Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
DrWhoo
profiilit
DrWhoo
DrWhoo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
2583
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Oli+se+elo+joskus+silloin+erilaista,+pelkkää+kurjuutta+ja+köyhyyttä.+Nyttemmin+on+sentään+varaa+ostaa+ruokaa+kaupasta,+joskus+silloin+ostettiin+"kirjalle".+
Luotto+yleensä+loppui+ennenkuin+isä+sai+maksettua+velan.+Pari+kolme+pöytäviinaa+toki+meni+aina+tärkeysjärjestyksessä+etusijalle.+Alkosta+ei+saanut+luottoa.
Että+sellaista+isänperintöä..+Äidiltäni+olen+perinyt+ainakin+erinomaisen+äidinkielen,+eli+turun+murteen.
Tarvittaessa+puhun+sitä+yhä+sujuvasti.+Äitini+oli+pesunkestävä+turkulainen,+kuten+siis+kaiketi+minäkin,+vaikka+suurimman+osan+elämästäni+olenkin+asunut+muualla.
24.04.2021 12:52
Persujen+pelko+taitaa+olla+se+muita+yhdistävä+ja+koossapitävä+voima.
Valitettavaa+on+se,+että+näin+eripurainen+hallitus+ei+välttämättä+saa+vietyä+eteenpäin+juuri+mitään+asioita,+vaikka+lopulta+"sopuun"+todennäköisesti+päästäänkin.+Kompromissien+tekoahan+politiikka+aina+on,+mutta+pitäisi+olla+myös+yhteinen+visio+mihin+ja+miten+ollaan+menossa.+Mahtaneeko+sellaista+tällä+hallituksella+edes+olla.
24.04.2021 12:37
"Lautakasa"+on+siis+se+joka+on+Vanhasen+poliittisesta+urasta+jäänyt+mieleen+päälimmäisenä?
Vakavaa+oli+kyllä+aikoinaan+se,+että+Nuorisosäätiön+hallituksen+puheenjohtajana+Vanhanen+oli+itsekin+saamassa+vaalitukea+ko.+säätiöltä.+Asiahan+meni+myös+oikeuteen,+mutta+mikäli+muistan+asia+oli+silloin+jo+vanhentunut+hänen+osaltaan.+Asiahan+on+jo+vanhanen,+mietti+varmaan+Vanhanen+huojentuneena..
24.04.2021 12:11
Wappumainen+keli+juuri+nyt:+räntää,+tuulta+ja+kylmää.
Ikinä+en+ole+wappumarssinut,+vaikka+köyhän+työläisperheen+vesa+olenkin.+Henkisesti+pohjimmiltani+olen+sitä+yhä,+vaikka+tiettyä+"ylpeyttä"+ehkä+tunnen+siitäkin+että+olen+saavuttanut+keskiluokkaisen+sosiaalisen+statuksen.+Ja+siis+vain+ja+ainoastaan+omalla+työlläni.+Vanhemmiltani+perin+vain+geenit.
24.04.2021 11:04
Onkos+nuo+viherpunalasit+juuri+ne+kuuluisat+menokehykset:+eli+rajaavat+näkymät+vai+joihinkin+menosuuntiin?
Miullakin+on+uudehkot+(tyylikkäät)+kehykset+tossa+nokan+päällä,++näen+niillä+tasapuolisesti+kaikkiin+suuntiin,+lähelle+ja+kauas.
Kuuntelin+tossa+Saarikon+puheen,+puolessa+tunnissa+sai+jo+sanottua+että+tilanne+säätytalolla+on+vakava.+Ja+että+kepulla+on+sitten+tietysti+parhaat+ja+kokeneemmat+ehdokkaat++kunnallisvaaleissa...
Oikeastaan+olen+sitä+mieltä,+että+tää+puoliväliriihi+olis+pitänyt+siirtää+yli+kunnallisvaalien,+olisivat+puolueet+ehkä+sitten+vähän+vapaammin+voineet+keskittyä+itse+asiaan,+vähemmän+miettiä+miten+äänestäjiä+nyt+miellytetään+parhaiten.
