Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

11

1. Jaa-a. Omasta mielestäni nuo pariutumisrituaalit ovat selkeitä, mikä voi auttaa välttämään väärinkäsityksiä, joita länsimaisissa kulttuureissa yritetään saada aikaan jopa tahallaan miesten mustamaalaamiseksi.

Tuossakaan kulttuurissa tosin tuskin arvostetaan tunnollisia miehiä yhtään sen enempään kuin länsimaisissakaan kulttuureissa.
  2. En toki väitä, etteikö naisista yleisesti olisi tekemään miesten töitä tai toisinpäin, mutta oman elämän kokemukset kertovat pitkälti toista. Vastaan ei ole juurikaan, itse asiassa ollenkaan tullut sellaisia naishenkilöitä, jotka ajattelisivat selkeästi miesmäisesti.

Useat naiset, joiden kanssa olen joutunut tekemisiin, eivät ole ollenkaan pystyneet sellaiseen rationaaliseen ajatteluun ja päättelykykyyn, minkä yhdistän suureen osaan miehistä. Mahdollisesti heillä ei vain ole sellaista kykyä, tai sitä ei haluta käyttää, kun elämässä pääsee eteenpäin helpomminkin, mikä taas ei ole miessukupuolelle mahdollista. Hyvä esimerkki on, että naisten työhakemuksiin vastataan selkeästi useammin kuin miesten.

Tietysti olen itse vankka tasa-arvon kannattaja, mutta mielestäni tasa-arvoasiat ovat liikaa keskittyneet naisiin. En itse pidä naisia mitenkään huonompina ihmisinä, paitsi toki 9/10 niistä joiden kanssa olen joutunut olemaan tekemisissä, mikä on johtanut kaiken maailman juoruiluun ja inhoon minua kohtaan, liian usein täysin epäkuranteista syistä... On myös typerää, että miehet pakotetaan sotimaan henkensä uhalla kotimaan puolesta, ja siitä huolimatta armeijasta saa aivan naurettavan korvauksen ja kaiken kukkuraksi arvostus yhteiskunnassa ei nouse ollenkaan. Pakkotyötä.

Ydinvoimasta puhuttaessa osa ihmisistä ei ollenkaan tunnu ymmärtävän ydinvoiman "luonnetta". Koska ydinvoimassa energiaa ei tehdä kemiallisilla reaktioilla, vaan ydinreaktioilla, lasketaan syntyvä energia kaavalla E=mc^2 (massavajeesta, todellisuudessa ydinpolttoainetta kuluu paljon enemmän, mutta silti erittäin vähän). täten 10 vuodessa Olkiluodon kolmosyksikön käyttämä ydinjäte mahtuu kerrostaloyksiöön. Hiilivoimaloiden käyttämä hiili on myös lievästi radioaktiivista, mutta koska 1 kg uraania korvaamiseen tarvitaan 100 000 kiloa hiiltä, levittää hiilivoima huomattavasti enemmän radioaktiivisuutta ympäristöön.

Toki hiilivoimastakin pitäisi päästä eroon, mutta ydinvoimaloiden tuoma uhka radioaktiivisuuden kautta ei ole reaalinen syy ydinvoiman vastustamiselle. Ja bonuksena voidaan ajatella, että ydinvoimalat käytännössä hävittää ydinaseisiin soveltuvaa U-235 isotooppia tehokkaasti maan päältä, ja vieläpä pysyvästi (koska sen uudelleen luomiseksi tarvittaisiin valtavasti energiaa). Täten nykyinen PWR-ydinvoima itse asiassa vähentää jopa ydinaseiden mahdollista leviämistä.

Pointti on siis se, että sillä määrällä maasta kaivettua materiaalia, minkä ydinvoimala käyttää yhden terawattitunnin tuottamiseen, ei millään tuotantomuodolla pystytä tuottamaan yhtä paljoa päästötöntä sähköä. No ehkä vesivoimalla, mutta sen ympäristökuorma on taas muuten suurta.

Ja toisaalta esimerkiksi tuulivoima tarvitsee suurella markkinaosuudella todella paljon energian varastointia, mikä on akkujen ja pumppuvoimaloiden nykyisen kehitystason takia raskasta ilmastolle, sillä näiden rakentaminen kuluttaa todella paljon öljyä ja kivihiiltä. Akut toki toimivat hyvin esim. sähköautoissa, koska toinen vaihtoehto olisi käytännössä öljyä ahnaasti hörppivä ja erityisen huonon hyötysuhteen omaava putputtava alumiinimötti.