Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hei,++Cee!
Minäkin+katsoin+sen++ohjelman+Maudista+ja+kyllä+teki+pahaa.+Noin+se+alzheimer+kohtelee+monia.+Kaikista+ei+tule+agressiivisia+taudista+huolimatta,+mutta+monista+tulee+ainakin+ajoittain.+Nykyisin+tuntuu,+että+tuota+alzheimeria+sairastaa+yhä+useampi+vanhus,+joten+eipä+voi+muuta+kuin+toivoa+välttyvänsä+ainakin+tuolta+taudilta.
25.04.2021 13:18
Pois+se+minusta,+että+olisin+kohdistanut+keneenkään+erityisesti+tuota+määrehdintääni+"huithapeli!"
Tuo+juttu+Hesarissa+keskittyy+enempi+Suomen+lippuun+ja+on+itse+asiassa+kirja+arvostelu,+mikä+käsittelee+Suomen+itsenäisyyshistoriaa+ja+kansallisidentiteettiä,+mihin+mielestäni+kuuluu+myös+kieli+ja+hyvin+paljon+muutakin,+kuin+vain+lippumme,+mikä+on+jokaiselle+itsenäiselle+maalle+kyllä+tärkeä+ja+kunnioitusta+ansaitseva+symboli!
Toimittajia+tuo+kirjailija+ei+tunnu+juuri+arvostavan,+vaan+sanoo+toimittajien+olevan+"huomionhakuisia+itsensä+brändääjiä."
En+tuohon+sano+mitään.
25.04.2021 12:36
Tervehdys!
Saa+nähdä,+kestääkö+tänään+kirjautuminen+kauemmin+kuin+tunnin?+Eilen+ei+kestänyt.
Suomalaisuus?+-+ja+mitä+se+merkitsee+enää?+Tuntuu+siltä,+että+suomalaisuus+on+pian+vain+"ruma+kirosana",+ja+suomen+kieli+hävettävä+ja+sen+toivotaan+kuihtuvan+pois.+Suomen+kieltä+ei+arvosteta,+ei+myöskään+suomen+lippua.+Tuosta+on+juttu+tänään+tuolla+Hesarissakin.
Miehen+mitat+ovat+sitten+mitä+ovat.+Miestä,+kuten+naistakin,+voidaan+"mittailla"+hyvin+monin+tavoin.+Yksi+minulle+tärkeä+mittari+on+luotettavuus+ja+toisena+uskollisuus.+Kun+nuo+ovat+kunnossa,+niin+perheet+voivat+ainakin+paremmin.+Tyhjän+puhujat+huit+hapelit+eivät+täytä+suomalaisen+miehen+mittoja+ainakaan+minun+arvoasteikossani.+Eivät+minkäänlaisia+"miehen+mittoja!"
Mukavaa+sunnuntaita+ketjulaisille!
Rapu
25.04.2021 11:40
Hei,+Cee!+
Sitä+minäkin+sanoin+tyttärelle+jo+eilen+ja+tänään+kun+soitin,+niin+oli+jo+ihan+virkeä+poika.+Toivottavasti+ei+illalla+tule+uudestaan+kuumetta.
24.04.2021 12:28
Tunnin+kesti+edellinen+kirjautumiseni+tällä+kertaa.+Ei+oikein+viitsisi+milläänkirjautua+jokaista+kommenttia+varten+erikseen.
Mitä+tulee+noihin+Saarikon+sanomisiin,+niin+tänään+Saarikko+Hesarissa+arvostelee+pääministeriä+ja+sitä+juttua+voi+kommentoida+vain+nimellä.+Kun+luin+noita+kommentteja,+niin+olipa+Hesari+päästänyt+mukaan+yhden+nimimerkilläkin+kirjoittavan,+joka+arvosteli+sitä,+miksi+pääministeri+ei+tule+"kasvoillaan"+kertomaan+neuvottelujen+edistymisestä?+"Nimimerkkimoittija"+oli+saanut+moittia+pääministeriä+asiasta,+mistä+itsekin+jäi+kiinni?++Hän+ei+kirjoittanut+moitteitaan+nimellään?+Myöhemmin+huomasin,+että+tuon+nimimerkillä+kirjoittaneen+kommentti+oli+poistettu,+mikä+on+tietysti+oikein,+kun+vaatimuksena+oli+että+vain+nimellä+voi+kirjoittaa.
