Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
profiilit
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuules+edsonni,+kun+lukee+kuinka+estottomasti+Ali+kehuu+itseään+joka+käänteessä,+niin+sitä+varmemmin+kehun+jotain+läheistäni+kuin+itseäni.+Läheisteni+ilo+ja+onnistuminen+on+minunkin+iloni.+Koiriakin+mielelläni+kehun,+koska+nekin+ovat+ilon+tuojia.+No,+joku+saa+ilon+koirasta,+joku+itsensä+kehumisesta.+Meitä+on+niin+moneen+junaan.
Kun+me+mummot+kirjoitamme+perheestämme+ja+arkisista+asioista,+sellaisista+kuin+itse+tuossa+juuri+luettelet,+niin+sehän+on+teille+vain+pilkan+ja+solvauksen+aihe.+Kateus+teettää+ihmisellä+kummia:)+Ei+teidän+tarvitse+niistä+kertoa,+mutta+mitä+hittoa+se+teille+kuuluu,+jos+me+naiset+niin+teemme.+Jos+se+on+teidän+mielestänne+tyhmää,+niin+olkaa+sitä+mieltä,+mutta+ei+kaikkea+aina+tarvitse+sanoa+ääneen,+etenkin+kun+sen+tehdessänne+aina+pidätte+itseänne+meitä+parempina.+Sillä+tavoin+pääsee+vain+besserwisseriksi.
11.02.2020 21:23
Mitäs+tekemistä+mulla+on+syötävien+kukkien+kanssa?+En+käytä,+en+osta.+Jos+käyttäisin+odottaisin+Suomen+kesää.++Minulle+taas+tule+paha+olo,+kun+näen+mitä+kaikkea+vegeintoilijoille+lennätetään+Suomeen+maailman+ääristä.+Ei+kelpaa+suomalaiset+kasvikset,+juurekset+ja+hedelmät,+ei.+Pitää+olla+ulkomaalaista.+Se+on+hienompaa.
11.02.2020 20:58
Minkä+suhteellisuutta?????+FYI:+näillä+vuosilla+pomppiminen+ei+tee+selälle+hyvää,+joten+mieluummin+kirjoitan+kuin+pompin.
11.02.2020 20:37
Meitä+ei+kaksi+onnetonta+ukonräähkää+kykene+nitistämään.+Suuret+ovat+luulonne.+Olisitte+naurettavia+ellette+olisi+säälittäviä.+Sitäpaitsi+mistä+sinä+tiedät,+miten+minä+olen+kulutustani+vähentänyt.+Niistä+kun+en+täällä+keuli.+Sinä+sen+sijaan+joka+h..tin+päivä+nostat+itsesi+siinäkin+asiassa+muiden+ylöpuolelle.
11.02.2020 20:29
Kova+kihku+on+selitellä+ja+puolustella.+Siitä+vaan.+CCL.
11.02.2020 20:09
Todella+on+onnettomaksi+mennyt+välttämättömienkin+palvelujen+saanti.+Mennään+täysin+nuorten+ja+digikykyisten+ehdoilla.+Monesti+olen+mielessäni+kiitellyt+sitä,+että+äitini+ei+tarvinnut+tätä+aikaa+kokea.+Kyllä+hän+esim.+meillä+käydessään+tuli+olan+taakse+katsomaan,+jos+koneella+jotain+tein,+mutta+jo+valokuvien+katsominen+siitä+pelotti+häntä,+saati+että+olisi+itse+joutunut+koneeseen++koskemaan.
Kovasti+keuhkotaan+nykyään+syrjimisestä,+ja+minusta+esim.+vanhusten+jättäminen+nettipalvelujen+varaan+on+yksi+syrjinnän+muoto.+Mutta+en+ole+missään+nähnyt+niin+sanottavan.+Tänään+yritin+itse+löytää+tietoa+influenssarokotuksista+kunnan+terveyspalvelujen+nettisivuilta,+mutta+löysin+vain+viime+vuotiset+rokotusajat+ja+-paikat.+Mitä+niillä+enää+kukaan+tekee!
Tälle+vuodelle+ei+ollut+netissä+mitään+tietoa+rokotuksista+muille+kuin+matkaajille,+joten+huomenna+on+soitettava+omalle+yhteyshenkilölleni,+joka+sitten+soittaa+jossain+vaiheessa+takaisin.+Ja+kun+en++ole+kiiretapaus,+niin+hän+soittaa+takaisin+vasta+seuraavana+päivän+kuluessa.+Onneksi+ko+puhelinnumero+on+puhelimessani,+muuten+senkin+etsimiseen+olisi+taas+mennyt+aikaa,+kun+en+enää+muista,+mistä+sen+aikoinaan+löysin,+monen+haun+takaa+joka+tapauksessa.
