Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1524
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Millainen on sinun Jumal käsitys ? Voimmeko kukaan tietää, millainen toisen Jumal käsitys on ? Minun käsitykseni Jumalasta on tullut raamatusta, mutta arvelisitko sinä, että se on kapeakatseinen, avarakatseinen vai keskikatseinen. Mutta, kuka voi sanoa, että hänen Jumal käsityksensä on aivan täydellinen. Ainakaan minä en uskalla sanoa, että minulla olisi sellainen. Voi tulla yllätyksiä sitten, kun olemme perillä.
06.02.2026 23:01
Minä luen saksalaista raamattua ja se välillä eroaa suomalaisesta raamatusta. Saksan sanat ovat merkityksellisempiä kuin suomalaiset sanat. Nyt opiskelen hepreaa, että voisin lukea heprealaista raamattua. Olen jotain lukenut ja siinäkin on eroavaisuuksia suomalaiseen raamattuun.
Minä en ole kuullut tuota siteerausta Patmos -radiossa, joten en tiedä, mitkä ne sanat ovat. Minä en osaa ulkoa raamattua ja nyt ei minun kannata edes alkaa opetella, koska minulla on alkava muistisairaus. Nyt minä vain yritän opetella heprean sanoja, että voisin lukea heprealaista raamattua.
06.02.2026 22:54
Voi sinua repakkaa. Miten tuossa asiassa voi mustamaalata Suomea ? Kun katselee Suomen tilannetta, tulee melkein itku. Konkurssikypsä valtio, työttömyys huipussa, vanhustenhoito ala-arvoista, koululaitos retuperällä, terveydenhoito alasajettu ynnä muuta. Jos Suomi olisi firma, se olisi ollut konkurssissa jo ajat sitten.
Jos joku amerikkalainen mustamaalaa Suomea, antaa ihan rauhassa tehdä sitä. Siellän meren takana mölisee omia mölinöitään. Kyllähän tänne maailmaan mölyä mahtuu.
Onko sinun suurin surusi se, että Päivi mustamaalaa Suomea. Mieti ennemmin Venäjän tekemisiä, sieltäpäin tulee enemmän huolta kuin rapakon takaa.
06.02.2026 22:21
Minun olisi pitänyt laittaa "huuto" näin, koska varmaan monikaan ei sitä ole kuullut niin, mutta minä, kun olen tällainen herkkis, kuulen tavallisen puheenkin usein huutona.
06.02.2026 22:12
Olen sitä mieltä, että pedofiili tekee pahaa lähimmäisilleen. Olenko rasisti, kun en hyväksy pedofiilin tekoja ? Ajattelen enemmän niitä uhreja kuin tekijää. Ajattelen enemmän uhrien haavoja, joita he kantavat vuosikaudet sisällään. Ajattelen enemmän uhrien valotonta elämää, kun he tuskan kanssa kamppailevat jaksaakseen elää taas yhden päivän.
Olenko rasisti, koska en pysty hyväksymään pedofiilin tekoja ?
06.02.2026 21:50
Millä sanoin Meller valehteli ? En muista kuulleeni.
Jos minä sanon, että maapallo on pannukakku, silloin minä valehtelen, koska minulla on tieto, että maapallo ei ole pannukakku.
Jos minä uskon, että Jeesus tulee hakemaan seurakuntansa ennen Antikristusta ja minä sanon sen, niin silloin en valehtele, koska uskon niin. Sitä en tiedä, olenko oikeassa sanoessani niin, sen näyttää aika.
06.02.2026 19:13
Oletko kateellinen. Ota huomioon, että me kaikki tulemme vanhoiksi. Sinäkin.
En kylläkään sanoisi Päiviä mitättömäksi.
06.02.2026 19:02
Ei ole kivaa olla usein syytetyn penkillä vain sen takia, että syyttäjä on muodostanut itselleen mielikuvan, että Päivi on syyllinen kaikkeen siihen, mitä hän keksimällä keksii.
06.02.2026 18:57
Minäkin välillä ihmettelen sitä, miksi me riidellään kakista asioista. "Minä olen sitä mieltä, että...", ja toinen siihen: "Minä taas olen sitä mieltä" ja niin edelleen. Onko se vanha Aatu ja Eeva, jotka haluavat taistella siitä, kumpi on oikeassa ?
Minäkin olen monista asioista jotain mieltä, mutta en uskalla sanoa, että olisin oikeassa. Voin olla väärässä. Uskoontulon alussa olin varma monistakin asioista, mutta ajan kuluessa olen huomannut, että tietoni on vajavaista ja olen voinut ajatella jostain nurinkurisesti.
Minulla on hyvä ystävä, jonka kanssa välillä puimme joitain asioita Raamatusta. Joskus olemme eri mieltä jostain, mutta me keskustelemme ja kuuntelemme toista. Monta kertaa meitä on kiehtonut kertomus Ruthista ja olemme jakaneet ajatuksiamme toisillemme. Meillä ei ole riitaa, koska kunnioitamme toisiamme.
06.02.2026 18:54
Mitä hän valehteli ?
