Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nyt+valehtelet.+En+ole+koskaaan+kuullut+siitä,+että+helluntailaiset+sanoisivat,+että+he+ovat+ainoita+oikeita+kristittyjä.+Miksi+valehtelet+?+Kyllä+jokainen,+joka+on+ottanut+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä+on+kristitty.+Jeesus+on+ainoa+tie+Isän+Jumalan+luo,+ei+ole+muuta+tietä.
Jos+joku+helluntailainen+sanoo+sellaista,+hän+valehtelee,+eikä+tunne+kirjoituksia.+Minä+tunnen+luterilaisia,+vapaakirkollisia,+metodisteja,+babtisteja+ja+pelastusarmeijaan+kuuluvia,+jotka+ovat+uskossa+Jeesukseen.+
Ei+se+ollut+mielenmuutos,+joka+sai+minut+uskoon.+Jumala+veti+minua+Jeesuksen+luo+ja+sain+ottaa+hänet+vastaan+elämääni+vuonna+1981.+Siitä+saakka+olen+saanut+olla+Jeesuksen+oma.+Tietysti+siinä+tapahtui+myös+"mielenmuutos",+ne+asiat,+joita+tein+ennen,+en+tahtonut+tehdä+enää.+Vihasin+aikaisemmin+kaikkia+ihmisiä,+enää+en+tahtonut+vihata.+Siinä++oli+mielenmuutosta,+kun+tahdoin+alkaa+elää+Jeesuksen+sanojen+mukaan.+Mutta+totuus+on+se,+että+kun+otin+Jeesuksen+vastaan+elämääni+ja+Hän+antoi+minulle+mielenmuutoksen.+Ihmiset+eivät+olisi+voineet+sitä+tehdä,+niin+suurta+vihaa+minulla+oli+heitä+kohtaan.+Vain+Jeesus+pystyi+muuttamaan+minua.
10.08.2022 08:06
Matt.+28:19+"Menkää+siis+ja+tehkää+kaikki+kansat+minun+opetuslapsikseni,+kastamalla+heitä+Isän+ja+Pojan+ja+Pyhän+Hengen+nimeen"
Mihin+unohdat+sanat+"tehkää+kaikki+kansat",+siinä+on+ensin+"käsky"+tehdä+kansat+opetuslapsiksi.+Millainen+on+Jeesuksen+opetuslapsi.+Hän+on+ottanut+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä.+
Miten+olemme+onnistuneet+tässä+käskyn+seuraamisessa.+Emme+ole+onnistuneet+Suomessa+emmekä+muualla+maailmassa.+Niin+paljon+elää+ihmisiä+vieraina+Jeesukselle.+Eivät+he+halua+olla+Jeesuksen+opetuslapsia,+vaan+he+haluavat+elää+elämäänsä+oman+tahtonsa+mukaan.+He+ovat+kääntäneet+selkänsä+Jumalalle+ja+uskon+asioille.
Miten+me+olemme+onnistuneet+tässä+tehtävässä,+minkä+Jeesus+antoi+meille+?+Kun+katsoo+maailman+tilannetta,+niin+hyvin+huonosti.
06.08.2022 09:51
Kuinka+hyvin+meiltä+on+onnistunut+Jeesuksen+sanat+Matt.+28:19+"+opettamalla+heitä+pitämään+kaikki,+mitä+minä+olen+käskenyt+teidän+pitää.+Ja+katso,+minä+olen+teidän+kanssanne+joka+päivä+maailman+loppuun+asti."
Kun+katsoo+tällä+hetkellä,+miten+huonosti+Suomen+nuoriso+voi.+Alkoholi,+huumeet+niitää+kurjaa+satoaan.+Miksi+kukaan+ei+opettanut+näille+nuorille+Jeesuksen+sanoja.+Miksi+he+ovat+ravintoloissa+viettämässä+aikaansa+?+Miksi+me+vanhemmat+emme+ole+opettaneet+heille+Jeesuksesta+?+Missä+on+ne+kummit,+jotka+lupasivat+opettaa+näiä+lapsia+Jeesuksesta+?+MIssä+he+ovat+?
