Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Teosta näkee hänen sydämensä tilan. Hän on ihminen, jonka sisin on musta kuin yö. Ihminen, joka ei tunne empatiaa eläintä kohtaan, on hirviö. Tuollainen ihminen voi tehdä mitä hirveimpiä tekoja. En pysty ymmärtämään tuollaisen ihmisen käytöstä, joka kohtelee eläimiä noin. Mistä sitä tietää, mihin hän pystyy vielä tänäänkin ?
Ainahan voi pyytää anteeksi, mutta tarkoittako hän todella sitä, vai onko vain sanojen helinää. Varmuuden vuoksi pyytää anteeksi ja sisimmässän nauraa omalle kauhealle teolleen.
03.09.2023 14:21
Eivät toiset, eivätkä kolmannetkaan askeleet helpottaneet yhtään. Kävelin parikymmentä metriä ja kipu oli niin kova, etten meinannut kestää sitä. Sen jälkeen menin lepäämään. Kahden päivän levon jälkeen ei ollut kipua. Se iskias kipu tuli, kun nostelin liian painavia kukkalaatikoita ja silloin se kipu tuli.
Välillä, kun iskias on iskenyt kimppuuni ja kipu ei ole ollut niin kova, olen pystynyt kävelemään, vaikka vähän on kipuillutkin. Sen kivun olen kestänyt urheasti. Se kipu on usein tullut, kun olen juuttunut tietokoneen ääreen tekemään sukututkimusta.
Minä vain vitsailin maratonista.
28.08.2023 21:27
Sama minulla. Teen sukututkimusta ja välillä istun tietokoneella monta tuntia. Se voi ärsyttää issiasta. Silloin on pakko nousta ja kävellä, silloin usein kipu helpottuu.
28.08.2023 08:43
Minä en voi käyttää muuta kuin Panadolia. Mutta sen otan nykyään, jos huomaan kivun tulevan. MInulla on hapoton maha ja monet lääkkeet aiheuttavat kipua, joten yritän syödä mahdollisimman vähän kipulääkkeitä.
Silloin, kun minulla oli se kova iskias kipu, niin olin nostellut painavia kukkaruukkuja. Yöllä se kipu äityi ja aamulla en meinannut päästä sängystä ylös.
27.08.2023 14:48
Pitäiskö sitä lähteä maratonille, että kipu hellittäisi ?
Ei ole kävely lääkettä, jos kipu on niin kova, ettei pysty ottamaan askeltakaan. Sehän kävely olisi yhtä kärsimystä. Minä olin sängyssä kolme päivää levossa ja sen jälkeen aloin kävellä.
Välillä iskias vähän vihottelee, niin silloin voi kävellä, mutta, jos se äityy kovaksi kivuksi, silloin on helpompaa olla levossa.
27.08.2023 14:03
Silloin, kun iskias iskee, ei silloin kävellä. Silloin pitää olla levossa. Jos vähänkin liikkuu, niin kipu on ihan kauhea. Kun minulla oli iskias, en voinut kävellä yhtään. Kun joutui pakosta kävelemään, kipu oli ihan hirveä. Lepo auttoi parantumaan siitä.
26.08.2023 15:39
Nyt kirjoitin huonosti ajatukseni. Tarkoitin sitä, että käytetään sanaa eutanasia, joka kuullostaa hienommalta sanana kuin itsemurha.
Jos puhuttaisiin avustetusta itsemurhasta, monet kavahtaisivat sitä, mutta eutanasia ei kuullosta niin pahalta.
19.08.2023 16:55
Eiköhän täällä rakkaassa Suomessa monet päätä tappaa itsensä. En tiedä, kuinka paljon itsemurhia tapahtuu vuoden aikana. Murhiakin tapahtuu aika paljon vuodessa.
Miksi pitää sotkea joku toinen ihminen siihen, jos haluaa tappaa itsensä ?
Onko eutanasia hienompaa kuin itsemurha ? Voihan sitä ylvästellä, että itselle tehdään eutanasia. Ei voisi niin ylvästellä, jos sanoo, että haluaa tappaa itsensä.
