Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

1720

1. Mistä+helkutista+olet+saanut+päähäsi,+että+tunnemme+olevamme+torjuttuja.+Ei+tässä+ole+yksikään+mummo+tehnyt+tykö+itseään+teille.+Jos+niin+luulette,+se+on+toiveajattelua.+Eiköhän+se+ole+niin+päin,+että+me+olemme+torjuneet+teidät,+kun+emme+ole+ruvenneet+toiveittenne+naisiksi:+nöyriä,+kapun+natsoja+ja+ylivertaista+viisauttanne++silmät+loistaen+ihailevia.+Joten+lukekaapa+vain+keskenänenne+niitä+torjutuksi+tulleen+hoito-ohjeita.Itse+olen+työurani+tehnyt+miesvaltaisissa+yhteisöissä.+Yksikään+mies+ei+ole+ollut+niin+"torjuttava"+kuin+te+(sanan+torjuttava+tilalla+voisin+käyttää+ikävämpää+ilmaisua,+mutta+joskus+pitää+käyttää+siistiä+kieltä).+Kapujen+natsoja+olen+katsellut+lähes+työkseni,+eikä+ne+tunnusmerkit+mitenkään+säväytä.++Joskus+kyllä+säväytti+se+natsojen+kantaja,+joka+kyllä+olisi+sen+tehnyt+ilman+natsojakin;)))PS.+Mikäs,+muuten,+sinut+Anonyymi-Ali+suututti+autismiin+ja+idiotismiin+liittyvässä+vastineessani+sinulle.+Sehän+oli+vain+peräänkuuluttamaasi+faktaa.+Vai+oletkos+sittenkin+"toisen+totuuden+mies".
  2. Aika+koholla+ovatkin+nuo+paineesi,+Cee.++Sauna+kyllä+niitä+alentaisi,+mutta+onko+sauna+hyväksi+reumalle,+josta+myös+kärsit?Me+käymme+saunassa+"vain"+pari+kertaa+viikossa.+Kummallakin+meillä+paineet+ovat+aika+alhaiset.+Minä+tosin+napsin+säännöllisesti+beetasalpaajia,+jotka+myös+alentavat+verenpainetta,+joten+en+voi+tehdä+suoria+johtopäätöksiä+saunan+vaikutuksesta+(minuun).+Siipalla+ei+ole+mitään+lääkkeitä+ja+hänellä+paineet+välillä+tosi+alhaalla.+Mutta+eivät+liian+alhaisetkaan+paineet+hyväksi+ole.+Jos+ei+muuta,+niin+voi+huipata+niin,+että+jalat+menee+alta,+ja+sitten+on+piru+merrassa+jos+(tämän+ikäinen!)+itsensä+siinä+rytinässä+rikkoo.Meilläkin+tänään+taas+saunailta.++Viime+aikoina+meillä+on+usein+ollut+saunvieraana+ystäväpariskuntakin.+Heidän+oma+talonsa+on+vesivahingon+takia+revitty+melkein+alkutekijöihinsä,+eikä+sijaiskodissaan+saunaa+ole.+He+ovat+myös+kovia+saunojia,+joten+ovat+käyneet+meilläkin+vajetta+paikkaamassa.Malmi+on+tullut+tutuksi+minunkin+perheessäni.+Siippani+ajoi+myös+aikanaan+lentolupakirjan+Malmilla.+Ties+vaikka+olisi+ollut+lankosi+kanssa+samoissa+ympyröissä.+Toinen+poikanikin+kävi+lentokoulun+Malmilla,+tosin+pyöriväsiipisten+puolella.+Itse+toimin+pitkään+Malmilla+eri+lentokoulujen+opettajana,+90-luvun+lopulla+ja+2000+alussa.+Eipä+taideta+enää+lentäjänplantuillekaan+luentoja+pitää,+vaan+tietsikalla+nekin+hommat+hoituvat.+Itsekin+olin+aikoinani+yhtä+CBT-ohjelmaa+tekemässä.