Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kuppiJavaa
profiilit
kuppiJavaa
kuppiJavaa
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
11
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jaa-a. Omasta mielestäni nuo pariutumisrituaalit ovat selkeitä, mikä voi auttaa välttämään väärinkäsityksiä, joita länsimaisissa kulttuureissa yritetään saada aikaan jopa tahallaan miesten mustamaalaamiseksi.
Tuossakaan kulttuurissa tosin tuskin arvostetaan tunnollisia miehiä yhtään sen enempään kuin länsimaisissakaan kulttuureissa.
23.09.2022 21:31
Sotiminen on joskus toki rationaalistakin. Ihmisen mieli toimii valitettavasti tietyllä tavalla, ja tietyt asiat ympäristössä saa ihmisen sotaisaksi. Naiset vaikuttavat sotien syntyyn siinä missä miehetkin, mutta usein heidän itse siitä tietämättä. Kyllä naisillekin kelpaa Kongolaisella koboltilla mahdollistettu elektroniikka ja ihmisoikeuksia sortavista OPEC-maista tuleva öljy. Rajalliset luonnonvarat tulevat aina aiheuttamaan sotia. He eivät vain usein tiedosta näitä faktoja. "Autot kulkee bensalla, eihän tällä ole mitään tekemistä ihmisoikeuksien kanssa".
Katso yllä oleva viestini myös.
21.09.2022 21:00
No en minä miehenä sotia halua, eikä kukaan tuntemistani muistakaan miehistä. Taitaa sodat olla aika pienen, mutta vaikutusvaltaisen ihmisjoukon aikaansaannoksia tänä päivänä.
Monesti väitetään, ettei naiset aloita sotia, mutta itse väitän heidän olevan vähintään yhtä syyllisiä kuin miestenkin.
1. Naiset pitävät väkivaltaisista miehistä, ja täten pönkittävät heidän asemaa nyky-yhteiskunnassa. Kun mies on naisten suosima, hänellä on keskimäärin paremmat mahdollisuudet pysyä terveenä ja toimia omien väkivaltaa lietsovien piirteiden mukaisesti. Tämä näkyi aikanaan esimerkiksi omalla yläasteellani. Koulukiusaajat ja väkivaltaiset pojat olivat tyttöjen suosimia, eikä edes opettajat puuttuneet heidän käytökseensä.
2. Naiset inhoavat kilttejä miehiä, kuten minua, mikä johtaa väkivaltaisen luonteen kehittymiseen, koska tällaiset miehet huomaavat nopeasti, että kiltteys ei oikeasti tuota mitään hyvää elämään. Tästä hyvä esimerkki on nuorena hyljeksitty Vladimir Putin, mikä kostaa häneen kohdistuneet vääryydet nyt Ukrainan ja Euroopan kustannuksella. Jostakin kumman syystä Putin omaa selviä naisten inhoamia piirteitä, kuten lyhyys.
En edes halua kuvitella, minkälainen dystopia maailma olisi, jos minun tuntemani naiset sitä hallitsisivat. Oikeudenmukaisuudesta tuskin voitaisiin puhua ollenkaan.
21.09.2022 20:55
En toki väitä, etteikö naisista yleisesti olisi tekemään miesten töitä tai toisinpäin, mutta oman elämän kokemukset kertovat pitkälti toista. Vastaan ei ole juurikaan, itse asiassa ollenkaan tullut sellaisia naishenkilöitä, jotka ajattelisivat selkeästi miesmäisesti.
Useat naiset, joiden kanssa olen joutunut tekemisiin, eivät ole ollenkaan pystyneet sellaiseen rationaaliseen ajatteluun ja päättelykykyyn, minkä yhdistän suureen osaan miehistä. Mahdollisesti heillä ei vain ole sellaista kykyä, tai sitä ei haluta käyttää, kun elämässä pääsee eteenpäin helpomminkin, mikä taas ei ole miessukupuolelle mahdollista. Hyvä esimerkki on, että naisten työhakemuksiin vastataan selkeästi useammin kuin miesten.