24.04.2021 10:53
Tiede+-lehden+keskustelupalstalla+nimestään+huolimatta+käsitellään+tieteen+ohella+runsaasti+"tiedettä".+Siellä+on+valtava+määrä+kirjoittajia,+osa+niin+aktiivisia+että+ihmetyttää+miten+kenenkään+aika+sellaiseen+riittää.+Valtaosa+selvästi+aika+fiksua+ja+asioista+perillä+olevaa+porukkaa.
18.04.2021 12:57
Et+sinä,+eikä+kukaan+muu.+Ajan+puute+ja+ajottainen+kyllästyminen+on+suurin+syy+miksi+näitä+taukoja+kirjoittamiseeni+tulee.
18.04.2021 12:49
En+paljasta+nytkään.+En+kirjoita+siellä+millään+tietyllä+alueella.+Siellä+täällä,+ihan+toisella
nimmarilla+tosin.
Jos+en+väärin+muista,+herra+Puosukin+taisi+kerran+sanoa+siellä+kirjoittavansa.
18.04.2021 12:42
Ja+uskomatonta,+täällä+ei+tällä+Edge+-selaimella+jota+nyt+sattumoisin+käytän,+pysy+näköjään+kirjautuneena+kuin+minuutteja.+Palstan+tekniikka+ei+siis+edelleenkään+toimi.++Mainitulla+Tiede+-lehden+palstallakin+pysyy+pysyvästi.+
Tuo+edellinen+oli+siis+minun.
18.04.2021 12:39
Ihan+lyhyesti+sen+verran,+että+kunnossa+ollaan+ja+hyvin+voidaan,+töitäkin+enemmän+kuin+lääkäri+määrää.+Jopa+enemmän+kuin+ikinä.+Rokotuksiin+ei+meikän+ikäluokka+ole+vielä+päässyt.
Harvoin+ehdin+nykyään+mihinkään+sosiaaliseen+mediaan+kirjoittelamaan.+Jonkin+verran+kirjoittelen+nykyään+Tiede+-lehdessä.+Siellä+on+vireä+keskustelupalsta,+jossa+saa+kyllä+vastinetta+aatoksilleen+meikäläinenkin.+Huvittava+havainto+on+tavallaan+
se,+että+aivan+saman+tyyppistä+lapsellista+nahinontia+joidenkin+vakikirjoittajien+välillä+on+kuin+täälläkin.+Pätee+siis+se,+että+aina+ei+ole+merkitystä+mitä+sanoo,+vaan+kuka+sanoo.+Hyvää+jatkoa+tälle+porukalle+vain.
18.04.2021 10:20
Fyi+fan+sinnekkin..
Eli+mitä+tästä+opimme?+Jatkossa+toivottavasti+ainakin+sen,+että+puhutaan+henkilöistä+ja+asioista+(varsinkin+syytöksien+kohdalla)+täsmällisesti+omilla+nimillään,+ei+tulkinnanvaraisesti+vihjaillen.+Sellainen+nimittäin+ärsyttää+meikää+siinä+määrin,+että+täältä+pesee+tarvittaessa.
Totta+on+että+Edson+on+pahimmillaan+ollut+rääväsuinen+veetuilija+pahimmasta+päästä.+Kysymys+on+kuitenkin+ajanvietteellisen+keskustelupalstan+kirjoitteluista,+eli+ainakaan+itse+en+Edsonia+pahuuden+edustajaksi+tuomitsisi+pelkästään+kirjoituksiensa+perusteella.+Sinä+muuten+taannoin+niin+teit.+No,+luultavasti+jonkinlaisen+tunnekuohun+vallassa,+tuskin+ihan+tosissasi+olet+sitä+mieltä.
Entä+mitä+mieltä+olet+Auroran+käytöksen+historiasta+tällä+palstalla?+Luontainen+naisten+välinen+solidaarisuus+estänee+sinua(kin)+joko+näkemästä+tai+ääneen+kertomasta+todellista+mielipidettäsi.+No,+myönnän+että+kysymys+on+tietyllä+tavalla+kohtuuton,+eli+ei+tarvitse+vastata.
Alista+sen+verran,+että+omasta+puolestani+toivottaisin+tervetulleeksi+tähänkin+ketjuun+sen+entisen+leppoisan+ja+jopa+huumorintajuisen+Alin.+Tätä+nykyistä+versioita+tuskin+kukaan+tänne+kaipaa.++Tajuaa+tämän+asian+itsekin+ihan+hyvin,+vaan+mikä+lie,+jokin+outo+loukattu+ylpeydentuntoko+estää+miestä+olemasta+oma+entinen+itsensä.+Vai+voiko+ihminen+todella+muuttua+kokonaan+toiseksi+persoonaksi?+En+usko.
08.02.2021 13:52
No+miulla+taas+huomenissa+pitäisi+alkaa+uusi+rumba+työn+merkeissä,+joten+hiljenen+joka+tappauksessa.
Noin+yleisen+elämänkokemuksen+mukaan+naisten+mielialat+vaikuttaa+paljon+miesten+puheliaisuuteen.+Toisaalta+on+niin,+että+miesten+puheet+vaikuttaa+paljon+naisten+mielialoihin.+Täähän+on+siis+eräänlainen+kehäpäätelmä.+.
Osapuilleen+samaa+mieltä+naiskirjoittajien+arvioinnista.
08.02.2021 12:49
En+yleensä+noteraa+anonyymejä+kirjoituksia+mitenkään,+mutta+jos+tuon+todella+on+kirjoittanut+amummu,+niin+putosin+(jälleen+kerran)+kärryiltä+kokonaan.
Tarkoittanet+tämän+ketjun+kirjoittajia+ilmeisesti,+mutta+kenestä+kahdesta+herrasta+puhut?+Ja+että+siis+minäkö+tulin+"myöhemmin+kuviin"?+Myöhemmin+kuin+kuka?+Tässä+ketjussa+kirjoitti+ihan+aluksi+miehistä+Edson+ja+Weepeli,+sitten+tulin+minä+ja+myöhemmin+Ali.+Jokainen+mies,+myös+minä+olen+saanut+osakseni++monenmoista+ilkeilyä+ihan+absurdiuteen+asti.+Lähteinä+minun+kohdallani+Aurora,+Ali+ja+aikaisemmin+myös+Edson.+Ilkeilyllä+tarkoitan+tahallista+pahansuopaisuutta+jotakuta+kohtaan,+en+sitä+että+toisinaan+tulee+väärinymmärryksen+seurauksena+jotain+tarpeetonta+sanoneeksi.+Sitä+tarkoitin+sillä,+että+tällä+palstalla+ei+ole+ollenkaan+itsestään+selvää+kuka+moittii+ketäkin+ja+mistä+syystä.+Enkä+väitä,+että+ilkeily+olisi+aina+pelkästään+yhdensuuntaista.
Ja+mitä+siis+pyydät+anteeksi+ja+keneltä?+Sitäkö+että+minä+tulin+mukaan+tähän+ketjuun?+Ja+Puosun+osuutta+ei+voi+laskea+mihin?
08.02.2021 08:32
No+ok,+sen+ymmärrän,+että+sinulla+on+syytä+tuohon+näiden+osalta.+
Mutta+jos+esitetään+syytöksiä++jotakuta+kohtaan,+miksi+h**vetissä+asioista+ei+voi+puhua+oikeilla+nimillä?+Jos+kyseessä+on+Edson+tai+Ali,+miksi+sitä+ei+voi+heti+sanoa.+Asia+ei+nimittäin+ole+lainkaan+itsestäänselvä+tässä+ketjussa.
