Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
profiilit
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
737+MAX+8+on+eri+versio.+Boeing+737-800+ei+ole+koskaan+ollut+groundattuna.+Onnettomuuksissa+kyllä+on+ollut,+mutta+kaikki+tapaukset+ovat+olleet+jollain+tavalla+ihmisen++aiheuttamia.
08.01.2020 15:38
Hellou,+Pirkko+S.+Kirjoitatko+ensimmäistä+kertaa?+Minä+ainakaan+en+sinua+aiemmin+täällä+ole+nähnyt.+Mukavaa+kun+saadaan+uutta+verta.+Ihan+vain+neuvoksi+ennen+kuin+jatkat,+että+kannattaa+kyllä+ensin+koettaa+onneaan+tuolla+kahden+pikkumiehen+ketjussa.+Siellä+voit+"näyttää+kyntesi"+paremmin+kuin+täällä+meidän+vahvojen+naisten+ketjussa.
Noilla+pikkumiehillä+on+kamala+naisten+pelko,+mutta+sinä+uutena+kirjoittajana+voit+ehkä+auttaa+heitä+pääsemään+siitä+kehumalla+esim.+heidän+nk.+miehisyyttään+ja+muutenkin+paapomalla+heitä.+Se+varmasti+menee+täydestä,+kun+kiihkeästi+toivovat+sellaisten+naisten+seuraa,+jotka+nöyrästi+alistuvat+(siis+antavat+ymmärtää,+että+niin+tekevät:)+miehen+tahtoon+ja+kumartavat+ylivertaista+miesten+viisautta.+Etenkin+jos+olet+heitä+paljon+nuorempi,+niin+siitähän+oikein+virtuaaliorgiat+syntyy,+Haikailevat+nimittäin+nuoria+naisia+ja+elävät+toivossa,+että+sellaisen+vielä+jostain+kaappaisivat.
Onnea+matkaan+Pirkko!
08.01.2020 13:08
Juu,+ei+kannata+mihinkään+täältä+lähteä.+Mummotkin+ovat+lähellä+ja+antavat+aina+tarvittaessa+tukea.+Eikä+muutenkaan+kannata+mennä+sinne,+missä+riski+ihan+vieraiden+sekaantumiselle+keskusteluunne+on+suuri.+Ties+vaikka+tulisi+joku+totuuden+torvi,+joka+aukaisisi+silmänne,+huomauttaisi,+että+keisarilla+ei+olekaan+vaatteita.+Se+olisi+paha+paikka+teille,+toistenne+manipuloijille.+No,+jos+niin+kävisi,+eiku+uudet+manipuloinnit+käyntiin.+Teiltähän+se+käy.
08.01.2020 12:47
Sinäpä+sen+sanoit!
PS.+Oot+siis++kirjoittanut+MV-lehteenkin+varastetulla+nimmarilla!
08.01.2020 12:39
Oot+tainnu+olla+englannin+tunnilla,+kun+niin+enklantia+pukkaat+tehosteeksi+-+"superkomplikeittiid",+hehheh.++Sillähän+jo+saa+pisteitä+nuoremmalta+väeltä.+Papukaijamerkki+minultakin,+vanhalta!
08.01.2020 12:10
Pistin,+Cee+sulle+pisteen:+oli+hyvin+huomattu,+tuo+ed+sonnin+pukeutuminen+hameeseen.
Ei+oikein+saanut+tuulta+alleen+ainakaan+ed+sonnilta+tuo+Alin+aloittama+miesten+ketju.+Uusia+kirjoittajiakaan+tuskin+aloituskirjoitus+houkuttaa,+on+taas+sen+verran+sekavaa+ja+monimutkaista+kieltä,+että+äkkinäinen+sitä+ymmärtäisi.+Miehiä+puhuttelee+enempikin+tosta-poikki-tohon-jenka-kieli.