Nuoret+tekevät+itsemurhia,+koska+ei+ole+lähellä+rakastavaa+vanhempaa+tai+jotain+henkilöä,+joka+kertoisi+Jeesuksen+rakkaudesta+meitä+ihmisiä+kohtaan.+He+eivät+kaipaa+nuhdesaarnoja+vaan+rakkautta,+huolehtimista.+He+tarvitsevat+sen+olkapään,+johon+he+saavat+itkeä+sydämensä+tuskan.
Jeesus+sanoi.+"Tehkää+kaikki+kansat+opetuslapsikseni."+Olemmeko+tehneet+niin+?+Kuinka+paljon+täällä+maailmassa+on+ihmisiä,+jotka+eivät+tunne+Jeesusta.+Miksi+olemme+epäonnistuneet+tässä+käskyssä.+Muslimit+palvovat+omaa+epäjumalaansa,+missä+ovat+ne,+jotka+haluavat+mennä+heille+kertomaan+Jeesuksesta.+Oletko+sinä+valmis+lähtemaan+muslimimaahan+kertomaan+heille+Jeesuksesta,+koska+sinulle+ovat+niin+tärkeät+nämä+Jeesuksen+sanat:+"Tehkää+kaikki+kansat."
06.08.2022 09:40
Mitä+lihan+himoja+tarkoitat+?+En+oikein+ymmärrä,+mitä+tarkoitat.
06.08.2022 09:13
Niin+meitä+valantavikaisia+on+paljon+täällä+Suomessa.+Onko+syynä+se,+että+emme+uskalla+avautua+toiselle,+että+voisimme+purkaa+huolemme+heille.+Pidämme+huolemme+sisällämme+ja+haudomme+niitä+pitkät+ajat+ja+ne+kasvavat+mielessämme+vuoren+korkuisiksi.+sen+jälkeen+niitä+on+vaikeampi+alkaa+purkaa.
On+vaikeaa+kohdta+ihminen,+joka+on+masennuksen+syövereissä.+Ja+silloin+tämä+henkilö+tarvitsisi+todella+lähimmäistä,+joka+olisi+siinä+vierellä.+Siinä+ei+ole+helppoa,+mutta,+jos+olisi+halua+edes+kuunnella+toisen+roskasäkin+purkamista,+usein+sekin+voisi+auttaa.+Olisi+vain+kuuntelemassa,+ei+antaisi+hyviä+neuvoja,+koska+masennuksen+hetkellä+ihminen+ei+halua+kuunnella+niitä.+Hän+tarvitsisi+sen+olkapään+ja+kuuntelijan,+joka+pystyisi+olemaan+siinä+ystävänä+hänen+kanssaan.+Kuunteleminen+auttaa+joskus+paljon+siinä,+että+ihminen+voi+puhua+julki+ne+asiat,+jotka+hänen+mieltää+kaikertaa.+Olen+itse+saanut+monta+kertaa+kokea+sen,+kun+on+saanut+puhua+toiselle+ne+asiat,+jotka+kaikertavat+itseä,+sen+jälkeen+on+helpompi+jatkaa+matkaa,+kun+on+puhunut+toiselle+ne+asiat,+jotka+ovat+painaneet+mieltä.+Välillä+olen+saanut+olla+kuuntelijana,+kun+joku+toinen+omaa+sisintään+purkaa.
06.08.2022 09:09
Missä+kohtaa+helluntailaisuus+tekee+mustan+valkoiseksi+ja+valkoisen+mustaksi+?+Voisitko+kertoa+esimerkin.
