Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
DrWhoo
DrWhoo
DrWhoo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
2583
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"sitten+koiraat+kuolevat+ja+kuningattaret+jatkavat+elämäänsä+kuin+ei+moista+treffailua+olisi+ollutkaan."
Tuossa+se+taas+nähdään,+että+luonnossa+ei+ole+sukupuolten+välisestä+tasa-arvosta+tietoakaan.
Mutta+juu,+yhtenä+vuotena+meilläkin+oli+sisällä+yhtenä+aamuna+käsittämätön+lentomurkkujen+invaasio.+Mikähän+niitä+sisätiloihin+vetää+ja+mistä+sinne+pääsivät,+ei+ollut+oviakaan+auki+silloin.+Pölynimurimurhaajaksi+oli+pakko+silloin+itsekin+ryhtyä.
Ja+juu,+Huawein+turvallisuuspomo+varmaan+vähän+lämpimikseen+puhui+80+tuntisesta+työviikosta.+Että+siis+vain+siten+oltaisiin+kilpailukykyisiä+maailmanmarkkinoilla..+
No+jaa,+miekiin+kyllä+yrittäjän+näkökulmasta+oon+sitä+mieltä,+että+ainakin+pekkaset+ja+kaikki+palkalliset+pyhävapaat+heti+pois.+Vuosiloma+sallittakoon,+jopa+palkallisena.
Ja+eläkeikä+ylös,+tonne+80-90+vuoteen.+Mitäs+peliä+se+on+semmoinen+että+parhaassa+työiässä+olevat+terveet+laitetaan+eläkkeelle+lusimaan?+En+mie+ainakaan+suastu.
05.06.2021 12:37
Siis+tuliko+viestiä+lähettäessä+ilmoitus,+että+IP+-osoitteesi+on+jäähyllä,+ota+yhteys+ylläpitoon?
Miulle+noita+tulee+aika-ajoin+koska+kaikki+liikenteeni+menee+suojattuna+VPN+yhteyden+kautta.+Palstan+idiootti+tekoäly+tulkitsee+sen+sitten+epäilyttäväksi+lähteeksi.
05.06.2021 12:14
Aina+ei+laatu+ja+hinta+korreloi,+vaikka+usein+niin+tekeekin.+Puhelimissa+ja+tietotekniikassa+esim+usein+tulee+maksaneeksi+"turhista"+ominaisuuksista+mitä+ei+tarvitse.+Halvempi+versio+saattaa+olla+laadullisesti+sama.
Mikä+taas+on+"turha"+ominaisuus+kellekkin,+onkin+sitten+jo+toinen+juttu.
Autoissakin+on+sama+homma,+halvin+riisuttu+perusmalli+on+laadullisesti+sama+kuin+kallein+huippuvarusteltu+malli.+Toisaalta+sitten+mitä+kalliimman+hintaluokan+merkkeihin+mennään,+yleensä+laatukin+paranee.+Ainakin+johonkin+pisteeseen+asti.
05.06.2021 12:07
Ja+(heh+heh),+kun+lähetin+äsken+edellisen+viestin,+tuli+ilmoitus+että+IP+-osoitteesi+on+jäähyllä.+Siis+miun,+jonka+kirjoituksista+huokuu+aina+pelkkää+hyväntahtoisuutta,+veetumaisuuksia+en+ole+ikunansa+kirjoitellut..
No,+hokasin+heti+että+kyse+on+suojatuista+yhteyksistäni.+Piti+siis+ottaa+suojaus+hetkeksi+pois+päältä.+Nyt+se+on+taas+päällä,+luultavasti+lähtee+taas.
05.06.2021 09:19
No+jos+ilmaista+ämpäriä+on+tarjolla+niin+miekiin+tukka+putkella+käännän+kotteron+keulan+siihen+suuntaan..
Oikeasti+olen+kyllä+huono+kuluttaja.+Ostan+vain+tositarpeeseen,+ja+silloinkin+vain+laatua+joka+kestää.+Siis+krääsäkulttuuria+vastustan+kuin+Edson+persua.
Käytän+myös+esim+vaateet+loppuun.+Nytkin+päälläni+on+t-paita,+jonka+ostin+noin+27+vuotta+sitten.+Siinä+lukee+Unkari,+joten+muistan+tuon.+Tää+paita+ei+edusta+laatua+mitenkään,+mutta+on+ollut+pitkään+yöpaitana.+Turhapuro+lookia+(kuulemma).
05.06.2021 09:07
Kiuas+saunan+ulkopuolella?+Vaatiikin+sitten+melkoisesti+klapeja+saunan+lämmitys?
