Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

1720

1. Haa,+teen+kuvakaappauksen+ja+toimitan+kiroiluviestisi+silakoille.yt
  2. Halvalla+tosiaan+menee+tuo+talo+ynnä+iso+tontti+ja+piharakennukset.+Hiljakkoin+on+ollutkin+mediassa+juttua+asuntojen+arvon+laskusta+lähes+kaikkialla+muualla+kuin+pääkaupnkiseudulla+ja+muiden+isompien+kaupunkien+alueilla.Jossain+vaiheessa+siskon+kanssa+tuumimme+ostavamme+äitimme+kotikylältä+kämpän,+mihin+äiti+olisi+voinut+muuttaa.+Silloin+sai+asuntoja+sielläkin+pikkurahalla.++Kyseisestä+asuntoyhtiöstä+selvisi+kuitenkin+ikäviä+asioita,+joten+jätettiin+kauppa+sikseen.+Nyt+tuo+asunto+ei+maksaisi+sitäkään,+hinnat+ovat+vain+laskeneet+näinä+vuosina."Pipo+päässä+pakkasella...",+lauloi+Frimankin.+Se+onkin+viisas+juttu.+Mutta+se+ei+ole+viisasta,+että+ravintolan+ruokapöydässä+aikuisetkin+miehet,+murkuista+puhumattakaan+istuvat+pipo+päässä.+Sinulla,+LiisO+olisi+naisena+ollut+oikeus++tehdä+niin.Monet+tavat+ovat+muuttuneet,+eikä+sille+mitään+voi.+Jotkut+nykytavat+kuitenkin+ottavat+pattiin,+ja+yksi+niistä+on+juuri+tuo+poikien+ja+miesten+istuminen+ruokapöydässä+pipo+tai+lippis+päässä.+Ehkä+pakkasilla+jo+karvalakkikin+pysyy+korvilla,+niillä+joilla+sellainen+(siis+lakki)+on.++Kaikki+muuttuu,+kaikki+muuttuu...Taitaa+tuo+siippanikin+jo+tulla+vanhaksi,+tai+minä;).+Päivällä+pyysin+tekstarilla+häntä+tuomaan+kaupasta+tuoretta+rosmariinia+pataruokaan,+jota+meinaan+laittaa+huomiseksi.+Hän+ei+ekasta+kaupasta+sitä+löytänyt,+ja+toisestakin+vasta+pitkän+etsimisen+jälkeen.+Niin+tuli+hän+kotiin+yrttipuska+kainalossaan.+Kotona+sitten+huomattiin+pussin+kyljessä+lukevan:+rucola.+No,+ei+se+mitään.+Ruokaan+kuuluukin+rakuuna,+joka+minun+tekstarissani+oli+sitten+muuttunut+rosmariiniksi.+Nyt+sitten+saa+kuivattu+rakuuna+kelvata.Aurinkoista+loppupäivääkin!
  3. Ja+äijänräähkät+vielä+ihmettelevät,+kun+eivät+saa+olla+rauhassa.+Ed+sonnilla+taas+seuran+puute,+kun+pitää+tänne+tulla+läyskyttämään.+Ei+voi+kuin+todeta,+että+hoitoa+tarttisivat+molemmat.+Mummojen+vierihoitoa+kai+ovat+vailla:))Tänään+jotenkin+jo+näkyy,+että+päivä+on+pidempi.+Aamusella+aurinkokin+näkyi+vähän+aikaa.+Mutta+ulkona+on+nyt+tosi+koleaa,+tuuli+menee+läpi+luiden+ja+ytimien.+Enkä+ollut+ulkona+kuin+sen+verran,+mitä+parkkikselle+ja+takaisin+aikaa+kului,+eikä+se+ole+paljon.Juuri+nyt,+tuohon+keliin+ei+tee+mieli+mennä,+mutta+onneksi+en+vielä+saakaan,+kun+vielä+pitää+lepuuttaa+koipea.+Loppuviikosta+ehkä+jo+pieni+kävely+onnistuu.+Ei+kuitenkaan+vielä+kettislenkki,+joita+ihan+jo+odotan.+Tuntuu,+että+tässä+sisätiloja+mittaillessa+jo+happikin+loppuu,+kun+ei+pääse+liikkeelle+sitä+ulos+haukkaamaan.HS:ssa+oli+juttu+saksalaisesta+vihasta.+Ihan+älyttömäksi+on+mennyt,+kun+jo+käydään++kimppuun,+tapetaankin+sen+vuoksi,+että+joku+on+eri+mieltä+jonkun+toisen+kanssa.+No,+eiväthän+nuo+tappojutut+täällä+meidänkään+ketjussa+tuntemattomia+ole.+Ihminen+osaa+olla+hirviö+toiselle+ihmiselle.Somessahan+sitä+vihaa+on+helppo+kehittää+ja+kerätä+itseensä,+ja+joillekin+sitä+kertyy+niin+paljon,+etteivät+enää+hallitse+itseään+ja+tekemisiään.+Kunnon+rangaistukset+niistä+pitäisi+antaa,+mutta+mieluummin+syyllistetään+uhri+kuin+tekijä.+Niinhän+se+on+ainakin+täällä+Suomessa.Vaan+nyt+omatekoisen+hernarin+kimppuun.Hyvää+alkanutta+viikkoa!