Tietysti olen itse vankka tasa-arvon kannattaja, mutta mielestäni tasa-arvoasiat ovat liikaa keskittyneet naisiin. En itse pidä naisia mitenkään huonompina ihmisinä, paitsi toki 9/10 niistä joiden kanssa olen joutunut olemaan tekemisissä, mikä on johtanut kaiken maailman juoruiluun ja inhoon minua kohtaan, liian usein täysin epäkuranteista syistä... On myös typerää, että miehet pakotetaan sotimaan henkensä uhalla kotimaan puolesta, ja siitä huolimatta armeijasta saa aivan naurettavan korvauksen ja kaiken kukkuraksi arvostus yhteiskunnassa ei nouse ollenkaan. Pakkotyötä.
Ydinvoimasta puhuttaessa osa ihmisistä ei ollenkaan tunnu ymmärtävän ydinvoiman "luonnetta". Koska ydinvoimassa energiaa ei tehdä kemiallisilla reaktioilla, vaan ydinreaktioilla, lasketaan syntyvä energia kaavalla E=mc^2 (massavajeesta, todellisuudessa ydinpolttoainetta kuluu paljon enemmän, mutta silti erittäin vähän). täten 10 vuodessa Olkiluodon kolmosyksikön käyttämä ydinjäte mahtuu kerrostaloyksiöön. Hiilivoimaloiden käyttämä hiili on myös lievästi radioaktiivista, mutta koska 1 kg uraania korvaamiseen tarvitaan 100 000 kiloa hiiltä, levittää hiilivoima huomattavasti enemmän radioaktiivisuutta ympäristöön.
Toki hiilivoimastakin pitäisi päästä eroon, mutta ydinvoimaloiden tuoma uhka radioaktiivisuuden kautta ei ole reaalinen syy ydinvoiman vastustamiselle. Ja bonuksena voidaan ajatella, että ydinvoimalat käytännössä hävittää ydinaseisiin soveltuvaa U-235 isotooppia tehokkaasti maan päältä, ja vieläpä pysyvästi (koska sen uudelleen luomiseksi tarvittaisiin valtavasti energiaa). Täten nykyinen PWR-ydinvoima itse asiassa vähentää jopa ydinaseiden mahdollista leviämistä.
Pointti on siis se, että sillä määrällä maasta kaivettua materiaalia, minkä ydinvoimala käyttää yhden terawattitunnin tuottamiseen, ei millään tuotantomuodolla pystytä tuottamaan yhtä paljoa päästötöntä sähköä. No ehkä vesivoimalla, mutta sen ympäristökuorma on taas muuten suurta.
Ja toisaalta esimerkiksi tuulivoima tarvitsee suurella markkinaosuudella todella paljon energian varastointia, mikä on akkujen ja pumppuvoimaloiden nykyisen kehitystason takia raskasta ilmastolle, sillä näiden rakentaminen kuluttaa todella paljon öljyä ja kivihiiltä. Akut toki toimivat hyvin esim. sähköautoissa, koska toinen vaihtoehto olisi käytännössä öljyä ahnaasti hörppivä ja erityisen huonon hyötysuhteen omaava putputtava alumiinimötti.
20.09.2022 20:38
Vaikka naisilla onkin nykyään mahdollisuudet hakeutua sellaisiin koulutuksiin ja töihin, jotka kehittävät teknologiaa, ei heitä sellaisilla aloilla paljoa näe.
Naiset ja miehet vain ajattelevat eri tavoilla, mikä näkyy myös alan valinnassa. Kyse ei luultavasti ole pelkästään yhteiskunnan normeista, vaikka ne asiaa osaltaan toki selittävätkin.
Hyvä esiemerkki on, että ydinvoiman vastustaja on useammin naispuolinen. Siitä huolimatta, että ydinvoima aiheuttaa vähiten kuolemia tuotettua terawattituntia kohden. Naiset ajattelevat enemmän mielikuvilla, miehet taas rationaalisesti tosiasioihin perustuen.
