Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1481
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko maailmassa viattomia ihmisiä ? En usko. Oletko sinä mielestäsi viaton ? Oletko koskaan tehnyt mitään väärin ? Oletko ajatellut vääriä ajatuksia ? Oletko haukkunut koskaan ketään ? Oletko todella viaton, silloin olet ainoa viaton tässä maailmassa.
27.05.2025 09:03
Onko maailmassa viattomia ihmisiä ? En usko. Oletko sinä mielestäsi viaton ? Oletko koskaan tehnyt mitään väärin ? Oletko ajatellut vääriä ajatuksia ? Oletko haukkunut koskaan ketään ? Oletko todella viaton, silloin olet ainoa viaton tässä maailmassa.
27.05.2025 09:02
Miksi me emme huomioi Venäjän tekemiä vääryyksiä, vain Israel tekee väärin. Venäjä saa mielestämme tappaa ukrainalaisia siviilejä niin paljon kuin haluaa ja me vain hymistelemme siitä ja siunaamme kaikki Venäjän teot. Putinihan saa mielestämme tehdä, mitä hän vain haluaa.
Kyllä Ukrainakin lähettää pommeja ja me hyväksymme sen, kun venäläisiä naisia ja lapsia kuolee. Me olemme tässä kaksinaamaisia, kun hyväksymme toisen teot ja toisen tekoja emme.
Venäjä aloitti sodan hyökkäämällä Ukrainaan ja Ukrainalla on oikeus puolustaa kansaansa. Samoin Israelilla on oikeus puolustaa kansaansa sitä väkivaltaa vastaan, mitä hamas aiheuttaa. Joka päivä Israeliin ammutaan pommeja tai raketteja. Pitäisikö juutalaisten vain antautua ja antaa palestiinalaisten tappaa heidät.
Hamas valehtelee paljon. Kun he kertovat nälästä, josta palestiinalaiset kärsivät, mutta sitten katsoo niitä naisia ja miehiä, useat ovat siellä ylipainoisia. Suomessa niin lihavat haukuttaisiin läskiksi. Tänäänkin katsoin kuvaa, missä oli naisia, he todella näyttivät siltä, että olivat saanaat tarpeeksi ruokaa. Ylipainoisia olivat.
En usko siviiliuhrien lukumäärään. Tiedän, että uhreja tulee, mutta ne lukumäärät ovat liioiteltuja.
Jos Venäjä hyökkää Suomeen, puolustammeko me itseämme, vai antaudummeko me ja alamme kuulua suureen Venäjään ja tanssia Putinin käskyjen mukaan.
Jos minä lyön jotain kovaa, että häneen sattuu ja tämä lyö minua. Kumpi on syyllinen ? Minä olen syyllinen, koska minä löin ensin. Tämä on minun oikeustajuni.
Juutalaiset eivät ole virheettömiä, he tekevät virheitä, niin kuin me kaikki. Emme me ole kukaan virheettömiä.
Suomalaisten historiassa on ruma ajanjakso, kun veli hyökkäsi veljeä vastaan. Kuinka paljon traumoja se aiheuttikaan monille suomalaisille. Kun me olemme lahdanneet toisiamme, voimmeko kovin innokkaasti syytellä toisia. Suomalaiset olivat syyllisiä kaikista pahimpiin rikoksiin silloin, kun he kävivät toistensa kimppuun. Meidän täytyy muistaa ne pahuudet, jotka on tehty ja oppia, ettemme uudestaan lähde sille tielle, että tapamme toisiamme vain sen tähden, ettei tuo toinen ajattele niin kuin itse.
27.05.2025 08:49
Miksi me emme huomioi Venäjän tekemiä vääryyksiä, vain Israel tekee väärin. Venäjä saa mielestämme tappaa ukrainalaisia siviilejä niin paljon kuin haluaa ja me vain hymistelemme siitä ja siunaamme kaikki Venäjän teot. Putinihan saa mielestämme tehdä, mitä hän vain haluaa.
