Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1465
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olikohan enoni Jeesuksen veren suojissa vanhana, kun ryyppäsi niin, että oma lapsi otettiin pois häneltä ? Hän oli lapsenakin aikamoinen kiusankappale, äitini kertoi. Hän kirosi ihmisiä ja hyppi heidän ympärillään kuin olisi ollut mielenvikainen. Hänet oli kastettu lapsena, mutta aikuisena siitä Jeesuksen verensuojasta ei näkynyt mitään jälkeä. Usein ajattelen, mitä jälkiä hän jättikään tyttäreensä, mutta onneksi tämä tyttö otettiin pois enoltani, ennen kuin enoni olisi tuhonnut kokonaan oman tyttärensä elämän.
Kaste ei pelasta ketään, Jeesus on ainoa tie pelastukseen.
08.05.2025 16:12
Mistä sinä tuon lohkaisit ? Miten todistat, että me vihaamme miljoonia suomalaisia ? Enhän minä edes tunne niin monia ihmisiä.
Jeesus kehotti rakastamaan lähimmäistä kuin itseään. Kyllä itse haluaa tehdä Jeesuksen sanojen mukaan.
Kun olin luterilainen, vihasin monia ihmisiä, en kylläkään miljoonia ihmisiä. Kun olin luterilainen, vihasin äitiäni. Kun oli luterilainen, vihasin melkein kaikkia niitä ihmisiä, jotka olivat lähelläni. Sellainen minä olin luterilaisena.
Kun otin Jeesuksen vastaan elämääni, muutuin pikku hiljaa. Nyt ymmärrän, miksi vihasin ihmisiä. Minä vihasin ihmisiä, koska vihasin itseäni. Kun otin vastaan Jumalan armon Kristuksessa, elämäni muuttui. Viha muuttui rakkaudeksi toisia ihmisiä kohtaan. Se ei tapahtunut hetkessä, mutta pikku hiljaa. Armolla on valtava vaikutus ihmisen elämään. Kun elää itse armon alla, ei tahdo sormi sojossa syytellä toisia ihmisiä. Kun on nähnyt totuuden itsestään, ei tahdo polkea ketään jalkojensa alle.
23.04.2025 09:23
MInä en syytä luterilaisia muuten, kuin vastaan luterilaisten syytöksiin. En ole lukenut yhtään jehovalaisten kirjoituksia, missä he syyttävät luterilaisia tai helluntailaisia.
Olen tavannut monia jehovalaisia. Vaikka he tietävät minun olevan helluntailaisen, he eivät ole koskaan haukkuneet minua. Me olemme rauhassa keskustelleet Raamatusta, ei ole ollut riitaa välillämme, vaikka olemme monista Raamatun kohdista eri mieltä.
23.04.2025 09:06
Emme me vihaa lapsia.
Minun äitini luterilaisena vihasi lapsia. Minun enoni luterilaisena vihasi lapsia.
Miksi minä vihaisin lapsia ? Jos minä vihaan lapsia, minulla täytyy olla sisälläni joku vamma, joka estää rakastamasta lapsia. Lapsia on helppo rakastaa, mutta aikuisia ei pysty aina rakastamaan. Aikuiset ovat useinkin niin pahoja, että heitä ei pysty rakastamaan. He ovat välillä sellaisia kyyliä, että heidän kanssaan on vaikea olla. Mutta ei heitäkään vihaa, vaikka heistä ei pidäkään. On parempi olla kaukana sellaisista ihmisistä.
23.04.2025 08:59
Kerro minulle, mitä Raamatun jakeita me olemme poistaneet. Me luemme Raamattua, jonka kirkolliskokous on hyväksynyt. Minä luen myös englantilaista, saksalaista ja heprealaista Raamattua.
Mitä jakeita me olemme poistaneet, kerro minulle, vai keksitkö sen ihan omasta päästäsi.
23.04.2025 08:51
Minun esi-isäni ja -äitini murhasivat yhdessä miehen. Heidät teloitettiin 1800 luvulla. Kuinka monta kertaa sinun mielestäsi minun pitää tunnustaa heidän syntivelkansa ? Auttaako se tunnustaminen yhtään näitä esivanhempiani ?
Emmeköhän me ole vastuussa omista synneistämme.
15.04.2025 21:11
Trump ja Vance ovat paksukalloisia imbesillejä, joitten pitäsi kuljettaa vain lantakuormia. Siihen he sopisivat hyvin.
01.03.2025 13:31
En ole teologi ja en tiedä, osaanko selittää, mutta yritän sanoa, niin kuin minä sen ymmärrän.
Raamatun ensimmäinen lause heprean kielellä kertoo, että Jumalia oli enemmän kuin yksi ja luoda verpi on yksikössä.
