Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
profiilit
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Haa,+teen+kuvakaappauksen+ja+toimitan+kiroiluviestisi+silakoille.
yt
22.01.2020 17:24
Vesimies+olen+minäkin.+Synttärit+tulossa,+mutta+niiden+vietosta+ei+puhettakaan,+etenkään+kun+en+täytä+mitään+tasa-+tai+puolivälinkään+lukuja.+Ei+meillä+muutenkaan+synttäreitä+ole+vietetty,+siipan+tasavuosipäivänä+tarjottiin+kotona+pullakahvit+ja+siinä+se.
Keväällä+kyllä+meinaamme+pientä+juhlaa+pitää.++Siipan+kanssa+tulee+täyteen+tasavuodet+yhdessä+-+se+kyllä+on+pienen+juhlan+arvoinen+-+ja+menemme+koko+perhe+pienelle+reissulle.+Siellä+on+tiedossa+hyvää+ruokaa+ja+nuorisolle+muutakin+mukavaa.
Täällä+meidän+kunnassa+ovat+vissiin+alkaneet+entisestään+säästää+sote-rahoja.+Vuositarkastuskäyntiä+ei+nyt+sitten+ollutkaan,+vaan+asiat+hoidettiin+puhelimessa.+Labrat+kävin+otattamassa+tervarissa+viime+viikolla+ja+nyt+sitten+puhelimessa+luettiin+madonluvut.+Labroissa+ei+ollut+mitään+huomautettavaa+ja+"hoitosuunnitelmana"+on++vuoden+päästä+labrat+uusiksi,+ellei+sitä+ennen+mitään+kummaa+tule.+Koipikin+alkaa+olla+jo+kunnossa+ja+pääsen+ensi+viikolla+harjoittelemaan+kävelyä.+Oikein++hyvä+kuin+sain+täältä+kotisohvalta+käsin+asiat+hoidettua,+eikä+tarvinnut+lähteä+tuonne+tuuleen+ja+tuiskuun.
Edsonnikin+taas+sekoilee.+Milloin+olen+savolaiskorkkiruuvi,+milloin,+lehmä,+milloin+kana,+joka+päästelee+metaaneja,+milloin+määin.+Ei+osaa+päättää,+mikä+olisin.+Minullakin+alkaa+olla+identiteettiongelma:)))
22.01.2020 17:23
Halvalla+tosiaan+menee+tuo+talo+ynnä+iso+tontti+ja+piharakennukset.+Hiljakkoin+on+ollutkin+mediassa+juttua+asuntojen+arvon+laskusta+lähes+kaikkialla+muualla+kuin+pääkaupnkiseudulla+ja+muiden+isompien+kaupunkien+alueilla.
Jossain+vaiheessa+siskon+kanssa+tuumimme+ostavamme+äitimme+kotikylältä+kämpän,+mihin+äiti+olisi+voinut+muuttaa.+Silloin+sai+asuntoja+sielläkin+pikkurahalla.++Kyseisestä+asuntoyhtiöstä+selvisi+kuitenkin+ikäviä+asioita,+joten+jätettiin+kauppa+sikseen.+Nyt+tuo+asunto+ei+maksaisi+sitäkään,+hinnat+ovat+vain+laskeneet+näinä+vuosina.
"Pipo+päässä+pakkasella...",+lauloi+Frimankin.+Se+onkin+viisas+juttu.+Mutta+se+ei+ole+viisasta,+että+ravintolan+ruokapöydässä+aikuisetkin+miehet,+murkuista+puhumattakaan+istuvat+pipo+päässä.+Sinulla,+LiisO+olisi+naisena+ollut+oikeus++tehdä+niin.
Monet+tavat+ovat+muuttuneet,+eikä+sille+mitään+voi.+Jotkut+nykytavat+kuitenkin+ottavat+pattiin,+ja+yksi+niistä+on+juuri+tuo+poikien+ja+miesten+istuminen+ruokapöydässä+pipo+tai+lippis+päässä.+Ehkä+pakkasilla+jo+karvalakkikin+pysyy+korvilla,+niillä+joilla+sellainen+(siis+lakki)+on.++Kaikki+muuttuu,+kaikki+muuttuu...
