Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
malaire
profiilit
malaire
malaire
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1189
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuon+virhe+kesti+noin+45+minuuttia.
14.12.2020 19:03
Näytönohjaimen+muisti+vaikuttaa+lähes+pelkästään+pelikäytössä,+mutta+siinä+se+sitten+onkin+erittäin+tärkeä+koska+se+on+nopeampaa+kuin+keskusmuisti.
06.12.2020 07:32
Kannattaa+tarkistaa+sopimuksesta+mikä+on+nettiyhteyden+miniminopeus,+usein+ei+luvata+sitä+täyttä+nopeutta+ja+esimerkiksi+minulla+on+70M-100M.+Jos+haluat+nopeamman+netin+niin+sitten+vaan+ostamaan+nopeampi.
ps.+Yhdessä+vaiheessa+nopeus+oli+jatkuvasti+alle+luvatun+minimin+70M.+Valitin+siitä+ja+se+korjattiin+pian.
05.12.2020 10:16
Lasertulostin+on+hyvä,+samat+värikasetit+ollut+käytössä+jo+7+vuotta+ilman+ongelmia.
04.12.2020 10:26
Todennäköisesti+ne+löytyvät+kun+kirjaudut+pankkisi+nettipalveluun.+Nuo+ovat+aivan+liian+henkilökohtaisia+sähköpostilla+lähetettäviksi.
Se+missä+muodossa+ne+ovat+riippuu+pankista.+Minulla+Osuuspankissa+on+pari+vaihtoehtoa,+esimerkiksi+PDF.
01.12.2020 22:23
Ei+ole+ihan+helppo+tehtävä.
-+Linuxissa+sama+tiedosto+voi+olla+useassa+paikassa+(hard+links)+-+lasketaanko+tuollainen+yhdeksi+vai+moneksi+tiedostoksi?
-+Linuxissa+on+kansioilta/tiedostoilta+näyttäviä+juttuja+jotka+eivät+ole+oikeita+kansioita/tiedostoja,+lähinnä+/dev+/proc+ja+/sys+.+Näitä+et+todennäköisesti+halua+laskea+mukaan.
Tämä+komento+toimii+jotenkuten:
sudo+find+/+-xdev+|+wc+-l
-+"sudo+find+/"+etsii+kaikki+kansiot+ja+tiedostot+juuresta+alkaen.+Jos+yhdestä+tiedostosta+on+useita+"hard"+linkkejä+niin+jokainen+lasketaan+erilliseksi+tiedostoksi.
-+"-xdev"+jättää+pois+edellä+mainitut+erikois-kansiot,+mutta+myös+kaikki+tiedostot+jotka+ovat+muilla+levyillä.+Jos+kovalevy+on+jaettu+moneen+osioon+tämä+komento+ei+siis+listaa+kaikkia+tiedostoja,+mutta+nykyään+kait+aika+usein+on+vain+yksi+osio+jolloin+tämä+toimii.
-+"|+wc+-l"+laskee+montako+riviä+find-komento+tulostaa+ja+ilmoittaa+vain+rivien+lukumäärän
01.12.2020 22:17
Ei+poistu.
01.12.2020 22:03
>+...+PCIe+SSD-levystä+...
Tarkoitatko+PCIe+väylään+sopivaa+levyä+vai+M.2+levyä?+Nuo+ovat+kaksi+ihan+eri+asiaa.
Mainitsemasi+levy+on+siis+M.2
30.11.2020 12:40
Juu,+olin+väärässä.+Oletin+että+jonkinlainen+näytönohjain+tungetaan+nykyään+joka+prossuun,+mutta+eipä+olekaan+niin.
28.11.2020 19:25
Tuohon+en+osaa+sanoa+kun+en+niin+paljoa+pelaa.+Kannattaa+ehkä+katsoa+joidenkin+pelien+vaatimuksia,+millaisia+prosessoreja+suositellaan.
28.11.2020 16:50
Jos+hankkii+erillisen+näytönohjaimen+niin+sitten+prosessorin+näytönohjainta+ei+käytetä.
Ytimien+vaikutus+riippuu+siitä+mitä+ohjelmia+käyttää.+Karkeasti+sanottuna+jos+on+vaikka+4+ydintä+niin+se+on+4+kertaa+niin+nopea+kuin+yksi+ydin+JOS+käynnissä+on+esim.+neljä+eri+ohjelmaa+jotka+jokainen+käyttävät+yhtä+noista+neljästä+ytimestä.++Jotkut+ohjelmat+osaavat+myös+käyttää+useaa+ydintä+yksinäänkin.
Mutta+jos+käytössä+on+yksi+ohjelma+joka+osaa+käyttää+vain+yhtä+ydintä+niin+silloin+4+ydintä+ei+ole+yhtään+parempi+kuin+yksi+ydin+koska+vain+yksi+on+käytössä+ja+kolme+muuta+ovat+toimettomia.