Pistin+tänään+pitkät+litaniat+kommentteja+Alin+solvauksiin,+ja+niin+näkyi+Arakin+tehneen,+ja+hyvä+niin.++On+aikoihin+eletty,+kun+vanha+äijänräähkä+alkaa+kaiken+muun+lisäksi+solvata,+että+elämämme+on+mitätöntä.+Kuten+Ara+sanoi,+meidät+mitätöidään+ihmisinäkin,+kahdenkin+räähkän+toimesta.++Mistä+sellaiset+valtuudet+saadaan?+Omahyväisyydestä+ja+alemmuudentunnosta+ne+poikivat.++Välillä+aprikoin,+että+jospa+sittenkin+lataavat+huumorilla+nuo+törkeytensä,+mutta+eihän+terveellä+ihmisellä+niin+sairas+huumorintaju+voi+olla,+eli+tosissaan+ovat.++Tosissaan+sairaita.
Nyt+huomaan,+etten+tänään+ole+päiväkahvia+juonut.+En+ole+kerinnyt.+Aikaa+on+mennyt+asioiden+hoitoon.+Toinen+poikani+ja+miniänikin+kaatuivat+eilen+illalla+petiin+influenssan+kourissa,+ja+olen+hoidellut+heidänkin+apteekki-+ja+kauppa-asioita.+Koirat+onneksi+kävi+pojan+anoppi+hakemassa.+Toinenkin+poika+ja+lapsensa+tulossa+kipeäksi,+ja+heillekin+vietiin+sinkkisuihketta.+Toivottavasti+en+itse+saa+tautia+ennen+kuin+rokotus+alkaa+purra.
Mukavaa+iltaa!
11.02.2020 18:21
Taisit,+Ali,+vetäistä+enkat+toisten+halveksimisessa,+kun+jo+"tiedät"+meidän+naisten+elävän+mitätöntä+elämää.+Sinäkö+sen+ihmisen+elämän+merkityksellisyyden+tai+mitättömyyden+määrittelet!+Mitäs+meriittejä+sinulla+sellaiseen+on?+Merikapteenin+ja+insinöörin+koulutus+eivät+oikein+siihen+riitä.
Minä+sain+työelämässäni+tehdä+niin+kotomaassa+kuin+kansainvälisissäkin+ympyröissä+mielenkiintoista,+merkittävää+ja++innostavaa+työtä,+fiksujen+ja+osaavien+ihmisten+kanssa.+Työstäni+sain+kiitostakin+ihan+riittämiin.+Täällä+sitä+ei+sinun+laillasi+tarvitse+enää+kerjätä.
Minulla+on+kyllä+vielä+jossain+tallella+muutamakin+tikullinen+työkseni+eri+tarkoituksiin+laatimiani+tekstejä,+joten+voisin+niitä+tietysti+täälläkin+vaikkapa+luku+kerrallaan+kopioida+luettavaksenne+-+siinä+toivossa,+että+joltakulta+suu+loksahtaisi+ihailusta??
Nyt+elän+(HS-nimim.+Tolkkua+lainaten)+elämäni+viimeistä+neljännestä.++"Vapaaherrattarena"+voin+tehdä+sen+ainakin+tällä+erää+haluamallani+tavalla.+Olen+kiitollinen+saadessani+elää+vanhan+ja+yhä+vanhemmaksi+käyvän+naisen+elämää,+ikäisekseni+vielä+suht+terveenä+ja+läheisteni+rakastamana+omassa+kodissani,+monikymmenvuotisen+elämäntoverini+kanssa,+lähellä+poikieni+perheitä+ja+ainoaa+sisartani.+Lapsenlapset+ovat+meille+vanhoille+suunnattoman+suuri+ilo.
Iloa+antavat+myös+muutama+pitkäaikainen,+hyvä+ystävä+ja+harrastuskaverit.+Heidän+kanssaan+voin+välillä+tehdä+pienen+matkan,+käydä+erilaisissa+tilaisuuksissa,+keskustella+sivistyneiden+ihmisten+tavoin+kaikesta+maan+ja+taivaan+välillä+riitelemättä,+tarvitsematta+kuunnella+manalan+manauksia+niiltä,+jotka+ovat+kanssani+eri+mieltä.+-+Niin,+ja+kaksi+ihmisystävällistä,+iloista+koirapoikaa+hauskuuttavat+myös+eloani.
