Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Selvennetään.+Osoitin+tuon+kommenttini+anonyymi+PS:lle.
"Siedätyshoitoa"+kaipaisi+kyllä+yksi+jos+toinenkin+joskus+elämässään.
15.05.2021 14:55
Niin+kettuilee+minullakin.+Punaisella+kertoo,+että+yritä+uudestaan.+Hetiaamulla+olin+kirjoittanut+tuon+pitkän+kommentin,+joten+en+kirjoittanut+uudestaan,+koska+ei+se+juuri+kirjoittamani+jäänyt+odottamaan+uutta+lähetysyritystä,+joten+poistuin.+Kun+sitten+palasin,+niin+olihan+se+kirjoittamani+ketjussa.+Niin+se+on+tehnyt+jokaisen+tänään+kirjoittamani+kohdalla+-+punainen+viesti+ensin,+mutta+kommentti+menee+kuitenkin+ketjuun.
15.05.2021 12:02
Kun+olin+poissa+koneelta,+niin+huomasin+myös+kirjautumiseni+poistunen,+joten+saa+nähdä+kauanko+nyt+kestää.
"Ilmeisesti+herkistyä+voi+missä+iässä+tahansa."+Sanoo+DR+Whoo.+Kyllä+voi,+sen+huomaa+hyvin+monien+asioidenkin+kohdalla,+saati+sitten+itse+ihmisen+kehontuntemusten.+Siedätyshoitoja+kannattaa+kokeilla+varovaisesti.+Joskus+niillä+saadaan+hyviä+tuloksia+aikaan+ja+se+kannustaa+kyllä+noihin+kokeiluihin.
Minun+ei+ole+nyt+tarvinnut+viime+syksystä+lähtien+siivota+kuin+aivan+kevyesti,+kun+minä+nyt+"työllistän"+siivoojaakin+kerran+kuukaudessa,+mistä+tänäänkin+olen+saanut+anonyymilta+"kitkeriä"+huomautuksia.+Anonyymille+suosittelisin+tuota+"siedätyshoitoa."
15.05.2021 11:50
Huomenta!
Huomaan,+että+amummu+ja+Cee+ovat+herkutelleet+eilen+vielä+puolenyön+aikaan.+Tuoreet+sämpylät+kyllä+maistuisi+nyt+minullekin,+mutta+en+ole+niitä+leiponut+pitkään+aikaan+muuten+kuin+ajatuksissani+-+että+pitäisi+leipoa!
Sää+on+harmaa,+mutta+jo+nyt+lämmin.+15+astetta+näytti+mittari.+Aurinko+ei+vielä+näyttäydy,+mutta+vielä+ehtii.+Hiirenkorvat+pihapuissa+ovat+aivan+rävähtäneet+taas+suuriksi+ja+pihallani+oleva+"tuomi-sireeni"+(en+oikein+tiedä,+onko+tuo+sen+nimi?)+on+kasvattanut++kukkaterttuja,+ja+ne+ovat+jo+aika+suuria+ja+odottavat+vain+lupaa+avata+ihanasti+tuoksuvat+kukkansa.+Kukintansa+jälkeen+se+puu+tekee+marjoja,+joita+kaikki+linnut+tuntuvat+aivan+odottavan.+Kuhina+käy+muutamana+päivänä+tuossa+puussa,+kun+sen+marjat+ovat+kypsyneet.+Erikokoiset+linnut+täyttävät+sen+oksat+ahmiessaan+niitä+marjoja.+Kun+kaikki+on+syöty,+piha+taas+hiljenee!
Nyt+minä+toivottelen+mukavaa+heräämistä+lauantaihin+kaikille!
Rapu
15.05.2021 08:41
Sinä+se+"nauratat"++noilla+jutuillasi,kuten+jo+kerroin+tänäänkin.
Niin,+kyllä+minäkin+"työllistän",+vaikka+en+ole+tarkoittanut+itseäni+puhuessani+työllistämisestä,+vaan+poikaani+ja+hänen+yritystään,+mutta+nyt+kun+puhut+minun+työllistämisestäni,+niin+oikeassa+olet,+kyllä+minä+työllistän+yhden+siivoojan+pariksi+tunniksi+kerran+kuukaudessa.
Hekottele+sille!+Siivooja+on+kuitenkin+tyytyväinen.
