Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1538
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kukaan ei ole pakkosyöttänyt minua ja minä olenkin niin ronkeli, etten syökään ihan mitä tahansa.
Turkistarhaajien pitäisi viettää yksi vuosi siellä eläinten häkissä, että he tietäisivät, millaista siellä on olla. He saisivat tuntea helteen, pakkaset, tuulen ja sateen. He saisivät kävellä verkon päällä päivästä toiseen ympyrää häkissä. Silloin he tietäisivät, millaista se on. Mutta ei ne halua tehdä sitä. He mieluummin möllöttävät sisällä, ettei pakkanen nipistä heidän poskiaan.
Kun näen ne ketut siellä häkissä kiertämässä häkin reunoja, minua oksettaa.
11.04.2026 21:57
Minulla on ystäviä, jotka ovat ottaneet Romaniasta tai Espanjasta koiria. Ne ovat olleet vapaana siellä kotimaassaan, monet on löydetty laihoina ja pelastettu kaduilta. Minun tutullani on kuusi koiraa, pelastettu Espanjasta. Ne on nyt onnellisia. Ei niistä tehdä turkkia. Ne saavat paljon rakkautta omistajaltaan.
Näin kuvan yhdestä koirasta, kun se oli pelastettu Romanian kaduilta, se oli kauhean näköinen. Se oli laiha, turkki oli kauhtunut, toinen silmä oli kipeä. Kun näin sen serkkuni luona, se oli lihonnut, turkki oli hyvässä kunnossa ja siitä näki, että serkkuni oli sille hyvin rakas. Näille pelastetuille koirille uusi paikka oli melkein kuin taivas.
Minullakin oli kissa, joka oli pelastettu metsästä. Se oli minulle rakas. Kun se oli sylissäni, näin sen katseesta, että se oli luonani onnellinen. Kun se kuoli, itkin monia viikkoja ja vieläkin, vaikka aikaa on kulunut, alkaa kyyneleet valua, kun muistelen Misua. Minä en itkenyt niin paljon edes mieheni kuoleman jälkeen kuin Misun.
Turkistarhaajille nämä eläimet eivät merkitse mitään. Ne ovat vain sitä varten, että he saavat rahaa. Onhan se aika ammatti, kun tappamisesta saa rahaa. Onko se raha verellä merkittyä ?
11.04.2026 21:34
Mene itse sellaiseen koppiin ja sano, onko siellä mukava olla möllöttää. Olet siellä vaikka kuukauden ja kerrot omat tuntemuksesi. Ei tarvitsisi tehdä työtä, vain olisit siellä ja kiertäisit häkkiä ympäri, olisiko se lustia. Päivät ja yöt, verkko jalkojesi alla, tuntisit tuulen ja pakkasen. Kävelisit päivän ja toisen, jatkuvasti kävelisit ympyrää, haluaisitko tehdä niin. Olisitko onnellinen, kun kävelet häkissä, joka vangitsee sinut sinne.
Tämä maailma on kauhea ja ihmiset tekevät sen sellaiseksi. Ihminen haluaa vain tappaa, rahan tai jonkun muun syyn tähden. Turkistarhaaja tappaa saadakseen rahaa, enemmän rahaa, rahaa, joka on ansaittu tappamalla pienempiä ja avuttomia eläimiä. Ei turkistarhaaja mene karhun kanssa tappelemaan, koska se tietää, että siinä voi sille käydä köpelösti. Mutta ketun kanssa ei käy, kun se on niin paljon pienempi ja se on helpompi tappaa.
11.04.2026 21:19
Mene itse sinne koppiin vaikka puoleksi vuodeksi ja kerro sitten, miltä se tuntui.
Turkistarhaus on eläinrääkkäystä, missä ajatellaan vain rahaa, rahaa ja vielä kerran rahaa. Mutta, kun se raha on eläinrääkkäyksen kautta tuotettua rahaa, sen hintana on eläinten kärsimys.
11.04.2026 19:16
Minä en hyväksy sitä, että eläimiä kasvatetaan turkiksiksi. Ne elävät vain sen tähden, että joku saa rehvastella sillä, että hänellä on turkiksia. Älytöntä. Nämä eläimet elävät vain sen tähden, että ne joskus roikkuvat kuolleena jonkun mamman harteilla. Niiden elämä on kauheaa, viettää pienessä kopissa elämänsä ajan ja sitten julmasti tapetaan, että joku nainen saa päälleen sen eläimen turkin. Se eläin haluaisi pitää itse turkkinsa.
