Suomi viestit kaikille

Anonyymi-ap

Olen tänään yrittänyt Kanta palveluun mutta sinne ei enää pääse ellei ota käyttöön Suomi viestejä.Miksi otetaan sellainen palvelu käyttöön jota ei osaa vanhukset käyttää eikä ole älypuhelimia.Valitettavasti jää laskut maksamatta ja sairaala viestit lukematta joten hyvä suomi eristätte vanhukset kaikella tavalla

45

750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ilmeisesti paperilaskut onnistuu edellee,mutta täytyy päästä sinne suomi.fi sivustolle ja sitä kautta pyytää paperilaskua

• Anonyymi00003

Paperi laskut tulee vaikka ei ikinä käy suomi.fi sivustolla .

• Anonyymi00009
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Eilisen uutisoinnin mukaan ei mene noin. Nimenomaan pitää mennä Suomi.fi:hin muuttamaan asetuksia.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Näin on,ja kyllä Suomessa vielä vaikka mitä paperia riittää tiedonkulun sekä kansan hygeniatason turvaamiseksi.

• Anonyymi00002

Vanhukset osaavat nykyään käyttää nettiä erinomaisesti. Kaksi kolmesta yli 75 vuotiaasta käyttää sitä ja puolet käyttää useita kertoja päivässä.

Ei ole mitään syytä sille, miksei ihmisiltä voi edellyttää verkkopalveluiden käyttöä. Paperilomakkeet ovat paljon vaikeampia kaikille. Haluttomuus ei ole mikään syy.

• Anonyymi00004

"Kaksi kolmesta yli 75 vuotiaasta käyttää nettiä ja puolet käyttää useita kertoja päivässä."

Osaatko kertoa, kuinka moni heistä pystyy käyttämään nettiä muuhunkin kuin lehtien selailuun ja muihin perusjuttuihin?

• Anonyymi00040

Olipa täysin asiaan perehtymättömän kommentti! On paljon vanhuksia joilla ei ole älypuhelinta eikä tule ja suuri osa sellaisia jotka eivät sitä osaa käyttää jos ei työelämässä ole tutuksi tullut! Ja kun ihminen vanhenee, niin olipa sitten miten hyvä digiosaaja hyvänsä , niin kyllä se taito heikkenee kun koko ajan muutoksia tulee! Sama se on edessä jokaisella aikanaan! Eikä vanhukset siitä puhelimesta mitään näe eikä sormet enää taivu kuten pitäisi!!!

• Anonyymi00005

Kirjeposti toimii yhä, jos ei esim. omista verkkopankkitunnuksia, eikä voi tunnistautua vahvasti.

• Anonyymi00006

Olen siitä yksi kolmesta joka ei osaa käyttää älypuhelinta,enkä koe sitä laiskuudeksi vaan aivotapahtumien vuoksi ei vaan onnistu.Samalla nyt eristetään minut ja moni muu vanhus terveyden huollon palvelusta,Kanta on vielä tähän asti onnistunut mutta nyt sekin sulkeutui.Tässäkin olisi voitu jättää esim. yli70 vuotiaat tämän uudistuksen ulkopuolelle ja jotka kykenee käyttämään tätä viestipalvelua voisi käyttää vaikka sata vuotiaaksi.

• Anonyymi00007

En ole vanhus , mutta tällainen kampitus on törkeetä. Yksinkertaisetkin asiat pyritään tekemään mahdollisimman hankalaksi.!! Suomesta tehdään takapajula, jossa ei toimi enää mikään. Mihin unohtui ihmisten oikeus päättää omista asioistaan. .? Asioiden sujuva hoitaminen ei ainakaan ole suomifi:n tarkoitus.Tiedän että on paljon ihmisiä , joilla ei ole tietokonetta eikä älypuhelinta.
        Orpopetterin valtakausi on pienen ihmisen näkökulmasta pelkkää vastavirtaan soutamista ja kampittamista.

• Anonyymi00008

Ei tuohon tarvita älypuhelinta, jos pääset nettiin, jossa nyt olet, niin se riittää.
        Harva lukee kirjeitä puhelimesta.

Kanta-palvelu ei ole sulkeutunut. Mistä ihmeestä niin päättelit?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ei tuohon tarvita älypuhelinta, jos pääset nettiin, jossa nyt olet, niin se riittää.
        Harva lukee kirjeitä puhelimesta.

