Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1481

1. Minä en tavoittele maailmasta mitään, siellä ei ole mitään tavoittelemisen arvoista. Maailmassa on vain saastaa, mitä sitä tavoittelisi. Ainoa asia maailmassa, mistä pidän, on luonto. Kun katselen luontoa, eläimiä ja kasveja, näen siinä Jumalan luomistyön. Mutta, kun katselen sitä, mitä ihminen on luonnolle tehnyt, syttyy minussa viha ihmisen tekoja kohtaan.

Kaikista arvokkainta täällä maailmassa on pelastus, maksoihan Jeesus ristillä ihmisestä kalliin hinnan. Sen jälkeen laitan arvokkaimmaksi terveyden. Kaikki muu on roskaa, joka tulee tuhoutumaan jossain vaiheessa. Se, että saa ruokaa ja on jotain vaatetta päällä, riittää minulle. Mitä minä muuta kaipaan, koska minä olen Jeesuksen pelastama. Hän on minun kaikkeni, Hän on aarteeni, mitä muuta kaipaisin. Kaiken muun näen roskana Jeesuksen Kristuksen rinnalla.

Ei voi yleistää, että kaikki helluntailaiset ovat mammonan perään. Jokaisessa seurakunnassa on niitä, jotka hamuavat tämän maailman rikkauksia. Minun tutuissani ei ole rikkauksien hamuajia, olemme kai niitä köyhiä. Me saamme joka päivä syödä, meillä on vaatteet ja katto pään päällä, siis olemme onnellisia.
  2. Raamattu kieltää haureuden. Minusta siihen kuuluu kaikki haureuden lajit, aikuisten välinen ja erityisesti lapsiin kohdistuva haureus. Haureus kuin haureus on syntiä. Minusta lapsiin kohdistuva haureus on iljettävää, koska se voi tuhota lapsen koko elämän.

Minä en tiedä, kuinka vanhoja Maria ja Josef olivat, kun menivät avioon. Siitä en osaa sanoa mitään. Tuntuisi, että olivat ihan liian nuoria avioon. Kuka sen voi vahvistaa, kuinka vanhoja olivat. Mutta aivan lapsia, jos noin nuorina menivät avioon. Meikäläinenkin leikki vielä nukeilla 12 vuotiaana. Minusta tuntuu, että 18 -vuotiaskin on liian nuori avioliittoon. Olisi hyvä itsenäistyä, ennen kuin purjehtii avioliiton satamaan.

Psalmi 137 :1-9

1 Baabelin virtain vierillä -siellä me istuimme ja itkimme, kun Siionia muistelimme.
    2 Pajuihin, joita siellä oli, me ripustimme kanteleemme.
    3 Sillä vangitsijamme vaativat meiltä siellä lauluja ja orjuuttajamme iloa: "Veisatkaa meille Siionin virsiä".
    4 Kuinka me voisimme veisata Herran virsiä vieraalla maalla?
    5 Jos minä unhotan sinut, Jerusalem, niin unhota sinä minun oikea käteni.
    6 Tarttukoon kieleni suuni lakeen, ellen minä sinua muista, ellen pidä Jerusalemia ylimpänä ilonani.
    7 Muista, Herra, Jerusalemin tuhopäivä, kosta se Edomin lapsille, jotka sanoivat: "Hajottakaa se, hajottakaa perustuksia myöten!"
    8 Tytär Baabel, sinä häviön oma, autuas se, joka sinulle kostaa kaiken, minkä olet meille tehnyt!
    9 Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!

Minusta siinä on vankien tuntoja sen jälkeen, kun juutalaiset oli viety pakkosiirtolaisuuteen. Siinä tulee esiin näiden vankien viha niitä kohtaan, jotka olivat vanginneet heidät. Ei ole mukavaa luettavaa, mutta tässä se nähdään, millainen ihminen on. Jos itse olisin vankina jossain ja kohdeltaisiin kaltoin, en osaa sanoa, mitä minä sanoisin omassa tuskassani. Meillä on ollut Suomessa onni, että saamme olla vapaana, mutta entä niissä maissa, missä on otettu kansalaisia vangeiksi ja viety toiseen maahan. Siellä heitä on pahoinpidelty ja piesty, en tiedä, millaiset ajatukset itse kullekin tulee mieleen.
  3. Matt. 28:20 ”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Saksankielisessä Raamatussa on Matt. 28:20 ”Darum gehet hin und lehret alle Volker und taufet sie im Namen des Vaters und des Sohnes und des Heiligen Geistes! = ” Menkää siis ja opettakaa kaikkia kansoja ja kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen !”

Englanninkielinen King James käännös ” Go ye therefore and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son and of the Holy Ghost.”

Ensin opetus ja sitten kaste.

Apostolien teot 8:35:38 ”Ja niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta. Ja matkustaessaan tietä myöten he tulivat veden luo; ja hoviherra sanoi: ”Katso, tuossa on vettä. Mikä estää kastamasta minua?” Niin Filippus sanoi hänelle:”Jos uskot koko sydämestäsi, niin tapahtukoon.” Hän vastasi ja sanoi: ”Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika!” Ja hän käski pysäyttää vaunut ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippos kastoi hänet.”

Saksankielinen Raamattu

Ap. t. 8:37 ”Philippus aber sprach: Glaubest du von ganzem Herzen, so mag's wohl sein. Er antwortete und sprach: Ich glaube, daß Jesus Christus Gottes Sohn ist.”

Englanninkielinen käännös (King James) : And Philip said: ”If thou believest with all thine heart, thou mayest. And he answered and said: ”I believe that Jesus Christ is the Son of God.”
  4. Lue historian kirjoista, kuinka paljon pahaa Venäjä on tehnyt Suomen kansalle. Jatkuvasti Venäjä moukaroi meitä menneinä vuosisatoina. Kuinka monet ihmiset joutuivat venäläisten tappamiksi ? Lapsia ottivat vanhemmiltaan mukanaan vieraille maille. Minunkin esi-isäni asuivat Rautalammen ja Kuopion seutuvilla ja siellä oli kahinaa paljon. Välillä alueet olivat osa Venäjää ja sitten taas Ruotsia.

Isäni ja monet miehet maksoivat kovan hinnan, että Suomi säilyi itsenäisenä. Olen pikkuserkkuni kanssa keskustellut sodasta. Hän muistaa vielä sodan, hän asui silloin Mäntsälässä. Kun kuuntelee hänen kertomuksiaan sodasta, toivoo, ettei sellaista aikaa tulisi koskaan. Isäni ei pystynyt puhumaan paljonkaan sodan kauhuista, mutta näki, että sota oli häneenkin jättänyt jälkensä ja niin moniin miehiin, naisiin ja lapsiin.

Olen onnellinen asuessani Suomessa. On vain yksi paha asia ja se on se, että meillä on rajanaapurina Venäjä. Kun lukee Venäjän historiaa, se on aina sotinut. Siellä ihmisillä on valtava vallanhalu saada itselleen mahdollisimman paljon alueita. Nytkin Venäjä on iso valtio, mutta aina pitää saada enemmän ja enemmän alueita. Eikö mikään riitä ? Pitääkö Venäjän saada koko maailma itselleen, että se on tyytyväinen.