Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6

1. (...jatkoa edelliseen kommenttiini)

PROFETIA SUOMEN KANSALLE:
    Tukholman profetia 28.5.1984 Suomen kansalle

https://taakka.net/profetia-suomen-kansalle/

2.Pietarin kirje:
    1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
  2. Leo Meller on ollut Patmos Lähetyssäätiön toiminnanjohtajana 1970 - 1990 luvuilla.

Hän kertoo visioissaan (profetioissaan) olleensa väärässä. Ja kertoo olleensa myös ns. menestysteologian innoittama - teologia, jossa uskovan pitäisi menestyä €uroissa! Meller ei ole ainoa suomalainen tähän oppiin takertunut. Oppi ei ole raamatullista: ajatellaanpa esim. Johannes Kastajan tapausta (Luukas 7:19 - 20, Markus 6:17 - 28).
    Onko siinä ns. menestysteologiaa? 
    Ei ole! Siinä on "menetysteologiaa" (pään menetys).

Lainaus aloittajan linkittämistä Radio Dei:n jutusta:
    -"-
    Kaikki ne esikuvat löytyivät Amerikasta. Billy Graham sanoi ennen kuolemaansa, että häntä ahdistaa se, että hänen nimellänsä on olemassa museo.

”Itkevä Getsemanen Jeesus – hänelle minulla on ollut vähän aikaa.”

Pohjois-Carolinan Charlottessa sijaitseva Billy Graham Library on julkinen museon ja kirjaston yhdistelmä, joka dokumentoi vuonna 2018 kuolleen evankelistan elämää. Museossa on mahdollisuus kuunnella kaikki tallennetut Billy Grahamin puheet ja painetut tekstit.

Meller kaipaa yhtä vähän kaiken kattavaa opetustensa dokumentointia kuin lähes satavuotiaaksi elänyt Graham.

– Billy Graham sanoi, että kun hän taivaaseen menee, niin hänen jatkuva anomus Jumalalta taivaassa on: ”Jumala, sensuroi nuoruuttani ja menneisyyttäni nimeäni kantavassa museossa!”

Leo Mellerin mukaan ”on paljon sellaista, jonka toivoisin voivani elää, puhua ja kirjoittaa toisella tavalla”.
    -"-

Nykyinen Patmos Lähetyssäätiön johtaja, Turusen Pasi, on tasapainoinen julistaja ja kirjoittanut kirjoja.  Patmos Lähetyssäätiö on järjestänyt vuosittain
    "Joulun Lapsi" -keräyksen, jolla kanavoidaan apua Romanian ja Moldovan lapsille.

Patmokselle kirjoja väsää ahkerasti myös teol.tri Juha Ahvio. Hän tutkii suomalaista yhteiskuntaa ja politiikkaa teologian näkökulmasta. Hänen teol. tohtorin arvoiset pohdintansa ovat joskus vähän liian "korkeakirkollisia" minulle, rivikristitylle.
    On hyvä että on teologeja, mutta toisaalta ellei Jumalan Pyhä Henki avaa Raamatun kirjoituksia, niin eivät ne avaudu vaikka oikein pää kahisisi teologisen tiedon papereista.

Ahvio oli jo vuosia sitten eräässä kirjassaan sitä mieltä - kuten monet suomalaiset nyt - että Suomen pitäisi liittyä NATO:oon.
    Minä en kannata NATO:oon liittymistä vieläkään, vaikka Venäjän/Ukrainan sota saattaa eskaloitua jopa tänne pohjoiseen NATO-Norjan, Suomen ja Venäjän rajapyykeille.
    Enkä usko että Suomi liittyy NATO:oon koskaan.

Kun NATO:oon liittymisestä puhutaan, niin minulle tulee usein mieleen Raamatusta psalmi 75:7 :
    "Ei tule apua idästä, ei lännestä, ei vuorisesta erämaasta,"

-Ei tule apua idästä
    -ei lännestä (USA/NATO)
    -ei vuorisesta erämaasta (Pohjois-Norja / NATO)

ooo

Mellerin kaikki profetiat eivät siis toteutuneet. Tässä on huomattava, että Uuden Liiton ajan, seurakunta-ajan, profeettoja ei tietenkään voi suoraan verrata Raamatun profetiakirjoihin ja profeettoihin eli Danieliin, Jesajaan, Jeremiaan, Hooseaan, Aamokseen, Habakukiin, Ilmestyskirjaan ym.
    Habakukin kirjassa muuten kerrotaan (profetoidaan) suurvaltavihollisen tulevasta hyökkäyksestä.

Raamatun profeettojen sanoma on väärentämätöntä Jumalan sanaa.
    Profetiat seurakunnassa ovat vajavaisia, ja ne on
    arvosteltava / arvioitava.

1.Korinttolaiskirje:
    13:9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. 
    13:10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.