Raamatusta+olen+lukenut,+että+siellä+on+kohta,+missä+joku+ihminen,+joka+on+tehnyt+syntiä+ja+ei+ole+katunut,+on+jätetty+saatanan+haltuun.+Minä+en+ainakaan+halua+kirota+ketään,+koska+Raamatussa+on+sanottu,+siunatkaa,+älkää+kirotko.+Olen+kylläkin+joskus+epätoivon+hetkellä+kironnut+sen+päivän,+kun+synnyin,+mutta+ihmistä+en+halua+kirota.
Minun+serkkuni+oli+tullut+nuorena+uskoon,+sitten+tuli+sellainen+aika,+että+hän+alkoi+loitontua+uskonelämästä+ja+hän+meni+maailman+teille.+Silloin+rukoilin+hänen+puolestaan,+mutta+ei+olisi+tullut+mieleenkään+alkaa+kirota+häntä.+Rukous+oli+vain+sydämessäni+ja+nyt+hän+on+tullut+takaisin+Jeesuksen+luo.
Me+ihmiset+olemme+niiin+erilaisia,+toiset+ovat+nopeita+sanomaan+taas+toiset+ovat+hyvinkin+hitaita.+Mummoni+oli+savolainen+ja+pappani+hämäläinen.+Mummoni+palpatti+papalle+aamulla+jostain+asiasta+ja+pappani+vastasi+hänelle+illalla.+Minulla+on+samaa+hämäläistä+vikaa,+että+vasta+viikon+kuluttua+joku+saa+vastauksen+kysymykseen.+Välillä+tulee+ristiriitoja,+kun+emme+pysty+ymmärtämään+toisen+erilaisuutta.+Minuakin+harmittaa+ihmiset,+jotka+ovat+suuna+päänä+aina+tuomassa+omia+mielipiteitään+ja+eivät+koskaan+kuuntele+toista.+Vain+oma+mielipide+on+tärkeä,+muut+ovat+jonninjoutavia,+joiden+mielipiteistä+ei+tarvitse+välittää.+Mutta+olen+ajan+mittaan+opetellut+ymmärtämään+näitäkin+ihmisiä.+Mutta+ystävät+ovat+kuitenkin+niitä+ihmisiä,+jotka+myös+kuuntelevat,+mitä+toisella+on+asiaa.+Moni+asiakin+on+selvinnyt,+kun+on+ystävä+lähellä,+joka+kuuntelee+ja+jonka+kanssa+on+voinut+keskustella+asiasta.
06.08.2022 08:55
Onko+mukavaa+tuomita+toisia+?+Eikö+Jeesus+sanonut,+että+millä+tuomiolla+te+tuomitsette,+sillä+tuomiolla+teidät+tuomitaan.
Me+kaikki+teemme+syntiä+ajatuksin,+puhein+ja+teoin.+Meillä+ihmisillä+on+jokaisella+joku+heikko+kohta,+jos+joku+sattuu+sitä+raapaisemaan,+se+tekee+kipeää.+Se+toinen,+joka+raapaisi+ei+useinkaan+tiennyt+tekevänsä+sanoillaan+pahaa.+Mutta+siihen,+joka+koki+sen+loukkauksena,+se+sana+sattui.+Meillä+kaikilla+on+näitä+nyrhämiä,+joita+olemme+saaneet+lapsuudessa+tai+nuoruudessa.+Koulukiusaaminen+on+tuonut+ihmiseen+paljon+sisiäisiä+haavoja.+Me+useinkin+koemme+toiset+ihmiset+uhkana,+jos+he+sattuvat+koskettamaan+meidän+sisinpämme+haavaa.
