Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Arto777
profiilit
Arto777
Arto777
Vapaa kuvaus
Aloituksia
852
Kommenttia
7730
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Mutta siviilipalvelukseen nykyään menevät vaikka päällikkö leinonen ei siitä tykkää."
Asepalvelukseen ei sivariksi. Jehovan todistajien pitää mennä oikeaan miesten kouluun.
08.12.2025 11:54
"Esitä todisteet siitä, että ihminen on vain 6000 vuotta vanha keksintö maan päällä."
Tuossa on monta todistetta nuoresta maasta.
https://luominen.fi/todisteita-maapallon-nuoresta-iasta
08.12.2025 11:51
"Minulla on toki karttapallo ja tiedän miten sillä demonstroidaan vuodenajat. "
Minä kysyin sinulta vuorokauden aikoja en vuodenaikoja sinulta on jo ajatkin sekaisin.
Apinoilla ja ihmisillä ei ole yhtäläisyyksiä. Vain joku Darwin on voinut noin väittää ja sinä uskot.
Kerro miksi yksikään eläin ole evoluutiossa tullut ihmisen tasolle tai mennyt ohi?
Miksi välimuoto fossiileja ei löydy eikä ole välimuotoja? Miksi kaikki fossiilit löytyvät samasta maakerroksesta? Miksi eräät ovat väärentäneet fossiileja, jos aitoja olisi olemassa,
Kun seuraavan kerran väität opiskelleesi yliopistossa laita todisteet näkyviin ja lastesi haamu todistukset myös ja kuinka osasit lukea jo 2 vuotiaana ym. ja koko sukusi on eliittiä. Todista nuo.
Joskus väitit ettei koulussa saa päästötodistusta? Kyllä vaan saa. Katsastuksessa saa pitoisuus todistuksen. Sain tällä viikolla moisen.
06.12.2025 13:24
"Heh, tiedämme tasan tarkkaan, että D-vitamiini ei synny auringossa."
Vain sinä väität noin. Ei muut. Kerro miksi emme kaamos aikana saa D vitamiinia.
06.12.2025 13:15
"D-vitamiinin syntykin käsiteltiin perusteellisiesti yliopistossa. Ei minulla ja oikeilla tiedemiehillä ole mitään eroja käsityksissämme senkään suhteen. Tuossa toisessa viestissäni on Artollekin tietoa."
Ketkä ovat noita oikeita "tiedemiehiä"? Sinä pidät vain heitä, jotka ovat ateisteja ja uskovat evoluutio satuihin. Kuinka usein nuo sinun "tiedemiehet" ovat joutuneet muuttamaan kantaansa eri asioissa? USEIN ovat. Big Bang teorian ovat monet hyljänneet, koska se on mahdoton. Ja sitä he pitivät ainoana oikeana synty teoriana.
Alkuräjähdyksen kosmologia on vahvistettu niiden mielestä, jotka jo valmiiksi uskovat, että maailmankaikkeus loi itsensä noin 14 miljardia vuotta sitten.
Big Bang -universumia ei pitäisi olla olemassa: Edelleenkään ei antiainetta!
NYKYISIN vallitseva evolutionistinen maailmankaikkeuden syntyteoria on ”big bang” eli alkuräjähdysteoria. Pohjimmiltaan sillä tarkoitetaan: ei-mikään räjähti ja siitä tuli kaikki. Yksi osa tästä on energian muuttuminen aineeksi Einsteinin kuuluisan kaavan mukaan E = mc2.
Ateistit pilkkaavat kristittyjä rutiininomaisesti aina samoilla väitteillä. Heidän suosikkinsa on, ”kuinka valo kaukaisista galakseista voi näkyä, kun ne ovat miljardien valovuosien päässä”? Tämä väite osoittaa näiden ateistien yksinkertaisuuden. He ovat tietämättömiä horisonttiongelmasta. Sen ”tieteellinen” ratkaisu on heidän alkuräjähdyksensä jälkeen tapahtunut ”valon nopeuden ylittäminen”. Ilman valon nopeuden ylittämistä heidän tarinointinsa ei toimi. Kuka nopeutta kiihdytti ja miksi se olisi hidastunut juuri sopivan suuruiseksi, sitä ei kerrota.