Eutanasia on minun mielestäni avustettu itsemurha.
18.08.2023 12:29
Anteeksi, että pilailin. Se meni vähän liiallisuuksiin. Anteeksi. Olen pahoillani, ei ollut tarkoitus mollata lakia, koska Jumalan laki on minulle pyhä. Raamattu on minulle pyhä kirja ja siksi olen alkanut opiskella sitä heprean kieltä, koska haluan lukea Raamattua heprean kielellä.
Minulle Jumalan laki on pyhä. Kun tulin uskoon, luin Uutta ja Vanhaa Testamenttiä. Minä olen ollut pienestä pitäen lakihenkinen. Ehkä syynä ovat äitini vaatimukset, minun piti olla aina kiltti, en saanut aiheuttaa äidilleni hankaluuksia. Koulussa piti olla hiljaa ja kiltti. Kun tulin uskoon, otin lait kirjaimellisesti. Minun piti olla täydellinen ihminen, en saanut tehdä tuota ja tuota. Minun piti olla näkymätön, etten aiheuttaisi muille ihmisille mitään pahaa. Sitä kesti monta vuotta, uskonelämäni oli kahlaamista eteenpäin. Minulla ei ollut iloa elämässäni. Halusin olla kiltti Jumalallekin, niin ettei Jumalalla ole mitään huomauttamista. Jossain vaiheessa väsyin. Selkäreppuni painoi 100 kiloa, ilo oli kadonnut elämästäni, jaksoin elää hetki kerrallaan, sanoin Jumalalle, etten jaksa elää tällaista elämää. Haluan pois. Samaan aikaa miehelläni oli munuaisensiirto. Viikonloppuna kävin katsomassa miestäni Helsingissä, pienet lapsemme olivat mummolla ja papalla. Pelko jäyti sydämessäsi, alkaako munuainen toimia. Sitten piti mennä maanantaina töihin. Meinasin romahtaa. Olin kuollut, vailla elämää. Sitten yhtenä päivänä löysin armon. Löysin rakastavan Jeesuksen, ennen sitä olin palvellut vaativaa Jumalaa. Olin mielessäni tehnyt Jumalan vaativaksi, mutta, kun löysin armon, löysin rakastavan Jumalan.
Matkani jatkui uskontiellä, poissa oli 100 kilon reppu selässäni. Elin aivan samalla tavalla kuin ennenkin, mutta nyt rakkaudesta käsin, en pakosta ja vaatimuksesta. Nyt osaan ihastella Jumalan luontoa, ihastelen sammakkoa, joka loikkii nurmikolla. Katselen kyyhkystä, joka kujertaa katon reunalla odottaen, että veisin sille siemeniä. Olen riemuissani, kun näen oravan hyppivän puiden oksilla ja kiitän Jumalaa siitä, miten ihanan maailman Hän meille loi.
Nyt minulla on sydämessäni uusi laulu, joka kertoo, kuinka ihana on elää Jeesuksen kanssa. Välillä laulan Isä meidän rukousta heprean kielellä ja sydämeni laulaa kiitosta Jumalalle.
11.08.2023 18:07
En minä käy lauantainakaan kaupassa.
Onko sinulla käytössä "silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta", koska noudatat niin tarkasti lakia.
Mitenkä sitten, jos sairastuu vakavasti, voiko mennä sairaalaan. Jos vaikka sydänkohtaus on tulossa. Minä jouduin viemään lauantaina mieheni sairaalaan, koska hänellä oli sydänkohtaus tulossa. Vai olisiko pitänyt vain olla kotosalla ja odottaa kiltisti, mitä tapahtuu. Voiko lauantaina kävellä 10 kilometriä, jos on pakko ? Voiko lauantaina ajaa autolla, jos on pakko ? Voiko lauantaina ottaa lääkettä, jos on pakko ? Jos joku kaatuu kotisi edustalla, voiko lauantaina mennä auttamaan ? Jos tulee kaatamalla vettä ja vesi tulee sisälle, mitä voi tehdä lauantaina, ettei vesi tuhoa kotia ? Voiko keittää ruokaa lauantaina ? Jos näkee karanneen koiran kodin lähellä, voiko sitä mennä ottamaan kiinni lauantaina ? Voiko lääkäri mennä töihin lauantaina ?