Ihminen voisi mennä kokeilemaan, miltä siellä kopisi tuntuisi elää. Vaikka puoli vuotta. Saisi sinne ruoan ja voisi siellä tehdä tarpeensa, ei tarvitsisi muuta tehdä, kuin olla möllöttää. Kuinkahan kauan ihminen viihtyisi siellä kopissa. Kuinka kauan sinä olisit siellä ?
11.04.2026 19:10
Sinä taidat kannattaa eläinten rääkkäämistä.
Turkistarhaus on eläinrääkkkäystä, missä eläimet joutuvat elämään pienessä häkissä ja sitten kylmästi tapetaan. Ei siinä ajatella yhtään eläintä, miten se kärsii elämänsä ajan ja sitten sähköllä tapetaan. Inhottavaa. Sairasta. Kauheaa.
Näitä ihmisiä ei voi kuin inhota sydämensä pohjasta. He ovat paskamaisia julleja. He nauttivat tappamisesta, he saavat siitä omanlaatuisen nautintonsa, kun näkevät eläimen kärsivän heidän kynsissään.
11.04.2026 19:01
Minä pelkään. Äitini juurrutti sen pelon minuun. Minä pelkäsin äitini, olin hänen seurassaan kauhusta lamaantuneena. En koskaan tiennyt, millä päällä hän oli. Kaikki, mitä joskus sanoin, oli väärin. Hän kannatti kuritusta, hän potki minua, antoi tukkapöllyä, löi päähän ja antoi luunappeja. Hän nautti myös haukkuessaan isää ja minua. Äitini vei itsetuntoni kokonaan. Hän oli vahva, minä olin heikko. Monet hänen sanomisensa jättivät minun sydämeeni haavoja, jotka ovat nyt arpeutuneet, mutta kipeät. Olin äitini ainoa lapsi. Olen ajatellut myöhemmin, että äidilläni oli varmaan paha olla ja minä olin kohde, johon hän purki pahan olonsa. Hän oli myös oman äitinsä vihaama. Näin se kosto menee eteenpäin, ellei sitä katkaista.
Vaikka äiti on ollut kuollut vuosikymmeniä sitten, pelko sisälläni on edelleen ja se jäytää minua. Sen tähden en osaa olla ihmisten kanssa.
02.04.2026 18:39
Minulla oli eno. Hän oli epäihminen. Hän ei ollut homo, mutta hän oli mielestäni epäihminen. Hän ei hyväksynyt kenenkään mielipidettä, hän oli aina oikeassa. Hän kirosi ihmisiä. Hän käytti lapsia seksuaalisesti hyväksi. Hän vihasi kaikkia ihmisiä. Minä sanoisin, että hän oli epäihminen. Hänen kanssaan oli vaikea olla.
Minä tunnen yhden homon. Hän on ystäväni poika. Kun minä näen hänet, näen hänet ihmisenä. Kun juttelen hänen kanssaan, hän on minulle ihminen. En ajattele siinä, että tuossa on homo ja minun täytyy lähteä karkuun.
Ajattelen niin, että kaikki ihmiset ovat minulle ensimmäiseksi ihmisiä. Oli hän minkälainen tahansa. Ainoastaan en halua olla sellaisten kanssa, jotka riitelevät, haukkuvat, haastavat riitaa ta juoruilevat. Sellaisia minä kartan. Yhden kerran kuuntelen haukkumista, mutta sen jälkeen kartan tätä haukkujaa. Olen itsekin aika omalaatuinen, koska mieluummin olen yksin, niin ei tarvitse riidellä. Yksin harva riitelee. Ehkä ainoana lapsena totuin jo lapsena olemaan yksin.
02.04.2026 18:23
Miten on sinun laitasi ? Missä sinä vietät ikuisuuden ?
Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Hän ei luonut montaa sukupuolta. Hän loi avioliiton miehen ja naisen välille.
Kuka tuntee täysin, mitä ihmisen sisällä on. Jumala tuntee. Mutta osaammeko me kertoa, mitä kaikkea lapsuus on voinut vaurioittaa meitä. Minä en ole tavannut kuin ihmisiä, joiden sisin ei olisi vaurioitunut. Emme voi sanoa, kuinka paljon on vaurioitunut nuoren sisin, joka rakastuu samaan sukupuoleen tai haluaa vaihtaa sukupuolta. Ei meistä kukaan pysty kurkistamaan toisen ihmisen sisimpään.
Kuka meistä ihmisistä voi sanoa, että hän on täysin terve sielun ja ruumiin puolesta. Jos me uskaltaisimme katsoa itseämme totuuden silmälasein, mitähän me näkisimme siellä olevan. Katkeruutta, kateutta, murhanhimoa, mustasukkaisuutta, inhoa, vihaa, uskottomuutta, ja muita ominaisuuksia, mitä emme halua katsoa, ainakaan itsestämme. Vajavaisia me olemme kaikki.
