Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
profiilit
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mistä+helkutista+olet+saanut+päähäsi,+että+tunnemme+olevamme+torjuttuja.+Ei+tässä+ole+yksikään+mummo+tehnyt+tykö+itseään+teille.+Jos+niin+luulette,+se+on+toiveajattelua.+Eiköhän+se+ole+niin+päin,+että+me+olemme+torjuneet+teidät,+kun+emme+ole+ruvenneet+toiveittenne+naisiksi:+nöyriä,+kapun+natsoja+ja+ylivertaista+viisauttanne++silmät+loistaen+ihailevia.+Joten+lukekaapa+vain+keskenänenne+niitä+torjutuksi+tulleen+hoito-ohjeita.
Itse+olen+työurani+tehnyt+miesvaltaisissa+yhteisöissä.+Yksikään+mies+ei+ole+ollut+niin+"torjuttava"+kuin+te+(sanan+torjuttava+tilalla+voisin+käyttää+ikävämpää+ilmaisua,+mutta+joskus+pitää+käyttää+siistiä+kieltä).+Kapujen+natsoja+olen+katsellut+lähes+työkseni,+eikä+ne+tunnusmerkit+mitenkään+säväytä.++Joskus+kyllä+säväytti+se+natsojen+kantaja,+joka+kyllä+olisi+sen+tehnyt+ilman+natsojakin;)))
PS.+Mikäs,+muuten,+sinut+Anonyymi-Ali+suututti+autismiin+ja+idiotismiin+liittyvässä+vastineessani+sinulle.+Sehän+oli+vain+peräänkuuluttamaasi+faktaa.+Vai+oletkos+sittenkin+"toisen+totuuden+mies".
15.01.2020 19:28
Ooppera+oli+aika+rankka,+Alban+Bergin+säveltämä++Wozzec,+perustuu+samannimiseen,+aikoinaan+hävinneeseen,+mutta+myöhemmin+löydettyyn+samannimiseen+kirjaan.
Musiikki+oli+todella+vaikeaa,+ja+oli+yhtä+kamalaa+kuin+itse+tarina,+joka+oli+mielessä+vielä+nukkumaan+mennessäni.
Juu+musiikkiahan+ei+saisi+katsella+sanoo+yks+pöljä.+Mitenkähän+sen+sanoman+saisi+välitettyä+näille+pitkin+Suomea+ja+maailmaakin+vaeltavat+festarinuorisojoukot!+Hyvä+showhan+on+se+mitä+menevät+katsomaan,+musiikki+tulee+kakkosena.
Ja+nyt+auton+nokka+kohti+stadia!
15.01.2020 12:41
Alkaa+olla+po.+herran+jutut+niin+keitetystä+lampaanpäästä,+että+johtopäätösten+teko+mielentiloistaan+on+aina+vain+helpompaa.+Puhuu+mummoterrorista+ikään+kuin+itse+olisi+joku+nuorukainen.+Elää+vissiin+nuoruuttaan+uudemman+kerran.
Jos+ylläpito+keräisi+meidän+kaikkien+"kirjeenvaihdon",+niin+me+"mummot"+häviäisimme+kirkkaasti+solvauskilvassa+noille+keskenkasvuisiksi++jääneille,+selvästi+jo+siitäkin+taantuville+miehenkuvatuksille.
Tuosta+tiedeasiaketjustakin+saa+äkkiä+kuvan,+että+me+mummot+ihan+vain+omaksi+iloksemme+täällä+terrorisoimme+kilttejä,+viattomia+(nk)+miehiä,+jotka+täynnä+hyvää+tahtoa+vain+"keskustelevat"+planeetan+pelastamisesta+ja+muista,+lähes+kaikille+muille+(ainakin+siis+idiooteille)++yli+hilseen+menevistä+asioista.+Heidän+viisautensa+veroista+kun+ei+ole+kellään+muulla.
Pitääpä+vielä+kysäistä,+mikä+siinä+minun+kommentissani+oli+väärin,+mikä+oli+vastoin+totuutta.+No,+sitten+viimeistään+tulee+näyttöruudun+lasit+silmilleni.+Onneksi+joudun+käyttämään+silmälaseja+tietsikkaa+töllätessäni;))
15.01.2020 11:42
Saas+nähdä,+mikä+on+reaktio,+kun+tuohon+"asia-+ja+tiedeketjuun+pistin+myös+vähän+faktaa+ja+tiedettä.
