Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

166

  1. Hyvä,+että+suhtaudut+asiaan+realistisesti.+Se+helpottaa+pahimpaan+skenaarioon+sopeutumista,+jos+sellainen+on+toteutuakseen.Hyvä+on+myös+sinun+tietää,+että+U+olemassaoloa+arvostetaan+ja+tuskin+kukaan+toivoo+hänelle+muuta+kuin+mahdollisimman+hyvää+toipumista,+minkä+ajan+se+sitten+viekin+tai+kuinka+täydellisesti+pystyy+toipumaan.Onhan+sinulla+omissa+terveysasioissasikin+jo+ihan+riittävästi+hoitamista
  2. Huomasin+tätä+"rakkauskirjettä"+Kuhmoisten+herralle+lähettäessäni,+että+Cee+oli+laittanut+uusia+tietoja+U+tilanteesta.+Hyvä+että+laittaa,+sillä+kuten+jo+tapahtuman+satuttua+totesin+U+olevat+pyytämättään+täysjäjen+näissä+keskusteluissa+ja+haluamattaan+tai+tarkoittamatta+jopa+erään+hyvin+pitkäaikaisen+ja+täysin+perusteettoman+kiistan+aiheuttaja+tai+pikemminkin+tekosyy.Minä+ainakin+toivon,+että+hän+tuosta+kirjoitettujen+tietojen+perusteella+hyvin+vaikeasta+tilanteesta+selviää.+Minulla+on+perusteet+toivoa+niin,+sillä+voin+nyt+kun+Kuhmoisten+herra+meitä+jo+alkaa+rakastamaan+ja+silloisen+pyytämättömän++ja+pitkäksi+muodostuneen+riidan+yhteishyökkäysrintaman+joukot,+Aurora+ja+Weepeli+eivät+ole+enää+sellaisia+aloittamassa.Kun+minä+jouduin+kolme+vuotta+sitten+tai+nyt+jo+kolme+ja+puoli+vuotta+sitten+tähän+toiseen+kurkkuleikkaukseen´,+niin+tohtori+antoi+ilman+leikkausta+vuoden+aikaa.+Jostain+syystä+valitsin+sen+leikkauksen+ja+lisäajan+vaikka+seuraukset+olivat+minulle+kaikkia+tohtoriryhmän+vakuutteluja+pahemmat.+Kaikesta+keskusteltiin+täysin+avoimesti+ennen+leikkausta.Sen+kokeneena+minulta+riittää+U+ukille+ymmärrystä+ja+sympatiaa.Sitä+en+edelleenkään+ymmärrä,+että+mummot+menivät+Au+ja+We+vale+ja+ad+hominen+bussiin+vaikka+totuus+kulki+vieressä+Turun+pikajunalla.+Siihenhän+loikkasi+sittemmin+bussinkuljettajaksi+onnibussin+turun+linjan+kuljettajakin,+joka+vain+menetti+mies+tittelinsä+siinä+minun+silmissäni.+Ei+muuta.U+sairaus+on+kuitenkin+erittäin+paha+ja+paraimmillaankin+siitä+voi+jäädä+pysyviä+jälkiä.+Mutta+hyvällä+uskolla+ja+hyvillä+muonilla+kotiuduttuaan+hän+siitä+vielä+nousee+jaloilleen.En+kuitenkaan+usko+että+koskaan+enää+ajaa.+Minäkin+poistin+autoni+heti+kun+alkoi+tulla+niitä+verenkiertohäiriöitä+joiden+syy+sitten+selvisi+viikon+reissulla+Haartmanin+sairaalassa+ja+ainakin+näyttää+olevan+melko+hyvässä+hallinnassa+uudella+digitalis+lääkityksellä.Cee+on+kuitenkin+jo+hommannut+nettitoimitussysteemit+eli+niin+paljon+autoa+ei+tarvita+niin+mukava+kuin+se+olisikin.Annetaan+diesel+miesten+hoitaa+ajaminen+jokoi+palmuöljydieselillä+tai+sellunkeiton+mäntyöljy+tuotteella!