Kyllä Ukrainakin lähettää pommeja ja me hyväksymme sen, kun venäläisiä naisia ja lapsia kuolee. Me olemme tässä kaksinaamaisia, kun hyväksymme toisen teot ja toisen tekoja emme.
Venäjä aloitti sodan hyökkäämällä Ukrainaan ja Ukrainalla on oikeus puolustaa kansaansa. Samoin Israelilla on oikeus puolustaa kansaansa sitä väkivaltaa vastaan, mitä hamas aiheuttaa. Joka päivä Israeliin ammutaan pommeja tai raketteja. Pitäisikö juutalaisten vain antautua ja antaa palestiinalaisten tappaa heidät.
Hamas valehtelee paljon. Kun he kertovat nälästä, josta palestiinalaiset kärsivät, mutta sitten katsoo niitä naisia ja miehiä, useat ovat siellä ylipainoisia. Suomessa niin lihavat haukuttaisiin läskiksi. Tänäänkin katsoin kuvaa, missä oli naisia, he todella näyttivät siltä, että olivat saanaat tarpeeksi ruokaa. Ylipainoisia olivat.
En usko siviiliuhrien lukumäärään. Tiedän, että uhreja tulee, mutta ne lukumäärät ovat liioiteltuja.
Jos Venäjä hyökkää Suomeen, puolustammeko me itseämme, vai antaudummeko me ja alamme kuulua suureen Venäjään ja tanssia Putinin käskyjen mukaan.
Jos minä lyön jotain kovaa, että häneen sattuu ja tämä lyö minua. Kumpi on syyllinen ? Minä olen syyllinen, koska minä löin ensin. Tämä on minun oikeustajuni.
Juutalaiset eivät ole virheettömiä, he tekevät virheitä, niin kuin me kaikki. Emme me ole kukaan virheettömiä.
Suomalaisten historiassa on ruma ajanjakso, kun veli hyökkäsi veljeä vastaan. Kuinka paljon traumoja se aiheuttikaan monille suomalaisille. Kun me olemme lahdanneet toisiamme, voimmeko kovin innokkaasti syytellä toisia. Suomalaiset olivat syyllisiä kaikista pahimpiin rikoksiin silloin, kun he kävivät toistensa kimppuun. Meidän täytyy muistaa ne pahuudet, jotka on tehty ja oppia, ettemme uudestaan lähde sille tielle, että tapamme toisiamme vain sen tähden, ettei tuo toinen ajattele niin kuin minä.
27.05.2025 08:45
Suomalaisten historiassa on ruma ajanjakso, kun veli hyökkäsi veljeä vastaan. Kuinka paljon traumoja se aiheuttikaan monille suomalaisille. Kun me olemme lahdanneet toisiamme, voimmeko kovin innokkaasti syytellä toisia. Suomalaiset olivat syyllisiä kaikista pahimpiin rikoksiin silloin, kun he kävivät toistensa kimppuun. Meidän täytyy muistaa ne pahuudet, jotka on tehty ja oppia, ettemme uudestaan lähde sille tielle, että tapamme toisiamme vain sen tähden, ettei tuo toinen ajattele niin kuin minä.
27.05.2025 08:43
27.05.2025 08:43
Kuinka monta siviiliä suomalaiset tappoivat sata vuotta sitten, kun punaiset ja valkoiset tappoivat toisiaan ? Lahdessakin veri virtasi, kun valkoiset lahtasivat miehiä, naisia ja lapsia. Tarkastettiinko, olivatko naiset ja lapset varmasti viattomia ?
Kuinka monta siviiliä Neuvostoliitto tappoi, kun pommitti Suomea ? Kuinka monta siiviiliä Venäjä on tappanut Ukrainassa ?
26.05.2025 13:19
1. Minusta panttivankien vapauttaminen olisi tärkeintä, koska oli väärin ottaa panttivankeja. Ei se ollut minun mielestäni oikein.
