Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

1720

1. LiisaO,+kyllä+vakiporukka+kummankin+paskiaisen+kirjoituksen+erottaa,+vaikka+millä+nimmareilla+tai+nimettöminä+kirjoittaisivat.+Alin+komplisoitunut+kieli+ja+sanoilla+kikkaileminen+on+täysin+normaalista+poikkeavaa;+"asiasta+ei+selvää+meinaa+saada.+Jos+selkeää+kieltä+joskus+onkin,+niin+on+vuorenvarmasti+suora+kopio+jonkun+muun+laatimasta+tekstistä.+Pitkät+alin+jorinat+jätän+lukematta.+En+viitsisi+aikaa+tuhlata+sen+mongerruksen+selvittelyyn.Sonnin+joka+kirjoituksessa+taas+on+ivaa,+solvausta,+veetuilua++enimmäkseen+minua+kohtaan,+mutta+osansa+saavat+muutkin+mummot,+persut,+kokkarit,+kepulaiset,+kristilliset,+savolaiset,+opettajat,+täällä+kirjoittava+herrasmies,+kesämökkiläiset,+turistit,+taiteilijat,+kirjailijat,+jne,+joten+sillä+hän+oikein+hyvin+erottautuu+normaaleista+kirjoittajista,+ei+tarvitse+kirjautua+eikä+allekirjoittaa.++Itse+asiassa+olisi+helpompi+listata,+keitä+hän+ei+vihaa+tai+inhoa.Eikös+se+ole+niin,+että+hätätilassa+koiraskin+poikii.+Kun+sonnillakaan+itsensä+lisäksi+ei+muuta+kehuttavaa+ole,+niin+hätätilassa+vihamies+Weepelikin+kelpaa.+Ihan+aiheettomasti+häntä+kumpikin+äijänräähkä+täällä+sättiikin.+Kateutta,+kateutta.Ja+Ali+taas+aloittanut+uuden+"puhtaan"+ketjun.+Ei+vain+törppö+tajua,+että+viimeistään+edsonni+sen+jossain+kohdassa+"saastuttaa",+kun+ei+pysty+kieltänsä+hallitsemaan+kuin+muutaman+viestin+verran.+Kärsiköön+sitten+kaverinsa+tyhmyydestä,+jos+vaikka+sais+(Minnan+lupaamaan)+kirkkaamman+kruunun.
  2. Noista+helmistä+nimissä.+Eikös+yksi+hemmo+Hjalliksen+diilissä+kisannut+nimellä+Helmenkalastaja.+Toinen+helmi+on+joku+bloggari,+missi+tai+muuten+vain+julkku,+joka+esiintyy+sukunimellä+Järvenhelmi.+Liekö+sekään+oikea.Nykyäänhän+saa+ottaa+etu-+tai/ja+sukunimekseen+melkein+minkä+vain.+Ihan+roiseja+ehdotuksia+ei+kuitenkaan+kovin+helposti+saa+läpi.+Muistelen+että+pojan+nimeksi+ehdotetut++Sälli+ja+Eversti+eivät+menneet+läpi.+Sen+sijaan+Temppu+ja+Mjölnir+hyväksyttiin.+Tytölle+on+anottu+mm.+nimiä+Macadamia+ja+Pajunkissa,+mutta+eivät+päässet+läpi,+kuten+esim.+Kalliope+ja+Ruuti.+Mutta+eihän+nimi+henkilöä+pahenna,+jos+ei+mies+nimeä.Joskus+jossain+lehtien+jutuissa+olen+nähnyt+lapsille+haluttavan+ihan+merkillisiä+nimiä.+En+muista+nyt+juuri+karmeimpia+esimerkkejä,+mutta+ihmetyttää+kyllä+vanhemmat,+jotka+lastaan+haluavat+kahjoilla+nimillä+kiduttaa.+Toisaalta+nykyään+nimen+vaihto+on+helppoa.+Hintaa+en+tiedä.Jumpe,+just+soi+toosassa+Aznavourin+La+Bohème.+On+itellä+hänen+muille+laulumaille+hiljakkoin+siirtymisestään+vähän+jännä+tunne.+Ensimmäinen+single+meidän+huushollissa+minun+valitsemanani+oli+levy,+missä+toisella+puolella+juuri+tuo+La+Bohème.