Eikä+näköjään+houkuta+po+ketju+sonniakaan,+joka+viihtyy+oikein+hyvin+täällä+meidän+mummojen+huomassa.+Turvallinen+paikka.+On+vissiin+pistänyt+taas+muijansa+rahaa+hankkimaan,+kun+joutaa+täällä+kaiken+aikaa+mölistä.+Sitten+pitää+aamuvuoronkin+hiljentyä+kun+pirttihirmu+kotiutuu.+Niinhän+on+tapahtunut+harva+se+päivä.+Niin+on+Alikin+todennut.
08.01.2020 12:00
Sulla,+ed+sonni+h-kupan+selvät+oireet.+Aivoissa+jo+on.+Taisit+silloin+juoppovuosinasi+hyppiä+siellä+sun+täällä,+samaan+aikaan+kun+muijasi+hoosasi+muualla.+Kivat+sulle!
08.01.2020 11:38
Kyllä,+ed+sonni+olet+todella+törppö.+Mitähän+sinä+tavoittelet+noilla+nimmarivarkauksilla+ja+ihan+älyttömillä+teksteillä?+Pitäisikö+minun/meidän+jotenkin+ottaa+niistä+onkeemme:+lakkaisimme+niiden+pelossa+kirjoittamasta,+tuntisimme+itsemme+jotenkin+syyllisiksi+johonkin,+tuntisimme+olevamme+huonompia+kuin+sinä...??+
+Vai+mitä+hittoa+niillä+ajat+takaa!+Eivät+juttusi+edes+naurata,+saati+kauhistuta.++No,+tietysti+joku+satunnainen+vierailija+voi+vähän+aikaa+ihmetellä.+No,+sekopäähän+sinä++olet.+Nuo+kirjoituksesi+sen+todistavat+paremmin+kuin+mitkään,+meidän+mummojen+sanomiset.
08.01.2020 11:26
Aika+karmea+keli.+Tuntuu+kuin+pimeys+vain+syvenisi,+vaikka+jo+ollaan+päivän+pitenemisen+puolella.+Normaalisti+tällä+kelillä+tulisi+lunta+tupaan,+suut+silmät+täyteen,+mutta+nyt+viskoo+vettä+niin,+että+katto+rumisee.+Onneksi+ei+vielä+tänään+ole+kettislenkkiä;+poika+on+vielä+lomalla+ja+hoitelee+koiransa.+Huomenna+alkaa+taas+meidän+osuutemme.
Jos+minulle+alkaa.+Voi+olla+että+kinttuni+ei+vielä+kestä+koiralenkin+mittaista+kävelyä.+Sain+eilen+lääkärin+ajan,+mikä+olikin+kovan+tinkaamisen+takana.+Hoitaja+ei+olisi+millään+sitä+antanut,+vain+fysioterapiaa.+Sanoin,+että+eihän+sitä+voi+antaa+eikä+ottaa+vastaan,+kun+ei+tiedetä+mikä+vaiva+on+kyseessä.+Siinähän+voi+tulla+vaikka+mitä+komplikaatioita,+kun+ruppia+aletaan+vääntää+suuntaan,+mikä+ei+"taudin"+aiheuttajalle+sovikaan.+(Ala)selkään+voi+väärillä+liikkeillä+aiheuttaa+vaikka+minkälaisia+vahinkoja.
Myös+lonkan+kuvauksesta+väänsin+puhelimessa+hoitajan+kanssa.+Siihen+hän+ei+suostunut.+Ei+kuulemma+ole+järkeä+ottaa+turhia+kuvia.+Kuka+sen+etukäteen+voi+sanoa,+onko+kuvaus+turha.+No,+siihen+ei+osannut+vastata.+Katsotaan+suostuuko+lääkäri+ensi+viikolla+antamaan+lähetettä.+Suututtaa+tuommoinen+pihtaaminen.
Mutta+minähän+olenkin+vanha,+joten+minuun+ei+kannata+tuhlata+kunnan+pieniä+sote-varoja.+Toisaalta+ymmärrettävää,+mutta+toisaalta+taas+ei+ymmärrettävää+se,+että+kun+miniäni+jalan+veritulpan+vaatima+hoito+loppuu+kohta,+niin+ei+saa+aikaa+lääkärille+jälkitarkastukseen+saati+jalan+ultrakuvaukseen.+Siihen+ei+saa+aikaa+työterveyslääkäriltäkään.+Jos+tarkastuksen+haluaa,+pitää+mennä+yksityiselle.+Luulisi+että+edes+työikäisiä+hoidettaisi.