Taitaa+tuo+siippanikin+jo+tulla+vanhaksi,+tai+minä;).+Päivällä+pyysin+tekstarilla+häntä+tuomaan+kaupasta+tuoretta+rosmariinia+pataruokaan,+jota+meinaan+laittaa+huomiseksi.+Hän+ei+ekasta+kaupasta+sitä+löytänyt,+ja+toisestakin+vasta+pitkän+etsimisen+jälkeen.+Niin+tuli+hän+kotiin+yrttipuska+kainalossaan.+Kotona+sitten+huomattiin+pussin+kyljessä+lukevan:+rucola.+No,+ei+se+mitään.+Ruokaan+kuuluukin+rakuuna,+joka+minun+tekstarissani+oli+sitten+muuttunut+rosmariiniksi.+Nyt+sitten+saa+kuivattu+rakuuna+kelvata.
Aurinkoista+loppupäivääkin!
21.01.2020 14:07
Telkassa+näytettiin+jostain+puhkeamassa+olevia+kirsikan+kukkia.+Olisikohan+ollut+jossain+Turun+suunnalla.+Täälläkin+pajunkissoja+oli+jo+paljon+ennen+joulua.
Uskaltaako+joku+luistella+moisella+kapealla+jääkaistaleella!+Minä+en+ainakaan+uskaltaisi.+Sata+kertaa+mieluummin+lähtisin+myös+kukkamessuille.+Varmaan+upeaa+katseltavaa.+Jo+kukkakaupassa+on+ihanat+näkymät,+kun+kukkia+on+niin+paljon.+Kotona+on+maljakossa+yleensä+vain+muutama,++mutta+kauniita+ovat+ja+antavat+hyvän+mielen+niinkin.
20.01.2020 16:46
Seuran+puutehan+heillä+on.+Yksinpuhelua+pääasiassa+harrastavatkin+(joutuvat+harrastamaan),+kumpikin+omiaan.+Alin+peräämästä+keskustelusta+ei+ole+tietoakaan.+Kuka+noihin+Alin+litanioihin+kantaa+jaksaa+ottaakaan,kun+ei+niitä+jaksa+edes+lukea.+Ovat+niin+sekavaa+keiltä+ja+joka+toisella+rivillä+kaiken+lisäksi+solvaa+mummoja,+täysin+ko.+kirjoituksen+aiheen+ulkopuolelta.
Nyt+on+vain+edsonnilla+tiukka+paikka,+kun+on+lupautunut+omimaan+"silakoiden"+tavat+ja+kirjoittamaan+siististi,+ystävällisessä+hengessä,+kiroilematta.+Täytyypä+täällä+ottaa+kuvakaappaus+ja+heti+lähettää+ryhmälle+tiedoksi,+jos+semmoisia+sonni+vielä+tänne+syytää;)).
20.01.2020 16:26
Ja+äijänräähkät+vielä+ihmettelevät,+kun+eivät+saa+olla+rauhassa.+Ed+sonnilla+taas+seuran+puute,+kun+pitää+tänne+tulla+läyskyttämään.+Ei+voi+kuin+todeta,+että+hoitoa+tarttisivat+molemmat.+Mummojen+vierihoitoa+kai+ovat+vailla:))
Tänään+jotenkin+jo+näkyy,+että+päivä+on+pidempi.+Aamusella+aurinkokin+näkyi+vähän+aikaa.+Mutta+ulkona+on+nyt+tosi+koleaa,+tuuli+menee+läpi+luiden+ja+ytimien.+Enkä+ollut+ulkona+kuin+sen+verran,+mitä+parkkikselle+ja+takaisin+aikaa+kului,+eikä+se+ole+paljon.
