Marjojen poimintatyö ei kelpaa pakolaisille?

....................

Suomessa on tuhansia pakolaisstatuksella maassa oleskelevia ihmisiä, jotka eivät tee mitään työtä. Suomessa on tällä hetkellä kuitenkin puutetta mm. marjojen poimijoista, joita joudutaan tuomaan mm. Thaimaasta asti tuhansien kilometrien päästä. Kyseinen työ ei vaadi edes suomenkielen taitoa. Miksei täällä Suomessa oleskelevia pakolaisstatuksella olevia ihmisiä nämä avoinna olevat työpaikat kiinnosta? Ja eikö heillä ole mitään työllistymisvelvoitetta?

311

3648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pulan korvaja

      Me olla paikaamassa täälä työvoimapula.

      Katainen kerto meitä pitä tuoda 180000 tuhata äkki lisää.

      Työvoimapulla on nii kammala !

      • Masalta

        Työ on parasta sosiaaliturvaa

        Kaikki työ on arvokasta. Työn arvostusta Suomessa tulee kaikin keinoin kasvattaa. Samalla tulee huolehtia työnteon kannattavuudesta. Viime aikoina työn vastaanottamisen houkutus on valitettavasti vähentynyt. Työn tekemisen on oltava aina reilusti kannattavampaa kuin työttömänä olon!

        Hyvinvointiyhteiskunnan moottori on työ. Mitä enemmän työtä on, sitä paremmin yhteiskunta voi huolehtia vähäväkisimmistään.

        Työ on elintärkeää yhteiskunnan lisäksi myös jokaiselle sitä tekevälle. Oman itsetunnon ja mielenterveyden kannalta on tärkeää pystyä elättämään itsensä ja kokea olevansa tärkeä osa yhteiskuntaa.

        Taloudellisesta näkökulmasta työ toimii kaksivaikutteisesti: samalla kun se luo talouskasvua ja verotuloja valtion kassaan, se tuo työttömät sosiaaliturvan piiristä hankkimaan oman toimeentulonsa.

        http://www.parastasosiaaliturvaa.fi/

        Niin?


      • duunari...
        Masalta kirjoitti:

        Työ on parasta sosiaaliturvaa

        Kaikki työ on arvokasta. Työn arvostusta Suomessa tulee kaikin keinoin kasvattaa. Samalla tulee huolehtia työnteon kannattavuudesta. Viime aikoina työn vastaanottamisen houkutus on valitettavasti vähentynyt. Työn tekemisen on oltava aina reilusti kannattavampaa kuin työttömänä olon!

        Hyvinvointiyhteiskunnan moottori on työ. Mitä enemmän työtä on, sitä paremmin yhteiskunta voi huolehtia vähäväkisimmistään.

        Työ on elintärkeää yhteiskunnan lisäksi myös jokaiselle sitä tekevälle. Oman itsetunnon ja mielenterveyden kannalta on tärkeää pystyä elättämään itsensä ja kokea olevansa tärkeä osa yhteiskuntaa.

        Taloudellisesta näkökulmasta työ toimii kaksivaikutteisesti: samalla kun se luo talouskasvua ja verotuloja valtion kassaan, se tuo työttömät sosiaaliturvan piiristä hankkimaan oman toimeentulonsa.

        http://www.parastasosiaaliturvaa.fi/

        Niin?

        Työ on arvokasta silloin kun siitä maksetaan palkka. Palkka jolla elää.
        Työtä riittää Suomessa mutta palkkaa ei haluta siitä maksaa. Vain yrittäjät vaurastuu tukityöläisten ansiosta. Noilla tukityön "palkoilla" ei työntekijä elä, kaunistaa vaan työttömyystilastoja.


      • haista. Vit.tu
        duunari... kirjoitti:

        Työ on arvokasta silloin kun siitä maksetaan palkka. Palkka jolla elää.
        Työtä riittää Suomessa mutta palkkaa ei haluta siitä maksaa. Vain yrittäjät vaurastuu tukityöläisten ansiosta. Noilla tukityön "palkoilla" ei työntekijä elä, kaunistaa vaan työttömyystilastoja.

        Mua ei pakoteta ainakaan minnekkään, se on varman juttu. Työkkäri meinasi pakottaa mut 50 kilsan päähän töihin 9 euron päiväpalkalla. Se 9 euroa ei olisi riittänyt edes linja-auton maksuihin työpaikalle vaan mun olis pitänyt maksaa loput omasta toimeentulotuesta. Milläs mä olisin laskut ja ruuan ostanut.


      • duunari...
        haista. Vit.tu kirjoitti:

        Mua ei pakoteta ainakaan minnekkään, se on varman juttu. Työkkäri meinasi pakottaa mut 50 kilsan päähän töihin 9 euron päiväpalkalla. Se 9 euroa ei olisi riittänyt edes linja-auton maksuihin työpaikalle vaan mun olis pitänyt maksaa loput omasta toimeentulotuesta. Milläs mä olisin laskut ja ruuan ostanut.

        No enpä ole sanonutkaan että sinut pakotetaan. :D
        Ei ketään pakoteta minnekään. Tuo vaan on todellisuutta että ihmisten on mentävä töihin pilkkapalkalla jos ei halua sanktioita. Nuorelle vielä vanhempien kanssa asuvalle voi olla ihan hyvä juttu väliaikaisesti mutta jos joutuu elättämään itsensä niin se ei onnistu. Ja jos HALUAA elättää itsensä niin tulot ei riitä.
        Voit haistella itse vaikka kesän kukkasia.


      • vapaaehtoinen pakko
        duunari... kirjoitti:

        No enpä ole sanonutkaan että sinut pakotetaan. :D
        Ei ketään pakoteta minnekään. Tuo vaan on todellisuutta että ihmisten on mentävä töihin pilkkapalkalla jos ei halua sanktioita. Nuorelle vielä vanhempien kanssa asuvalle voi olla ihan hyvä juttu väliaikaisesti mutta jos joutuu elättämään itsensä niin se ei onnistu. Ja jos HALUAA elättää itsensä niin tulot ei riitä.
        Voit haistella itse vaikka kesän kukkasia.

        Juu, ei ketään pakoteta, mutta orjatyöstä kieltäytymisestä seuraa karenssi. Sama kuin ryöstäjä sanoo että saat itse valita, annatko minulle rahasi vai ammunko aivosi pitkin katuja. Ryöstäjä ei siis pakota mihinkään vaan tarjoaa ystävällisesti vaihtoehtoja, ja antaa toisen osapuolen valita itselleen mieluisampi vaihtoehto. Ryöstettävä itse tekee siis päätöksen lopputuloksesta.


      • tilastojen kaunistus
        duunari... kirjoitti:

        Työ on arvokasta silloin kun siitä maksetaan palkka. Palkka jolla elää.
        Työtä riittää Suomessa mutta palkkaa ei haluta siitä maksaa. Vain yrittäjät vaurastuu tukityöläisten ansiosta. Noilla tukityön "palkoilla" ei työntekijä elä, kaunistaa vaan työttömyystilastoja.

        juuri näin,tukityöt ovat riistoa jolla vaan kaunistetaan tilastoja,niistä ei hyödy kukaan muu kun ko.firma/työnantaja jonka ei tarvitse maksaa oikeata palkkaa,jännää siinä on myöskin se että palkkatukityöläisen tulee silti tehdä aivan samat työt kun oikeaa palkkaa muita etuutksia nauttivan...ja monella työpaikalla palkkaa saavat rupeevat pompottamaan palkkatukityöläisiä karenssin ynnä muun uhalla...nähty on enkä enää koskaan mene palkkatukitöihin,tosin onneksi olen pääsemässä vihdoinkin työkyvyttömyyseläkkeelle,fyysisistä syistä.


      • merkaisla35
        Masalta kirjoitti:

        Työ on parasta sosiaaliturvaa

        Kaikki työ on arvokasta. Työn arvostusta Suomessa tulee kaikin keinoin kasvattaa. Samalla tulee huolehtia työnteon kannattavuudesta. Viime aikoina työn vastaanottamisen houkutus on valitettavasti vähentynyt. Työn tekemisen on oltava aina reilusti kannattavampaa kuin työttömänä olon!

        Hyvinvointiyhteiskunnan moottori on työ. Mitä enemmän työtä on, sitä paremmin yhteiskunta voi huolehtia vähäväkisimmistään.

        Työ on elintärkeää yhteiskunnan lisäksi myös jokaiselle sitä tekevälle. Oman itsetunnon ja mielenterveyden kannalta on tärkeää pystyä elättämään itsensä ja kokea olevansa tärkeä osa yhteiskuntaa.

        Taloudellisesta näkökulmasta työ toimii kaksivaikutteisesti: samalla kun se luo talouskasvua ja verotuloja valtion kassaan, se tuo työttömät sosiaaliturvan piiristä hankkimaan oman toimeentulonsa.

        http://www.parastasosiaaliturvaa.fi/

        Niin?

        Onko ? Oletko tosiaan sitä mieltä että kaikki työ on yhtä arvokasta, tuota ei usko kukaan koska se ei ole niin, ensinnäkin mitään ns, ala-arvoisessa työssä olevaa ihmistä ei parempitöisevät pidä minään, katsovat nokkavarsia pitkin. Ei kannata leikkiä mitään laupiasta samarialaista sinunkaan, kyllä nuo sonnanluonnit on tiedossa ja miten nirppikset syhtautuu niihin. Kaupunkilaisethan eivät siedä maalaisia muutenkaan, mutta kyllä kaupunkilaisillekin ruoka maistuu joka aina maalta lähtöisin, aina.


      • pöhlö

        Enpä usko että marjanpoimijoista on pulaa. Olen kysellyt marjanpoimintatyötä kymmenenä kesänä, mutta ei ole kuulemma työtä tarjolla. Ei työtö kelpaa suomessa mihinkään työhön!


      • Kysyisin
        vapaaehtoinen pakko kirjoitti:

        Juu, ei ketään pakoteta, mutta orjatyöstä kieltäytymisestä seuraa karenssi. Sama kuin ryöstäjä sanoo että saat itse valita, annatko minulle rahasi vai ammunko aivosi pitkin katuja. Ryöstäjä ei siis pakota mihinkään vaan tarjoaa ystävällisesti vaihtoehtoja, ja antaa toisen osapuolen valita itselleen mieluisampi vaihtoehto. Ryöstettävä itse tekee siis päätöksen lopputuloksesta.

        Mites aloittaja? Mahtaako olla työelämässä vai vouhottaa palstoilla 24 h !


      • saa.tana sentään.
        duunari... kirjoitti:

        No enpä ole sanonutkaan että sinut pakotetaan. :D
        Ei ketään pakoteta minnekään. Tuo vaan on todellisuutta että ihmisten on mentävä töihin pilkkapalkalla jos ei halua sanktioita. Nuorelle vielä vanhempien kanssa asuvalle voi olla ihan hyvä juttu väliaikaisesti mutta jos joutuu elättämään itsensä niin se ei onnistu. Ja jos HALUAA elättää itsensä niin tulot ei riitä.
        Voit haistella itse vaikka kesän kukkasia.

        On kannattavampaa olla työtön kun tehdä jotain 9 eurolla päivässä töitä. Sitä 9 euroa ei voi edes säästää vaan jos säästää niin menettää toimeentulotuen. Eli säästämisestä rankaistaan. Haluaisin säästää 1500 euroa mut menetän siinä samalla sitten 3kk toimeentulotuen eli 1400 euroa kun jos säästää 1500 euroa niin ei saa 3 kuukauteen toimeentulotukea. Mitä vit.un järkeä siis on mennä jonnekkin työkokeiluun.???

        Ja kukas ne marjat ostaa jos 10 000 työtöntä menee poimimaan marjoja. Sitten on ylikysyntää marjoista ja hinnat laskee ja poimijoiden palkkakin laksee. Sitten kun joku kansanedustaja tekee samaahommaa 2 eurolla tunti koko kesän niin mä teen kans.


      • klele1
        saa.tana sentään. kirjoitti:

        On kannattavampaa olla työtön kun tehdä jotain 9 eurolla päivässä töitä. Sitä 9 euroa ei voi edes säästää vaan jos säästää niin menettää toimeentulotuen. Eli säästämisestä rankaistaan. Haluaisin säästää 1500 euroa mut menetän siinä samalla sitten 3kk toimeentulotuen eli 1400 euroa kun jos säästää 1500 euroa niin ei saa 3 kuukauteen toimeentulotukea. Mitä vit.un järkeä siis on mennä jonnekkin työkokeiluun.???

        Ja kukas ne marjat ostaa jos 10 000 työtöntä menee poimimaan marjoja. Sitten on ylikysyntää marjoista ja hinnat laskee ja poimijoiden palkkakin laksee. Sitten kun joku kansanedustaja tekee samaahommaa 2 eurolla tunti koko kesän niin mä teen kans.

        moii saa.tana sentään. kuka on sanonut että pitää säästää pankki tilille??kaikki ykimääräinen tietysti vähennetään pankki tililtä!!!laita rahat jonnekin säästöön kotona sieltä niitä ei kukaan tuu kattoo!!!itellä on rahat kassa kaapissa säästössä ja nostan sossun ja kelan rahoja!!!


      • nostele vaan
        klele1 kirjoitti:

        moii saa.tana sentään. kuka on sanonut että pitää säästää pankki tilille??kaikki ykimääräinen tietysti vähennetään pankki tililtä!!!laita rahat jonnekin säästöön kotona sieltä niitä ei kukaan tuu kattoo!!!itellä on rahat kassa kaapissa säästössä ja nostan sossun ja kelan rahoja!!!

        Mamut tietää tietenkin että maassa eletään maan tavalla. :D
        Maan käytäntö on huijata rahaa tukien avulla mahdollisimman paljon. Tuolla jäljempänä valitataan asiasta mutta eipä siinä valittamista ole.


      • vapaaehtoinen pakko
        Kysyisin kirjoitti:

        Mites aloittaja? Mahtaako olla työelämässä vai vouhottaa palstoilla 24 h !

        Älä minulta sellaisia kysy.


      • Entinen nuori
        haista. Vit.tu kirjoitti:

        Mua ei pakoteta ainakaan minnekkään, se on varman juttu. Työkkäri meinasi pakottaa mut 50 kilsan päähän töihin 9 euron päiväpalkalla. Se 9 euroa ei olisi riittänyt edes linja-auton maksuihin työpaikalle vaan mun olis pitänyt maksaa loput omasta toimeentulotuesta. Milläs mä olisin laskut ja ruuan ostanut.

        Eipä tietenkään ketään voida 9 €:n päiväkorvauksella mihinkään patistaa. Mansikanpoimijat kuitenkin tekevät päivässä paljon isomman tilin. Sesonki on lyhyt, mutta kyllä siinä muutaman viikon saa tienattua ihan kohtuullisesti, jos varsinkin huomioi, ettei koulutusta tai kielitaitoakaan välttämättä tarvita.

        Ennen kävimme kesätöissä vaikka missä hommissa. Kaikki kelpasi koululaisille ja opiskelijoille. Minäkin olin makkaratehtaassa, rakennuksilla, satamassa, siivoamassa laivalla (ja muuallakin) jne. Ajokortin saatuani olin pari kesää traktorikuskina. Ei ne kesähommat aina niin herkkua olleet, mutta niistä sai palkkaa ja kuukauden tai pari nyt seisoo vaikka päällään. Vaikka nämä nykyajan kermapeput eivät taitaisi pystyä oksennuksia siivoamaan laivan hytistä:-)) Jonkun sekin on kuitenkin tehtävä. Kuten sairaala-apulaisena vanhusten peppujen pesu, jota myös tein parina kesänä ja talvellakin välllä viikonloppuisin ja loma-aikoina.

        Mansikanpoimijalla tulot riippuvat omasta ahkeruudesta useimmiten. Mitä enemmän poimit, sitä enemmän tienaat. Parhaat saavat tuplasti rahaa huonoimpiin verrattuna, mutta työ opettaa tekijäänsä tässäkin hommassa. Ja ihan kunniallista työtä se on. Kenelle vain. Hyvällä säällä se ei edes ole hassumpaa työtä. Olen sitäkin opiskeluaikoina vähän aikaa tehnyt.


      • HUh Huh
        haista. Vit.tu kirjoitti:

        Mua ei pakoteta ainakaan minnekkään, se on varman juttu. Työkkäri meinasi pakottaa mut 50 kilsan päähän töihin 9 euron päiväpalkalla. Se 9 euroa ei olisi riittänyt edes linja-auton maksuihin työpaikalle vaan mun olis pitänyt maksaa loput omasta toimeentulotuesta. Milläs mä olisin laskut ja ruuan ostanut.

        Itse olen juuri käynnyt kyseisillä *työharjoittelu* kursseilla. Tiedän moniakin laitoksia jotka toimivat suurimmaksi osin tälläisillä harjoittelijoilla, voisi kutsua tän päivän orjatyövoimaksi.. 9 euroa pvä.. HaH!
        Loogista olisi saada työharjoittelu ajan jälkeen palkkatöitä, kyseisistä paikoista, vaan ei? Kun työsuhde loppuu niin ottetaan uusi harjoittelija tilalle..Ei tule paljonkaan kuluja työntekijöistä..


      • saa.tana sentään
        klele1 kirjoitti:

        moii saa.tana sentään. kuka on sanonut että pitää säästää pankki tilille??kaikki ykimääräinen tietysti vähennetään pankki tililtä!!!laita rahat jonnekin säästöön kotona sieltä niitä ei kukaan tuu kattoo!!!itellä on rahat kassa kaapissa säästössä ja nostan sossun ja kelan rahoja!!!

        Se on periaate kysymys. Pitäisi saada säästää rahat tilillä. Ei köyhää voi rankaista siitä että laittaa vähän säästöön pahan päivän varalle.


      • ---
        Masalta kirjoitti:

        Työ on parasta sosiaaliturvaa

        Kaikki työ on arvokasta. Työn arvostusta Suomessa tulee kaikin keinoin kasvattaa. Samalla tulee huolehtia työnteon kannattavuudesta. Viime aikoina työn vastaanottamisen houkutus on valitettavasti vähentynyt. Työn tekemisen on oltava aina reilusti kannattavampaa kuin työttömänä olon!

        Hyvinvointiyhteiskunnan moottori on työ. Mitä enemmän työtä on, sitä paremmin yhteiskunta voi huolehtia vähäväkisimmistään.

        Työ on elintärkeää yhteiskunnan lisäksi myös jokaiselle sitä tekevälle. Oman itsetunnon ja mielenterveyden kannalta on tärkeää pystyä elättämään itsensä ja kokea olevansa tärkeä osa yhteiskuntaa.

        Taloudellisesta näkökulmasta työ toimii kaksivaikutteisesti: samalla kun se luo talouskasvua ja verotuloja valtion kassaan, se tuo työttömät sosiaaliturvan piiristä hankkimaan oman toimeentulonsa.

        http://www.parastasosiaaliturvaa.fi/

        Niin?

        "Hyvinvointiyhteiskunnan moottori on työ. Mitä enemmän työtä on, sitä paremmin yhteiskunta voi huolehtia vähäväkisimmistään."

        Työllisyys ja tuotanto eivät mene enää käsikädessä automaation johdosta. Me tuotamme koko ajan lisää tuotteita ja palveluita yhä pienemmällä työllisyydellä. Marjojen poimiminen ei lisää hyvinvointiamme vaan älyllinen innovaatio.


      • Ratto-Raili

        Hi,hi herratpa ei kauas tieltä poikkea.


      • Ex-työtön
        klele1 kirjoitti:

        moii saa.tana sentään. kuka on sanonut että pitää säästää pankki tilille??kaikki ykimääräinen tietysti vähennetään pankki tililtä!!!laita rahat jonnekin säästöön kotona sieltä niitä ei kukaan tuu kattoo!!!itellä on rahat kassa kaapissa säästössä ja nostan sossun ja kelan rahoja!!!

        Niin mäkin aikanaan tein, joka sentin, mitä vähänkin sain extraa mistään, otin tililtä heti ulos ja kaapin perälle jemmaan. Ja jos oli aina vaan mahdollsita saada rahat suoraan käteen, niin otin ne kyllä(tuttujen pikkujeesaamisesta saadut kympit ynnä vastaavat).
        Sain kaikki edut sossusta ja kelasta, kotona oli aina vähintään useamman satasen "kassa" odottamassa sitä pahaa päivää. En ollut rikas, mutta ei myöskään tarvinnut pihistellä mistään.


      • ohhoh...
        haista. Vit.tu kirjoitti:

        Mua ei pakoteta ainakaan minnekkään, se on varman juttu. Työkkäri meinasi pakottaa mut 50 kilsan päähän töihin 9 euron päiväpalkalla. Se 9 euroa ei olisi riittänyt edes linja-auton maksuihin työpaikalle vaan mun olis pitänyt maksaa loput omasta toimeentulotuesta. Milläs mä olisin laskut ja ruuan ostanut.

        Onpa ihmisillä mennyt tuo luetun ymmärtäminen todella huonoksi.
        Vastasitko todella tuohon viestiin? Ja vielä 70 plussaa? Hullua.


      • hullun hommaa
        saa.tana sentään. kirjoitti:

        On kannattavampaa olla työtön kun tehdä jotain 9 eurolla päivässä töitä. Sitä 9 euroa ei voi edes säästää vaan jos säästää niin menettää toimeentulotuen. Eli säästämisestä rankaistaan. Haluaisin säästää 1500 euroa mut menetän siinä samalla sitten 3kk toimeentulotuen eli 1400 euroa kun jos säästää 1500 euroa niin ei saa 3 kuukauteen toimeentulotukea. Mitä vit.un järkeä siis on mennä jonnekkin työkokeiluun.???

        Ja kukas ne marjat ostaa jos 10 000 työtöntä menee poimimaan marjoja. Sitten on ylikysyntää marjoista ja hinnat laskee ja poimijoiden palkkakin laksee. Sitten kun joku kansanedustaja tekee samaahommaa 2 eurolla tunti koko kesän niin mä teen kans.

        Saatko sossusta 1400 euroa kolmessa kuukaudessa? Käsittämättömän paljon, sehän on noin 465 euroa kuussa vielä muiden tukien lisäksi! itse joutunut joskus sinne mutta sain vain vähän yli sata euroa kuukaudessa.


      • ahkerainen
        haista. Vit.tu kirjoitti:

        Mua ei pakoteta ainakaan minnekkään, se on varman juttu. Työkkäri meinasi pakottaa mut 50 kilsan päähän töihin 9 euron päiväpalkalla. Se 9 euroa ei olisi riittänyt edes linja-auton maksuihin työpaikalle vaan mun olis pitänyt maksaa loput omasta toimeentulotuesta. Milläs mä olisin laskut ja ruuan ostanut.

        Sitä nyt vain pitää tehä töitä.


      • tässä tosi fakta

        "Katainen kerto meitä pitä tuoda 180000 tuhata äkki lisää."

        Paaska puhetta, vihreät ja vasemmisto ne näin sanoo.

        Kokoomuslaiset sentään tajuavat että maksajiksi joutuvat heidän äännestäjänsä eli rehellisestä duunarista opettajiin ja toimareihin joille tämä laiskojen elätys jo riittää.

        Persut saanet suurimman osan äänestäjistään kokoomuksen leiristä ja ansio luetaan Halla-ahon hyväksi.


      • Loiset töihin
        saa.tana sentään kirjoitti:

        Se on periaate kysymys. Pitäisi saada säästää rahat tilillä. Ei köyhää voi rankaista siitä että laittaa vähän säästöön pahan päivän varalle.

        Ei sun tarvii saada rahaa säästöön, minkä loisit veronmaksajilta. Tilit tyhjiksi vaan ja loinen mansikkamaalle. Ihan hyvä posti aloittajalta.


      • jojojo2
        hullun hommaa kirjoitti:

        Saatko sossusta 1400 euroa kolmessa kuukaudessa? Käsittämättömän paljon, sehän on noin 465 euroa kuussa vielä muiden tukien lisäksi! itse joutunut joskus sinne mutta sain vain vähän yli sata euroa kuukaudessa.

        Itse sain pari vuotta sitten sossusta vähän vajaa 700 euroa kuussa kelan asumistuen päälle. Yhteensä kuukaudessa tuli about 900 euroa. Sillä kyllä eli jo oikein hyvin. Tällä hetkellä olen opiskelija ja kaikki tuet yhteensä ovat vain sen 470e kuussa :D


      • Todella huullua
        hullun hommaa kirjoitti:

        Saatko sossusta 1400 euroa kolmessa kuukaudessa? Käsittämättömän paljon, sehän on noin 465 euroa kuussa vielä muiden tukien lisäksi! itse joutunut joskus sinne mutta sain vain vähän yli sata euroa kuukaudessa.

