Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

844

1. Hei,++Cee!Minäkin+katsoin+sen++ohjelman+Maudista+ja+kyllä+teki+pahaa.+Noin+se+alzheimer+kohtelee+monia.+Kaikista+ei+tule+agressiivisia+taudista+huolimatta,+mutta+monista+tulee+ainakin+ajoittain.+Nykyisin+tuntuu,+että+tuota+alzheimeria+sairastaa+yhä+useampi+vanhus,+joten+eipä+voi+muuta+kuin+toivoa+välttyvänsä+ainakin+tuolta+taudilta.
  2. Täällä+ollaan+taas.Tyttärellä+on+hiihtolomaviikko,+mutta+nyt+he+eivät+menneet+minnekään+ulkomaille+laskettelemaan,+eivätkä+edes+Leville.+Ovat+kotona+ja+tekevät+pihatöitä,+Tytär+oli+tänään+täällä+minun+luonani.+Tuli+kaupan+kautta+ja+toi+isot+ostoskassit+kaikenlaista+hyvää.+Hän+myös+siivosi+nuo+parveketilat+ja+viherhuoneen.+Hän+toi+myös+kaksi+orvokkiamppelia,+toisen+viherhuoneeseen+ja+toisen+tuohon+etupihalle+ulko-oven+viereen,+näkyy+kivasti+keittiönikkunasta+sisälle.Hän+toi+myös+savustettua+lohta+ja+tuoretta+parsaa,+tavallista+ja+beibiparsaa.+Laitoimme+ruokaa+ja+kyllä+parsa+maistui+hyvältä+lohen+seurana.+Keitin+kyllä+muutaman+perunankin+.+Metsäsienisalaattiakin+hän+toi.+Jälkiruoaksi+keitin+kahvin+ja+hän+oli+ostanut+tuorepisteestä+kahdenlaisia+kahvipullia.+Nyt+on+kylläinen+olo+ja+ruoka+oli+hyvää.++Parvekkeet+ovat+puhtaat+ja+osittain+"kukitettu",+joten+kyllä+nyt+kelpaa.+Ensi+viikolla+tulee+siivooja+putsaamaan+muun+huushollin.Cee,+tuolla+sinun+U:lla+näyttää+olevan+samanlainen+sydänvaiva+kuin+minullakin+ja+lääkityskin+näyttää+aika+samanlaiselta.+Tuota+aneurysmaa+minulla+ei+ole+todettu,+mutta+joku+pieni+vuotokohta+keuhkovaltimon+ja+aortan+välissä+kyllä+tihkuttaa.+On+tihkuttanut+vuoskymmeniä.+Lääkäri+kyllä+on+sanonut,+että+yhdellä+jos+toisellakin+saattaa+tihkuttaa.Sää+täällä+on+hyvin+keväinen,+eikä+edes+tuule,+joten+hyvältä+näyttää.+Viikonlopuksi+on+myös+luvassa+hyvää+säätä+ja+se+on+hyvä.+Lauantaina+tulee+nuorempi+tytär+perheineen+tekemään+pihatöitä+ja+tulevat+myöskin+kaupankautta,+jos+nyt+jotakin+puutteita+on.Nyt+aion+oikaista+selkääni.+Sitä+jäytää+taas+kummasti.
  3. Susi+havainto.Susi+on+nähty+täällä+SU-SI-alueella!+Lyhyt+matka+tuosta+Vantaalta+tänne+olikin,+mutta+mistä+on+tullut+tuonne+naapuriin.+Kovin+on+raasu+takkuisen+näköinen.+Mistä+kaukaa+lienee+matkannut?+Toivottavasti+kuitenkin+jatkaa+matkaansa.Minä+olen+lukenut+noita+Kaari+Utrion+kirjoja+ja+hän+on+tutkinut+kirjojensa+aiheet+tarkkaan.+Juuri+nyt+minulla+on+luettavana+kolme+Utrion+alkutuotannon+kirjoja.+Kamalaa+on+ollut+silloin+ihmisten+elämä+Ruukin+patruunoiden+aikakaudella.+Kuusivuotias+poikalapsi+joutui+heräämään+oljiltaan+aamuyöstä+ja+niiltä+sijoiltaan+ruukille+töihin,+kun+isänsä+ei+pystynyt+"verta+syöksevänä"+lähtemään+töihin!+Armoa+ei+annettu+ja+kun+isä+kuoli,+niin+seuraavana+päivänä+joutui+äiti+lapsilaumansa+kanssa+lähtemään+pois+torpasta,+eikä+mukaan+saanut+ottaa+mitään+tavaraa,+kaikki+jäi+uudelle+torpaan+tulijalle.Kunnan+isännät+antoivat+armollisesti+tuolle+äidille+ja+lapsille+kerjuupassin,+mutta+mitään+asuntoa+ei+näytetty+missä+voisivat+asua.+Se+on++ollut+1300-1500+lukujen+tapa+hoitaa+sosiaalimenot,+varsinkin,+jos+ruukin+isäntänä,+tai+rouvana+oli+joku+täysin+sydämetön+ja+niitä+tuntui+kyllä+silloin+olleen.Historian+tuntemus+on+jokaiselle+tärkeää,+niin+voi+asetella+vähän+asioita+järjestykseen.Hyvää+ja+turvallista+viikkoa!