Juuri+nyt,+tuohon+keliin+ei+tee+mieli+mennä,+mutta+onneksi+en+vielä+saakaan,+kun+vielä+pitää+lepuuttaa+koipea.+Loppuviikosta+ehkä+jo+pieni+kävely+onnistuu.+Ei+kuitenkaan+vielä+kettislenkki,+joita+ihan+jo+odotan.+Tuntuu,+että+tässä+sisätiloja+mittaillessa+jo+happikin+loppuu,+kun+ei+pääse+liikkeelle+sitä+ulos+haukkaamaan.
HS:ssa+oli+juttu+saksalaisesta+vihasta.+Ihan+älyttömäksi+on+mennyt,+kun+jo+käydään++kimppuun,+tapetaankin+sen+vuoksi,+että+joku+on+eri+mieltä+jonkun+toisen+kanssa.+No,+eiväthän+nuo+tappojutut+täällä+meidänkään+ketjussa+tuntemattomia+ole.+Ihminen+osaa+olla+hirviö+toiselle+ihmiselle.
Somessahan+sitä+vihaa+on+helppo+kehittää+ja+kerätä+itseensä,+ja+joillekin+sitä+kertyy+niin+paljon,+etteivät+enää+hallitse+itseään+ja+tekemisiään.+Kunnon+rangaistukset+niistä+pitäisi+antaa,+mutta+mieluummin+syyllistetään+uhri+kuin+tekijä.+Niinhän+se+on+ainakin+täällä+Suomessa.
Vaan+nyt+omatekoisen+hernarin+kimppuun.
Hyvää+alkanutta+viikkoa!
20.01.2020 13:17
Mitä+enemmän+hajuista+puhuvat+sitä+varmemmaksi+käy+tosiasia,+että+itse+elävät/ovat+eläneet+noissa+hajuissa.+Eihän+niistä+muuten+noin+asiantuntevasti+voi+puhua;))
19.01.2020 16:58
Juuri+näin.+Vaikka+me+mummot+emme+edes+alia+muistaisi+aliin,+niin+joka+käänteessä+kyllä+meitä+muistaa.+Ja+kehtaa+sitten+ihmetellä,+missä+ketjussa+pääsisi+meistä+eroon.+Jos+lakkaisi+itse+toistelemasta+viestistä+toiseen+noita+solvausnimityksiään+niin+voisi+saadakin+rauhan.
19.01.2020 16:54
Suattaap+olla+nii,+tai+sit+suattaap+ettei+ole.+Minulta+on+kyllä+kirjautuneitakin+kirjoituksia+poistettu,+mutta+huomattavasti+harvemmin+kuin+vain+allekirjoitettuja.+Kai+tosiaan+robolla+joku+"satunnaisotanta"+käytössä,+paino+kuitenkin+kirjautumattomilla.
Oli+kuin+vain,+niin+kyllä+tosiaan+viluttaa,+kun+viedään+ihan+"viattomiakin"+kirjoituksia,+kun+taas+useimmat+naapureiden+kirjoittamat+solvaukset+saavat+jatkaa+olemassaoloaan.
19.01.2020 16:10
Yksi+vanhan+kansan+luoma+ennuste+pitää+paikkansa+tänäkin+päivänä:+jos+vappuna+on+lunta+katolla,+niin+sitä+on+maassakin.+Ja+toinen:+jos+kunnia+menee+niin+maine+kasvaa.
19.01.2020 14:18
Tuo+naispomoilu+on+muotia+ainakin+telkan+poliisisarjoissa.+Jopa+saksalaisessakin+sarjassa+on+nyt+naispomo.+Onkohan+poliisipomo+jotenkin+niin+erikoinen+rooli,++että+nainen+siinä+asemassa+on+ohjelman+tuottajalle+iso+suosion+takaava+ratkaisu.+Ihan+ok,+mutta+kun+kohta+kaikki+poliisipomot+on+naisia,+niin+ei+sekään+tasapuolista+ole.+Sitäpaitsi+niistä+naisista+on+tehty+aika+rasittavia+tyyppejä,+ei+mitenkään+tavanomaisia.