07.02.2021 20:03
Siis+kuka+on+halveksinut+ja+ketä?+Tarkoittaen+siis+tämän+ketjun+nykyisiä+kirjoittajia,+joista+lienee+kyse.
07.02.2021 18:42
Hitto,+nyt+jo+miekiin+unohdin+kirjautua.+Tuo+olin+siis+mie+ite.
07.02.2021 18:16
Siis+tarkoitatko+että+minä+olen+jossain+joskus+arvostellut+sinun+kirjoituksiasi+"heikolla+itsetunnolla+kirjotetuiksi"+ja+vielä+tyhmiksi+arkisiksi+jutuiksi?
Nythän+oli+kyse+siitä,+että+epäilin+sinua+epävarmaksi+tänne+kirjoittamisen+suhteen,+koska+itse+sanoit+ahdistuvasi+ajatuksesta+miten+kirjoituksiisi+täällä+suhtaudutaan.+Lisäksi+oletin,+että+mielestäsi+meidän+miesten+pitäisi+kirjoitella+vain+aiheista+jotka+sinua+miellyttävät.+Oliko+minun+kirjoitukseni+nyt+tai+joku+aikaisempi+kirjoitukseni+mielestäsi+siis+omien+kirjoituksiesi+pilkkaamista+tms?+Oman+käsitykseni+mukaan+en+koskaan+ole+syyllistynyt+minkäänmoiseen+kirjoituksiesi+arvosteluun.+Eriävän+mielipiteen++(jyrkänkin)+esittäminen+on+ihan+eri+asia+kuin+"arvostelu"+nyt+tarkoitetussa+merkityksessä.+Jaa,+tarkemmin+ajatellen+joskus+vuosia+sitten+kerran+sanoin+etten+ymmärtänyt+höläsen+pölähtävää+jostain+silloisesta+kirjoituksestasi,+olikos+se+sitten+sitä+"arvostelua".+Miulla+on+norsun+muisti+nääs..+
Jos+taas+syytit+Edsonia+asiasta,+pitäisi+tarkemmin+yksilöidä+kenestä+puhuu.
07.02.2021 17:49
Mitä+tulee+Ravun+itsetuntoon+tai+itseluottamukseen,+en+minä+häntä+tunne.+Enkä+usko+että+kovin+perusteellisesti+tunnet+sinäkään.+Mutta+juurihan+hän+itse+totesi+että+on+ahdistavaa+kun+joutuu+miettimään+miten+muut+kirjoituksiisa+suhtautuu.+Eikös+se+ole+merkki+jonkinlaisesta+epävarmuudesta.+Niin+tai+näin,+halusin+ennenkaikkea+ravistella+häntäkin+puhumaan
suoraan+asioista+kiertelemisen+ja+kaartelemisen+sijaan.+Niin+kuin+hän+nyt+viimeisessä+kirjoituksessa+hienosti+tekikin.
07.02.2021 16:56
No+ni,+nythän+puhut+asiaa+ja+tavalla+jonka+jopa+minä+ymmärrän.
07.02.2021 16:45
Toisin+sanoen+olet+epävarma+itsestäsi+ja+pelkäät+ovatko+kirjoituksesi+tarpeeksi+"hyviä"+tälle+palstalle+kun+täällä+on+niin+erinomaisia+kaiken+"tietäjiä"+kuten+mie+tai+Edson?+Kyseessähän+on+silloin+yksinomaan+omaan+itsetuntoosi+liittyvä+ongelma.+Siihen+on+aika+naurettavaa+esittää+"ratkaisuksi"+sitä,+että+mie+tai+Edson+muuttaisimme+kirjoitustapojamme+sinun+heikon+itsetuntosi+myötäilemiseksi.+Tai+kenties+kokonaan+poistuisimme+täältä,+kuten+riviesi+välistä+on+voinut+monta+kertaa+ennenkin+havaita.
Nyt+siis+tilanne+on+1-1+meikäläisen+poistumis+äänestyksessä.
07.02.2021 15:03
75 / 130