Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheUrbanLegends
profiilit
TheUrbanLegends
TheUrbanLegends
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7496
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ne tahtovat uskonnot olla sellaisia. Ei ainostaan islam. Ei sinun varmaan antiteistille tarvitse tulla kertomaan, että jokin uskonto on mielestäsi haitallinen.
Uskonnonvapaus tarkoittaa paitsi sitä, että kukin saa uskoa omantuntonsa mukaisesti, myös sitä, että kenenkään ei ole pakko. Uskonnonvapaudesta luopumisesta seuraisi joko pakkoateismi tai joku tietty pakkoteismi, koska vapautta ei enää olisi. Siis esimerkiksi sharia-laki, jeesuslaki tai kuka nyt vallalle pääsisikään. Ei minusta mikään tavoittelemisen arvoinen asia.
24.01.2016 17:54
Perustuslakimme mukaan sitä taas ei tule kieltää. Itse olen antiteisti, enkä todellakaan suhtaudu siis suopeasti uskontoihin, mutta puolustan silti uskonnonvapautta. Se on tärkeä asia.
24.01.2016 17:47
Kyllä uskontoa saa harjoittaa, mutta ei tietysti niiltä osin, kuin se käskee vaikkapa tappamaan noitia tai tottelemattomia teinejä - mitä nyt kenenkin uskonnossa näitä kummallisuuksia on.
24.01.2016 17:31
Minustako? Mistä ihmeestä sellaista sait päähäsi?
24.01.2016 17:08
Sinullahan on ihan ISIS-meininki, huomaan. Että kivitystuomioita väärin ajatteleville naisille, ihan varmuuden vuoksi?
24.01.2016 17:02
Vetoatko tosiaan samaan hengenvetoon perustuslakiin, kun vastustat perustuslain takaamaa uskonnonvapautta?
24.01.2016 17:01
Kun sinä kerrot mielipiteitäsi, ne ovat sinun, eivät minun.
Nimenomaan objektiivisesti katsoen moni saa ilmaisia palveluita. Alkuun me kaikki olemme saaneet ilmaisen peruskoulutuksen ja olleet nettosaajia. Sen jälkeen osa meistä kantaa taloudellisen vastuun veropotista, osa pysyy nettosaajina. Jos kyse on kiitollisuudesta, niin eikö sitä tulisi odottaa kaikilta, jotka jotain saavat? Nekin, jotka ovat päätyneet nettomaksajiksi, ovat päätyneet niiksi siksi, että yhteiskuntana olemme tarjonneet siihen mahdollisuuden.
Meillä on olemassa sananvapaus, jonka johdosta myös ne, jotka eivät ole nettomaksajia, saavat kertoa mielipiteensä. Vaikka se olisi sitä turhan kitisemistä ja valittamista.
http://www.akava.fi/akavalainen/ajassa/viikon_luku/keskituloiset_maksavat_yli_puolet_valtion_ansiotuloverosta
24.01.2016 16:49
Turvapaikanhakijat, joihin tämä viitannee, eivät hekään ole yhtenäinen joukko, joka kollektiivisesti ajattelee asioista samalla tavalla. Joka tapauksessa heidän joukossaan mitä ilmeisimmin on kiittämättömiä ihmisiä, jotka valittavatja vaativat, vaikka ns. ilmaiseksi kaiken saavat. Mistä tämä johtuu? Onko kyseessä vain turvapaikanhakijoiden piirre, vai onko se yleisempi ihmisellä?
Miten on vaikkapa suomalaisten laita? Onko ilmainen kouluruoka suurten kiitosten kohde, vai pahaa ja ala-arvoista? Kiitelläänkö terveyskeskusten lähes ilmaisia palveluita vai oliko laadussa ja niissä pienissä hinnoissakin jotain moittimista? Muistetaanko olla nöyriä ja kiitollisia ilmaisesta koulutuksesta, vai oliko opetus jollain tapaa vääränlaista ja koulupakkokin ikävä?
Niin, valittaminen ja epäkiitollisuus ei taida olla vain turvapaikanhakijoiden piirre. Moni turvapaikanhakija ja suomalainenkin osaa olla kiitollinen siitä, mitä kaikkea on saanut, mutta valittajia riittää - ei nöyryydestä ja kiitollisuudesta häivääkään, vaan vaaditaan lisää. Olisi varmaan meille kaikille ihan terveellistä muistaa ne hyvät asiat, mitä on suurin määrin saanut, ja ihan aidosti opetella oleman kiitollinen. Ei se ole itsestään selvää.
24.01.2016 08:23
Josko tästä raiskaajien henkeen ja vereen puolustamisesta saisi jonkin esimerkin?
24.01.2016 08:11
Kyllä he jotain sanoivat. Keppihevonen. Jonkin aikaa hämmästeltyään toimittajatkin tajusivat jo saaneensa vastauksen - kommentti oli pellejen mielestä keppihevonen ja jättivät sen omaan arvoonsa.
24.01.2016 08:11
Saduissa on usein hyviä opetuksia. Vaikka niissä opetetaan esimerkiksi, että on viisasta auttaa muita, ei se niistä saduista tosikertomuksia tee.
23.01.2016 20:41
Kyse on siis ennakonpidätysprosentista, ei lopullisesta verotuksesta. Perusteena ilmeisesti on se, että 20 prosenttia ei tavallisesti ole riittävä määrä, vaan sitten tulee ns. mätkyjä. Ainakin, mikäli verottajaan on luottaminen:
"Työttömyyskassat ja Kela eivät välttämättä tarvitse verokorttia työttömyyspäivärahalle, mutta silloin ne käyttävät kaavamaisia ennakonpidätysprosentteja. Kelan käyttämä 20 % on usein riittävä peruspäivärahalle. Ansiosidonnaisen päivärahan veroprosentiksi ei kuitenkaan yleensä riitä 20 %.