1. Moos. 1:1 ”Alussa Jumala loi taivaan ja maan.”
Hepreaksi
בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ
Bereshit bara elohim et hashamaim veet haaretz
ברא = bara = luoda, on yksikön maskuliini
אלהים = elohim = Jumala, monikon maskuliini
Joh. 1:1
Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona ja Sana oli Jumala.
בראשית היה הדבר, והדבר היה עם האלהים, ואלהים היה הדבר
Matt. 28:19
Jeesus sanoi: ”Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.”
הטבילו אותם לשם האב והבן ורוח הקדש
shem = nimi = yksikkö
Nuorena tyttönä mietin Jumalan kolminaisuutta. Kun kävelin kadulla, niin kohtasin kirkon työntekijän ja häneltä kysyin tätä asiaa, joka askarrutti mieltäni. Hän kertoi minulle näin: On kolme kynttilää ja kun niissä on kaikissa liekki ja ne laittaa yhteen, niin liekki tulee yhdeksi. On kolme kynttilää ja yksi liekki. Minusta se oli hyvin selitetty.
Minä uskon, että Jumala on kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Uskon täällä maailmassa moniin asioihin, vaikka en niitä ymmärrä. Jos minun kehooni tulee liikaa vaikka kaliumia, niin aivot ”käskee” munuaisten ottaa sitä pois virtsaan, että elimistön kaliumin arvo laskee. Minä en ymmärrä sitä, miten aivot tietää, että kaliumin arvo on korkea, mutta uskon, koska lääkäri sen kertoi.
27.02.2025 16:49
Mitä totuutta ei kestetä helluntailaisuudessa ? Jeesus on tie, totuus ja elämä.
27.02.2025 15:07
Mikä mielestäsi tekee ukrainalaisista tyhmiä ? Sekö, että he puolustavat omaa maataan. Pitäisikö heidän vain laittaa tumput naulaan ja antaa vihollisen raiskata heidän kaunis maansa ?
Olivatko mielestäsi suomalaiset tyhmiä, kun he puolustivat Suomea, kun Neuvostoliitto hyökkäsi Suomeen ?
27.02.2025 14:33
Minä en ymmärrä tuota. Millainen on helluntailainen oppi ? MInä luen raamattua ja siitä minä saan oppini. Nyt olen innostunut lukemaan heprealaista raamattua, koska haluan lukea sitä alkukielellä. Harmi vain, kun se on niin hidasta.
Minusta helluntailainen oppi ei eroa muista vapaakirkollisista eikä paljoakaan luterilaisesta kirkosta. Katolinen kirkko eroaa paljon luterilaisesta kirkosta, joten katolinen kirkko voisi sanoa luterilaisesta opista, että se on eksytystä.
Lahdessa monta kertaa luterilaiset, helluntailaiset, baptistit, metodistit, pelastusarmeijalaiset ja vapaakirkolliset ovat pitäneet yhteisiä kokoussarjoja. Meillä kaikilla uskovilla on usko Jeesukseen Kristukseen, joka kuoli meidän syntiemme vuoksi. Meillä pitäisi olla rakkautta toisiamme kohtaan, mutta tuntuu, että oppiriidat sokaisevat meidät niin, että olemme alkaneet vihata toisiamme. Raamatussa on mainittu, että rakkaus on suurinta, mutta olemmeko me sen unohtaneet, kun olemme niin oikeaoppisia, että se oikeaoppisuus tulee ulos meidän sormistamme. Oikeaoppisuus tekee meidät kireiksi ja sokeiksi. Muistakaamme se, että oikeaoppiset fariseukset eivät tunnistaneet Jumalan Poikaa. He olivat sokeita omassa oikeaoppisuudessaan, että hylkäsivät Jumalan armon.
27.02.2025 14:24
Näin se on. Jeesus ainoastaan pelastaa.
22.02.2025 16:48
Kuka on käskenyt tunnustamaan yhteistä uskoa ? Onko Jumala käskenyt niin tekemään ?
Raamatussa ei ole missään sanottu, että teidän täytyy tunnustaa yhdessä luterilaisten uskontunnustus.
22.02.2025 16:47
Kerro. missä helluntailaisuus on paha eksytys ja heresia ? Minun mielestäni me uskomme raamattuun ja olemme hyvin lähellä luterilaista uskoa, paljon lähempänä kuin katolista. Luterilaisuuskaan ei ole täydellinen, koska me ihmiset emme ole täydellisiä. Luther ei ollut täydellinen ihminen, niin kuin Jeesus oli täydellinen. Luther oli vajavainen ihminen, niin kuin kaikki muutkin ihmiset ovat. Luther toi armon, joka on hyvä juttu. Se, ettei ihminen omilla ansioillaan voi pelastua.
Fariseukset olivat olevinaan täydellisiä, he tunsivat lain ja kuitenkin he tuomitsivat Jumalan pojan kuolemaan.
Katolaisuus, luterilasuus ha vapaat suunnat, mikään niistä ei ole täydellinen, koska niissä on epötäydellisiä ihmisiä. Jeesuksen luona me olemme vasta täydellisiä.
22.02.2025 16:04
Tuo on todella pahasti kirjoitettu. En ymmärrä ihmistä, joka päästää ajatuksistaan tuollaista. Onko ihmisen sielu noin sairas, että päästää ilmoille noin karmeaa. En ymmärrä tätä vihanpitoa.
22.02.2025 10:26
Ihminen ei tule kristityksi kasteen kautta, vaan kun ihminen ottaa Jeesuksen elämäänsä, hän tulee kristityksi eli pelastuu.
Kyllä se on sama raamattu meillä kuin kirkossa. Samaa raamattua me luemme kuin luterilaiset. Samaa Jeesusta me rukoilemme kuin luterilaiset.
Meillä on joistain asioista eri mielipiteet, mutta eihän sen tarvitse tehdä meistä vihollisia. Rakkaus Jeesukseen pitäisi yhditää kaikki uskovaiset niin, että me näkisimme toisemme uskovina veljinä ja siskoina.
Meidän kaikkien tieto on vajavaista täällä maan päällä. Kun tulin uskoon, monta asiaa ajattelin eri lailla kuin nyt. Mutta vieläkään en voi sitä sanoa, että kaikki tietoni raamatusta olisi täydellistä, hyvin vajavaista.
Se on minulle selvää, että Jeesus on ainoa tie pelastukseen. Minä en ole koskaan uskonut, että kaste pelastaisi ihmistä, vain Jeesus pelastaa.
21.02.2025 19:50
Missä sinä näet tehtävän ristimerkkiä ? Minä en ole nähnyt kuin joissain sarjoissa, mitkä on filmattu Etelä-Euroopassa, siis katolisissa maissa. Joku voi tehdä ristinmerkin, vaikka ei välitä Jumalasta yhtään.
Onko mielestäsi ristinmerkki ainoa merkki, millä ihminen tunnustaa kolmiyhteisen Jumalan ?
Minä uskon Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Minä uskon siihen, että Jumala on kolmiyhteinen Jumala.
21.02.2025 13:26
En muista, kerrottiinko raamatussa, että opetuslapset tekivät ristinmerkkejä. Mielestäni katolinen kirkko toi sen tradition. En ole kylläkään luterilaisessa kirkossa nähnyt kenenkään tekevän ristimerkkiä.
21.02.2025 11:25
Olen yhden kerran kuullut negatiivista puhetta luterilaisuudesta. Meidän seurakunnassamme oli vieraileva puhuja ja hän sanoi jotain negatiivista luterilaisesta kasteesta. En pitänyt siitä, mitä hän sanoi. En muista, että Mauri Vikstén olisi sanonut koskaan mitään negatiivista luterilaisista. Hän oli paljon yhteistyössä luterilaisten kanssa. Silloin Lahdessa oli paljon yhteisiä kokouksia luterilaisten ja vapaiden suuntien kanssa. Minusta ne olivat ihania kokouksia, ei ollut niissä raja-aitoja, vain Jeesukseen uskovat olivat yhdessä kuuntelemassa Jumalan sanaa.
Meillä on omat mielipiteemme monista asioista, myös raamatusta. Katolisessa kirkossa on Maria palvonta, joka meistä useista on outoa. En ole koskaan rukoillut Mariaa. Mutta ymmärrän katolisia, koska he ovat pienestä pitäen tottuneet siihen, että he rukoilevat Mariaa. Usein lapsuuden opetukset ovat tiukasti kiinni meidän ajatuksissa. Vanhemmat ohjaavat usein siinä, mistä me pidämme ja mistä emme.
Minun mieheni otti Jeesuksen vastaan kuolinvuoteella. Hän pelastui, koska hän halusi ottaa Jeesuksen vastaan. Hän ei elänyt enää kuin muutaman tunnin. Jeesuksessa on pelastus, ei kasteessa.
16.02.2025 09:54
Kuka on saanut syytteen ? Sinä nyt kirjoitat niin paksua palturia, yritä ajatella ensin, ennen kuin kirjoitat. On parempi hetki miettiä ja sitten vasta kirjoittaa ajatuksensa. Ei tule kirjoitettua niin paljon potaskaa.
15.02.2025 22:35
1 / 74