+Se+ei+luultavastikaan+enää+ole+käytössä;+uuttahan+on+tullut+ja+tulee+kaiken+aikaa+enemmän+kuin+niitä+kukaan+kerkiää+ostaa.Onkohan+Rapunen+jo+toipunut+Bohemesta.+Siinä+on+sydämen++särkevä+tarina+sydäntä+särkevän+kauniin+musiikin+tahdissa.Ensi+jouluna+taidan+ottaa+LiisaO:sta+mallia+joulukuusen+hankinnassa.+Hankin+muovikuusen.+Se+oli+huulilla+jo+männä+jouluna,+mutta+sitten+poika+toi+appivanhempiensa+metsästä+tuoreen,+tuoksuvan+kuusen.+Ja+taas+olin+myyty.+Se+tuoksu+vie+mukanaan.+Mutta+kun+kuusesta+haluaa+päästä+eroon,+niin+sepä+ei+vie+neulasia+mukanaan+vaan+jättää+ne+asukkaan+riesaksi.+Niitä+on+tässä+juuri+imuroitu.+Juhannussiivoakin+tehdessä+neulasia+kuitenkin+vielä+löytyy.+Juuri+äsken+haki+poika+kuusen+raadon+hevostallille+vietäväksi.+Jos+minä+olisin+hevonen+en+korvaani+lotkauttaisi+piikkiselle+kuivalle+kuuselle.Nyt+kaaliboxin+kimppuun.+Tein+taas+illalla+ison+sellaisen.+Puolukkaa+kylkeen+ja+hyvää+on.Rauhaisaa+pyhää!
  3. Aamupäivää!Kyllä+minäkin+miedosti+kadehdin+optimisteja.+Itse+kyllä+aina+esim.+omia+poikiani+kannustan+ajattelemaan+positiivisesti,+että+asiat+tuppaavat+mennä+niin+kuin+on+tarkoitettu+(tuo+tarkoituskin+kai+voisi+olla+huono,+mutta+siitä+en+tietenkään+muistuta).+En+ääneen+negativisoi+(haa,+uusi+verbi?!),+mutta+mielessäni+kyllä.Tuon+pahuksen+kaaosteorian+takia+pitää+meidänkin+huushollissa+vähän+väliä+siivota:))?+Silti+meillä+aina+jonkin+asteinen+kaaos.+Siippa+sitä+tuppaa+järjestämään+kamoillaan,+joiden+kaikkien+pitäisi+aina+olla+käden+ulottuvilla,+vaikka+jotain+tavaraa+tarvittaisi+vain+kerran+vuodessa.+Nytkin+yhdessä+huoneessa+on+höyrypesuri+osineen+odottamassa+jotain+toimenpidettä,+Minä+vain+en+tiedä,+mikä+toimenpide+on+kyseessä.+Noh,+leikki+sikseen.+Mutta+ei+leikkiä,+ettei+puolet+siitä+totta.Olette+puhuneet+mm.+unista.+Miten+voisi+tulkita+unta,+jota+nukkuja+näkee+enemmän+kuin+yhden+kerran?+Minä+näen+sellaisia.+Yksi+uni+tapahtuu+Kairossa+(,missä+en+koskaan+ole+käynyt).+Olen+eksyksissä+jollain+pimeällä+kadulla,+jonka+varrella+puuhökkeleitä,+joka+katu+päätyy+sillan+alle+joen+rannalle.+Saman+unen,+katukin+aina+ihan+samanlainen,+olen+nähnyt+kolme+kertaa+-+olen+merkinnyt+unen+talteen+toisen+"näyttö"kerran+jälkeen.+Tapahtumia+ei+unessa+ole+muita+kuin+tuo+eksyminen+ja+sen+myötä+pelko+sisuksissani.Toinen+unityyppi,+joka+toistuu+on+peräisin+kai+työvuosien+ainaisista+lähtemisistä+ja+tulemisista.+Konsepti+on+aina+sama:+olen+lähdössä+reisuun,+kello+käy,+kone+lähtee+kohta,+matkaliput+hävinneet,+yritän+soittaa+taksia+tai+muuta+kyytiä+lentokentälle,+puhelimesta+ei+löydy+numeroa,+tai+puhelin+ei+muuten+vain+toimi,+jne.+Joka+kerta+hirveä+hiki+otsalla,+kun+siitä+herään.+Ei+hyvä.