Vapaa kuvaus

Aloituksia

210

Kommenttia

2961

  1. Pidän+nyt+pienen+pääsiäistauon.+Hyvää+Pääsiäistä+kaikille+keskusteluun+osallistuneille+ja+lukijoille!++🌹👀+Kristus+nousi+kuolleista!+Totisesti+nousi!+Христос+воскресе!+Воистину+воскресе!
  2. "Mutta+miksipä+tällainen+ihminen+edes+ihmissuhdetta+kaipaisi,+ellei+hän+halua+olla+vuorovaikutuksessa+elävän+ihmisen+kanssa?"Kun+katsoo+ihmistä+kaukaa,+ja+on+elänyt+aivan+toisessa+ympäristössä,+ei+ymmärrä+toisen+mahdollisuuksia+ja+HÄTÄÄ.Minulle+suurin+elämänkoulu+oli+Rakuunapataljoona.+Olin+sitä+ennen+elänyt+vain+toisten+oppikoululaisten+seurassa+8+vuotta.+Siihen+aikaan+heikkolahjaisetkin+pantiin+pakolla+sotapalvelukseen.+Näitä+oli+kutsuntaerässäkin+kokonainen+tuvallinen.Olin+suorastaan+järkyttynyt,+kun+rakuunat+ylpeänä+esittelivät+liikuttavia+sotilasmuistokirjojaan.+Eräälle+rakuunalle+minut+määrättiin+opettamaan+aseenkäsittelyä.+Hän+ei+oppinut.+Sotaharjoituksessa+hänet+sysittiin+kovalla+pakkasella+teltan+kylmälle+oviaukolle.Eräs+toinen+rakuuna+oli+niin+heikkonäkoinen+ja+yksinkertainen,+että+oli+määrätty+B-luokkaan+ja+palveli+lämpökeskuksessa.+Siellä+keitteli+miesten+kanssa+kiljua.+Tuli+kerran+päissään+eskadroonaan.+Koska+oli+jo+ehdollista+siviilistä,+sotaoikeus+määräsi+hänet+ehdottomaan+vankeuteen.Minulle+tuli+melkein+itku,+kun+jouduin+konepistooli+olalla+saattamaan+hänet+poliisiasemalle+vankilaan+vietäväksi.Edes+omin+silmin+näkeminen+ei+saa+kaikkia+ymmärtämään,+millainen+maailma+todella+on.+Usko+omiin+voimiin+ja+kehityskykyyn+on+loputon.Nimesin+itseni+usein+vartioaliupseeriksi.+Siinä+ominaisuudessa+olin+myös+putkavahtina.+Putkalaisia+oli+runsaasti.+Lukuun+ottamatta+yhtä+kersanttia,+kaikki+olivat+alinta+sotilasarvoa+eli+rakuunoita+ja+silmin+nähden+heikkolahjaisia.++🌹👀