Vapaa kuvaus

- täysi-ikäisten lasteni mielestä "maailman paras isä"; saattavat joskus sortua kyllä lievään liiotteluun,mutta tavoilleni uskollisena,en heitä käy tuomitsemaan vaan "rakastan heitä juuri sellaisina" kuin ovat. Ts.olen saanut elämän tärkemmän lahjan,hienot lapset ja siksi kiitos puolisolleni tämän asian toteutumisesta. Jaa'a,ettäkö vaimon mielestä "maailman;;olkoon,eipä siitä enempää,mutta tykkää kuiteskin,ainaskin luulen niin,ainaskin nuorempana,ainaskin jostain jutusta silloin. No,omasta mielestä mussa asuu ainakin muutama hippi,Robin Hood, Pelle Peloton ja Esa Saarinen. S-postia voi lähettää kaiken näköiset,kokoiset,ikäiset,asiallista ja vaikka "epäasiallista",postia lähettävät,koska siinä usein piilee myös joku muu merkitys,kuin kuin toiselle tarkoitettu pahan olon tuottamisen tarve. sp.osoite [email protected] Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

4775

1. nöyrästi anteeksi ennekaikkea tsat:lta sekä myös sinulta ei ollut tarkoitus loukata,eikä olla ilkeä.

Sen verran tekoani selitän,miksi niin tein.

Täällä ollaan usein käskyttämässä jollekin erikois palstalle milloin syynä on huumori,erotiikka tai vastaava.

Koska aloittaja oli ainakin minulle ns,uusi tuttavuus,niin saatoin kyllä ylireagoida sen vuoksi,ettet uutena palstalaisena tunne,että täällä ei voisi kaikista aioista keskustella.

Koska ollaan yleispalstalla,niin keskustelun avauksia rajoittaa vain ja ainoastaan ylläpidon ohjeistus,ei mikään muu.

vielä kerran pahoittelen reagointiani ja sen aiheuttamaa mielipahaa.
  2. kelläkin on se raja, jota pitää riitttävänä varakkuutena, on niinkuin mikä muukin mielipide tai määrre,aivan yksilöllistä.

Joku pitää naapuriaan vauraana,vaikka nettovarallisuutta ei olisi lainkaan,koska he saattavat elää niin,mihin maksukyky riittää ja hankitaan jonkinasteisilla riskeilläkin kiinteää ja irtainta.
    Se on nykysuomessa erittäin mahdollista paljon useammalle tavalliselle duunarille realistisesti mahdollinen saavuttaa,mutta ei joko uskalleta tai ei ole sellaiseen elämäntapaan ekonomisia kykyjä eikä "verenperintö" ole siihen antanut valmiuksia.
    Joku ei sellaista elämää kaipaakaan.

Mutta pitää antaa heille myös arvo elää siten,kun ovat aiheelliseksi katsoneet.

Usein vain on se henki,että samoja työkavereita pidetään leuhkina tai pyrkyreinä,eikä ajatella asiaa niin,että se on heidän oma tapansa pelata omalla ja pankin rahalla.
    Myös se omat uhraukset vaatii,mutta usea sen tien käynyt ja onnistuu elämään helpomman vanhuuden,kun on jotain kertymää varallisuuteen tullut.

Jos on hiemankin havantointikykyinen,pitäisi osata vetää johtopäätös,miten samassa työssä ja suurimpiirtein samoilla tuloilla toiset ajaa uusilla autoilla,heillä on omistusasunto ym.
    Toiset asuvat vuokralla,käyttävät julkista liikennettä ja säästävät pahanpäivänvaralle ym.

Se on paljolti kiinni siitä miten tulonsa sijoittaa.

Perus ajatuksena kahdessa eri mallissa on:

Ensimmäinen tapaus ottaa heti nuorena ja siinä vaihessa kun ensimmäinen mahdollisuus tulee lainaa ja hankkii sellaiset hyödykkeet joita haluaa.
    Tulonsa hän käyttää lainan takaisin maksuun ja mitä uutta mahdollisuutta on, ottaa lisää lainaa, niin hankitaan taas jotain hänelle tärkeää,
    Tässä taloudessa saattaa mennä vuosikymmen/kaksi ennenkuin hankitojen(esim. kiinteistö)reaaliarvo on yli velkamäärän,mutta työ kaveri asuu edelleen vuokralla,ei ole autoa,eikä juuri maallista omaisuutta muutakaan,kuin irtain ja pankissa pieni hätävara,ei välttämättä sitäkään.

Siis annetaan myös kaikkien omistaa tai "näyttää omistavan",mitä on,ja etsitään omasta elämästä ne hyvät "rikkaudet"joita kaikilla on, kun vain on oikea asenne katsoa.
    Ja jos ei siihen tyydy,niin täytyy sitten ottaa lusikka kauniiseen käteen ja ryhtyä hankkimaan maallista vaurautta,jos sitä kovasti kaipaa.

Itse olen metsuri-isän/sekatyömiehen lapsena seitsenhenkisestä perheessä saanut kasvaa ja olen kerinnyt tekemään lyhyen elämäni aikana n.2 milj.mk.nettovaralisuuden,josta olen osin sairastumisen sekä vapaaehtoisen tuhlaamisen kautta heittänyt 'yli laidan' noin 1,4 milj.mk.seitsemän vuoden ajalla.

Tulot nykyisin n.1:6,yhdeksänkytluvun lopun.

Eläke + vuokra tulot brutto.n.1300 eu/kk

Elämän laadusta voin kyllä sanoa vaikka keho on sairas,niin entiseen elämäntilanteeseen hyvine ansioineen en yhtään himoitse.

Se olisi vielä osin mahdollista,mutta esim,kuluvana vuonna en ole tehnyt yrittäjänä yhtään tuntia laskutöitä,vaan olen harrastanut elämää ja tehnyt pieniä "kolmannen sektorin töitä)voimieni mukaan.

Niin kauan kuin lapset opiskelevat niin kerättyä varallisuutta "syödään" heidän hyväkseen.

ps.käyttöraha on tässä kaiken aikaa tiukoilla sillä varsinkin kiinteistöä on vaikea pieninä siivuina realisoida,joten euuuron venytystä kykymme mukaan yritämme omassa elämässä toteuttaa.