  3. Tarinaa+pihkasta+ja+puun+korkeajalostetusta+kestävästä+käytöstä+sen+hyvänä+elinaikana.Valitettavasti+tämäkin+espanjalaisten+pihkamkeräyksen+ja+käytön+artikkeli+on+englanniksi.+Valtaosa+maailman+tiedosta+on+valitettavasti+englanniksi.+Minua+se+ei+haittaa+kun+se+on+minulla+äidinkielen+tasoinen+eli+Brittien+akatemian+taso+2+certifikaatilla.+Royal+Society+of+Arts+Stage+2.https://www.bbc.com/travel/article/20211014-spains-untapped-liquid-goldMeilläkin+kyllä+mänty+ja+kuusipihkaa+jonkinverran+käytetään+ja+tuotekehitetään.+Esimerkiksi+pihkasalvat+haavojen+hoitoon+ja+erinomaisia+ovatkin.+Tietysti+meillä+johtuen+sellunkeiton+laajuudesta+tallentuu+runsaasti+pihkaa+ja+mäntyöljyä+josta+valitettavasti+ei+määrästä+huolimatta+tuotekehitetä+ja+valmisteta+esimerkiksi+desinfiointiaineita+ja+monia+muita+kauppatuotteita+kuten+muun+maailman+vastaavasta+mäntyöljystä.Meillä+siitäkin+yritetään+tehdä+dieseliä+mikä+menee+poltettuna+ottomoottorin+kautta+saasteena+ilmaan.+Meillä+on+jonkinlainen+pyromaninen+altistuminen+kaiken,+erityisesti+orgaanisen+tavaran+kuten+metsän+polttamiselle.Se+valitettavasti+taitaa+johtua+metsänomistajiemme+erittän+kapeakatseisuudesta+ja+kaiken+todellisen+maailmantiedonkin+hylkäämisestä+siksi+että+tiedän+minä+meidän+metsäkulmalta+kieliä+osaamattomana+paremmin+kuin+vaikkapa+ydinvoiman+kehittäjät+maailmalla.Pihkahan+on+historiallisesti+tunnettu+terveysalan+tuote+aina+mirhameista+eli+akaasialajien+pihkan+tuoksuista+ja+sen+tuoksupolttamisesta.+Se+oli+siis+kultaakin+arvokkaampaa+jo+kirjatun+historian+alkuvaiheissa,+ei+pelkästään+Iberian+niemimaan+mäntymetsissä+joista+toki+irtoaa+paljon+arvokasta+tavaraa+ihan+kestävästi+vaikka+itse+puita+ei+nyt+hirveästi+Iberian+olosuhteissakaan+kasva.+Esimerkiksi+Portugalin+korkkitammi.Tästäkin+kyllä+kannattaa+olla+selvillä+ihan+ihmisyyden+ja+metsien+oikean+ja+kestävän+käytön+mielessä
  4. Palautan+sattuneesta+syystä+itselleni+arvokkaan+ja+arvostetun+nimimerkkini+mitä+olen+käyttäny+ihan+nettiosallistumisen+alusta+BBC+Have+you+Say+laadukkaissa+keskusteluissa+vuosia+ennen+kuin+huomasin+Hesarin+elämän+syntyneen+markkinoille+ja+olevan+erittäin+toimintakelpoinen+ja+sisällyttävä+pohja.Sellainen+missä+politiikastakin+eri+mieltä+olevat+kykenivät+keskustelemaan+toistensa+kanssa+ajautumatta+henkilökohtasisiin+hyökkäyksiin.Sitten+Hesarin+lopetettua+kaikkien+erittäin+suureksi+vahingoksi+Elämä+kleskusteluakin+ylläpitävän+hienon+keskustelufooruminsa+niin+sairas+poliittinen+vietti+otti+yli+idealistisesti+halvaantuneilta+ja+mihinkäs+päädyttiin.