Koko alkuräjähdys osoittautuu suutariksi, jos tämä ei ole totta
Professori Kari Enqvist tietää, että: ”Kosminen mikroaaltotausta syntyi, kun universumi oli noin 380 000 vuotta vanha. Siitä huolimatta lämpötilavaihtelut viestittävät paljon varhaisemmasta universumista. Ne kertovat kosmoksesta, joka oli jäätäkin kylmempi ja joka hetken aikaa laajeni valoakin nopeammin. Tätä tapahtumaa kutsutaan kosmiseksi inflaatioksi.”
Maalliset tiedemiehetkin kyseenalaistavat alkuräjähdyksen
New Scientist –lehdessä julkaistussa avoimessa kirjeessä tiedeyhteisölle jopa jotkut maalliset asiantuntijat sanovat alkuräjähdyksestä:
”Alkuräjähdys on nykyisin riippuvainen kasvavasta määrästä oletettuja itsenäisiä kokonaisuuksia, asioista, joita emme ole koskaan havainneet – kosminen inflaatio [laajeneminen], pimeä aine ja pimeä energia ovat huomattavimmat esimerkit. Ilman niitä tähtitieteilijöiden tekemien havaintojen ja alkuräjähdysteorian ennusteiden välillä olisi tuhoisa ristiriita.”
Tuhoutuuko tiede jos darvinismi deletoidaan ja Big Bang poistetaan?
KYLLÄ TUHOUTUU!
06.12.2025 13:14
Sinulta on vastaamatta tuo mikä ihmisessä tekee sen esiasteisen D vitamiinin ja kuinka kulkee sitten iholle. Mikä on iholla syntyvä prosessi. Lopusta olen samaa mieltä kuinka D vitamiini kulkeutuu eri elimiin. Sinun versiossa pitäisi olla ihmisessä kaksisuuntainen liikenne iholle ja takaisin. Uskotko, että hiki on se mikä iholle tulee ja prosessoituu auringon kanssa?
06.12.2025 12:58
Itse kirkkoa ei vihata vaan yritetään korjata mormonien väärää ja harhaoppia.
06.12.2025 12:51
"Adventisteissa on se hyvä, että yrittävät palautua alkuseurakunnan oppia noudattamaan. Se on täysin oikea asia. Silloin kun kirkko perustettiin, ei tiedetty vielä niin paljon alkukirkosta kuin nykyään. Siihen voisivat perehtyä."
Miksi mormonit eivät sitten ole ottaneet lauantaita sapatiksi?
06.12.2025 12:49
"Noinhan se olisi hyvä, mutta kun mormonismi kieltää kaiken kanssa käymisen muiden uskontojen kanssa. Paitsi tietenkin jos taka-ajatuksena on heidän käännyttämisensä ja se on aina."
Siksi kieltävät, koska muuten mormonit saisivat oikeata tietoa Jumalasta.
06.12.2025 12:47
Martti Luther on tämä lopunajan todellinen julistaja ja Ilmestyskirjan julistaja enkeli.
06.12.2025 12:46
"Arto, tässä haaste sinulle. Kutsun sinut evoluutiopalstalle aloituksella siellä. Tule sinne jatkamaan keskustelua evoluutiosta."
Miksi mennä sinne minkä nimistä teoriaa ei ole olemassa. Evoluutio voidaan kumota aina, mutta Jumalan luomista ei koskaan voida kumota.
27.11.2025 16:41
"Luomisteoria on täysin mahdoton monesta syystä"
Evoluutio on satua ei evoluutiota ole olemassa. On vain Jumalan Luomien.
27.11.2025 16:40
"Miksi et vastaa kreationismi palstalla tekemiisi aloituksiin ikinä? Johtuuko siitä, että ne on joka kerta ammuttu alas, etkä sinä ymmärrä omasta copy-pastestasi mitään?
Joten olet viimeinen henkilö arvostelemaan muita.
Ja sinun nuoren maan kreationismi ei todellakaan ole 2000 luvulla. Se ei ole itse asiassa ikinä ollut edes varteenotettava vaihtoehto."
Ensimmäistäkään ei ole kumottu.
Minulla vain on paljon muuta tekemistä kuin väitellä vähä järkisten yksilöiden kanssa.
27.11.2025 16:39
"Mutta sinun varastamasi kirjoitukset on kumottu monta kertaa. Siksihän sinä luikit aina pakoon, kun näin tapahtuu. Uskontoko sinusta teki tuollaisen pelkurin ja valehtelijan?"