13.05.2021 15:07
"Olette+te+kolme+naista+aika+"naisia"
Tulin+juuri+koneelleni+ja+kun+luin+tuon+edsonin+purkauksen,+niin+en+voinut+muuta+kuin+nauraa!
Tuo+on+kyllä+totta,+mitä+sanot+heti+kommenttisi+alussa+ja+minkä+toin+tämän+kommenttini+avauslauseeksi.+Kyllä+-++me+olemme+"aika+naisia",+emme+ihan+vähästä+hätkähdä!+Sitten+kommentissasi+ei+ollutkaan+mitään+uutta.+Vanhoja,+aina+hokemisiasi+juttuja+pyörittelet+aina+vaan.
"Valkokaulus"+väkeä+et+tunnu+sietävän+ollenkaan,+joten+yritän+"siedättää"+sinua,+kertomalla+nyt,+että+minä+katselin+ylpeydellä+äitienpäivänä+perhettäni,+mistä+ei+puuttunut+noita+väheksymisiäsi+"valkokaulus"+ihmisiä!+He+voivat+olla+aivan+ansaitusti+ylpeitäkin+koulutuksestaan+ja+osaamisestaan+eri+alojen+ammattilaisina.+Ja+minä+heidän+äitinään,+mumminaan,+olen+myöskin+ylpeä+heidän+menestyksestään+elämässä.
"Kevennyksenä"+kerron+vielä,+että+äitienpäivä+tapaamisessamme+olimme+rennosti+pukeutuneita.+Kenelläkään+ei+ollut+"valkokauluspaitaa",+eikä+"solmio"+kiristänyt+kaulaa.
Helatorstai+näyttää+edelleen+aurinkoiselta,+joten+nautitaan!+Ja+kyllä+täällä+SU-SI+alueellakin+on+luonto+lähellä+ja+lintujen+konsertti,+vaikka+aamulla+kerroin+käyneeni+sitä+kuuntelemassa+tuolla+Vanhankaupunginlahden+Lintusaarella+-+videon+kautta!
Rapu
13.05.2021 12:55
Kesäistä+helatorstaita!
Jo+klo+seitsemän+ulkona+oli+lämpöasteita+17,+joten+hyvältä+näyttää,+jos+tuo+meno+jatkuu+lämmönsuhteen.
Minä+"tulin"+juuri+kuuntelemasta+lintujen+ääniä+tuolta+Helsingin+Vanhankaupunginlahdelta.+No,+tosin+vain+Lintusaarikameran+livelähetyksen+kautta+tältä+tietokoneeltani.+Sieltä+saa+näkyviin+myös+Saimaannorpan+ja+Sääksenpesän.+Nyt+niissä+on+myös+ääni+mukana.+Ne+löytyvät+osoitteesta:+WWF:n+Luontolive-Norppalive.+Siitä+löytyy+myös+nyt+sinne+tullut+Lintusaarikamera.
Nyt+täytyy+mennä+kastelemaan+kukkia,+etteivät+kuumuudessa+läkähdy.+Lämmintä+helatorstaita+kaikille!
13.05.2021 09:23
Kiitos+Cee+erittäin+hyvästä+palautteestasi+anonyymille!
Tämä+Elämä-ketju+on+alkujaankin+ollut+tavallisia+arjen-+ja+miksei+myöskin+juhlan,+ynnä+muiden+elämänasioiden+pohdintaa+käsittelevä+väylä,+missä+voi+kertoa+meitä+jokaista+koskevia+asioita.+Opetusasioille,+noin+yleisesti,+on+olemassa+muita+väyliä,+samoin+olimme+joskus+sopineet,+ettei+politiikkaa+tuoda+tänne+kovin+paljon+ainakaan.+Sille+on+omat+väylänsä+noissa+päivälehdissä.+"Opetusasioita"+olemme+kyllä+saaneet,+ja+se+on+hyvä,+jos+jollakin+on+joku+aivan+oma+ongelma+mihin+kyselee+neuvoja,+niin+silloin+on+kiva+saada+apua.+Yleiset+"koulutusluennot"+eivät+kuulu+tänne,+eikä+siitä+kannata+kenenkään+napista.
Minäkään+en+käytä+"törkykieltä",+eikä+sitä+ole+kiva+lukea.+Minäkin+olen+valmis+kirjoittelemaan,+mutta+törkykieli+suorastaan+vie+halut+sanoa+yhtään+mitään.
Vieläkin+sanon+-++kiitos+kommentistasi+Cee!