  4. Meillekin+on+apteekissamme+tuputettu+kanta-asiakkuutta.+Ei+siitä+ainakaan+meille+ole+mitään+hyötyä.+Pitäisi+ostaa+n.+900€:n+edestä+ja+sen+jälkeen+saisi+käsikauppatavarasta+2%:n+alennuksen.+Lisää+alennusta+saa,+jos+ostot+menevät+paljon+yli+900:n,+en+muista+mikä+se+seuraava+etappi+on.+Meistä+kahdesta+vain+minulla+on+kaksi+vakilääkettä,+siipalla+ei+mitään.+Onneksi+niin.+Vitamiineja+ja+särkylääkettä++ostamme+tarvittaessa,+mutta+ei+niistä+reseptilääkkeidenkään+kanssa+vuodessakaan+tule+900:aa.+Nyt+sain+kyllä+kinttuuni+semmoisen+kassillisen+kipu-+ja+tulehduslääkkeitä,+että+pärjään+niillä+varmaan+loppuelämäni.+Eikä+niistäkään+laskua+monta+kymppiä+kertynyt.
  5. Hyvää+iltapäivää!Täälläkin+apteekki+hoitaa+tervarin+kautta+saatujen+reseptien+uusimisen,+eikä+maksa+mitään.+Yksityisen+reseptit+pitää+itse+hoitaa.+No,+eipä+sekään+mikään+iso+vaiva+ole.+Yksityiselle+sentään+pääsee+puhelimella,+mikä+on+nykyään+mahdottomuus+tervarin+kyseessä+ollessa.+Jokaisen+numeron+päässä+siellä+automaatti+lupaa+soittaa+takaisin+ennemmin+tai+myöhemmin.+Joskus+soitetaan+"tänään"+ja+joskus+"huomisen+päivän+aikana".+Aika+urpoa+toimintaa.Omakannassa+minustakin+on+vain+osa+tiedoista.+Yritin+eilen+etsiä+vuosi+sitten+otettujen+labrojen+tuloksia,+mutta+ei+ollut+kuin+luettelo+silloin+otettavaksi+määrätyistä+kokeista.+Kahta+vuotta+vanhemmista+löytyivät+myös+tulokset.+Minä+en+tunne+kannan+sielunelämää,+joten+ei+mitään+käsitystä,+mitä+sieltä+löytyy/pitäisi+löytyä.+Jostain+kyllä+olen+ymmärtänyt,+että+siellä+pitäisi+olla+kaikki.+Minusta+ei+ainakaan+ole.+Hammaslääkäriltäni+on+kuitenkin+vissiin+tallessa+kaikki+käyntini+kolmekymmenen+vuoden+ajalta;+tapahtumien+lista+on+pitkä+kuin+nälkävuosi.+Po.+listaa+ei+ollut+vielä+viime+vuonna,+eli+uusi+juttu+minun+kohdallani.+Saas+nähdä+pistääkö+siitä+ensi+käynnin+yhteydessä+minulle+laskun.+No,+seuraava+käynti+on+ensi+syksynä,+joten+kerkiän+hyvin+säästää+sen+varalle;))Tänään+oli+lehdessä+juttu+jonkun+firman+kadonneista+posteista.+Meille+tulee+HS:n+paperiversio+oven+luukusta,+yleensä+aamuyöllä+kahden,+kolmen+aikoihin,+ja+usein+lehden+välissä+on+oikeatakin+postia,+tilaamiamme+lehtiä,+kirjeitä.+Viimeksi+oli+mukana+mm.+ilmoitus+Postissa+noudettavissa+olevasta+paketista.HS:n+jakeluongelmia+taannoin+setviessäni+lehden+asiakaspalvelun+kanssa+kerroin+noista+posteista.+Täällä+HS:n+oma+jakeluyhtiö+hoitaa+lehtien+varhaisjakelun,+mutta+jotenkin+Postikin+siinä+sählää+mukana,+koska+senkin+kuljettamaa+tavaraa+jakelun+mukana+kulkee.+Liekö+sitten+Posti+hävittänyt+saamatta+jääneet+HS:tkin.+Sehän+osaa+sen+homman,+siis+postin+hävittämisen.Voi+hitsi,+mitä+nostalgiaa+juuri+nyt+tarjoaa+eräs+nettiradiokanava:+Dr:n++Kildaren+tunnusmusiikki,+nuoruuteni+ihana+telkkarin+lääkärisarja.+Toinen+ihana+oli+Ben+Casey.+Siitähän+tehtiin+rokkipiisikin,+jonka+sanat+taidan+vieläkin+osata.+Muistavatko+muut+rouvat?+Miehet+ehkä+eivät.+Whookin+taisi+makoilla+silloin+vielä+vaunuissa+vaipoissaan.+-+Oi,+niitä+aikoja!