06.02.2026 18:27
Ihminen on kirjoittanut, mutta Jumala on antanut ne sanat. Miten Daniel olisi voinut kirjoittaa ennustuksia, jotka toteutuivat paljon myöhemmin ? Miten Johannes olisi voinut kirjoittaa Ilmestyskirjan vain omasta päästään ?
06.02.2026 17:32
Minä luen lehtiä. Olen saanut niistä sellaisen käsityksen. Pride kulkuekin sen todistaa. Olen aina vihannut ylpeyttä, koska äitini oli ylpeä.
Minä näen kaikki ihmiset vain ihmisinä. Mutta minulla on jotain antipatiaa kaikkia miehiä kohtaan. Se on oikeastaan ihme, koska minä rakastin isääni. Hän oli minulle hyvä, kun taas äiti oli hirveän ankara. Mutta tulen paremmin toimeen naisten kanssa. Tai oikeastaan minä pelkään miehiä ja en halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä.
Äitini oli ankara ja väkivaltainen. Hän rakasti vain eläimiä, minä myös rakastan eläimiä enemmän kuin ihmisiä. Ehkä sen takia tunnen itseni mudaksi, en ollut edes äitini rakkauden arvoinen, olin sellainen, jota äitini ei pystynyt rakastamaan.
06.02.2026 17:25
En usko, että monikaan pitää Donaldia Messiaana, ainakaan Suomessa. Yhdysvalloissa voi olla niin hessasia ihmisiä, että he voivat pitää, koska eivät tunne kirjoituksia. Minä en ainakaan pidä Trumpia Messiaana. Hän on ihan tavallinen pulliainen, joka on nyt presidenttinä, koska ihmiset äänestivät häntä. Ihan tavallinen pulliainen.
06.02.2026 16:35
Raatussahan se teksti oli, mikä sai syyttäjän näkemään punaista ja hän vimmastui siitä, olisi vetänyt Jumalan oikeuteen mieluummin.
06.02.2026 16:30
Minä ihmettelen sitä, miksi homojen täytyy julistaa homouttaan kaikissa lehdissä. Eihän heterotkaan vouhkaa, että ovat heteroja jokaisessa lehdessä. Mutta homot kaikkialla huutelevat kurkku suorana, että he ovat homoja. Olisivat ihan rauhassa homoja, mitä sitä pitää kaikkialla toitottaa.
Onko Jumala rasisti, koska Hän sanassaan tuomitsee homouden harjoittamisen ?
Nykyään tuntuu siltä, että meidän heteroiden pitäisi pyytää anteeksi, mitä menneet sukupolvet ovat tehneet heille. Pitäisikö meidän antaa heille valtavasti arvostusta, että he ovat jotain aivan erinomaisen ihmeellisiä täällä ja me muut olemme mutaa heidän jalkojensa alla. Tältä se usein minusta tuntuu.
06.02.2026 16:26
Kyllä me ihan itse olemme pilanneet maineemme.
06.02.2026 15:51
Onko laittomuutta, kun kertoo, mitä Jumalan sana sanoo ?
05.02.2026 22:12
Kerro minulle, millainen on oikea kristinusko. Onko se sellaista, että ollaan mielinkielin kaikille ihmisille ja väännetään Jumalan sanaa sellaiseksi, millaiseksi sen itse tahdon.
Millainen on oikea kristinusko ?
05.02.2026 21:37
Oletko sinä se tuomari, jolla on valta laittaa ihmiset sinne, minne sinä itse haluat heidän menevän ? Oletko sinä se ihminen, joka heittelee toisten päälle kiviä ja on itse puhdas kuin pulmunen ? Onko sinulle Jumala antanut vallan heittää ihmisiä sinne, minne sinä haluat heidät heittää ?
Onneksi ihmiselle Jumala ei ole antanut valtaa tuomita ihmisiä tulijärveen. Ihminen näkee vain ulkokuoren, mutta Jumala näkee sydämen. Me kaikki olemme kuitenkin syntisiä ja tarvitsemme uskon tiellä kulkiessamme paljon armoa, että pysymme oikealla tiellä. Jeesus on ainoa tie Isän Jumalan luo, ei ole muuta tietä.
Leo Mellerin opetuksissa oli paljon hyvää. Joistain olin eri mieltä, mutta en koskaan voi sanoa, että minä olen oikeassa ja toinen on väärässä. Uskon, että paljon ihmisiä on tullut Jeesuksen luo, kun ovat kuunnelleet Leo Melleriä.
Minäkin nuorena luin hänen kirjoitamaansa kirjaa lopun ajoista. Kesti vuosia ennen kuin otin Jeesuksen vastaan, mutta Leo Mellerin kirjan lukeminen sai minut ajattelemaan uskon asioita.
30.01.2026 13:48
Mitä sinä tekisit pedofiileille, jotka satuttavat monia lapsia joka vuosi ? He aiheuttavat todella pahaa lapsille ja ne haavat eivät nopeasti parane. Minne ne pedofiilit pitäisi viedä, autiolle saarelle kuolemaansa asti, vai mitä.
09.01.2026 15:12
1 / 77