Onko+myös+se,+että+emme+kestä+sitä,+että+joku+toinen+on+eri+mieltä+jostain+asiasta.+Se+voi+tuntua+hylkäykseltä,+jos+olemme+joutuneet+kokemaan+hylkäämistä+usein.+Uskonasioissakin+on+samoin.+Monesti+emme+siedä+toista+mielipidettä+jostain+uskonasiasta.+Me+taistelemme+miekoin+ja+sanan+säilällä+oman+mielipiteemme+puolesta.+Me+emme+ajattele,+kuinka+monta+haavoittunutta+ihmistä+me+jätämme+jälkeemme+riidoissamme.+Kunhan+minä+saan+sanoa+viimeisen+sanan,+silloin+on+kaikki+hyvin.+Sitten,+kun+näitä+on+paljon+ja+kaikki+kilpailevat+siitä,+että+saa+mahdollisimman+pahoin+sanoin+sanoa+viimeisen+sanan.+Siinä+jää+kentälle+niitä,+joita+kovat+sanat+haavoittavat.+Mutta+nämä+kiistelijät+eivät+sitä+ajattele.+He+ajattelevat+vain+sitä,+että+he+ovat+oikeassa.+Heille+ainoastaan+Jumala+on+antanut+kaiken+viisauden+lahjan.+He+vain+osaavat+tulkita+Raamatun+sanoja+ja+he+ovat+oikeassa+kaikessa,+mitä+he+kirjoittavat.
Jeesus+toivoi,+että+Hänen+omansa+rakastaisivat+toisiaan.+Mutta+tuntuu+nykyään,+että+olemme+kääntäneet+Jeesuksen+sanat+niin,+että+Hän+sanoi,+että+vihatkaa+toisianne,+siltä+ainakin+tuntuu,+kun+lukee+näitä+kirjoituksia.
06.08.2022 08:32
Kyllä+minä+olen+edelleen+syntinen,+joka+joutuu+kamppailemaan+oman+syntisyytensä+kanssa.+Ennen+kuin+tulin+uskoon,+ajattelin,+että+olen+todella+hyvä+ihminen,+mutta,+kun+tulin+uskoon,+huomasin,+että+se+kaikki+oli+ollut+vain+valhetta.+Olen+ollut+Jeesuksen+oma+vuodesta+1984+ja+aina+vain+ihmettelen,++kuinka+paljon+minusta+löytyy+syntiä,+ajatuksissa,+sanoissa+ja+teoissa.
Minä+en+tunnista+tuota+kirjoitusta+sellaiseksi,+mitä+itse+olen+omassa+seurakunnassani+kuullut.+Mutta+en+ole+kaikissa+helluntaiseurakunnissa+vieraillut,+joten+olen+jäävi+sanomaan,+mitä+muissa+seurakunnissa+puhutaan.
Minun+pelastuksen+tie+on+se+tie,+minkä+Jeesus+valmisti+Golgatalla,+kun+hän+meidän+syntiemme+tähden+kuoli+ristillä.+Hän+on+tie+Jumalan+luo,+Hän+on+totuus+ja+Hän+on+elämä.+Hän+antoi+minulle+elämän,+minulle,+joka+etsin+kuolemaa.+Etsin+kuolemaa,+mutta+Jeesus+antoi+minulle+elämän,+jota+saan+Hänen+kanssaan+kulkea+eteenpäin,+kunnes+Hän+tulee+hakemaan+meidät+pois+tästä+synnin+maasta.
05.08.2022 22:03
Minä+en+ole+kuullut+koskaan+tuollaista+opetusta.+Kyllä+kasteen+jälkeenkin+on+joutunut+tekemään+parannusta.+Silloin,+kun+tulin+uskoon,+en+edes+huomannut+joitain+asioita+synniksi.+Vuosien+aikana+Jumala+on+näyttänyt+minulle+monia+asioita,+joista+on+pitänyt+tehdä+parannusta.+Esim.+kateus,+viha,+katkeruus,+kauna+ja+muita+mielen+syntejä.+Niitä+ei+itse+huomannut,+ennen+kuin+Jumala+ne+näytti.+Siinä+ei+voinut+muuta+kuin+pyytää+anteeksi+syntejä,+joita+eivät+muut+nähneet,+mutta+Jumala+halusi+vapauttaa+niistä.