24.04.2021 12:23
Huomenta!
Sää+ei+näytä+tänään+parhaita+puoliaan,+mutta+niinhän+se+näin+keväällä+menee.+Välillä+kevätaurinko+säteilee+ja+sitten+jo+taas+sataa.+Sää+on+kuin+elämäkin,+välillä+paistaa+ja+sitten+sataa!
Heräsin+tosi+aikaisin+tänään,+eikä+uni+enää+tullut,+joten+nousin+ja+menin+alakertaan+lukemaan+Hesaria+ja+laitoin+kahvin+tippumaan,+joten+nyt+olen+jo+koneella.+Tänään+ei+mitään+ole+suunnitelmissa.+Poikani+tulee+varmaan+käymään+ja+tuo+kaupasta+tarvitsemiani,+joten+minun+tarvitsee+vain+lähettää+hänelle+"puutelista!"
Nuorempi+tytär+soitti+eilen+illalla+ja+kertoi+että+vauvalla+on+hieman+lämpöä,+mitä+pitäisi+tehdä?+Täytyy+soittaa+hänelle+tänään+ja+kysyä+mikä+on+vointi+nyt?
Hyvää+ja+rauhallista+viikonlopun+aloitusta+kaikille!
Rapu
24.04.2021 08:45
Perjantaita!
Näytti+oudolta+aamulla+herätessä,+kun+lumi+peitti+maan.+Nyt+se+on+osittain+jo+sulanut+pois,+mutta+taivaalta+sataa+jotain+märkää+loskaa+edelleenkin.+Pikkunarsissit+tuossa+makuuhuoneen+ikkunan+alla+avoparvekkeella+olevalla+pöydällä,+olivat+aivan+lumisina+kun+heräsin.+Onneksi+ne+eivät+pienestä+lumisateesta+ole+moksiskaan.
Muuten+ei+ole+mitään+ihmeenpää+onneksi+tapahtunut,+joten+hyvä+niin!
Rauhallista+perjantaita+kaikille!
23.04.2021 11:15
Eikö+olisi+järkevää+käyttää+nuo+sirkat+ihmisravinnoksi,+kun+ne+saadaan+noin+tehokkaasti+pyydystettyä.+Niinhän+meilläkin+yritetään+tehdä,+mutta+tuolla+ei+tulisi+edes+tuotantokustannuksia,+muuta+kuin+ne+verkot.+Meillä+joutuu+ensin+kasvattamaan+sirkat.+Afrikassa+nuo+heinäsirkat+olisivat+tosin+vain+"kausiruokaa",+mutta+hyvä+niinkin.
Minä+en+taida+laittaa+tänä+kesänä+"ämpäriperunoita"+kasvamaan+ollenkaan.+Huonoa+satoa+olen+saanut,+joten+ei+taida+kannattaa.+Vaikka+hauskuushan+siinä+oli+se+pääasia.
Aurinko+paistaa+ja+nyt+on+aika+mennä+vaikka+tuonne+viherhuoneeseen+tutkailemaan+lämpötilaa.+Mukavaa+keskiviikkoa+kaikille!
21.04.2021 09:27
Kirjoitin+kommentin+tuohon+Hesarissa+olleeseen+"solujuttuun",+mutta+ei+sitä+julkaistu.+Aivan+puistattavaa+tutkimusta+ja+kokeilua.
