Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

4

  1. Jos tunnet ensimmäisenkin potentiaalisen alivuokralaisen niin en lähtisi suosittelemaan mitään välittäjiä, turhaa rahan haaskausta moiset! Itse löysin alivuokralaisen kaveripiirini kautta eikä mitään ongelmia ole ikinä ollut!

    Maksuista sen verran että, jos esim. jääkaappi hajoaa itsekseen, sinä olet vastuussa sen uusimisesta/korjaamisesta. Jos asukas sen rikkoo niin asukas myös maksaa. Kannattaa olla tarkkana että vuokraushetkellä tiedät mikä toimii ja mikä ei toimi! Ennen vuokraamista suosittelenkin ottamaan valokuvat asunnosta että kiistatapauksissa voit osoittaa olevasi oikeassa.

    Kun asunto on vuokrattu haet uuden verokortin johon lisäät saamasi vuokrat(netto). Ilmoitettava summa = vuokra - yhtiövastike - vesi eli esim. vuokra on 800e yhtiövastike 400e sis. veden, ilmoitettava summa on silloin 400ex12kk=4800e. Pankille vuokraamisesta ei siis tarvitse erikseen ilmoitella.

    Tulipa hypittyä asiasta kukkaruukkuun ja takaisin mutta toivottavasti oli jotain apua :)