2. En osaa sanoa, miten Suomi olisi yrittänyt vapauttaa panttivankeja. En kuitenkaan usko, että he olisivat ruvenneet pommittamaan tuhansia ihmisiä.
3. Ihminen on julma, siitä ei pääse mihinkään. Mies, joka raiskasi ja murhasi nuoren, on julma. Kaikkialla on julmuutta, jotkut teot kohdistuvat pieniin suomalaisiin lapsiin, niin kuin olemme Suomessakin saaneet lukea. Ja Erikan tapauksen me useimmat muistamme. Se oli julmaa kohtelua pientä tyttöä kohtaan.
Olet oikeassa minulla on pelkoa ja vihaa, mutta halveksuntaa en tunnista, ellen halveksi itseäni. En halveksi palestiinalaisia. Mielestäni he ovat uskonnon uhreja.
Haluan hyökätä terroristeja vastaan, ovat he suomalaisia, ruotsalaisia tai palestiinalaisia.
Mitä mieltä olet, kun valkoiset lahtasivat punaisia ja punaiset valkoisia ? Oliko se mielestäsi oikein ?
En hyväksy tappamista. Minä en voi tappaa edes kärpästä. Eläimet ovat kyllä minun heikko kohtani, niitä minä rakastan.
Minä mielestäni katson, miten ihminen kohtelee toista ihmistä. Kun katsoin uutispätkää, kuinka Donald Trump halveerasi Etelä-Afrikkalaista presidenttiä ja valehteli vielä, vihani nousi Trumpia kohtaan. En hyväksy sellaista.
Minä hyökkään nähtävästi niitä vastaan, jotka hakkaavat ja pahoinpitelevät toisia. Johtuuko se minun menneisyydestäni, koska äitini pahoinpiteli ja potki minua, kun olin pieni. Käyn nähtävästi pelkoani ja vihaani äitiäni kohtaan ja en osaa kirjoittaa rakentavasti.
24.05.2025 18:21
Minä uskon siihen, että Gazassa on kuollut myös siviilejä. Ei niin paljon kuin muslimit sanovat. He lisäävät uhrien lukumäärää.
Suomessakin kuoli sodan aikana siviilejä. Ukrainassa kuolee siviilejä.
Asun lähellä Hennalan entistä varuskuntaa. Siellä punaisia ammuttiin, miehiä, naisia ja lapsia. Samoin heitä kerättiin Lahden kaupungille Fellmanin puistoon. Siellä pidettiin joitain vuosia sitten muistotilaisuus, että siellä voitaisiin antaa anteeksi ne tapahtumat. Pappani meinasi kuolla, kun hän kohtasi naapurin, joka oli valkoinen. Naapuri kuitenkin armahti, eikä ampunut pappaani. Hän sanoi kuitenkin, että pappani pitää mennä piiloon metsään, koska olisi tulossa sellaisia miehiä, jotka sumeilematta ampuisivat pappani. Pappani pelastui naapurin takia, joka ei halunnut ampua, vaikka pappani oli punainen. En ymmärtänyt lapsena pappani vihaa joitain ihmisiä kohtaan, mutta nyt tiedän, mistä se viha kumpusi.
Sodan jälkeen karjalaiset joutuivat jättämään kotinsa. Minunkin appeni joutui lähtemään Viipurista. Suurin osa kotiutui hyvin, ainakin minun tutuistani.
Vihalla on valtava voima. Minäkin pelkäsin ja vihasin äitiäni. Nyt olen lukenut Tommy Hellstenin kirjaa: Kun uskalsin olla totta. Se on avannut monta asiaa lapsuudestani ja erityisesti vihastani. Olen huomannut itsestäni sen, kuinka paljon helpompaa on vihata kuin rakastaa.
24.05.2025 16:33
Kiitos kirjoituksestasi, se sai minut ajattelemaan asiaa tarkemmin.
