkää+estäkö+heitä.+Näin+me+Luterilaiset+emme+estä+lapsilta+Jeesusta.+Mitä+valitettavasti+tekee+uudestikastaja+lahkot.+Rippikoulun+jälkeen+otetaan+ehtoollinen+vastaan+ensimmäisen+kerran.+Ehtoollisella+saadaan+Jeesuksen+ruumis+ja+veri+ja+on+syntien+anteeksi+saaminen.+Ehtoollisvälineinä+on+leipä+ja+viini.+Näin+Jeesus+asetti+ehtoollisen.Jumala+hyväksyy+lapsikasteen,+koska+kasteessa+saadaan++Pyhä+Henki+ja+tämä+on+meissä+lapsena+kastetuissa.Raamatun+mukainen+ehtoollinen+on+meillä+Luterilaisilla.+Ja+kaste.++En+voi+ymmärtää+mormonien+uudestikastamista+enkä+kuoleiden+puolesta+kastamista+enkä+heidän+ehtoollista/sakramenttia.+He+eivät+saa+Jeesuksen+ruumista+ja+verta+eikä+ole+syntien+anteeksisaamista.+JOH.+6:+53.+Niin+Jeesus+sanoi+heille:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+ellette+syö+Ihmisen+Pojan+lihaa+ja+juo+hänen+vertansa,+ei+teillä+ole+elämää+itsessänne.+54.+Joka+syö+minun+lihani+ja+juo+minun+vereni,+sillä+on+iankaikkinen+elämä,+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä.+55.+Sillä+minun+lihani+on+totinen+ruoka,+ja+minun+vereni+on+totinen+juoma.+56.+Joka+syö+minun+lihani+ja+juo+minun+vereni,+se+pysyy+minussa,+ja+minä+hänessä.+MATT.+26:+26.+Ja+heidän+syödessään+Jeesus+otti+leivän,+siunasi,+mursi+ja+antoi+opetuslapsillensa+ja+sanoi:+"Ottakaa+ja+syökää;+tämä+on+minun+ruumiini".+27.+Ja+hän+otti+maljan,+kiitti+ja+antoi+heille+ja+sanoi:+"Juokaa+tästä+kaikki;+28.+sillä+tämä+on+minun+vereni,+liiton+veri,+joka+monen+edestä+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi.+29.+Ja+minä+sanon+teille:+tästedes+minä+en+juo+tätä+viinipuun+antia,+ennenkuin+sinä+päivänä,+jona+juon+sitä+uutena+teidän+kanssanne+Isäni+valtakunnassa."+1KOR.+11:+23.+Sillä+minä+olen+saanut+Herralta+sen,+minkä+myös+olen+teille+tiedoksi+antanut,+että+Herra+Jeesus+sinä+yönä,+jona+hänet+kavallettiin,+otti+leivän,+24.+kiitti,+mursi+ja+sanoi:+"Tämä+on+minun+ruumiini,+joka+teidän+edestänne+annetaan;+tehkää+tämä+minun+muistokseni".+25.+Samoin+hän+otti+myös+maljan+aterian+jälkeen+ja+sanoi:+"Tämä+malja+on+uusi+liitto+minun+veressäni;+niin+usein+kuin+te+juotte,+tehkää+se+minun+muistokseni".+26.+Sillä+niin+usein+kuin+te+syötte+tätä+leipää+ja+juotte+tämän+maljan,+te+julistatte+Herran+kuolemaa,+siihen+asti+kuin+hän+tulee.+27.+Sentähden,+joka+kelvottomasti+syö+tätä+leipää+tai+juo+Herran+maljan,+hän+on+oleva+vikapää+Herran+ruumiiseen+ja+vereen.+28.+Koetelkoon+siis+ihminen+itseänsä,+ja+niin+syököön+tätä+leipää+ja+juokoon+tästä+maljasta;+29.+sillä+joka+syö+ja+juo+erottamatta+Herran+ruumista+muusta,+syö+ja+juo+tuomioksensa.+Kaikki+kohdat+sotii+mormonien+oppia+vastaan
  3. Vain+yksi
  4. "Missään+noissa+raamatunkohdissa+ei+sanota+että+Isä,+Poika+ja+Pyhä+Henki+olisi+yksi+ja+sama+Jumala."Tässä+on++MATT.+28:+19.+Menkää+siis+ja+tehkää+kaikki+kansat+minun+opetuslapsikseni,+kastamalla+heitä+Isän+ja+Pojan+ja+Pyhän+Hengen+nimeen+Raamattu+kertoo+yhdestä+Jumalasta,+mutta+kolmesta+persoonasta.