Pimeydestä+ja+tuiverruksesta+huolimatta+mukavaa+päivää!
08.01.2020 10:38
On+näköjään+luetun+ymmärtäminen+sinulta(kin)+loppunut.+Missä+kohdassa+ilkeilemme+toisillemme?+Ei+ole+mitään+syytä.
Kyllä+ilkeily+on+ihan+sinun+ja+"kylkiluusi"+erikoisosaamista.+Sulje+vain+silmäsi,+mutta+totuus+ei+siitä+muuksi+muutu,+totuus+ei+pala+tulessakaan.
Ainut+oikea+johtopäätös+sinulta:+"ei+tainnut+tulla+tästä+palstasta+minun+suosikkiani".
08.01.2020 10:14
Jos+olisitkin+avannut+uuden+ketjusi+asiallisesti,+niin+olisi+ehkä+voinut+ilmaantua+mukaan+joku+oikeakin+kirjoittaja.+Ei+tuollainen+sairas+avaus+houkuta+muita+kuin+ed+sonnin+kaltaisia+epäihmisiä.+No,+voithan+sinä+tietysti+kirjoitella+monella+nimmarilla,+mutta+sekin+on+huono+konsti:+raidoistaan+seepra+tunnetaan+ja+kirjoittaja+kielestään+-+ja+sen+virheistä.
07.01.2020 21:03
Lastentaru+takkavalkealla+oli+meidänkin+lasten+yksi+unilaulujen+suosikki,+kun+olimme+heitä+yöunille+laittamassa.+Ja+sitä+tapahtui+pikkulapsivuosina+usein.+Saivat+aina+toivoa,+mitä+haluavat+kuulla+ja+po.+laulu+oli+aina+toivelistalla.+Ihana+laulu+onkin.
07.01.2020 18:12
Voi,+yksi+lempikipaleistani+(ja+yksi+lempilaulajistani).+Olen+sitä+pari+kertaa++toivonut+perjantain+Puhelinlangat+laulaa-+ohjelmassakin,+ja+päässyt+läpi.+
Tuossa+kappaleessa+on+myös+minulle+haikea+muisto.+Ajelin+erään+marraskuun+alun+iltana,+talven+kynnyksellä+mökille+naapurikaupungista,+missä+olin+ollut+sairaalassa+katsomassa+jo+huonossa+kunnossa+olevaa+äitiäni.+Olin+päättänyt,+että+käyn+välillä+mökillä+syömässä+ja+vaihtamassa+vaatteita+ja+menen+takaisin+sairaalaan+yöksi.+Matkalla+alkoi+sadella+hiljalleen+lunta.+Kuuntelin+radiosta+em.+ohjelmaa.+Soitin+siihen+ja+toivoin+tuota+Adamon+kappaletta.+Ja+niinhän+se+sitten+lähti+soimaan.+Sopi+hetkeen+täydellisesti.
Kun+pääsin+mökille,+sairaalasta+soitettiin,+että+äitini+oli+nukkunut+pois.+"Tu+ne+viendras+pas+ce+soir".
07.01.2020 17:54
Sinähän+et+tunne+miniääni+yhtään+sen+paremmin+kuin+ed+sonnikaan,+joten+tosiasioista+et+tiedä+mitään,+omia+ovat+kuvitelmasi.+Mutta+sinähän+oletkin+tuijottanut+edsonniin+kuin+yökkö+aurinkoon.+Ihaillut+kritiikittä,+kun+tämä+"rohkea"+äijänräähkä+uskaltaa+käyttää+törkeän+sikamaista+kieltä+solvaten+ja+haukkuen+vuoroon+jokaista+meistä.++Itse+et+aluksi+sellaista+kieltä+rohjennut+käyttää,+mutta+sonnin+manipuloimana+(luulin+-+väärin+-+että+olisit+ollut+itsenäinen,+mutta+vietävissä+olet+kuin+laskiämpäri)+ja+halusta+olla+yhtä+rohkea+kuin+hän+olet+ryhtynyt+samaiseen+kielenkäyttöön.+Olet+samaistunut+pikkumieheen+pienellä+ämmällä.+Onneksi+olkoon!
yt+am
07.01.2020 17:41
Ed+sonni-surkimus+ei+osaa+edes+yksinkertaisinta+epäyhtälöä+ratkaista.+Ilmankos+tyhmyytensä+tunkee+läpi+jokaisesta+muustakin+kyhäelmästään.
