Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1465
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voisitko sinä mennä Israeliin rauhan neuvottelijaksi ? Kehotan sinua ensin menemään hamasin ukkojen luo ja kertoa, että heidän pitäisi rakastaa kaikkia ihmisiä, koska nämä ovat heidän lähimmäisiään. Kun olet saanut heidät rakastamaan lähimmäisiään, sinulla on rauhan avaimet käsissäsi. En osaa sanoa, kuinka monta vuotta joudut heille puhumaan, mutta toivossa on hyvä elää. Voithan sinä nopeastikin saada heidän vihansa muuttumaan rakkaudeksi. Sitten hamasin terroristeista tuleekin rauhan lähettiläitä ja maailma pelastuu.
"Kristillinen oikeudenmukaisuus sekä moraali eivät kehota vastaamaan väkivaltaan väkivallalla."
Niinpä, jos joku mottaa minulta silmän mustaksi, luulen, etten ala tappelemaan. No, jos joku sytyttää minut tuleen, mitä minun pitäisi sinun mielestäsi tehdä. Tietysti luulisin, että alan huutaa apua ja toivon, että joku ystävällinen sammuttaisi tulen. No mitäpä tekisin, jos joku alkaisi poistamaan minulta sormi kerrallaan, kiittäisinkö ystävällisesti häntä, vai yrittäisinkö sitä estää. Jos hän on minua suurempi, en varmaan voisi muuta tehdä kuin itkeä surkeaa kohtaloani ja odottaa sitä hetkeä, kun kuolisin.
Vastustan väkivaltaa siinä, etten lähde ketään lyömään tai kirveellä hakkaamaan. Mutta, onko minulla oikeus puolustaa itseäni, jos joku yrittää minut tappaa.
02.02.2024 18:13
Osaatko sinä sanoa, missä on rauhan avaimet, kun toinen osapuoli haluaa tappaa ? Miten sinä suhtautuisit, kun naapurisi heittelisi pommeja pihallesi ja joku niistä voi osua sinuun ? Menisitkö vain rauhallisesti hänen luokseen ja yrittäisit jutella hänelle. Mutta, mitä sitten, jos hän ei kuuntele sinua ja ampuu sinulta jalat tohjoksi. Ojennatko vielä kättäsi sovinnon merkiksi ja puhut hänelle lempeästi. Entä, jos hän ottaa sinun pienen lapsesi ja tappaa hänet sinun silmiesi edessä. Mitä sitten sanot hänelle, toivotatko hänelle vain rauhaa ja menet hautaamaan lapsesi.
Me emme osaa edes ajatella, mitä on elää Israelissa. Monet vuosikymmenet muslimit ovat tappaneet siviilejä siellä. Aina on pelko, kun menet linja-autoon tai kävelet kadulla, sieltä voi tulla joku muslimi nurkan takaa ja puukottaa sinut. Näitä olen lukenut, koska ystäväni asuu Israelissa.
Miten puhut toiselle mukavia, kun se toinen haluaa työntää puukon kylkiluitten väliin. Voithan siinä yrittää puhua hänelle lähimmäisenrakkaudesta, mutta ei hän kuuntele sinua. Terroristi haluaa tappaa, se nauttii siitä, kun veri virtaa. Hän saa nautintonsa siitä, kun toinen kituu kuoliaaksi. Ei terroristi tunne sääliä, ei se tunne myötätuntoa, ei se tunne rakkautta, vain viha on se kimmoke, joka saa hänet tappamaan.
Miksei totuutta saa kertoa, kun lehdet kertovat vain hamasin tuoman valheen, jonka lehdistö on muuttanut valheeksi.
02.02.2024 17:56
Kuuluiko se pieni vauva, joka paistettiin uunissa elävältä Israelin armeijaan ? Kuuluiko se yksi vuotias, joka on panttivankina Israelin armeijaan ? Kovinpa nuoria lapsia otetaan Israelin armeijaan.
02.02.2024 17:38
Minusta Muhammedin olisi pitänyt kieltäytyä kokonaan seksistä, niin paljon pahaa hän sai aikaan. Ei olisi Muhammed saanut siittää yhtään lasta tänne maan kamaralle. Nyt hänen jälkeläisiään hilluu joka puolella maailmaa ja tekevät pahaa niin paljon kuin keksivät. Ainakin ne terroristit.
Onneksi on maltillisiakin muslimeja, jotka haluavat elää rauhassa. Yksi nainen facebookissa kertoi, kuinka hän saa opiskella yliopistossa Israelissa. Jos hän asuisi Gazan alueella, hän olisi jonkun ukon orja. Nyt hän saa elää vapaana Israelissa ja opiskella.
02.02.2024 16:56
Ei Hitler ja Stalin enää välitä sinun eläköönhuudoistasi. He ovat sellaisessa paikassa, mihin sinun eläköönhuutosi ei kuulu. Turhaan huutelet.
