Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

4

  1. Kolminaisuusoppi on lähtöisin Saatanasta !

    Raamatun mukaan Jumalan sana on täysin ymmärrettävissä kaikille, eikä siihen liity mitään salassapidettyä tai käsittämättömyyksiä. Kolminaisuusoppi on kaikkea muuta. Kukaan ei osaa selittää sitä niin, että kaikki sen ymmärtäisivät. Jumala, joka tekee ihmisten viisauden tyhjäksi ei toimi kolminaisuusopin kannattajien ehdoilla. Eikä kenenkään ehdoilla. Kukaan ei voi tulla Isän luo ellei henki vedä häntä ja jos hän ei usko Poikaan. Poika tuli todistamaan Isästä ja tekemään hänenen nimeään tunnetuksi. Poika ei tehnyt tunnetuksi kolminaisuusoppia, jonka juuret ovat muinaisessa epäjumalanpalvonnassa. Jumala on Pyhä ! Eikä tähän pyhyyteen voi liittyä mitään epäpyhää, ei mitään sellaista, joka on epäpyhästä lähtöisin, kuten käsitys kolminaisesta jumaluudesta. Jeesus, Jumalan Poika opetti meille tien oman Isänsä ja oman Jumalansa luo. Jeesus Kristus sanoo itsestään, että Hän on tie Jumalan luo. Hän ei ole itse Jumala vaan hän on tie. Kun lähdemme kulkemaan tätä tietä, löydämme myös totuuden ja ikuisen elämän. Tarvitaan kolme asiaa, jotta voimme pelastua. Kukaan ei voi tulla Jumalan luo ellei hän usko poikaan ja ellei henki vedä häntä Isän luo. Nämä kolme ovat erillisä asioita. Tässä ei ole mitään salaperäistä kolminaisuutta. Sydämen uskolla pelastutaan, ei kolminaisuusopin tunnustamisella. Uskon teot ratkaisevat ei pelkät puheet uskoata. Nykyajan kirjanoppineet ovat tehneet uskomisesta niin vaikean asian ettei tavallinen ihminen enää tiedä mihin uskoa. Jo pelkästään kolminaisuusopin monimutkaisuus ja sen käsittämättömyys todistavat siitä ettei se voi olla lähtöisin Jumalasta. Niin monet kohdat Raamatusa osoittavat ettei Jumala ole epäjärjestyksen eikä sekaannuksen Jumala. Kolminaisuusoppi on niin sekava ettei se voi olla lähtöisin muualta kuin valon enkeliksi tekeytyneeltä persoonalta eil Saatanasta.
  2. Pyhä Henki on Jumalan vaikuttava voima (Jes.40:26)
    ”Herran sanalla ovat taivaat tehdyt, ja kaikki niiden joukot hänen suunsa hengellä.” (Psalmi 33:6) Pyhä henki ei ole persoona. Se on valtavaa energiaa. Energiaa, joka voi uudesti synnyttää ihmisen. Energiaa joka on lähtöisin kaikkeuden luojalta. Energiaa, jonka avulla kaikki olemassa oleva on muodostettu. Mooseksen faaraolle välittämät 10 vitsausta olivat pyhän hengen aikaansaannoksia. Mooseksen sanotaan olleen täynnä pyhää henkeä, eikä Mooses ollut mikään Jumala vaan tavallinen ihminen, jota henki kuljetti. Itseasiassa koko Raamattu on kirjoitettu saman hengen vaikutuksesta (2. Timoteukselle 3:16; 2. Samuelin kirja 23:2; 2. Pietari 1:20, 21) Pyhä henki on nimenomaan HENKI. Ei missään nimessä persoona, kuten Isä tai poika. Juuri Pyhän hengen ominaisuudet todistavat ns. kolminaisuusopin valheopiksi. Isä on isä, poika on poika ja pyhä henki on henki. Jeesuksella on Jumala, joka on sama kuin meidänkin Jumalamme eikä Jeeesus itse voi olla tuo Jumala. Jeesus ei saanut tasavertaista asemaa Isänsä kanssa edes herättyään kuolleista ja noustuaan taivaaseen. Henkeytetty apostoli Paavali kirjoitti: ”Minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.” (1. Kor. 11:3) ”Itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.” (1. Kor. 15:28) Kirkastettu Herra Jeesus Kristus puhuu Ilmestyskirjassa Isästään toistuvasti sanoilla ”Jumalani” ja ”minun Jumalani”. Esimerkiksi Ilm. 3:12:sta luemme: ”Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.” Tämä on täysin sopusoinnussa sen kanssa, mitä Jeesus sanoi aikaisemmin Maria Magdaleenalle: ”Minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö.” – Joh. 20:17.