Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

3

1. Minun oma veikkaus tämän lyhdyn ilmestymisestä on se että nunnan katoaminen on huomattu jo katoamispäinän illalla ja yöllä häntä on etsitty ilman tulosta. Etsjijöina muut ihmiset kuin virkavalta. Tämä olisi minusta kaikista yksinkertaisin selitys lyhdyn ilmestymiselle tuonne syrjäiselle metsäautotielle.
  2. Huomasin+viestiketjun+"hieman"+myöhässä+tapahtuneesta+mutta+olikin+pakko+nyt+kirjoittaa+kun+suurin+osa+kirjoittajista+ihmettelee+tähän+liittyviä+asioita.Kerrottakoon+aluksi+että+olen+yksi+mökkiläinen+alueella+ja+hiuskiehkuran+löytöpaikalta+on+vain+muutama+kilometri+mökillemme+ja+tunnen+seudun+erittäin+hyvin+(metsätiet+sekä+metsät)+Olin+perheen+kanssa+mökillä+tapahtumapäivänä+jolloin+nunna+katosi+ja+jonka+jälkeen+sitä+etsittiin.+Minä+ja+vaimoni+löydettiin+musta+kynttilälyhty+(noin+30+cm+korkea+lasi+seinillä+ja+metallireunoilla,+vanhanajan+kynttilälyhty)+noin+2+km+päässä+hiuskiehkuran+löytöpaikasta+ja+vaimoni+ilmoitti+siitä+poliisille+ja+oli+ensimmäinen+ilmoittaja.+Tässä+kohtaa+täytyy+mainita+että+2+päivää+aikaisemmin+käveltiin+sama+lenkki+eikä+lyhtyä+silloin+siellä+ollut.+Olen+itse+99%+varma+että+lyhty+täytyy+liittyä+jotenkin+nunnan+katoamiseen+koska+k.o.+metsäautotietä+ei+käytetä+enää+mökeille+matkustamiseen+eikä+sieltä+ole+tietääkseni+mitään+lyhtyä+aikaisemmin+löytynyt+tai+sen+jälkeen.+Olemme+olleet+mökkiläisiä+kuitenkin+siellä+yli+10+vuotta.+Muutoin+siellä+ei+asu+ympärivuotisia+asukkeja+kuin+pari+ja+kukaan+heistä+ei+kaiketi+nunnaa+ole+nähnyt.Itse+ole+nähnyt+yhtään+nunnaa+niin+pitkällä+Honkasalontien+toisessa+päässä.+Enkä+usko+että+kadonnut+nunna+tunsi+tämä+alueen+hyvin+jossa+hiuskiehkura/lyhty+löytyi.+Jalkapatikassa+sinne+ja+takaisin+on+reilusti+yli+10+km+luostarilta+sekä+todella+korkea+mäki+kiivettäväksi+joka+on+haastava+jopa+normaalikuntoiselle+ihmiselle.+Katoamisalueella+on+risteileviä+metsäautoteitä+ja+ensikertalainen+menee+siellä+aika+varmasti+sekaisin+ja+eksyy.+Näin+kävi+itsellekin+kun+alueella+ensi+kertaa+liikuin+yli+10+vuotta+sitten....+Maasto+on+erittäin+kivikkoista+ja+louhikkoista+jos+tieltä+poikkeaa+joten+on+ihmeellistä+jos+nunna+on+mennyt+syvälle+sysimustaan+huonokulkuiseen+metsään+rankalla+vesisateella+tietämättä+mihin+on+menossa?+Ja+jos+olisi,+en+usko+että+olisi+pitkälle+päässyt+ilman+suuria+ongelmia.+Ehkä+suurin+virhe+etsinnöissä+oli+se+että+aluksi+etsinnät+keskittyi+liikaa+vain+palopaikan+ympäristöön+sillä+olimmehan+jo+ilmoittaneet+lyhdystäkin+seuraavana+päivänä+katoamisesta+mutta+tähän+ei+reakoitu+pariin+päivään.+Muistaakseni+meni+päiviä+ennenkuin+etsinnät+uloittui+Honkasalontien+peräpäähän+kilometrien+päähän+palopaikasta.+Ja+sade+tosiaan+teki+tässä+tehtävänsä+ja+peitti+hajujäljet.Yksi+oma+ihmetyksen+kohde+on+se+silminnäkijä+joka+ilmoitti+nähneen+nunnan+Honkasalontiellä.+Kuulin+hänen+nimen+kerran+ja+hän+ei+siis+ollut+mökkiläinen+joten+miksi+hän+siellä+myöhään+sateisena+illalla+ajeli?+Itse+tunnen+nimeltä+kaikki+mökkiläiset+joten+siksi+tämä+ihmetys?