Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

660

  1. Jos ei ole opetettu pennusta pitäen, ei koira voi osata toimia oikein. Jos sitä ei ole sosiaalistettu ja opetettu miten käyttäydytään toisten koirien kanssa, ei se voi osata käyttäytyä: kaikki koulutus ja sosiaalistaminen on aloitettava alusta niin kuin pennun kanssa. Pienemmille uskaltaa öykkäröidä helpommin.

    Koiran perusluonne tulee selville myöhemmin, ei sitä voi sanoa kouluttamattomasta koirasta, joka puokkoilee päättömästi tilanteesta toiseen. Oma vanha uros on parhaimmillaan pentujen kanssa, jos joku tulee ihan kuonolle niin pikkaisen murahtaa ja heilauttaa häntää siihen perään. Sitä on sosiaalistettu pennusta pitäen koko ajan, vaadittu hyvää käytöstä, ja koiralla takana on vuosien kokemus ja koulutus.

    Kodinvaihtajien kanssa voi joutua tekemään töitä ihan urakalla, kun jos eivät ole koulutettuja ja käytös hakee, niin uudessa ympäristössä lisäksi hakevat vielä lisää tilaansa/paikkaansa/ rajojaan.