        Kyllä sossusta saa, varsinkin, jos on musta nahka. Valkoihoinen suomalaismies ajetaan ilman mitään ovesta ulos, sillä hänelle kuuluu vain maksjan ja vastuunkannon osa.
        Saihan se oikeudessa petoksista vapautettu somalikin 55000€/2v, eli tämän lukutaidottoman perheen elintaso oli parempi kuin kirurgin perheen.

        Maamme pahin syrjintärikollinen on sosiaalitoimistossa istuva suomalaisnainen. Olen sen itsekin monesti kokenut, kun sairauden vuoksi olen joutunut olemaan ilman työtä ja tuloja.


      • solidaarisuuttako
        merkaisla35 kirjoitti:

        Onko ? Oletko tosiaan sitä mieltä että kaikki työ on yhtä arvokasta, tuota ei usko kukaan koska se ei ole niin, ensinnäkin mitään ns, ala-arvoisessa työssä olevaa ihmistä ei parempitöisevät pidä minään, katsovat nokkavarsia pitkin. Ei kannata leikkiä mitään laupiasta samarialaista sinunkaan, kyllä nuo sonnanluonnit on tiedossa ja miten nirppikset syhtautuu niihin. Kaupunkilaisethan eivät siedä maalaisia muutenkaan, mutta kyllä kaupunkilaisillekin ruoka maistuu joka aina maalta lähtöisin, aina.

        Vasemmistolaisilla on tosielämässä kaikken vähiten solidaarisuutta työkavereita kohtaan.
        Muka kaikki työ samanarvoista! menkääpä rakennustyömaalle katsomaan, missä kommarimuurari on ylintä kastia ja hänelle tiiliä ja laastia kantava alinta kastia. Muurari saa helpommasta työstä vähintään 40€/t, kun raskaan ja vaativan työn tekevä apulainen saa vain 1/10 osan siitä eli 4€/t.
        Siinä näkyy taas vasemmistolaisuuden valheellisuus!


      • Opettakaa tuo myös
        --- kirjoitti:

        "Hyvinvointiyhteiskunnan moottori on työ. Mitä enemmän työtä on, sitä paremmin yhteiskunta voi huolehtia vähäväkisimmistään."

        Työllisyys ja tuotanto eivät mene enää käsikädessä automaation johdosta. Me tuotamme koko ajan lisää tuotteita ja palveluita yhä pienemmällä työllisyydellä. Marjojen poimiminen ei lisää hyvinvointiamme vaan älyllinen innovaatio.

        Opettakaapa tuo myös demaraille ja kommareille. Eli, mitä paremmin työnantajayrittäjä voi, niin sitä paremmin voi myös työntekijät.
        Meillä vasemmisto on kateuttaan ajanut kotimaiset pääomanomistajat ja työllistäjät ulkomaille ja siitä kärsivät nyt kaikki, koska suurella osalla ei ole työtä ja ne vähenevistä verotuloista valtiolle ja kunnille jäävät pienet rahat jaetaan ulkomaalaisille oma kansa unohtaen. Sellaista on vasemmistolainen feminismi suomessa.
        Suomalaismiehelle ei mitään, mutta mustille mamuille ja Kreikan ja Kyproksen rikollisille vaikka viimeisetkin senttimme. Eikä tämä ole Kataisen vika, vaan niittenvirkanaisten, jotka käytännössä näistä päätävät!


      • Yks parhaimpii
        solidaarisuuttako kirjoitti:

        Vasemmistolaisilla on tosielämässä kaikken vähiten solidaarisuutta työkavereita kohtaan.
        Muka kaikki työ samanarvoista! menkääpä rakennustyömaalle katsomaan, missä kommarimuurari on ylintä kastia ja hänelle tiiliä ja laastia kantava alinta kastia. Muurari saa helpommasta työstä vähintään 40€/t, kun raskaan ja vaativan työn tekevä apulainen saa vain 1/10 osan siitä eli 4€/t.
        Siinä näkyy taas vasemmistolaisuuden valheellisuus!

        totuuksii!nämä velliperseethä ei työtä ole nähnytkää,ja luulevat asennus taidoillaan olevan mestareit!metalli alal varsinki pajas tehdään se työ asentajat helppoheikkei,no ei kaik mut yleensäki jollei tavara mene napilleen kitisee turhat asentajat!eli mis se ammatti ratkasee?


      • Toine1m
        --- kirjoitti:

        "Hyvinvointiyhteiskunnan moottori on työ. Mitä enemmän työtä on, sitä paremmin yhteiskunta voi huolehtia vähäväkisimmistään."

        Työllisyys ja tuotanto eivät mene enää käsikädessä automaation johdosta. Me tuotamme koko ajan lisää tuotteita ja palveluita yhä pienemmällä työllisyydellä. Marjojen poimiminen ei lisää hyvinvointiamme vaan älyllinen innovaatio.

        näkis sitä älyllist tuotantoo!ei helvet.


      • KOMMARIDEMARIVIHREÄ
        Opettakaa tuo myös kirjoitti:

        Opettakaapa tuo myös demaraille ja kommareille. Eli, mitä paremmin työnantajayrittäjä voi, niin sitä paremmin voi myös työntekijät.
        Meillä vasemmisto on kateuttaan ajanut kotimaiset pääomanomistajat ja työllistäjät ulkomaille ja siitä kärsivät nyt kaikki, koska suurella osalla ei ole työtä ja ne vähenevistä verotuloista valtiolle ja kunnille jäävät pienet rahat jaetaan ulkomaalaisille oma kansa unohtaen. Sellaista on vasemmistolainen feminismi suomessa.
        Suomalaismiehelle ei mitään, mutta mustille mamuille ja Kreikan ja Kyproksen rikollisille vaikka viimeisetkin senttimme. Eikä tämä ole Kataisen vika, vaan niittenvirkanaisten, jotka käytännössä näistä päätävät!

        Joopa joo. Työllistäjät ovat itse ulkomaille menneet. Yritys tekee näin parempaa tulosta. Saadaan sitten ostaa kiinapaskaa halvalla. Minä maksaisin mielelläni enemmän tuoteesta, jos se olisi kotimaista tai edes EU:sta.

        Saako Nokian puhelimia, perusvaattteita tai valaisimia kotimaassa tehtyjä? Onko kommarin tai demarin vika?


    • 19obba

      Tasavallan Presidentti Niinistön suoraselkäinen avaus - pakolaiset ym. - Suomi ei ole oleskeluyhteiskunta!

      • Jukkis-68

        Niinistössä ei ole mitään suoraselkäistä. Kummasti vaan taas alkaa unohtumaan, että Saulikin oli tätä tämän päivän hyvinvointivaltiota 90-luvulla rakentamassa. Natoon meidät vielä haluaisi, niin se kertoo miehestä enemmän kuin tarpeeksi.


    • ....................

      Jos Suomi antaa pakolaisille turvapaikan suomalaisten verovarojen kustannuksella, niin eikö VASTAVUOROISUUDEN perusteella pakolaisten tulisi tehdä töitä, jos niitä kerran on tarjolla?? Eli vaikkapa marjojen poimimistyötä. Nyt marjojen poimijat pitää tuottaa Thaimaasta asti. Yhtään somalia ei ole kuulemma ilmoittautunut halukkaaksi marjanpoimijaksi.

      • oma kokemus

        Mansikkamaalla oli poimijoina thaimaalaisia, viro ja venäläisiä mutta ei yhtään somalia tai romania. Ovatko ehkä työllistyneet muille mansikkamaille?


      • muista tämä

        Oletko itse syyllinen tähän kaikkeen, ketä äänestit kunta- ja kansanedustajavaaleissa, vain perussuomalaisia äänestäneillä on oikeus kritisoida tilannetta!


      • minun kokemus
        oma kokemus kirjoitti:

        Mansikkamaalla oli poimijoina thaimaalaisia, viro ja venäläisiä mutta ei yhtään somalia tai romania. Ovatko ehkä työllistyneet muille mansikkamaille?

        Oliko suomalaisia?
        Ennen ei muita ollutkaan kun suomalaisia.


      • pelolle ja metsiin
        minun kokemus kirjoitti:

        Oliko suomalaisia?
        Ennen ei muita ollutkaan kun suomalaisia.

        Olin siis itse suomalaisena poimimassa, itsepoimintaa, talven marjat. Pelolla oli tosiaankin myös muutamia suomalaisnuoria ihan duunimielessä pomintatöissä, tosin vähemmän kuin voisi olla. Ehkäpä marjanpoiminta alkaa taas kelvata suomalaisille nuorille kuten ennen. Työnä pominta on ihan kelvollista, fyysistä ponnistelua vaativaa mutta palkan lisäksi saa raitista ilmaa ja kunto kohenee.


      • minun kokemus
        pelolle ja metsiin kirjoitti:

        Olin siis itse suomalaisena poimimassa, itsepoimintaa, talven marjat. Pelolla oli tosiaankin myös muutamia suomalaisnuoria ihan duunimielessä pomintatöissä, tosin vähemmän kuin voisi olla. Ehkäpä marjanpoiminta alkaa taas kelvata suomalaisille nuorille kuten ennen. Työnä pominta on ihan kelvollista, fyysistä ponnistelua vaativaa mutta palkan lisäksi saa raitista ilmaa ja kunto kohenee.

        Niin tarkoitinkin duunimielessä suomalaisia.
        Ennen oli vaan suomalaisia nuoria. Nyt ovat poikkeus koska rahan saa helpomminkin. Useimmiten.. riippuu vanhemmista.


      • vaivanen kiukkuinen
        pelolle ja metsiin kirjoitti:

        Olin siis itse suomalaisena poimimassa, itsepoimintaa, talven marjat. Pelolla oli tosiaankin myös muutamia suomalaisnuoria ihan duunimielessä pomintatöissä, tosin vähemmän kuin voisi olla. Ehkäpä marjanpoiminta alkaa taas kelvata suomalaisille nuorille kuten ennen. Työnä pominta on ihan kelvollista, fyysistä ponnistelua vaativaa mutta palkan lisäksi saa raitista ilmaa ja kunto kohenee.

        Miten niin pelolla ? mitä siis pelkäsivät karhua, vai verokarhua ?
        Verotonta tuloahan poiminta on ja jokamiehen oikeus.
        Kestäähän se vaivaisella saada ämpäri täyteen mut ku douppaa ittens ens särkylääkkeellä ni selkä kestää muutaman tunnin. Viime kesänä sai netin kautta hyvin myytyä samantien kun oli putsannut ens.


      • Afrikkalainenko

        Afrikkalainenko mies töihin! Ei kuulu kulttuuriin. Sen sijaan kaikki aasialaiset ovat kuuluisia ahkeruudestaan, ystävällisyydestään ja yritteliäisyydestään.
        Kotipaikkani 300sta 90-luvun somalista ei yksikään ole vieläkään tehnyt työtä. Sen sijaan Vietnamin venepakolaisista oli lähes jokainen vakituisissa töissä jo ensimmäisenä oleskeluvuotenaan.

        Naisemme jalostavat rotukoiria ym eläimiä, mutta ihmisen kohdalla ei saa puhua rroduista ja niiden eroavuuksista(Se on naistemme isovehkeisen märän päiväunen fasistista rotusortoa).
        Mutta on tosi, että ihmiset ovat perimältään erilaisia myös muussa kuin ihonvärissä. Niin, he ovat erilaisia myös työhaluiltaan ja kyvyiltään.


      • Veropinnnari

        Minäkin rupean maksamaan veroja, kun nään romani naisen samettimekossaan siivoavan aseman vessoja. Yhtä hyvin joutavat mansikoita poimimaan kiiltonahkakengissään mersuilla ajavat herrat. Aina valitetaan, että syrjitään ja ei tarjota työtä. Siinäkin olisi hyvä työvoimateservi mansikkamaille, ettei tarvi ulkomailta lennättää poimijoita. Kukaan politiikko ei uskalla puuttua siihenkään asiaan.


    • Pettynyt suomalainen

      Eipä tuo poimiminen kiinnosta kuin eläkeläisiä nykyään. En ole nähnyt alle kolmekymppisiä mustikka- tai puolukka metsässä vuosikymmeniin. Tuskin edes tietävät mikä mustikka edes on.

      • mek

        Itse ne pomi marjoja sen takia kun lapsena pit aina olla mukana kun vanhemmat poimivat marjoja ja itsä ei kiinosta pätkääkään ja jos tarvitsen marjoja niin ostan ne ja mikä sen tyhmenpää kuin marjojen poiminta kun on muutakin tekemistä.


      • ....

        Itse olen 26-vuotias suomalainen ja joka kesä olen marjametsässä käynyt talveksi pakkaseen marjoja keräämässä. Olen kaupungissa koko ikäni asunut, mutta silti marjastaminen ei ole minulle vierasta puuhaa.


      • jhhidl

        Ei pidä paikkaansa, poikkeuksiakin löytyy.


      • Marjoja poiminut

        Höpölöpö. Kyllä minä 70-luvun lopulla syntynyt olen vanhempieni kanssa vielä useasti lapsena marjoja käynyt poimimassa eli tiedän mikä mustikka, puolukka tai lakka (hilla/suomuurain) on. Ja olen vielä yli 20 -vuotiaana marjoja poiminut eli alle kolmekymppisenä. Ja lapsenikin on ollut mukana.

        En kyllä mitään hirveitä määriä kerää, kun ei ole pakastearkkua kuten vanhemmillani aikanaan. Ja en ehdi hilloamaan ym. kun käyn töissäkin. Eläkeläisillä ehkä on enemmän aikaa.


      • oletko mek nössö?
        mek kirjoitti:

        Itse ne pomi marjoja sen takia kun lapsena pit aina olla mukana kun vanhemmat poimivat marjoja ja itsä ei kiinosta pätkääkään ja jos tarvitsen marjoja niin ostan ne ja mikä sen tyhmenpää kuin marjojen poiminta kun on muutakin tekemistä.

        mek menettää melkoisesti mekastaessaan metsittyneiden metsäsuomalaisten metodeista metsästää meille mehumarjoja. mene metsään mek.mene.


      • höpönhöpön

        Olet itse tainnut vieraantua nuorista :D Olen 27 -vuotias ja aivan totta on varmaan se, että aika vähän teinejä marjametsässä viihtyy. mutta kyllä yliopistolla jo huomasi, että erittäin moni kävi poimimassa joka vuosi marjoja ja sieniä metsästä, sen lisäksi tuokakasvien ja yrttien kasvatus on suosittua. Liekö syyynä marjastus-. ja sienestysintoon myös muutenkin kalliit ruuan hinnat ja lähi- ja luomuruuan suosio. Oletko muuten tietoinen mitä esimerkiksi kotimaiset mustikat tai kanttarellit kaupassa maksavat? On se nuorillakin hyvin yleistä tarjota sitä perinteistä mustikkapiirakkaa itse kerätyistä marjoista, tai sienipiirakkaa. Nam :)


    • Ehkäpä tuo

      johtuu tiedotuksen puutteesta. Ei ulkomaalainen voi tietää suomen olosuhteita, ellei heille siitä kerrota. Niinkun nyt tuokin marjojen poiminta. Ovatko he tietoisia siitä, että kuka vaan voi mennä kenen tahansa metsään keräämään marjoja ja että niistä saatava tulo on verovapaata. Kuin myös, että ne saa myydä joko itse torilla itse määräämäänsä hintaan, tai että jos ei ole itsellään myyntitaitoja torimyyntiin, tai haluja, niin voi ne myydä juurikin näille yhtiöille, jotka tuottavat noita thai poimijoita maahamme, ja että kaikki mitä ehtii keräämään menee kaupaksi kyllä. Myös voi myydä niitä joko lehti tai netti-ilmoittelun kautta. Sekä vaikka, jos tykkää ovelta ovelle myynnistä, niitä voi myydä niinkin.
      Monissa maailman maissa, ei ole tuota ns, jokamiehen oikeutta, että saisi edes mennä toisen omistamaan metsään, puhumattakkaan, että saisi sieltä kerätä vapaasti mm. marjoja, sieniä, ym. Sama koskee näitä kerjäläisiä, sun muita työnetsijöitä, onko esim, ne tahot jotka heille järjestää peseytymispaikkoja ym. kertoneet heille tästä mahdollisuudesta, ettei tarvitse varsinkaan näin kesäaikaan todellakaan kyykkiä kuumissa katujen kulmissa ihmisten armopalojen varassa. Vaan voi hankkia elantonsa ihan tekemällä työtä, josta ansiotkin ovat moninkertaiset verrattuna kerjäämiseen.
      Myös arvelen, ettei heille ole kerrottu, että tulot eivät perustu yksistään mustikoiden keräilystä saataviin,. Vaan että mustikan jälkeen tulee, puolukkasesonki, karpalot, lakat, sienet. Jotka kaikki menevät kaupaksi.
      Syytä olisi kertoa myös maassamme olevista marjatiloista, jotka myös tarvitsevat poimijoita sesonkiaikoina, kuin myös se, että se tulo ei ole verovapaata, vaan koskee verovapaus ainoastaan luonnonmarjoja.

      • Oma maa mansikka

        No nyt sitten kerjäläisiä maahan roudaavat rikolliset tietävät mihin orjansa lähettää!


      • Veropinnari

        Suomessa asuu sen verran tyhmä kansa, että antaa rahaa kerjäläisille. Johtajat ovat niin tyhmiä, että vievät firmansa ulkomaille, jossa heitä viedään kuin mätää kukkoa.
        Parhaita esimerkkejä ovat Sonera, Stora Enso jotka menettivät miljardeja. Kaikkein tyhmimpiä ovat politiikot. He suorastaan tyrkyttävät suomalaista rahaa ties minne.
        Ja tietysti kaikki ns. Hyväntekeväisyys järjestöt, joiden rahat puijataan ties mihin tarkoitukseen. Minun työpanoksestani ei heru.


    • näinn

      suomalaiset työttömät joutuu työhön päivä rahaa vastaan kaskun se ei koske pakolaisia.

    • eikös vain

      Olemme aivan liian lepsuja ja sallivia pakolaisia kohtaan ja varsinkin elintasosellaisia.

      • sissi4

        Voi kauhistus. Meiillä on koneinsinööriä paljon ei niitä voi metsään tuhlata ja tuskin heillä on työvaatteitakaan


      • voi perrrrrrrrrr
        sissi4 kirjoitti:

        Voi kauhistus. Meiillä on koneinsinööriä paljon ei niitä voi metsään tuhlata ja tuskin heillä on työvaatteitakaan

        Pohjoiskarjalaan tulleet somalit ainaki oli koneinssejä syrjää myöten.
        Tosin todistukset oli jääneet somaliaan ?

        Suomalaiset on ääliöitä ja valitettavasti se tiedetään somaliassa saakka.!!!!!


    • ammattityöttömät

      Marjanpoimíntatyö ei kelpaa maahanmuuttjalle, eikä myöskään kotisuomalaiselle. Tämä johtuu siitä, että Suomen Soliaalidemiokraattinen puolue on rahoittajansa, ammattiyhdistysliikkeen kanssa tehnyt työttömyydestä Suomeen ammatin.

      • myös näin

        No ei se poiminta työ kelpaa suomalaiselle porvarillekaan.


      • pohtija6

        Entä jos työtön ei menettäisi päivärahaa, vaan marjatulot esim. mansikkapellolla olisi extraa päivärahan päälle? Nyt jos menevät mansikoita poimimaan ovat työssä, ei päivärahaa ja tulot saattavat jopa pienentyä, mitä järkeä??Luonnonmarjojahan toki saa poimia ilman pv-menetyksiä.


      • Nettomaksaja
        pohtija6 kirjoitti:

        Entä jos työtön ei menettäisi päivärahaa, vaan marjatulot esim. mansikkapellolla olisi extraa päivärahan päälle? Nyt jos menevät mansikoita poimimaan ovat työssä, ei päivärahaa ja tulot saattavat jopa pienentyä, mitä järkeä??Luonnonmarjojahan toki saa poimia ilman pv-menetyksiä.

        Mitä ihmettä? jokapaikassa sama virsi jos teen työtä ja saan palkkaa niin työttömyys ym. tuet pienenevät, ei kannatamennä töihin! "Nyt jos menevät mansikoita poimimaan ovat työssä, ei päivärahaa " eikö tarkoitus olekaan että ihmiset elättävät itsensä ja nuo tuet ovat tarkoitettu vain väliaikaiseksi silloin kun työtä eikä toimeentulo ole! En minä saa mitään tukia kun töissäkäyn, pitäis varmaan saada joku päivä vapaata kuukaudessa ja siltäajalta nostaa jotain tukiaisia niin oltais tasaarvoisia!


      • älyn käyttö sallittu
        Nettomaksaja kirjoitti:

        Mitä ihmettä? jokapaikassa sama virsi jos teen työtä ja saan palkkaa niin työttömyys ym. tuet pienenevät, ei kannatamennä töihin! "Nyt jos menevät mansikoita poimimaan ovat työssä, ei päivärahaa " eikö tarkoitus olekaan että ihmiset elättävät itsensä ja nuo tuet ovat tarkoitettu vain väliaikaiseksi silloin kun työtä eikä toimeentulo ole! En minä saa mitään tukia kun töissäkäyn, pitäis varmaan saada joku päivä vapaata kuukaudessa ja siltäajalta nostaa jotain tukiaisia niin oltais tasaarvoisia!

        No ainakin sinä olet hemmetin tyhmä, kun et tajua pointtia......


      • Palkitsemalla Paremp
        Nettomaksaja kirjoitti:

        Mitä ihmettä? jokapaikassa sama virsi jos teen työtä ja saan palkkaa niin työttömyys ym. tuet pienenevät, ei kannatamennä töihin! "Nyt jos menevät mansikoita poimimaan ovat työssä, ei päivärahaa " eikö tarkoitus olekaan että ihmiset elättävät itsensä ja nuo tuet ovat tarkoitettu vain väliaikaiseksi silloin kun työtä eikä toimeentulo ole! En minä saa mitään tukia kun töissäkäyn, pitäis varmaan saada joku päivä vapaata kuukaudessa ja siltäajalta nostaa jotain tukiaisia niin oltais tasaarvoisia!

        Ei se noin mene, kun on kyse IHMISISTÄ! On täysin käsittämätöntä, että päättäjät eivät ole vielä ymmärtäneet peruslastenkasvatusta: Kun lasta rangaistaan tekemisistä, lapsi lakkaa tekemästä kolttosia. Kun lapsi saa säännöllisen epäsäännöllisen palkinnon hyvästä käytöksestä, hän alkaa käyttäytymään hyvin.

        Tällä hetkellä työnteosta (siitä hyvästä käytöksestä) rangaistaan, koska tuet menee ja yleensä pestit ovat tosi lyhyitä. Meidän pitäisi joko 1) Jättää 4kk lyhyemmät pestit huomiotta tai 2) Tiukentaa lakeja työnantajille koskien määräaikaistyösuhteita. Saatu palkkio työnteosta EI VOI OLLA ihmispsykologian mukaan plusmiinusnolla! Se nyt vaan ei ohjaa yksinkertaista ihmisolentoa tekemään haluttuja temppuja ja piste!

        Hyviä uutisia: Me, Suomen kansa saamme vaatia tätä! Kirjoittakaa niille, ketä äänestitte ja niille keitä ette äänestäneet, kirjeitä, sähköposteja.. pankaa mielipiteenne Facebookkiin!


      • Ymmärtääkseni kaikki puolueet ovat nykyisen työttömyysturvajärjestelmän kannalla: Ilmeisesti ajattelu ja ymmärryskykysi ei yllä hihhulointisi tasolle!!! Kannattaisko kurkistaa housunkauluksen sisälle, ettei siellä vain olisi runsaasti jo ruskeaa ja pahanhajuista!!!!! Ehkä samanlaista kuin ajatuksesi!!!!


      • Kyllä kelpaa
        myös näin kirjoitti:

        No ei se poiminta työ kelpaa suomalaiselle porvarillekaan.

        Olen vanhaa yrittäjäsukua ja ainakin minun kaikki sukulaiseni käyvät poimimassa itse marjansa ja sienensä metsästä, joten on pötyä, ettei porvareille kelpaa poimintatyö. Monet meistä poimivat myös mansikkansa itse viljelijän pellolta.
        Me olemme oppineet jo pienenä, ettei raha kasva puussa ja mitään ei saa ilmaiseksi, kuten duunarit saavat sosiaaliturvansa ja työttömyyskorvauksensa yms.
        Meillä tosiaankin on tehty työttömyydestä kannattava ammatti.
        Useimmat tuntemani "työttömät" nostavat työttömyyskorvausta ja ovat silti pimeissä töissä, eikä heitä enää normaaleihin palkkatöihin saakaan, koska yhteiskunnan verovarojen huijaamisesta on tehty niin kannattavaa, ettei työnteossa ole enää mitään mieltä.
        Lisäksi näistä huijauksista ei saa mitää todellista rangaistusta, mutta auta armias sitä yrittäjää, joka erehtyy ottamaan tällaisen huijarin pimeisiin töihin (duunarin vaatimuksesta).
        Yrittäjälle vankilan ovi heilahtaa oitis kiinni selän takana, paitsi jos sattuu olemaan punaviher-kukkahattuinen ministeri (Heidi Hautala).


      • Viranomaisvalta
        Palkitsemalla Paremp kirjoitti:

        Ei se noin mene, kun on kyse IHMISISTÄ! On täysin käsittämätöntä, että päättäjät eivät ole vielä ymmärtäneet peruslastenkasvatusta: Kun lasta rangaistaan tekemisistä, lapsi lakkaa tekemästä kolttosia. Kun lapsi saa säännöllisen epäsäännöllisen palkinnon hyvästä käytöksestä, hän alkaa käyttäytymään hyvin.

        Tällä hetkellä työnteosta (siitä hyvästä käytöksestä) rangaistaan, koska tuet menee ja yleensä pestit ovat tosi lyhyitä. Meidän pitäisi joko 1) Jättää 4kk lyhyemmät pestit huomiotta tai 2) Tiukentaa lakeja työnantajille koskien määräaikaistyösuhteita. Saatu palkkio työnteosta EI VOI OLLA ihmispsykologian mukaan plusmiinusnolla! Se nyt vaan ei ohjaa yksinkertaista ihmisolentoa tekemään haluttuja temppuja ja piste!

        Hyviä uutisia: Me, Suomen kansa saamme vaatia tätä! Kirjoittakaa niille, ketä äänestitte ja niille keitä ette äänestäneet, kirjeitä, sähköposteja.. pankaa mielipiteenne Facebookkiin!

        Koko työvoimahallinto on olemassa vain virka-akkojen vallantunteen tyydyttämiseksi ja tavallisten kansalaisten nöyryyttämiseksi.
        Kaikki tutut työnantajani ovat sanoneet, että pahin työllistämisen este Suomessa ovat työvoimatoimiston vasemmistopoliittiset virka-akat, joille on tärkeintä näyttää oma valtansa kiusaamalla sekä työnantajia että työnhakijoita. Työtön -työtön - työtön - työtön - työtön - työtön - !


    • Näin senpitäisi olla

      Pakolaisten ei tarvitse tehdä työtä,jos eivät halua,koska eivät ole tulleetkaan työnhakustatuksella maahan,on eri asia sitten miten paljon mikäkin valtio myöntää pakolaispaikkoja,jottei kaikki valu yhteen maahan.Samoin työttömille pitäisi sallia muuttaa maasta maahan sen maan sosiaaliturvaan,missä haluaisivat asua,valtiolla pitää kuitenkin olla oikeus myös kiintiöittää työttömien määriä.Tai leikata sosiaaliturvaa työttömien ja pakolaisten kesken kulloisenkin valtion rahatilanteen mukaan.
      Ja pakolaisethan on tarkoitus palauttaa kun lähtömaan poliittinen tilanne sen sallii.

      • ...................

        "Ja pakolaisethan on tarkoitus palauttaa kun lähtömaan poliittinen tilanne sen sallii"

        Sen sijaan mm. somaleille on jaettu Suomen kansalaisuuksia urakalla. Palautuksista ei puhettakaan, vaikka maan olot ovat käytännössä vakiintuneet niin hyvin kuin olla vain voi.


      • 8drill
        ................... kirjoitti:

        "Ja pakolaisethan on tarkoitus palauttaa kun lähtömaan poliittinen tilanne sen sallii"

        Sen sijaan mm. somaleille on jaettu Suomen kansalaisuuksia urakalla. Palautuksista ei puhettakaan, vaikka maan olot ovat käytännössä vakiintuneet niin hyvin kuin olla vain voi.

        Puntland on turvallinen, takaisin laivaukset alkakoot


      • araaS2
        ................... kirjoitti:

        "Ja pakolaisethan on tarkoitus palauttaa kun lähtömaan poliittinen tilanne sen sallii"

        Sen sijaan mm. somaleille on jaettu Suomen kansalaisuuksia urakalla. Palautuksista ei puhettakaan, vaikka maan olot ovat käytännössä vakiintuneet niin hyvin kuin olla vain voi.

        ookko käyny katsomassa?


    • ei kai nyt sentään

      onko täältä palautettu joku.....

    • ryysyrantaaa

      eihän tässä ole työlistynyt vene pakolaisten vastaan otto keskukset ja poliisi.

    • Tosimies.

      Ei tietenkään kelpaa, sehän on työtä.
      Miksi hikoilla kun sossu maksaa kaiken

    • hyi että

      mua hirvittää se, kun ei ole poimijoilla käsihygieniaa, joka päivä monet oissat ja kakat metsässä ja tupakka ja nenänkaivuu hetket, sitten marjoja hiplaamaan..

      • noora 8

        sempä takia minä kasvatan mansikat itse eihan kaikki tietysti voi


      • pieni juttu

        No entäs sitten kaikki metsän eläimet, linnut ja muut, jotka mahdollisesti käyvät kakkaamassakin mansikkapellolla. Ja kärpäset, jotka ovat ensin jossain kakkaläjässä istuneet ja sitten lentävät marjasta marjaan. Ihmisten käsihygienia on pientä tuohon verrattuna.


      • susannaaaaaa
        noora 8 kirjoitti:

        sempä takia minä kasvatan mansikat itse eihan kaikki tietysti voi

        ja sen takia, minä poimin marjat itse. Jos hairahdun torilta ostamaan, pesen hyvin ja tai kiehautan hilloksi....jolloin bakteerit kuolee.


      • Häpeä törkyturpa

        Älä kauppaa perseenkaivuu tapojas..

        Lisätienaa metsästä marjastamalla hankkineena useampia vuosia voin sinulle ja peesaajillesi sanoa, että asiakkaalle toimitettavan marjan kanssa ollaan äärimmäisen tarkkoja, eikä sinulla näemmä ole mitään käsitystä asian vakavuudesta.


    • pöööööö

      kuka hoitaa poimijoiden henk koht hygieniaa siel mettäs?

      • öööööööööööööööööööö

        Kuka hoitaa sinun henk koht hygieniaa siel hetekalla maatessa?


      • en enää mene työhön

        suomessa vähän yrityksiä,valtion tuen varassa olevat vain kangastus yritystoiminnasta, kaavakkeita täyttelevät valtion tuen perään ja harjoittelijat tekee duunit..vaahtosuita riittä mutta itsenäisiä osaajia kourallinen..


      • Sosiaalihoitajat tietysti, etkös tuota honannut!!!!!


      • öööööööööööööööööööö kirjoitti:

        Kuka hoitaa sinun henk koht hygieniaa siel hetekalla maatessa?

        Hetekassa luteet!!!


    • vihaksipistää

      somaleista ei ikinä tule suomalaisia---ne on somppuja vaikka voissa paistais---töihin noi mokomat kerjäläiset joutavat---kaikki annetaan valmiina kultalautasella

    • Mars marjastamaan!

      Ehdottomasti, kaikki ne joiden selkä ja jalat kestää sen kyykkimisen. Onhan se kummaa kun töitä on marjamailla mutta työntekijät ovat työttöminä. Suomen on lopetettava tukien antaminen näille.´Yhteiskunnan elätit voi ihan hyvin poimia marjoja. Nälkä panee työn maistumaan!

      • mk66yyy

        Jos tekee poimintahommaa, käteen jää vähemmän kuin päivärahasta ja on kovaa työtä (tein ennen opiskelijaverokortilla). Miksi raataa sen eteen että tienaa vähemmän ? Päivärahaa nostamalla välttyy paperirumbalta ja tienaa paremmin. Työstä on saatava riittävä korvaus.
        Vika on järjettömässä byrokratiassa ja verotus/lainsäädäntä-systeemissä (kannistinloukut, ylikireä verotus, paperisota jne.). Jos koiraa taputtaa se tekee saman tempun uudestaan mielellään. Jos lyö, se pysyy kaukana siitä ympäristöstä.
        Nim.merkille "Mars marjastamaan"; saman rahan tai paremmin saa helpomminkin päivärahalla ja jos on tiukkaa voi hakea toimeentulotukea. Ja sillehän sinä et mitään voi, voit mesota kaljoissasi toisille samanmielisille saunailassa.
        Itse kannatan perustuloa, se purkaisi byrokratiaa ja mahdollistaisi osa-aika-, määräaikaiset- ja vakityöt, myös opiskelun työ - ja työttömyysjaksojen rinnalla. Vaan se vähentäisi virkamiesten määrää joten sen voi unohtaa tässä elämässä, raahataan mieluummin ulkomailta lisää ihmisiä kortistoon paikkaamaan työvoimapulaa. Sitten voidaankin haukkua heitä yhtäaikaa sosiaalipummeiksi ja väittää he vievät suomalaisten työpaikat. Ristiriitaista, eikö dear Watson?
        Ei voi kun todeta; voi pyhä yksinkertaisuus.


      • Nettomaksaja
        mk66yyy kirjoitti:

        Jos tekee poimintahommaa, käteen jää vähemmän kuin päivärahasta ja on kovaa työtä (tein ennen opiskelijaverokortilla). Miksi raataa sen eteen että tienaa vähemmän ? Päivärahaa nostamalla välttyy paperirumbalta ja tienaa paremmin. Työstä on saatava riittävä korvaus.
        Vika on järjettömässä byrokratiassa ja verotus/lainsäädäntä-systeemissä (kannistinloukut, ylikireä verotus, paperisota jne.). Jos koiraa taputtaa se tekee saman tempun uudestaan mielellään. Jos lyö, se pysyy kaukana siitä ympäristöstä.
        Nim.merkille "Mars marjastamaan"; saman rahan tai paremmin saa helpomminkin päivärahalla ja jos on tiukkaa voi hakea toimeentulotukea. Ja sillehän sinä et mitään voi, voit mesota kaljoissasi toisille samanmielisille saunailassa.
        Itse kannatan perustuloa, se purkaisi byrokratiaa ja mahdollistaisi osa-aika-, määräaikaiset- ja vakityöt, myös opiskelun työ - ja työttömyysjaksojen rinnalla. Vaan se vähentäisi virkamiesten määrää joten sen voi unohtaa tässä elämässä, raahataan mieluummin ulkomailta lisää ihmisiä kortistoon paikkaamaan työvoimapulaa. Sitten voidaankin haukkua heitä yhtäaikaa sosiaalipummeiksi ja väittää he vievät suomalaisten työpaikat. Ristiriitaista, eikö dear Watson?
        Ei voi kun todeta; voi pyhä yksinkertaisuus.

        Laiska paska sä vaan oot, et mitään muuta! lue aiempi viestini ylempää!


      • mk66yyy kirjoitti:

        Jos tekee poimintahommaa, käteen jää vähemmän kuin päivärahasta ja on kovaa työtä (tein ennen opiskelijaverokortilla). Miksi raataa sen eteen että tienaa vähemmän ? Päivärahaa nostamalla välttyy paperirumbalta ja tienaa paremmin. Työstä on saatava riittävä korvaus.
        Vika on järjettömässä byrokratiassa ja verotus/lainsäädäntä-systeemissä (kannistinloukut, ylikireä verotus, paperisota jne.). Jos koiraa taputtaa se tekee saman tempun uudestaan mielellään. Jos lyö, se pysyy kaukana siitä ympäristöstä.
        Nim.merkille "Mars marjastamaan"; saman rahan tai paremmin saa helpomminkin päivärahalla ja jos on tiukkaa voi hakea toimeentulotukea. Ja sillehän sinä et mitään voi, voit mesota kaljoissasi toisille samanmielisille saunailassa.
        Itse kannatan perustuloa, se purkaisi byrokratiaa ja mahdollistaisi osa-aika-, määräaikaiset- ja vakityöt, myös opiskelun työ - ja työttömyysjaksojen rinnalla. Vaan se vähentäisi virkamiesten määrää joten sen voi unohtaa tässä elämässä, raahataan mieluummin ulkomailta lisää ihmisiä kortistoon paikkaamaan työvoimapulaa. Sitten voidaankin haukkua heitä yhtäaikaa sosiaalipummeiksi ja väittää he vievät suomalaisten työpaikat. Ristiriitaista, eikö dear Watson?
        Ei voi kun todeta; voi pyhä yksinkertaisuus.

        Perustuloa kannatan itsekin, jos Suomi ei halua liittyä Natoonkaan senkään jälkeen vaikka Ruotsi liittyisi. Perustulon oikeutettaisi vain tulojen mukaan (eli porvarit ja yritysomistajat eivät sellaista tarvitsisi) ja ehtona työttömällekin oli että toimisi yhteydessä tarvittavan monesti työvoimatoimiston kanssa ja hakisi työtä tai jonnekin työvoimakoulutukseen jne. Sossun toimeentulotuesta tulisi aika päästä, joka on liian byrokratinen että ihminen kerkiää jopa koulemaan ennen kuin sieltä mitään saa!! Toimeentuloa saadessa jos on oma asunto tai auto niin heti ensimmäisenä ehdotetaan sossusta niiden myyntiä!!


      • tyhmäkö oot?
        Nettomaksaja kirjoitti:

        Laiska paska sä vaan oot, et mitään muuta! lue aiempi viestini ylempää!

        Tyhmäkö oot? Jos menee paskaduuniin ja raataa niska limassa 24h per päivä ja saa siitä nettona käteen vähemmän kuin työttömänä plus pitää vielä hakea asumistukea ja toimeentulotukea niin mitä järkeä siinä on? Lisäksi paskaduunia ei arvosteta, joten se ei ole CV:ssä mitenkään arvokasta työkokemusta, varsinkaan jos sattuu olemaan jo koulutusta, päinvastoin se vaan heikentää CV:tä. Lisäksi tulee burn out ja joutuu kuitenkin sairaslomalle ja mielenterveys menee. Työttömänä taas pysyy terveempänä kun saa nukkua terveelliset yöunet ja on aikaa liikkua terveellisesti sekä voi opiskella vielä korkeammalle itsensä ja vaatia vielä parempaa palkka, jotta tulee palkalla toimeen ilman mitään toimeentulotukia ja jotta ei jäisi enää työttömäksi.


      • Sinä olet
        tyhmäkö oot? kirjoitti:

        Tyhmäkö oot? Jos menee paskaduuniin ja raataa niska limassa 24h per päivä ja saa siitä nettona käteen vähemmän kuin työttömänä plus pitää vielä hakea asumistukea ja toimeentulotukea niin mitä järkeä siinä on? Lisäksi paskaduunia ei arvosteta, joten se ei ole CV:ssä mitenkään arvokasta työkokemusta, varsinkaan jos sattuu olemaan jo koulutusta, päinvastoin se vaan heikentää CV:tä. Lisäksi tulee burn out ja joutuu kuitenkin sairaslomalle ja mielenterveys menee. Työttömänä taas pysyy terveempänä kun saa nukkua terveelliset yöunet ja on aikaa liikkua terveellisesti sekä voi opiskella vielä korkeammalle itsensä ja vaatia vielä parempaa palkka, jotta tulee palkalla toimeen ilman mitään toimeentulotukia ja jotta ei jäisi enää työttömäksi.

        CV:stä puheenollen, niin tyhjät aukot ne vasta myrkkyä ovatkin. Ennen vaikka tiskaa jos ei muuta ole, se kertoo ahkeruudesta.


      • tärkeys
        Sinä olet kirjoitti:

        CV:stä puheenollen, niin tyhjät aukot ne vasta myrkkyä ovatkin. Ennen vaikka tiskaa jos ei muuta ole, se kertoo ahkeruudesta.

        ahkeruus ja viisaus ei aina kulje käsikädessä.
        Onko mitään tyhmempää kuin pyöriä rätti kädessä hinkkaamassa juuri kiillotettua pöytää, vain sen vuoksi, että näyttää ahkeralta. Elämä on liian lyhyt pingottamiseen. Kyllä ne suomalaiset työttömät ilomielin lähtee marjamaille, jos sillä touhulla perheensä elättää. Muiden bisneksijen hyväntekijäksi kellään ei tässä maassa ja näillä hintatasoilla ole aikaa eikä varaa.
        P.S. Kylläpä sä olet niin malli kansalainen ja ahkerakin vielä....ihan kun oisit ainoa ihminen tässä maassa joka on töissä. Sitten kun potkut osuu kohdallesi, kerro missä mansikka maalla sinut voi tulla bongaamaan? Teetkö muitakin töitä ilmaiseksi? olen yksityis yrittäjä....apu on aina tarpeen....


    • jgfjhgfjhf

      Jos työstä saa täyden palkan ja kuljetuksen, niin miksipä ei voisi ainakin kokeilla tarjota. Ongelma taitaa olla, että ne paikat, joissa on työttömiä eivät ole lähellä peltoja. Olisi täysin järkyttävää pakottaa ketään töihin ja vielä pakottaa tyyppi käyttämään palkkansa matkustuskuluihin.

    • muutama mutta

      Marjanpoiminta verovapaaksi, niin kyllä alkaa löytymään kotimaisia poimijoita. Ei kaksi viikkoinen poiminta-aika oikeen elätä koko vuotta ja sen takia katkeaisi korvaukset ja tulisi karenssia ym. kenkkumaista elämää vaikeuttavaa. Suomeswsa ei yksinkertaisesti mahdollisteta ihmistä tekemään työtä vaikka haluaisi.

    • asgrhbdadfg

      Suomessa ei ole tapana pakottaa ihmisiä vaikkakin kaikenlaisia ohjasteita ja rajoitteita kyllä keksitään tavallisen, lainkuuliaisen kansalaisen päänmenoksi ja pyritään vaikeuttaa elämää.

      Mikään ei motivoi niin hyvin lähtemään marjametsään kuin tukien leikkaaminen, työntekemisestä rankaiseminen, työnhakupakotteiden tiukentaminen ja sosiaalitukien poisottaminen. Näitä satunnaistyönteijä saa palkaksi.

      Kyllähän siinä kuukauden elää kivasti kun on rassannut hehtaaritolkulla ensin metsiä. Sitten onkin mukava pureksia kynsiä seuraavat kuukaudet ilman tukia. Niin tietystihän voit hyväksyä vain käteistä marjoistasi ja olla ihan hissunkissun tekemästäsi työstä. Ehkäpä tässä onkin se salaisuus: kyllä ihmiset kyykkii marjassa mutta se ei tule virallisiin tilastoihin ja papereihin tietoon. Miksiköhän ei? Olisiko syynä suomalainen sanktioihin perustuva työhönmotivointijärjestelmä!

    • abbul

      Mine hakea heti sairaloma jos tuollaista tarjota.

      • perussuomalainenniin

        sine hakea lentolippu pois suomesa


    • farek

      Taidampa alkaa kasvattaan marjoja, pääsis kyykyttään köyhiä/aiheuttaan karensseja tms.

    • Ei voi olla totta

      Hmm, onpas typerä textia. Niin, että kaikki suomalaiset ovat sitten töissä, ja ulkomaalaiset työttömiä? Haahaaa..

    • Deadlift

      Marjoja EI poimita kusisilla ja paskaisilla käsillä kuten useimmat tekevät!!!

    • 5+19

      Töitä tekee jotka haluaa, jos ei halua niin sitä varten on sitten sossu&kela että voipi ottaa rennosti.

      • ei jaksaaaa

        Ei koko ikäänsä jaksa ottaa rennosti. Sekin käy pitemmän päälle työstä.


      • mitäs läksit
        ei jaksaaaa kirjoitti:

        Ei koko ikäänsä jaksa ottaa rennosti. Sekin käy pitemmän päälle työstä.

        Voi sitä välillä lähteä lomallekin, jos työttömyys rasittaa. Uuno Turhapuro, neropatti, oli loman tarpeessa ja päätti sen takia hakea töitä.....että voi sitten jäädä lomille...hahaha


    • stalinin orjat ry

      Ja milläs työttömät sinne marjaa menee kun eivät omista autoa ja polkupyörällä matkaa paljon! Kävellenkö mennään 50km päähän.

      Bussillakin tai junalla pääsee mutta kun ne liput maksaa hirveesti eikä työttömät saa edes alennuksia. Ja missä marjat myydään, pyörälläkö niitä roudataan vai kävellen jonnekkin kun ei varaa omistaa autoa.

      Parempi nostaa valtion rahoja eläkkeenä kun tätä ylimääräistä rahaa on valtiolla yllinkyllin.

      http://www.hs.fi/talous/a1372560482753?jako=ddbf792aeca1e8dc6f70e6a3d31bcd22&ref=fb-share

    • aivan4

      Kyllä siinä pitää olla kannustimena lisä ansio--olkoonkin kohtuullinen. Nämä nuoret juipit maahanmuuttajat osallistuu terroristileireille---mkiksi eivät ole töissä. Huudetaan oman kansalaisten kustannuksista---mitä ihmettä on 15 pakolaista ja kymmen palvelijaa---väitetään on työllistävä tekijä. Jos näin on otetgtakoon pakolaisia miljoona ja työölistetään kaksi miöljoonaa ihmistä, eivain tule mieleen kuka maksaa, EIKÖHÄN KÄTEISEN PUSSIISSA JO POHJA NÄY JA TÄTÄ MENOA MENEE VIELÄ KUORETKIN--JOS SAA JATKAA VIELÄ. Uudet vaalit syksyllä ja asiantuntijat johtamaan maata. Miksi pääministerin tehtäviin ruittää lihakaupan myyjä ja ministeriksi opettaja, tai lääkäri---on heille missään vaiheessa opetttu yruitystoimintaa ja ennenkaikkea talouden hoitoa

    • Liian halpaa

      Ei taida aloittaja tietää mistä puhuu.
      Kysymis ei ole kuulemma siitä ettei poimijoita olisi tulossa töihin on jopa ylitarjontaa ja jopa suomalaisia poimijoita olisi tarjolla .
      Se vain on niin että marjanviljelijän ei kannata pistää liika mansikoita tällähetkellä markkinoille kosska hinta laskisi alle tuotanto kustannuksen. Yleensähän tyyli on että on halvempaa antaa sen marjan homehtua sinne peltoon tai tomaatit ajaa kaatopaikalle.

      • amen1

        niin kuin sama on kaupoissakin. Hyvät elintarvikkeet salaatit ja leivät heitetään päivän päätteeksi roskiksiin, sen sijaan että jaettaisiin vaikka vähävaraisille. Kaupat haluavat myydä vain ihka tuoretta ruokaa, mutta eivät anna täysin syömäkelpoista päivän parin vanhaa ruokaa edes ilmaiseksi, koska pelkäävät myynnin kärsivän siitä. Vaikka puolta maailmaa vaivaa ruokapula, täällä täällä heitetään tonneittain ruokaa roskikseen, jatkuvasti, jotta rikkaat pysyisivät rikkaina ja köyhät voisivat kaivaa ruokansa roskiksista.


      • Ei vaan
        amen1 kirjoitti:

        niin kuin sama on kaupoissakin. Hyvät elintarvikkeet salaatit ja leivät heitetään päivän päätteeksi roskiksiin, sen sijaan että jaettaisiin vaikka vähävaraisille. Kaupat haluavat myydä vain ihka tuoretta ruokaa, mutta eivät anna täysin syömäkelpoista päivän parin vanhaa ruokaa edes ilmaiseksi, koska pelkäävät myynnin kärsivän siitä. Vaikka puolta maailmaa vaivaa ruokapula, täällä täällä heitetään tonneittain ruokaa roskikseen, jatkuvasti, jotta rikkaat pysyisivät rikkaina ja köyhät voisivat kaivaa ruokansa roskiksista.

        Kauppiaat eivät anna käyttöpäivän ylittäneitä tuotteita kenenkään käyttöön siitä syystä, että virka-akat panevat heidät syytteeseen, jos joku sattuu sairastuman säilytettyään tuotetta vielä käyttöpäivämäärän jälkeen ja syötyään sitä vaikka viikon ylivanhana.
        Kaikkien typeryyksien takan meillä on aina aivoton virka-akka. Jo Matti ja Teppo lauloi aikoinaan, että kaiken takana on nainen ja naisten valloitettua virastomme, niin meillä nyt onkin.
        Ministeriötkin on täytetty luulotietäväisillä naisilla ja tuloksena on typeriä käytännön elämästä irrallaan olevia lakeja.


    • tuli vaan mieleen

      Yksi näkökulma asiaan maananatain Aamulehdessä. Mansikanpomintaan ei voi palkata ketä tahansa, viljelijän pitää olla varma että poimija sitoutuu tiettyyn ajanjaksoon eikä ilmoita lähtevänsä seuraavana päivänä. Mansikat on sesonkituote, joka on saatava pois pelloilta tietyssä ajassa. Sen viljeleminen on jonkun leipätyö.

      Metsämarjojen poiminta on toinen juttu

    • Työoikeus eli lupa

      "Miksei täällä Suomessa oleskelevia pakolaisstatuksella olevia ihmisiä nämä avoinna olevat työpaikat kiinnosta? Ja eikö heillä ole mitään työllistymisvelvoitetta?"

      Asia on niin että heillä ei ole työntekoOIKEUTTA eli työlupaa.

      Ennakkoluuloinen on taas kerran väärässä.

      • heh..

      • Työoikeus eli lupa
        heh.. kirjoitti:

        turvapaikanhakijalla on työoikeus kolmen kuukauden päästä hakemuksen jättämisestä, joten puhut pötyä.


        http://www.pakolaisneuvonta.fi/?lid=90

        Hieno homma että näin on!

        Asia on sitten muuttunut, ihan viime aikoihin asti on valitettu sitä ettei turvapaikanhakijalla ole työoikeutta. Hyvä että asiaan on saatu parannus.

        Hieman silti rohkenen epäillä että jokin pikkainen byrokratiaeste olisi jäljellä ...


      • Se pikkainen este
        Työoikeus eli lupa kirjoitti:

        Hieno homma että näin on!

        Asia on sitten muuttunut, ihan viime aikoihin asti on valitettu sitä ettei turvapaikanhakijalla ole työoikeutta. Hyvä että asiaan on saatu parannus.

        Hieman silti rohkenen epäillä että jokin pikkainen byrokratiaeste olisi jäljellä ...

        Se pikkainen byrokratiaeste on se byroossa istuva humanitaarisia maahanmuuttajia suosiva ja hyyssäävä virka-akka, joka takaa lukutaidottomalle ja laiskallekin mamulle kuninkaalliset oltavat ahkerien suomalaisten verovaroin.

        Englannissa ja Ruotsissa ovat omat kuninkaallisensa - meidän kuninkaalliset ovat afrikan mamut. Heihin uppoaa ilman terveydenhoitokuluja 2000 000 000€/v.
        Sillä rahalla rakennettaisiin ja varustettaisiin maahamme satoja sairaaloita, mutta mustan hyvinvointi on tärkeämpää kuin omien kansalaisten terveys ja henki.


    • duunari4

      Taikka pokkatoimistossa asioivia romaaneja jotka eivät tee töitä?

    • poliisitäti

      Mikä mahtaakaan olla hygienian taso ko. työpaikalla, kuka valvoo?

      • hehehe.

        Metsässä on huono hygienia. Marjojen sekaan menee pikkuötököitäkin.


    • mansikka on hyvää

      Mansikan pominta on kivaa, kun siinä saa syödä ilmaseksimansikoita niin paljon kuin jaksaa, ei tarvi kotia enää ostaa kalliita marjoja, ja se työ kestää muutaman viikon. Tahaa siitä ei tule, mutta saahan kalliita mansikoita syödä ilmaseksi.
      Enää vaan ei terveys 35 v kestä, selkä ja jalat.. joten vahinko etten pysty..

      Siellä saa aurinkoa ja on lämmintä, sattella ei tarvi mennä töihin..

      Syöminen on kivaa ja voi omaa tahtia edetä hitaasti ja huilaa välillä...

      Mesään en lähtisi, onneksi ei tarvikkaan.

    • hahhahha

      Ei tarvitsisi noin tyhmiä miettiä ja kysellä, jos olisi perusasiat selvillä.

      Mut miksi sinä asian pakolaisiin rajaat, eikö raavas ex paperityöntekijä voisi kanssa ottaa sangon kouraansa ja mennä lepikkoon poimiin marjoja, työttömyys pyörii 8,5 % siellä on kokojoukko ihmisiä, jotka tuntee maastot hyvin, joten eiköhän velvoiteta kaikki pomimaan.

      • **********

        hah hah tomppeli!
        Et siis jonut lukemaan aloitetta.
        Siellä kyllä mainittiin myös työttömät.
        Muuten olen kanssasi samaa mieltä!!!!
        Ei rikastuttajia voi tavalliseen työhön laittaa,
        heille on keksittävä virkoja valtiolle.

        Osaavatpa sitte lukea tai ei.


      • asdfasdfaa
        ********** kirjoitti:

        hah hah tomppeli!
        Et siis jonut lukemaan aloitetta.
        Siellä kyllä mainittiin myös työttömät.
        Muuten olen kanssasi samaa mieltä!!!!
        Ei rikastuttajia voi tavalliseen työhön laittaa,
        heille on keksittävä virkoja valtiolle.

        Osaavatpa sitte lukea tai ei.

        Tomppeli olet itse, lue aloitus tuosta ylhäältä. Ei lue mitään työttömistä. Suomi24sen kirjoittama etusivun teksti ei ole aloitus, vaan siihen aina lisätään jotain, joka ei liity aiheeseen.


    • se siitä

      Ei tule mitään nyt eikä tulevaisuudessa!
      Miten kuvittelet jonkun musliminaisen esimerkiksi varpaisiin asti ulottuvissa hameissaan ja "purkissaan" mansikkamaalla kyykkivän.Ja muslimiukot taatusti pitävät sen huolen, että niitä kaapuja ei riisuta pellon pientareelle.
      Sitäpaitsi,ei ne tänne töihin ole tulleet.Kyllä vääräuskoinen joutaa asuttaan ja elättään.He pitävät vain huolen lisääntymisestään joka kyllä' toimii loistavasti.

      • 200ekr

        Turpa kiini musoliini ja terroristi.


    • Kesälomailainen

      Työkkäri akka yritti saada, että lähtisin mansikoita poimimaan suonenjoelle. Asun paikasta noin 300km päässä. Millä vit...a siellä kulkisin ja missä asuisin siellä.
      Sanoin että painu ite poimimaan vaan niitä marjoja. Siihen se jäi monttu auki,kuin variksen poikanen ja kirjoitti seuraavan ajan korttiin.
      Palkka olis ollut 6-7€ tunti huh,huh.....

      • vitsi vitsi

        ei noilla palkoilla olis maksettu edes matkoja ja majoitusta......lounaista puhumattakaan....


    • tsaukki222

      Ehdottomasti pitäisi! Työttömyyspäivä raha vastikkeelliseksi! Marjan poimintaan, risusavottaan ja talvella lumitöihin.....Ihan mihin vaan, jo on kumma jos työ ei rupea maistumaan!

      • mk66yyy

        Tsaukki222: Sinä olet luultavasti isomahainen pallinaamainen perusduunari joka roikkuu työpaikallaan koko ajan netissä auto-ja pornosivuilla.
        se joka käy työpäivän mittaan parturissa, katsastamassa auton, pitää parin tunnin ruokiksen jossain huoltamolla, ravaa koko ajan tupakalla, on aina syömässä, ja kahvilla, vinoilee työkavereilleen, kyttää muiden palkkoja, mielistelee pomoja, kyykyttää harjoittelijoita jne.
        Olen ollut työelämässä ja ihmettelin jo silloin miten tämä firma voi pysyä pystyssä, jos kyseli auttamaan jossain hommassa jotain kyssäniskaa, vastaus oli aina; "ei kuulu mulle".
        Yleensä tykkäsin työskennellä nuorten (harjoittelijoiden) kanssa, suomen työkulttuuri ei ollut ehtinyt vielä pilata heidän asennettaan.
        Siksi käy sääliksi nuoret työttömät, heillä olisi paljon annettavaa. Pääsis vaan niistä vanhoista jarruista eroon jollekin varhaiseläkkeelle.


    • mädäntykööt vaan

      Mansikan hinnoista päätellen poimijoiden palkat ovat vähintään 20 €/h Suomessa.

      Millään muulla ei ole selitettävissä noin älyttömän korkea hinta, parempi kun jättää ostamatta kokonaan.

      • ei kalliita

        3,5€ kilo itsepoimittuna ja 3 € litra torilta ostettuna. Näillä hinnoilla olen omat mansikkani tänä kesänä hankkinut. Mun mielestä aika hyvä hinta....

        Alkukesän mansikat on aina kalliita, mutta nyt niitä saa jo edullisesti ja kyllä maistuu!


    • Hewa72

      Ajattelemisen aihetta:
      miksei marjan poiminta kiinosta edes suomalaisia? Onkohan kirjoittaja ehkä kyselyt niitten palkkausta?Entä jos et omista autoa ja paikat kauempana?
      Entä jos on em.jonkin asteinen liikuntarajoitteinen.

      Jos ruvetaan pilkkuja viilaamaan kannattaisi asioista ottaa selvää =)

      Jos työstä ei saa muuta kuin kuluja ,tuskin kukaan sellaista vapaaehtoisesti tekee.

      Ja raiskauksista...ulkomaalaiset ovat täällä edelleen vähemistönä....eiköhän niitä ku...s päitä löydy täältä ihan omastakin takaa?!

    • ei enää ikinä

      työkkärin sivulla oli ilmoitus jossa etsiittiin mansikanpoimijoita, Työ alkaa aamu klo 5.00 ja päättyy n klo 12. Ei mahdollisuutta majoitukseen ja ilmoituksessa ehdottiin kimppakyytiä. Ja palkka 1e/ kg.

      Kuka lähtee tuollaisella palkalla poimimaan ?

      Työ on fyysisesti rankkaa. Itse olen ollut 2 kesää poimimassa, en enää lähde.

      • rankkaa hommaa

        10 litran ämpärin poimiminen helteessä on jo työn ja tuskan takana. 1€ KILO?!

        No on kuitenkin ymmärrettävää, ettei marjatilat sen enempää voi maksaa, koska jos kilo mansikkaa maksaa about 4€ ja myyjällekin palkka pitää vielä maksaa, niin tarviihan niiden jotain voittoakin mansikan viljelystä saada....


      • LÄHDE REMMIIN
        rankkaa hommaa kirjoitti:

        10 litran ämpärin poimiminen helteessä on jo työn ja tuskan takana. 1€ KILO?!

        No on kuitenkin ymmärrettävää, ettei marjatilat sen enempää voi maksaa, koska jos kilo mansikkaa maksaa about 4€ ja myyjällekin palkka pitää vielä maksaa, niin tarviihan niiden jotain voittoakin mansikan viljelystä saada....

        Kuulehan! Minä olen kerännyt omalta pellolta 33 sangollista päivässä. Se olisi rahana 200 euroa palkkaa. jA MINÄ OLEN VAIN AIKA VANHA, JO VAIVAINENKIN AKKA.


      • palovamma2
        LÄHDE REMMIIN kirjoitti:

        Kuulehan! Minä olen kerännyt omalta pellolta 33 sangollista päivässä. Se olisi rahana 200 euroa palkkaa. jA MINÄ OLEN VAIN AIKA VANHA, JO VAIVAINENKIN AKKA.

        No täytyy nostaa hattu sinulle. Jokainen taklaa tyylillään. 33 sangollista päivässä aika moista. ehkä sen pari viikkoa kestää, mutta ei pidempään. Joakainen taklaa tyylillään. Ihmisten auringon sietokyky ja fyysinen kunto kyykistelyyn ovat yksilöllisiä....sinulla näyttää olevan siihen annetut resurssit...vielä vanhemmalla iälläkin.


    • kunnon vasut

      Kunnon vasut kouraan, eikä tuollaisia kuvassa olevaa riisikuppia. Kallis aika hukkaantuu juostessa tyhjentämässä riisikuppia. Eihän tuollaiseen mahdu kuin pari desiä mansikoita.

    • Eikös mansikanpoimijoista suurin osa ole virolaisia ja thaimaalaisia. Eihän sitä nyt näitä hommia voi oman maan kansalaisilla teettää ei edes maahanmuutajilla. Halpatyövoima on sentään aina halpatyövoimaa !

    • normi korvaus

      15e tunti normi ylityölisät jos niitä tekee, keruu määrästä riippumatta ja bonukset jos menee jostain rajasta yli.
      Vois kiinnostaa ja kannattaa marjanpoiminta ihan työmielessäkin eikä harrastuksena.

    • summertime1

      Minä kävin hakemassa mansikanpoimijan paikkaa ja jouduin rekrytointifirman haastatteluun. Täytin lukemattomia kaavakkeita ja minun piti motivoida työnhakuni vastaamalla mm. kysymykseen "miksi haet mansikanpoimijaksi". Minulla oli vaan tarve saada kesärahaa, koska olen opiskelija. Haastattelu lisäksi videoitiin. Hakijoita oli monta kymmentä, enkä saanut paikkaa. Ei ihme, että mansikat mätänee pelloille.

      • räkämansikka

        Hyi, miettisin kaksi kertaa, söisinkö jonkun s#omalin keräämiä mansikoita. Liian usein nähny, kun aikuinen s-ämmä kaivaa bussissa nenäänsä ja räpeltää purukumia jauhavia huuliaan. Tosin turha pelko, hienostokansanosaa kun ovat.


      • Kas kun ei kysytty "Miksi juuri SINÄ olisit loistava mansikanpoimija" :-D

        Tuolla politiikalla saavat mädätäkin.


      • räkämansikka kirjoitti:

        Hyi, miettisin kaksi kertaa, söisinkö jonkun s#omalin keräämiä mansikoita. Liian usein nähny, kun aikuinen s-ämmä kaivaa bussissa nenäänsä ja räpeltää purukumia jauhavia huuliaan. Tosin turha pelko, hienostokansanosaa kun ovat.

        "Hyi, miettisin kaksi kertaa, söisinkö jonkun s#omalin keräämiä mansikoita."

        Miettisin todellakin että ketä ne on poiminut oli sitten kusella mansikkapellon reunaan kusella käynyt suomalainen tai somali. Jos suomalainen työintoinen porvari tarvitsee mansikoita niin suosittelen että menet Kokemäen Kauvatsalle. Siellä voit sitten itse kerätä mansikkasi pellosta ihan millä tahansa sormilla kuin itse haluat vai onko omien sormien tahraaminen sinulle suurin mahdollinen "kauhistus"!?
        On kuitenkin moraalittomasti väärin vaatia muita poimimaan auringon porottaessa taivaalta mansikoita, mutta itse ei pahemmin sormiaan tahrisi. Se vaatimus ei myöskään mitään taloudellista hyötyä tuo pomijalle noin 6e/tunnilta, mikäli vielä sattuisi asumaan kymmenien kilometrien päästä mansikkapellosta.


      • Summertime 1 lle

        REkryrtoija oli tavanomainen virka-akka, jolla tärkeintä on nöyryyttä hakijaa eikä täyttää niitä työpaikkoja. Sellainen on Nyky-Suomi, missä valta on annettu pahansuovilleilkeämielisille naisille! Ikävää, mutta totta!


    • rbgert

      Marjanpoiminasta saa palkkaa luokkaa 20-30 euroa / päivä (8h) ja siitä vielä "työnantajat" ottaa osan asumiskuluihin.
      Työ on raskasta selälle..
      On eri asia käydä kerran keräämässä se ämpäri mansikaa tai mustikkaa omaan pakastimeen kuin tehdä sitä työkseen (urakkapalkalla).

      Uskon että siitä päivästä alakaen kun työstä maksetaan sopiva palkka, löytyy kotimaisia poimijoitakin.. sitä ennen kusetetaan thaikkuja.

    • Ratto rotta

      Kylläpä sitä nyt ollaan, niin MTK:laisia.

    • minä menen rantsuun

      Käpyjä keräämään, risuja, sieniä marjoja... voi voi kyllä suomessa olisi töitä. Aina pitää saada suurta palkkaa. Tuo työ ei vaadi älyä, senkun poimii vaan. Minusta raha ei ole pääasia vaan se että on töitä.

      Kaikki alle 30 v joutaa metsään, seillä on viileetä ja kivaa helteellä.

      Ei ole kiva rannoillakaan olla joka päivä, mun on oltava kun olen mökillä yleensä koko kesän, tule sitten pois kun myrsky ajaa.

      • "Tuo työ ei vaadi älyä, senkun poimii vaan. Minusta raha ei ole pääasia vaan se että on töitä."

        Työtä tulee tehdä vain mikäli se edellyttää palkkaa. Et itse tekisi työtä, mikäli siitä ei maksettaisi n. 6e/tunti...vai tekisitkö? Ei työtä muuten tehtäisi jollei siitä saataisi palkkaa. Nykyisin näkisin nuo siivoojienkin palkkojen olevan liian alhaisia suhteessa siihen, mitä selkäsärkyä joutuisi sitten kestämään eläkepäivinään. Sama pätee mansikan poimintaan...mikäli maanviljelijä ei pysty omin voimin keräämään mansikkapellostaan marjoja niin saa olla sitten siellä pellossa. suomessa on kerjääminenkin kielletty ihmisten väärinkäytön vuoksi, joten miksei myöskin mansikan poimintaan palkkaamista voida pitää ihmisten väärinkäyttönä!?!? Tosin asiakas voi itsekin poimia mansikkansa joka mielestäni se oikea tapa. Ainut haittapuoli taitaa olla se, ettei mansikkafarmari kehtaa enää marjoistaan pyytää kovempaa hintaa kuin palkkaisi siihen jonkun kerääjän, jos asiakas itse keräisi mansikkansa. Tällöin tarvitaan suuria mansikkapeltoja?!


      • omamaamansikka1

        Voisinpa väittää ettei *minä menen rantsuun* ole ikinä, koskaan, eikä muulloinkaan ollut mansikkamaalla oikeasti töissä. Kas kun se työ ei ole pelkästään marjankeruuta. Kun sieltä pitää ottaa myös ne huonot pois, ettei koko pensas mätäne, joka taas pienetää ansioita. Ja juuri kaltaistesi ihmisten takia ei suomalaisia voi edes palkata pellolle, kun vähäisinkin järjenkäyttö on kielletty, jostain kumman syystä.

        Hyvä thaikku tienaa pellolla parhaimpaan aikaan noin 200€/päivä. virolaiset pääsevät reiluun sataseen, ja suomalaisilla reilusti alle. Nämä keskimääräisiä kokemuksia.

        Mitä tulee itse työhön se on todella rankkaa. ensimmäisen päivän jälkeen selkä on kipeä. Toisen päivän jälkeen on se on tosi kipeä. Kolmannen päivän jälkeen selkä on vielä kipeämpi. viidentenä aamuna ei meinaa sängystä ylöspäästä. Joskus lattiankautta joutunut nousemaan. Sitten alkaa selkä turtua siihen työhön. ja jaloissakin tuntuu. Yleensä suomalaiset lopettavat kolmannen päivän jälkeen.

        Jos joku kadehtii mansikanviljelijöitä, niin mitä turhaan, siitä vaan maata ostamaan, ja oma bisnes käyntiin. Omaisuus pantiksi jos on tullut sitä hankittua, ja toivoo vain ettei tulisi liian märkä kesä, ettei lapsilta koti mene alta. siihen kun tarvitaan kuitenkin traktorit maanmuokkausvehkeet, muovin laitto kone, istuttaminen, ja pensaiden hoitotyöt varhain keväällä, josta ei kukaan maksa palkkaa. Uskonkin ettei se hinta sitten enää niin korkealta tunnukkaan.

        Jos sattuu omistamaan maata, ja koneet, niin viidell kymmenellä tuhannella saattaa päästä jo alkuun. Sitten vielä toki pitää keksiä myyntikanavat. Suosittelen lämpimästi kateuden sijaan itse yrittämään.


    • just joo

      Minun puolestani mansikat saavat mädäntyä pelloille. Olisin halunnut mennä mansikanpoimijaksi eräälle tutulle tilalle. No, enpä päässyt. Rivien välistä pystyin päättelemään että syynä oli se, etten ole ulkomaalainen. Ja ei muuten pääse nykyään enää monia vuosia töissä olleet suomalaiset vakipoimijatkaan kyseiseen paikkaan töihin. Onhan se paljon mukavampi kuljetella ympäri maailmaa työvoimaa heille poimimaan, ja sitten valitellaan kun suomalaiset eivät halua lähteä mansikkapelloille töihin. Suomalainen työntekijä tulisi mansikkatilalliselle ilmeisesti kalliimmaksi kuin ulkomainen? Vai olenko väärässä?

      • naurettavaa touhua

        Olet AIVAN oikeassa.


    • ....................

      Avaaja lisää että suomalaisteinit tuohon työhön tai variksenpelätiksi. Humalassa örveltävät Isämaamme toivottomuudet voisi sitten saada töitä. Palkka tulee kun istuu paikallaan paskat housussa, juuri kuten AINA TÄHÄNKIN ASTI AHAHAHAHAHAHA

      • hygieniaa eheheheee

        jos passkatkin housuissa...niin kyllä aloittaja varmaan nauttii noin hygieniatietoisten poimimista marjoista ahahahahahahaaaa


      • ---

        Teinit käyttäytyy hyvin, aikuiset on aina se isompi ongelma.


      • sielun ikä
        --- kirjoitti:

        Teinit käyttäytyy hyvin, aikuiset on aina se isompi ongelma.

        niin, aloittajan kommentit sen todistavat.,,, nuorissa lepää toivo.....


    • orjamarjat makoisia

      juu kyllä me sulle marjat poimitaan....metsässä kun tulee vessahätä niin siellä mukavasti kosteaan sammalmättääseen pyyhimme kädet asioinnin jälkeen.....ja jatkamme marjojesi poimintaa. Sinä nautit oikein ihanista 'maustetuista' metsän antimista.
      Itse poimisin mieluusti omat marjat jos kykenisin mutta kun ei jalat ja selkä anna myöten. Sinä töissä laiskotteleva , toivottavasti joku 'puhdaskäsinen' sun marjasi poimii. Vessa-asiointien välillä niistetään nenää jne yskitään kämmeneen, ties vaikka olis tubi tarttunut jostakin, sitäkin on liikkeellä.

    • Se on mansikanviljeliän asia maksaa sen verran liksaa että poimioita löytyy.

    • vaivainen1

      Menevät jotka pystyvät mansikan- ym marjanpoimijoiksi. Itse en tuki- ja liikuntaelinvaivoista johtuen mihinkään marjanpoimintaan (enkä muuhunkaan fyysisesti raskaaseen) työhön pysty, vaikka työtön olenkin.

    • Äkyläs ihminen

      Nämä avaajan tyyliset tollukat ovat juuri niitä jotka eivät ymmärrä että jos ihmisiä ruvetaan laittamaan orjatöihin ilman tessin mukaista palkkaa. Tietty kansanosa on niissä aina. Ja oikeat työt vähenevät

      • todella kateellisia

        Toi aloittaja onkin varmaan mukatyöväenpuoluepersulainen.
        Kateellisia ovat.


      • TES aikakausi ohi

        Kyllä se TES mukaiset palkat on kaatumassa täälläkin. Mitään työehtosopimusta ei enää kohta tarvita, kun firmat hakee työvoimansa sieltä, missä työntekijällä ei alkujaansakaan ole mitään työehtoja ja varaa vaatia. Suomalaisten tulevaisuus = joko työtön tai menet juoma rahalla ilman asiaan kuuluvia taukoja töihin. Lapsi työvoimakin sallitaan pian.....


      • 10- vuotiaat työssä
        TES aikakausi ohi kirjoitti:

        Kyllä se TES mukaiset palkat on kaatumassa täälläkin. Mitään työehtosopimusta ei enää kohta tarvita, kun firmat hakee työvoimansa sieltä, missä työntekijällä ei alkujaansakaan ole mitään työehtoja ja varaa vaatia. Suomalaisten tulevaisuus = joko työtön tai menet juoma rahalla ilman asiaan kuuluvia taukoja töihin. Lapsi työvoimakin sallitaan pian.....

        Olen yrittäjäperheen lapsi.
        Meillä työnteko aloitettiin 10-vuotiaana ja opetettiin lapsille, ettei ruoka tule pöytään ilmaiseksi, vaan jokaisen pitää tehdä osansa sen hankkimiseksi.

        Nykyisin eivät edes aikuiset osaa tehdä työtä, sillä tuntuu, että kaikki mätetään ilmaiseksi nenän eteen.
        Vain pienyrittäjät tuntuvat olevan enää ahkeria ja ne täälläkin mainitut aasialaiset, joilla tekeminen on jo perintötekijöissä.
        Vasemmistolaiset ammattiliitot tekivät suomalaisista laiskojen kitisijöitten kansan!

        Kyllä suomalaisten työolot ja palkkaus on maailman huippuluokkaa.


    • palkkaa pitäää saada

      Mitäs tästä sitten maksetaan palkkaa??. Vai pitäsikö tuokin työ taas jällkeen kerran tehdä jollain työttömyystuella??

      Suomi on kovaa vauhtia menossa siihen, että kaikki alaiset työskentelee työttömyskorvauksella ja 9€ päivärahalla ja vain johtajat saa normaalia palkkaa. Tätäkö te haluatte? Valittettavasti tälläinen tuhoaa suomen.

    • työnteko haisee

      Menkööt työhönvelvoittajat itse hommiin. Kansalaispalkka on ainoa tie onnelliseen suomalaisuuteen.

    • tarkkaiita

      Vaadittava kaikilta marjanpoimijoilta hygieniapassi jos marjat menevät myyntiin.Kuka tarkistaa puhtauden,niitä voi poimia myös suojakäsineet kädessä.tähän on puututtava ylemmiltä tahoilta.A-hepatiitti ja noro virukset leviävät.

      • asdfdfgdfg

        Pitäisikö marjat myös desinfioida? Lintu on voinu paskantaa päälle, mato syödä, jne.


      • EI MENETYSTÄ
        asdfdfgdfg kirjoitti:

        Pitäisikö marjat myös desinfioida? Lintu on voinu paskantaa päälle, mato syödä, jne.

        TOIVOTTAVASTI JOKU RUTTO TARTTUISI TUOMMOSEEN, EI PALJON VAHINKOA TULISI


    • ihan vastaavaa

      Niin ja miksi ei työttömänä oleva maisteri mene tekemään toimistotyöntekijän hommia, vaan nostaa päivärahaa oleiluunsa? Niin miksi? On se törkeää vain oleilla eikä tehdä tuottavaa työtä ja varsinkin, jos on vielä yhteiskunnalle kustantanut omat kalliit opiskelunsa. Niin. Niin.

    • Aloittaja vaan paljastaa asiantuntemattomuutensa.

      Olen minäkin monena vuonna poiminut metsästä marjoja myytäväksi, mutta esim. viime vuonna en sitä tehnyt, kun täällä ei marjoja ostettu, vaikka kyseessä on sentään kohtalaisen kokoinen kaupunki. Syynä on se että marjanostajafirmat on keskittäneet toimintansa paremmille marjamaille Itä-Suomeen. Täällä marjoja ei edes paikallinen marjafirma osta.

      Marjanostajafirmathan ne nimenomaan aloitti oma-aloitteisesti thaimaalaisten ym. mustikan- hillan- ja puolukanpoimijain maahantuonnin omaksi työvoimakseen.

      Poimijoita ja marjanmyyjiä täällä kyllä olisi. Metsämarja-alan firmoille ei vaan paikallinen marja kelpaa. Tänä vuonna ei vaan taida tulla kummoistakaan satoa.

      Mansikanpoiminnasta taas voisi sanoa että kyllä Suomessa koululaisia varmaankin riittäisi kyseiseen hommaan.

      Vanhemmat laittamaan taskurahahanat kesäksi kiinni, niin jokohan alkaisi mansikanpoiminta kiinnostaa. Sinne tienaamaan rokkijuhlarahoja.

      • Sinne vaan

        Itse poimin mansikoita muksuna 2 vko:a. Aika rankkaa hommaa oli, selkä oli alkuun todella kipeä ja kynsinauhat tulehtui ym. Mutta urakkapalkka sai kyllä ahkeroimaan. Ostin mm. uuden polkupyörän. Katselin kerran kun joku muksu heitteli pyörää ojaan ja hyppi päällä, kaveri nauroi vieressä. Oliko varastettu vai oma ja aikoiko kertoa mamille ja isille kuinka kolaroi pyörän ja sai ehkä uuden...


      • Sinne vaan kirjoitti:

        Itse poimin mansikoita muksuna 2 vko:a. Aika rankkaa hommaa oli, selkä oli alkuun todella kipeä ja kynsinauhat tulehtui ym. Mutta urakkapalkka sai kyllä ahkeroimaan. Ostin mm. uuden polkupyörän. Katselin kerran kun joku muksu heitteli pyörää ojaan ja hyppi päällä, kaveri nauroi vieressä. Oliko varastettu vai oma ja aikoiko kertoa mamille ja isille kuinka kolaroi pyörän ja sai ehkä uuden...

        Rikkoi jotta saisi uuden.


    • menkää itse..

      Kaikki nämä työttömien töihin ehdottajat vois mennä itse siihen töyhön mitä työttömille ehdottavat. Sen jälkeen kun ovat itse olleet siinä työssä 3kk mitä työttömille ehdottavat niin minäkin voi mennä. On hienoa ehottaa työttömille kaikenlaista työtö kun itse ei tarvi johtajana tehdä juuri mitään ja nostaa korkeaa palkaaa.

    • Neekeri-mustikka

      Aasialaiset poimiat kuitenkin on vara lennättää toiseltapuolelta maapalloa marjanpoimintaan EU- ja maataloustuilla.

      Veronmaksajat,myös Suomalaiset työttömät maksavat korvauksistaan veroja aasialaisten roudaamiseksi marjapelloille.

      Marjaitlanpitäjille ei enää Suomalainen poimija edes kelpaa,koska tilalliset haluavat eksotiikalla julkisuutta myydäkseen satonsa korkeimmalla mahdollisella hinnalla.
      Suomalaisella duunarilla kun ei juorulehtientoimittajia tilalle saa tulemaan millään.
      Ilmaisen markkinoinnin hyödyntäminen verovaroilla on tilallisten todellinen tarkoitus.

      • jfkjf'ä'

        Äskettäin oli joku dokkis näistä thaimaalaisista poimijoista. He maksavat matkansa, kulkemisensa, asumisensa ja ruuat itse. Voi tienata 2500 ja siitä jää käteen 400. Se oli heistä kuitenkin kannattava tulo.


    • Pitää olla nopea jotta saa jatkaa mansinkkan poimintaa sillä itse kävin sitä kokeilemassa niin huomasin että jos ette ole riittävän nopea niin työt loppuu nopeasti ja saat lähteä kotiin ette vältämättä saa mitään kiitosta työstä.

    • Samaa miettinyt

      Kyllähän se vähän ihmetyttää miksi marjanpoimijoita tuodaan niin kaukaa kun lähempänäkin olisi poimijoita. Esim. voisiko joku poimia marjoja kerjäämisen sijasta? Thaimaalaiset ovat tietysti ainakin ahkeraa porukkaa. Ha onhan se iso raha heille 3000 netto.

      • oiuytghjk

        He ovat samalla tavalla ahkeria kuin täällä oltiin joskus 60 vuotta sitten. Sittemmin on hyvinvointi veltostuttanut. Niin käy Thaikuillekin joskus tulevaisuudessa.


      • suhteuta asiat
        oiuytghjk kirjoitti:

        He ovat samalla tavalla ahkeria kuin täällä oltiin joskus 60 vuotta sitten. Sittemmin on hyvinvointi veltostuttanut. Niin käy Thaikuillekin joskus tulevaisuudessa.

        no mutta kelaa. kyllä täälläkin olisi jopa kilpailua mansikanpoimijan paikoista, jos tienaisit kuukaudessa, parissa 10 000 euroa. Katsos kun esim 3000 euroa on Thaikulle vuoden elanto kotimaassaan..... Ei hekään tänne tulisi, jos eivät oman maan valuuttaansa nähden hyvin tienaisi....


    • Mamulle 4,4x ENEMMÄN

      Miksi niitten tarvis mennä töihin kun..

      >> OECD:n julkaisema tutkimus International Migration Outlook 2013 paljastaa, kuinka suuria kustannuksia millekin valtiolle tulee yhden työttömän mamun elättämisestä verrattuna yhteen oman maan työttömään.

      Suomessa yhden työttömän maahanmuuttajan saama toimeentulotuki on 4,4 kertaa niin suuri kuin yhden kotimaisen työttömän.

      Työttömyyskorvaus puolestaan on 1,4-kertainen, lapsilisä 1,4-kertainen ja asumistuki 2,4-kertainen. Siitä voi ruveta laskeskelemaan euromääriä.

    • YLE todistaa

      Saavatko maahanmuuttajat sittenkin suurempia sosiaaliavustuksia kuin kantasuomalaiset ? pohditaan YLEn ohjelmassa.

      Internetissä KKO:n ratkaisu on herättänyt tyrmistystä. Oikeudenkäynnin myötä tuli julkiseksi tieto, että Etiopiasta Suomeen muuttanut nainen ja hänen pari lastaan saivat 22 kuukauden aikana erilaisina avustuksina yhteensä lähes 56 000 euroa. Verotonta tuloa kertyi kuukaudessa keskimäärin 2 500 euroa. Se vastaa suomalaisen akateemisesti koulutetun naisen nettopalkkaa.

      Viime syksynä (2010) valmistunut selvitys osoitti, että Suomen tarjoama rahallinen toimeentulo turvapaikan hakijoille oli anteliainta koko Euroopassa. Ja Euroopan mestaruus tällä alalla merkitsee yleensä myös maailmanmestaruutta. Eipä siis ihme, että ilmainen asunto ja reilut käyttörahat pitkäksi venyvän turvapaikkakäsittelyn ajalta ovat houkutelleet Suomeen ns. turvapaikkaturisteja syksynä valmistunut selvitys osoitti, että Suomen tarjoama rahallinen toimeentulo turvapaikan hakijoille oli anteliainta koko Euroopassa. Ja Euroopan mestaruus tällä alalla merkitsee yleensä myös maailmanmestaruutta. Eipä siis ihme, että ilmainen asunto ja reilut käyttörahat pitkäksi venyvän turvapaikkakäsittelyn ajalta ovat houkutelleet Suomeen ns. turvapaikkaturisteja

      Esimerkkitapauksena oli kahden työttömän aikuisen ja kolmen lapsen muodostama perhe, joka on tullut maahan äskettäin.

      1. Suomi 2 283 E /kk
      2. Ruotsi 2 143 E /kk
      3. Saksa 1935 E /kk
      4. Tanska 1 765 E /kk
      5. Ranska 1 740 E /kk
      6. Britannia 1 179 E /kk
      7. Espanja 1 520 E /kk ( vain 3 kk:n ajan)
      8. Italia 0 E
      9. Kreikka 0 E

      Tämän verran maahanmuuttajaperheet saavat sosiaalitukea kuukaudessa välttämättömiin elinkustannuksiinsa sekä asumiseen.

      Onko ihme ettei töitä kannata tehdä vaan hankkia lisää ottolapsia, joista on sekin hyöty että ne voi pistää tekemään kotitöitä?

      • Sen saatte

        Sen saatte , kun tyhmyyksissänne äänestättä naisia!
        Koska meillä on naisenemmistö, niin tämä jatkunee niin kauan, kun Suomi on totaalisessa konkurssissa ja oma kansa on kuollut nälkään. Tai sitten virastojemme naisvalta lopetetaan väkivaltaisesti sisällissodassa.
        1,3 miljoonaa syrjittyä ja kiusattua suomalaismiestä on muuttanut asumaan jo ulkomaille. Mitä tapahtuu, kun nämä katkeroituneet palaavat!

        Joka paikassa musta mamu on aina etusijalla. Näin on sosiaalitoimessa, kelassa, terveyskeskuksissa jne! Heillä on rajaton rahapiikki auki ja punainen matto levitettynä jokaisen oven äärellä.
        Tästä meidän tulee kiittää vai aivottomia syrjintärikollisia virka-akkojamme!


    • Joku tokuu

      Tässä maassa on noin 300.000 työtöntä joista muutaman tuhat on ulkomaalaista syntyperää. Kummat meinaat laittaa pellolle töihin, ne vajaa 300.000 suomen kansalaista vai ne muutaman tuhat ulkomaalaista ?

      Toki työttömät voidaan laittaa vaikka käpyjä keräämään tai kiviä pyörittelemään - mutta onko se oikein? Ei tietenkään ole.

      Marjoja voivat kerätä kaikki - ei tarvitse olla edes työtön. Minäkin menen huomenna keräämään mustikoita.

      Juu ei ole PS:n kannattaja, enkä tule koskaan olemaankaan.

      • vielä raakileita

        Älä mene, mustikat ei ole vielä kypsiä.


    • sairas vääns

      Äläpäs niputa kaikkia työttömiä marjanpoimintaan, vaan ainoastaan nuoret terveselkäiset ja työhaluttomat ylipäätään sinne joutaa. Eritoten ulkolaistaustaiset.
      Suomalaiset sairaalloiset Luoja armahtakoon. Jotain rotia !

    • ihme touhua

      Mansikankasvattajat saavat ensin valtaisat tuet ja sitten vielä pitäisi saada työttömyyskorvausta vastaan ilmaiset poimijatkin.

      Maksavatkohan nuo kauppojen edessä olevat mansikkakojut edes ALV:a? Kuitteja ei ainakaan pahemmin tarjota ostoksista.

      • ota urpo selvää

        en tiettävästi ole ikinä saanut latin latia mitään tukea, miltään taholta, vaikka mansikkaa olenkin viljellyt.

        Riistoverot kyllä kelpaa valtiolle. eun uudet tulevat säännökset tulevat vähentämään mansikan viljelyä suomesta kovalla kädellä, ettei tarvitse sitten ressukoiden päivitellä siitäkään, miksei sekään työ maistu.


    • PERUSTULO auttaa

      Perustulo olisi ratkaisu tähänkin ongelmaan.

      Jos tälläisiä pikkutöitä voisi tehdä ilman tukien menetyksen pelkoa, niin varmasti suuri osa oliis valmis hankkimaan tällätavoin lisätuloja.

      Mutta koska nykyään euronkin palkka vie kuukausiksi tuet pois, niin eihän se kamala paperisota kannata.

      Perustulo ratkaisee kaikki nämä ongelmat!

      ALLEKIRJOITA:
      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/44

      • Kuka tienaa

        Jonkun tulee tienatakin ne perustuloon käytetyt verorahat. Ilman yritteliäisyyttä ja työntekoa ei ole rahaa mitä levitellä laiskoille ja mamuille.


    • vaativa asiakas

      Pari juttua. Silloin, kun asuin Suomessa ja olisin mennyt vaikka pellolle poimimaan tai salaatteja harventelemaan, en kelvannut hommaan kun ei ole PUUTARHA-ALAN KOULUTUSTA. Halusin myös jonkunnäköistä palkkaa, no sitä ei ollut vara maksaa.
      Sitten istuttiin työttömänä ja opiskeltiin kolmatta alaa jne.
      Lähdin Suomesta ja pääsin heti alaani vastaaviin töihin 8 vuotta mennyt sitä rataa.
      Terve vaan. :)

      • komppaan

        Joo, ne jotka matkustaa ja on asuneet ulkomailla tietää totuuden. Samoin, asuin itse kehitysmaassa ja matkustelin, rahaa riitti aina ja mahdollisuuksia oli työn ja muunkin suhteen mistä valita. Mutta kun tulin tähän hyvinvointi yhteiskuntaan, kokemukseni, kietaito jne. ei kelvannut edes r-kioskin myyjäksi, koska ei ollut tarpeeksi työkokemusta suomessa..... Lapsien kanssa olen työskennellyt vapaaehtoistöissä jne. mutta täällä ei pääse edes lasten hoitajaksi tai päiväkoti avustajaksi, kun ei ole sitä ja sitä todistusta.
        Kaikkea pitäisi, mitään ei saisi ja pätevyys mitataan paperilla, ei käytännössä. Olen köyhtynyt täällä henkisesti ja rahallisesti parin vuoden ajan, ja meinaan muutta pois pian. Kaunis maa, kaunis luonto ja kaunis kulttuuri (se mitä siitä vielä on jäljellä), mutta ei täällä mansikan poiminnalla elä....


      • Maanpakolainen

        Sen sitä saa, kun äänestää typeriä akkoja päättämään asioistamme, joilla akoilla on pääasiana saada puoluepolittisia suojatyöpaikkoja feministikavereilleen kyykyttämään suomen kansalaisia. Järkeä ei enää tarvita mihinkään, jos on V housuissa.


    • TYÖ

      SE JOKA HALUAA ETTÄ TYÖTTÖMÄT JA PAKOLAISET PAKOTETAAN POIMIMAAN MARJOJA TAI KÄPYJEN KERÄYKSEEN KOKEILISI ITSE NÄITÄ TÖITÄ KYLLÄ SIINÄ SILMÄT AUKEISI TYÖN IHANUUDESTA

    • Klausssi

      Onpa paljon joensuulaisia täällä!
      Täällä ne kai ehtiikin olla - nyt kun oman puolueen kokouskin on hoidettu häiritsemästä...

    • Sossutuki viä LISÄKS

      >> Esimerkkitapauksena oli kahden työttömän aikuisen ja kolmen lapsen muodostama MAMUperhe, joka on tullut maahan äskettäin.

      • Työpaikat aasiaan

        No suomalainen lapseton työtön saa 519 euroa /kk tukea ja parisataa vuokraan, joka ei riitä edes kolmannekseen suomen vuokrien hinnoista, sossun vahtimista ja paperisotaa ei kestä kukaan.....joten siinä ei ainkaan ole kadehtimista. Ei riitä mihinkään ja edes osa-aikaista työtä ei saa ottaa vastaan, tai muuten kaikki tuet lähteät ja se on silloin aivan plus miinus nolla.
        Ihan kun 11% suomalaisista olisi tietyin tahtoen työtön ja köyhä. Voi se osa osua sinunkin kohdallesi. Hyvä jos työpaikkoja järjestettäisiiin suomalaisille nuorille ja työttömille vaikka marjojen poiminnasta (ettei Thaimaalaisia raahattaisi tänne all the way there), mutta TYÖSTÄ PITÄÄ MAKSAA PALKKAA JA MANSIKAN POIMINTA EI OLE YHTÄÄN VÄHEMPI ARVOISTA KUIN FIRMASSA PAPERIN PYÖRITTELY JA KAHVIN RYYPISKELY.


      • hi9jnpkm
        Työpaikat aasiaan kirjoitti:

        No suomalainen lapseton työtön saa 519 euroa /kk tukea ja parisataa vuokraan, joka ei riitä edes kolmannekseen suomen vuokrien hinnoista, sossun vahtimista ja paperisotaa ei kestä kukaan.....joten siinä ei ainkaan ole kadehtimista. Ei riitä mihinkään ja edes osa-aikaista työtä ei saa ottaa vastaan, tai muuten kaikki tuet lähteät ja se on silloin aivan plus miinus nolla.
        Ihan kun 11% suomalaisista olisi tietyin tahtoen työtön ja köyhä. Voi se osa osua sinunkin kohdallesi. Hyvä jos työpaikkoja järjestettäisiiin suomalaisille nuorille ja työttömille vaikka marjojen poiminnasta (ettei Thaimaalaisia raahattaisi tänne all the way there), mutta TYÖSTÄ PITÄÄ MAKSAA PALKKAA JA MANSIKAN POIMINTA EI OLE YHTÄÄN VÄHEMPI ARVOISTA KUIN FIRMASSA PAPERIN PYÖRITTELY JA KAHVIN RYYPISKELY.

        Ja säkö maksat 15€ litralta mansikoista? Kyllä se on mukuloiden hommaa mansikanpoimiminen. Jos ei maksajia löydy vastineeksi palkalle, niin mansikoita ei istuteta.


      • NIIN.....
        hi9jnpkm kirjoitti:

        Ja säkö maksat 15€ litralta mansikoista? Kyllä se on mukuloiden hommaa mansikanpoimiminen. Jos ei maksajia löydy vastineeksi palkalle, niin mansikoita ei istuteta.

        Mitäh, täh, häh?


      • somalinaapuri

        Naapurissa asuva terve nuori somali pariskunta sai asuntojonon ohitse heti hienon rivitaloasunnon ILMAISEKSI ja sen lisäksi heille maksettiin kaikki laskut ja mies näytti tiliotettaan, kuinka sossu maksoi joka kuukausi verotonta "käyttörahaa" 1624,00€/kk . Siis kaikki ilmaista ja sitten lääkärin alkupalkka nettona käteen kuukaudessa lukutaidottomille laiskimuksille.
        Kyseisellä henkilöllä ei ollut ollut koskaan ennen edes pankkitiliä.
        Kehui, että on kutsunut kaikki sukulaisensa ja tuttavansa tänne asumaan, koska täällä on parempi kohtelu ja elintaso kuin kuninkailla ja presidenteillä Afrikassa.

        Kun jouduin käymään sosiaalitoimistossa, enkä saanut sieltä mitään, niin kerroin tämän totuuden heille - tuloksena hälyytettiin paikalle poliisi .vangitsemaan minut "vihapuheesta". Totuudesta on siis tehty Suomessa rikos!


    • Ei ilmaiseksi

      A) Marja farmilaiset ottavat mielummin thaimaalaisia, koska heille ei tarvitse maksaa suomen elintason mukaista palkkaa.
      B) Thaimaassa elää 1000 eurolla vuoden, suomessa kuukauden.
      C) Otetaanko orjat uudelleen käyttöön. Eli köyhät ja työttömät pakkotöihin.

      Sinä voit paistatella sitten päivää mukavasti sitten siellä uima-altaallasi ja syödä tuoreita mansikoita muiden kin edestä.
      Mitäpä jos itse ilmoittautuisit vapaaehtoiseksi poimijaksi, vaikka pari aamua tai iltaa viikossa ja kannustaisit kolleegoitasi tai perheenjäseniäsi samaan.

      Kyllä pakolaiset ja työttömät lähtee heti poimimaan mansikoita muille, jos siitä maksetaan asiaan kuuluvaa palkkaa, ihan niinkuin sinäkin teet työtä rahasta et vapaa-ajan ratoksi.

      • Maanpakolainen

        Pakolaiset eivät lähde mihinkään töihin niin kauan, kun heille maksetaan makaamisesta ja naimisesta sama elintaso kuin lääkärille työnteosta.

        Näin meillä tapahtuu, kiitos syrjivän sosiaalitoimemme. He siis syrjivät suomalaisia ja suosivat mustia mamuja.


    • peikon serkku

      Vai että pakkotyötä rangaistukseksi kun on työtön ja pakolainen. Mene kuule ihan ite poimimaan marjas, etkö uskaltaudu metsään vaan laittasit heikoimmat sinne karhujen, susien, punkkien ja sääskien syömäksi, puhumattakaan käärmeistä ja ja paarmoista sekä amppareista. Meneppä kokeileen, ei se ainakaan helppoa ole, siellä on kuin saunassa kun pitää olla kauheesti vaatetta ettei kaikki elukat pure, jäi pois vielä luettelosta nuo polttiaiset ja mäkäräiset ai niin ja hirvikärpäset, ei ole helppoa marjanpoiminta, sinne läkähtyy muutenkin.

    • Alkkis22

      Suomalaiset vaimonhakkaaja-alkoholistit sinne savotoille kuten dokut ämmät, jotka haisevat kuselle eivätkä välitä lapsistaan ja saa nähdä näitä, koska sosiaali on vanginnut heidät!

      Vauhtia alkoholisti-pummit!

    • Ahomansikka vulkaris

      Mansikka on makea marja jos ei ole homehtunut. Pitäisi viljelijän kasvattaa mansikkaa senverran kuin itse ja perhe ehtii poimia. Mitä tuota elättämään kaikennäköistä joppariporukkaa, joista kukin vuoronperään nappaa muutaman euron kilohintaan lisää. Puolasta ja etelä-Suomesta tulee kyllä aivan riitävästi pakastemansikkaa.

    • Taas on ahdasmielisillä aihetta vinkua jostain ja täl kertaa työpoliittisesta asiasta,eikö meil Suomalaisilla ole muuta elämää ku valittaa joka asiasta ja puhua P**kaa muista!? Mulle se nyt on ihan yks ja sama mitä kukin elämällään tekee mut mielestäni yhteiskunta kyllä voisi järkätä muslut juurikin noihin hommiin eikä elättää toimettomana veronmaksajien rahoilla. Itse olen liiton kirjoil onneks kun ei kotimainen työvoima tunnu kelpaavan paikkakunnallani niin ei jää vaihtoehtoa ja mihkään syrjäytyneiden työharjoitteluun en todellakaan lähe eli kunnon duuni tai sit haistelen niit kesäkukkasia mieluummin ja sillä selvä!

    • Perussuomalaiset
      • Suomi on Ruotsalaine

        Terve Perussuomen vittu


    • pakolaisapuammattila

      No varmaan kiinnostais mut heille tulisi antaa työlupa jo heti kättelyssä. Turhaan heitä tässä syyllistät, he kyllä lähtisivät heti.
      Meidän byrokratia ja lainsäädäntö siinä vain on esteenä.

      • jeps9

        pakolaiset tuolla siivoovat meidän kauppakeskuksiamme.....eli kyllä he lähtevät heti töihin pienelläkin palkalla, jos vain työtä on. Mutta niin kuin sanoit, monet heistä ovat kuin välitilassa täällä...ovat täällä, mutta eivät pysty osallistumaan yhteiskunnan elämään, koska laki ei salli ennen kuin ovat saaneet oleskeluluvan ja työluvan.


    • Töissä aina..

      Laittakaa ensin Suomalaiset "lusmut" päivärahalla keräämään vaikka mansikoita :)

    • faktaa faktaa

      Suomessa on työttömyyttä, koska suomalaiset työttömät mielummin istuvat TV:n ääressä kaljapullo kädessä kuin vaivautuvat töihin asti. Vaikka ammattitaito olisi pyöreät nolla niin silti pitäisi maksaa tälle suominirppanokalle 20 euroa tunnilta että "nousisi edes sängystä ylös". Toisin sanoen, suomalainen työtön on ahne, laiska, saamaton ja täysin työmarkkinakelvoton, eikä sellaista hullukaan halua työllistää.

      Sen sijaan ulkomaalainen omaa huomattavasti korkeamman työmoraalin ja heillä on suoranainen velvoite käydä töissä, vaikkei siitä paljoa palkkaa saisikaan - heille tärkeintä on työn teko, ei palkan ahmiminen. Tämän takia ulkomaalaiset miehet ovat kuumaa tavaraa myös parisuhdemarkkinoilla.

      • Sulta ei ole mitään faktoja!! Ainoastaan ennakkoluuloja, mitä työtön tekee!!

        "Sen sijaan ulkomaalainen omaa huomattavasti korkeamman työmoraalin ja heillä on suoranainen velvoite käydä töissä, vaikkei siitä paljoa palkkaa saisikaan"

        Työmoraali on mennyt Suomessa vaan yhä surkeammaksi ja kaikki kotimaiset yhtiöt myydään Kiinaan", josta suomalainen porvari repii jokaisen perseestä niin paljon rahaa, että luulisi että se oikeuttaisi suomalaisen duunarin juomaan pari pulloa kossua siihen vitutukseensa joka perjantai-ilta, eikä siitä porvareiden tulisi käyttää mitään suurempaa numeroa. Niin teki aikoinaan tai sai tehdä aikoinaan telakkatyöläinen, eikä työnantaja ollut moksiskaan siitä kun äijät kiipesi vaikka päissään ja tentun haju haisi kaukaan 30 metrin korkeuteen tekemään laadukasta hitsaussaumaa eli silti ne kaljaa kittaajat pitivät työmoraalista kiinni ja laivat valmistuivat ajallaan. Nykyisin nekin on viissiin työttömiä...tuskin siitä että äijä haisi tentulle aina viikonlopun jälkeen vaan siitä että porvareilta on loppunut työmoraali ja se on siirtynyt "rahamoraaliin". Kapitalismi on minulle sellainen käsittämätön asia, mutta kokoomuslaisille ja "persuporvareilla" on tavoitteena se että jokaisen tulisi tehdä työtä vaikkei muuta kuin ilmaiseksi, mutta vihonviimeisenä siitä työstä heidän tulisi maksaa mitään palkkaa esim. ruuan hinnan korotusindeksineen tms. !! Vähimmäispalkan tulisi olla mielestäni 10e/h ruuan ja muiden kulujen hinnan korotusindeksit!! Ei ole siis tärkeätä että ihmisellä on vain jokin työ vaan sillä pitää ihmisen tulla toimeen ja siitä myöskin pitäis saada jotakin säästöjä "sukanvarteen" sellaisenkin joka ei omista mitään esim. kesälomia silmällä pitäen. Käyhän työnantajatkin kesälomareissulla ja rahaa riittää vielä sukanvarteenkin ja työntekijöiden palkkoihin ja kaikenlaisiin turhamaisiin yrityksen edustuskuluihin ja yritysomistajien autoihin jne. Ei kannata ryhtyä yrittäjäksi, mikäli vierastaa työntekijöiden palkkojen maksamista yms. Yritystoiminnassa on riskinsä ja vastuun tulisi myöskin työnantajan kantaa ja erityisesti siitä työntekijöiden hyvinvoinnista joka jää hyvin paljon työnantajalta unohduksiin!!

        Toisaalta ymmärrän hyvin sen että monet suomalaiset juovat huurteista TV:n ääressä, kun heiltä on jo viety virka ja värkit ja taloudellinen tilanne on äärimmäsien kehno. Porvareiden mielestä vaan pitäis ihmisen välittömästi alkaa hakemaan uutta työpaikkaa, koska se työ tekee sen hyvinvoinnin, eikä liioin se työstä saatu palkka? Se työ ei tee sitä hyvinvointia vaan se palkka, mikäli se on tarpeeksi suuri että sillä tulee toimeen, eikä sekään riitä vaan ihmisen tulee saada palkallaan maksetuksi jopa New Yorkin matka kesälomallaan eli työntekijällä tulee olla yhtä suuret oikeudet "virkistäytymiseen" kuin työnantajallakin!! Pienellä palkalla elämä ei todellakaan onnistu Suomessa jo ruuan hintojenkin noustessa aina vaan yhä enemmän ja enemmän pilviin!!


      • ,,,,,,
        ateisti1982 kirjoitti:

        Sulta ei ole mitään faktoja!! Ainoastaan ennakkoluuloja, mitä työtön tekee!!

        "Sen sijaan ulkomaalainen omaa huomattavasti korkeamman työmoraalin ja heillä on suoranainen velvoite käydä töissä, vaikkei siitä paljoa palkkaa saisikaan"

        Työmoraali on mennyt Suomessa vaan yhä surkeammaksi ja kaikki kotimaiset yhtiöt myydään Kiinaan", josta suomalainen porvari repii jokaisen perseestä niin paljon rahaa, että luulisi että se oikeuttaisi suomalaisen duunarin juomaan pari pulloa kossua siihen vitutukseensa joka perjantai-ilta, eikä siitä porvareiden tulisi käyttää mitään suurempaa numeroa. Niin teki aikoinaan tai sai tehdä aikoinaan telakkatyöläinen, eikä työnantaja ollut moksiskaan siitä kun äijät kiipesi vaikka päissään ja tentun haju haisi kaukaan 30 metrin korkeuteen tekemään laadukasta hitsaussaumaa eli silti ne kaljaa kittaajat pitivät työmoraalista kiinni ja laivat valmistuivat ajallaan. Nykyisin nekin on viissiin työttömiä...tuskin siitä että äijä haisi tentulle aina viikonlopun jälkeen vaan siitä että porvareilta on loppunut työmoraali ja se on siirtynyt "rahamoraaliin". Kapitalismi on minulle sellainen käsittämätön asia, mutta kokoomuslaisille ja "persuporvareilla" on tavoitteena se että jokaisen tulisi tehdä työtä vaikkei muuta kuin ilmaiseksi, mutta vihonviimeisenä siitä työstä heidän tulisi maksaa mitään palkkaa esim. ruuan hinnan korotusindeksineen tms. !! Vähimmäispalkan tulisi olla mielestäni 10e/h ruuan ja muiden kulujen hinnan korotusindeksit!! Ei ole siis tärkeätä että ihmisellä on vain jokin työ vaan sillä pitää ihmisen tulla toimeen ja siitä myöskin pitäis saada jotakin säästöjä "sukanvarteen" sellaisenkin joka ei omista mitään esim. kesälomia silmällä pitäen. Käyhän työnantajatkin kesälomareissulla ja rahaa riittää vielä sukanvarteenkin ja työntekijöiden palkkoihin ja kaikenlaisiin turhamaisiin yrityksen edustuskuluihin ja yritysomistajien autoihin jne. Ei kannata ryhtyä yrittäjäksi, mikäli vierastaa työntekijöiden palkkojen maksamista yms. Yritystoiminnassa on riskinsä ja vastuun tulisi myöskin työnantajan kantaa ja erityisesti siitä työntekijöiden hyvinvoinnista joka jää hyvin paljon työnantajalta unohduksiin!!

        Toisaalta ymmärrän hyvin sen että monet suomalaiset juovat huurteista TV:n ääressä, kun heiltä on jo viety virka ja värkit ja taloudellinen tilanne on äärimmäsien kehno. Porvareiden mielestä vaan pitäis ihmisen välittömästi alkaa hakemaan uutta työpaikkaa, koska se työ tekee sen hyvinvoinnin, eikä liioin se työstä saatu palkka? Se työ ei tee sitä hyvinvointia vaan se palkka, mikäli se on tarpeeksi suuri että sillä tulee toimeen, eikä sekään riitä vaan ihmisen tulee saada palkallaan maksetuksi jopa New Yorkin matka kesälomallaan eli työntekijällä tulee olla yhtä suuret oikeudet "virkistäytymiseen" kuin työnantajallakin!! Pienellä palkalla elämä ei todellakaan onnistu Suomessa jo ruuan hintojenkin noustessa aina vaan yhä enemmän ja enemmän pilviin!!

        Huurteiseenko riittää aina raha?


    • ÄLY

      EI SUOMEA OLE RAKENNETTU ELINTASOVALTIOKSI MARJANPOIMILLA VAAN RASKAALLA METALLI/MAATALOUSTYÖ. AINOA MIHIN PAKOTETTIIN OLI TALVISOTA MUUTEN RAJA OLISI TENOLLA. PITÄISI TUNTEA HISTORIAA NÄIDEN MARJANPOMIJOIDEN. MYYDÄÄN SUOMI RYSSILLE/KIINALAISILLE JA TUODAAN DUUNARIT VIROSTA SILLOIN JOUTAISIN MINÄKIN POIMIMAAN PUOLUKKAA , NOTKUMAAN SOSSUN LUUKULLA ,MIETTIMÄÄN TERÄVIÄ AJATUKSIA ETTÄ KÄPYJEN/RISUSAVOTTA JA MARJOILLA ELÄÄ KOKO VUODEN JOTEN ÄLY HOI

    • Rasistit, uskovaiset, perussuomalaiset vaan tekemään työtä, mitä muilta sattuvat vaatimaan.

      "Thaimaasta asti tuhansien kilometrien päästä."

      Ovatko thaimaalaiset sinusta "pakolaisia"? Voiko olla mahdollista ollenkaan , että thaimaalainen on lähtenyt tänne vain omasta tahdostaan eli ei ole mikään "pakolainen". Miksi Thaimaaseen matkustanutta suomalaista kutsuta Thaimaassa "pakolaiseksi"? Tekeekö suomalainen siellä Thaimaassa oloaikana töitä? Miksi thaimaalainen ei saa tehdä työtä Suomessa?
      Monilla mansikkatiloilla on ns. "itsepalvelu" eli asiakas kerää itse haluamansa mansikat ja saa varmasti sellaiset mansikat kuin tahtoo. Tällainen itsepalvelu toimii erittäin hyvin ainakin tunnetussa "mansikkapitäjässä" Kokemäen Kauvatsalla, joten miksei toimisi muuallakin. Mansikoiden kilohinta ei ole näin ollen niin "suolanen", kun asiakas itse kerää kuin ostaa jostakin torilta joltakin torikauppiaalta, joka maksaa kerääjilleen täysin käsittämättömän olematonta palkkaa oli kerääjä sitten thaimaalainen tai suomalainen. Tuntipalkan tulisi olla vähintään 10e/h siitä mokomasta kyykkimisestä!!

      Jos tarvitset mansikoita niin mikset itte viitti mennä niitä kerämään!? Tervemenoa vaan Kokemäen Kauvatsalle...siellä niitä mansikoita pellossa on, jos "persuporvari" vois vaivaantua sellaiseen saati että muilta vaatisi sellaista "pakkottyötä" kyykkimistä auringon porottaessa, jotta saisi mansikkansa pellosta!!

      • ilmiötär

        Lähdin marjoja poimimaan ja sain ihan hyvän saaliin. Vuokrasin myyntipaikan, laitoin hintalapun, myin marjat ja tilitin verot. Työttömyyskorvausta ei tule 2 kuukauteen sen jälkeen ja sossu pisti lapun luukulle kohdallani kun on tuloja. Marjanmyynti kustansi puolen kuukauden vuokran ja ruoat, sen jälkeen ei rahat riitä korkeisiin hintoihin a'la kiskuri ja kauppa. Noh.. on istuttava sitkeästi sohvallaan vain.


      • en maksa
        ilmiötär kirjoitti:

        Lähdin marjoja poimimaan ja sain ihan hyvän saaliin. Vuokrasin myyntipaikan, laitoin hintalapun, myin marjat ja tilitin verot. Työttömyyskorvausta ei tule 2 kuukauteen sen jälkeen ja sossu pisti lapun luukulle kohdallani kun on tuloja. Marjanmyynti kustansi puolen kuukauden vuokran ja ruoat, sen jälkeen ei rahat riitä korkeisiin hintoihin a'la kiskuri ja kauppa. Noh.. on istuttava sitkeästi sohvallaan vain.

        Marjojen poiminta on verotonta tuloa...ei tarvitse maksaa veroja.


      • verotonta tuloa
        ilmiötär kirjoitti:

        Lähdin marjoja poimimaan ja sain ihan hyvän saaliin. Vuokrasin myyntipaikan, laitoin hintalapun, myin marjat ja tilitin verot. Työttömyyskorvausta ei tule 2 kuukauteen sen jälkeen ja sossu pisti lapun luukulle kohdallani kun on tuloja. Marjanmyynti kustansi puolen kuukauden vuokran ja ruoat, sen jälkeen ei rahat riitä korkeisiin hintoihin a'la kiskuri ja kauppa. Noh.. on istuttava sitkeästi sohvallaan vain.

        Etkai sä menny tilittämään sossuun sun marjojen myyntiä?! Marjoja ja käsitöitä saa luvan kanssa aivan rauhassa myydä yksityishenkilönä torilla, ilman että tarvii maksaa veroja, eikä niistä tarvii sossuun mitään ilmoittaa. Jos ilmoitat vaikka pienen lahja rahankin sinne, ne vetää lapun luukulle saman tien.
        Kyllä nyt virheen teit.....


    • työ

      suomessa on niin hyvä sosiialiturva ettei nuoret voi ajatellakkaan työn tekoa , kun poistetaan kaikki sosiialiapu ja muut avut , eli ei mitään rahaa saa mistään kun työtä tekemällä niin jo mansikka pelloillekin olisi tulijoita , näin on tai oli ainakin ennen

      • menetetyt kakarat

        Sosiaaliturvan poistaminen tarkoittaisi käytännössä sitä, että poliisien määrärahoja tulisi vähintää satakertaistaa jotta yhteiskuntarauha saataisiin säilymään. Koska siihen ei nykyisellään ole varaa, on edullisempaa pitää nuoriso edes jotenkin aisoissa tukien avulla.


      • ilmiötär

        Tietyn summan alle ei ihmisellä ole varaa ruokaan eikä asuntoon. Jollain tapaa ne rahat on hankittava. Jos ei töihin oteta, niin olisi varasjengit liikkeellä. Se vasta maksaakin. Ennen oli ennen ja nyt on nyt, jokainen tutkimus todistaa että ennen pääsi töihin ja oli enemmän töitä joita varten ei tarvinut samoja ylivertaisia ominaisuuksia kuin pohjoiskorean johtajalla.


    • asdfdfgdfg

      Huvittavaa, että avauksessa puhutaan vain pakolaisista, mutta suomi24 on lisännyt etusivun tesktiin myös työttömät.

    • miten ihmees niit laiskoi voi mihinkään pakottaa ku me suomalaiset tehdään töitä hikipäässä ja ne vaa ottavat aurinkoo ja saavat sossusta enemmän rahaa kuin me suomalaiset!!!, vois jo miettii et alottaisko sodan tääl niitä vastaan ku kaupassakin ovat niin kovana että päälle kävelevät ilman mitään käytöstapoja!!!!!............

      • "vois jo miettii et alottaisko sodan tääl niitä vastaan ku kaupassakin ovat niin kovana että päälle kävelevät ilman mitään käytöstapoja!!!!!............ "

        Meidän muiden suomalaisten tulisi julistaa sota teitä perussuomalaisia vastaan, jotka ette tee muuta kuin valitatte kuin vennamolaiset aikoinaan! Käsittämätöntä toi soinilaisuus nykyisin, kun ajatellaan että kaikilla suomalaisilla on oikein hyviä käytöstapoja ja joka kerta kuin joku suomalainen pahoinpidellään niin teille on välittömästi täysin selvää ja ennakkoluulo se ettei suomalainen pahoinpitele koskaan ketään vaan AINA syyllinen on jossakin ulkomaalaisessa. Suomalainen oli Tukholman Husbyssä yksi päätekijöistä, joten ruotsalaisesti ajateltuna päätekijä oli ulkomaalainen ja samalla perussuomalainen sanoo ettei suomalainen koskaan polttaisi autoja !! Kieltää todellisuuden niin kuin joku kristinuskovainen konsanaan.


      • Ketä vastaan

        Älä ala sotaa mamuja vastaa, sillä ei heitä mikään muu vaivaa, kuin laiskuus, mikä vaivaisi sinuakin, jos maksettaisiin makaamisesta ja naimisesta kirurgin palkkaa.
        Kyllä se sota pitää nostaa meidän naispäättäjiämme ja naisviranhaltijoitamme vastaa, jotka ovat syyllisiä nykyiseen suomalaisten syrjintään ja vieraitten suosintaan!


    • Ei PerSu

      Kunhan sais ne PerSut yms. pysymään töissä.
      Maanantain "flunssat" on isompi ongelma, kun työttömyys.

    • jaojolfjolsd

      Mikä tuo aloittajan "pakolaisstatus" sana on? luuletko että he vain jostain syystä saavat tuollaisen "statuksen". Pakolaiset ovat nimensä mukaisesti lähteneet kotimaastaan pakoon koska heitä : vainotaan, alueella on sota, vainotaan uskonnon takia, he ovat "toisinajattelijoita" jne jne jne

      Ota sinä aloittaja silmä käteen ja rupea ottamaan ensin selvää asioista, ennen kuin tulet tänne työpaikkasi kanssa kertomaan miten vähävaraisten ihmisten kuuluu toimia. Olisi amnestylla taas töitä laittamaan tuollaiset pitkänokkaiset tyypit ojennukseen, jotka yrittävät laittaa ihmiset eri kategorioihin sieltä "pahvinpakkaajan" haalarin takaa.

      • suosittelen käydä lapissa nii näkisit minkälaiset kunkut ne on siel ja niitten käytöstavat niin luulen et saat ensimmäisenä niilt turpaan jos meet juttelee ja toisiksi tyytyväisenä voisit sanoa maahanmuuttajiksi tai pakolaisiksi!, puhun vain irakista tulleista!, en muista!.


      • yamaha852 kirjoitti:

        suosittelen käydä lapissa nii näkisit minkälaiset kunkut ne on siel ja niitten käytöstavat niin luulen et saat ensimmäisenä niilt turpaan jos meet juttelee ja toisiksi tyytyväisenä voisit sanoa maahanmuuttajiksi tai pakolaisiksi!, puhun vain irakista tulleista!, en muista!.

        Varmasti saatkin turpaasi jos juttelet sillä tavoin kuin sä niille puhuisit! Et sä tätä Suomea omista vaikka perussuomalaisten per-seennuolija olisitkin!! Jokamieheoikeus ei tulisi katsoa marjan poimijan kansalaisuuteen, eikä silloinkaan vaikka sä omistaisit marjamettäs!!


      • Maanpakolainen
        ateisti1982 kirjoitti:

        Varmasti saatkin turpaasi jos juttelet sillä tavoin kuin sä niille puhuisit! Et sä tätä Suomea omista vaikka perussuomalaisten per-seennuolija olisitkin!! Jokamieheoikeus ei tulisi katsoa marjan poimijan kansalaisuuteen, eikä silloinkaan vaikka sä omistaisit marjamettäs!!

        Suomessa on tarttunut kaikkiin kukkahattujemme kummallinen ajattelutapa. kaikki mitä suomessa on, jopa lainatut rahatkin pitää jakaa ulkomaalaisille joko täällä suomessa tai sitten elättää koko muun maailman rikolliset ja laiskurit meidän työnteolla ja varollamme tulevat vuosikymmenet, kunnes selä maa, että kansa on kadonnut sukupuuttoon ja konkurssiin!
        Näyttää että jokainen suomalainen nainen on nykyisin maanpetturi.
        Missä ovat ne entisten aikojen viisaat vanhat naiset, jotka opettivat jopa lapsenlapsiaan.
        Nyt löytyy vai lesboja vasemmistofeministejä joka nurkasta, jotka vievät koko länsimaailman tuhoon!


      • Naisvalta
        Maanpakolainen kirjoitti:

        Suomessa on tarttunut kaikkiin kukkahattujemme kummallinen ajattelutapa. kaikki mitä suomessa on, jopa lainatut rahatkin pitää jakaa ulkomaalaisille joko täällä suomessa tai sitten elättää koko muun maailman rikolliset ja laiskurit meidän työnteolla ja varollamme tulevat vuosikymmenet, kunnes selä maa, että kansa on kadonnut sukupuuttoon ja konkurssiin!
        Näyttää että jokainen suomalainen nainen on nykyisin maanpetturi.
        Missä ovat ne entisten aikojen viisaat vanhat naiset, jotka opettivat jopa lapsenlapsiaan.
        Nyt löytyy vai lesboja vasemmistofeministejä joka nurkasta, jotka vievät koko länsimaailman tuhoon!

        Naisvallan myötä terve järki on kadonnut Suomesta!
        90% julkisesta sektorista on naisen hallinnassa.


    • ei nyky ihmiset suomesa pärjäis tuommosessa työssä, housunpersuukset valuis maassa eikä ylettyisi marjapenkin yli astuu !

    • örkki666

      suomalaisia on työttömänä siksi että työnantajat palkkaa mieluummin juuri noita kumivenepakolaisia koska ne tulee halvemmaks ja useimmiten niiden palkkaamisesta maksetaan korvaustakin vielä.

      Suurimpia mätämunia ovat esim olkiluodon työnantajat, suurin osa siellä työtä tekevistä on juuri jostain pirun puolasta, venäjältä jne jne ja työn laadusta sen näkee että ei ole taitoa edes yksinkertaisissa asioissa. kuka vielä muistaa kun olkiluodossa aloitettiin perustuksen petonivaluut? Intialaiset oli asialla kun olivat halvinta työvoimaa.... no perustuksethan jouduttiin lopuksi kokonaan repimaan pois kun kävi ilmi että oli laatu sutta ja sekundaa eikä sopinut alkuunkaan suomen oloihin. ensipakkaset ja betoni ois murentunu kuin mackoin leegot.
      ps. KAtasen hallitushan ajaa suomalaista työnvoimaa juuri alas ja haluaa ulkomaalaistaa kaiken. Katainen ja Urpilainen kuuluis heittää petonisaappaissa suomenlahteen. suomalaisten tekemissä petosaappaissa niiin pysyvät pohjalla kanssa =)

      • ei hyvä

        Tässä maassa ei pysty enää asumaan kuin rikkaat ja kovaa vauhtia ollaan menossa etelän korpputioon. Espanjassa ja Kreikassa nuoret muuttavat kasoittaan pois, kun heille ei anneta enää omaa koulutustaan vastaavaa työtä, jos nyt mitään muutakaan työtä. Samaan aikaa, veneittäin tulee pakolaisia maahan ja halpatyövoimaa tuodaan idästä ja firmat vie tehtaansa kiinaan ja intiaan. Eli vain Rikkaat ja isojen bisnesten pyörittäjät jatkaa rikastumistaan ja pystyy elämään euroopan elin tasoilla. Kohta täälläkin on kultainen palatsi slummi majan naapurina....niin kuin esim. Intiassa elämän kauhean suuri kontrasti on joka paikassa nähtävissä. En ole perussuomalainen vaan kansainvälinen, mutta näen kyllä mitä ahneus täällä länsimaissa aiheuttaa ja mihin suuntaan meidän hyvinvointi, tasa-arvo yhteiskunta on kovaa vauhtia kiitämässä. Rikkaat rikastuu, köyhät köyhtyy ja välimaastoa ei enää kohta ole olemassakaan. Suomalaista laatua ei enää ole olemassa. On ihan sama ostatko Henkasta ja Maukasta kiinassa valmistetun takin vai suomalaisen Luhdan takin, koska nekin on KAIKKI valmistettu tänäpäivänä kiinassa.


      • Kaiken takana
        ei hyvä kirjoitti:

        Tässä maassa ei pysty enää asumaan kuin rikkaat ja kovaa vauhtia ollaan menossa etelän korpputioon. Espanjassa ja Kreikassa nuoret muuttavat kasoittaan pois, kun heille ei anneta enää omaa koulutustaan vastaavaa työtä, jos nyt mitään muutakaan työtä. Samaan aikaa, veneittäin tulee pakolaisia maahan ja halpatyövoimaa tuodaan idästä ja firmat vie tehtaansa kiinaan ja intiaan. Eli vain Rikkaat ja isojen bisnesten pyörittäjät jatkaa rikastumistaan ja pystyy elämään euroopan elin tasoilla. Kohta täälläkin on kultainen palatsi slummi majan naapurina....niin kuin esim. Intiassa elämän kauhean suuri kontrasti on joka paikassa nähtävissä. En ole perussuomalainen vaan kansainvälinen, mutta näen kyllä mitä ahneus täällä länsimaissa aiheuttaa ja mihin suuntaan meidän hyvinvointi, tasa-arvo yhteiskunta on kovaa vauhtia kiitämässä. Rikkaat rikastuu, köyhät köyhtyy ja välimaastoa ei enää kohta ole olemassakaan. Suomalaista laatua ei enää ole olemassa. On ihan sama ostatko Henkasta ja Maukasta kiinassa valmistetun takin vai suomalaisen Luhdan takin, koska nekin on KAIKKI valmistettu tänäpäivänä kiinassa.

        Ei Hyvä! Ei meillä tosiaan mennä hyvään suuntaan.
        Ja kaiken tämän takana on suomalainen nainen!
        Olemme antaneet kodeissamme ja virastoissamme vallan naisillemme ja tulokset ovat nähtävissä kaikkialla länsimaailmassa. Yhteiskunnasta on tullut itsekkäitten tuhlailevien ämmien ja heitä nuoleskelevien munattomien miesten yhteiskunta, missä kaikki tehdään niinkuin naiset määräävät.
        Pääministerinä on Jyrki Katainen, mutta todellinen pääministeri on Jutta Urpilainen naisministereitten tuella.
        Presidentiksi valitsimme sauli Niinistön, mutta todellinen presidentti on Jenni Haukio naistaustansa tukemana.
        Jos Suomi jatkaa näin, on edessämme sisällissota ennenkuin edellisestä sisällissodasta kuluu sata vuotta.
        Siitä voidaan pelastua vain, jos suomalainen mies saa tasa-arvoisen aseman naisen ja mustan mamun rinnalla. Nyt niin ei ole!


    • talvisota-henkeä

      Kaikki työttömät ko. töihin ja vartiotornit reunoille vahtimaan työntekijöitä, ensimäisestä rikkeestä varoituslaukaus ja toisesta vois jo osoittaa lähelle...

    • Jukkis1500000

      Taas näitä omatoimisia kansantaloustieteilijöitä. Olisittekohan työttömiä jos ajattelisitte järkevästi?

      Mikään ei ole niin typerää kuin maksaa yhteisistä rahoista toisten kotona makoilu.

      Hyvä demarit! Hienoa että jäätte vähitellen eläkkeelle. Kiva alkaa rankaisemaan teitä heikkenevillä eläkkeillä ääliömäisestä laiskistuttamispolitiikasta.

    • Neiti 21v.

      Minäkin menisin mielelläni poimimaan mansikoita, mutta en valitettavasti ole kuin nuori nainen ja perusduunari, jonka tulot keikkatöistä ovat n. 400 e/kk eli vähemmän kuin työttömyyskorvaus ja sosiaaliturva. Päälle sain vielä äskettäin 221 e/kk opintotukea, mutta kesän alku on aina vaikein.

      Saisi ihan kivasti voita leivän päälle pienestäkin ekstratyöstä, mutta en ole thaimaalainen. :(

      Näin opiskelijoita ja nuoria kyykytetään, kun työkokemus "ei riitä vielä" kokopäiväduuniin edes kaupan kassalle. Vaikka olenkin kouluttautunut jo kahteen eri asiakaspalveluammattiin.

      En ole pilalle hemmoteltu kaupunkilainen vaan kotoisin "maalta" ja tehnyt metsähommia jo ala-asteelta muun perheen seurana puutarhanhoidosta puhumattakaan. En vain kelpaa minnekään.

      • .................

        Perheesi pitäisi tehdä sinulle todistukset noista metsä- ja puutarhatöistä, Vain todistukset tehdystä työstä kelpaavat nyky-yhteiskunnassa.

        Itse olin liian väsynyt ja masentunut kesätöihin aikoinaan teininä, Myöhemmin ei päässyt mihinkään, kun ei ollut työkokemusta. 20-vuotiaalla pitäisi olla kymmenen vuoden työura jo.


      • Ennen olikin
        ................. kirjoitti:

        Perheesi pitäisi tehdä sinulle todistukset noista metsä- ja puutarhatöistä, Vain todistukset tehdystä työstä kelpaavat nyky-yhteiskunnassa.

        Itse olin liian väsynyt ja masentunut kesätöihin aikoinaan teininä, Myöhemmin ei päässyt mihinkään, kun ei ollut työkokemusta. 20-vuotiaalla pitäisi olla kymmenen vuoden työura jo.

        Ennen 20-vuotiailla olikin jo 10- vuotinen työura, mutta ihanat demariakkamme ovat ajaneet asiat siihen malliin, ettei nykyisin lapset saa tulla edes katselemaan, mitä työ on, kun ennevanhaan lapset aloittivat työnteon viimaistään 10-vuotiaina. Ruokaa ei tippunut ainakaan meillä yrittäjäperheessä, ellei ollut osallistunut leivän hankintaan tai vähintään auttanut kotitöissä. Nykyiset tyttäret eivät osaa edes kahvia keittää vaikka heille on kahvinkeittimet kankittu. Perunoitten keittokin on ylivoimaista, kun niitä valmiita ranskiksia saa kaupan pakastearkusta.
        Minä aloitin työurani porkkanapellolla rikkaruohoja kitkien ja harvennusta tekien. Palkka oli 1penni/ penkin juoksumetri ja työmatka 10-15 km/suunta ajettiin äidin isolla polkupyörällä. Eväinä pari voileipää ja pullollinen maitoa. Tätä tehtiin joka kesä ja talvisin autettiin lumitöissä ja polttopuitten kantamisessa. JOs ei työ maittanut, ei myöskään ruoka maittanut, sillä lautanen pysyi tyhjänä.
        Näin pitäisi olla nykyisinkin. Jos ei työ maista, ei saa mitään etujakaan.

        Kun muutin Viroon, ei täällä saanut kukaan työttömyyskorvausta ennekuin oli täytetty ryövelvollisuus eli siivottu ja haravoitu puistoja ja talvella harjattu/ lapioitu lunta työvoimaviranomaisten ohjeitten mukaan. Työttömyyskorvaus oli 34€/kk.
        Vain tyhmässä Suomessa maksetaan makaamisesta ja sekin epätasa-arvoisesti!


    • N0minä

      Ei jumalauta mitä pellejä täällä. Eli lähdetään samalle linjalle kun muualla missä elintaso on aivan perseestä, kohta aletaan kilpaileen kuka nuolee halvimmalla mun kengät?
      Jos työttömiä työllistetään "joukkoina" niin valtion pitää silloin olla se käsi joka valvoo että työllistymisestä hyötyy ne työttömät ja saavat elämänsä kuntoon eikä ne muut ketkä työllistämisen ympärillä pyörii. Koko ajan menee huonompaan suuntaan, työttömiä tulee lisää ja jollain vuokrafirmoilla koitetaan kaunistaa lukuja: "soitetaan sitten jos tarvitaan töihin, kerran pari viikossa". Jos tuo ei ole alistamiskohtelua niin mikä on? Siitähän työhaastattelustakin on tehty jo oma ala, sen tekijät sitten vähentävät työllisyyttä ja eivät tee mitään ns. yhteisen hyvän eteen, mutta ovathan he töissä. "kaikki työ on arvokasta" ei ihan päde paikkaansa jos sillä ei ole mitään virkaa, tuosta vuokratyö/haastattelufirma -alasta on yhtä paljon hyötyä kun jos jonkun työ olisi hengittää hieman hitaammin ettei kuluta happea niin paljon.

      Olen samaa mieltä että jos työttömäksi jää (siihen voi olla monia tekijöitä jotka eivät ole niin mustavalkoisia, joita ei ymmärrä henkilö jonka elämä on mennyt aapisen oppien mukaan ja täysin matemaattisesti) niin valtion pitäisi tarjota paikkaa johon mennä vaikka tekemään kumisaappaita ja tehdä itselleen muutama satainen kuukaudessa lisää tuloja ja omalla kädellä. Mitään tällaista ei kuitenkaan ole.
      Ystävälläni ei ole koulutusta, hänellä on sairaus joka estää häntä kiinnostavat työt koneiden parissa, hänellä ei ole ajokorttia ja hän on työtön. Töissä hän on ollut koko ajan viimeistä n. vuotta ennen. Töihin kun hän hakee (jotka vähenevät helvetisti hänen rajoitustensa takia) niin kysytään miksi hän on ollut työttömänä tms. paskaa, johon esim viime kerralla hän vastasi että koko ajan oon hakenu töitä, mutta ilmeisesti sitä ei enää kannata tehdä, lottoarvonta meni. Nyt hän on hakenut kouluihin ja se tuntuu olevan helvetin vaikeaa kun melkein joka koulutukseen pitää olla työpaikka aikuisopiskelijana että pääsee, mutta nyt hän sanoi että on mahdollisuus ehkä päästä, toivottavasti pääsee. SE ETTÄ ON TYÖTÖN EI TARKOITA ETTÄ EI OLE YRITTÄNYT! Ja se että minä olen häntä koittanut auttaa henkisesti ja skarpata koska tuollainen paska niskaan useita kuukausia tai jopa vuoden vie kyllä USKON(mistä nykyihmiset ei tiedä mitä se on vaan mitään ei ole olemassa mitä ei näe tai mitä ei saa ladattua puhelimeen). Minä ainakin olisin jo helvetin matalalla ja en yhtään ihmettele jos suomalaisen tuttu kaveri alkoholi tulee siinä monelle tutuksi.
      TE-keskus on aivan paska paikka, se on käytännössä leimaus-laitos, jossa virkailijoilla ei ole muuta virkaa. Minusta työttömistä pitäisi eka erotella ne ketkä yrittää ja ketkä haluaa töihin ja ne keille riittää/ ketkä ovat jo vajonneet niin alas että eivät työt enää jaksa kiinnostaa ja sen jälkeen tarjota heille jotain. Kaikki vaan myydään ulkomaalaisille tai maksimaalisella voitolla koitetaan saada tuottoa. Miksi valtio ei voisi perustaa muutamia firmoja joiden maksimaalinen voitto olisi työttömyyden vähentäminen ja työmarkkinoille mahdollisuuksia.
      Ihminen ei ole kone, vaan henkinen kunto muuttuu joka kokemuksesta.

      Puhutaan että on työttömyyspulaa yms-paskaa. En usko. Isot firmat lähtevät koko ajan ulkomaille ja teettävät työnsä siellä halvemmalla. Joka 10 on työtön ja kun siihen laskee nämä ketkä tekevät töitä ilman mitään suojaa ja "sillon tällöin soittelemalla" niin uskon että todellinen luku on aika helvetin suuri kun kaunistukset ottaa pois.

      Lisätään vielä aloittajalle että ei ketään voi pakottaa töihin. Et varmaan haluaisi että eräs ministeri tekisi alkoholin kieltolain mitä haluaa, koska siitä ei mitään hyötyä olisi. Sanotaan että pakottaa ei saa, mahdollisuuksia pitää antaa että jotain voi sanoa että "ei taida hommat kiinnostaa". Näitä mahdollisuuksia ei ole. Suomessa on TE-toimisto joka työllistää vähä-älysiä mammoja, joiden työnkuvaan kuuluu paperin leimaaminen ja muutaman paperin tulostus(minkä olit edellisviikolla nähnyt itse). Arvokasta työtä työttömyyden vähentämiseksi?

      • Pöö!!!

        "Koko ajan menee huonompaan suuntaan, työttömiä tulee lisää ja jollain vuokrafirmoilla koitetaan kaunistaa lukuja."

        Vuokrafirmoilla ei tee kuin hyväkkäät bisnestä työttömien persnahoilla.

        Nahkurin orsille vaan kaikki vuokrafirmat omistajineen ja välleen!


    • l30n

      Niimpä...tämä on se ongelma. Porkkanaa ei tarjota työttömälle tai mitään mahdollisuutta vaan yritettään porkkanalla metsästää yrityksiä tarjoamaan töitä, mutta eihän he mitään tarjoa josei ole pakko. Tämä opiskelijoiden alentaminen on hirveetä paskaa. Juuri tuo että maksetaan TYÖSTÄ 400e kuussa käteen niin onko hän silloin työtön? EI OLE, HÄN ON PAPERILLA TÖISSÄ! ei tuolla rahalla tule suomessa toimeen kun ei riitä pk-seudulla edes vuokraan.
      Haluaisin tietää todellisen summan "Kuinka moni suomalainen on kunnon työsuhteessa" ja kuinka paljon niitä muita on.
      Ei enää riitä että pääsee töihin että haluaa ja on mahdollisesti koulutuskin vaan pitää tapella työpaikasta(eikö kuullosta helvetin tyhmältä) ja voittaja saa paikan. "Mitä te muut maleksijat(200henkilöä), olisitte sanonut haastattelussa niinkun minä ni olisitte silloin töissä tässä minun paikallani"..

    • Kylmät kädet

      Jos saat pienikalloiset tekemään ansiotyötä, niin nostan hattua ja kumarran kauniisti.

    • aaraS

      Joskus muinoin nuoret suomalaiset (14-18 vuotiaat ) poimivat marjoja kesäisin. Nykyisin ei työ enää maistu, mieluummin mennään mamman ja papan kustantamalle lomalle/kielikurssille, tai maleksitaan kotona.

    • Teuv0

      Niinhän se menee! Tämä on tätä kehitystä (muka???). Mutta sanotaan että suomessa on niin hyvät olot että ei "tarvitse" ja tietokoneilla ollaan koko ajan. Ei nuoria siitä voi syyttää. Tuskin itsekään nykyaikana olisit marjoja keräämässä. Jos yhteiskunta ei tee mitään asian eteen ja anna mahdollisuuksia niin aivan turha uskoa että kun annetaan yrityksille koko ajan vastuuta lisää että heidän mielessään on mikään yhteisvastuu vaan vastuu voitosta sijoittajille. Yksikin mukava työpaikka mihin hain joskus niin siihen oli 400 hakijaa vaikka haku ei ollut kuin kaksi päivää näkymässä. Saako "hakeva töitä" vai saako vaan 1/400 niinkuin tuossa? Monia satoja hakemuksia on joka työpaikkaan ja koko ajan tulee lisää työttömiä ja pulleamahaiset mukavassa työssä olevat alistavat täällä että miksi et halua töihin vitun makoilija....Niihän se menee, tuskin tietää mitä on asua afrikassa tai lapioida 8-vuotiaana kaatopaikkaa syödäkseen (ja 2kiloa jos löytää muovia(ei ihan niin yleistä kun täällä) pääsee päiväksi kouluun) josei siitä ole kokemusta.
      Yhteiskunta on hyvä jos minulla menee hyvin - näinhän se menee teidän mielessä.

    • h4ns3

      Kaikki ottaa vaan omansa, mitään tukea tai yhteisöllisyyttä ei ole niin kyllähän sitä alkaa tämä seuraava sukupolvi olemaan aika uusavuttomia, mutta eihän siinä mitään kai sieltä kohta sota/räjähdyksent täälläkin alkaa kuulumaan kun tarpeeks pitkälle asiaa viedään ja ihmisiä aletaan alistaan niinkuin muuallakin..Ajatellaanko sitten että sehän on hyvä niin saadaan palkattua poliiseja ja vähän laskettua työttömyyttä?
      EU - jos toisissa maissa on huonommat olot ja toisissa paremmat ja yritettään saada kaikille luja turva niin sehän tarkoittaa sitä että paremmat maat joutuvat alentamaan hyvinvointiaan, tän voi todeta jo ala-aste matematiikalla.

    • jkfkkhhhjkkkhhhjkk

      Ei ole helppoa rahaa tuo kyllä. Omaan käyttöön kerään marjat ja sienet, mutta ei tulisi mieleenkään noilla markkinahinnoilla alkaa jobbareille lahjoittamaan.

    • kokeilepa itse

      Marjojenpoiminta vaatii melko hyvää fysiikkaa, jaksamista, siinä ei selkä-, hartia- tai polvivaivaiset kyykistele. Mitä jos vaan itse kokeilisit sitä mansikkatilalla, siellä ei ole kuin yhteismajoitus ja melko yksinäistä voi olla jos porukkaan ei oteta. Siitä ei paljoa makseta. Kokeeko marjanpoimija arvostusta ja motivaatiota?

    • fj*Öö*

      Turvapaikkaa hakevilla ei ole oikeutta työntekoon eli työlupaa. Käsittääkseni oleskelulupakaan ei ole tae työluvalle. Nämä eu:n kansalaiset kuten kerjäläiset voisivat tehdä työtä kun on vapaa työvoiman ja tavaran liikkuvuus EU:n aluella. Marjojen poimijoilla taitaa olla niin kehnot työehdot ettei se siksi kiinnosta koululaisia/opiskelijoita.

      • TOSIrealisti Kokkola

        Tietysti töihin vaikka "pakkotoimin", kuten on pakko ruotsin kielen opiskeluun.
        Työttömät, ml vastaavat maahanmuuttajat marjoja poimimaan, muuten loppuvat päivärahat, eli Kela-ja Sossutuet. Pelkästään risusavottaa riittäisi ympäri vuoden. Valtio säästäisi miljoonia euroja vuosittain, jos tienpientareet olisivat raivatut. Tässä vain pari esimerkkiä. Perussuomalaisena laittaisin asiat järjestykseen, jos olisi vähän enemmän valtaa...


      • ssssssssssasasssssss
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Tietysti töihin vaikka "pakkotoimin", kuten on pakko ruotsin kielen opiskeluun.
        Työttömät, ml vastaavat maahanmuuttajat marjoja poimimaan, muuten loppuvat päivärahat, eli Kela-ja Sossutuet. Pelkästään risusavottaa riittäisi ympäri vuoden. Valtio säästäisi miljoonia euroja vuosittain, jos tienpientareet olisivat raivatut. Tässä vain pari esimerkkiä. Perussuomalaisena laittaisin asiat järjestykseen, jos olisi vähän enemmän valtaa...

        Olisi kyllä asiaa pistää porukka töihin, vaikka sitten väkisin. Jotenkin alkanut tympimään nää "Ikinä en oo ollu töissä enkä mene!!!"-mökeltäjät.
        Mutta se asian toinen puoli on just tuo palkkaus. Millään 8 euron tuntiliksalla ei kyl elä nykyään varmaankaan. Itse tein joskus 2005-2007 sillä palkalla duunia ja pirun tiukkaa oli jo silloin, ja nyt kun vielä kaikki on kallistunut niin pirusti niistä ajoista(ruoka, asuminen ym.) Puhumattakaan sit tästä minimipalkasta, mikä nyt taitaa olla tällä hetkellä 6,50e/tunti..
        Et ne palkatkin sitten sen mukaisiksi, et on mieltä tehdä duunia. Minimipalkka vaikka 9e/tunti, ja jos on alan kokemusta/koulutusta niin palkka sit sen mukaiseksi pätkätöissäkin.


    • hauskaa olla pitää

      Eihän kukaan " pakolainen tai muu sosiaalipummi " tule tänne etsimään tyotä . Suomeen ei tulla moisen kurjuuden vuoksi . Rahaa virtaa kevein perustein johon marjanpoimintaa ei voi verrata . Joten

    • dhfjty

      Jep "marjanpoimijoista huutava pula" kokeilkaa mol.fi hakusanalla marja ja selatkaa viestejä, ei löydy kovin monta ilmoitusta, joissa kyse on oikeasti marjanpominnasta.

    • Veikkonen3

      Sänkyyn pitkälleen maksaminen täytyy lopettaa. Olipa kyseesssä suomalainen tai pakolainen tai kuka tahansa. Sama laki kaikille.
      Ei ole pakko tehdä työtä - mutta rahaa saa vain työtä tekemällä. Jokaiselle 1000 euroa /kk ja työssäkäyntivelvoite. 40 h viikossa. Lomat kuten muillakin.

      Jos ei keksi parempaa toimeentuloa koulutuksen tai muun viitseliäisyyden myötä - niin tyytyköön tuohon tonniin.

      Ai kuka maksaa ? No yhteiskunta/valtio kun se maksaa nytkin jokatapauksessa nuo toimeentulotuet ja työttömyyskorvaukset. Rahaa ei kulu sen enempää - mutta töitä täytyy tehdä ja kansantalous nousee !

    • Pummilandia

      Suomi on loispummien hoitokoti. Työtä tekeviä rangaistaan ja lusmut palkitaan oikein rahalla.

    • qrd

      Ei kyykytä enää työkkäri tai KELA, jäin kesäkuun alusta työkyvyttömyyseläkkeelle 48-vuotiaana.
      Että näinkin voi toimia.

      • Työkykyinen eläkeläi

        Minä jäin 55vuotiaana eläkkeelle ja vaimo myös. Ei huvittanut enää paiskia töitä, kun toiset ihmiset saivat toimeentulonsa samalla lailla makailemalla. Tosin meidän eläkkeellä 2500/2300€/kk ei pysty pitämään yllä sellaista elintasoa, kuin erityisryhmät suomessa. Asuminen on kallista, paitsi jos sossu maksaa viulut. On lottovoitto syntyä suomeen, mutta ei tavalliseksi enemmistö kansalaiseksi.


    • Työ ei kelpaa

      Tuet poikki kaikilta pummeilta, niin alkaa työ kelpaamaan.

      • Iskukone 33

        Tuleppa koittamaan pakottaa luokka hitsaajaa marjoja poimiin niin väännän susta paskat ulos! paperit löytyy!


      • Iskukone 33 kirjoitti:

        Tuleppa koittamaan pakottaa luokka hitsaajaa marjoja poimiin niin väännän susta paskat ulos! paperit löytyy!

        tätä asennevammaa löytyy.


      • pajavasarasta
        ravenlored kirjoitti:

        tätä asennevammaa löytyy.

        Mitä v ittua sinä oikein selität?


      • etkö tiedä?
        ravenlored kirjoitti:

        tätä asennevammaa löytyy.

        oletko sattunut kuulemaan sellaisesta laista, että tarjotusta työstä voi kieltäytyä ilman karenssia, jos se ei vastaa koulutusta?


      • ei kelpaa ei

        "Tuet poikki kaikilta pummeilta, niin alkaa työ kelpaamaan."

        Miulta pistettii tuet poikki, ku ei sydänsairaana täyttäny velvoitetta ja menny tekeen raksaduunia 6€ tuntipalkalla. Mansikoita poimisin kyl mielellään, mut raksalla ei pumppu kestä päivääkään. Olen "lorvija", mut en omasta halustani.

        Jos mies ei pysty rappusia ylös nouseen, nii miks pistetään raksalle?


      • pajavasarasta kirjoitti:

        Mitä v ittua sinä oikein selität?

        niin, että työtä on tarjolla mutta se ei kelpaa kun on joku pätevyys "parempaan" hommaan. Sitävain että jos paskahommat ei kiinnosta niin paskaa saakin jäädä käteen..


      • fyrkka inspaa
        ravenlored kirjoitti:

        niin, että työtä on tarjolla mutta se ei kelpaa kun on joku pätevyys "parempaan" hommaan. Sitävain että jos paskahommat ei kiinnosta niin paskaa saakin jäädä käteen..

        Ihan mikä tahansa homma kiinnostaa mistä saa oikean palkan, eikä mitään "karkkirahoja"


    • pippuria1

      Menisin mielelläni kesäksi keräämään marjoja mutta huomasin ettei kesätyöt kannata, kelan kirjat menee sekaisin. Joudun edelleen maksamaan kelalle asumistukea takaisin kun olin viime kesän töissä muutaman kuukauden eikä paskaakaan jäänyt sääästöön. eli joutuisin enemmän ongelmiin jos menisin lyhyeksi ajaksi töihin. Minulla on hyvät paperit ammattikoulusta, 2 tutkintoa käytynä mutta pyyhin niillä persettä kun en saa oman alani töitä. Mielen terveyteni takia olen nyt työharjottelussa muutaman tunnin päivässä, näytän että haluan tehdä töitä enkä makaa toimeettomana, toivon että joku päivä se oikea työnantaja löytyy joka on valmis palkkaamaan minut, että valo loistaisi risu kasaan. Mutta sen olen oppinut että alle 10e työ ei kannata kun pääkaupunkiseudulla on eläminen niin kallista, eikä pätkätyöhön suomessa kannusteta nuoria, pelottaa tulevaisuus olen kohta 30vuotias ja minulla on alle vuosi työkokemusta, en kelpaa mihinkään. Pitäsi varmaan alkaa ryyppään päivät niinkuin moni läheiseni tekee ne saavat oman avustajan ja yhteiskunta maksaa niiden elämän, lopettas yrittämisen kokonaan. Naurettavaa syyttää maahanmuuttajia suomen ongelmista! vika on suomen hallinnossa kun yrittäjyyteen ja töihin ei kannusteta! Työttömät maahanmuuttajat sentään siiittävät lisää lapsia, suomessa on älytön määrä alkoholisteja ja narkomaaneja joiden päihteiden käytön suomen kansa maksaa.

      • sdgfgfghfgj

        Terävä ja osuva kirjoitus!


    • Kun ei ole työhaluja niin niitä ei vain ole. tekevät kädet ovat aina löytäneet työtä. Parempi lopputulos teettä työt thaimaalaisilla ku suomalaasilla juopoilla.

      • ijdfvojdfvjodfj

        Koitapa teettää työt vaikka mustalaisilla, siinä sinulle haastetta.


    • salmiakki1

      olen tehnyt raskasta työtä ja olen nuori mutten kelpaa yrityksiin! meille kaikille nuorille ei löydy töitä! tai no löytyy mutta niiin huonolla palkalla mikä ei meinaa elämiseen riittää, koiran asemassa! kukaan ei alle 10e h palkalla lähe töihin paitsi kyyykytettävät! Suomessa pitää enemmän kannustaa töihin me ollaan yhteiskunnan sätkynukkeja, yrittänytttä rangaistaan, osa aika ja pätkätistä rangaistaan. Alkoholisti pummit palkitaan. Maahanmuuttajia ja pakolaisia on turha syyyttää kun suomen systeemi on kusi!

    • Tosi on

      Jos tarjottu työ ei kelpaa, on syytä poistua maasta. Vapaa matkustajia ei tarvita pienessä Suomessa.

      • näin onmarjat

        samaa mieltä


    • Meitä on moneen....

      Minä olen työtön ja voisinkin mennä marjanpoimintaan. Siinä on vain yksi mutta - selkä!
      Sen kestävyys on noin 3 litraa mustikoita ja sitten on lopetettava!

    • fdgfhfdjd

      Olen työtön, mutta koska minulla on mansikkamaa, viinimarjoja, vattuja, ja vieressä mustikkametsät, poimintaa riittää. Talon korjaamisen ohessa. En saa palkkaa, mutta saan ilmaiset marjat pakastimeen koko talveksi. Kärpäsiä ja itikoita ja paarmoja vastaan on verkkonuttu mainio (joskin hiukan hiostava) keksintö. Ilman sitähän se olisikin kidutusta.

      Toivon todellakin, että meidän kansallisomaisuuttamme ei enää jaeltaisi vierasmaalaisille. Ajatelkaa, thaikkuarmeijat tulevat verottomaan työhön tänne. Jos he eksyvät meidän tontillemme, saavat kyllä kuulla kunniansa ja kipakan lähdön.

      Niin, en ottaisi orjatyöläisiä meille hommiin, vaikka niitä tänne salokylille tarjoutuisikin (ei tarjoudu). Ei kukaan ilman palkkaa toisille työskentele, jurmottaa ja hidastelee vain. Niin itsekin tekisin. Itselleen, omaksi hyväkseen työskentelyn ilmaiseksi taitaa jokainen yrittäjä tai työtön.

    • En jaksanut koko ketjua lukea...ja sen kummemmin ottamatta kantaa noihion tukiin sun muihin niin epäilen että näistä nykypäivän lorvailijoista harva kestäisi mansikkapellolla päivääkään!
      Olen ollut tytärteni kanssa poimimassa mansikoita....työ oli raskasta ja palkka maksettiin poimittujen kilojen perusteella....ihan hyviin ansioihin siinä pääsi kun vaan teki työtä!
      Ja ymmärrän että mansikan viljelijät eivät ota lorvijoita mielellään töihin koska ne marjat on sieltä saatava poimittua jos meinaa saada tuloa...ei sillä mansikkaviljelyllä pääse rikastumaan!

      • Just Think About It

        itsepoiminta on parasta , mitä kukaan voi tehdä mansikkatiloille ja itselleen.
        pari kertaa on mukava käydä poimimassa pakastin täyteen marjoja....ja sen verran jaksaa kuka tahansa poimia. On loogista, että ihmiset menee itse poimimaan marjansa ja maksaa vain marjojen hinnan viljelijöille.
        Viikonloppuna mansikkamaat oli pilvin pimein täynne ihmisiä, poimimassa koteihinsa mansikoita................ilman itsepoimintaa, palkatuilla poimijoilla olisi 10 kertainen työ.


    • köyhäuyfkuf

      Minulla ei ainakaan ole varaa poimia marjoja. Marjanpominta on erittäin raskasta, huonosti palkattua työtä erittäin huonojen liikenneyhteyden päässä. Käytännössä pitää olla oma auto tai edes mopo, joihin minulla ei ole varaa. Lisäksi siihenkin pitää HAKEA ja jos vähänkin hakemus ei mielytä, kuten lian vähän työkokemusta tai joku muu vastaava, niin ei saa edes kieltävää vastausta.

    • ....................

      Kyllä mä mielummin menisin vaikka myymään ilmoitustilaa suurimmissa painettavissa medioissa ja bussipysäkeillä, se menee aina kaupaksi. =)

    • asiaaaaaa

      Vaikka aloittaja ei tiedä asioiden todellisuudesta mitään, niin tämä on mielestäni hyvä aloitus, ihan vain sen vuoksi, että ihmiset on valottanut asioiden todellista puolta hyvin ja tuoneet monia seikkoja esille, mitä julkisesti ei huudella rekrytointi palstoilla ja lehdissä.
      Ei ole niin, ettei suomalaisille kelpaisi työ, vaan suomalaisia ei kelpuuteta, koska on halvempaakin työvoimaa saatavana. .. marjojen poiminta, nokia jne. ovat vain muutamia esimerkkejä monien muiden joukossa.
      Myös se seikka, ettei marjatilat halua myydä marjojaan alle tuotanto hinnan (jos tarjontaa on enemmän kuin kysyntää) ja silloin he antavat vaikka mieluummin osan marjoista mädäntyä pelloille, kuin antaat tai myyvät puoli ilmaiseksi pois.

      paljon muitakin hyviä näkökulmia ja faktoja on vastauksissa, asiat eivät ole niin mustavalkoisia, mitä jotku vanhemmat ihmiset haluavat nähdä. "kaikki tämän päivän suomalaiset ovat laiskoja ja vaativia...toista se oli vielä 30 vuotta sitten".
      Niin varmaan olikin ja silloin suomi oli vielä täynnä pientiloja ja yksityiset viljeli maita, mansikoita ja kasvatti karjaa. Tänä päivänä suurin osa yksityisistä maanviljelijöistä on lopettanut, koska valtio ei enää tue ja erojen ja lupien kanssa pelaaminen on vienyt vararikkoon. Nyt syömme muutamien suurtilojen tuotoksia.....ja suurten yritysten työntekijät eivät koostu enää suomalaisista (paria pääjehua lukuunottamatta).
      Hyvä keskustelu kaikenkaikkiaan....

      • tekstin korjaus

        verojen ( "erojen" kirjoitusvirhe tekstissä)


    • sarkasmi-ironia

      suomessa on tuhansia puutteessa eläviä miehentekeleitä ja naisia. Miksi heitä ei pakoteta seksipalvelijoiksi? Halukkaat tilasivat palvelijan valtiolta ja maksaisivat valtiolle 400-500 euroa kuussa palvelusta.. valtio laittaisi rahasta 100-200 euroo palvelijan tilille ja vähentäs sen soskun tuesta.

    • Roihuja odotellessa

      Eivät he ole tulleet tänne työtä tekemään vaan elämään suomalaisten veronmaksajien piikkiin. Ei ne mitään hölmöjä ole SIINÄ mielessä. He ovat saapuneet Suomi nimiseen hölmölään.

    • T4rm0

      Niin no kysyisin vaan että kun ihmiskunta on keksinyt "koneita ja härveleitä" joilla helpottaa ja nopeuttaa erilaisia töitä ja saada tuottoa kasvamaan, niin onko sen hyödyn oikeus pelkästään rikkailla? Oletan että ei, no tämä meidän yhteiskuntamalli sen kuitenkin siihen ajaa. Työttömät hyötyvät sentään tukien muodossa mutta alistuvat paskaan jona yhteiskunnassa ovat (mm hakuttavana täällä), ne "fiksut" työntekijät sillä 1200-2000 palkalla siitä hyötyvät vähiten. Kone jossa on 10 valvojaa, jonka työn teki aikoinaan 1000 työntekijää mihin tämä erotus laitetaan työskentelemään? kilapileen yhdestä konetyöntekijöiden työnjohtopaikasta? Siinä jää silti 989 työtöntä kätensä päälle. Eihän asia nyt näin mustavalkoinen ole, mutta siitä hieman osviittaa yhden asian osalta miksi tänä tehokkuuden aikana työttömyys on noussut. Eihän kaikille työpaikkaa ole millään. Siihen lisäksi vielä että vuokrafirmat kyykyttävät lisää puolityöttömiä ja työnarvoa ajetaan koko ajan alas. Vaikea päästä töihin, syrjäytyy helposti ja edes kouluun ei pääse helposti, jolla voisi itsensä työllistää(aikuisena), monilla tulee ikä vastaan ja usko lähtee, toisilla tulee alkoholi lievittämään vitutusta. On tämä paska systeemi.
      Kuka jaksaa puolenvuoden tappelun jälkeen ajatella vielä positiivisesti ja taistella kun on todennut niin monta kertaa tämän paskan? Minä tarttuisin heti oljen korteen jos joku sanoisi että SAAN PALKKA työstä jota teen 40tuntia viikossa enkä samaa rahaa kun olla himassa (MENETKÖ ITSE??) tai edes opiskelupaikan täältä helsingistä joillekin 3 alasta joihin haluaisin valmistua. Mikä vittu siinä oppisopimuksessakin yrityksiä pelottaa(kukaan ei vastaa), eikö heillä ole mitään yhteiskunnallista vastuuta, vielä veroja alas heiltä?? Minkä vitun takia joku lähtisi poimimaan marjoja paskalla palkalla ja palaisi sitten kotiin istumaan ja menttäisi tukensa, siinäkö on se pitkän ajan suunnitelma jolla työttömyys korjataan? No eikö toi hieman vuokratyöltä kuullosta joka juuri sitä lukujen korjausta on.

    • ihme höpötystä

      No kelpaahan tuo, poimin mieluusti kesäisin marjoja ja sieniä myytäväksi jos olen työttömänä.

    • Työn arvostus

      Ne on urakkatöitä. Kuka niitä tuntipalkalla ostaiskaan.
      Aatella että vaikka työtön insinööri tai poliitikko marjoja poimimassa.
      Likais kätensä paskaduunissa ja menettäis ihmisarvonsa.
      Haluaisin nähdä.

    • minätääl

      Ihminen on itsekäs eläin ja vielä kaikenlisäks ahne. Tämän kertoo se että kaikki perustaa "faktat" asioista omiin kokemuksiinsa ja yleistävät sitä.
      Onko se sitten parempi että elämme pienissä ryhmissä tapellen ja kilpaillen keskenämme vai tapellen ja kilpaillen pienissä ryhmissä (niinkun mustalaiset). Tulos on joka tapauksessa perseestä jos valtio ei tee yhtään mitään asioiden muuttamikseksi.

      Kansaneläkelaitos - ansaitse paikkasi kansalaisena

      Toi toimis muuten, mutta kun niitä mahdollisuuksia ei anneta ja kaikki pieni yrittäminen kaatuu byrokratiaan

      LÄHTISIN HETI HUOMENNA 07:00 töihin JOS KERROTTE KUKA MAKsAA PALKAN JA MIHIN LÄHDEN! MINULLA ON myyntitöistä ja logistiikka-alalta kokemusta useita vuosia kokemusta. Myös raksahommia olen harjottelijana tehny ja muuta hanttihommaa, MUTTA TÖITÄ EI LÖYDY! Ajokorttia ei ole terveydellisistä syistä tullut hankittua(tosin nyt voisi olla mahdollista mutta ei ole varaa)...ETTÄ SELLASTA!
      Vittu ku tollasen saatanan apinan näkis tos tiellä kuka tulee sanoo et lusmutaan nii löisin paskaks toho katukiveen samantien! Vittu käyn salilla ja urheilen ja suhteellisen fiksuna kaverina pidetään ja tätä paskaa oon jaksanu jo helvetin kauan ja vieläkin yritän niin kyl mottaan takas jos tullaan läpsimään!
      Kaverin(insinööri) kans lyötiin vetoa että moneen haastatteluun hän pääsee ilman insinööri-hattua 2viikon aikana kun minulle uhosi että kyllä pääsee helposti niin yhteen hän meinasi päästä haastatteluun, mutta ajokorttitaso ei riittänyt, muutamista tuli vastaus että "valitettavasti ei käyny flaksi tällä kertaa"..60-70 paikkaan haki..

      Pyysi anteeks ja tarjos koko illan :D

    • rwerwerw

      Jos on omavarainen maanviljelä, niin pitäisikö siltä ottaa luomusiemenet pois ja pakottaa käyttämään gmo paskasiemeniä? Tai pitääkö se kaapata pakkotöihin omalta tilaltaan mettään poimimaan marjoja tai pakkotyöleirille?

      • Työnainen

        Kun hoidat maan, maa ruokkii sinut. Ei tarvitse rahanpaskaa eväisiin paljon laittaa. Parillakympillä kuussa pärjää. Ei kerkee pakkoleireille, kun on sapuska hoidettava talven varalle kellariin.


    • kaveri

      Joo, työttömät ja pakolaiset marjoja poimimaan kyllä niiden pitäis edes sitä jaksaa tehdä eikä olla jouten ilmaista rahaa saaden ja kotona maaten. Itse olin jo nuorena herne ja mansikka maalla sekä perunannostotöissä oli kivaa kun sai rahaa kun kotona oli siitä pulaa sai auttaa rahallisesti. En pidä yhteiskunnan loiseläjistä työtä olisi kyllä jos vain viitsisi sitä tehdä. Joten joutilaat pakolaiset ja muut mansikoita poimimaan niin ei tarvitsisi hakea ulkomailta poimijoita tänne täällä olisi paljon tarvetta heille tähän aikaan kun mansikka maat ovat pullollaan marjoja ja herne maatkin kutsuvat. Joten hop, hop, töihin siitä laiskurit.

    • pari litraa riittää

      Tuoreet mansikat ovat hyviä, mutta pakastaa niitä ei kannata kotona, pilalle ja täysin mauttomiksi menevät ja nopeasti. Muutaman viikon pakastamisen jälkeen biojäte on niitten paikka.

      Mansikoiden mielettömän korkeasta hinnasta päätellen poimijoiden palkan täytyy olla vähintään 20 €/h.

    • AMG2

      Vihervasurit ja muut laiskat nyt marjan poimintaan.

    • marjamaalle vain

      Ihmetyttää, ettei miksi se työ kelpaa suomalaisillekaan. Taitaa olla niin, että löhöily ja toisten verorahoilla loisiminen kiinnostaa enemmän. Poimintatyö on tietysti raskasta, kuten työn vähän kuuluukin olla. Parhaimmillaan tienasin nuorena marjamaalla monta kymmentä euroa päivässä. Se tietysti vaatii ahkeruutta, joka palkitaan.

    • marjamaalle vain

      Ihmetyttää, ettei miksi se työ kelpaa suomalaisillekaan. Taitaa olla niin, että löhöily ja toisten verorahoilla loisiminen kiinnostaa enemmän. Poimintatyö on tietysti raskasta, kuten työn vähän kuuluukin olla. Parhaimmillaan tienasin nuorena marjamaalla jopa 40 euroa päivässä (10h). Se tietysti vaatii ahkeruutta, joka palkitaan.

    • Entinen poimija

      Majanpoiminta ei ole laiskudeiden hommaa ,olet sitten maahanmuuttaja tai hyvinkoulutettu suomalainen.Kyllä täällä on helppo keskustella aiheesta jos ei ole tehnyt tätäkän työtä milloinkaan.Se on raskasta selkää rasittavaa työtä ja sitäkin kun teet 8h tunnet kyllä poimineesi mansikoita mustikoista puhumattakaan.Kyllä ei ole ihme jos kukaan ei mene 4e tuntipalkalla tekemään tätäkän työtä.Arvostelijat menkääpä yrittämään paikkojahan tuntuu olevan tarjolla.Kertokaapa sitten mielipiteenne kun tiedätte mikä on totuus.

      • Syöminenkylläonnaa

        Minä olen vielä hidas, ja paikat väsyvät isokokoisella liikaa. Olispa hyvin, jos tienaisin 4 euroa tunnissa, epäilen. Kerään mieluummin pensaasta ja puusta, jos on sellainen tilanne, että täytyy.


    • on kerääjiä

      omia joutilaita vähintään 300 000 ja muita siirtojoutolaisia 150 000...ei kelpaa marjojen keräys kenellekään. miksi?
      valtavat määrät jää maahan ja pensaisiin marjaa,menkää keräämään vaikka ajan kuluksi jokainen omille paikkakunnilleen...vähän kerralla,paljon 1kk:ssa.

      on todella kummallista hakea kerääjät pitkin maailmaa. osoittaa pelkkää laiskuutta
      omalta väeltä.

    • Spiraalipyörre

      Mihis niitä mansikanpoimijoita kaivataan? Lähtisin mielelläni vaikka heti töihin.

    • Itse hain kesäkuun puolivälistä kesätöitä lukuisille mansikkatuloille. Sanottiin että ovat joko täynnä tai ei hyväksytä kuin tyttöjä! Minun puolestani saakoot mädäntyä marjat peltoihi kun ei aluksi työvoima kelvannut. Turhaan siitä ruveta Suomalaisia nuoria syyttämään että ei viitsi tai ei kiinnosta. Tarkemmin voi sanoa että ei oteta!

      • "marjapomuri"

        mitähän ne siellä niille viattomille tyttösille tekevät?


      • off topic...

        Minne mahdoit hakea? Tuo on sukupuolisyrjintää. Ehkä vika on jossain muualla? Eivät ne thaimaalaiset poimijat aina tyttöjä ole.
        Esititkö palkkatoiveen tms?
        Minulla on ollut satakunta kesätyöntekijää raksalla, mutta ei heistä oikein ole ollut apua. Lähes yhtä vähän on ollut tukityöllistetyistä, jopa ilmaisista. Suurin osa on ollut laiskoja tai auttamattoman neuvottavia.
        Ei yrityksellä ole aikaa alkaa amikseksi. Nyt en enää ota ketään vaikka maksettaisiin.

        Jokaisen kannattaa opetella jokin ammatti, niin on kumma jos ei töitä löydy. Juuri äsken soittelin läpi kaikki kaivinkonekuskit 50 km säteellä ja kukaan ei ehdi. Sama koskee timpureita, putkimiehiä jne. Lehdissä puhutaan vain lääkäri- ja hoitajapulasta.

        Jos ihmisellä ei ole pätevyyttä mihinkään ammattiin, niin kuka hänet työllistäisi?


    • kerää marjasi

      Eihän ihmisiä voi mihinkään työhön velvoittaa. On typerää vaatia, että pakolaisten, työttömien, nuorten ym. on otettava vastaan mitä tahansa työtä joku hullu ämmä tai ukko keksii niille esittää.

      Kaikesta työstä pitää maksaa sellainen palkka, että sillä pystyy itsensä elättämään.

      • Veronmaksaja-1

        Ei voi, mutta jos ei kykene elättämään itseään, niin maasta huusheIvettiin sellaiset loiset jotka joku hullu ämmä tai ukko on keksinyt maahan rahdata.
        Menköön vaikka Uuteen Seelantiin lampaita keritsemään pois täältä raiskaamasta ja ryöstämästä, mokomatkin siivellä eläjät.
        Samaan kuormaan saisi laittaa jokaisen hyysärinkin ja "kansalaispalkan" vaatijan. Heidän mielestään kun Suomi on maailman korruptoitunein maa jossa on Euroopan huonoin elintaso.
        Lähtisivät varmaan mielellään täältä kärsimästä?


      • hyvää yötä
        Veronmaksaja-1 kirjoitti:

        Ei voi, mutta jos ei kykene elättämään itseään, niin maasta huusheIvettiin sellaiset loiset jotka joku hullu ämmä tai ukko on keksinyt maahan rahdata.
        Menköön vaikka Uuteen Seelantiin lampaita keritsemään pois täältä raiskaamasta ja ryöstämästä, mokomatkin siivellä eläjät.
        Samaan kuormaan saisi laittaa jokaisen hyysärinkin ja "kansalaispalkan" vaatijan. Heidän mielestään kun Suomi on maailman korruptoitunein maa jossa on Euroopan huonoin elintaso.
        Lähtisivät varmaan mielellään täältä kärsimästä?

        Suomi on täynnä oleskeluammatteja ja suomalaisia rikollisia. Ensin pitäisi poistaa tuottamattomat ammatit(noin puolet Suomessa tehtävästä työstä) ja suomalainen rikollisuus, mihin äärioikeistokin yhtenäisesti sulautuu ennen, kuin aletaan itkemään ulkomaalaisten ja työttömien niskaan.
        Työttömien osalta myös se, että ensin pitäisi hävittää päihdeongelmaiset ennen, kuin aletaan herjaamaan kunnollisia työttömiä.
        Sinun kaltaiset siivellä elämisestä itkijät yleensä tukevat kuitenkin turhan työn ja laillisen varastamisen kulttuuria ja yleensä ovat sellaisen koneistoa.

        Äärioikeistolaisena olen sitä mieltä, että ensimmäinen puhdistuskohde Suomessa olisi äärioikeisto, joka on rikollisuudesta saastunut ja jopa vaaleaihoisten lapsituristien kimppuun käyvää mt-hörhöosastoa.


    • mutu ystäväni

      jos pakolainen saa korotettua maahanmuutto tukea 2180e kuukaudessa ei sitä paljoa huvita lähteä mansikoita poimimaan tuota pienemmällä rahalla!

      • pistäävihaks

        siis oikea summa 2283€/kk ja tämä ei sisällä toimeentulotukea.


    • eimuualla

      Luuletko, että niitä mikään työ kiinnostaa, jokaiselle kun sossutantan työntää 2500-3000€ veronmaksajien rahaa puhtaana nokiseen kouraan per kuukausi, niin siinä ei paljon työnteko kiinnosta, rikoksia ja raiskauksia kyllä ehtivät tekemään.

    • Me Lottovoittajat

      MARJAMETSÄÄN KAIKKI LOTTOVOITTAJAT!

      Kaikkien meidän lottovoittotajien kannattaa heti lähteä pakoplaiseksi marjametsään ennenkuin ne mustikat mätänee.

      Ilma on tuoretta.
      Marja on puhdasta.

      Ja hyvä mieli ilman katkeruutta.

      Se on parasta Suvessa!

      • Toine1m

        vaikke ole vottanu lotos,niin kannatan metsään marjaan ja sieniin!kyl ne talvel maistuu.


    • Hyvä kysymys!

      mikäkönä sii on syy?työttömien ei kannata ikinä ottaa työt!MIKS NÄI?

    • marjanpoimija...

      Eivät pakolaiset osaa kulkea metsissä ja poimia. Thaimaalaiset ovat tottuneet poimimaan riisiä maasta. Siinä ERO.

      Mä tiedän poimiminen on raskasta puuhaa. Tykkään kerätä marjoja mm. hilloja, olen poiminut pari ämpäriä päivässä soilla.

      Kukaan viiitsii poimia muutama euron kiloa kohti. Suurin syylliset ovat marjayhtiöt jotka polkevat hintoja alas. Kyllä minä ostan kunnon hintaan marjoja.

      • Poimuri

      • ...
        Poimuri kirjoitti:

        Toista se on, kun suomalaiset lähtevät poimimaan. Siinä kaatuu aitaa. http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194825556162/artikkeli/pariskunta lahti hillaan tuloksena pahoinpitely rattijuoppous ja eksyminen.html

        Hienoa...


    • Ei verrattavissa.

      Lähden heti Marjametsään kun Suomessa Ruuan ja asumisen hinta on sama kuin Thaimaassa.

      Aasialaisen kannattaa tehdä 4e tuntipalkallakin töitä.

      Suomalaiselle vastaava palkka elinkustannuksiin verrattuna olisi varmaan 12e.

      • marjailija

        Matkat ja koijarin välistäveto tietäen thaimaalaisen kuuluisi saada 20€/t.
        Päivällä tuli juttua mustikanpoiminnasta ja päivätienestiksi voi kuulemma saada reilusti yli 200 puhtaana käteen. Siihen täytyy kyllä olla ahkera poimija, joten ei taida suomalaisista olla siihen?


    Ketjusta on poistettu 49 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe