Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1465
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kerro minulle, missä enoni käytöksessä näkyi Jumalan työ. Hän juoppotteli, näkyikö siinä Jumalan työ ? Enoni kirosi ihmisiä, serkkuni kertoi, että enoni hyppi hänen ympärillään ja huusi, että kiroaa serkkuni. Serkkuani hävetti seisoa bensa-asemalla, kun enoni hyppi hänen ympäri ja kirosi häntä. Onko tämä Jumalan työtä enossani.
Missä näkyi usko enoni elämässä ? Missä näkyi opetuslapseus enoni elämässä ? Missä näkyi kristillinen elämä enoni elämässä ? Kaste ei pelasta ketään.
Jeesus on ainoa, joka pelastaa. Me emme voi vesittää Jeesuksen työtä ristillä.
26.04.2024 21:27
Älä naurata, vaikka nauru onkin välillä ihan mukavaa.
Silloin, kun olin luterilainen, en halunnut tietää mitään Jumalasta. Silloin tuntui, että Jumala oli kaukana ja Hän ei tahtonut tietää minusta mitään. Kävin kirkkokomennoissa ja aina sain Jumalasta sellaisen kuvan, että Hän vaatii minulta sellaista, mitä en voi antaa. Hän oli niin kaukana.
Kun tulin uskoon Jeesukseen, löysin Jumalan rakkauden. Helluntaiseurakunnassa minä todella löysin Jumalan taivaallisena Isänä, joka rakastaa. Nyt voin puhua Hänelle kaikista asioista ja kertoa, kuinka Häntä rakastan. Nyt Hän on minun rakas Isäni.
26.04.2024 15:29
Mitä kaikkea vastustetaan, kerro minulle.
Kuka on haastatellut kaikki helluntailaiset ja päätynyt, että helluntailaisuudessa on 20 % terveitä. Ei ole ainakaan minun luona käynyt haastattelemassa.
Kuinka päädytään siihen, kuka on mieleltään terve. Minä uskon siihen, että vain Jumala tietää sen. Tietysti jotkut sairaudet näkee paremmin, kuin toiset. Miehelläni oli munuaistauti, mutta kukaan ei sitä nähnyt. Kaikki luulivat hänen olevan terve. Mutta ei se tehnyt häntä huonommaksi ihmiseksi, vaikka hänellä oli munuaistauti.
Mielen sairaudet ovat minusta rankka juttu, minulla oli koulukaveri, jolla oli masennusta. Hän kuului silloin luterilaiseen seurakuntaan. Hän yritti muutaman kerran itsemurhaa, yhden kerran vein hänet sairaalaan. Minä tiedän, mitä kärsimystä se oli ja sen tähden olen vihainen, kun vain heitetään, että siellä ja siellä on mielen sairautta. Se, joka ei tiedä sen sairauden syvyyttä, hänen ei tarvitse pilkata niitä, jotka kärsivät mielen sairauksista. Se on samaa, jos alkaisi pilkata syöpäsairasta, se on julmaa. Se on julmaa pilkkaa ja sen ihmisen tulee hävetä pilkkaamistaan.
26.04.2024 14:52
Sinä taidat olla täydellinen, koska pidät Jumalan käskyt ja noudatat niitä. Minä olen aina ollut sitä mieltä, että Jeesus on ainoa ihminen, joka on pitänyt kaikki käskyt. Ja nyt on toinenkiin elänyt puhtaan elämän, sinä.
26.04.2024 14:38
Onko se Parhami ja Olsen vielä elossa, kun he niin puhaltavat ?
Minä en ole koskaan edes lukenut parhamin tai olsenin kirjoja, joten en tiedä, mitä he ovat kirjoitelleet. Minä luen Raamattua, suomen, englannin, saksan, ruotsin ja heprean kielellä. Luen muitakin kirjoja, mutta, jos koen, että kirjassa on raamatun vastaista oppia, poltan kirjan takassa.
Meidän tulee olla tarkkoja, ettemme sano väärää todistusta kenestäkään. Jumala näkee meidän motiivimme ja tietää jopa meidän ajatuksemme ja on parempi olla syyttämättä ketään turhaan. Jumala tietää totuuden ja on parempi antaa Hänelle valta tuomita, eikä ottaa sitä omiin käsiimme.
26.04.2024 14:31
Älä valehtele. Valehteleminen on syntiä.
26.04.2024 14:22
Minun enoni kastettiin lapsena. Hän aikuisena kirosi ihmisiä ja luki mustaa raamattua. Missä näkyy uskon Henki hänessä ? Missä näkyy Jumalan työ hänessä ? Missä näkyy hänen elämässään kasteen sovitus, kun hän tappaa itsensä ? Kerro minulle, pelastiko kaste hänet, vaikka hän ei välittänyt Jumalasta eikä Jeesuksesta yhtään. Kerro minulle, miksi, jos Jumala sovitti hänet kasteessa, Jumalan työ ei näkynyt hänessä ollenkaan. Vai oliko se niin piilossa, ettemme me sukulaiset nähneet Jumalan työn vaikutusta. Kerro minulle, missä oli Jumalan vaikutus hänen elämässään, kun hän viinaa litki ja käytti naisia hyväkseen ja kerskui siitä vielä meille muille.
Kerro minulle, missä oli se sinetti, että eno kuului uuteen liiton jäsen. Missä oli uskon Henki enon elämässä, kun hän viinatokkuraisena otti viinan seassa lääkkeitä ja kuoli siihen. Ei kaste häntä pelastanut, vaan hänen olisi pitänyt ottaa Jeesus vastaan elämäänsä. Sen jälkeen hän olisi muuttunut. Viina olisi jäänyt, kiroamiset olisivat jääneet, mustan raamatun lukemiset olisivat jääneet.
Kaste ei ole koskaan pelastanut ihmistä. Ei se pelastanut minuakaan. Vain Jeesus pelastaa. Hän on ainoa tie Isän Jumalan luo.
26.04.2024 14:20
Älä valehtele. Siinä seurakunnassa, missä minä käyn, ei ole sellaista sanottu. Oletko sinä sukua paroni von Balturille, kun moista soopaa latelet.
Kyllä meidän seurakunta on kaukana hillumisista. En ole sellaista nähnyt. Olen käynyt myös luterilaisten, vapaakirkollisten, baptistien ja metodistien kokouksissa ja en ole nähnyt mitään erikoisia eroavaisuuksia.
En ole koskaan tullut hurmoksiin, olen aika tasainen luonteeltani. En ole käynyt kaikissa Suomen helluntaiseurakunnissa, joten en voi puhua kuin omasta seurakunnastani. Mutta siellä on aika tasaisen tavallista tuo toiminta. Tietysti riippuu paljon ihmisestä. Jos ihminen on impulsiivinen ja innostuu helposti kaikesta, hän voi joutua oman innostuksensa valtaan.
Kun katselee välillä televisiosta ihmisten käyttäytymistä esim. jääkiekko ottelussa, on sielläkin aikamoista älämölöä. Siellä suomalaiset huutavat kurkku suorana, kun joku tekee maalin. Tai joku musiikki konsertti, aika kovaa sielläkin huudetaan.
Paljon riippuu ihmisen luonteesta, miten hän eri asioihin suhtautuu. Joku on nopeasti innostuva ja toinen on hidas hämäläinen. Meistä jotkut ovat sielullisia ja syttyvät helposti. En tiedä, missä sinä olet kokouksessa käynyt, kun olet tuollaisia nähnyt.
26.04.2024 14:07
Älä usko kaikkea. Minä en tunne yhtään luterilaista perhettä, joille olisi opetettu kymmentä käskyä ja kehotettu pitämään ne. Mutta onnistummeko me pitämään ne, se on jo toinen juttu.
Pelastuuko ihminen sillä, että hän opettelee kymmenen käskyä ulkoa ? Pelastuuko lapsi, jos hän opettelee pitämään ne ? Elämä helpottuu sillä, mutta pelastumiseen se ei riitä. Vaikka minä en usko, että kukaan ihmisistä pystyy elämään kymmenen käskyn mukaan, en ainakaan minä ole kyennyt.
Kun kuuluin luterilaiseen kirkkoon, vihasin kaikkia ihmisiä. Mutta, kun tulin uskoon, vihani haihtui. Vaikka olen vieläkin erakko, en vihaa ihmisiä. Kun olen nähnyt oman vajavuuteni, olen oppinut ymmärtämään toistakin ihmistä. En enää odota, että kaikkien pitäisi olla täydellisiä, vaan meillä jokaisella on omat heikkoutemme.
Usko Jeesukseen ainoastaan pelastaa ihmisen, ei kaste eikä kymmenen käskyn ulkoa oppiminen.
26.04.2024 13:38
Minä nyt sekoitin tätä aloitusta. Minä olen itsekseni ajatellut, miten me suomalaiset tekisimme, jos olisimme samassa tilanteessa kuin Israel. Miten me suhtautuisimme pommeihin, joita väistelisimme ?
Anteeksi, kun menin syrjään aloituksesta.
26.04.2024 12:17
No minähän se kirjoitin, mutta en pelkää, että muslimit aloittavat sotatoimet Suomessa, minä vaan kysyin, miten täällä Suomessa toimittaisiin, jos niin kävisi. Minä vaan mietin sitä. Täytyy vähän selventää kirjoitustani, ettei jää kenellekään väärää kuvaa siitä, että minä olisin pelon kangistamana kotona lukkojen takana, koska pelkään muslimien hyökkäävän. Sitä minä en pelkää, ennemmin pelkään, että suomalainen tulee kotiini ja ryöstää minut.
Olen lukenut kirjoituksia, miä muslimit ovat tehneet esim. Afrikassa. Se on ollut kauheaa luettavaa. Olin joitain vuosia sitten Saksassa ja kävin kirjeenvaihtotoverini kanssa Kölnissä. Hän sanoi minulle, että Kölnissä asuu enemmän muslimeja kuin saksalaisia. Kyllä sen huomasikin, kun käveli kaduilla. Mutta en usko, että siellä pahemmin on ollut vaikeuksia. Täytyy kysyä Barbaralta.
26.04.2024 12:04
En halua lietsoa pelkoa. En mielestäni vihaa muslimeja, mieluummin suomalaisia, koska he ovat tehneet niin paljon pahaa. En ole niin halukas tutustumaan suomalaisiin enkä muslimeihin.
Muslimeja en tunne ketään, koska olen erakko luonne ja olen mieluummin yksin. Minä olen luonteeltani ihmisiä vieroksuva, koska en osaa olla aito ihmisten kanssa ja olen saanut sen verran paljon pahaa ihmisiltä, että mieluummin olen yksin. Koirat ja kissat ovat minun parhaimpia ystäviäni. Niiden kanssa osaan olla aito, koska ne eivät hauku ja lyttää.
Yritän katsoa ihmisiä totuudellisesti, millaisia he ovat. Niin kuin se poika, joka tappoi toisen pojan ja haavoitti kahta tyttöä. En ole nähnyt, miten sen toisen tytön laita on nykyään. Olen ajatellut tämän pojan motiiveja, miksi hän halusi tappaa toisia, sitä en ymmärrä. 12 vuottta vanha ja hän halusi tappaa, miksi. Monia on kiusattu, mutta harva haluaa tappaa. Miksi hän tarttui aseeseen ja ampui ?
26.04.2024 11:52
Niin kuin kaikki suomalaiset eivät tapa, niin eivät kaikki muslimitkaan halua tappaa. Kirjoitin vähän kärjistetysti, mutta kun lukee lehtiä ja uutisia, mitä tapahtuu Afrikassa muslimien tekojen seurauksena, se on kauheata luettavaa.
Suomessa muslimikin joutuu vankilaan, jos tappaa jonkun. En tiedä, kuinka paljon muslimeja on Suomessa, mutta, jos he yhdessä aloittaisivat sodan suomalaisia vastaan, en osaa sanoa, mitä siinä tapahtuisi.
26.04.2024 09:49
Miksi ? Mikä on syy, ettei helluntai seurakunta kuulu kiristillisiin kirkkoihin ?
Me uskomme Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Meillä on Raamattu, jota luemme ja se on se Raamattu, mitä luterilaisessa seurakunnassa luetaan.
Me ihmiset olemme usein niin oikeaoppisia, että me luulemme omassa itsekkyydessämme, että vain itse on ainoana maailmassa oikeassa ja ne, jotka ajattelevat samoin kuin minä.
Minä uskon, että Jeesus hakee seurakuntansa ennen antikristuksen aikaa, toiset sanovat, että puolessa väliä vaivan aikaa ja jotkut, että vasta loppupuolella vaivan aikaa Jeesus hakee omansa. No, kuka on oikeassa ? Itse vielä odotan, että Jeesus tulee ennen vaivan aikaa, mutta jos näen, että antikristus ilmestyy, niin silloin totean, että olin siinä väärässä ja rukoilen, että Jeesus siunaisi omiansa, että pysyisimme hänen ominaan.
Meidän täytyy muistaa fariseukset, jotka tunsivat kirjoitukset, eivät tunnistanneet Jumalan Poikaa. He lukivat tooraa ja luulivat osaavansa sen ulkoa, mutta kuitenkin he eivät tienneet, kuka Jeesus oli. Heidän sormenpäistään tippui oikeaoppisuus, mutta kuitenkaan he eivät nähneet totuutta, vaan nielaisivat valheen.
Mikä on tärkein ilmoitus Raaamatussa ? Minusta se, että Jeesus kuoli meidän syntiemme tähden ristillä ja avasi kuolemallaan meille, jotka otamme hänet vastaan, tien Jumalan luo. Ei ole muuta tietä Isän Jumalan luo, kuin Jeesus. Jeesus on tie, totuus ja elämä.
26.04.2024 09:43
En minä ole onnellinen, vaan yleensä kirjoitin, että ihmisten pitäisi olla onnellisia muslimien puolesta. Vaikka en itse usko, että he ovat paratiisissa.
26.04.2024 09:26
Lahdessa Hennalan kasarmin alueella sata vuotta sitten valkoiset tappoivat miehiä, naisia ja lapsia, eikä armoa annettu.
Ukrainassa kuolee lapsia ja naisia, mutta kukaan ei heistä puhu, kukaan ei heitä sure. Mutta kun on kyse suomalaisille tärkeästä muslimeista, silloin suomalainen älähtää. Muslimi saa tehdä mitä tahansa, suomalainen vaan silittää muslimia ja on tyytyväinen. Suomalainen ei tiedä, että sisimmässään muslimi vihaa kaikkia muita uskontoja kuin islamia. Suomalainen rakastaessaan muslimeja on hyväuskoinen hölmö, kun luulee sillä tavalla tekevänsä muslimista ystävän.
Muslimi ei tahdo muuta kuin sotaa. Se näemme Afrikassa ja Aasiassa, missä on muslimit vallassa. Missään siellä ei ole hyvä olla. He eivät tunne rauhan teitä, heidän silmissään on vain pyhä sota, joka tarkoittaa sitä, että kaikki, jotka ovat eri mieltä kuin he, on tapettava.
26.04.2024 09:20
Sitähän ei tiedetä. Mutta iloitse nyt, että nämä terroritit ovat odottamassaan paratiisissa neitsyittensä kanssa. Hehän ovat siellä onnellisia. Miksi me heiltä haluamme onnen riistää ? Ei ole heidän uskontonsa mukaan heillä enää murhetta vaan täydellistä onnea. Olkaamme heidän puolestaan onnellisia.
26.04.2024 09:08
Meidänhän pitäisi iloita noiden terroristien ja muiden muslimien puolesta, kun he ovat päässeet paratiisiin pois tästä kauheasta maailmasta. Siellä he iloitsevat ja riemuitsevat, kun saavat olla paratiisissa. Iloitkaamme me myöskin heidän ilostaan.
Eikö itsemurhapommittajakin iloitse jo etukäteen siitä, kun pommittaa itsensä kuoliaaksi, että pääsee paratiisiin iloitsemaan onnesta, jonka allah on luvannut itsemurhapommittajille.
26.04.2024 09:01
Tekeekö se kirkkoon kuuluminen ihmisestä paremman ihmisen ? Ovatko kirkkoon kuuluvat melkein kuin enkeleitä sinun mielestäsi ? Tekeekö kirkkoon kuuluminen ihmisestä niin hyvän, ettei hän tee murhia, ei varasta, ei tee huorin ja niin edelleen ?
Hitler kastettiin katolisen kirkon jäseneksi, tekikö se hänestä paremman ihmisen ? Hänen tekonsa me tunnenne, eivät ne olleet kristillisiä tekoja.
21.04.2024 09:33
Kuka tappaa esim. Suomessa syntymättömät lapset äitinsä kohtuun ? On niitä aika paljon tapettu 1970 luvulta lähtien.
Valkoiset lahtasivat innolla esim. Hennalassa miehiä, naisia ja lapsia sata vuotta sitten. Eiköhän siinäkin ollut ihmiset tappamassa, suomalaiset tappoivat omia "veljiään".
19.04.2024 14:33
8 / 74