Millainen on ihmisen sisin, joka innolla haluaa tuomita ihmisiä helvettiin ? Eikö meillä pitäisi olla se mieli, että me haluaisimme ihmisten ottavan Jeesuksen vastaan omaan elämäänsä. Eikö meillä pitäisi olla suru, jos näemme, että joku ei halua tulla uskoon.
Raamatussa sanotaan, että Jumalalle ei ole mieleen jumalattoman kuolema. Sellainen mieli pitäisi olla myös meillä.
26.03.2026 19:04
Minä en usko, että täällä maailmassa elelee todella paljon rikkinäisiä ihmisiä. Sen näkee riidoista, haukkumisista ja siitä että ymmärretään tahallaan ihmisiä väärin. Kun toinen kertoo jotain, ymmärretään useinkin hänen puheensa omien haavojemme kautta. Jos vielä puhe menee lähelle omia kipeitä haavoja, se puhe kourasee syvältä ja tekee kipeää. Mitä syvemmän haavat ovat sisällämme, sitä enemmän jonkun ihmisen puhe sattuu. Se toinen ei edes ymmärrä, miten hän on satuttanut toista. Tietysti on niitäkin, jotka haluavat sanoillaan satuttaa ja heilläkin on jokin kipu sisällä, joka aiheuttaa sen, että he haluavat satuttaa.
Meitä ei ole kasvattanut täydelliset vanhemmat, he ovat tehneet virheitä kasvattaessaan lapsiaan. Lapsuus on tehnyt rikkinäisyyttä ja aikuisuus on lisännyt sitä. Jotkut ihmiset ovat kovettaneet sisimpänsä, ettei mikään sattuisi, mutta silloin he joutuvat olemaan oman kuorensa sisällä ja olemaan yksin. Joittenkin sisällä pelko jyllää, eivätkä he uskalla olla ihmisten kanssa. He eivät uskalla olla läsnä, koska he pelkäävät sanoja niin paljon, että valitsevat mieluummin yksinolon.
Minä uskon, että me ihmiset olemme todella rikkinäisiä täällä kovassa maailmassa. Täällä tuntuu pärjäävän vain ne kovat ja armottomat ihmiset, jotka tallaavat heikommat jalkojensa alle.
26.03.2026 16:42
Raamattu on Jumalan sanaa ja se on meille annettu, että voisimme elää toistemme kanssa.
Mutta, kun ihmiset eivät osaa olla toistensa kanssa. Aina riidellään ja mätkitään toisia päähän. Aina itse on oikeassa ja toiset väärässä. Ihmisissä korostuu se, että he ovat korottaneet itsensä Jumalan vertaiseksi. Ihmiset ajattelevat, että heillä ainoastaan on koko totuus, eikä kenelläkään toisella. Ihmiset ovat itserakkaita, pöyhkeitä, riitaisia, pahaa tekeviä ja vain omaa napaansa tuijottavia änkyröitä. Minä, minä kaikuu vain ihmisen suusta ja muut ovat hänen jalkojensa alla roskaa. Itsensä korottaminen on ihmisen suurin onni, kun saa paistatella toisten ihmisten ihailujen keskellä.
Olemme me kauheita, Emme osaa keskustella rakentavasti. Haluamme vain loukata toisiamme. Lyömme sanoilla toisiamme ja ymmärrämme tahallamme, mitä toinen sanoo. Vielä kerran sanon, että ihminen on paha.
26.03.2026 16:07
Mistä tiedät, että esim. minä vihaan tervejärkisiä ihmisiä. Oletko sinä yksi niistä tervejärkisistä ihmisistä ? En mielestäni yleensä vihaa ihmisiä. Joittenkin ihmisten teot saavat minut suuttumaan, mutten halua vihata heitä.
Minä rakastan eläimiä enemmän kuin ihmisiä. Ihmiset ovat pahoja, he tekevät pahaa, eläimet ovat mukavampia. Minulla oli jo haave lapsena, että asuisin koirien ja kissojen kanssa, enkä haluaisi nähdä ihmisiä lähelläni.
Haluaisin rakastaa myös ihmisiä, mutta en osaa. Mutta en myöskään vihaa heitä.
26.03.2026 15:35
Onko nyt mennyt puurot ja vellit sekaisin ?
Minusta Päivi otti kantaa, mitä Raamatussa on kirjoitettu homoista. Yksi kirjoitus oli ainakin Luterilaiselle seurakunnalle, joka halusi olla pride kulkueen suojelijana. Mielestäni kirkko ei voi tehdä Raamatun sanaa vastaan.