Sen+sijaan,+että+pistäisin+liikenevät+rahani+kaikenlaisiin+teknologiateollisuuden+ihmiselle+(miehelle??)+välttämättömiksi+tekemiin+ja+tuputtamiin,+aina+vain+uusiin+vempeleisiin,+voin+oman+aikatauluni+mukaan+ja+kukkaroni+määräämissä+rajoissa+hankkia+hengelleni+ravintoa+esim.+nauttimalla+musiikin+kuuntelusta+ja+KATSELUSTA+(mitäs+muuten+nykyiset+festarilaumat+hakevat+tapahtumista?!),+käymällä+silloin+tällöin+parin+yhteisön+tilaisuuksissa+kuuntelemassa+hyviä+esityksiä+eri+aiheista,+lukemalla+laadukasta+kirjallisuutta,+pienimuotoinen+hyväntekeväisyyskin+kuuluu+listalleni.+Minulla+on+myös+voimia+tukea+muutamaa,+kovia+kokenutta+ystäväämme.+Niin+ja+meinasi+unohtua+varsinainen+aihe,+nyplääminen:+kotihommat,+joita+tosin+siippa+nykyään+tekee+paljon.+Sinä+aikana+minä+voin+vaikka+pelata+mahjongia+tai+sudokua:)
Murheitakin+on+elämässäni+ollut+ja+varmaan+vastedeskin+niitä+tulee,+myös+ilkeitä+ihmisiä+on+tielleni+sattunut,+mutta+nekin+kuuluvat+elämään.+-+Minun+elämäni+on+siis+sinun+mielestäsi+mitätöntä.+CCL!!+Olisi+kyllä+kiva+kuulla,+miten+mitättömyyden+määrittelet.
Sinä+pröystäilet+joka+kirjoituksessasi+omalla+osaamisellasi.+Sen+verran+hullu+kyllä+olen,+että+uskon+sinun+puhuvan+ainakin+lähes+totta.+Rivien+välistä+pursuava,+ellottava+omakehun+löyhkä+ja+muiden+halveksiminen+kuitenkin+estää+tehokkaasti+kilometrin+mittaisten+epistoloidesi+lukemisen.+Sinä+mollaat+kansalaisiamme,+poliitikkojamme,+päättäjiämme,+mummoja,+kun+eivät+tiedä+maailman+maista,+merenkulusta,+metsien+kasvatuksesta+ja+käytöstä,+vesiteiden+hyödyntämisestä,+metallurgiasta,+liikenteestä,+energiasta,+jne.+Mutt+onneksi+sinä,+"kaikkien+alojen+dosentti",+tiedät.+Ystäväsi+edsonni+taas+tietämättömyyttään+(sinuun+verrattuna)+peittääkseen+solvaa,+urputtaa+ja++valittaa+kaikesta+jatskuvasti.+Sinun+ja+sonnin+elämät+ovat+sitten++merkityksellisiä?+Kivat+teille.+Miksi,+muuten+ette+pistä+tuulemaan+ja+tee+mitään,+kun+kerran+kaikki+on+niin+päin+peetä?+Olisi+vielä+merkityksellisempää.
Kaikesta+huolimatta+hyvää+päivää+toivotellen
11.02.2020 12:46
Iltapäivää+kaikille!
Rapuselle+vastaisin+vielä,+että+ei+tuo+netissä+varauksien+tekeminen+kovin+kummoista+ole,+mutta+aikaa+se+vie.+Se,+miksi+minä+niitä+meidän+porukalle+hoitelen+johtuu+yksinkertaisesti+siitä,+että+yksikään+leideistä+ei+osaa,+eivät+ole+opetelleet,+heillä+miehet+hoitelevat+sellaiset+hommat.+Yhdellä+(sinkku)+heistä+ei+ole+edes+telkkaria,+tietsikasta+tai+älykännystä+puhumattakaan.+Hän+ei+käytä+pankkikorttia+muuhun+kuin+pakon+edessä+automaattinostoihin,++nostaa+käyttörahansa+pankin+konttorissa,+jos+vain+mahdollista.+Hän+hoitaa+kaikki+maksamiset+silkalla+rahalla,+paitsi+HSL:n+matkansa+matkakortilla.++Sisarensa+auttaa+muiden+maksujen+maksamisessa+oman+nettipankkinsa+kautta.+Välillä+ihmettelemme+hänen+systeemiään,+mutta+hän+on+itse+tyytyväinen+valintoihinsa,+ja+sehän+on+pääasia.
