Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

2583

1. Oli+se+elo+joskus+silloin+erilaista,+pelkkää+kurjuutta+ja+köyhyyttä.+Nyttemmin+on+sentään+varaa+ostaa+ruokaa+kaupasta,+joskus+silloin+ostettiin+"kirjalle".+Luotto+yleensä+loppui+ennenkuin+isä+sai+maksettua+velan.+Pari+kolme+pöytäviinaa+toki+meni+aina+tärkeysjärjestyksessä+etusijalle.+Alkosta+ei+saanut+luottoa.Että+sellaista+isänperintöä..+Äidiltäni+olen+perinyt+ainakin+erinomaisen+äidinkielen,+eli+turun+murteen.Tarvittaessa+puhun+sitä+yhä+sujuvasti.+Äitini+oli+pesunkestävä+turkulainen,+kuten+siis+kaiketi+minäkin,+vaikka+suurimman+osan+elämästäni+olenkin+asunut+muualla.
  2. Mitä+tulee+Ravun+itsetuntoon+tai+itseluottamukseen,+en+minä+häntä+tunne.+Enkä+usko+että+kovin+perusteellisesti+tunnet+sinäkään.+Mutta+juurihan+hän+itse+totesi+että+on+ahdistavaa+kun+joutuu+miettimään+miten+muut+kirjoituksiisa+suhtautuu.+Eikös+se+ole+merkki+jonkinlaisesta+epävarmuudesta.+Niin+tai+näin,+halusin+ennenkaikkea+ravistella+häntäkin+puhumaansuoraan+asioista+kiertelemisen+ja+kaartelemisen+sijaan.+Niin+kuin+hän+nyt+viimeisessä+kirjoituksessa+hienosti+tekikin.