Ja juuri rationaalisuus on mahdollistanut nykyisen teknologian kehittymisen.
20.09.2022 02:16
Jep.+Ei+se+tosiaankaan+ole+miesten+vika,+että+olemme+tällaisia.+
Nykyään+sitä,+että+nainen+hyväksikäyttää+miehiä+pidetään+usein+jopa+hyväksyttävänä.+
Tällainen+miehiä+hiillostava+yhteiskunta+tulee+valitettavasti+johtamaan+siihen,+että+miesten+kullanarvoisesta+aivokapasiteetista+ei+saada+kaikkea+irti,+ja+täten+korkeateknologia+siirtyy+pikkuhiljaa+järkeviin+maihin.+Ei+ole+sattumaa,+että+Japanissa+ja+Kiinassa+tehdään+tietokoneita,+autoja,+ydinvoimaloita+ja+mikropiirejä.+
Suomessa+puolestaan+tehdään+paperia+ja+meuhkataan+jostain+metsäteollisuudesta+Kiinalaisten+älylaitteiden+avulla.+
Pitäisikö+miesten+arvostus+palauttaa+sellaiselle+tasolle,+että+heitä+alkaisi+taas+kiinnostamaan+teknologia,+niin+saataisiin+Suomen+talous+nousuun.+Se+paperi+ei+enää+kauaa+mene+kaupaksi,+kun+pikkuhiljaa+siirrytään+digitaalisiin+tietojärjestelmiin.
15.09.2022 15:54
Jaa-a.+No+ehkä+jos+toinen+toistaan+komeampia+tulee+jatkuvasti+vastaan.
14.09.2022 13:38
Kivelläkö+viestisi+kirjoitit?+Ilman+miessukupuolta+eläisimme+varmaan+vieläkin+luolissa...+Valitettavasti+melkein+kaiken+teknologia+ympärillemme+ovat+luoneet+miehet.
14.09.2022 13:36
Toinen+puoli+totta.+
Miessukupuolta+saadaan+kuitenkin+kiittää+nykymaailma+olemassaolosta.+Miehet+ovat+pääosin+rakentaneet+voimalaitokset,+autot+ja+tietotekniikkaan,+ja+pitkälti+kaiken+muunkin+matematiikkaan+ja+luonnontieteisiin+perustuvan.
13.09.2022 20:03
Huoltovarma+maaseutu...+Öljyn+varmuusvarastot+loppuu+kriisissä+6+kuukaudessa.++
Siinä+kohtaa+loppuu+myös+se+huoltovarmuus+aika+lyhyeen.+Katsokaa+vaikka+Ukrainaan,+jollette+muuten+usko.+
Pohdintaa+vain.+Ei+näitä+ongelmia+tuosta+vain+ratkaista.+Kaikki+on+niin+riippuvaista+kaikesta+nykypäivänä.
13.09.2022 19:41
Miehet+on+rakennettu+juoksemaan+naisten+perässä.+Lähes+kaikilla+heteromiehillä+on+sisäinen+tarve+paritella+niin+monen+naisen+kanssa+kuin+pystyy.+Olen+elävä+esimerkki+itsekin.+Toiset+peittää+sen+paremmin,+itse+en+pidä+peittelyä+fiksuna,+koska+siinä+uhmataan+vain+luonnonlakeja.+
Käytännössä+siis+sama+asia,+kuin+se+että+monet+naiset+haluavat+parhaan+mahdollisen+miehen,+eli+pitkän,+tumman+ja+muuten+komean.+Usein+myös+korkeastatuksisen+miehen,+joka+voi+olla+jopa+rikollinen+tai+entinen+koulukiusaaja.+Jälkimmäinen+on+vähän+liiankin+yleistä+täälläpäin.++
Siperia+on+opettanut.
13.09.2022 19:24
1 / 1