Jos et hanki muutosverokorttia,
Kela pidättää työmarkkinatuesta ja peruspäivärahasta 20 % veroa
työttömyyskassat käyttävät ansiosidonnaisen päivärahan ennakonpidätysprosenttina palkan prosenttia. Prosentti on kuitenkin vähintään 25 %."
https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Verokortti/Verokortti_etuuksille(32529)
23.01.2016 19:47
Ei se tosiaan muuksi muutu, kuten olemme jo moneen kertaan todenneet. Kun kerran olemme samaa mieltä siitä, että vallankäyttö ja hyväksikäyttö on väärin, niin tarvitseeko tuota enää toistella?
23.01.2016 19:42
Sen voi tehdä nykyisin verkossa.
https://www.vero.fi/verokortti
23.01.2016 19:38
Nimenomaan minun mielestäni. Mitenpä minä muiden mielipiteitä voisinkaan olla tietävinäni. Sinustako mielenterveyspotilas ja psykiatri ovat sitten samanlaisessa suhteessa toisiinsa kuin vastaanottokeskuksen toimistosihteeri ja turvapaikanhakija?
Työpaikka varmaankin valitaan ihan muilla perusteilla. Kyllä minäkin pitäisin aika outona, jos joku valitsisi työpaikan nimenomaan sillä perusteella, että haluaisi aloittaa suhteen jonkun työhön liittyvän ihmisen kanssa.
Vallankäyttö omiin tarkoitusperiinsä on minustakin moraalitonta. Senkin olen tuonut tässä esiin useaan kertaan. Meillä lienee vain eriävä käsitys siitä, onko lähtökohtaisesti kyse aina vallankäytöstä ja hyväksikäytöstä tietyissä tilanteissa.
23.01.2016 19:10
Se vain ei aina mene niin, että mikä hyvänsä työnantajan jopa työntekijän vapaa-aikaa rajoittava sääntö olisi lain mukainen. Kaikenlaista voi keksiä ja jopa irtisanoa sääntöihin vedoten, mutta joskus työnantaja toimii väärin.
Minua tässä asiassa kiinnostaa juuri se, voiko tällainen jopa vapaa-ajan ystävyyssuhteen kieltäminen olla millään muotoa laillista toimintaa, vaikka miten olisi SPR:n säännöissä kirjattuna.
23.01.2016 19:01
Sinä selvästi saat sellaisen käsityksen, että nimenomaan naisilla olisi mielestäni tähän oikeus. Se on minusta vähän erikoista, kun olen jo muutamaan otteeseen tuonut esiin, ettei tässä mielestäni ole sukupuolella väliä. Jos nuo läheiset suhteet tai seksisuhteet olivat miestyöntekijän ja naisturvapaikanhakijan välillä, tai naistyöntekijän ja miesturvapaikanhakijan, niin ei siinä minulle eroa ole.
23.01.2016 18:56
Itse en ole moisesta koskaan kuullutkaan ja pidän outona, jos näin on. Tunsin aikanaan samassa terveyskeskuksessa työskentelevän lääkäriparin, eikä siinä kai kukaan mitään outoa nähnyt. Olisiko sinulla jotain linkkiä tuohon kieltoon?
23.01.2016 18:53
Hänen mukaansa tuossa ei ollut kyse intiimisuhteesta eli seksisuhteesta, mutta kaveeraaminen vapaa-aikanakin oli hänen mielestään väärin ja työsuhde päätettiin. Kyseessä oli nähdäkseni SPR:n edustaja, ei Migrin.
Ilmeisesti ei ole lopulta niin väliä, onko kyseessä seksisuhde vai muuten vain läheinen ihmissuhde, tuomio on sama:
"Aiemmin julkisuudessa on kerrottu muun muassa, että Länsi-Suomen piiri tutkii epäilyjä, joiden mukaan järjestön naispuolinen työntekijä olisi ollut seksisuhteessa vastaanottokeskuksen aikuisen turvapaikanhakijamiehen kanssa.
– Asia on sanktioitu. Sitä emme pysty todentamaan, onko kysymys ollut seksisuhteesta vai suhteesta. Molemmat ovat kiellettyjä, niin seksisuhde kuin suhdekin, Länsi-Suomen piirin toiminnanjohtaja Pekka Annala kertoi."
Pidän aika outona, että Suomessa voi saada potkut työstään vapaa-aikana tapahtuvasta ystävyydestäkin.
23.01.2016 18:44
Selväksi tuli, että paheksut seksisuhteita kovasti. Huonoa esimerkkiä ja mitä lie. Minä en tosiaan tiedä, ovatko naisia vai miehiä, eikä sillä minulle merkitystä olekaan.
Mitä noihin mielestäsi logiikkani mukaisiin ehdotelmiin tulee, niin en katsoisi hyvällä miestä tai naista, joka mielisairaalan hoitohenkilökuntaan kuuluvana alkaisi suhteeseen potilaansa kanssa, mutta hoitohenkilökunta keskenään harrastakoot toki sellaisia suhteita kuin parhaaksi katsovat. Lasten hyväksikäyttöä en hyväksy tietenkään. Mitä vanhuksiin tulee, niin jos vaikkapa vanhainkodin pian eläköityvä toimistosihteeri tai talonmies ihastuu vanhainkodin hehkeään ikäneitoon, niin siitä vain.
23.01.2016 18:36
353 / 375