Alkaa+jo+tympiä+tuo+hallituksen+naiskvintetti.+MIkä+tahansa+juttu,+niin+aina+samat+naiset+kuvassa.+Ikäänkuin+hallituksessa+ei+olisi+ollenkaan+muita+ministereitä.+Ihan+hyvä,+että+ministereinä+on+naisia,+mutta+tuon+kvintetin+esiintyminen+joka+käänteessä+alkaa+tuntua+jo+huomion+keruulta+ja+oikeiden+asioiden+peittämiseltä.+Vissiin+ulkomailta+tullut+suitsutus+mennyt+hattuun.+Politiikassahan+monesti+onkin+tapana,+että+tuputetaan+ja+keuhkotaan+jotain+epäoleellista+minkä+taakse+on+hyvä+piilottaa+isompi+ja+tarkeämpi+asia,+josta+halutaan+olla+hissuksiin.
Edsonnin+pitää+taas+päästä+haastamaan+riitaa,+ajankuluksi,+kun+taitaa+kyllästyä+tuohon+yksipuheluunsa.+Tuskin+kotipiirissäänkään+kukaan+jaksaa+kuunnella+tuota+jatkuva+rutinaa+ja+urputusta,+kaikista+ja+kaikesta,+mikä+ei+saa+hänen,+arvon+rikkiviisaan+hyväksyntäänsä.+Ja+sitten+tämmöinen+ihminen+puhuu+keskustelusta!!+Se+se+vasta+dorkaa+on.+Jostain+hän++on+kehittänyt+tuon+mahtavan+egon+-+alemmuudentunnon+"vastakappale"+-++millä+täällä+pöyhistelee.+Juontanee+siitä,++että+on+liian+mahtava+luonne,+eikä+ole+saanut+päteä,++olis+halunnut+olla+vaikka+mitä,+mutta+ei+ole+rahkeita.+Täällä+sitten+keulii+surkeuttaan+lievittämässä,+kun+muuta+paikkaa+ei+ole.
Tänään+on+minulla+taas+vuorossa+ooppera,+Porgy+ja+Bess.+Sitä+ennen+käymme+oopperaystäväni+kanssa+syömässä+italialaisravintolassa.+Piti+tehdä+se+jo+ennen+joulua,+mutta+ei+keritty.+Saadaanpa+taas++kunnolla+vaihtaa+kuulumiset+ennen+esityksen+alkua.
04.02.2020 13:51
Ihailen+kaikkia+älykkäitä+ihmisiä.+Eri+asia+sitten,+mihin+sen+älykkyytensä+käyttää.+Halla+kuitenkin+hakkaa+sinut+älykkyydessään+mennen+tullen.+Sinun+älysi+ei+riitä+kuin+muiden+solvaamiseen+ja+panetteluun,+eikä+se,+kuten+tiedetään+kovin+isoja+ÄÖ:iä+vaadi.
Kävikö+jo+Alin+luennoilla+aika+pitkäksi,+menikö+yli+hilseen?+Oli+vissiin+jo++ikävä+riitaa+ja+mummoja,+kun+piti+taas+ruveta+p--maiseksi+ilman+syytä?
01.02.2020 20:14
"...vanha+meno+jatkuu".
Niin+se+taitaa+olla.+Intiassa+uutisen+mukaan+raiskaukset+vain+pahenevat:+uhrit+tapetaan+teon+jälkeen+tai+sen+yhteydessä,+etteivät+pääse+kertomaan+rikoksesta.
Venäjällä+sentään+heitä+hyväksi+käyttäneen+ja+väkivaltaisen+isänsä+tappaneet+tytöt+vapautettu+(tällä+erää,+miten+sitten+oikeuskäsittely+mahtaakaan+jatkua)+murhasyytteistä.
Valitettavasti+taitaa+todella+olla+niin,+että+aika+hautaa,+tai+ainakin+hämärtää+metoonkin.+Kunnes+sitten+tulee+uudelleen+esille+jotain+sen+verran+törkeää,+että+asia+nousee+taas+vähäksi+aikaa+pinnalle,+vaipuakseen+taas+unholaan.+Balzarin+listalle++kyllä+näköjään+tullut+lisää+syytöksiä.+Toivottavsti+saa+kunnon+rangaistukset.+Mutta+kiltisti+vankilassa+käyttäytyvä+istuu+vain+puolet+tuomiostaan,+mikä+hänen+tapauksessaan+olisi+ainakin+minun+mielestäni+yksi+tapa+vähätellä+naisia.
01.02.2020 13:02
Nyt+nyppii.+Kirjoitin+äsken+aika+pitkä+jorinan+ja+jotain+taas+sohlasin+niin,+että+koko+kirjoitus+hävisi+kuin+kus'+lumeen.+
Sää+toistaa+itseään,+vaikka+ensimmäinen+kevätkuukausi+juuri+on+alkanut.+Ihan+on+samanlaista+ulkona+kuin+on+ollut+koko+talven:+harmaata,+tuulista,+märkää.+No,+allakasta+voi+kyllä+todeta,+että+päivä+on+pidentynyt,+mutta+ei+nyt+näy.+Kello+neljän+tietämissä+sen+kyllä+huomaa,+varsinkin+jos+on+ollut+aurinkoinen+päivä.
Kohta+lähdemme+konserttiin,+jossa+kaksi+kuoroa,+laulusolistit+ja+orkesteri+esittävät+Lauantain+toivottujen+suosituimpia+kappaleita.+Kyseinen+esiintyjäporukka+on+konsertteja+järjestänyt+jo+monena+vuonna.+Ensimmäisesssä+konsertissa++esitettiin+po.+radio-ohjelman+alkuvuosien+kappaleita+ja+siitä+on+edetty+vähin+erin+viime+vuosiin.+Tänään+siis+tuoreimpia+kappaleita+tiedossa.
Olisi+mukava+tietää,+kuinka+moni+nykynuori+Toivottuja+kuuntelee.+Veikkaan+että+noin+nolla.+Meillä+sen+kuunteleminen+on+yksi+lauantain+ohjelmanumeroista,+jos+vain+radion+ääressä+olemme.+Mökillä+se+on+suorastaan+"must",+siellä+kun+harvoin+on+mitään+muuta+tekemistä+kyseiseen+kellonaikaan.+Saunankin+siellä+lämmitämme+niin,+että+toivotut+kuunnellaan+ensin.+Kaikenlaisia+höhliä+rutiineja+tässä+iässä+sitä+tuleekin+kehitettyä!
Tänään+täytyy+myös+allekirjoittaa+vesihuollon+yksityistämistä+koskeva,+eilen+liikkeelle+pantu+kansalaisaloite.+Siihen+on+jo+näinä+kahtena+päivänä+tullut+allekirjoituksia+eduskunnan+käsittelyyn+riittävä+määrä,+ja+lisää+tulee+koko+ajan.+Toivottavasti+kansanedustajatkin+tajuavat,+mistä+on+kyse,+eikä+tottumuksesta+ole+tullut+toinen+luonto+-+onhan+meillä+jo+oivia+esimerkkejä+valtion+omaisuuden+myynnistä,+miksi+siis+ei+jatkettaisi+samalla+linjalla+kuntien+rahapulan+helpottamiseksi:(+Ja+valtiokin+kohta+vain+rikastuu+lisää,+kun+uutta+omaisuutta+pistetään+myyntilistalle++hallituksen+päätösten+toteuttamista+varten!!+Helppoa+on+pelaaminen+toisten+rahoilla.
Toivotan+kaikille+leppoisaa,+kevään+ensimmäistä+päivää.
01.02.2020 12:27
Robo+vei+nyt+jo+toisen+kirjoitukseni.+Kummassakaan+ei+ollut+mitään+kiellettyä,+paitsi+toisessa+moitin+ro.oa+tyhmäksi;)),+ja+kummatkin+vain+allekrijoitin,+kun+en+taaskaan+muistanut+kirjautua+ennen++kuin+aloitin.
Siis+uudelleen+kiitos+kaunis,+Cee+onnitteluista!+Sinä+aina+muistat+kaikkien+päivät.+Minä+en+mitään,+jos+en+laita+niitä+kalenteriini.+SIlloinkin+se+on+kiinni+siitä,+että+muistan+sitä+kalenteria+katsoa.
Toisessa+viedyssä+viestissäni+kerroin+omasta+meripelostani,Aran+viestin+innoittamana.++Mukana+oli+myös+pari+lausetta+koskien+Dulkkista.+Sitä+HS:n+huussirunoa+en+muista,+enkä+liioin+D:n+raivostumista.