+>Minäkin+katsoin+parhaammaksi+vetää+Ali+Baba+nimimerkkini+pois+kun+se+edelleen+oli+maailmalla+varsin+tunnettu+positiivisen+suhtautumisen+esimerkkiKun+eräs+mielestäni+poliittisen+ja+muunkin+elämän+polttajista+veti+taas+nimimerkkini+esiin+osoittaen+että+ei+lainkaan+ollut+ymmärtänyt+että+sen+kemimppuun+käytiin+varsin+rajusti+persoonallisuudeltaan+heikkojen+henkilöiden+toimesta+joilla+ei+itse+asiassas+edes+ollut+eikä+ole+omaa+agentaa+mitä+perustella+vaan+ainoastaan+toisten+kommenttien+vääristäminen+ja+hyvän+niissä+muuttamisesta+pahaksi.Kukas+täällä+onkaan+vuoden+toisensa+jälkeen+melko+tiuhalla+välillä+esittänyt+enemmän+ymmärrystä+muiden+sanomisille+ja+ajatuksille+ja+jos+nuo+ajatukset+joutuvat+jonkinlaisen+kritiikin+kohteeksi+kuitenkin+nii+yrittää+selvittää+itselleen+että+miksi+ihmiset+kyselevät.Poistan+nyt+uudestaan+nimimerkkini+Ali+Baban+odottomaan+aikoja+jolloin+ymmärrwetään+että+minä+en+ollekaan+ollut+kenenkään+kimpussa+koskasan+vaan+päinvastoin+yrittänyt+kaikin+mahdollisuuksin+puolustaa+kaiika+mukaan+lukien+Edsoninkin+kirjoitusoikeus.+Se+tosin+on+mennyt+viime+vuosina+niin+pahanlaatuiseksi,+että+korjaamisessa+on+kovasti+työtä.+Kyllä+hänenkin+pitäisi+ymmärtää+jossain+vaiheessa+ett+ystäviä+ei+varsinkaan+saa+jos+käy+jokaisen+kimppuun+ja+erityisesti+jos+käy+heidän+kimppuunsa+heidän+terveysongelmiensa+kautta.Aurora+joka+alunperin+oli+minun+nemesikseni+ja+kävi+kaikin+mahdollisin+väärennyksin+ja+valhein+kimppuuni+oli+ilmeisesti+tapaus+joka+ei+kestänyt+edes+mahdollisuutta+että+joku+olisi+ollut+ympäri+planeetan+oikeasti+matkatöissä.+Hänhän+sitten+sai+tukijoita+milloin+valheperustein,+milloin+feminismiperusteein.+Yhtä+kaikki+aina+epäinhimillisin+ja+epärehellisin+perustein+jouta+valitettavan+suuri+osa+mummoistakin+osti+nimelliisarvosta+siksi+että+lokkaaja+oli+nainen+ja+osin+myös+sekoitti+kaikki+muut+ämpäriinsä+missä+oli+sitä+viherleltaista+sappea+ja+merkaptaania+sekaisin+muiden+rikkiyhditeiden+kanssa.Lopultahan+Aurorakin+joko+veti+oikeat+johtopäätökset+toiminnastaan,+mutta+ei+kuitenkaan+kyennyt+anteeksi+suoraan+pyytämään.Nyt+pienen+huilin+jälkeen+Aurora+voisi+minun+puolestani+palata+aktiivikirjoittajaksi+kunhan+hyväksyisi+tosiasian+että+ihmiset+ovat+maailmalla+eri+tavalla+matkustaneet+eikä+siitä+ole+mitään+syytä+olla+kateellinen.+Veepeli+varmaankin+itsekin+tajusi+aivan+järjettömän+väärän+hyökkäyksen+kimppuuni+ja+vetäytyi.+Olisi+saattanut+vetäytyä+omin+syineenkin,+kun+hänelläkin+oli+ikää+ja+ihan+omia+terveyshuolia.Ainoa,+jolle+en+ole+anteeksi+antanut+epäkunniottavaa+loikkausta+pois+porinoista+mummojen+mielin+kielin+perusteilla+ja+bussinkuljettajatoivein.+Nekin+johtuen+heikosti+kehittyneestä+omasta+persoonallisuudesta,+Hän+saa+vielä+vältellä+tuomarina+esiintymista+pitkään+ennen+kuin+kelpaa+vielä+näinkin+perusälykkääseen+pienjoukkoonSiis+Ali+Baba+jatkuu+Röyh+nimimerkkinä+kunnes+myös+raisiolaisille+on+kasvanut+terve+itsetunto+ja+sosiaalisen+keskustelun+ymmärrys
  5. Tässä+taatusti+jokaiselle+osallistuvalle+kirjoittajalle+maittavaa+kotimaista+musiikkia+iltapäivän+ratoksi:https://www.youtube.com/watch?v=aOqHJrDrZD8