Nykyään+joku+4+ydintä+on+ihan+hyvä+peruskäyttöön,+kun+tietokoneissa+usein+on+monta+asiaa+käynnissä+yhtä+aikaa.+Sitten+jos+on+vaikka+12+ydintä+niin+menee+vähän+hukkaan+nuo+ytimet+kun+harvoin+niin+montaa+tulee+tarvittua.
Säikeet+on+vähän+hankalampi+selittää,+eikä+niiden+hyöty+ole+niin+selkeä+kuin+ytimien.
28.11.2020 16:12
Kaikissa+kunnon+prosessoreissa+taitaa+nykyään+olla+mukana+joku+perus+näytönohjain,+joten+jos+ei+pelejä+paljon+pelaa+niin+ei+tarvitse+erillistä+näytönohjainta.
Erilliset+näytönohjaimet+ovat+sitten+yleensä+paljon+parempia+kuin+tuo+prosessorissa+mukana+oleva.
28.11.2020 15:49
Riippuu+monesta+asiasta.
Jos+IP-puhelu+on+ns.+päästä-päähän-salattu+niin+se+on+turvallisempi+kuin+"normi"+puhelut,+mutta+jos+ei+ole+salattu+niin+sitten+on+vähemmän+turvallinen.
Puhelun+laatu+taas+riippuu+siitä+mitä+laatua+kyseinen+palvelu+käyttää+ja+voi+olla+ihan+mitä+tahansa,+tosin+olettaisin+laadun+kyllä+yleensä+olevan+parempi+kuin+"normi"+puheluissa+koska+äänen+siirtäminen+netissä+ei+paljoa+kaistaa+vaadi.+Mutta+kuten+tuossa+artikkelissa+mainitaan+niin+puhelun+pätkiminen+voi+olla+ongelma+IP-puheluissa.
28.11.2020 13:50
Tosin+kuten+aiemmin+jo+sanottiin:+jos+DNS+ei+toimi+niin+usein+koko+netti+on+poikki+ja+edes+IP+osoitteella+nettisivulle+meneminen+ei+onnistu.
Käyttöjärjestelmä+antaa+virheeksi+DNS+virheen+koska+se+ensin+yrittää+selvittää+verkkosivun+IP+osoitteen+(joka+epäonnistuu)+ennen+kuin+yrittää+ottaa+yhteyttä+itse+verkkosivulle.
28.11.2020 13:44
En+ole+avaaja.+Ja+esimerkiksi+Telialta+saa+0,2M+liittymän+"Rajaton+Lite+0,2+M".
28.11.2020 13:31
Minulla+ei+ole+alaasteikäisiä+lapsia,+mutta+minulla+itselläni+on+0,2M+nettinopeus+koska+ei+kännykässä+mitään+videoita+tarvita.
YouTube+video+saattaa+pyöriä+tuolla+nopeudella+kunhan+on+sellainen+minikokoinen+ruutu,+mutta+ei+aina+pyöri+sittenkään.
27.11.2020 20:25
Jos+ei+ole+tarvetta+tulostaa+valokuvia+niin+suosittelisin+kyllä+ehdottomasti+lasertulostinta+satunnaiseen+käyttöön.+Minulla+on+nyt+ollut+sama+värilasertulostin+käytössä+7+vuotta+samoilla+värikaseteilla+ilman+mitään+ongelmia.
Tekstin+ja+viivapiirrosten+(graafit+yms.)+laatu+on+laserilla+paljon+parempi,+mutta+valokuvat+sitten+tulostuvat+aika+surkeina+kun+laserin+värien+sekoitus+ei+toimi+yhtä+hyvin+kuin+musteilla.
25.11.2020 12:51
Ja+vielä+kolmas+mahdollinen+ongelma:+Jos+Windows-lisenssi+on+sellainen+jota+ei+saa+siirtää+toiseen+koneeseen+niin+Windows+voi+alkaa+valittamaan+että+pitää+ostaa+uusi+lisenssi+(tai+jotain+tuollaista).
En+ole+koskaan+siirtänyt+C-asemaa+toiseen+koneeseen+enkä+sitä+suosittele.+Itse+asentaisin+ennemmin+Windowsin+uudestaan+tyhjälle+levylle+uudessa+koneessa.
23.11.2020 15:32
Ongelmaksi+voi+tulla+erilaiset+ajurit,+jos+toinen+kone+on+liian+erilainen,+eli+C-asemalla+olevassa+Windowsissa+ei+välttämättä+ole+toisen+koneen+tarvitsemia+ajureita+valmiina.
Lisäksi+toisen+koneen+BIOS/UEFI-asetuksissa+ei+välttämättä+ole+laitettu+kyseistä+levyä+käynnistyslevyksi+jolloin+käynnistys+ei+toimi.
23.11.2020 15:27
Sinun+pitäisi+ostaa+erillinen+akkulaturi+joka+sopii+kyseisen+puhelimen+akulle.+En+tiedä+myydäänkö+tuollaisia+akkulatureita+missään.
22.11.2020 16:32
49 / 60