1.Korinttolaiskirje:
    14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

ooo

Mikko Reponen profetoi Talvisodan syttymisen ja Viipurin kirkon tuhon 1936.

Teoloian maisteri (ja uimamaisteri) Mika Rantanen kirjoittaa Kotimaa-lehdessä 8.10.2021:-

-"-
    Suora lainaus gradustani sivulta 53.

Mikko Reposen (1892-1951) toteutunut profetia. Reponen tuli julkisuuteen 23. lokakuuta 1936, kun hän Viipurin tuomiokirkossa kesken jumalanpalveluksen ja pastori Bertel Törmävaaran saarnan aikana tuli kirkon käytävälle ja huusi lujalla äänellä: "Viipurin tuho on lähellä, kolmen vuoden kuluttua on tämä temppeli raunioina ja vieraan vallan sotajoukot marssivat kaupungin katuja." Kun poliisi tuli hakemaan häntä pois Reponen huusi vielä: "Nyt viedään Mikkoa, mutta kohta teitä kaikkia. Kirkostakaan ei jää kuin kivijalka." Ennustus toteutuikin, sillä Viipurin tuomiokirkko tuhoutui helmikuussa 1940 pommituksessa, ja Viipuri menetettiin talvisodan rauhassa. Erään tiedon mukaan tätä jumalanpalvelusta oltiin parhaillaan radioimassa, ja Mikon profetia levisi radiolähetyksen välityksellä heti kaikkialle Suomeen.[1]. Wikipedia.

-"- 
    Netissäkin on julkaistu ns. Tukholman profetia, joka on puhuttu v. 1984.
    Silloin oli Neuvostoliitto ja rauha rajoillamme. Nyt Venäjä on noussut uudelleen uhkaajaksi.
    Mutta tämänkään profetian ydinsanoma EI OLE se että venäläiset voivat tehdä invaasion Suomeen.
    Sanoma on tämä: Mitä sinulle kuuluu: Miten on sinun sielusi laita ? Mikä on suhteesi Jumalaan ?

(jatkuu seuraavassa kommentissa........)
  3. Tästä+hautaustoiminnasta+nyt+ei+kannata+ottaa+kovin+suurta+pulttia.En+minäkään+kuulu+ev.lut.+kirkkoon.+Kun+tulin+uskoon,+siirryin+Vapaakirkon+jäseneksi.Sitten+kun+muutin+Lappiin,+niin+en+ole+enää+senkään+kirkon+jäsen+kun+täällä+pohjoisimmassa+Tunturi-Lapissa+ei+ole+vapaaseurakuntaa.Käyn+nyt+sitten+niissä+tilaisuuksissa,+missä+vain+on+uskovaisia+koolla.Kesämatkalla+aiomme+vaimon+kanssa+käydä+Kansanlähetyspäivillä+Ryttylässä.+Siellä+on+suuri+entinen+koti-+ja+maatalousrakennusten+ryhmä+juhlien+pitopaikkana.+Kannattaa+tutustua,+vaikka+ei+uskonasioista+niin+kovin+välittäisikään.Minä+en+tiedä+minne+minut+haudataan+kun+en+kuulu+ev.lut.+kirkkoon.+Mutta+eihän+se+ole+minun+murheita.Kun+ruumiini+on+kuollut,+niin+olen+siirtynyt+Jeesuksen+luo+Taivaan+kirkkauteen.+Tämä+maailma+on+taakse+jäänyttä+elämää.Jos+joku+sanoo+että+olen+kuollut,+niin+se+sanonta+ei+tarkkaan+ottaen+ja+lopullisesti+pidä+paikkaansa.Tämä+ruumis+kyllä+maatuu,+mutta+sielu+pelastuu.1.Pietarin+kirje:1:9+sillä+te+saavutatte+uskon+päämäärän,+sielujen+pelastuksen.1.Korinttolaiskirje:15:50+Mutta+tämän+minä+sanon,+veljet,+ettei+liha+ja+veri+voi+periä+Jumalan+valtakuntaa,+eikä+katoavaisuus+peri+katoamattomuutta.Filippiläiskirje:1:21+Sillä+elämä+on+minulle+Kristus,+ja+kuolema+on+voitto.+Johanneksen+evankeliumi:11:23+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Sinun+veljesi+on+nouseva+ylös."+11:24+Martta+sanoi+hänelle:+"Minä+tiedän+hänen+nousevan+ylösnousemuksessa,+viimeisenä+päivänä."11:25+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+ylösnousemus+ja+elämä;+joka+uskoo+minuun,+se+elää,+vaikka+olisi+kuollut.11:26+Eikä+yksikään,+joka+elää+ja+uskoo+minuun,+ikinä+kuole.+Uskotko+sen?"11:27+Hän+sanoi+hänelle:+"Uskon,+Herra;+minä+uskon,+että+sinä+olet+Kristus,+Jumalan+Poika,+se,+joka+oli+tuleva+maailmaan."