Äskettäin+kehuin+täälläkin+yhden+parkkifirman+äppiä.+Nyt+en+kehu.+Hyvä+se+olikin+tähän+päivään+saakka,+kunnes++äsken+ilmoittivat,+että+viimeisimmän+parkkimaksun+maksaminen+ei+ollut+onnistunut.+Yritin+ohjeen+mukaan+mennä+firman+sivuille+hoitamaan+asiaa,+mutta+kun+piti+sinne+kirjautumani+(kuten+aina+nykyään+pitää+tehdä+joka+paikkaan)+ja+siinä+kohdassa+laittaa+puhelinnumero,+niin+herjasi,+että+puh.numeroni+on+jo+käytössä.+Totta+helkkarissa+on,+kun+äppiä+ladatessa+siihen++pitää+numero+ilmoittaa.+No,+ottakoot+itse+uudelleen+yhteyttä.+Minä+en+korvaani+lotkauta+ennen+sitä.+Tämmöistä+tämä+älypuhelinaika+on.+Pah;(
19.01.2020 14:12
"...eli+että+luntakaan...".+Älä++hyvä+mies+usko+kaikkea,+mitä+ennustajaeukot+povaavat.+Ties+vaikka+sitä+vielä+tulisi+suut+silmät,+täyteen.+Aikahan+on+aivan+otollinen+vielä+lumelle.+Joten+älä+vielä+pistä+lumilapiotasi+naftaliiniin.+Meidänkin++kevytlapio+on+hyvässä+terässä+tuossa+terassin+nurkassa+odottamassa+työrupeamia.+Lunta+tulee+viimeistään+vappuna.+Usko+vain!+Ja+minä+sentään+olen+xammattilainen+näissä+jutuissa:))
19.01.2020 13:50
No,+paperirei'itin+sitten+kai+on+paperipaska!
Eilen+pistin+tänne+kaksi+viestiä,+aika+lähelle+samansanaisia,+koskien+Bondia,+sen+esittäjää+ja+musiikkia.+Kumpikin+viesti+poistettiin.+En+muuta+syytä+poistamiseen+keksi+kuin+että+robo+on+tasa-arvoniuhu.+Viestissäni+ponnekkaasti+kerroin+mielipiteeni+Bondin+sukupuolesta.+Käytin+ilmaisua+Bondko+naispuolinen,+ei+ikinä!+Ja+niin+läks.+Viestit+digiroskikseen.
Mutta+taas+on+uusi+päivä.+Alkaa+jo+kypsyttää+tämä+paikallaan+olo.+Vielä+pitäisi+alkavasta+viikosta+suurin+osa+vain+lokoilla+tuon+pahuksen+kintun+takia.+On+se+sen+verran+jo+tokeentunut+-+ehkä+kortisonipiikki+vaikuttanut+-+että+särkypilleriä+en+ole+ottanut.+Jospa+tämä+menisikin+ohi+nopeammin+kuin+lääkäri+ja+nettikin+uumoilivat,+eli+ei+kestäisi+sitä+kahta+vuotta.
Edelleen+märkää,+pimeää,+inhaa.+Olen+aina+tykännyt+lumesta+(talvella;),+ja+nyt+vielä+enemmän,+kun+tätä+mustaa+on+saatu+katsella+jo+monta+kuukautta.+Lumen+määrässä+tietysti+voisi+olla+joku+raja,+mutta+nyt+tuntuu+siltä,+että+metrikin+voisi+sitä+tulla.+Tosin+hyvähän+tässä+on+puhua+ja+toivoa,+kun+nykyään+siippa+tekee+lumityöt.+Eläkkeelle+jääntinsä+jälkeen+on+ne+hoitanut,+samoin+kuin+useimmat+kauppareissut,+pyykkikoneen+ja+tiskikoneet+ajamiset,+imurointiakin+välillä+harrastaa.+Ja+laulelee,+että+minä+vaan+tiskaan+astioita+ja+luudalla+lakasen+lattioita...
Leppoisaa+jatkoa+pyhäpäivälle!