07.01.2020 15:26
Onpa+sinullakin+taas+vaivoja.+Taitaa+olla+niin,+että+näillä+vuosilla+ne+vain+lisivät.+Ainakin+minulla+jos+joku+aamu+on+parempi+niin+seuraavana+aamuna+varmasti+joku+paikka+"vinkuu".+Nuo+pumpun+sekoilut+ovat+kyllä+pelottavia.+Minullakin+usein+öisin+sydän+lyö+välillä+hetken+aikaa+mitä+sattuu,+mutta+ainakin+vielä+on+rauhoittunut+pian.+Flimmeriä+pelkään+kuin+ruttoa,+vaikka+lääkäri+sanoi,+että+beetasalpaajat+joita+nappaan+kahdesti+päivässä+estää+sen+syntymisen.+Toistaiseksi+onkin+ja+toivottavasti+jatkossakin.
Eräs+ystävättäreni+kärsii+kroonisesta+flimmeristä.+Sille+ei+hänen+muiden+sairauksiensa+ja+lääkkeiden+vuoksi+voida+tehdä+mitään.+Niinpä+hän+joutuu+elämään+pienennettyllä+liekillä,+kun+ei+oikein+jaksa+mitään+tehdä.+Aika+ankeaa+on+hänen+elämänsä+nyt.+Hän+on+aina+touhunnut+ja+tehnyt+kaikenlaista,+mennyt+ja+tullut,+marjastanut,+tehnyt+hyväntekeväisyystöitä,+lomapaikassaan+talvisin+hiihtänyt+hurjia+määriä.+Enää+jaksaa+vain+kävellä+hissuksiin+rollaatoriin+tukien,+välillä+sen+penkillä+istuksien.+Tämä+ihminen+on+päivän+minua+nuorempi.+Ja+sitten+minä+tässä+valitan+kinttuani,+jolla+sentään+pystyn+kävelemään,+tosin+nyt+konkaten+ja+kivusta+välillä+ähisten
Aamulla+soitettuani+tervariin+lupasivat+soittaa+huomisen+aikana,+mutta+yllätyksekseni+soittivatkin+takaisi+äsken.+Mutta+ei+itse+asiassa+edetty+yhtään.+Sain+vain+numeron+omahoitajalleni,+joka+soittaa+sitten+kun+kerkiää.+Eli+taas+odotellaan.
07.01.2020 14:28
Minunkin+äitini+ja+viisi+sisarustaan+(jotka+sodasta+selvisivät)+ovat+eläneet+vanhoiksi,+päälle+90:n,+yksi+veli+kuoli+viikko+sitten+kahta+päivää+vaille+100-vuotiaana.++Kaikki+kuolivat+suunnilleen+vanhuuttaan,+vakavia+sairauksia+ei+heillä+ollut,+paitsi+yksi+tupakkamies++kuoli+suht+nuorena+keuhkosyöpään.++Yksi+sisko,+95v.+on+vielä+hengissä.+Isän+puolen+suku+ei+ole+niin+pitkäikäistä.
Tosiaan+sanotaan,+että+ilkeät+elävät+pitkään+ja+hyvät+kuolevat+nuorena.+Niistä+esimerkkejä+on+omassa+ja+siippanikin+suvuissa,+mutta+onpa+muutama+päinvastainenkin+esimerkki.
