Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
profiilit
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hihhih,+olette+vissiin+vihdoin+tutustuneet+itseenne.+Onneksi+olkoon!
Mutta+epäselväksi+jää,+mitä+tarkoitat:+"...naapurin+jälkikasvulle+mieluiten+vielä+sellaisen+(minkä,+paremmat+numerot+vai+se+naapurin+jälkikasvu+vai+mikä+sellainen+on+kyseessä))+että+miniä+kulkee+maassa+ryömien+anopin+edessä+ja+tekee+kaiken+niinkuin+anoppi+määrää.+Anoppi+kun+tietää..."+Onks+teidän+kylällä+jo+koululaiset+miniöitä,+joilla+anoppeja!+Taitaa+olla+sitten+p...fiilien+kylä;(
25.02.2020 15:34
LiisaO,+kyllä+vakiporukka+kummankin+paskiaisen+kirjoituksen+erottaa,+vaikka+millä+nimmareilla+tai+nimettöminä+kirjoittaisivat.+Alin+komplisoitunut+kieli+ja+sanoilla+kikkaileminen+on+täysin+normaalista+poikkeavaa;+"asiasta+ei+selvää+meinaa+saada.+Jos+selkeää+kieltä+joskus+onkin,+niin+on+vuorenvarmasti+suora+kopio+jonkun+muun+laatimasta+tekstistä.+Pitkät+alin+jorinat+jätän+lukematta.+En+viitsisi+aikaa+tuhlata+sen+mongerruksen+selvittelyyn.
Sonnin+joka+kirjoituksessa+taas+on+ivaa,+solvausta,+veetuilua++enimmäkseen+minua+kohtaan,+mutta+osansa+saavat+muutkin+mummot,+persut,+kokkarit,+kepulaiset,+kristilliset,+savolaiset,+opettajat,+täällä+kirjoittava+herrasmies,+kesämökkiläiset,+turistit,+taiteilijat,+kirjailijat,+jne,+joten+sillä+hän+oikein+hyvin+erottautuu+normaaleista+kirjoittajista,+ei+tarvitse+kirjautua+eikä+allekirjoittaa.++Itse+asiassa+olisi+helpompi+listata,+keitä+hän+ei+vihaa+tai+inhoa.
Eikös+se+ole+niin,+että+hätätilassa+koiraskin+poikii.+Kun+sonnillakaan+itsensä+lisäksi+ei+muuta+kehuttavaa+ole,+niin+hätätilassa+vihamies+Weepelikin+kelpaa.+Ihan+aiheettomasti+häntä+kumpikin+äijänräähkä+täällä+sättiikin.+Kateutta,+kateutta.
Ja+Ali+taas+aloittanut+uuden+"puhtaan"+ketjun.+Ei+vain+törppö+tajua,+että+viimeistään+edsonni+sen+jossain+kohdassa+"saastuttaa",+kun+ei+pysty+kieltänsä+hallitsemaan+kuin+muutaman+viestin+verran.+Kärsiköön+sitten+kaverinsa+tyhmyydestä,+jos+vaikka+sais+(Minnan+lupaamaan)+kirkkaamman+kruunun.
25.02.2020 15:21
On+näköjään+mölyapinakaksikko+löytänyt+lomamajansa+täältä.+Ikävähän+heillä+taitaa+tulla+tuolla+omassa+ketjussaan,+keskenään+mutta+toistensa+ohitse+horisten.+No,+mikäs+siinä,+kyllä+"maailmaan+ääntä+mahtuu".+Mutta+turha+kuvitella,+että+törkyily+täälläkään+jäisi+palkkiotta.+Niin+metsä+vastaa...
Cee,+kyllä+minunkin+kirjoitukseni+vihreinä+näkyvät,+välillä.+joskus+taas+eivät.+En+ole+tutkinut+onko+siinä+jotain+logiikkaa.+Vihreä+väri+tietysti+on+hyvä+apu+kun+omia+kirjoituksia+pitää+jostain+syystä+jäljittää.Itse+en+kovinkaan+usein+kirjoituksiani+jälkeenpäin+tarkastele.+
Tänään+onkin+pitkästä+aikaa+hieno+ulkoilukeli.+"On+tyyni+nyt,+ei+tuule+nyt,+ja+tuulikin+on+tyyntynyt",+sanoo+entinen+runo.+Ja+nyt+totisesti+niin+on.+Kiva+lähteä+koirapoikien+kanssa+lenkille.+Huomisesta+ei+taas+tiedä.+Eilen+metelooki+uhkaili+jopa+runsaan+lumentulon+mahdollisuudesta.+Huomenna+pitäisi+tehdä+yksi+muutaman+kymmenen+kilometrin+ajokeikka,+eikä+se+ole+kivaa+sankassa+lumipyryssä.+Mutta+katsotaan,+miten+povaukset+taas+pitävät+paikkansa.