Jumalan+huolenpito+on+ihmeellistä.+Minä+en+huomannut,+että+olen+kateellinen.+Kerran+kaupassa+näin+äidin+ja+tyttären+juttelevan+keskenään.+Näin+heidän+välillään+jotain+sellaista,+mitä+en+itse+ollut+koskaan+kokenut.+Joku+tunne+alkoi+jäytää+minussa.+Kyselin+Jumalalta,+mitä+se+on.+Sain+vastauksen,+että+olin+kateellinen+siitä+rakkaudesta,+mitä+näin,+koska+en+itse+ollut+sitä+kokenut.+Minä+pelkäsin+äitiäni+ja+siihen+ei+mahtunut+rakkauden+tunnetta.+Tein+parannusta,+koska+en+tahdo+kadehtia+lapsia,+jotka+saavat+vanhemmiltaan+rakkautta.+Nyt+minä+iloitsen+siitä,+jos+näen+vanhempien+ja+lasten+välillä+rakkautta.+Ja+suren+niiden+lasten+puolesta,+joiden+täytyy+pelätä+vanhempiaan.
Monia+muitakin+juttuja+Jumala+on+armossaan+näyttänyt.+Minä+menen+helposti+lain+alle,+en+meinaa+uskoa+armoon.+Vaikka+tiedän,+että+armosta+minä+olen+pelastettu,+mutta+miksi+se+on+niin+vaikea+uskoa+omalle+kohdalle.+Onneksi+meidän+seurakunnassa+oli+saarnaajana+Mauri+Vikstén,+joka+julisti+armon+sanomaa.+Niin+minäkin+taulapää+aloin+ottaa+armon+vastaan.
04.08.2022 17:23
Miten+on+muslimien+laita.+Onko+heidät+sovitettu,+vaikka+he+palvelevat+Allahia+?+Onko+hindut+sovitettu,+vaikka+he+palvelevat+omia+jumaliaan+?+Miten+on+ateistien+laita,+he+eivät+usko,+että+Jumalaa+on+olemassa+?+Joku+on+sanonut+minulle,+että+hän+ei+halua+taivaaseen,+miten+on+hänen+laitansa+?
02.08.2022 21:51
En+pilkkaa+lapsikastetta,+koska+itsekin+olen+antanut+kastaa+lapseni.+En+pilkkaisi+muutenkaan.+Mutta+olen+sitä+mieltä,+että+kaste+ei+pelasta+ketään.+Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.
Kun+teen+sukututkimusta,+niin+kirkonkirjoista+seuraan+ihmisten+elämää.+Kaikki+lapset+kastettiin,+ellei+syntynyt+kuolleena+tai+kuoli+niin+pian,+ettei+ehditty+kastaa.+On+aikamoista+elämää+jo+1800-luvulla+ihmiset+eläneet.+On+aviottomia+lapsia,+on+murhia,+on+pontikan+keittoa,+on+varastamista,+kaikenlaisia+tapahtumia+ihmisten+elämässä.+Minunkin+esi-isäni+ja+-äitin+murhasivat+miehen+ja+heidät+teloitettiin.+Heiltä+jäi+monta+lasta,+nuorin+oli+4-vuotias.+En+usko,+että+he+ovat+Jeesuksen+luona,+elleivät+he+ottaneet+Jeesusta+vastaan+ennen+teloittamista.+Heidät+oli+kastettu+lapsina,+koska+se+oli+tapana.+Mutta,+kun+lukee+heidän+elämäänsä,+se+oli+kaikkea+muuta+kuin+kristillistä.+Ei+kaste+tehnyt+heistä+Jeesuksen+seuraajia,+he+seurasivat+mieluummin+paholaista.