02.02.2024 16:48
Oletko sinä terroristien puolella ? Pidätkö heitä maailman rauhan pelastajina ? Haluaisitko asua heidän naapurissaan ja väistellä heidän pommejaan ? Haluaisitko muuttaa heidän luokseen ja pitää heitä kädestä kiinni ja lohduttaa heidän tuskassaan, kun he itkevät luolissaan kuin rotat ?
02.02.2024 16:44
Monet ihmiset uskovat Jumalaan, paholainenkin uskoo. Monet sanovat, kun joku kuolee, että tämä ihminen on tähtenä tuolla avaruudessa. He sanovat niin, koska he eivät ole lukeneet raamattua. Kun mieheni kuoli, yksi sanoi minulle, että mieheni seuraa minua pilven lonkareelta. En todellakaan tahdo, että mieheni seuraisi minua pilven lonkareelta, enkä usko siihen.
Minä tunnen luterilaisia, muutama on uskossa Jeesukseen. Suurin osa on sellaisia, että he uskovat, että Jumala on olemassa, mutta heidän Jumala kuvansa on väärä. Heille Jumala on kuin joulupukki, jolta voi kinuta lahjoja, kun jotain tarvitsee. Minunkin suvussani suurin osa ei välitä pätkääkään Jumalasta, he haluavat elää elämäänsä ilman Jumalan sekaantumista heidän elämäänsä. He viettävät joka vuosi joulua, mutta eivät ajattele Jeesusta, joka syntyi tänne maailmaan. Joka vuosi on pääsiäinen, mutta kolahduttaako se ihmisiä. Ei paljoakaan.
Kun olin luterilainen, haukuin paljon luterilaista kirkkoa ja sen oppia. Vaikka kuuluin itse siihen, en pitänyt sen monista opetuksista. Minusta pahin opetus on se, että kaste pelastaa ihmisen. Se opetus on vienyt monet ihmiset harhaan. Ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa ihmisen. Jeesus on ainoa tie Jumalan luo.
Nuorena kävin nuorten illoissa, mutta en saanut siellä muuta kuin sanan helinää. Nyt harmittaa, kun en mennyt Joutjärven kirkkoon, siellä olisi ollut uskovainen pappi, häneltä olisi saanut hyvää opetusta.
Kun tulin uskoon, vihani luterilaista kirkkoa kohtaan häipyi ja aloin rukoilla luterilaisten ihmisten puolesta, että he ottaisivat Jeesuksen vastaan elämäänsä.
Lahdessa oli 1980 luvulla usein yhteiskristillisiä tilaisuuksia ja siellä me kaikki tunsimme keskinäistä rakkautta toisiamme kohtaan. Siellä emme erotelleet toisiamme. Kävin pienpiirissä, missä oli luterilaisia, vapaakirkollisia, metodisteja ja helluntailaisia. Siellä me rukoilimme toistemme puolesta, ei meillä ollut raja-aitoja, vaan keskinäinen yhteys, koska olimme kaikki uskossa Jeesukseen. Se yhdisti meidät.
01.02.2024 11:43
Anteeksi kirjoitukseni, minä vastasin tuohon kirjoitukseen "joo tapan demonipesan ja sen kaverin poltan helvetissa", koska se tuntui minusta niin pahalta.
Ymmärsinkö minä väärin kirjoituksen, koska ajattelin, että joku haluaa tappaa ja polttaa. Minä taisin ymmärtää väärin ajatuksen. En ymmärtänyt "demonipesän" tarkoitusta enkä sitä, että joku pitää polttaa helvetissä. Vaikka luin uudelleen, en vieläkään ymmärrä kirjoituksen sanomaa.
Minä olen uskossa Jeesukseen ja en ole mielestäni katkera. Äitiäni kohtaa ennen uskoontuloa olin katkera, mutta uskoon tulon jälkeen annoin hänelle kaiken anteeksi. Jeesus on minulle kaikki, en olisi kestänyt elämääni ilman Jeesusta.
Pyydän vielä anteeksi kirjoitustani, käsitin sen väärin. Nähtävästi minulla on vaikeuksia ymmärtää tekstiä niin kuin se on kirjoitettu. Täytyy opetella lukemaan tarkemmin. Onko syynä epilepsia, että lukemisen ja tekstin ymmärtämisen välillä on joku katko ja minä käsitän luetun väärin.
27.01.2024 11:28
Hyvin vähän minä osaan. On se sen verran vaikea kieli ja itse alan olla jo vanha ja muistikin huono, mutta päivä kerrallaan. Mutta yritän oppia joka päivä. Kun lukee raamattua ja siellä on tuttu sana, niin mieli tulee iloiseksi. Ihminen ilostuu välillä pienestäkin.
Saksa oli aikoinaan minulle vaikea kieli, mutta nyt ajattelen, on se hepreaan verrattuna helppo. Minä pidän enemmän matematiikasta ja kielet ovat olleet minulle vaikeampia.
Mutta päivä kerrallaan. Jos opettelisi kaksi sanaa päivässä, vuoden lopussa olisi jo oppinut monen monta sanaa.