11.08.2023 15:04
Kertoiko Jeesus sinulle ihan henkilökohtaisesti sen, että Hän ei hyväksy helluntailaisuutta.
Sinä varmaan olet taivasten valtakunnassa todella mahtava, oletkohan ihan aostolien rinnalla ja kaikki katsovat, että onpa tuo noudattanut kaikkia lain käskyjä tunnollisesti. Ja varmaan myös ne kaikki kehotuksetkin, mitkä Jumala Egyptistä lähdön jälkeen antoi juutalaisille, hän on noudattanut tunnollisesti. Minusta on kylläkin ihana lukea, kuinka hyvin Jumala huolehti juutalaisista erämaavalluksella.
Minä en syö mitään lihaa. Minä en käy sunnuntaina kaupassa. Minun saksalainen kirjeenvaihtotoverini oli meillä kylässä. Hän ihmetteli sitä, että Suomessa kaupat ovat auki sunnuntaina.
11.08.2023 13:39
Kyllä minä tahdon noudattaa lakia. En halua elää synnissä. Mutta haluan noudattaa lakia rakkaudesta Jumalaa ja Jeesusta kohtaan, en pakosta.
Miksi Vanhan Testamentin immeiset joutuivat uhraamaan, jos he eivät olleet tehneet syntiä ?
Room. 3:23-24 "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,"
1 Joh. 8-10 "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä."
11.08.2023 12:28
Minä en ole eronnut miehestäni ja en kannata eroa. Minun isäni erosi ensimmäisestä vaimostaan ja meni naimisiin äitini kanssa. Olen sitä mieltä, että isäni teki väärin hyljätessään vaimonsa. Jos isäni ei olisi eronnut, en olisi minäkään tässä naputtelemassa. Mutta se ei olisi ollut mikään vahinko.
Kannatan Jeesuksen sanoja eron suhteen. Meilläkin mieheni uhkaili erolla saadakseen minut taipumaan tahtoonsa. Puoli vuotta ennen kuolemaansa hän taas uhkaili erolla ja sanoin hänelle, että okei erotaan. Sen jälkeen hän ei ehdottanut eroa. Jos hän olisi ottanut eroa, en olisi mennyt naimisiin uudestaan.
Suren sitä, että erot ovat lisääntyneet uskovien joukossa. Minun pappani ja mummoni olivat kuin kissa ja koira. Pappa oli jäyhä hämäläinen ja mummo savolainen. He eivät todella sopineet toisilleen, mutta niin vain he kitkuttivat naimisissa, eivätkä eronneet. Se oli hyvä juttu ja ehkä he vuosien saatossa tottuivat toisiinsa.
11.08.2023 12:16
Mutta se, että pystyy puhumaan jollekin, auttaa asiaa. Toinen ihminen ei pysty parantamaan, mutta se, että o ihminen, jolle saa tyhjennettyä reppunsa, auttaa paljon.
Jotkut meistä tarvitsevat kuulevia korvia, että jaksaa raahustaa tätä elämää eteenpäin. Joskus elämä on sitä, että jaksaa raahustaa vain tunnin. Siilloin ihminen tarvitsee nähdä silmät, jotka rohkaisevat, korvat, jotka kuulevat ja olkapään, jota vasten voi itkeä.
11.08.2023 11:30
Pysyvätkö pedofiilit paremmin pimennossa ? Lapsi, jolle on tehty seksuaalista väkivaltaa, vaikenee. Hän ei puhu, ennen kuin aikuisena, jos silloinkaan. Siinä on lapsellakin häpeä. Olen lukenut kirjoja, missä lasta on käytetty seksuaalisesti hyväksi ja niissä joissakin lapset ovat tunteneet häpeää, kun heille on tehty väärin. Usein aikuinen vielä sanoo, ettei saa puhua kenellekään. Seksuaalinen väkivalta on kauheinta mielestäni, mitä voi lapselle tehdä. Se rikkoo lapsen sisäisen minän. Tietenkin kaikenlainen väkivalta lasta kohtaan on väärin.
Minun serkkuni kertoivat, että pappani ja enoni tekivät heille seksuaalista väkivaltaa. Vanhempi tytöistä yritti itsemurhaa, sitten hän alkoi elää elämäänsä tuhoisasti. Vanhempana hänen elämänsä näytti menevän parempaan suuntaan, mutta sitten tuli alkoholi kuvioon mukaan. Hänestä näkyi päällepäin, että hänellä oli paha olla. Mielestäni serkkuni olisi pitänyt jutella jonkun ihmisen kanssa, että hän olisi saanut purkaa tunteitaan. Siellä sisällä tuntui, että on liikaa kaikenlaista poistettavaa. Hän olisi tarvinnut kuuntelevia korvia ja rakastavaa katsetta, että hän olisi voinut eheytyä.
Äitini kertoi minulle, että en tykännyt olla enoni sylissä. Joskus ajattelen, kosketteliko hän minua. Mutta olin niin pieni, ettei minulla ole muistikuvaa. Minä olen saanut puhua monien ihmisten kanssa omista sisäisistä vammoistani. Se on eheyttänyt minua.
11.08.2023 11:20
Oletko sinä maailman ainoa ihminen, joka täyttää koko lain ? Minä en kylläkään usko sitä. Joka rikkoo yhden lainkohdan, rikkoo koko lain. Joten me kaikki olemme lainrikkojia. Me emme pysty täyttämään lakia. On yksi, joka on täyttänyt lain, hän on Jeesus Kristus meidän Vapahtajamme.
Mikä on mielestäsi laittomuutta ?
Jos nainen seurakunnassa aloittaa kokouksen ja rukoilee rukouspyyntöjen puolesta, en katso, että se on laittomuutta. Mutta täytyy miettiä sitä tarkemmin. Siitä en pidä, jos seurakuntaamme valittaisiin nainen saarnaajaksi. Silloin varmaan eroaisin seurakunnasta.
Naiset evankelistoina ovat hyviä, heillä on empatiaa enemmän kuin miehillä. Miehiltä se usein puuttuu. Nainen pystyy usein asettumaan toisen asemaan ja voi auttaa paremmin tarvitsevaa.
Apt. t. 15:19-20 "Sen tähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen, vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta."
11.08.2023 09:38
Kylläpä sinulla on vihaa toisia ihmisiä kohtaan. Miten suhtaudut luterilaisiin, vapaakirkollisiin, metodisteihin ja baptisteihin, oletko heitäkin tuomitsemassa kadotukseen.
Mitä sinulle on tapahtunut, kun vihaat ihmisiä noin paljon ? Sinulta puuttuu armahtavaisuutta toisia kohtaan, vain tuomion henki leijuu ylläsi.
Kun luen kirjoituksiasi, minulle tulee mieleen fariseukset, hekin kiivailivat lain puolesta, mutta he unohtivat Jumalan rakkauden. Lakia, lakia ja vielä kerran laki, niin, että näännyt sen alle. Kun ihminen on lain alla, hän unohtaa lähimmäisten kärsimyksen, hän vain hakkaa lailla päähän ja sanoo, että toisen pitää yrittää täyttää lakia paremmin.
Missä on armo sinun sanoissasi ?
Ef. 2:8-9 "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."
Jumala tunsi ihmisen, että me alamme mielellään kerskata, kuka parhaiten täyttää lain. Mutta, kun olemme pelastetut armosta, kukaan ei voi kerskata omista hyvistä teoistaan.
11.08.2023 09:12
Jeesus ei perustanut katolilaisuutta, luterilaisuutta eikä muitakaan kirkkokuntia, joita nykyään on olemassa. Myöskään kirkkokunnat eivät pelasta ihmisiä, Jeesus on ainoa, joka pelastaa.
Jokaisessa seurakunnassa on ihmisiä, jotka ovat mukana vain tavan vuoksi. On myös niitä, jotka haluavat seurata Jeesusta.
Kuinka sinä vietät sapatin. Vietätkö sitä Vanhan Testamentin säädösten mukaan, niin kuin fariseukset. Täytätkö kaikki kohdat ? Minä en syö lihaa ollenkaan.
Kumpi on parempi tapa noudattaa käskyjä, totella pelosta vai rakkaudesta käsin.
Ilmestyskirja 12: 14-15 "Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin! Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."
11.08.2023 08:58
Ei helluntailaisuus, eikä muukaan laisuus vie kadotukseen. Me jokainen olemme vastuussa omista tekemisistämme.
Kysyn sinulta, mistä sinä tiedät, miten minä elän ? Minä en ole koskaan ennustanut, enkä ajanut ulos riivaajia, enkä tehnyt voimallisia tekoja Jeesuksen nimessä.
"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Kun luin ensimmäistä kertaa yllä olevan luvun, mietin sitä paljon. Sitten huomasin, että siinä sanottiin "emmekö me", siinä korostettiin ihmistä. Yksi luterilainen kerran, kun olimme kotikokouksessa, sanoi, kun Jumala käyttää ihmistä, hän joutuu usein ylpeyden kouriin. Onko niin, että ihmisellä on suuri vaara langeta ylpeyteen, kun Jumala käyttää häntä. Ja oliko tässäkin tapahtunut niin, että ihmiset korottivat itseään enemmän kuin Jeesusta. Jeesus näki näiden ihmisten motiivin, tekivätkö he niitä tekoja saadakseen itselleen kunniaa ja mainetta. Kun motiivi olisi pitänyt olla rakkaus Jeesusta kohtaan ja myös niitä ihmisiä, jotka tarvitsivat apua.
Kun luen Ilmestyskirjeessä Jeesuksen antamia kirjeitä seurakunnille, siellä korostuu aina rakkaus. Ilm. 2:4 "Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi." Tuo jae on puhutellut minua monet kerrat. Olen niin monet kerrat tuntenut, että minussa ei ole rakkautta. Olen kääntynyt Jumalan puoleen ja tunnustanut, että minussa ei ole rakkautta. Jumala on pikku hiljaa eheyttänyt minua luonnon kautta. Kun katselen kukkia, näen niissä Jumalan luomistyön. Viime viikolla näin ruiskaunokkeja erään pellon vieressä, ihastuin ja kiitin Taivaan Isää niistä. Luonto kertoo minulle Jumalan rakkaudesta meitä ihmisiä kohtaan.
Olen ajatellut, että ensin Jumala paransi minut rakastamaan itseään ja Jeesusta. Ehkä joskus vielä voin sanoa rakastavani ihmistä. Mutta sinun kaltaisesi ihmiset saavat helposti minut pois siitä, että ihmisiä voisi rakastaa.
Se on vain niin kurjaa, kun me ihmiset olemme niin kärkkäitä tuomitsemaan toisiamme, jos he eivät elä niin kuin me itse.
11.08.2023 08:42
Mitä on kristinuskon historia ? Tarkoitatko katolisuuden historiaa ja siitä eteenpäin. Koulussa luettiin kristinuskon historiaa, eikä siitä paljon hurskaammaksi tullut.
On tietysti hyvä tietää historiaa, niin maalista kuin hengellistäkin, niin ymmärtää vähän tätä aikaakin.
Kyllä meillä Raamattu on se kirja, johon paneudutaan. Raamattu on Jumalan sanaa, se on valtava aarrearkku. Nyt luen heprealaista Raamattua, sieltä löytyy paljon sellaista, mitä ei suomalaisesta Raamatusta löydä. Samoin on saksalaisesta Raamatusta.
10.08.2023 15:41
8 / 59