Kanta-palvelu ei ole sulkeutunut. Mistä ihmeestä niin päättelit?

Ei pääse ellei kirjaudu Suomi palveluun sen jälkeen voi päästä jos on osannut sallia kaikki ja antaa sähköposti osoitteen.Valitettavasti en jaksa enkä ymmärrä kaikkea mihin sitoutuisin ja osaisinko esim.laskut maksaa siellä ja sairaala asiat etsiä sieltä. Joten komeroidun enkä käytä yhteiskunnan palveluja

• Anonyymi00012

Äänestäkää jatkossakin (he jotka äänestivät) Kokoomusta ja Perussuomalaisia. "Säästöjä" jotta saadaan paikattua uutta otettua velkaa minkä Orpo ja Purra unohtavat joka kerta puhuessaan säästötarpeista. Tai vetoavat koronaan tai Ukrainan sotaan mikä oli pakollinen paikka ottaa lisää velkaa.
        Sivusta

• Anonyymi00015

Soita Suomi.fi-palvelujen neuvontaan 0295 000, arkisin 9–15. Siellä voi pyytää paperipostin jatkumista.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Ei pääse ellei kirjaudu Suomi palveluun sen jälkeen voi päästä jos on osannut sallia kaikki ja antaa sähköposti osoitteen.Valitettavasti en jaksa enkä ymmärrä kaikkea mihin sitoutuisin ja osaisinko esim.laskut maksaa siellä ja sairaala asiat etsiä sieltä. Joten komeroidun enkä käytä yhteiskunnan palveluja

Juuri kirjauduin eikä vaatinut mitään uutta.

• Anonyymi00010

Aukeaako tämä Suomi. Fi postilaatikko automaattisesti ihmiselle, joka on käyttänyt ennen vuotta 2026 Omakantaa pankkitunnuksilla? Viimeinen käynti taisi olla 2021

• Anonyymi00029

Ei aukea. Vain 14.4.2026 jälkeen tapahtuvat kirjautumiset ovat niitä, joiden myötä Suomi.fi-viestit otetaan käyttöön. Ja Suomi.fi-viestit ei aktivoidu käyttöösi automaattisesti, vaan sinut ohjataan ottamaan ne käyttöön, kun seuraavan kerran tunnistaudut jonkun viranomaisen sähköiseen asiointipalveluun. Käyttöönotto vaatii sinulta omia toimenpiteitä eikä se tapahdu huomaamattasi.

• Anonyymi00014

Jos haluaa säilyttää paperipostin, niin ne Suomi-viestit voi kieltää soittamalla Suomi.fi-palvelujen neuvontaan (0295 000, arkisin 9–15). Ne voi kieltää puoleksi vuodeksi kerrallaan.

• Anonyymi00030

Määräaika on 356 päivää. Jos sen jälkeen tunnistautuu, niin sinut ohjataan ottamaan Suomi.fi-viestit käyttöön. Jos ei tunnistaudu, paperiposti jatkaa kulkuaan aina niin kauan, kunnes sitten jonain päivänä päättää tunnistautua viranomaispalveluihin. Silloinkaan mikään ei tule päälle huomaamattasi, vaan sinut ohjataan tunnistautumisen yhteydessä itse ottamaan Suomi.fi-viestit käyttöön. Jos sitten kuitenkin haluat jatkaa paperipostin vastaanottajana, sen voit itse muuttaa uudelleen Suomi.fi-viestien asetuksissa. Vaihtoehtoisesti voit soittaa Suomi.fi-palvelujen neuvontaan ja he auttava asiassa.

• Anonyymi00016

Ihan tiedoksi, että kaikilla alueilla ei ole edes mahdollisuutta toimivaan nettiin.
      Toisaalta, mikä on niin vaikea ymmärtää, että paperiposti jatkuu, kunhan siitä ilmoittaa.
      Edellä on jo mainittu puhelinnumerot.

• Anonyymi00021

Missä on alue, jossa netti ei toimi edes sen vartaa, että pääsee kanta.fi palveluun?

Ymmärrän, ettei kaikkialla voi katsoa netflixiä, mutta en usko, että on alueita kokonaan ilman nettiä.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Missä on alue, jossa netti ei toimi edes sen vartaa, että pääsee kanta.fi palveluun?