02.08.2022 14:14
Tarkoitin,+että+Jeesuksen+tulemus+seurakunnalle+tapahtuu+niin,+kuin+se+on+Jumala+tarkoittanut.+Se,+miten+minä+sen+ajattelen+ja+joku+muu+ajattelee,+ei+tarvitse+nousta+riidan+aiheeksi.+Odotetaan+sitä+hetkeä+kuitenkin+palavasti,+koska+maailma+synkkenee+koko+ajan.+Tapahtuu+paljon+asioita,+joista+Jeesus+jo+opetuslapsilleen+kertoi.
26.07.2022 12:14
Kun+en+ollut+uskossa,+en+ollut+Jeesuksen+opetuslapsi,+vaikka+minut+oli+kastettu+lapsena.+Tein+kaikkea+sitä,+mikä+on+väärin+Jumalan+sanan+mukaan.+Yritin+itsemurhaa,+mutta+epäonnistuin.+Käänsin+selkäni+Jumalalle+ja+elin+itselleni.+Kunnes+koitti+se+päivä,+kun+kohtasin+Jeesuksen+ja+otin+hänet+vastaan+elämääni.+Sain+anteeksi+syntini+ja+sain+mahdollisuuden+elää+Hänen+kanssaan,+joka+kuoli+minunkin+syntieni+tähden.+Jeesus+on+nyt+kaikkeni+ja+Hän+on+kaikkeni.
Tiedän,+missä+olisin,+jos+olisin+kuollut+silloin,+kun+yritin+itsemurhaa.+Vaikka+minut+oli+kastettu,+mutta+elin+vieraana+Jumalalle+ja+Jeesukselle.+
Joh.+14:6+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+tie+ja+totuus+ja+elämä;+ei+kukaan+tule+Isän+tykö+muutoin+kuin+minun+kauttani."
Minä+uskon+siihen,+että+Jeesus+on+ainoa+tie+Isän+luo.
25.07.2022 12:39
MInä+kävin+Niilon+koukouksissa+1970-luvulla.+En+ollut+silloin+vielä+uskossa.+Mutta+sen+jälkeen+aloin+miettiä+uskon+asioita.+Aloin+kuunnella+hengellisiä+lauluja.+Jonkin+ajan+kuluttua+tulin+uskoon+ja+olen+edelleen.
24.07.2022 22:33
Onpa+sinussa+paljon+rakkautta.+Onko+sinut+Jeesus+pelastanut+?+Oletko+ottanut+hänen+rakkautensa+vastaan+?+Mistä+johtuu+tuo+kauhea+viha+toisia+ihmsiä+kohtaan+?
24.07.2022 22:20
Oletko+sinä+synnitön,+joka+pystyt+ihmisiä+syyttämään,+että+heillä+on+riivaajien+usko.+Onko+sinulle+Jumala+ilmoittanut,+että+minulla+on+riivaajien+usko+?++Oletko+täydellinen+ihminen,+joka+Jumalan+edessä+pystyy+syyttämään+toisia+uskovia,+jotka+eivät+ole+kaikessa+sinun+kanssasi+samaa+mieltä+?+Pitäisikö+meidän+kaikkien+uskovien+olla+samaa+mieltä+kanssasi,+että+olisit+tyytyväinen+?+
MInä+en+ole+kaikkien+uskovien+kanssa+samaa+mieltä,+mutta+en+uskalla+mennä+heitä+syyttämään,+että+heillä+on+riivaajien+usko.+Esim.+seurakunnan+ylösotosta+on+monta+mielipidettä.+Tuleeko+Jeesus+hakemaan+seurakunnan+ennen+vihan+aikaa,+vihan+ajan+puolivälissä+vai+lopussa,+siitä+on+monta+mielipidettä.+Me+näemme+sen+toteutuvan,+olimme+sitten,+mitä+mieltä+tahansa.
Mutta+edelleen+sanon+sen,+että+Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.+Ei+ristin+ryövärin+tarvinnut+mennä+kasteelle+ennen+kuolemaansa+ristillä.+Miten+kävisi+sen+ihmisen,+joka+ottaa+Jeesuksen+vastaan+ja+ei+ehtisikään+mennä+kasteelle+ennen+kuolemaansa.