Nyt+pitää+pistää+tietsikka+kiinni,+ettei+tule+lasinsirpaleet+vasten+pläsiä+vallan;)+Ja+lähden+karkuun+katsomaan+rankkaa+oopperaa.+Tai+ei+ooppera+itsessään+ole+rankka,+vaan+sen+kertoma+tarina.+Hesassa+joku+teatteri+esittää+parhaillaan+samaa+tarinaa+näytelmänä.+En+luultavastikaan+mene+katsomaan.
14.01.2020 15:59
Jos+jokainen+viesti+tulee+täällä+esiin+kahdesti+tai+kolmesti,+niin+ihan+just+on+uuden+ketjun+avaamisen+aika.+Kuka+hoitaa?+Ja+onhan+tässä+jo+muutenkin+aikamoinen+saalis.
14.01.2020 15:45
Olen+ymmärtänyt,+että+tämä+ketju+olisi+enempi+tiede-+ja+asiaketju.+Tuossa+ylempänä+anonyymi+väittää,+että+idiotismi+olisi+merkittävästi+yleisempää+kuin+autismi.
Idiootti+on+vanhakantainen+nimitys.+Nykylääketieteessä+ja+-psykologiassa+sitä+vastaava+on+käsite+kehitysvammainen,+jonka+ÄO+on+alle+30+(joissakin+julkaisuissa+alle+30).
+Asiaa+kirjoittaen++Suomessa+on+n.55000+erilaisia+autismin+piirteitä+"sairastavaa".+Kehitysvammaisia+on+n.+40000,+joista+vain+murto-osa+on+po.+alhaisen+ÄO:n+omaavia.+Joten+mainitsemiasi+"idiootteja"+ei+todellakaan+ole+merkittävästi+enemmän+kuin+autisteja.
Vai+käytätkö+nimitystä+idiootti+niistä+ihmisistä,+jotka+ovat+sinun+mielestäsi+tyhmiä?+Se+ei+ole+kovin+tieteellistä.+Eikä+asiallistakaan.
14.01.2020 15:41
Minä+kerkisin+kirjoituksesi,+Cee,+lukea,+ja+ihmettelen+suuresti,+miksi+se+poistettiin.+Onkohan+uuden+omistajan+robo+vielä+typerämpi+kuin+edellisen.
14.01.2020 14:48
Luin+juuri+äsken+Vuodatuksen+sääntöjä.+Palvelun+tarjoalla+on+oikeuksia+tietysti+vaikka+mihin,+vaikkapa+juuri+poistaa+joku+blogi,+mutta+blogien+lukijalla+ei+niitä+ole.+Joten+aran+olisi+täytynyt+olla+palvelun+tarjoajan+leivissä,+jotta+olisi+voinut+alin+blogin+poistaa.
14.01.2020 13:55
Jaahas,+ensin+ei+lähde+mihinkään+ja+sitten+lähtee+kerraten.+No,+kolmas+kerta+toden+sanoo.+Joku+tovi+sitten+en+päässyt+tänne+ollenkaan.+Oisko+uuden+omistajan+alkukankeuksia.
14.01.2020 13:17
Nyt+kun+olette+tuosta+AB:n+blogista+puhuneet,+niin+sen+verran+palautuu+mieleeni,+että+jossain+oli+joku+kuva,+jonka+minäkin+näin+ja+siinä+selin+seisova+mies+jolla+ponnari.+Jotenkin+muistelen,+että+se+kuva+oli+jollain+alkupään+Elämä-ketjulla.+Mitään+kirjoitusta+sen+yhteydessä+muista.+Mutta+muistiini+ei+ole+luottamista.
En+tiedä,+mutta+uskon,+että+jonkun+perustamaa+blogia+ei+kukaan+toinen+voi+poistaa.+Kyllä+se+on+avaajan+itsensä+tehtävä,+muutenhan+bloggailu+menisi+ihan+äitiinsä;+kuka+tahansa+pystyisi+sabotoimaan+toisten+kirjoituksia.+Ei+se+niin+mene.+-+Itsesuggestio+(paranoian+lisänä)+on+vaarallinen+ilmiö.+Sen+uskon+olevan+kyseessä+näissä+AB:n+ihan+tolkuttomissa+syytöksissä
14.01.2020 13:15
Nyt+kun+olette+tuosta+AB:n+blogista+puhuneet,+niin+sen+verran+palautuu+mieleeni,+että+jossain+oli+joku+kuva,+jonka+minäkin+näin+ja+siinä+selin+seisova+mies+jolla+ponnari.+Jotenkin+muistelen,+että+se+kuva+oli+jollain+alkupään+Elämä-ketjulla.+Mitään+kirjoitusta+sen+yhteydessä+muista.+Mutta+muistiini+ei+ole+luottamista.