Säätila:+Hellettä+pukkaa.+En+tykkää.
Urheilullinen+viikonloppu+tulossa.+F1+Azerbaidzhanissa+(hitto+kun+vaikea+sana),+ja+Suomi+pesee+Saksan+lätkässä+jo+tänään.+Tässä+siis+lajit+tärkeysjärjestyksessä.
Äänestettyä+en+ole+saanut+vieläkään.+Nää+vaalijännitteet+alkavat+jo+tietyllä+tavalla+vähän+rasittaa+meittiä..vaan+eipä+tuosta+sen+enempää.
Outoja+sanankäänteitä+riittää+meikälläkin+siis..
05.06.2021 07:47
Mielenkiintoinen+asetelma..jos+persut+kokisivat+Edsonin+riitäväksi+uhaksi+itselleen+kuten+Luka+kokee+oppositio+miehen..kenties+vaikkapa+muuan+raskaan+sarjan+voimanostaja+Turtiainen+voisi+ilmestyä+Edsonin+ovelle+puhumaan+järkeä.
Jos+siis+näemme+Edsonin+kehuvan+täällä+oudoin+sanankääntein+(siis+tavallistakin+oudommin+sanankääntein)+persuja,+on+syytä+epäillä..
04.06.2021 19:06
Joo,+mutta+liian+tehoton+harvennuskeino+Linkolan+mielestä+kukaties..+Mutta+rauha+hänen+sielulleen.
En+ole+aikaisemmin+viitsinyt+sanoa+että+tunsinkin+herran+etäisesti+erään+sukulaisensa+kautta.++En+tosin+riittävän+hyvin+voidakseni+sanoa+hänen+persoonastaan+mitään+kovin+syvälle+menevää.+Hänelläkin,+(kuten+varmaan+kaikilla+julkisuuden+henkilöillä)+oli+selvästi+kaksi+persoonaa:+se+jonka+julkisuuskuvansa+kautta+kaikki+tietävät,+sitten+se+privaatti+Pentti.+Aina+erittäin+ystävällinen+ja+kohtelias,+hyvä+keskustelija,+ja+terävä+kuin+partaveitsi.
04.06.2021 18:47
Juuri+noin+on+asianlaita.+Intian+variantti+leviää+kuin+kulovalkea+jos+se+päästetään+leviämään.+Rokkifestarit+lienee+yhtä+tehokas+tapa+levittää+sitä+kuin+hindujen+kylpyfestivaalit.+Nyt+tiedetään+myös,+että+Intian+variantti+tarttuu+ja+tappaa+myös+tuplarokotettuja.
Eli+on+tehtävä+valinta+joko+elellä+toistaiseksi+varovasti+ilman+isoja+bileitä,+tai+hyväksyä+se+että+korona+jyllää+aallottain+vuosia.+Yhä+pahempia+variantteja+tulee.+Veikkaan+että+jälkimmäinen+valinta+voittaa.
Tauti+niittää+satoa+vanhimmasta+päästä.+Jos+päästän+inhorealismini+valloilleen,+voin+kuvitella+jossain+ajateltavan+koronaa+myös+yhtenä+ratkaisuna+tulevaisuuden+huoltosuhteen+parannuskeinona.+Ehkä+Ruåtsissakaan+ei+tunneta+suuren+suurta+maansurua+ainakaan+kuolleitten++ruotsinsuomalaisten+vuoksi.+Heitähän+on+kuollut+siellä+noin+4+kertaa+enemmän+kuin+ruotsissa+syntyneitä+per+100+000+asukasta.+
Kuolleitten+mediaani-ikä+on+reilusti+yli+80,++joten+suuri+ruotsinsuomalaisten+määrä+ei+selity+silläkkään+että+ruotsinsuomalaisten+keski-ikä+on+korkeahko.
04.06.2021 13:13
Vaikka+en+ole+Marinin+ihailija+vähääkään,+niin+tässä+asiassa+kyllä+vähän+kohtuuttomasti+Marinia+yritetään+grillata.+Tuskin+on+koskaan+edes+tullut+ajatelleeksi+tällaista+ongelmaa+ateriaedun+suhteen.+Varsinkin+jos+se+on+ollut+käytäntö+ennenkin.+Eli+silkasta+vaalipropagandasta+kyse.
Itekkin+tässä+pitäisi+motivoida+itsensä+vaaliuurnille,+ennakkona+vissiin+sitten+ens+viikolla.
30.05.2021 21:30
Sääsksi?