Jos meidän lähelle muuttaisi islam uskoisia, kohtelisin heitä ystävinä. Minulla ei ole mitään ihmisiä vastaan, vaikka rakastankin enemmän eläimiä. Ihmiset tekevät niin paljon pahaa toisilleen.
Meidän lähellä on myytävänä talo. Sitä kävi katsomassa muslimipari. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, jos he muuttaisivat siihen taloon.
En tahtoisi, että valtio käskee pakkovallalla ihmisiä toimimaan. Jos ottaisin Raamatusta ohjeen, jota haluaisin noudattaa on se: "Rakasta Jumalaa kaikesta sydämestäsi ja lähimmäistä kuin itseäsi". Siinä on minullakin opeteltavaa, koska jos vihaa itseään, ei pysty ketään rakastamaan.
Ne tiedot, jotka sain hamasin hyökättyä, on suomalaiselta, joka asuu Israelissa. En usko, että hän valehtelisi sellaisessa asiassa.
Minulla on eräs paha puoli, että minä olen jonkun puolella toista vastaan. Se ei aina ole hyvä asia. Mutta kaikista eniten suutun silmittömästi eläinten puolesta. Jos näen eläinten kaltoin kohtelua, niin suutun silmittömästi. Silloin olen tulta ja tappuraa.
24.05.2025 14:46
Muista, että Gazassa on juutalaisia panttivankeja, jotka terroristit veivät pois Israelista.
Kun panttivangit on vapautettu, tulisiko sitten rauha.
Tänäänkin monia pommeja on laukaistu Israeliin. Kuka ne pommit on laukaissut Israeliin, sano sinä, jos tiedät ?
24.05.2025 11:30
Hamasilla on vielä juutalaisia panttivankeja luonaan. Miksi he eivät ole vapauttaneet heitä ? Olisiko se syy ?
Minä olen paljon pohtinut tätä asiaa eri puolilta. Jos Suomessa joku terroristiryhmä ottaisi panttivangiksi ihmisiä, mitä Suomi tekisi. Antaisiko heidän mädäntyä siellä jossakin vai tekisikö Suomi jotain vapauttaakseen panttivangit ?
Olen miettinyt Suomen sota Neuvostoliittoa vastaan. Uskon, että molemmilla puolilla sattui väärinkäytöksiä. Se sota oli monille miehille traumoja aiheuttava. Isänikin kärsi monet vuodet sodan aiheuttamista traumoista.
Hamas on terroristiryhmä. He eivät voi edes näyttää naamojaan. He haluavat vain murhata.
Luin juuri yhden musliminaisen kirjoituksen, missä hän kertoo näistä musliterroristeistä, joita suomalaiset ihannoivat. Se oli karua luettavaa. Ihmiset pelkäävät heitä. He eivät säästä edes omia kansalaisiaan.
Me suomalaiset, jotka rakastamme näitä terroristeja, voimme ottaa tänne Suomeen heidät. Syöttäisimme ja vaatettaisimme heidät ja antaisimme heille kaiken, mitä he haluavat. Tekisimme heidän tahtonsa mukaan. Silloin meille ilonpäivät alkaisivat.
24.05.2025 11:21
Kaikki ei ole totta, mitä hamasin miehet kertovat totuutena. meidän pitäisi aina etsiä totuus, eikä uskoa kaikkea, mitä toiset valehtelee.
Se teko. minkä hamas teki, oli kauhea. Mitä tekisit, jos se olisi tapahtunut läheisillesi ? Olisitko vain paijannut terroristin päätä ?
En ole feministi, mutta en pidä siitä, kuinka muslimit kohtelevat naisia. Suomessakin monet muslimit on raiskanneet naisia, koska naisilla ei ole heidän silmissään mitään arvoa. Tietysti suomalaisetkin raiskaavat naisia. Mutta muslimeilla on yleensä se asenne, ettei naisella ole mitään arvoa. Poikkeuksiakin on.
Olen sitä mieltä, että jokaisella valtiolla on oikeus puolustaa omia kansalaisiaan.
