Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

844

1. Huomenta!Aivan+vielä+eivät+tuoksu+tuomien+valkoiset+kukkaset,+mutta+ei+se+aika+kaukana+ole.+Tuoksutellaan+nyt+luonnon+muita+kevään+ihania+tuoksuja+ja+miksikäs+ei,+myös+noita+ihania+tuoksuja+hajuvesipulloista+joskus+ripaus.Pullantuoksu+kesämökin+portailla+istuen+ja+juuri+uunista+otettua,+itse+alusta+alkaen+leivottua+korvapuustia+kahvin+kera+nauttiessa+on+myös+yksi+hyvistä+tuoksuista+ja+makunautinnoista.+Koettu+on+aivan+lapsuudesta+lähtien.+Samoin+ovat+saaneet+tuosta+nauttia+myös+lapseni+ja+lastenlapset.Nyt+on+viikonloppu+alkamassa+ja+vielä+aivan+alkutekijöissään+kaikkien+sovellusten+mukaan+käytettävissä+-+ja+täytettävissä.Nyt+minä+aion+klikata+HS.fi+ja+lukea+lisää+maailmantapahtumista.
  2. Kiitos+Cee+edellisetä+Elämä-ketjusta+ja+tietysti+tämän+uuden+Elämä-ketjun+avaajalle+myös.Tuosta+korona-rokotuksesta+sen+verran,+että+saan+sen+aikanaan,+koska+en+ole+rokotevastainen.+Kaikki+eivät+sitä+ota+ja+suuttuvat+jopa,+jos+sitä+kyselee?+Yksi+minun+sisaristani+ei+halua+kuulla+rokotuksista+mitään.+Ei+ole+ottanut+koskaan+yhtään+influenssarokotustakaan.+On+ollut+aina+terve.+Ei+mitään+lääkärin+määräämiä+lääkkeitäkään+jatkuvassa+käytössä.+Mutta+luonne+on+hyvin+"pippurinen"+ja+mielisanoja+on+ettei+"meitä+komennella",+vaikkei+kukaan+edes+"uskaltaisi"+yrittää+sellaista!Noista+flimmereistä+sitten.+Minulta+niitä+on+käännetty+sähköisesti+hyvin+usein.+Alkuun+käännettiin+tipalla,+mutta+siinäkin+on+omat+riskinsä,+eikä+se+aina+tehoakaan.+Minulla+ne+tehosi,+mutta+sitä+tipalla+kääntöä+ei+voi+tehdä+kovin+monta+kertaa.+Nyt+eivät+suostu+kääntämään+sähkölläkään+minulta.+Kai+tuota+sydänparkaa+on+rääkätty+jo+liikaa!+Monintavoin!+Tunnen+suurta+myötätuntoa+Cee,+U:tasi+kohtaan.+Ultrattu+on+minuakin+ja+tutkittu+ja+tutkittu,+nyt++on+vain+pärjättävä+-+vaikka+tutkitaan+edelleenkin.Nyt+meille+"vanhoille"+ja+myös+vähän+"nuoremmillekin"+annetaan+tuota+parasta+mahdollista+Pfizeria/Moderna-rokotetta.+Kumma+kyllä,+että+vaikka+Pfizeria+on+ilmoittanut,+että+toinen+rokote+pitää+antaa+jo+21:n+päivän+jälkeen,+niin+tiedän,+että+nyt+on+kahdenlaista+käytäntöä.+Toiset+saa+sen+kolmen+viikon+jälkeen,+mutta+toiset+joutuvat+odottamaan+sen+pidemmän+ajan,+onko+se+pari+kuukautta?
  3. Puunkantoessu,+aika+moinen+keksintö+tuokin.+Minä+en+ollut+ennen+kuullutkaan+semmoisesta,+ennen+kuin+nyt,+kun+amummu+kertoi+ompelevansa+sellaista?Mitä+tulee+lehtitilauksiin,+niin+minäkin+olen+lopettanut+kaikkien+muiden+lehtien+tilaamisen,+kuin+Hesarin.+HS:t+tuon+eilisen+sähköpostikyselyn+lähetti.+En+tiedä,+onko+se+lähetetty+kaikille+paperilehden+tilaajille?Aamuinen+aurinko+on+mennyt+pois+ja+ulkona+tuulee.+Sisälläkin+on+kylmä,+kun+patterit+ovat+vain+hiukan+haaleat.+Minä+kaipaisin+hieman+lämpöisempää+sisäilmaa.
  4. Torstai+huomenta!Valoisaa+on+ja+pakkasta+miinus+5+astetta+täällä+meillä.+Aamiainen+on+syöty+ja+paperi+Hesari+selailtu.+Eipä+sielläkään+mitään+koronaa+kummempaa.+Paitsi+olihan+siellä+taas+puolueiden+"paremmuusjärjestys"+gallupeissa.+Niistä+en+sano+mittään+sen+enempää.Soitin+tässä+yhtenä+päivänä+Elisaan,+kysyäkseni+jotakin+asiaa+laskustani+ja+samalla+kyselin+myös,+onko+heillä+jotain+häikkää,+kun+koneeni+hidastelee?+Eipä+apua+tullut+tuohon+hidasteluun,+mutta+laskun+epäselvyys+selvisi+kyllä.+Hämmästykseni+oli+kuitenkin+suuri,+kun+lopetin+sen+puhelun,+niin+kännykkääni+tuli+Elisalta+viesti,+missä+pyydettiin+minua+arvioimaan+saamaani+palvelua,+kun+olimme+keskustelleet+Elisa+Viihteestä???Soitin+sinne+uudestaan,+vaikka+jouduin+jonottamaan+ja+lasku+kasvoi,+mutta+suututti.+Ajattelin,+että+nyt+ne+laittaa+minulle+Elisa+viihteen,+vaikka+en+ole+sanallakaan+maininnut+sitä+puhelussani.+Asiani+oli+aivan+muu.+En+ole+koskaan+edes+harkinnut+mielessänikään+ottavani+mitään+Elisa+Viihdettä.+Tuossa+keskustelun+arvioviestissä+ei+mainittu+sanallakaan+minun+oikeaa+asiaani,+minkä+takia+sinne+soitin.Kun+vihdoin+sain+henkilön+"langanpäähän",+ja+kerroin+miksi+soitin+ja+miksi+olen+hieman+tuohtunut,+niin+eipä+hän+osannut+sanoa+mitään.+Selitteli+jotain+sattumasta,+mutta+kyllä+se+koski+sitä+minun+juuri+soittamaani+puhelua.+Varsinkin,+kun+en+ole+koskaan+soittanut+sinne+puhuakseni+Elisa+viihteestä!Nyt+sain+puhuttua+tuon+pois+mielestäni+ja+toivottelen+toiveikasta+torstaita+kaikille!Rapu