Mitä+tulee+Suomen+ykkösmökkikuntaan,+sehän+on+Kustavi.+Se+on+valittu+ainakin+neljä+kertaa+maan+parhaaksi+mökkikunnaksi.+Siellä+väkiluku+kymmenkertaistuu+mökkiläisten+takia+kesäisin.+Se+on+varsin+vauras+kunta+juuri+siitä+syystä.
Tämäkin+osoittaa+kiistattomasti,+että+meillä+täällä+Varsinais-Suomessa+on+kaikki+ykköslaatua.
28.05.2021 18:20
Joo,+varmaan+jokaisella+on+muistoja+noista+"sadisti"+opettajista.+Luultavasti+olivat+ammatissa+vain+saadakseen+kiusata+lapsia.+
Kahvi+on+terveysjuoma,+kuulemma+pitää+dementiakin+loitolla.+Meikä+vetää+sitä+toisinaan+aika+paljon.+Olen+kyllä+huomannut+että+joskus+pumppu+alkaa+vähän+innostua+kofeiinista+liikaa,+jonkinlaista+tykyttelyä+jopa.+Liika+on+liikaa+kahvissakin.
Ja+hevostalli+yrittäjäpariskuntaa+esitetään+näköjään+vangittavaksi+huomenna,+joten+taitaa+olla+aika+likainen+juttu+kyseessä.
27.05.2021 21:24
Ryynimakkarassahan+on+ohraryynejä,+siis+selvää+vegeruokaa.+Nam.
Miehän+en+ole+vegetaristi,+syön+kaikkia+hyviä+ruokia.
Ruuan+makuhan+ei+lopulta+riipu+siitä+onko+se+lihaa+vai+vegeä.+Maustamisen+jalo+taito,+siitä+on+kyse.
Sieniin+en+oikeastaan+koskaan+ole+perehtynyt+sen+tarkemmin,+luultavasti+joskus+lapsuudessa+olen+vain+päättänyt+että+sienet+ovat+vastenmielisiä.+Myönnän+siis,+että+asenteeni+sieniin+johtuu+puhtaasti+kokemuksen+puutteesta.+Voi+olla,+että+olen+menettänyt+ties+minkälaisia+makuelämyksiä.
Nää+jotkut+vastenmielisyydet+johonkin+johtuu+usein+jostain+lapsuuden+traumaattisista+kokemuksista.+Yhä+muistan+kuinka+lastentarhassa+hirviötäti+pakotti+juomaan+kaakaota.+Oksensin+ja+olin+kauhuissani.+Sen+jälkeen+vuosikymmeniin+en+olisi+voinut+kuvitellakkaan+juovani+sitä.+Nyttemmin+kyllä+olen+päässyt+tuon+trauman+yli.+Jopa+tykkään+kaakaosta.+Suklaasta+tykkään+kuin+hullu+puurosta.+Kukapa+ei+tykkäisi.
27.05.2021 19:58
Vai+et+Raisios.+Olen+mie+kyllä+sielläkin+asunut+hurjina+poikamiesvuosinani.+Rva+Whoohon+törmäsin+turus.+Siel+asuttiin+joitakin+vuosia,+sitten+ostettiin+tää+tönö.+Tässä+nykyisessä+kunnassa+on+asuttu+likemmäs+30+vuotta.
Silloin+kun+taloja+katsottiin,+liippasi+liki+ettei+meistä+olisi+tullut+Naantalilaisia.+Se+on+kyllä+yksi+maan+hienommista+kaupungeista.+Pieni+ja+sympaattinen.+Raumallakin+voisin+mieluusti+asua.
Mutta+kyllä+minä+turkulainen+olen.+Kun+liikun+lapsuuden+maisemissa+itäisellä+puolella+turkua,+olen+kotonani.
Miullakin+on+virolainen+parturitar,+täytyy+sanoa+että+siinä+on+taitava+ja+tehokas+nainen.+Ei+paljon+puhele,+mutta+leikkaa+käsittämättömän+nopeasti.+Ja+miul+on+vielä+paksu+tukka..tai+ainakin+oli.+Miehillä+tahtoo+tukka+ohentua+iän+myötä,+mutta+parta+vastaavasti+pidentyä.+Komeus+siis+pysyy+ja+paranee.
27.05.2021 17:44
Tänäänhän+Turun+eläinsuojeluyhdistys+muutti+aikasemman+kantansa+asiaan+ja+ilmoitti+lopettaneensa+yhteistyön+kyseisen+tallin+kanssa.+Tuo+hyväksikäytöistä+epäilty+on+ollut+Tesyn+hallituksen+jäsen+ja+lähtenyt/erotettu+ilmeisesti+tänään.+Ei+siis+savua+ilman+tulta.
Ihmeellinen+on+maailma,+jos+jopa+12+vuotiaita+käytetään+hyväksi+vuosikausia+ilman+että+kukaan+muka+tietää+asiasta+mitään.+Kuulostaa+vähän+kuin+jonkun+lahkon+pimeimmiltä+puuhilta.
Ja+juu,+tule+apuun+Anja+olikin+kova+täti.
25.05.2021 19:24
Poikkeuksellisesti+keskellä+keskellä+viikkoa+(sorry)+häiritsen+sen+verran+kysyäkseni+Puosulta+jos+on+langoilla,+että+onko+paikkakuntalaisella+mitään+vihiä+tuosta+hevostalli+-jutusta.+TS+uutisoinnin+perusteella+tapausta+on+vähän+vaikea+uskoa+ihan+todeksikaan.+Muissa+medioissa+asiasta+on+uutisoitu+huomattavan+varovaisesti.
25.05.2021 17:11
Täältä+sähköratsun+satulasta+huikkaan+että+joo,+nuo+identiteettivarkaudet+ovat+paisuva+ongelma.+Moni+ei+edes+ymmärrä+mihin+vaikeuksiin+voi+joutua+jos+oma+henkilöllisyys+joutuu+rosvojen+käsiin.
Tuota+maintsemaasi+"juurisyytä"+en+näkisi+ongelmien+aiheuttajana,+vaan+seurauksena.
Naantalin+aurinko+paistaa+nyt+täälläkin,+pitää+mennä+katsastamaan+josko+nuo+agressiiviset+hanhet+ovat+saapuneet.+Eivät+taida+olla+vielä.+Viime+kesänä+pari+kolme+oli+suunnilleen+lahkeessa+kiinni+kun+meikä+viattomasti+ajeli+sähköratsulla+pitkin+rantoja.
Tossa+kun+kotipihalta+lähdin,+joku+musta+kamikaze+-lintu+teki+syöksyn+kohti.
23.05.2021 12:56
Yleensä+itse+suhtaudun+aika+tylysti+siihen+jos+joku+yrittää+puolestani+määritellä+mistä+saisi+ja+ei+saisi+kirjoitella.+
Toisaalta+1:+Onhan+se+niinkin,+että+täällä+vain+kirjoittajat+itse+ovat+toistensa+lukijoita.+(tuskin+tällä+ketjulla+muuta+yleisöä+on).+Ja+yleisöhän+aina+päättää+mitä+"ostaa".+Miksi+siis+käyttäisi+kauheasti+panoksia+asioihin+jotka+ei+kiinnosta+kuin+kirjoittajaa+itseään.
Toisaalta+2:+Kyllä+maailmaan+ja+saitille+tekstiä+mahtuu.+Monillehan+tällainen+palsta+voi+olla+kuin+päiväkirja:+kirjoittamalla+ajatuksiaan+johonkin,+se+monilla+auttaa+ymmärtämään+itse+itseään.+Voi+olla+hyvinkin+terapeuttista.
23.05.2021 12:00
Enpä+usko+että+monikaan+tilauksen+mainitusta+syystä+lopettaa,+mutta+olen+kyllä+sitä+mieltä+että+tuo+vain+omalla+nimellä+kirjoittamisen+vaatimus+on+huono+uudistus.+Kyllä+se+rajoittaa+jos+ei+sananvapautta,+niin+ainakin+uskallusta+sanoa+täysin+vapaasti+rehellistä+mielipidettään.+Ei+ehkä+rajoita+kaikkien+kohdalla,+mutta+suurimman+osan.+Myös+ylipäätään+motivaatiota+osallistua+kirjoitteluun.+Johtanee+siis+keskustelujen+yksipuolistumiseen/näivettymiseen.
Tällaisten+keskustelu+saittien+yksi+viehätys+ja+voima+on+juuri+se,+että+voi+esiintyä+nimimerkillä+ja+halutessaan+salata+oman+todellisen+henkilöllisyytensä,+jättäen+sen+vain+saitin+ylläpitäjän+tietoon+kirjautumisen/IP-osoitteen+kautta.
23.05.2021 11:19
Nahkakuulan+em.+kisatkin+pelataan+kuulemma+osin+Putlerin+Pietarissa.+Siellä+Suomikin+käy+häviämässä+isännille.+Muutamat+koronat+tuliaisina.
23.05.2021 10:34
70 / 130