Minulle+on+tullut+sitkeästi+soittoja+tuntemattomasta+numerosta,+joihin+en+yleensä+vastaa.+Kun+tuosta+samasta+numerosta+aina+vaan+soitettiin,+niin+vastasin+lopulta+ja+se+puhelu+tuli+Fortumista.+En+jäänyt+keskustelemaan,+kun+ei+minulla+ole+mitään+asioita+Fortumin+kanssa,+joten+asia+ei+aivan+sitten+tullut+tietooni.+Nyt+luin+Hesarista+jutun+Fortumista+ja+nyt+asia+selvisi+minullekin+mistä+syystä+minua+(luultavasti?)+tavoiteltiin+innokkaasti.+Kirjoitin+sinne+kommenttini+ja+se+julkaistiin+kyllä.
Asiasta+kolmanteen.+Siivooja+kävi+tänään+ja+nyt+on+taas+puhdasta,+vaikka+ei+täällä+kovin+"likaista"+ollutkaan.+Seuraavaksi+siistijä+oli+menossa+Malmille+johonkin+lapsiperheeseen,+joten+siellä+häntä+odotti+hieman+toisenlainen+siivousurakka.+Sovimme+seuraavan+siivouspäivän+minun+luokseni+toukokuun+loppupuolelle.
Nyt+tuntuu,+että+"nälättää",+joten+jotain+on+nyt+saatava+suuhunsa.+Nälkä+tulee,+vaikka+ei+tee+mitään!+Kummallista?
20.04.2021 13:17
Edson,+ei+saa+kiroilla+ainakaan+näin+pyhäpäivänä!
18.04.2021 13:18
"Pätee+siis+se,+että+aina+ei+ole+merkitystä+mitä+sanoo,+vaan+kuka+sanoo."
Hyvä+että+Dr+Whoo+ilmoittelee+itsestään.+Minä+jo+luulin,+että+olinko+syy+Dr:n+vaikenemiseen,+koska+minun+kommenttini+jälkeen+hänelle,+tuli+tämä+tauko?+Minä+vain+vastasin+hänen+esittämään+kysymykseensä,+mutta+ei+siinä+ollut+mukana+mitään+"pahantahtoisuutta!"
Mielestäni+meidän+pitäisi+pystyä+keskustelemaan+elämäntapahtumista+erilaisista+näkökulmista+ja+pahemmin+kritisoimatta+toisiamme.
Mukavaa,+että+olet+mukana!+Ei+meitä+ole+täällä+liikaa+vanhoja+Hesarin+"Elämäläisiä!"
18.04.2021 11:12
Nyt+on+etupiha+haravoitu+ja+kottikärry+oli+kukkuroillaan+kun+nuorempi+tytär+oli+pihan+siivonnut.+Sisäpiha+sai+nyt+jäädä+vielä+odottamaan+siivousta.
Minulla+oli+ruokana+lihapullia+ja+hyvin+ne+maistuivatkin.+Kymmenvuotiaskin,+joka+on+vähän+nirso,+söi+mielellään+ja+otti+jopa+lisääkin.+Puolivuotia+veljensä+katseli+ihmeissään+äitinsä+sylissä,+kun+kaikki+söi,+eikä+hänen+suuhun+tullut+mitään.+Sitten+hän+sai+perunaa+ja+pienen+"maistelun"+jälkeen+peruna+maistui.+Hyviä,+jauhoisia+perunoita+olivatkin.+Myöhemmin+sai+sitten+omalta+äidiltään+luomumaitoa+ja+poika+oli+tyytyväinen.+Tänään+hän+saa+oman+syöttötuolin.+Jäntevä+poika,+joten+voi+jo+ruveta+totuttelemaan+tuoliin+aivan+neuvolan+luvalla.
Olipas+mukava+tavata.+Täytyy+kertoa,+että+olen+rokotettukin.+Riskiryhmäläisenä+(sydän,+munuais)+on+jotain+etujakin,+jos+rokotus+nyt+on+etu?+Olen+saanut+Pfizer-rokotteen.
Nyt+alakertaan+ja+jospa+avaisin+vaikka+telkkarin.