Ymmärrän, ettei kaikkialla voi katsoa netflixiä, mutta en usko, että on alueita kokonaan ilman nettiä.

Alueilla missä on paljon tuulimyllyjä, netti, puhelin ja tv yhteyksissä ongelmia. Ongelmiin ei suhtauduta riittävän vakavasti. Maaseutu tuhottiin tuulimyllyillä että viherhattutätit saa etelään vihersähköä.

• Anonyymi00017

Tässä selkeät ohjeet:
      "Digi- ja väestötietovirasto neuvoo Suomi.fi-viestien käytössä. Suomi.fi-palvelujen neuvonta vastaa numerossa 0295 000. Lain voimaantulon jälkeen Suomi.fi-neuvojat voivat ottaa digiviestit pois käytöstä, jos henkilö ei sitä pysty itse tekemään. "

• Anonyymi00023

Yhteiskunnassa on paljon ihmisiä joilla ei ole varaa älypuhelimeen eikä pc laitteeseen .

• Anonyymi00025

Meneekö DVV:n kautta viesti myös Työllisyyspalvelulle, Kelalle, cerottajalle & Hyvinvointialueelle että haluaa pysyä paperisessa postissa?

• Anonyymi00026
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Yhteiskunnassa on paljon ihmisiä joilla ei ole varaa älypuhelimeen eikä pc laitteeseen .

Kiitos nykyisen hallituksen leikkauksien!

• Anonyymi00024

https://www.suomi.fi/ohjeet-ja-tuki/tuki-ja-neuvonta/suomi-fi-palvelujen-neuvonta

Laitoin tuonne sivuston palautteeseen suoraa palautetta jossa toivotin noille saatanoille pikaista matkaa helvettiin.
      Antakaa palautetta kaikilla kanavilla muuten tämä hallintoalamaiseksi pakottaminen ei lopu ja lopputulema on kiinan malli pakollisine digi ID tunnuksineen ja pisteytyksineen.

Korruptoituneita hankepäälliköitä tuntuu riittävän mitä mielikuvituksellisimpiin hankkeisiin ja maksajana on tietysti juuri sinä, veronmaksaja.

Lopulta huomaat tekeväsi kaikki hallinnon työt omalla tietokoneellasi, omalla ajallasi sakon uhalla. Loputon lomakkeiden tulva alkaa käydä toisesta työstä.

• Anonyymi00027

Kun ei ole sähköpostia käytössä, niin jää nyt kanta käyttämättä. Myöskään reseptejä ei voi enää uusia. Saa nähdä miten tässä nyt käy, kun terveyskeskukseenkaan ei enää pääse uusimaan reseptejä. Mahtaako ne apteekissa pystyä sen tekemään? Ei muuten, mutta kun verenpaine pakkaa nousemaan ilman tabletteja, ilman näitä Suomi muutoksiakin.

• Anonyymi00028

Apteekissa onnistui itsellä. Laittoivat uusimispyynnön ja uusittiin terveyskeskuksessa olevan reseptikeskuksen kautta.

• Anonyymi00031

Hei! Palvelu ei tule käyttöön niille, jotka eivät asioi viranomaisten kanssa digitaalisesti. Käyttöönotto on kytköksissä siihen, että tunnistautuu jonkin viranomaisen sähköiseen asiointipalveluun. Ne, joilla ei ole laitteita tai jotka eivät muusta syystä käytä viranomaisten digipalveluja, saavat jatkossakin viranomaisten lähettämät postit paperipostina.

• Anonyymi00032

Onko tämä perustuslain mukaista? Eikö siinä nimenomaan sanota että kaikki ovat samanarvoisia ihmisiä! Tämä pakottaminen jonkin sovelluksen käyttöön ottoon ei ole sen mukaista! Kaikilla ei ole älypuhelinta eikä kaikilla ole mahdollista sitä käyttää muutenkaan! Selvää kansalaisten eriarvoistamista!!

• Anonyymi00034

Syrjii erittäin paljon ikääntyneitä ihmisiä, joilta ei voi vaatia automaattisesti tietotekniikan osaamista.

• Anonyymi00033

Milloin tästä mahtavasta uudistuksesta tehdään kansalaisaloite tai selvityspyyntö, virallinen kannanotto tasa-arvovaltuutetulle?