Nyt+sanon+toisen+kerran,+että+ro.o+on+tyhmä!+Katsotaan+häviääkö+tämä.
29.01.2020 17:32
Työelämässä+minäkin+kerkisin+tutustua+aika+moneenkin+hollantilaiseen+kollegaan.+Kaikki+juuri+noita+kaksimetrisiä+tolppia+(siis+miehiä;).+Hirmu+ystävällisiä+ja+kohteliaita+olivat.+Ja+osaavia.+Aina+kun+avasivat+suunsa,+niin+tiesi+jo+etukäteen,+että+silkkaa+asiaa+on+tulossa.+No,+asiantuntijoiden+konklaavejahan+ne+olivatkin.
Noita+tulppaanimeriä+olisi+ollut+mukava+nähdä+ihan+läheltä,+mutta++vain+lentsikasta+tehtyjä+havaintoja+niistä+pääsin+tekemään.+"Taas+on+tulppaaneissa+turvallaan"...riimitteli+aikoinaan+joku+koiranleuka.
Rapunen+toivotteli+hyvää+teatteri-iltaa+-+kiitos+-+ja+kyseli+kappaleesta,+joka+olikin+jotain,+mitä+kukaan+meistä+osannut+odottaa.+Kyseessä+oli+amerikkalaisen+Will+Enon+monologi+Thom+Pain,+suom.+Tuulesta+temmattu.+Ja+sitä+se+olikin+ainakin+tällaisen+tavallisen+katselijan+perspektiivistä.+Siippa+sanoi,+ettei+edes+hilse+pölissyt,+kun+meni+niin+korkealta+yli:).+Jollain+nettisivulla+näin+po.+"näytelmästä"+kuvaavan+arvion,+että+teksti+on+tajunnan+virtaa.+Aikoinaan+ylistäviä+arvosteluja+po.+monologi+on+saanut,+mutta+ehkä+sitä+täytyis+kuunnella+useamman+kerran+päästäkseen+jyvälle.+No,+nyt+saan+laittaa+kulttuurin+mustaan+kirjaani+merkinnän:+nähty+ja+kuultu+80+min+uudempaa+teatteritaidetta.
Olipas+makkarasoppa+hyvää+taas+pitkästä+aikaa.+Aika+vilakanvilpoisen+kettislenkin+jälkeen+lämmitti+mukavasti.+Viimeksi+kettisten+kanssa+olenkin+ulkoillut+paljon+ennen+joulua+tuon+koiven+takia.+Nyt+yritän+aloittaa+uudelleen.+Vähän+lonkka+juilii,+mutta+ehkä+se+siitä+taas+rauhottuu.+Onneksi+on+tuo+siippa+pysynyt+liikuntakunnossa.+Olisi+ollut+koirapojille+tylsää+maata+kaiken+päivää+kaksistaan+aidatussa+tilassaan.+Kyllähän+ne+pärjäväät,+sen+verran+isoja+ovat,+mutta+juuri+tuo+päivän+pituus+isäntäväen+töissä+ollessa+on+koirallekin+puuduttavaa.+Tai+niin+ainakin+luulen.+
Hyvää+alkanutta+viikkoa.+Aina+vain+enemmän+kohti+kevättä+-+uusi+lumi+on+vanhan+surma;+täällä+etelässäkin+sitä+on+tullut+puoli+senttiä.
27.01.2020 13:56
Pyhäpäivää!
+Kevään+uhka+vain+voimistuu.+Talitintitkin+jo+sitä+kuuluttavat.+Aurinko+häiritsee+kirkkaudellaan+tietsikan+tuijottamista.+Istumapaikan+vaihto+toiseen+huoneeseen+auttaisi,+mutta+takapuoleni+on+lähes+kasvanut+kiinni+tämän+oman+sohvani+nahkaan.+Siipalla+omassa+sohvassaan+sama+ongelma:)+-++Mitäs+sanoo+Rapunen,+joko+se+kevät+ihan+oikeesti+tulee?;)
Kohtapuoleen+olisi+meininki+lähteä+pitkästä+aikaa+teatteriin.+En+ole+moneen+vuoteen+käynyt.+Aikoinaan+kyllä+aika+useinkin,+mutta+minut+ajoi+teatterisaleista+pois+esitystavan+muutos:+näytelmä+kuin+näytelmä,+niin+repliikit+pääasiassa+huudettiin.+
Onkohan+vuosien+mittaan+ihmisten+kuulo+huonontunut.+Ei+ennen+tarvinnut+näyttelijän+lavalla+huutaa+ja+silti+hyvin+kuultiin.+Veikkaan+että+nytkin+kuuluisi+hyvin,+mutta+tämä+aika+taitaa+vaatia+melua.+Teatterissakin.+Ei+sitten+ihme,+että+hiljaisuusretriitit+ovat+suosittuja.