19.01.2020 12:12
Meillekin+on+apteekissamme+tuputettu+kanta-asiakkuutta.+Ei+siitä+ainakaan+meille+ole+mitään+hyötyä.+Pitäisi+ostaa+n.+900€:n+edestä+ja+sen+jälkeen+saisi+käsikauppatavarasta+2%:n+alennuksen.+Lisää+alennusta+saa,+jos+ostot+menevät+paljon+yli+900:n,+en+muista+mikä+se+seuraava+etappi+on.+
Meistä+kahdesta+vain+minulla+on+kaksi+vakilääkettä,+siipalla+ei+mitään.+Onneksi+niin.+Vitamiineja+ja+särkylääkettä++ostamme+tarvittaessa,+mutta+ei+niistä+reseptilääkkeidenkään+kanssa+vuodessakaan+tule+900:aa.+Nyt+sain+kyllä+kinttuuni+semmoisen+kassillisen+kipu-+ja+tulehduslääkkeitä,+että+pärjään+niillä+varmaan+loppuelämäni.+Eikä+niistäkään+laskua+monta+kymppiä+kertynyt.
18.01.2020 15:09
Hyvää+iltapäivää!
Täälläkin+apteekki+hoitaa+tervarin+kautta+saatujen+reseptien+uusimisen,+eikä+maksa+mitään.+Yksityisen+reseptit+pitää+itse+hoitaa.+No,+eipä+sekään+mikään+iso+vaiva+ole.+Yksityiselle+sentään+pääsee+puhelimella,+mikä+on+nykyään+mahdottomuus+tervarin+kyseessä+ollessa.+Jokaisen+numeron+päässä+siellä+automaatti+lupaa+soittaa+takaisin+ennemmin+tai+myöhemmin.+Joskus+soitetaan+"tänään"+ja+joskus+"huomisen+päivän+aikana".+Aika+urpoa+toimintaa.
Omakannassa+minustakin+on+vain+osa+tiedoista.+Yritin+eilen+etsiä+vuosi+sitten+otettujen+labrojen+tuloksia,+mutta+ei+ollut+kuin+luettelo+silloin+otettavaksi+määrätyistä+kokeista.+Kahta+vuotta+vanhemmista+löytyivät+myös+tulokset.+Minä+en+tunne+kannan+sielunelämää,+joten+ei+mitään+käsitystä,+mitä+sieltä+löytyy/pitäisi+löytyä.+Jostain+kyllä+olen+ymmärtänyt,+että+siellä+pitäisi+olla+kaikki.+Minusta+ei+ainakaan+ole.+Hammaslääkäriltäni+on+kuitenkin+vissiin+tallessa+kaikki+käyntini+kolmekymmenen+vuoden+ajalta;+tapahtumien+lista+on+pitkä+kuin+nälkävuosi.+Po.+listaa+ei+ollut+vielä+viime+vuonna,+eli+uusi+juttu+minun+kohdallani.+Saas+nähdä+pistääkö+siitä+ensi+käynnin+yhteydessä+minulle+laskun.+No,+seuraava+käynti+on+ensi+syksynä,+joten+kerkiän+hyvin+säästää+sen+varalle;))
Tänään+oli+lehdessä+juttu+jonkun+firman+kadonneista+posteista.+Meille+tulee+HS:n+paperiversio+oven+luukusta,+yleensä+aamuyöllä+kahden,+kolmen+aikoihin,+ja+usein+lehden+välissä+on+oikeatakin+postia,+tilaamiamme+lehtiä,+kirjeitä.+Viimeksi+oli+mukana+mm.+ilmoitus+Postissa+noudettavissa+olevasta+paketista.
HS:n+jakeluongelmia+taannoin+setviessäni+lehden+asiakaspalvelun+kanssa+kerroin+noista+posteista.+Täällä+HS:n+oma+jakeluyhtiö+hoitaa+lehtien+varhaisjakelun,+mutta+jotenkin+Postikin+siinä+sählää+mukana,+koska+senkin+kuljettamaa+tavaraa+jakelun+mukana+kulkee.+Liekö+sitten+Posti+hävittänyt+saamatta+jääneet+HS:tkin.+Sehän+osaa+sen+homman,+siis+postin+hävittämisen.
Voi+hitsi,+mitä+nostalgiaa+juuri+nyt+tarjoaa+eräs+nettiradiokanava:+Dr:n++Kildaren+tunnusmusiikki,+nuoruuteni+ihana+telkkarin+lääkärisarja.+Toinen+ihana+oli+Ben+Casey.+Siitähän+tehtiin+rokkipiisikin,+jonka+sanat+taidan+vieläkin+osata.+Muistavatko+muut+rouvat?+Miehet+ehkä+eivät.+Whookin+taisi+makoilla+silloin+vielä+vaunuissa+vaipoissaan.+-+Oi,+niitä+aikoja!
18.01.2020 14:43
Kuules+nyt+sonni.+Miten+nykynuorten+työfilosofia+sopii+sinun+hyväksymiesi+tekojen+listallesi?+Ei+ole+kauankaan+kun+joku+"guru"+kehotti+nuoria+etsimään,+vaikka+veisi+pitkäänkin,+sellaisen+työpaikan,+missä+viihtyy,+saa+totetuttaa+itseään+ja+omia+haaveitaan.+Palkkakin+olisi+sivuseikka.+Vapaamatkustustako?+Kyllä+ainakin+osin:+jos+ei+palkalla+elä+niin+varmasti+jonkun+asteinen+vapaamatkustaja+siinäkin+syntyy.+Järjettömyyttä?+Kyllä,+ainakin+sinun+kriteeriesi+mukaan.
16.01.2020 16:15
"...täällä+itse+kertomassa,+että+mikä+on+totuus."+Ehkä+onkin+sitten+parempi,+ettet+sitten+läheisistäsi+puhu,+jos+kerran+valehtelua+harrastat.+Hyvä,+että+sen+itsekin+tiedät.
16.01.2020 15:48
Meni+kaksi+kärpästä+samalla+iskulla:)+No+en+maksaisi+minäkään+Alin+luennoista.+En+jaksa+niitä+epistoloita+täälläkään+lukea.+Rivi+sieltä,+toinen+täältä+riittää+kertomaan+tyypin+sekopäisyydestä.+Ei+ihme,+että+kommentoijia+ei+ilmaantunut.+Olihan+siellä+useampi+nimimerkki+kirjoittamassa,+mutta+kaikki+paitsi+puosu+oli+Alin+omia.+Niin,+ja+taisi+maurakin+siellä+minun+lisäkseni+heittää+pari+kommenttia.+Niistä+sitten+koko+ketju+menikin+pilalle!+Aika+heikko+oli+yritys,+jos+pari+mummoa+sai+sen+kumoon:))
16.01.2020 14:47
Pehmohan+ei+kuulu+machon+repertuaariin.+Ja+perhe+on+sitä.+Eli+paree+pitää+piilossa.+Säkällä+joku+vieras+naislukija+saattaa+osua+ketjulle+ja+alkaa+ihailla+tuommoista+rohkeaa+oman+tien+kulkijaa+ja+suunsoittajaa.+Onhan+joku+suomalainen+nainen+mennyt+naimisiin+sen+toimittajapaloittelijankin+kanssa,+niin+miten+ei+tuommoinen+"miestenmies"+ja+naisia+sanoillaan+paloittelevakin+saisi+heitä+kiinnostumaan.+Jaa,+niin,+mutta+naisenhan+kyllä+pitäisi+olla+ulkomaalainen.+Ei+suomalainen+ole+mitään.
16.01.2020 14:21
Jos+keskusteluun+osallistuminen+-+tavalla+tai+toisella+-++pilaa+ketjun,+niin+yritäpä+ihan+leikin+päiten+miettiä,+kuinka+monta+ketjua+ystäväsi,+se+toinen+rikkiviisas,++olisi+saanut+pilattua+solvauksillaan,+jos+me+mummot+olisimme+yhtä+herkkähipiäisiä+kuin+sinä.+Koirat+haukkuu...
15.01.2020 20:41
79 / 86