24.07.2022 22:16
Mitä+tapahtuu+ihmiselle,+joka+ottaa+Jeesuksen+vastaan+ja+häntä+ei+ole+koskaan+kastettu.+Ennen+kuin+hän+menee+kasteelle,+hän+kuoleekin.+Miten+hänen+käy,+jos+uskoon+tuleminen+vaatii+kasteen+?+Eikö+Jeesuksen+kuolema+ristillä+riitäkään+pelastukseen+?
24.07.2022 21:53
Mistä+moinen+viha+helluntailaisia+kohtaan+?
Oletko+jutellut+kaikkien+helluntailaisten+kanssa,+koska+olet+tietavänäsi,+että+he+eivät+tunnusta+olevansa+syntisiä.+Sinäpä+tiedät+meistä+helluntailaisista+kaiken.+Onko+sinulla+yliluonnollisia+kykyjä,+että+tiedät+minustakin+kaiken.
Älä+tuomitse+meitä+omien+mielikuviesi+mukaan.+Oletko+sinä+luulojesi+orja.+Luulet+paljon+ja+tiedät+vähän.+Luulo+ei+ole+tietämistä.
24.07.2022 21:11
Oetko+sinä+se+synnitön,+joka+voit+heitellä+kiviä.+Jeesus+ei+heittänyt+kiviä,+vaikka+nainen+oli+tavattu+tekemästä+aviorikosta.+Fariseukset+olisivat+naisen+kivittäneet,+vaikka+itse+olivat+syntisiä.+Jeesus+oli+synnitön,+mutta+hän+ei+heittänyt+naista+kivillä.
Sinä+taidat+olla+omasta+mielestäsi+synnitön,+hurskas+ja+kaikin+puolin+Jumalalle+kelpaava+ihminen,+koska+pystyt+haukkumaan+Jeesuksen+omia.+Jumala+tuntee+meidän+sydämemme.+Jeesus+tuntee+kaikki+omansa.+Joskus+ajattelen,+kuinka+paljon+hän+suree+sitä,+kun+hänen+omansa+riitelevät.
Meidän+pitäisi+muistaa,+kun+heittelemme+toistemme+päälle+kiviä,+me+voimme+joskus+joutua+noukkimaan+niitä+kiviä.+Ja+se+ei+ole+mitään+mukavaa.
Miksi+on+niin+paljon+helpompaa+haukkua,+kuin+rakastaa.+On+helpompi+tuomita,+kuin+armahtaa.+On+helpompi+lyödä+maahan,+kuin+nostaa+ylös.
Joh.+13:+35-35++"Uuden+käskyn+minä+annan+teille,+että+rakastatte+toisianne,+niinkuin+minä+olen+teitä+rakastanut-että+tekin+niin+rakastatte+toisianne.+Siitä+kaikki+tuntevat+teidät+minun+opetuslapsikseni,+jos+teillä+on+keskinäinen+rakkaus."
Jos+me+vihaamme+toisiamme,+me+Jeesuksen+omat,+miten+kukaan+viitsii+tulla+meidän+joukkoomme.+Maailmassa+on+ihmisillä+riitaa+ja+toraa,+mutta+eihän+kukaan+viitsi+tulla+uskovien+joukkoon,+koska+uskovat+verissä+päin+haukkuvat+toisiaan.+Ei+sellainen+kutsu+ketään+luokseen.
24.07.2022 20:51
Ei+sakramenteillä+pelastuta.+Jeesus+on+ainoa+tie+taivaaseen+Jumalan+luo.
Vaikka+yrittäisit+palvoa+kuinka+paljon+tahansa+sakramenttejä,+ne+eivät+pelasta+ketään.+Vain+usko+Jeesukseen+pelastaa.
24.07.2022 20:28
26 / 59