27.01.2024 11:03
Kun minut kastettiin, olisiko minun pitänyt raahata mieheni ja lapseni kastettavaksi. Mieheni ei uskonut eivätkä lapsenikaan. Minun mielestäni olisi ollut väärin, että he uskomattomina olisivat menneet kastettavaksi.
27.01.2024 10:51
Minä uskon raamatun sanaan, niin kuin se on kirjoitettu. Sen tähden ostin heprealaisen raamatun, että voisin lukea sitä alkukielellä. Vaikka muutenkin vertaan saksan-, englannin-, ruotsin- ja suomenkirélisiä raamattuja. Mutta nyt, kun olen lukenut heprean kielellä, sieltä avautuu uusia näköaloja.
Syksyllä aloitin heprean kielen opiskelun, jotta oppisin lukemaan paremmin raamattua heprean kielellä.
27.01.2024 10:34
Mikä sinua ottaa aivoon, kun kirjoittelet noita kirjoituksiasi. Eikö päässäsi ole yhtään selvää ajatusta, koska kirjoitat tuollaisia. Tuntuu siltä, että paholainen syöttää sinulle omia ajatuksiaan ja sinä otat ne riemumielin vastaan.
En tiedä, millaista on olla sinun kanssa samassa työssä, jos koko ajan päästelet aivopieruja siellä. Jos uhkaat polttaa työkaverisi tai tappaa heidät. Oletkohan ihan järjissäsi, vai onko alkoholi tai huumeet sumentaneet ajatuksesi.
Herää sinä ja lopeta vihanpito. Eläminen ilman vihaa on paljon mukavampaa, kuin olla vihainen joka asiasta.
27.01.2024 10:16
Minä tarkoitin niitä, jotka on lapsena kastettu. Minun enoni oli kastettu lapsena. Hän ei ollut uskossa, vaan palveli paholaista. Hän luki mustaa raamattua ja kirosi ihmisiä. Se oli kauheaa katsella, kun hän serkkuanikin bensa-asemalla kirosi. Enoni pomppi silmät kiiluen serkkuni ympärillä ja kirosi häntä. Se oli ihan kauheaa. Ihan kuin hän olisi ollut paholaisen vallan alla.
27.01.2024 10:03
Olen kuullut näistä hirmuteoista. Aasiassakin muslimijoukot ovat hyökänneet kristittyjen ja maltillisten muslimien kimppuun ja tappaneet heitä. Kun niitä viestejä lukee, tuntuu, että sydän pakahtuu ihmisten pahuudesta.
27.01.2024 09:55
Ei lisää tuskaa se, että lapsia kastetaan.
Se lisää tuskaa, kun näkee sukulaistensa pitävän kastetta niin halpana, etteivät halua seurata Jeesusta. Se lisää tuskaa, kun lukee lehdestä, että lapsena kastettu murhaa äitinsä tai isänsä. Se lisää tuskaa, kun joku kuolee onnettomuudessa, kun on alkoholia nauttineena lähtenyt ajamaan autoa. Se lisää tuskaa, kun joku kuolee huumeisiin. Se lisää tuskaa, kun joku tuskissaan itkee omaa elämäänsä, eikä löydä apua elämäänsä. Moni asia lisää tuskaa, kun näkee ihmisten pahuuden toisiaan kohtaan.
26.01.2024 19:49
Näin on, mutta monet ovat lähteneet uskon tieltä pois.
Minunkin enoni, joka oli lapsena kastettu, piti halpana uskoa Jeesukseen. Hän käytti sisarensa lapsia seksuaalisesti hyväkseen, serkkuani hän kirosi. Hän oli epämiellyttävä viinanjuoja, joka kuoli juodessaan alkoholia ja syödessään lääkkeitä. Ei auttanut kaste häntä. Hänen olisi pitänyt ottaa Jeesus vastaan elämäänsä, niin hän olisi pelastunut.
26.01.2024 19:36
Eikös me kaikki olla jonkun siittämiä ?
Mutta en usko, että yksi sulttaani olisi siittänyt kaikki muslimit, vai mitä mieltä olet.
Sino kirjoittelet, mitä sattuu tulemaan mieleesi, etkä ajattele asiaa tarkemmin.
26.01.2024 19:10
"HA MAS NE ON HEBREAN SANOJA KUULKAA" Minulle tuli lauseestasi mieleen laulu: "Kuulkaa korpeimme kuiskintaa ja jylhien järvien loiskintaa j.n.e. Sitä lauloimme innolla koulussa alaluokilla.
Hamas tarkoittaa heprean kielellä väkivalta. Allah achbar tarkoittaa heprean kielellä Allah hiiri.
Minä aloitin heprean kielen opiskelun syksyllä. En osaa paljoa vielä, mutta yritän innokkaasti lukea Raamattua heprean kielellä.
Minä luenkin suomalaisten kirjeitä. He asuvat Israelissa. Heiltä saan oikeaa tietoa.
26.01.2024 19:07
Olkaamme siis surullisia molemmat.
26.01.2024 18:28
Kuka on sanonut, mitä Ukraina saa tehdä, Sariko on määrännyt, että Ukrainan pitää olla kiltisti.
26.01.2024 17:38
13 / 74