Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

2583

1. Viime yönä -22 ja nyt +2. Eli vaihtelevat ovat säätilat.

Huomenna pitää mennä juurihoitoon kun röngten kuvassa näkyi jotain ongelmaa yhdessä hampaassa. Merkillistä että mitään varsinaisia oireita ei ole ollut. Kaippa tuostakin nippanappa hengissä selviää?

Ja peli kovenee vaalikentällä. Joku oli väsännyt Pekasta "rajat kiinni entistäkin nopeammin" vaalimainoksen ulkomainoskaappiin. Eli jopa murtautunut sinne. Paljon on siis vaivaa joku nähnyt. No, huvinsa kullakin.

Tuo rajapolitiikka lienee nyt aika akuutti asia.
    Pekkahan on itseasiassa vastoin puolueensa kantaa ollut sitä mieltä että hallitus on suorastaan lepsuillut rajapäätösten kanssa. Eli rajat säppiin ja heti. Onkohan tuo hänen oikea mielipiteensä, vai vaalistrateginen veto?Todennäköisesti enemmistö suomalaisista ajattelee juuri noin. Eli sikäli ehkä vähän huonosti ajateltu tuo valejuliste. Halla-Ahosta tehty "fasisti" juliste ehkä osuu paremmin.
  2. Juu, snookeria miekiin saatan jämähtää seuraamaan, jotain outoa koukuttavuutta siinä lajissa on. Selvästi älylaji sikäli että siinä pelaajan pitää aina osata laskelmoida muutama lyönti eteenpäin jotta pussitukset ovat seuraavilla lyönneillä mahdollisia.

Meikäläinen tuossa perjantaina unohti (taas) liukkaan kelin älyllisen perussäännön: älä astu autosta ulos ellei ole ihan pakko. Nimittäin, tuolla turussa astuin ulos ja välittömästi olin kaatua kyljelleni. Oikeastaan kaaduinkin. Venäytin selkälihakseni, eli nyt olen reporankana noidannuolen kourissa. Samoin leikattu käteni sai hieman osumaa maahan. Siinäkin on jotain arkuutta, se huolettaa enemmän kuin selkä joka jo oikeastaan on paljon parempi.

Minullahan alkaa olla jatkuvana riesana nämä kaatuilut. Milloin kaadun olkapääni päreiksi, milloin isken kalloni jäähän ja viittä vaille kuolen kuten muutama vuosi sitten. Eli näyttää ennenpitkää toteutuvan se mitä aina olen ounastellut: kun oma aikani tulee täyteen, kuolen "saappaat jalassa", suorilta jaloilta kaatuen.

Ja juu, mitä tulee jaarituksiin, varsinkin me Lounais-Suomalaiset olemme jaarittelijakansaa. Tässä esimerkki Nortamon jaarituksista:
    "Ko mnää pääsi sinn, nin Dasala muar, Vilku äit, istus kuistill ja itk. Mnää ymmärsin goht, ett ny ol Vilkk jällt tehn jongun goeranguri. Se ol sitt ai semne ylönannett. Mnuun dul oikke surk stää Tasala muari ja mnää rupesingin goht lohduttama händ ja koiti saad muari hyvällp pääll jäll."

Tuo siis ehtaa Raum giält.
  3. Silloin tällöin olen tänne vilkaissut, hiljaiselta näyttää elämän meno.

Ja kiitokset amummulle toivotuksista ja kauniista ajatuksesta joukkoon kuulumisesta.
    Itse koen olevani vähän ulkopuolinen kulkija elämän taipaleella.

Mitään suurempia muutoksia terveyden tms suhteen ei ole sitten viime näkemän. Vuodethan ei meikään pure. Nykykäsityksen mukaan ihmisellä on kaksi ikää - tämä almanakasta katsottava kronologinen ikä, ja sitten tämä biologinen ikä jolla on suurempi merkitys. Tarkoittaa siis sitä että sisäelimemme saattaa ikääntyä eri tahtiin eri ihmisillä. Geenit ja elämäntavat vaikuttaa ratkaisevasti siihen. Kasikymppisellä saattaa olla viiskymppisen sisäelimet, tai päinvastoin. Lisäisin vielä kolmannen iän, eli tämmöisen henkisen iän..siinä suhteessa olen edelleen vähän kuin pikkupoika. Jos olen ikäisteni seurassa, tunnen oloni helposti vähän kiusaantuneeksi. Minähän elän vahvasti tässä ajassa, en kaihoa menneisyyttä.

Työelämä jatkuu yhtä kiireisenä kuin aina, ja koska olen "korvaamaton", en edelleenkään ole edes ajatellut eläköitymistä.

Tämä kirjoitus ei tarkoita että olisin aktivoitumassa kirjoittajana. Kenties joskus jos aikaa ja inspiraatiota löytyisi ja ilmapiiri olisi suotuisa.

Ja parasta mahdollista tätä vuotta itse kullekkin.