Ei ensimmäistäkään ole kumottu. Minun alustuksessa on kaikki ei tarvitse mitään lisäillä.
Minulla on paljon muuta tekemistä kuin väitellä sinun kaltaisesi vähä älyisen henkilön kanssa. Siksi olen täältä pois välillä pitkiä aikoja. Ei minulla ole aikaa olla samoin kuin sinulla on siellä metsäyliopistossa aikaa.
27.11.2025 16:37
"Mene evoluutiopalstalle. Keskustelaan siellä. Ai niin, ethän sinä uskolla, kun tulet heti tyrmätyksi."
En varmasti joudu. Kukaan ei voi selittää evoluutio uskontoa todeksi, kun sitä ei yksinkertaisesti ole. Jumalan Luominen on ainoa totuus.
Minä itse päätän missä minä keskustelen. Et sinäkään uskalla keskustella Luomiseen uskovien professorien kanssa. MIKSI?
27.11.2025 16:33
"Jos odotat Ollin vastaavan evoluutiota koskeviin sekoiluihisi"
Minä en sekoile evoluutiossa enkä usko evoluutioon.
Minä odotan Ollilta opillisia vastauksia mormonien oppiin. Ja sinä aina sekoilet 1800 luvun asioilla ja sekoitat meidän keskustelut.
27.11.2025 16:27
Sinun teoriassa saamme myös auringosta D vitamiinia. Ei sitä tyhjästä iholle tule.
"Se on totta, että meistä jommalla kummalla on järki kunnossa ja toisella se on sangen alhaisella tasolla."
Ainakaan sinulla ei järki ole kunnossa kun et voi ajatella asioita järjellä vaan uskot siihen mitä jotkut kirjoittavat. Kuinka usein ovat "tiedemiehet" luopuneet näkemyksistään? Nyt on esim. Big bang versiosta luopunut joukko tiedemiehiä, kun se ei voi pitää paikkaansa. Minä en ole uskonut siihen koskaan. Minä osaan järjellä ajatella sinä taas et. Myös ihmisen polveutuminen. Välillä simpanssista ja välillä gorillasta ja taas että ihmisellä ja apinalla onkin vain yhteinen kantaisä. Aina muuttuu asiat. Ja sinä aina uskot siihen mitä väitetään.
Sinä uskot, että pohjantähti on aina samassa suunnassa maasta katsottaessa. Hankkisit karttapallon ja pyörittelisit sitä ja katsoisit Suomen kohdalta voiko olla vuorokauden aikoina aina samassa suunnassa? EI OLE!
Myös mikään voima ei ole ikuista. Painovoima ei vaikuta maan kiertoon .
27.11.2025 16:18
"Perustele ensin, että D-vitamiini syntyy auringossa."
Sitä me emme tiedä, koska auringossa ei kukaan ole käynyt katsomassa asiaa. Sinun pitää todistaa asiassa oma näkemyksesi. En löydä haulla muuta teoriaa kuin me saamme auringosta D vitaminia.
Jumalan töitä emme voi perustella, mutta ainakin minä uskon Jumalan voimaan.
Kuka sitten ohjaa maata kun kiertää ellipsin muotoista rataa ja napa osoittaa aina pohjoiseen? Ei ilman ohjaavaa vaikutusta voi näin mennä. Mistä maa saa voiman kiertää aurinkoa? Ei ainakaan alkuräjähdys voima? Se olisi jo aikoja sitten loppunut ja sen voiman ansiosta me menisimme suoraan eteen päin ei kierto liikettä.
27.11.2025 16:04
Mormonit sanovat, että vain parannuksen tekemällä voi saada synnit anteeksi. Ovatko kaikki mormonit tehneet parannuksia? Rakastamalla rahaa tehdään syntiä ja jos ei auteta köyhiä. Jos edes prosentti mormonien rahoista annettaisiin nälkää näkeville ei kukaan maailmassa kuolisi nälkään.
Mormonit ovat kieltäneet kaiken avun annon.
27.11.2025 15:54
"Ei se Kolob ole Mormonin kirjassa. Se on nykyajan ilmoituksissa."
Aika iso on liharuumis jumala, jos on katto siellä kolobilla ja maa on astinlauta.
27.11.2025 15:48
1 / 387