Nyt+rakentamaan+naama+ja+vaihtamaan+kotiverkkarit+juhlaverkkareihin.+Pitäkää+Suomi+siistinä!
26.01.2020 14:20
Minkäs+makean+se+robo+nyt+poisti?+En+kerinnyt+nähdä.+LiisaO:n+linkkaama+C:n+kipale+kyll+vielä+on+ketjussa.
Hittolainen,+minä+en+saanut+tuosta+nykyilmaisujen+listasta+kuin+5+oikein.+Jos+olisin+pistänyt+ekan+mieleen+tulevan,+olisi+tullut+jopa+7.+Se+on+vähän+ninku+minun+lottoni:+meinaan+laittaa+jonkun,+sitten+en+laita,+ja+sitten+se+meinaamani+olisi+ollutkin+oikein.
MEinasin+mennä+saunan+jälkeen+pukkia+nauttimaan+terdelle,+mutta+tuuli+hyyti,+joten+aika+äkäseen+tulin+sisään.+Ei+sittenkään+ole+vielä+kevät:)
25.01.2020 19:49
Rupesin+aran+liittämän+linkin+innoittamana+tutkimaan+Wikipediasta+Carpentersien+historiaa.+Melkoisen+paljon+tekstiä+on+heistä+saatukin+aikaan.+Äkkiseltään+tuntuu,+että+ehkä+vain+Beatleseista+on+enemmän+"tavaraa"+W:ssa.+C:n+musaa+kyllä+tuli+kuunneltua+nuorena+paljonkin,+mutta+en+tiennyt,+että+ovat+olleet+niin+suosittuja.+Enkä+tiennyt+sitä,+että+Karen+kuoli+jo+33v:aana+anorexian+seurauksiin.
Lapsen+hukkumisesta+on+tullut+minulle+varmaan+loppuelämäni+kestävä+trauma.+Aikoinaan+näin+unta,+että+pojapoikamme+hukkui+mökkirantaamme.++Se+uni+melkein+kävi+toteen+eräällä+lomamatkalla.+Eräänä+aamuna+altaalla+kaikki+aikuiset+kiinnittivät+huomiota+juuri+hetki+aiemmin+uimaan+oppineeseen+tyttöön,+eikä+kukaan+huomannut,+että+poika+3v.+oli+hypännyt+altaaseen+ilman+käsivarsiin+laitettavia+kellukkeita.+Kunnes+sitten+joku+alkoi+kysellä+pojan+perään.
+Silloin+näimme+pojan+räpiköivän+altaan+pohjalla,+vaalea+pitkä+tukka+vedessä+liehuen+ihan+samoin+kuin+unessani.+Äitinsä+sukelsi+perään+ja+sai+pojan+ylös.++Mitään+ei+hänelle+onneksi+käynyt.+Ei+edes+vettä+vetänyt+henkeensä.+Me+kaikki+olemme+sitä+mieltä,+että+vauvauinti+hänet+pelasti;+ei+hätääntynyt+ja+kiskaissut+mitä+lie+myrkkyjä+sisältävää+vettä+keuhkoihinsa.+Uni+ja+tuo+tapahtuma+ovat+mielessäni+aina,+ihan+kuin+ne+olisivat+tapahtuneet+eilen.
Ja+nyt+saunaan.+Se+on+kylypäev,+sanoi+siippani+isotäti.
25.01.2020 19:04
Kaunis+tanka.+Olen+aika+huono+lukemaan+runoja,+mutta+silloin+tällöin+suomalalaisten+lisäksi+juuri+tankoja.+Tankat,+siis+ainakin+ne,+mitä+olen+lukenut+ovat+kauniita,+kuten+lähes+kaikki+japanilainen.