Tänään+pitäisi+ryhdistäytyä+ja+lähteä+toimittamaan+muutamia+asioita,+joita+olen+vain+siirrellyt.+Kinttu+on+vaivannut+sen+verran,+etten+ole+halunnut+lähteä+kokeilemaan+sen+kestävyyttä+mihinkään+pidempää+kävelyä+vaativassa+tehtävässä.+Pidempi+tarkoittaa+tällä+erää+sitä,+että+asioimispaikan+eteen+ei+voi+parkkeerata,+vaan+auton+joudun+jättämään+pidemmälle.
Lääkärin+aikaa+kintulleni+jo+tilailinkin,+mutta+kun+ei+ole+kiireellinen+juttu,+niin+soittavat+takaisin+huomisen+työpäivän+aikana.+Tosin+juuri+nyt+tuntuu+siltä,+että+ei+lekuriin+tarvitsisi+mennä,+koska+kipu+tänään+on+jo+aika+pieni,+on+lieventynyt+joka+pivä+vähän.+Olisikohan+paranemassa+itsekseen.+Niin+kyllä+on+aiemmin+sama+vaiva+tehnyt,+mutta+nyt+se+on+kestänyt+paljon+pidempään+kuin+aiemmin.
Ja+tosiaan.+Arki+alkoi+nyt.+Kuusi+kyllä+seisoo+meillä+vielä+paikoillaan.+Poika+tulee+sen+viikonloppuna+hakemaan+kyytiin,+kun+vievät+omansakin+tallille+hevosten+iloksi.+Hevoset+kuulemma+tykkäävät+jyrsiä+kuusiakin.+Se+oli+minulle+ihan+uusi+tieto.+Pilttuussaan+puunpurijoista+kyllä+olen+kuullut,+mutta+että+kuivaneita+havujakin+purevat,+sitä+en+tiennyt.
Mukavaa+alkanutta+viikkoa!
07.01.2020 11:27
Johan+edsonni+tuolla+toisaalla+tunnusti,+että+ei+eläkeläisellä+ole+aikaa+Tiede-lehden+palstoilla+pyöriä.+Ei+todellakaan+rahkeet+riitä+poloisella,+mutta+ei+kehtaa+tunnustaa.+Siinä+saa+Aliin+uppoava+perustelun++aikansa+käytölle+täällä+meidän+mummojen+ilona.+Pelkkä+vitsihän+on+koko+ukkokin.
Elämän+ehtoo+todellakin+alkaa+tuntua.+Juuri+äsken+puhuin+pitkään+siskoni,+78v,+kanssa.+Hän+oli+tänään+käydessään+roskiksella+tavannut+kaksi+talon+asukasta.+Sattuman+oikusta?+molemmat+olivat+siskolle++kertoneet+iäkkään+tuttunsa+viime+viikolla+tapahtuneesta+kuolemasta.+Meidänkin+enomme+kuoli+viikko+sitten,+tosin+jo+paria+päivää+vailla+100v.+Ajattelemaan+pistäviä+uutisia+kaikki+kolme.
+Mutta+porskutella+pitää+yrittää+kuitenkin+hyvillä+mielin+niin+kauan+kuin+vettä+piisaa.
06.01.2020 22:49
Älä,+Ali+viitsi+höperehtiä.+Olet+vuosikausia+kirjoittanut+HS:ssa+vanhalla+nimmarillasi.+Ei+sinua+kenenkään+tarvitse+sieltä+etsiä.+Sinun+kirjoitustesi+ohessa+luen+myös+muiden+entisten+HS:n+elämäläisten+kommentteja,+joita+siellä+on+melkein+joka+päivä+joku.
Vanhuuden+paranoia+sinua+vaivaa.+Tuo+meille+mummoille+useimmissa+kirjoituksissasi+näkynyt+hokemasi+"mitä+muut+minusta+ajattelevat"+on+siitä+peräisin.+Ei+meistä.
06.01.2020 22:27
Edsonni+varastanut+jo+omankin+identiteettinsä.+Sitä+se+tekee+kun+sohlaa++enemmän+kuin+mihin+kyvyt+yltävät:+ei+enää+oikea+käsi+tiedä,+mitä+vasen+tekee.
Surkeinta+palautetta+kyllä+on,+kun+joutuu+yksinään+nauramaan+omille+vitseilleen.
06.01.2020 15:10
81 / 86