Hyvää+viikonlopun+jatkoa+kaikille!
17.04.2021 18:00
Täällä+ollaan+taas.
Tyttärellä+on+hiihtolomaviikko,+mutta+nyt+he+eivät+menneet+minnekään+ulkomaille+laskettelemaan,+eivätkä+edes+Leville.+Ovat+kotona+ja+tekevät+pihatöitä,+Tytär+oli+tänään+täällä+minun+luonani.+Tuli+kaupan+kautta+ja+toi+isot+ostoskassit+kaikenlaista+hyvää.+Hän+myös+siivosi+nuo+parveketilat+ja+viherhuoneen.+Hän+toi+myös+kaksi+orvokkiamppelia,+toisen+viherhuoneeseen+ja+toisen+tuohon+etupihalle+ulko-oven+viereen,+näkyy+kivasti+keittiönikkunasta+sisälle.
Hän+toi+myös+savustettua+lohta+ja+tuoretta+parsaa,+tavallista+ja+beibiparsaa.+Laitoimme+ruokaa+ja+kyllä+parsa+maistui+hyvältä+lohen+seurana.+Keitin+kyllä+muutaman+perunankin+.+Metsäsienisalaattiakin+hän+toi.+Jälkiruoaksi+keitin+kahvin+ja+hän+oli+ostanut+tuorepisteestä+kahdenlaisia+kahvipullia.+Nyt+on+kylläinen+olo+ja+ruoka+oli+hyvää.++Parvekkeet+ovat+puhtaat+ja+osittain+"kukitettu",+joten+kyllä+nyt+kelpaa.+Ensi+viikolla+tulee+siivooja+putsaamaan+muun+huushollin.
Cee,+tuolla+sinun+U:lla+näyttää+olevan+samanlainen+sydänvaiva+kuin+minullakin+ja+lääkityskin+näyttää+aika+samanlaiselta.+Tuota+aneurysmaa+minulla+ei+ole+todettu,+mutta+joku+pieni+vuotokohta+keuhkovaltimon+ja+aortan+välissä+kyllä+tihkuttaa.+On+tihkuttanut+vuoskymmeniä.+Lääkäri+kyllä+on+sanonut,+että+yhdellä+jos+toisellakin+saattaa+tihkuttaa.
Sää+täällä+on+hyvin+keväinen,+eikä+edes+tuule,+joten+hyvältä+näyttää.+Viikonlopuksi+on+myös+luvassa+hyvää+säätä+ja+se+on+hyvä.+Lauantaina+tulee+nuorempi+tytär+perheineen+tekemään+pihatöitä+ja+tulevat+myöskin+kaupankautta,+jos+nyt+jotakin+puutteita+on.
Nyt+aion+oikaista+selkääni.+Sitä+jäytää+taas+kummasti.
14.04.2021 15:44
Utrio+on+historioitsija+ja+tuo+juuri+lukemani+Rautalilja,+oli+kyllä+kamalaa+luettavaa.+Se+oli+tosiasioihin+ja+tapahtumiin+pohjautuvaa+tietoa.+Lapsia+kuoli+nälkään+ja+tauteihin+ja+raskaaseen+työhön.+En+oikein+voinut+kaikesta+kauheudesta+edes+lukea+ja+jäi+vaivaamaan+mieleen+niiden+lasten+kohtalo.+Kuinka+julmia+ihmiset+olivat+voineet+olla+-+ja+ahneita!
Ei+tuo+ahneus+ole+kyllä+minnekään+kadonnut+nykypäivästäkään.
12.04.2021 12:29
Susi+havainto.
Susi+on+nähty+täällä+SU-SI-alueella!+Lyhyt+matka+tuosta+Vantaalta+tänne+olikin,+mutta+mistä+on+tullut+tuonne+naapuriin.+Kovin+on+raasu+takkuisen+näköinen.+Mistä+kaukaa+lienee+matkannut?+Toivottavasti+kuitenkin+jatkaa+matkaansa.