Ja+nyt+tää+lähtee+reippailemaan.+Mukavaa+tiistaipäivää!
25.02.2020 11:18
No,+aiheesta+kai+sitten+kyytiä+saitte;)+Jospa+meikkilaukkumies+olikin+sen+pankinjohtajan+mies(ystävä),+joka+toi+naiselleen+yökylään+unohtuneen+veskan.
24.02.2020 17:51
Joo,+täällähän+jotkut+kehittelee+omissa+päissäänmeille++ihan+vaikka+mitä+ammatteja,+ominaisuuksia,+tekemisiä,+jne.+Aikansa+kun+suggeroivat+itseään,+uskovat+juttunsa+itsekin++ja+esittävät+niitä+täällä+faktana+-+muka+vitsailevat.+Eivät+ymmärrä+vitseistä+enempää+kuin+sika+lakerikengistä.
Nakkikauppiaita+tarvitaan+ihan+oikeesti.+Kylmän+kesäyönä+lämmin+nakki+tai+kaksi+sinapilla+hunnutettuina+on+herkkupala.+Muistan+joskus+Porin+Jazzeista+kylmissämme,+yöllä+majapaikkaan+palatessamme+poikkesimme+kiskalle+ottamassa+nakkisämpylät.+Oli+muuten+poikaa.
Miehillä+nuo+erilaiset+hommat+nuorena+ovat+kai+aika+yleisiä.+Omakin+siippani+oli+vaikka+missä+hommissa,+peltotöissä,+raksoilla,+laivaa+rakentamassa,+telellä,+sairaalassa,+jne.+Itse+en+monissakaan+paikoissa+kerinnyt+olla,+kun+jo+jymähdin+omalle+alalleni.+Sentään+pari+kesää+olin+R-kiskalla.+Sain+myydä+jopa+Kirkalle+limua,+Maunulan+Ärrällä!!+LiisaO+tietää+paikan.+Pöljänä+en+älynnyt+pyytää+nimmaria.+Nyt+se+olisi+arvokas+aarre;)
24.02.2020 17:47
Kyllä+sä+oot+tekopyhä,+surkeuden+ja+epäonnistumisien+ruumiillistuma.++Puolustelet+alia,+joka+sinun+provosoidessasi+päästää+"suustaan"+silkkaa+sanahelinäsontaa.+Jos+Ali+ei+viestiäni+ole+poistattanut,+niin+souwot.+Hyvä+niin.+Oleellisin+ei+kuitenkaan+ole+mihinkään+hävinnyt:+sinä+aloitit+taas+tämä+rähjyyn+herjaamalla+Ceetä+ja+minua+heti+uuden+putipuhtoisen+ketjunne+aluksi.+Revi+siitä.+
Kyllä+nyt+kannattaisi+teidän+kummankin+selvittää+itsellenne+mikä+tarkoittaa+valhe+ja+mitä+totuus.+Teillä+kummallakin+ne+ovat+ihanassa+sekamelskassa.
24.02.2020 16:55
Oot+sinä+eri+pelle!+Ettäkö+minä+käyn+psykiatrilla!+Ne+on+taas+sitä+sun+toiveajatteluasi,+joka+saviaivoissasi+velloessa+muuttuukin+yhtäkkiä+todeksi.+Sitä+se+itsesuggestio+teettää.+Menee+tosi+ja+valhe+sekaisin.+Sitä+se+Ali+varmaan,+muuten+tarkoittaakin+kun+em.+sanoja+hokee+joka+käänteessä,
On+muuten+tosi+hienoa+ja+melkein+ulkomaalaista+kun+aina+kirjoitat+kyldyyri.+Joku+vento+tyyppi+saattaisi+luulla,+että+jostain+syystä+olet+ulkomailta+tänne+surkeaan+Suomeen+joutunut+ja+yrität+epätoivoisesti+pitää+kiinni+edes+jostain+hienommasta,+vaikkapa+sanasta+kyldyyri.+Voihan+pyhä+yksinkertaisuus,+mikä+vanhaan+äijänräähkään+onkin+pesiytynyt.