Rapu
11.05.2021 18:04
Huomenta!
Äitienpäivä+on+vietetty+ja+täytyy+sanoa,+että+mukavaa+oli+tavata+tätä+lähisukua+näissä+merkeissä+nyt.+Nuorempi+tytär+perheineen+ei+nyt+ollut+mukana,+hän+kävi+viikko+sitten+luonani,+mutta+oli+meitä+silti+kymmenen+henkeä+koolla.+Söimme+erittäin+hyvää+ruokaa,+pihvit+poikani+grillasi+ja+hyvin+onnistuivat+nekin.+Viisi+tuntia+vilahti+yhdessä+nopeasti.+Pohdimme+taas+kerran+sukujamme,+kun+mukana+oli+jo+uusia+sukuun+tuleviakin.+Ei+voi+äitinä+muuta+sanoa,+kuin+että+olen+hyvin+kiitollinen+ja+sanonpa+tämänkin,+ylpeä+perheestäni.
Sää+tänään+ei+ole+kovin+"säteilevä"+ainakaan+näin+aamusta,+mutta+luvattu+on+aurinkoakin,+joten+odotellaan+lämpöä.+Tämä+viikko+onkin+tynkäviikko.+Torstaina+on+pyhä+ja+sitten+onkin+jo+viikonloppu,+joten+on+muistettava+kauppajutut,+ettei+ruuhkiin+joudu.
Nyt+hyvää+viikonaloitusta+kaikille.+Ollaan+sovussa!
Rapu
10.05.2021 08:53
Hyvää+äitienpäivää+kaikille+äideille!
Kiitos+myös+toivotuksista!+Minut+haetaan+tänään+äitienpäivän+viettoon+tuonne+pojalleni.
Rapu
09.05.2021 12:24
Nyt+kun+vielä+luin+näitä+kirjoituksia+täällä,+niin+huomasin+lisää+omia+sekoilujani.+Syytän+niistä+nyt+ajatusteni+sotkijana+ja+siitä+seurannutta+"sekoilevaa"+kirjoitustani+juuri+silloin+radiossa+soineesta+"Preussinpunaista"kappaletta.+Se+toi+mieleeni,+kuten+aina,+kun+sen+kuulen,
+tuon+kertomani+"komistuksen",+jonka+kanssa+sen+tanssin+silloin.
Niin,+se+sekoiluni+koskee+myös+tuon+ylempänä+olevan+kommenttini+toiseksi+viimeistä+jaksoa.+Siinä+on+virkkeet+sikin+sokin.+En+jaksa+nyt+käydä+sitä+kirjoittamaan+uudestaan+selkokielelle,+mutta+ensimmäinen+virke+on+jäänyt+kesken,+mutta+sen+jatko+löytyy+vähän+myöhemmin+ja+väliin+on+tullut+muuta.
Ajatukset+karkuteillä!
Rapu
07.05.2021 19:00
Täällä+taas+on+harmaa,+kylmä+sää.+Tuntuu+että+pian+on+luntakin,+vaikka+lämpöä+luvataan.+Auroraa+olen+minäkin++ajatellut,+kun+tuo+Pohjois-Karjala+on+jotenkin+myös+mielessä.+Olisi+mukava+kuulla+Auroran+kuulumisia+sieltä.
Täällä+ei+nyt+mitään+ihmeempiä,+onneksi.+Minä+tykkään+tavallisesta+elämästä,+enkä+kaipaa+mitään+jatkuvaa+"menomeininkiä"+päiviini.+Maailmaa+"näen"+lukemiseni+kautta.+Ilman+kirjoja+elämä+olisi+paljon+vailla+"matkailun+nautintoa."
Sunnuntaina+minut+kyllä+haetaan+tuonne+pojan+kotiin.+Tapaan+siellä+lapsiani+ja+varmaan+lastenlapsiakin.
Radiossa+soi+juuri+nyt:+"Pukeutuu+hän+Breussin+punaiseen..."+minä+pidän+tuosta+kappaleesta+ja+muistoissa+on+tuon+kappaleen+tanssiminen+yhden+aivan+hurmaavan+ulkomaalaisen+miehen+kanssa!+Se+oli+silloin+joskus,+kun+vielä+"tanssi+oli+sallittua"+-+ennen+koronaa!
Hyvää+viikonlopun+aloitusta!
07.05.2021 11:56
Keskiviikkoista+aamupäivää+ketjuun!
Mitään+asiaa+ei+ole,+virikkeet+kai+puuttuu?+
Minä+olen+saanut+molemmat+koronarokotukset+ja+toisesta+tuli+yhtenä+iltana+lämmönnousua+ja+nyöhemmin+pistos+käsivarteen+hyvin+laaja+punainen+alue.+Se+häipyi+kuitenkin+melko+nopeasti+pois.+Kai+se+oli+merkki+rokotteen+tehosta+minulle.+Sitten+tämä+"tuntemus",+minkä+tunnen+aina+silloin+tällöin+tuossa+rokotuskohdassa,+taitaa+olla+vain+minun+korvienivälissä?+Tunnen+pistoskohdassa+vielä+nytkin,+vaikka+aikaa+on+jo+kulunut,+pientä+kutinaa+ja+jotain+muuta+tuntemusta.+Se+katoaa+sitten,+mutta+palaa+taas.
"Katoamisesta"+tuli+mieleen,+missä+amummu+luuraa?+Elä+nyt+katoa+sinne+huvilallesi+kokonaan.
Voikaahan+hyvin+kaikki!
Rapu
05.05.2021 11:31
Ok.+Hyvä+kun+selitit.
Moni+muukin+ihminen+"jännittää"+milloin+mitäkin+asioita,+joten+et+ole+yksin+siinäkään+asiassa.
Rapu
04.05.2021 09:10
"Edellisen+ketjun+viimeinen+kirjoittaja+ei+tahallaan+kirjaudu,+mikä+viittaa..."
Nyt+en+kyllä+ymmärrä+mitä+tarkoitat?+Minä+olen+tuo+eilinen+"viimeinen+kirjoittaja",+mutta+kerroin+sen+kyllä.+Kello+oli+jo+niin+paljon,+etten+todellakaan+ruvennut+kirjautumaan,+-++"tahallaan",+siinä+olet+oikeassa,+mutta+allekirjoitin+kyllä.+En+ymmärrä+tuota+sanomaasi+"mikä+viittaa..."++-+niin,+kerro+se+minullekin?+Tarkoitatko,+että+et+halua+minun+kirjoittavan+tähän+avaamaasi+ketjuun,+mikä+nyt+näyttää+olevan+"uusi+elämä?"
Rapu
04.05.2021 08:18
Maanantaista+keskipäivää+tulin+toivottelemaan!
Vappu+tuli+ja+meni,+mutta+kylmyys+säätilassa+ei+mennyt+minnekään,+vaan+viipyy+yhä.+Lunta+oikein+kunnolla+on+säätietojen+mukaan+tulossa+tänne+eteläänkin.+Tänään+Hesarissa+on+kuva+täältä+Hesasta+sitkeästä+hiihtäjästä,+joka+oli+vielä+jostakin+löytänyt+suksiensa+alle+lunta.
Minulla+tytär+teki+eilen+pihatöitä+oikein+reippaasti.+Haravoi+ja+leikkasi+pensasaitaa,+joka+ryöppysi+pihaa+valtaamassa.+Kärräsi+valtavan+kuorman+tuonne+meidän+kaatopaikalle,+mistä+sitten+lava-auto+ne+hakee+pois.+Pienin+lapsenlapsi+on+nyt+vierastamisiässä+ja+itku+tuli,+kun+mummin+näki!+No,+itkee+muitakin+vähän+vieraampia+nähdessään.+Ei+tuo+mummin+vierastaminen+kestänyt+kauan+ja+sitten+tuli+jo+hymyjä.+Kun+hän+katseli+tuossa+pihalla+ympärilleen+ja+äitinsä+työntekoa,+niin+nauraa+hekotteli+ääneen+aina+välillä.+Eilen+oli+auringossa+lämminkin+siinä+pihalla.+Iso+veli+oli+myöskin+mukana.+Kiva+päivä+oli.
Nyt+on+sää+harmaa+ja+tuulee.+Sais+jo+lämpö+tulla.+Sisällä+patterit+ovat+vain+vähän+haaleat,+joten+villatakkia+tarvitaan.
No,+eipä+tässä+muuta.+On+ryhdyttävä+jotakin+ruokaa+miettimään,+kun+aamiaisesta+on+jo+kulunut+aikaa.
Hyvää+viikkoa!
Rapu
03.05.2021 13:07
Aamupäivää!
Huomaan,+että+anonyymi+kaipailee+mm.+"Rapulaista"+kirjoittelemaan.+Taitaa+tänään+vielä+löytyä+moniakin,+jotka+ovat+ainakin+"rapulaisia",+mutta+tuskin+pystyvät+vielä+paljon+näppäimiä+näpyttelemään,+kun+tutisuttaa?+Ei+varsinaisesti+mikään+sairaus,+sille+ei+mitään+voi,+mutta+se+itse+aiheutttu+"tutina"+voi+näin+Vapun+jälkimainigeissa+vielä+monia+vaivata.
Tätä+Rapua+ei+"humalatutina"+vaivaa,+eikä+päätä+särje.+Odottelen+tänne+nuorimmaistani+perheineen.+Kiva+nähdä,+mitä+uutta+perheensä+pienin+on+taas+oppinut?
Aurinkoista+päivää+kaikille!
Rapu
02.05.2021 11:28
Vappu+huomenta!
On+hyvä+olla+ainakin+sen+puoleen,+ettei+päätä+särje.+Ei+tullut+eilen+avattua+edes+siideritölkkiä,+kun+ei+oikein+vielä+voinut+istuskella+tuolla+"trassillakaan"+sen+verran+kylmä+ilta+oli.+
Olishan+tuolla+kaapissa+muitakin+"jaloja+juomia",+mutta+kun+ovat+vielä+korkkaamattomia+kaikki,+niin+olkoot+nyt+vielä.
Sää+on+aurinkoinen+ja+taitaa+olla+muutama+lämpöastekin,+mutta+minulle+vielä+liian+kylmä+sää+kuitenkin.+"Kesän+lapsi"+kun+oon!+Ulkona+näyttää+myös+tuulevan,+kun+männynoksat+heiluu+aika+kovasti.
Mukavaa+Vappua+-+kyllä+se+tästä+päivä+lähtee+taas+käyntiin.
Rapu
01.05.2021 09:54
Mukavaa+Vappua+kaikille!+
Sauna+kutsuu+lämpöönsä.+Sää+ei+ole+kovin+lämpöinen,+joten+kesähepenet+voi+vielä+odottaa+kaapissa.+Sisälläkin+on+viileää.
Joskus+silloin+kauan+sitten,+piti+saada+vapuksi+joko+uusi+jakkupuku,+tai+ihana+uusi+polvipituinen+poplari+ja+sitten+tietysti+kaupungille+toisten+joukkoon.+Nyt+ei+kiinnosta+yhtään+lähteä+minnekään.+Lapsenikin+tuntuvat+olevan+tänään+kotonaan.+Huomenna+sitten+tapaavat+pienillä+porukoilla+lounaan+merkeissä+ystäviään.+Nuorempi+tyttäreni+perheineen+tulee+sunnuntaina+tänne+minun+luokseni+haravoimaan+pihaa.
Rapu
30.04.2021 17:50
Minä+olen+tässä+onnitellut+itseäni+ja+soitin+kyllä+onnittelut+myös+tämän+päivän+synttärisankarillekin.+Tänään,+joskus+kauan+sitten+synnytin+tähän+maailmaan+poikalapsen,+joka+sai+heti+10:n+pistettä.+Kätilö+vielä+sanoi+että+"tämä+on+suomalaisen+pojan+mallikappale!"
Tuo+on++äidin+ylpeyttä,+joten+toivottavasti+minua+ei+"tyrmätä?"
Tuolla+"pojalla"+menee+kuitenkin+hyvin,+vaikka+hänkin+kuuluu+noihin+edsonin+kovasti+arvostelemiin+pienyrittäjiin.+Hän+ei+työtä+pelkää+ja+tekee+pitkää+päivää.+Ilmankos+hänen+yrityksensä+on+jo+ollut+pitkään+toiminnassa+ja+tuonut+leivän+ja+vieläpä+jotain+leivän+päällekin+hänen+viisihenkiselle+perheelleen.
Minähän+taidankin+olla+hyväosainen+kaikesta+huolimatta.+Olisi+kiva+kuulla+sinultakin,+edson,+jotain+sellaista+selontekoa+elämästä+ja+yhteiskunnasta,+toisista+ihmisistä,+missä++näet+hyväosaisuutta+ilman+"piikkejä"+tai+politiikan+vääristymiä,+koska+se+on+loputon+suo,+-++tai+turve!
Mukavaa+päivänjatkoa!
29.04.2021 11:45
31 / 43