• Anonyymi00035

Nyt on hallitus joka rakentaa yhteiskuntaa, johon ei köyhät ja vanhukset kuulu!

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Nyt on hallitus joka rakentaa yhteiskuntaa, johon ei köyhät ja vanhukset kuulu!

Mitäpä muuta voi odottaa oikeistolaiselta hallitukselta.

• Anonyymi00037

Minä pääsen ihan hyvin Kantapalveluun

• Anonyymi00039

Jaa ilman sähköpostiosoitetta? En vaan pääse.

• Anonyymi00038

Olen tottunut siihen että jos minulle on asiaa tai laskutettavaa niin saan kirjeen josta voin lukea.Olen kahdeksankymmentä vuotias eikä minulla ole tarvetta muuttaa totuttuja tapojani jonkun muun oikkujen mukaan.Laitanko kirjekuoria ja nipun paperia myös tietysti postimerkkejä Petteri Orpolle ja Riikka Purralle jotta he voisivat toimittaa minulle postit postilaatikkoon kuten olen saanut ne koko ikäni. Olen jo sen verran ikäihminen että te olette minun palvelijoita enkä minä teidän oikkujenne palvelija.Olen seurannut teidän oikkujanne ja sanon että menkää oikeisiin töihin vaikka vanhuksille kirjeitä kantamaan sillä sanotaanhan raamatussakin että "Otsasi hiessä sinun pitää leipäsi syömään" joten näkisin mielelläni teidänkin tekevän sellaisia töitä josta voisitte olla ylpeitä ja muistella minun ikäisenä niitä. Minun ikäpolveni rakensi tämän hyvinvointi valtion pystyttekö samaan.

• Anonyymi00041

Näillä ministereillä otsa hikoilee vain Ruisrokin jälkeisenä aamuna , kun ilmainen viina tuntuu enää hengityksessä tunkkaisena hajuna ja otsaa kivistää. ..Mitähän sitä tuli taas nousuhuppelissa luvattua??

• Anonyymi00043
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Näillä ministereillä otsa hikoilee vain Ruisrokin jälkeisenä aamuna , kun ilmainen viina tuntuu enää hengityksessä tunkkaisena hajuna ja otsaa kivistää. ..Mitähän sitä tuli taas nousuhuppelissa luvattua??

Kyllä oli taas Orpo kujalla kuin lumiukkö auringossa,eikö kenenkään tule mieleen hänelle kertoa että työpaikkoja ei ole johon aamulla menisi.Kuinka paljon on esim.Helsingissä työpaikkoja ja kuinka paljon työttömiä.Ja miten olisi jos esim. bussikuskiksi hakeutuu sellainen työtön joka ei osaa ajaa bussia,tai hoitaja joka ei osaa suomea.Tulemmeko täältä pohjoisesta hakemaan työtä onko meille tarjolla sitä osaamme hoitaa poroja mitä olisi teillä tarjolla jos lähdemme tulemaan.Onko asuntoja tarjolla ja työtä jossa voisimme päivät viettää.

• Anonyymi00042

Minä olen päässyt kirjautumaan palveluihin ihan hyvin.

• Anonyymi00044

Kuka maksaa jos laskut myöhästyy tai sairaalaan aika laitetaan tätä kautta yrittäkää ymmärtää ettei vanhukset jotka elävät muistisairautta tai muuten ovat kyvyttömiä seuraamaan postia Suomi.fi kautta ei tule onnistumaan.Hölömöläisten hommaa vastuu laitetaan vanhuksille että he osaisivat kieltää eikö olisi helpompaa että he ilmoittaisivat jos haluavat ottaa käyttöön nämä viestit silloin tiedettäisi että heillä on taito käyttää tietokonetta

• Anonyymi00045

Kaikki muut vaihtoehdot ovat vielä vaikeampia.

• Anonyymi00046

Kyllä se on helpoin tapa kun laskut ja lähetteet sairaalaan tulee postin kautta silloin vanhus osaa reakoida niihin.Otetaan rahat vaikka siitä tunnin junasta sillä voidaan laittaa vanhuksille heidän postit pitkän aikaa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      267
      2451
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2401
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1578
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      45
      1465
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1367
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1339
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1240
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1039
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1009
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe