Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1176

1. Olen+sitä+mieltä,+että+uskollisempaa+ystävää+kuin+koira,+saa+etsiä.+Kun+tulet+kotiin,+niin+häntä+huiskaen+se+tulee+vastaan.+Ei+ole+koskaan+yrmeätä+naamaa,+vaan+iloisesti+otetaan+vastaan.+Aina+on+valmis+lähtemään+lenkille,+aina+on+lähellä,+kun+tarvitset+sitä.+Jos+ihmisellä+on+huolia,+koira+tulee+lähelle+ja+on+siinä.+Kun+ihminen+silittää+sen+turkkia+ja+katsoo+sen+uskollisia+silmiä,+alkaa+huoletkin+vähitellen+haihtua.+Minulla+on+ollut+koiria+ja+kissoja.+Kissa+on+erilainen,+se+pitää+omistajaa+useinkin+palvelijanaan.+On+poikkeuksia+kissoissa.+Minullakin+on+ollut+muutama+kissa,+jotka+olivat+hyvin+"koiramaisia".Koulussa+aineessa+kirjoitin,+ettei+minulle+ihmisissä+koskaan+tule+niin+hyvää+ystävää,+kuin+on+koira.+Jatkoin,+että,+jos+olisi+mahdollista,+niin+muuttaisin+viiden+koiran+kanssa+korpeen+ja+olisin+siellä+kaukana+ihmisistä.+Mutta+ymmärsin+siinä,+etten+niin+pysty+tekemään.+Kirjoitin+vielä+siihen+loppuun,+että+minun+pitää+vain+muuttua+kovemmaksi,+että+kestän+olla+ihmisten+kanssa.Onneksi+Jeesus+on+muuttanut+minua.+Vaikka+edelleen+eläimet+ovat+lähellä+sydäntäni,+minulla+ei+ole+enää+sellaista+vihaa+ihmisiä+kohtaan+kuin+nuorena.+Kun+Jumala+on+armossaan+näyttänyt,+millainen+minä+olen,+minusta+on+tullut+myös+armahtavampi+ihmisiä+kohtaan.Ymmärrän+niitä+ihmisiä,+joille+koira+on+paras+ystävä.+Vaikka+se+ei+puhu+ihmisen+kanssa,+mutta+se+osaa+kuunnella.+Ja+joskus+se+on+parasta,+mitä+ihminen+tarvitsee.Mutta+se+tässä+ajassa+kauhistuttaa,+kun+suvaitsevaisuus+sanelee+kaiken.+Silloin+olemme+lähteneet+harhateille.+Kun+suvaitsevaisuus+saa+vallan,+millään+ei+ole+enää+väliä.+Kaikki+on+sallittua.+On+ihmisellä+vapaus+tehdä,+mitä+hän,+itsekäs+ihminen+haluaa.+Ja+nyt+olemme+siinä+ajassa.+Millään+ei+ole+enää+väliä.+"Syökäämme+ja+juokaamme,+huomenna+kuolemme",+sellainen+ajatus+tulee+mieleeni,+kun+katselen+ihmisiä+tässä+ajassa.+Onko+ihmisillä+ajatus,+että+tänä+päivänä+pitää+ottaa+ilo+irti+elämästä,+jos+vaikka+huomenna+kuolen,+niin+tänään+pitää+kokea+kaikki,+mitä+tämä+maailma+tarjoaa.
  2. Kiitos
  3. Ympärileikkaus+oli+Jumalan+ja+juutalaisten+välinen+liiton+merkki.Jeesus+antoi+uuden+käskyn:+"Rakasta+Jumalaa+kaikesta+sydämestäsi+ja+lähimmäistä+kuin+itseäsi."Monet+juutalaiset+noudattavat+Mooseksen+antamaa+lakia.+Sitä+lakia+ei+ole+pystynyt+kukaan+muu+kuin+Jeesus+noudattamaan.+Sen+takia+Jumala+antoi+meille+pelastuksen,+joka+perustuu+armoon.+Sen+takia+Jeesus+meni+ristille,+että+me+voisimme+saada+syntimme+anteeksi,+kun+otamme+hänet+vastaan+elämäämme.+Se+armo+on+ihmiselle+ihan+ilmainen,+se+ei+maksa+mitään,+mutta+Jeesukselle+se+maksoi+paljon.+Hän+kärsi+ristinkuoleman,+että+meillä+olisi+iankaikkinen+elämä+Jumalan+luona.