En+tiedä,+mutta+uskon,+että+jonkun+perustamaa+blogia+ei+kukaan+toinen+voi+poistaa.+Kyllä+se+on+avaajan+itsensä+tehtävä,+muutenhan+bloggailu+menisi+ihan+äitiinsä;+kuka+tahansa+pystyisi+sabotoimaan+toisten+kirjoituksia.+Ei+se+niin+mene.+-+Itsesuggestio+(paranoian+lisänä)+on+vaarallinen+ilmiö.+Sen+uskon+olevan+kyseessä+näissä+AB:n+ihan+tolkuttomissa+syytöksissä
Minulla+ei+ole+minkäänlaista+muistikuvaa+aavikon+matkaajasta+tai+mistään+muustakaan+blogista.+En+lue+koskaan+kenekään+blogeja.++Kovin+juuttunut+mummoihin+on+A+edelleen.+Lähes+jokaisessa+kirjoituksessaan+tai+kopioidessaan+jotain+juttua+mainitsee+meidät.++Kai+pitäisi+olla+otettu+sellaisesta+suosiosta.
13.01.2020 20:49
No,+et+sit+varmasti+oo+edes+kaukaista+sukua+hämäläiselle,+kun+nyt+jo+on+uusi+luuri+hyppysissäsi,+eikä+ole+kovin+monta+tuntia+siitä,+kun+aloit+uumoilla+vanhan+nikeltymistä.+Onnea+uudelle+puhelimelle!
Minulla+on+nykyinen+puhelimeni+ollut+puolitoista+vuotta+eikä+siinä+vieläkään+ole+kaikkia+asetuksia.+Mutta+minä+en+monta+toimintoa+siitä+käytäkään,+joten+kaikkea+ei+tarvitsekaan+sorkkia.
Yksi+äppi,+jota+käytän+ja+jonka+olen+kokenut+juna-+ja+bussilipun+ostamisen+lisäksi+vallan+oivaksi+sovellukseksi+on+parkkiäppi.+Käyn+silloin+tällöin+stadissa+tapaamassa+vakijengiä+vakipaikassa+ja+parkkipaikan+maksuautomaattia+saa+hakea+kaukaa.+Luurilla+parkkiajan+asetus+käy+käden+käänteessä,+ei+tarvitse+kädet+kohmeessa+näpytellä+tolpan+näppäimiä.+Muuten+puhelimen+käyttöni+on+aika+rajoitettu+niihin+ihan+tavallisiin:+tekstareita,+puheluita,+eemeleitä,+joskus+uutisia+ja+joskus+nettiä,+kalenteria.+Jaa+niin,+sitä+musiikin+tunnistussovellusta+myös+käytän.+Juuri+muista+sovelluksista+en+tiedäkään,+kun+en+tarvitse+enkä+käytä.
12.01.2020 18:03
Aika+koholla+ovatkin+nuo+paineesi,+Cee.++Sauna+kyllä+niitä+alentaisi,+mutta+onko+sauna+hyväksi+reumalle,+josta+myös+kärsit?
Me+käymme+saunassa+"vain"+pari+kertaa+viikossa.+Kummallakin+meillä+paineet+ovat+aika+alhaiset.+Minä+tosin+napsin+säännöllisesti+beetasalpaajia,+jotka+myös+alentavat+verenpainetta,+joten+en+voi+tehdä+suoria+johtopäätöksiä+saunan+vaikutuksesta+(minuun).+Siipalla+ei+ole+mitään+lääkkeitä+ja+hänellä+paineet+välillä+tosi+alhaalla.+Mutta+eivät+liian+alhaisetkaan+paineet+hyväksi+ole.+Jos+ei+muuta,+niin+voi+huipata+niin,+että+jalat+menee+alta,+ja+sitten+on+piru+merrassa+jos+(tämän+ikäinen!)+itsensä+siinä+rytinässä+rikkoo.
Meilläkin+tänään+taas+saunailta.++Viime+aikoina+meillä+on+usein+ollut+saunvieraana+ystäväpariskuntakin.+Heidän+oma+talonsa+on+vesivahingon+takia+revitty+melkein+alkutekijöihinsä,+eikä+sijaiskodissaan+saunaa+ole.+He+ovat+myös+kovia+saunojia,+joten+ovat+käyneet+meilläkin+vajetta+paikkaamassa.
Malmi+on+tullut+tutuksi+minunkin+perheessäni.+Siippani+ajoi+myös+aikanaan+lentolupakirjan+Malmilla.+Ties+vaikka+olisi+ollut+lankosi+kanssa+samoissa+ympyröissä.+Toinen+poikanikin+kävi+lentokoulun+Malmilla,+tosin+pyöriväsiipisten+puolella.+Itse+toimin+pitkään+Malmilla+eri+lentokoulujen+opettajana,+90-luvun+lopulla+ja+2000+alussa.+Eipä+taideta+enää+lentäjänplantuillekaan+luentoja+pitää,+vaan+tietsikalla+nekin+hommat+hoituvat.+Itsekin+olin+aikoinani+yhtä+CBT-ohjelmaa+tekemässä.+Se+ei+luultavastikaan+enää+ole+käytössä;+uuttahan+on+tullut+ja+tulee+kaiken+aikaa+enemmän+kuin+niitä+kukaan+kerkiää+ostaa.
Onkohan+Rapunen+jo+toipunut+Bohemesta.+Siinä+on+sydämen++särkevä+tarina+sydäntä+särkevän+kauniin+musiikin+tahdissa.
Ensi+jouluna+taidan+ottaa+LiisaO:sta+mallia+joulukuusen+hankinnassa.+Hankin+muovikuusen.+Se+oli+huulilla+jo+männä+jouluna,+mutta+sitten+poika+toi+appivanhempiensa+metsästä+tuoreen,+tuoksuvan+kuusen.+Ja+taas+olin+myyty.+Se+tuoksu+vie+mukanaan.+Mutta+kun+kuusesta+haluaa+päästä+eroon,+niin+sepä+ei+vie+neulasia+mukanaan+vaan+jättää+ne+asukkaan+riesaksi.+Niitä+on+tässä+juuri+imuroitu.+Juhannussiivoakin+tehdessä+neulasia+kuitenkin+vielä+löytyy.+Juuri+äsken+haki+poika+kuusen+raadon+hevostallille+vietäväksi.+Jos+minä+olisin+hevonen+en+korvaani+lotkauttaisi+piikkiselle+kuivalle+kuuselle.
Nyt+kaaliboxin+kimppuun.+Tein+taas+illalla+ison+sellaisen.+Puolukkaa+kylkeen+ja+hyvää+on.
Rauhaisaa+pyhää!
12.01.2020 13:30
Kyllä+kerron+terveises.+Ilahtuu,+kun+tietää,+että+on+sukulaissielu+tiedossa+-+edes+virtuaalinen+sellainen.+Joku+sanoisi,+että+hän+on+"tasain+luonne,+ain+vihain",+mutta+olkoon+se+vanhan+miehen+oikeus.++On+työelämässään+hänkin+luultavasti+hymyillyt+kiintiön+täyteen;).+Kun+ärisee,+niin+en+keskeytä.+Parhaassa+tapauksessa+ärisen+takaisin;)).+Kaksin+aina+kaunihimpi...
Itse+olen+taas+enempi+tyyppi,+joka+sanoo:+"ilo+pintaan,+vaikka+syän+märkänis".+No,+kyllä+nyt+vanhempana+olen+jotain+oppinut+senkin+suhteen.+Kun+oikein+joku+rassaa,+niin+pitää+välillä+antaa+periksi.+Töissä+ei+semmoista+passannut+tehdä,+vaan+piti+muistaa+että+"ain'+laulain+työtäs+tee".
11.01.2020 16:34
Siippani+on+kai+tyypillinen+insinööri,+joka+kaiken+lisäksi+(omienkin+sanojensa+mukaan)+on+inhorealisti.+Ja+komppaan+satasella+sanojaan.+Välillä+tuumin,+että+realistikin+voisi+joskus+höllätä+sitä+pantaansa,+ja+nähdä+asioita+edes+hetkellisesti+jonkin+muun+väristen+kuin+mustien+lasien+läpi.+Pienenpieni+häivähdys+vaaleanpunaista+ei+voi+ihan+pahitteeksi+olla,+edes+joskus.+Keventäisi+vähän+realistin+omaakin+osaa,+kanssaan+kulkevaa+sitäkin+enemmän;)
Totta+on,+että+pessimisti+ei+pety.+Se+ei+lohduta,+mutta+auttaa+kohtaamaan+keljuja+asioita+vähän+hitaammalla+sykkeellä.
11.01.2020 13:17
Aamupäivää!
Kyllä+minäkin+miedosti+kadehdin+optimisteja.+Itse+kyllä+aina+esim.+omia+poikiani+kannustan+ajattelemaan+positiivisesti,+että+asiat+tuppaavat+mennä+niin+kuin+on+tarkoitettu+(tuo+tarkoituskin+kai+voisi+olla+huono,+mutta+siitä+en+tietenkään+muistuta).+En+ääneen+negativisoi+(haa,+uusi+verbi?!),+mutta+mielessäni+kyllä.
Tuon+pahuksen+kaaosteorian+takia+pitää+meidänkin+huushollissa+vähän+väliä+siivota:))?+Silti+meillä+aina+jonkin+asteinen+kaaos.+Siippa+sitä+tuppaa+järjestämään+kamoillaan,+joiden+kaikkien+pitäisi+aina+olla+käden+ulottuvilla,+vaikka+jotain+tavaraa+tarvittaisi+vain+kerran+vuodessa.+Nytkin+yhdessä+huoneessa+on+höyrypesuri+osineen+odottamassa+jotain+toimenpidettä,+Minä+vain+en+tiedä,+mikä+toimenpide+on+kyseessä.+Noh,+leikki+sikseen.+Mutta+ei+leikkiä,+ettei+puolet+siitä+totta.
Olette+puhuneet+mm.+unista.+Miten+voisi+tulkita+unta,+jota+nukkuja+näkee+enemmän+kuin+yhden+kerran?+Minä+näen+sellaisia.+Yksi+uni+tapahtuu+Kairossa+(,missä+en+koskaan+ole+käynyt).+Olen+eksyksissä+jollain+pimeällä+kadulla,+jonka+varrella+puuhökkeleitä,+joka+katu+päätyy+sillan+alle+joen+rannalle.+Saman+unen,+katukin+aina+ihan+samanlainen,+olen+nähnyt+kolme+kertaa+-+olen+merkinnyt+unen+talteen+toisen+"näyttö"kerran+jälkeen.+Tapahtumia+ei+unessa+ole+muita+kuin+tuo+eksyminen+ja+sen+myötä+pelko+sisuksissani.
Toinen+unityyppi,+joka+toistuu+on+peräisin+kai+työvuosien+ainaisista+lähtemisistä+ja+tulemisista.+Konsepti+on+aina+sama:+olen+lähdössä+reisuun,+kello+käy,+kone+lähtee+kohta,+matkaliput+hävinneet,+yritän+soittaa+taksia+tai+muuta+kyytiä+lentokentälle,+puhelimesta+ei+löydy+numeroa,+tai+puhelin+ei+muuten+vain+toimi,+jne.+Joka+kerta+hirveä+hiki+otsalla,+kun+siitä+herään.+Ei+hyvä.
11.01.2020 12:11
On+näillä+ketjuilla+melkoinen+ylläpitologiikka.+Tai+itse+asiassa+sitä+ei+taida+olla+lainkaan.+Kirjoitin+joku+aika+sitten+kaksi+kommenttia+tuohon+"miesten"+ketjuun.+Kommenttini+koskivat+vain+lentokonetta+(sitä+Iranissa+pudotettua).+Kummatkin+poistettiin+saman+tien.+Kolmas+jo+meni+läpi,+kaiketi+siksi+että+tein+valituksen.
Sen+sijaan+tuo+sonni+saa+kirjoitella+mitä+vain+ja+kenen+nimissä+vain.+Nyt+sentään+kehitti+uuden+identiteetin,+Pirkon.
Tänään+tulee+taas+telkkariohjelma,+missä+Ella+Kanninen+on+vetäjänä.+Minä+tykkään+hänestä.+Jo+aikoinaan,+kun+veti+kieliohjelmia+Talo+Italiassa+ja+Talo+Espanjassa+ja+missä+muualla+niitä+Taloja+olikaan,+katsoin+kaikki+jaksot+innolla,+samalla+muutaman+sanan+po.+kieltä+oppien.+Samoin,+olisko+ollut+n.+vuosi+sitten,+historiaan+perustuva+matkaohjelma+Italiasta.+Tänään+alkava+matkaohjelma,+myös+historiaan+perustuva+alkaa+Italiasta+ja+päättyy+Saksaan.
Luulin+taas,+että+po.+ohjelma+tulee+vaivaisen+puolen+tunnin+jaksoissa+(kuten+niin+moni+muukin+ohjelma,+kai+siksi+että+ihmiset+eivät+nykyään+jaksa+samaa+puolta+tuntia+enempää),+mutta+huomasin,+että+se+onkin+kokonaan+jo+Areenassa,+joten+voin+katsoa+sitä+siten+vaikka+kaksi+tuntia+kerrallaan.+Hyvä+juttu.+Areena+on+hyvä+keksintö.
08.01.2020 16:42
80 / 86