  6. Tarkennan+vielä+kaiken+väärinymmärtämisen+välttämiseksi+että+en+tarkoittanut+että+tämä+kirjoitus+oli+poistettu+Edsonin+pyytämänä+vaan+että+se+oli+kirjoitettu+Edsonin+pyytämänäPuosun+nikkarointitila+onkin+jo+aika+kohtuullinen+ja+varmasti+riittävä+normaaliin+nikkarointiin.Hitsaaminen+on+jo+sinänsä+pitkälle+vietyä+nikkarointiytaitoa+mutta+todella+voi+olla+sen+verran+vaarallista+että+parempi+olla+tekemättä+kuin+ulkopihalla+tai+sitten+siihen+tarkoitetuissa+tiloissa.Itse+olen+muuten+surkea+hitsari+mutta+puu+taipuu+kaikenlaiseen+käyttöön+ja+jostain+syystä+näen+jokaisen+puupinnan+taideteoksena+jota+voi+hyvällä+käsittelyllä+muuttaa+ilmaisultaan.Ja+kuten+monesti+todettua+totuin+myös+tropiikin+puiden+erilaisiin+pintoihin+ja+ne+minua+innostavat+siinä+missä+sub+trooppisten+ja+boreaalisten+alueidenkin+puiden+pinnat.Meilläkin+esimerkiksi+lepästä+saa+aivan+taiteellisia+näkymiä+aikaan.+Meillä+vaan+omasta+takaa+ei+luonnonmetsissä+paljoakaan+poppelia,+pyökkiä,+saarnia+ja+jalavaa+kasva+ja+vaahterat,+lehmukset,+kastanjat+ovat+harvinaisempia+puiston+puita.+Joskus+tapaa+jopa+varsin+suuria+hevoskastanjoitakin.+Kirsikka+voisi+yleistyä+myös+käsityöläispuuna+kun+sitä+enemmän+ja+enemmän+istutetaan.+Tammi+on+aika+perusteellisesti+puutavarapuun+kokoisena+kadonnut+vaikka+sitä+risukokoisena+kasvaa+runsaasti+kaikkialla+etelä+Suomessa.Kaikista+niistä+ja+niiden+puistopoistoistakin+saisi+kyllä+hienoa+tuotetta+aikaan+jos+olisi+riittävästi+artesaanitoimintaa+ja+puun+pienkäsittelijöitä+muuhun+kuin+polttopuuksi+keräilyyn+mistä+taas+ei+ole+muuta+kuin+ilmastotuhoa+tiedossa+vaikka+osaamisen+löytyessä+lehmuksestakin+saisi+vaikka+kellon+pesiä
  7. Tämän+kirjoituksen+Edsonin+pyytämänä+ylläpito+poisti.+No+lähetän+sen+uudelleen+kirjautuneena+ja+viimeisen+sanan+korjanneena:Kun+nyt+ihan+itse+ja+"kauniisti"+pyysit+niin+pika+otan+yhden+puuliitoksen+malliksi+sinulle+kokoelmastani+puutietoutta.Tässä+voisi+olla+mahottoman+taitavalle+edsonillekin+haastetta+omilla+työkaluillaan.No+diesel+traktori+mikä+pyörittää+vaikka+vannesahaa+hihnalla+onkin+Edsonin+vakiotyökaluissa.+Ja+ilmastotietoisena+Edson+käyttää+ainoastaan+Nesteen+palmuöljydieseliä+mikä+on+sitten+todella+ilmastoystävällistä+eikä+sen+tuottamiseenkaan+ole+polteuut+kuin+enintäin+puolet+Indonesia-Malesia+saariston+sademetsistä.+Erityisesti+Sumatralta+ja+Borneolta.Mutta+osaavat+erinomaisesti+ihan+pikku+pajoissa+yksinkertaisilla+kiinalaisilla+dieseleillä+pyöritetyillä+vannesahoilla+sahat+kovimmankin+sademetsän+puun+ja+sitten+kolmiulotteisen+hahmotyskykynsä+vuoksi+taiteilla+niistä+mahtavia+huonekaluja+ja+oikeita+taideteoksiakinhttps://www.youtube.com/watch?v=oagobokYapw&t=42sMinulta+onkin+naisyleisön+pyynnöstä+jäänyt+postittamatta+lähes+kaikki+itseäni+ja+jonkin+verran+muita+miehiäkin+kiinnostavaa+puu,+polttoaine+ja+kemian+teollisuuden+aiheita.Merenkulun+aiheita+kuten+aivan+mahtavia+aluksia+en+ole+enää+aikoihin+postittanut+juuri+siksi+että+eräät+mummot+vpoivat+ylettömän+pahoin+nähdessään+sekä+teknistä+tietoa+että+totuutta!Hyvä+että+sinä+edes+halusit+nähdä+puuliitoksen.