Tankoja+kirjoitin+minäkin,+kun++lukion+äidinkielen+opettaja+käski.+Ne+olivat+tavallaan+helppoja,+kun+niiden+rakenteessa+on+se+tietty+kaava.+Mutta+jotta+koululikka+pystyisi+siihen+kaavaan+sisältämään+jotain+sanottavaa+olikin+sitten+jo+eri+asia.+Äikän+maikka+oli+runouden+ihailija,+ja+halusi+viedä+oppilaansakin+siihen+maailmaan.+
Työelämässä+minulla+oli+japanilainen+kollega,+joka+toi+aina+kokouksiin+meille+muille+jäsenille+japanilaisia++tuomisia.+Ei+mitään+suurta+-+kynäpakkauksia,+muistikirjoja,+kalentereita,+servettejä,+lasinalusia,+pieniä+leivonnaisia...-+mutta+kaikki+pakattu+silmään+hivelevän+kauniisti.+Joitakin+niitä+pakkauksia+minulla+on+tallella+veiläkin,+avaamatta.+Minä+(kaiketi+koska+oli+konklaavin+ainut+naisjäsen)+sain+myös+kerran+aivan+taivaallisen+kauniin+viuhkan,+joka+on+nyt+joidenkin+muiden+itämaisten+muistoesineiden+kanssa+vitriinihyllyssä+katseltavana.+Ei+valitettavasti+ole+tullut+tilaisuutta,+missä+olisin+voinut+sitä+käyttää.
Tänään+on+ollut+ihan+keväisen+tuntuinen+päivä.+Siitä+inspiroituneena+siivosin+puoli+päivää,+siitä+saakka+kun+aamukahvin+sain+juotua+ja+lehdet+luettua.+Mattojakin+tuulettelin+pitkään+"kevätauringossa".+Siivoaminen+on+inhaa,+mutta+palkinto+siitä+on+parhaasta+päästä:+kupillinen+kahvia,+ruunekreenin+kanssa,+siivotun+huushollin+ominaistuoksua+samalla+nuuskien.+No,+en+sentään+ihan+yksin+rehkinyt.+Siippa+veteli+imuria+perässään+ihan+kiitettävällä+intensiteetillä.
Nyt+siis+kaffea+kuppiin+ja+herkuttelemaan.
Hyvää+lauantai-iltaa+jokaiselle+iikalle!
25.01.2020 15:12
Ihmisyys,+epärehellisyys,+totuus,+peiliin+katsominen,+mitä+minusta+ajatellaan+ym.++ääliömäiset+ilmaisut,+joille+selitystä+ei++pyytämälläkään+saa,+kuuluvat+alin+vakiosanastoon+samalla+mitalla+kuin+sonnin+kiro-+ja+muut+solvaussanat.+Sonnilla+sentään+"kansan"+kieltä,+mutta+Alin+kieli+jotain+sfääreissä+leijailevaa,+tyhjyyttään+kumisevaa+sanastoa.
22.01.2020 22:19
Jos+olen+Alin+jotain++sanomista+"peukuttanut",+on+se+ollut+itse+asian+hyväksi+toteamista.+Mutta+että+houkuttelisin...huhhuh,++älä+unta+nää.++Josksu+olisin+voinut+kyllä+ihan+ystävällisessä+hengessä++kirjoitella,+mutta+ei+enää+moneen+aikaan,+sen+jälkeen+kun+kävi+selväksi+kuinka+helppo+manipuloitava+hänkin+on.+Kumpikin+teistä+on+minulle+mieluisista+miehen+malleista+yhtä+kaukana+kuin+yö+on+päivästä.
22.01.2020 18:24
Edsonnilla+on+vilkas+mielikuvitus.+Lisäksi+hän+suggeroi+itsensä+vihaan,+jota+sitten+purkaa.+Muutenhan+hän+halkeaisi+siihen,+ja+"siihen+loppuis+hiiren+virsi+katkeisi+kanan+laulu".++Kun+ei+pääse+kotona+päästelemään,+niin+joku+väylä+pitää+vihan+purkamiselle+olla+(pelastukseksi+eukolleen!),+ja+siihen+sovimme+hyvin+me+mummot,+joista+hän+ja+Ali+tosiaan+keksivät+milloin+mitäkin,+uskoen+itsekin+omia+horinoitaan.+
No+siinähän+on+sitten+kaksi+samanlaista+horisijaa.
Olen+Alilta+joskus+kysynyt,+mitä+hän+solvauksillaan+oikeasti+tarkoittaa,+mutta+ei+vastausta,+Olen+myös+sonnilta+kysynyt,+mitä+hän+odottaa+tapahtuvaksi,+kun+oikein+törkeitä+kirjoittaa.+Ei+vastausta.+Siis+räähkät+ovat+tyhjänpuhujia.
22.01.2020 18:02
78 / 86