Minusta islam on kuin syöpä tässä maailmassa, siinä ei ole mitään hyvää, se on paholaisen tuoma oppi, joka tekee ihmisen elämästä helvetin.
24.05.2025 10:59
Mutta muslimaailmassa homot halutaan tappaa.
Onhan yksi homo tappanut entisen rakastettunsa. Joten voi homokin tappaa.
24.05.2025 10:44
Onko oikein, että viaton vauva joutuu kohtaamaan hamasin raivon, että hänet poltetaan elävänä uunissa ? Hamas on sadistinen terroristiryhmä, joka haluaa vain tappaa. Toivottavasti mekin suomalaiset saamme maistaa hamasin vihaa, että tietäisimme, millaista islamin viha on muita uskontoja kohtaan. Voi olla, että jokunen kyynel tulisi suomalaisen silmään, kun näkisi lapsensa joutuvan hamasin vihan kohteeksi.
Jos hamas olisi luovuttanut panttivankinsa Israelille, olisiko verenvuodatus päättynyt siihen. Heillä on vielä panttivankeja hallussaan, emme tiedä, kuinka moni on enää hengissä.
Sitä en ymmärrä, että maailma rakastaa islamuskoisia niin paljon, vaikka näemme muslimien pahuuden. Onko yhtään hyvää muslimivaltiota ? Missä muslimivaltiossa kohdellaan naisia hyvin ? Missä muslimi valtiossa kohdellaan homoja hyvin ? Ei missään, homot tapetaan heti, kun saadaan tietää heidän homoudestaan. Saako muslimivaltiossa elää kristittynä ?
Muslimeilla on valtavat alueet, Israelilla on pienen pieni pläntti muslimivaltioiden naapurina. Kun meillä on rajanaapurina Venäjä, luulisi meidän ymmärtävän, mitä on asua vihamielisen naapurin lähellä. Meillä on yksi vihamielinen naapuri, mutta Israelilla on niitä monta.
Muslimien tarkoituksena ei ole muuta kuin hävittää juutalaiset, kristityt ja muut eri uskontojen edustajat maan päältä, että maan päällä olisi vain yksi uskonto, islam. Se on paholaisen tahto ja muslimit ovat paholaisen innokkaita palvojia.
24.05.2025 10:43
Miksi on sitten unohdettu Jeesuksen sanat: ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. (Matt. 28:20)
Kuinka monia ihmisiä kirkko on opettanut noudattamaan Jeesuksen opetuksia ? Miksi täällä sitten murhataan ? Miksi täällä sitten nuoret puukottavat toisiaan ? Miksi täällä on niin paljon aviorikoksia ? Miksi täällä sitten niin paljon petetään toisia ihmisiä ? Eikö kirkon opetukset ole menneet perille ? Olemmeko kuuroja kirkon opetuksille vai onko kirkko epäonnistunut opetuksessaan ?
Miksi näitä ihmisiä ei ole opetettu noudattamaan Jeesuksen opetuksia ? Joku on mennyt pahasti pieleen, koska suomalaisetkin elävät niin, kuin itse tahtovat. He eivät välitä yhtään Jeesuksen opetuksista, ne ovat monille vain sellaisia, ettei niille kannata antaa yhtään huomiota.
Jeesuksen sanat: "Rakasta Jumalaa kaikesta sydämestäsi ja lähimmäistä niin kuin itseäsi". Nuo sanat eivät sovellu nykyaikaisille ihmisille. Parempi on vain etsiä itselle onnen hetkiä, vaikka joutuisi lähimmäistä vähän potkimaankin.
Näilläkin palstoilla välillä kuuluu fariseuksen ääni, minä vain olen oikeassa, muut väärässä, minulla on ainoastaan koko totuus ja muut ovat väärässä. Minä vain ymmärrän Raamattua oikein, kaikki muut ymmärtävät väärin, paitsi ne, jotka ovat samaa mieltä kanssani.