+Heti+tulee+ja+jonossa+olisi+arviolta+ehkä+noin+1000+muuta+teknistä+ja+ilmastotodellisuuden+sekä+energian+videta.+Muista+vaan+pyytää+välillä+niin+saan+laillisen+luvan+lähettää+itseänikin+kiinnostavaa+tietoa+uudelleen+lettavaksi+ns.+yleisölevityksenä+jolloin+se+jostain+kumman+syystä+maistuu+vieläkin+paremmalta+lukea+kuin+vain+kaivaa+se+esiin+ja+lukea+itselleenNäitä+puuliitoksiakin+löytyy+kansiostani+puu+ja+artesaanityöt+kymmenittäin+ja+puuta+ja+metsiä+käsitteleviä+sahaus+ja+yleis+videita+ehkä+muutama+sata.+Kysy+vaan+lisää.Minua+kiinnostaisi+vastata+runsaasti+jos+pyytäisit+LNG+globaalia+tilannetietoa+tai+taajamakäyttöisten+modernien+ydinreaktorien+malleja+ja+kehitystilaa+erikseen+sekä+sähkön,+että+kaukolämmön+tuotannolle.Täällä+jopa+Puosua+saattaisi+kiinnostaa+sellinen+tieto+ja+videot.+Varma+en+tosin+voi+olla+muusta+kuin+että+Puosu+on+mies+ja+insinööritaustainen+sellainen.+Jokaisen+miehenä+esiintyvän+sukupuolestakaan+kun+ei+voi+ihan+varma+olla.+Ties+vaikka+olisivat+muun+sukupuolisia+nee*****ä!
  8. Tässäpä+piristävää+juhannuslukemista+elontuskasta+ja+islamismin+puolustamisesta+innostuneille.Perussuomalisilla+on+erittäin+hyviä+ja+laafdukkaita+naisjohtajia+riveissään.+Sinne+ovat+ilmeisesti+siirtyneet+kokoomuksen+ja+demarien+parhaat+naisvoimat.+Purra+tietysti+nyt+ykkösenä,+mutta+monta+muutakin+voisi+nimetä.+Juvonen,Kike+Elomaa+(os,+Sainio)+Meri+ja+monta+muuta+lisää.Porin+litteää+maapalloa+ajava+luomisteoreetikko+ja+Eva+Braunin+eräänlainen+kopio,+Huhtasaarikin,+älysi+vetäytyä+sivuun+puolueen+uudesta+johdon++muodostumisesta+ja+täyden+tpoimintakyvyn+hakemisesta+polittisesti+tuomitsemattomin+kasvoin.Halla-ahokin+oli+oikeastaan+aika+tyylipuhdas+sosiaalidemokraatti,+mutta+aivan+puhtaan+totuuden+mukaiset+nuoruuden+kommenttinsa+islamismistä+saivat+punavihreän+oikeuslaitoksemme+aina+Halosen+korkeinta+oikeutta+myöten+tekemään+puhtaan+poliittisia+tuomioita.+Juuri+sellaisia+mitä+nyky+valtakunnan+syyttäjä+puna+Toiviainen+ajaa+perussuomalisten+ja+kristillisten+totuuden+kertomisesta+ja+käyttämistä+sanoista.Ilmeisesti+Halla-aho+strategisella+siirrollaan+mahdollisti+tämän+laatu+naisjoukon+hallituskelpoisuuden,+kun+kenelläkään+ei+ole+ollut+mitään+tekaistua+tuomiota+tai+henkilökohtaista+heitä+vastaan+esittää+ja+rehellisenä+ja+kaikkien,+erityisesti+kansakunnan+parasta+haluavan+ihmisenä+Halla-aho+halusi+tehdä+tietä+tälle+hyvälle+joukolle+valtakunnan+asioiden+oikeaan+ja+laadukkaaseen+hoitoon+ja+jätää+eri+laiset+puna+anot+rannoille+räksyttämään+kuten+ikiräkätit.Hyvä,+että+maassa+on+nyös+hyviä+naisia+ja+että+heillä+on+jossain+mahdollisuus+näyttää+se+todeksi.