Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

12

1. Huomasin+viestiketjun+"hieman"+myöhässä+tapahtuneesta+mutta+olikin+pakko+nyt+kirjoittaa+kun+suurin+osa+kirjoittajista+ihmettelee+tähän+liittyviä+asioita.Kerrottakoon+aluksi+että+olen+yksi+mökkiläinen+alueella+ja+hiuskiehkuran+löytöpaikalta+on+vain+muutama+kilometri+mökillemme+ja+tunnen+seudun+erittäin+hyvin+(metsätiet+sekä+metsät)+Olin+perheen+kanssa+mökillä+tapahtumapäivänä+jolloin+nunna+katosi+ja+jonka+jälkeen+sitä+etsittiin.+Minä+ja+vaimoni+löydettiin+musta+kynttilälyhty+(noin+30+cm+korkea+lasi+seinillä+ja+metallireunoilla,+vanhanajan+kynttilälyhty)+noin+2+km+päässä+hiuskiehkuran+löytöpaikasta+ja+vaimoni+ilmoitti+siitä+poliisille+ja+oli+ensimmäinen+ilmoittaja.+Tässä+kohtaa+täytyy+mainita+että+2+päivää+aikaisemmin+käveltiin+sama+lenkki+eikä+lyhtyä+silloin+siellä+ollut.+Olen+itse+99%+varma+että+lyhty+täytyy+liittyä+jotenkin+nunnan+katoamiseen+koska+k.o.+metsäautotietä+ei+käytetä+enää+mökeille+matkustamiseen+eikä+sieltä+ole+tietääkseni+mitään+lyhtyä+aikaisemmin+löytynyt+tai+sen+jälkeen.+Olemme+olleet+mökkiläisiä+kuitenkin+siellä+yli+10+vuotta.+Muutoin+siellä+ei+asu+ympärivuotisia+asukkeja+kuin+pari+ja+kukaan+heistä+ei+kaiketi+nunnaa+ole+nähnyt.Itse+ole+nähnyt+yhtään+nunnaa+niin+pitkällä+Honkasalontien+toisessa+päässä.+Enkä+usko+että+kadonnut+nunna+tunsi+tämä+alueen+hyvin+jossa+hiuskiehkura/lyhty+löytyi.+Jalkapatikassa+sinne+ja+takaisin+on+reilusti+yli+10+km+luostarilta+sekä+todella+korkea+mäki+kiivettäväksi+joka+on+haastava+jopa+normaalikuntoiselle+ihmiselle.+Katoamisalueella+on+risteileviä+metsäautoteitä+ja+ensikertalainen+menee+siellä+aika+varmasti+sekaisin+ja+eksyy.+Näin+kävi+itsellekin+kun+alueella+ensi+kertaa+liikuin+yli+10+vuotta+sitten....+Maasto+on+erittäin+kivikkoista+ja+louhikkoista+jos+tieltä+poikkeaa+joten+on+ihmeellistä+jos+nunna+on+mennyt+syvälle+sysimustaan+huonokulkuiseen+metsään+rankalla+vesisateella+tietämättä+mihin+on+menossa?+Ja+jos+olisi,+en+usko+että+olisi+pitkälle+päässyt+ilman+suuria+ongelmia.+Ehkä+suurin+virhe+etsinnöissä+oli+se+että+aluksi+etsinnät+keskittyi+liikaa+vain+palopaikan+ympäristöön+sillä+olimmehan+jo+ilmoittaneet+lyhdystäkin+seuraavana+päivänä+katoamisesta+mutta+tähän+ei+reakoitu+pariin+päivään.+Muistaakseni+meni+päiviä+ennenkuin+etsinnät+uloittui+Honkasalontien+peräpäähän+kilometrien+päähän+palopaikasta.+Ja+sade+tosiaan+teki+tässä+tehtävänsä+ja+peitti+hajujäljet.Yksi+oma+ihmetyksen+kohde+on+se+silminnäkijä+joka+ilmoitti+nähneen+nunnan+Honkasalontiellä.+Kuulin+hänen+nimen+kerran+ja+hän+ei+siis+ollut+mökkiläinen+joten+miksi+hän+siellä+myöhään+sateisena+illalla+ajeli?+Itse+tunnen+nimeltä+kaikki+mökkiläiset+joten+siksi+tämä+ihmetys?