24.02.2020 16:43
Joskus+muinoin+päätin,+että+kun+jään+eläkkeelle+opettelen+soittamaan+kitaraa.+Siinä+musiikki+kulkee+mukana,+pianoa+kun+on+vähän+vaikeampi+heittää+selkään.+Ilmeisesti+en+sitten+ole+eläkkeelle+jäänyt,+kun+kitara+edelleen+nojailee+kevyen+pölykerroksen+peittämänä+pianon+päällä.
Jaa,+että+melkeen+Oscar+P.+teillä+on+soitellut!+Kannattaa+jatkaa,+ties+vaikka+Turun+musiikkijuhlilla+vielä+esiintyisit.+Meillä+joskus+soitteli+Dinu+Lipatti+-+levyltä.+Hänen+taitonsa+oli+minunkin+päämääräni,+mutta+miten+sitten+lipesin+siitä(kin)+tavoitteesta.
24.02.2020 16:21
Sinä+siis+sallit+edsonnin+kajoamisen+meidän+persoonaamme+ja+nöyryyttämisemme.+Ei+mee+sullakaan+hyvin,+joten+"itke+vaan+jos+helpottaa..."
24.02.2020 15:22
Saman+jutun+luin,+ja+ajattelin,+että+nämä+some-törkeydet+leviävät+jo+oikeaan+elämään.+Tähän+saakka+kuitenkin+on+enimmältään+ollut+niin,+että+ihmiset+eivät+kasvokkain+kehtaa+some-tasoisia+solvauksia+jaella,+mutta+ei+taida+enää+olla+niin.+
Joskus+aikoinaan+meillä+oli+töissä+yksi+itseään+suorapuheiseksi+kuvaileva+tyyppi.+Ja+sitähän+hän+oli+ja+monen+mielen+kerkisi+pahoittaa.+Sitä+suorapuheisuutta+me+kyllä+nimitimme+ilkeydeksi.+
Silti,+kun+muistelen,+mitä+hän+milloinkin+laukoi,+niin+olihan+se+takkailtain+tarinoita+verrattuna+esim.+näissä+kahdessa+ketjussa+viljeltyihin+ilmauksiin.
24.02.2020 15:15
Mistähän+toi+savolais-liite+tulee.+Olen+pari+vuotta+asunut+Kuopiossa,+mutta+ei+siinä+ajassa+savolaiseksi+muutu.+Ja+vaikka+muuttuisikin,+niin+monin+verroin+parempi+olla+savolainen+kuin+stadilaisuudellaan+edelleen+kerskaileva+maalaisukko,+vaikka+olet+siellä+puskissa+asunut++jo+jonkun+vuosikymmenen.+Alikin+usein+perää+suhteellisuutta,+mutta+sehän+ei+kai+koskekaan+sinua.++No,+pikkuriikkisen+ristiriitaa+noissa+narratiiveissäsi+-+mihis+se+sana+muuten+on+sulta+unohtunut.
24.02.2020 15:06
Hyvä+kun+kerroit+tuosta+ohjelmasta.+Minä+tuskin+koskaan+päiväsaikaan+katson+telkkaria,+joten+en+päivähojelmista+tiedä+mitään.+Luultavasti+po.+ohjelma+on+Areenassa,+koska+on+esitetty+Teemalla.+Pitää+tarkistaa+ja+katsoa+jos+on+saatavilla.
Toinen+poikani+soittaa+yhdessä+bändissä+jotain+Fenderin+lankkua.+Gibsonkin+hänellä+on.+Olen+yrittänyt+innostaa+akustiseen+kitaraan.+Soitteleekin+sitä+silloin+tällöin.+Erään+kaverinsa+kanssa+soittavat+keikoilla+duona+kitaraa+ja+huuliharppua.+Sitä+on+mukava+kuunnella.
PS.+Onkohan+Whoo+entisiä,+miksei+nykyisiäkin+kitaramiehiä.
24.02.2020 14:48
Voe+niitä+aekoja,+kun+b-boxi+kainalossa+riennettiin+baanalle.+Paitsi+että+minulla+ei+sellaista+koskaan+ollut.+Eikä+ole+vieläkään.+Mutta+kevyesti+nipsahtava+laukku+on+taskuvarkaalle+helppo+saalis.+Semmoisia+ei+tänä+päivänä+voisi+enää+käyttää
Eikös+käsilaukku+ole+nykyään+miestenkin+juttu?+Ainakin+olen+nähnyt.
24.02.2020 14:35
Heips,+sinä+toinen+dorka!+Kerropas+nyt,+mitkä+tahot+kuin+tahot+minua+ovat+pyytäneet+laatimaan+ilmastoraportteja,+Minäkin+tykkäisin+tietää,+että+osaan+raportit+sitten+lähettää+oikeaan+osoitteeseen.+Sitäpaitsi+en+ole+koskaan+väittänyt+olevani+ilmastotieteilijä+eli+klimatologi.
Ali+paasaa+totuudesta+ja+valheesta,+joista+ei+hänelläkään+näköjään+enää+mitään+tajua,+jos+koskaan+ollutkaan.+Sinullekin+muille+jakamasi+valheet/kuvitelmat+esim.+minusta+ovat+muuttuneet+päässäsi+todeksi.+Se+on+vaarallinen+tauti.+Historiassa+ja+nykypäivässä+on+"hyviä"+esimerkkejä.
24.02.2020 13:54
"...+maininnut+vaikkapa+ammua,+niin+ei...".+Sinäpä+mainitsit,+ja+sillä+haluat+provota+aliakin.+Kaksin+aina+kaunihimpi;))
24.02.2020 13:37
Voi+++hellanlettas+sentään:+"...toiset+eivät+mitään+muuta+toivo+kuin+saada+kirjoitaa+mieluisiksi+kokemistaan+asioista+joutumatta+oksentamisen+kohteeksi."+Nyyh.+Mitä+lapsellista+tuubaa!+Eiku+kiireesti+uikuttamaan+sonnin+(mamman+puutteessa)+kainaloo.+Kyllä+sonni+taas+puhaltaa+pipiin+ja+rohkaisee+jatkamaan!
Laita+sinäkin,+Ali+nyt+vaikka+tuplalasit+päähäs+ja+näe,+että+sonni+oli+taas+se+joka+aloitti+(ei+muuten+näköjään+itsekään+tajua+niin+tehneensä).+Jo+ketjun+kolmannessa+viestissä+herjasi+ceetä+ja+minua.+Oletko+tosiaan+niin+raukka+ja+ystäväsi+manipuloima,+että+et+voi+tunnustaa+sonninkin+tekevän+virheitä.+Omistasi+puhumattakaan.+Valheessa+elät+itse.+Älä+saarnaa+meille+valheista+ja+totuuksista,+kun+et+itsekään+niitä+toisistaan+erota.
24.02.2020 13:35
Nyt+kävi+tässäkin+ketjussa+jo+se,+mitä+illalla+ennakoin,+paitsi+että+Ali+vissiin+poistatti+kirjoitukseni.+Taisi+ruveta+pelottamaan.+Kirjoitin,+että+jos+te+vanhat+ukot+jätätte+herjaamatta+meitä+mummoja+joka+kirjoituksessanne,+niin+rauha+säilyy.+Aina+kun+solvaatte,+niin+aina+tulee+myös+vastine,+joten+Alin+toive+ketjun+rauhoittamisesta+karahti+kiville,+kun+sinä+saviaivo+sen+heti+alkuun+uudessa+ketjussa+aloitit.+Saatte+mitä+tilaatte.
Itse+jo+kerkisit+halveksia+175:n+leireillä+olevien+lasten+pelastamista.+On+siinä+meillä+aito+nuorison+ystävä;(.+Ehkä+toivot,+että+sieltä+tuodaan+vihaisia+nuoria+miehiä,+jotka+voisi+täällä+agitoida+vihaamaan+persuja,+kokkareita,+kepulaisia,+kristillisiä,+opettajia,+taiteilijoita,+kirjailijoita,+mummoja...+tekemään+puolestasi+likainen+työ.
24.02.2020 11:28
Noista+helmistä+nimissä.+Eikös+yksi+hemmo+Hjalliksen+diilissä+kisannut+nimellä+Helmenkalastaja.+Toinen+helmi+on+joku+bloggari,+missi+tai+muuten+vain+julkku,+joka+esiintyy+sukunimellä+Järvenhelmi.+Liekö+sekään+oikea.