Muistakaamme kuitenkin, että fariseukset halusivat tappaa Jeesuksen. Fariseukset tutkivat Vanhaa Testamenttia paljon, mutta he eivät tunnistaneet Jumalan Poikaa edessään, kun he julistivat kuolemantuomion hänelle.
Mitä me olisimme oikeaoppisuudessamme tehneet Hänelle, jos olisimme olleet silloin paikalla ?
24.05.2025 10:00
Olikohan enoni Jeesuksen veren suojissa vanhana, kun ryyppäsi niin, että oma lapsi otettiin pois häneltä ? Hän oli lapsenakin aikamoinen kiusankappale, äitini kertoi. Hän kirosi ihmisiä ja hyppi heidän ympärillään kuin olisi ollut mielenvikainen. Hänet oli kastettu lapsena, mutta aikuisena siitä Jeesuksen verensuojasta ei näkynyt mitään jälkeä. Usein ajattelen, mitä jälkiä hän jättikään tyttäreensä, mutta onneksi tämä tyttö otettiin pois enoltani, ennen kuin enoni olisi tuhonnut kokonaan oman tyttärensä elämän.
Kaste ei pelasta ketään, Jeesus on ainoa tie pelastukseen.
08.05.2025 16:12
Mistä sinä tuon lohkaisit ? Miten todistat, että me vihaamme miljoonia suomalaisia ? Enhän minä edes tunne niin monia ihmisiä.
Jeesus kehotti rakastamaan lähimmäistä kuin itseään. Kyllä itse haluaa tehdä Jeesuksen sanojen mukaan.
Kun olin luterilainen, vihasin monia ihmisiä, en kylläkään miljoonia ihmisiä. Kun olin luterilainen, vihasin äitiäni. Kun oli luterilainen, vihasin melkein kaikkia niitä ihmisiä, jotka olivat lähelläni. Sellainen minä olin luterilaisena.
Kun otin Jeesuksen vastaan elämääni, muutuin pikku hiljaa. Nyt ymmärrän, miksi vihasin ihmisiä. Minä vihasin ihmisiä, koska vihasin itseäni. Kun otin vastaan Jumalan armon Kristuksessa, elämäni muuttui. Viha muuttui rakkaudeksi toisia ihmisiä kohtaan. Se ei tapahtunut hetkessä, mutta pikku hiljaa. Armolla on valtava vaikutus ihmisen elämään. Kun elää itse armon alla, ei tahdo sormi sojossa syytellä toisia ihmisiä. Kun on nähnyt totuuden itsestään, ei tahdo polkea ketään jalkojensa alle.
23.04.2025 09:23
MInä en syytä luterilaisia muuten, kuin vastaan luterilaisten syytöksiin. En ole lukenut yhtään jehovalaisten kirjoituksia, missä he syyttävät luterilaisia tai helluntailaisia.
Olen tavannut monia jehovalaisia. Vaikka he tietävät minun olevan helluntailaisen, he eivät ole koskaan haukkuneet minua. Me olemme rauhassa keskustelleet Raamatusta, ei ole ollut riitaa välillämme, vaikka olemme monista Raamatun kohdista eri mieltä.
23.04.2025 09:06
Emme me vihaa lapsia.
Minun äitini luterilaisena vihasi lapsia. Minun enoni luterilaisena vihasi lapsia.
Miksi minä vihaisin lapsia ? Jos minä vihaan lapsia, minulla täytyy olla sisälläni joku vamma, joka estää rakastamasta lapsia. Lapsia on helppo rakastaa, mutta aikuisia ei pysty aina rakastamaan. Aikuiset ovat useinkin niin pahoja, että heitä ei pysty rakastamaan. He ovat välillä sellaisia kyyliä, että heidän kanssaan on vaikea olla. Mutta ei heitäkään vihaa, vaikka heistä ei pidäkään. On parempi olla kaukana sellaisista ihmisistä.
23.04.2025 08:59
1 / 75