Minun ystäväni poika on homo. Juttelen hänen kanssaan niin kuin kaikkien muidenkin ihmisten kanssa. En katsellut häntä homona, vaan ihmisenä. Todella mukava poika.
Ei minulle tullut yhtään mieleen, kun luin Päivin kirjoituksia, että alan vainota homoja. Ei tulisi mitenkään mieleen alkaa vainota heitä.
Niille ihmisille, jotka tekevät pahaa eläimille, haluaisin tehdä jotain, että he joutuisivat kärsimään, niin kuin ne eläimet. Espanjan Galgojen rääkkääjiä mottaisin lekalla ottalumpioon. He ovat hirveitä ihmisiä. Onneksi olen Suomessa. Tällaisia ihmisiä minä en siedä. Heidät nähdessäni näen punaista.
26.03.2026 15:21
Onko sinulla valta heittää joku ihminen helvettiin ? Silloinhan sinä olet Jumalan yläpuolella. Oletko valmis moniakin ihmisiä heittämään helvettiin ? Miten on oma tilasi ? Miten arvioit ne ihmiset, jotka olet valmis heittämään helvettiin ?
26.03.2026 14:51
Millainen on sinun Jumal käsitys ? Voimmeko kukaan tietää, millainen toisen Jumal käsitys on ? Minun käsitykseni Jumalasta on tullut raamatusta, mutta arvelisitko sinä, että se on kapeakatseinen, avarakatseinen vai keskikatseinen. Mutta, kuka voi sanoa, että hänen Jumal käsityksensä on aivan täydellinen. Ainakaan minä en uskalla sanoa, että minulla olisi sellainen. Voi tulla yllätyksiä sitten, kun olemme perillä.
06.02.2026 23:01
Minä luen saksalaista raamattua ja se välillä eroaa suomalaisesta raamatusta. Saksan sanat ovat merkityksellisempiä kuin suomalaiset sanat. Nyt opiskelen hepreaa, että voisin lukea heprealaista raamattua. Olen jotain lukenut ja siinäkin on eroavaisuuksia suomalaiseen raamattuun.
Minä en ole kuullut tuota siteerausta Patmos -radiossa, joten en tiedä, mitkä ne sanat ovat. Minä en osaa ulkoa raamattua ja nyt ei minun kannata edes alkaa opetella, koska minulla on alkava muistisairaus. Nyt minä vain yritän opetella heprean sanoja, että voisin lukea heprealaista raamattua.
06.02.2026 22:54
Voi sinua repakkaa. Miten tuossa asiassa voi mustamaalata Suomea ? Kun katselee Suomen tilannetta, tulee melkein itku. Konkurssikypsä valtio, työttömyys huipussa, vanhustenhoito ala-arvoista, koululaitos retuperällä, terveydenhoito alasajettu ynnä muuta. Jos Suomi olisi firma, se olisi ollut konkurssissa jo ajat sitten.
Jos joku amerikkalainen mustamaalaa Suomea, antaa ihan rauhassa tehdä sitä. Siellän meren takana mölisee omia mölinöitään. Kyllähän tänne maailmaan mölyä mahtuu.
Onko sinun suurin surusi se, että Päivi mustamaalaa Suomea. Mieti ennemmin Venäjän tekemisiä, sieltäpäin tulee enemmän huolta kuin rapakon takaa.
06.02.2026 22:21
Minun olisi pitänyt laittaa "huuto" näin, koska varmaan monikaan ei sitä ole kuullut niin, mutta minä, kun olen tällainen herkkis, kuulen tavallisen puheenkin usein huutona.
06.02.2026 22:12
Olen sitä mieltä, että pedofiili tekee pahaa lähimmäisilleen. Olenko rasisti, kun en hyväksy pedofiilin tekoja ? Ajattelen enemmän niitä uhreja kuin tekijää. Ajattelen enemmän uhrien haavoja, joita he kantavat vuosikaudet sisällään. Ajattelen enemmän uhrien valotonta elämää, kun he tuskan kanssa kamppailevat jaksaakseen elää taas yhden päivän.
Olenko rasisti, koska en pysty hyväksymään pedofiilin tekoja ?
06.02.2026 21:50
Millä sanoin Meller valehteli ? En muista kuulleeni.
Jos minä sanon, että maapallo on pannukakku, silloin minä valehtelen, koska minulla on tieto, että maapallo ei ole pannukakku.
Jos minä uskon, että Jeesus tulee hakemaan seurakuntansa ennen Antikristusta ja minä sanon sen, niin silloin en valehtele, koska uskon niin. Sitä en tiedä, olenko oikeassa sanoessani niin, sen näyttää aika.
06.02.2026 19:13
1 / 77