Minä+olen+lukenut+noita+Kaari+Utrion+kirjoja+ja+hän+on+tutkinut+kirjojensa+aiheet+tarkkaan.+Juuri+nyt+minulla+on+luettavana+kolme+Utrion+alkutuotannon+kirjoja.+Kamalaa+on+ollut+silloin+ihmisten+elämä+Ruukin+patruunoiden+aikakaudella.+Kuusivuotias+poikalapsi+joutui+heräämään+oljiltaan+aamuyöstä+ja+niiltä+sijoiltaan+ruukille+töihin,+kun+isänsä+ei+pystynyt+"verta+syöksevänä"+lähtemään+töihin!+Armoa+ei+annettu+ja+kun+isä+kuoli,+niin+seuraavana+päivänä+joutui+äiti+lapsilaumansa+kanssa+lähtemään+pois+torpasta,+eikä+mukaan+saanut+ottaa+mitään+tavaraa,+kaikki+jäi+uudelle+torpaan+tulijalle.
Kunnan+isännät+antoivat+armollisesti+tuolle+äidille+ja+lapsille+kerjuupassin,+mutta+mitään+asuntoa+ei+näytetty+missä+voisivat+asua.+Se+on++ollut+1300-1500+lukujen+tapa+hoitaa+sosiaalimenot,+varsinkin,+jos+ruukin+isäntänä,+tai+rouvana+oli+joku+täysin+sydämetön+ja+niitä+tuntui+kyllä+silloin+olleen.
Historian+tuntemus+on+jokaiselle+tärkeää,+niin+voi+asetella+vähän+asioita+järjestykseen.
Hyvää+ja+turvallista+viikkoa!
12.04.2021 11:32
Eipä+tee+mieli+matkustaa+olipa+"passia"+tai+ei.+Kesä+on+tulossa+ja+valoisat+kesäyöt.+Talven+ankeus+on+voitettu+ja+elämä+on+helpottumassa+myös+koronan+suhteen.+Sitä+ei+mitkään+passit+muuksi+muuta.
Edson+-+mihin+olet+unohtanut+viestinnästäsi+"toivon+sanoman?"+Elämä+ei+voi+olla+vain+pelkkää+synkistelyä!
11.04.2021 10:54
Aurinkoista+sunnuntaita!
Kaikki+taitavat+vielä+nukkua?+Minä+heräsin+jo+aikoja+sitten+ja+lehtikin+on+jo+luettu,+niin+paperinen,+kuin+myös+fi.
Katselin+eilen+sen+Väärän+vänkyrän+talon+telkkarista,+mutta+pettymys+oli.+Nukahtelin+kyllä+vähän+väliä+sitä+katsoessani.
Nyt+vain+toivottelen+hyvää+sunnuntain+jatkoa+kaikille!
11.04.2021 09:19
Sipilä+on+eduskunnassa+hiljaa,+mutta+ohjailee+siellä+taustalla+kyllä+keskustaa.
Oikeassa+olet.+En+ole+unohtanut+Sipilän+toimia,+kun+hän+oli+pääministerinä.
10.04.2021 10:55
Sipilä+kumppaneineen+on+edelleen+hallituksessa+ja+hoitohenkilöitä+on+edelleenkin+liian+vähän,+joten+annetaan+"opposition+sikojen+röhkiä+eduskunnassa"+ainakin+tämän+asian+puolesta+-+ja+monen+muunkin+asian.+Se+on+opposition+tehtävä,+jos+hallitus+unohtaa.
09.04.2021 11:08
Hyvä+kommentti+Puosulta.+Eivät+kaikki+kulttuurinnälkäiset+ole+syntyneet,+eivätkä+eläneet+"kultalusikka+suussa!"
Elämää+pitäisi+osata+elää+ja+katsella+myös+muiden+silmin,+ei+vain+ja+ainoastaan+sitä+kautta+mikä+näkyy+oman+tien+päässä+ja+varrella.
09.04.2021 11:02
32 / 43