Nykyäänhän+saa+ottaa+etu-+tai/ja+sukunimekseen+melkein+minkä+vain.+Ihan+roiseja+ehdotuksia+ei+kuitenkaan+kovin+helposti+saa+läpi.+Muistelen+että+pojan+nimeksi+ehdotetut++Sälli+ja+Eversti+eivät+menneet+läpi.+Sen+sijaan+Temppu+ja+Mjölnir+hyväksyttiin.+Tytölle+on+anottu+mm.+nimiä+Macadamia+ja+Pajunkissa,+mutta+eivät+päässet+läpi,+kuten+esim.+Kalliope+ja+Ruuti.+Mutta+eihän+nimi+henkilöä+pahenna,+jos+ei+mies+nimeä.
Joskus+jossain+lehtien+jutuissa+olen+nähnyt+lapsille+haluttavan+ihan+merkillisiä+nimiä.+En+muista+nyt+juuri+karmeimpia+esimerkkejä,+mutta+ihmetyttää+kyllä+vanhemmat,+jotka+lastaan+haluavat+kahjoilla+nimillä+kiduttaa.+Toisaalta+nykyään+nimen+vaihto+on+helppoa.+Hintaa+en+tiedä.
Jumpe,+just+soi+toosassa+Aznavourin+La+Bohème.+On+itellä+hänen+muille+laulumaille+hiljakkoin+siirtymisestään+vähän+jännä+tunne.+Ensimmäinen+single+meidän+huushollissa+minun+valitsemanani+oli+levy,+missä+toisella+puolella+juuri+tuo+La+Bohème.
23.02.2020 17:35
Mies+myöntäisi,+että+sonni+taas+tämänkin+skaban+aloitti+(ei+siis+ollut+ensimmäinen+kerta).+Mutta+siihenhän+sinusta+ei+ole.+Totuutta+peräät+joka+käänteessä,+mutta+itse+kiellät+sen.
Ja+vielä+kysymys:+onko+olemassa+joku+uusi+kuvaus+herrasmiehelle?+Ilmeisesti+ns.+miehillä+on+käsitteelle+omat+kriteerit.+No,+eihän+korppi+korpin+silmää+noki.
22.02.2020 14:50
Niin+se+on,+molemmilta+tulee+vain+solvauksia,+mutta+heidän+mielestään+vain+miesmäistä+neuvontaa.
Voi,+mitä+ulkokultaista+sanahelinää+oli+alin+tämänaamuinen+kirjoitus:+epäinhimillinen...+herkkähipiäinen...+johdatelluin...+vaurioitunut+luonne...+Edsonin+totuudet.
Kaikki+ilmaisut+pätevät+tasan+myös+noihin+kahteen+ns.+mieheen+-+"me+miehet"+-+hahhah.+Paitsi+nuo+Edsonin+totuudet+ovat+vain+hänen+oman+erinomaisuutensa+vertaansa+vailla+olevaa+korostamista.
Ali+syyttää+meitä,+että+hyökkäämme+edsonni-ressun+kimppuun;+ihan+säälittää.+Olen+sanonut,+että+niin+kauan+isken+takaisin,+kun+sonni+noita+"totuuksiaan"+minusta+laukoo.+Jos+lopettaa,+niin+ei+minullakaan+ole+syytä+huitoa+miekalla+ilmaa.++-++No,+joskus+tietysti+voisin+ajankulukseni+vähän+provota;)))+-+Hänhän+usein+riidat+on+aloittanut,+kun+ei+ole+muuta+tekemistä+ja+kun+on+ilkeä+luonteeltaan.+Siinä+totuus,+mitä+ali+vain+ei+suostu+myöntämään,+miehisyyden+menettämisen+pelossa?+-+akka+tieltä+kääntyköön!+"Miehen"+totuus+ainakin+näissä+kuvioissa+taitaa+kyllä+kuulua+kategoriaan+"toinen+totuus".
Ja+tuo+alin+toteamus,+että+jos+parantuisimme,+niin+meidät+"noteerattaisiin++hyvällä."+Mikähän+se+niiden+hyvä+on!+Pitäisiköhän+meidän++pitää+sitä+tavoiteltavana+päämääränä?+Naurattaa+tuollainen+horina..
22.02.2020 14:33
76 / 86