Vapaa kuvaus

- täysi-ikäisten lasteni mielestä "maailman paras isä"; saattavat joskus sortua kyllä lievään liiotteluun,mutta tavoilleni uskollisena,en heitä käy tuomitsemaan vaan "rakastan heitä juuri sellaisina" kuin ovat. Ts.olen saanut elämän tärkemmän lahjan,hienot lapset ja siksi kiitos puolisolleni tämän asian toteutumisesta. Jaa'a,ettäkö vaimon mielestä "maailman;;olkoon,eipä siitä enempää,mutta tykkää kuiteskin,ainaskin luulen niin,ainaskin nuorempana,ainaskin jostain jutusta silloin. No,omasta mielestä mussa asuu ainakin muutama hippi,Robin Hood, Pelle Peloton ja Esa Saarinen. S-postia voi lähettää kaiken näköiset,kokoiset,ikäiset,asiallista ja vaikka "epäasiallista",postia lähettävät,koska siinä usein piilee myös joku muu merkitys,kuin kuin toiselle tarkoitettu pahan olon tuottamisen tarve. sp.osoite [email protected] Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

4775

1. on erään rekatun nikin kanssa "väitellessäni".
    Luulin jopa olevani lähes loppuun asti selvästi niskanpäällä,mutta hän ystävällisesti laittoi s-postiin selvityksen,miksi hän ei voinut kaikkea kertoa palstalla.
    Asia hoitui sovintoon ja kunnioitukseni selättäjääni kohtaan sai suuren arvonnousun.
    ps.Selväähän tietysti oli,että naisenergian edessä nöyrtyminen tuli..

Siksi sp.on ihan mukava pitää "tyrkyllä" ainakin minun,koska joka välissä olen tehnyt selväksi,etten ole mitään seuraa tai vast.vailla.
    Vaikka galleriassani on vähän provosoiden yhteydentto sp.n.ilmoitettu,niin eipä ole asiattomia kannanottoja vielä tullut.

ps.Ehkä tämän jälkeen ..
  2. Pääset 500-päivän työttömyysajan jälkeen ns.työttömyyseläkeputkeen,koska olet syntynyt ennen -49-vuotta.
    Toinen ehkä parempi vaihtoehto on masennukseen vedoten hakea sairaslomaa ja vuoden sairasloman jälkeen siirrytään eläkeyhtiön maksamalle kuntoutustuelle ja yleensä teidän iässä todennäköisesti jatkuva(toistaiseksi)työkyvyttömyyseläkeelle "vapauttava"päätös tulee suht.helposti.

Kelasta kannattaa käydä lasketuttamassa kuntoutustuen määrä.Sairasajan korvauksenhan jo tiedätkin.

Jos jostain syystä esim.työttömyyskorvaus on niin pieni,että se ei riitä "siedettävään toimeentuloon",niin asumis-tai toimeentulotuki on mahdollista anoa ja saada,jos perusteet niille on olemassa.

Kannattaa käydä kelassa ja työvoimatoimistossa aivan ensimmäiseksi katsomassa vaihtoehdot,miten edetä.
    Itse olen myös yrittäjä.Sairastuin vuonna-98,syksyllä ja olen sen jälkeen ollut Sairaslomalla,kuntoutustuella ja viime kesänä sain jatkuvan eläke päätöksen työkyvyttömyyseläkkeestä.
    Tosin reilun vuoden sairastelin oman "pussin varassa",koska tuloni yrityksestä verotettin n.80%,pääomatulona.Sen vuoden aikana "poltin"pääomaa niin,että sain 2000-vuodelle'kunnollisen'sairaslomakorvauksen.Ts.myin sellaisia omaisuuseriä,että oma pääomaosuus aleni ja verotus tapahtui enemmän työtulon verotuksena.
    Vaikka pääomatuloveroni esim.ennen sairastumistani laskettiin ns,nettovarallisuussäännösten mukaan,eli se oli pelkästään liikevoitosta (työtulosta)ansaittua tuloa.Kuitenkin se ,että työtuloa verotettiin pääomatulona aiheuttaa sen,että sairaslomakorvaukseen ei sellaista työtuloa lasketa ja sairasloman korvaus kelan peruspäivärahan suuruiseksi.
  3. työholisti olen ollut,sitä ei voi kiistää.
    Vaimo hoiti kuin yksinhuoltajana lapsia,kunnnes vanhin lapsi täytti 13v.Silloin heräsin huomaamaan,että lapset kasvavat aikuisiksi ilman isää.Sen jälkeen pidin viikonloput vapaana ja osallistuin kaikki liikenevät ajat heidän mukana elämiseen ja olemalla läsnä heidän harrastuksissaan,jotka pääsääntöisesti liittyivät urheiluun.Vanhin tytär kyllä koko peruskoulun ajan harrasti pianon soittoa ja äiti hoiti silloin kuljetuksen.

Silti jokaisen lapsen juhlissa,päivähoidon ja koulujen jokaiseen vanhempainiltaan olen aina osallistunut.Lisäksi jos vaimon piti päästä tuulettumaan,niin silloin olin aina kotona heitä hoitamassa.Eikä koskaan viety hoitoon muualle vaan ilman poikkeusta toinen meistä oli aina läsnä.
    Lisäksi arkisin,jos asiointimatka oli aikataulun mukaan sopivan mittainen otin heitä mukaan.Ja vieläkin vanhin tyttö vapaapäivänään kyselee olisiko jotain bisnesmatkaa tiedossa.Autossa melkein kaikkein syvällisemmät keskustelut olemmekin käyneet.
    Sen verran sentään olen aina osallistunut aamun hoitoihin,että päivähoitoon ja aamuisin kouluunlähdöt olen pääsääntöisesti hoitanut.
    Mutta iltaisin kun töistä kotiin saavuin,piti vain käydä nukkuvia lapsia katsomassa sängyissään.

Eli sellaista romaanielämää ja luovimista arjen järjestelyjen kanssa se ns.perhe-elämämme oli.

Onneksi vaimo hoiti hienosti arkeamme ja kesti kaiken kuorman jonka hänelle kasasin.Siksi olen myöhemmin koittanut maksaa voimieni mukaan takaisin hänen uhrauksiaan.Vielä on paljon
    maksettavaa,mutta parhaani teen että ehdin korvaamaan hänelle velkani takaisin.
    Lapset ovat kouluissa hyvin menestyneet ja vartuneet kaikesta huolimatta kelvollisiksi nuoriksi,jopa hymytyttöpatsaat koristavat kotiamme.Asia jota itse eniten koulumenestyksestä arvostan.
    En ole osuudestani ylpeä,mutta hyvä vaimo ja erilaiset positiiviset sattumat ovat sallineet elämämme mennä kuitenkin ilman vakavampia kriisejä ja perhe on säilyttänyt hyvän yhteishengen koko liittomme ajan ja siitä jaksan olla kyllä kiitollinen.
  4. juttu,kiitos.
  5. se itsellänikin on.Taitaa vain nuorten elämä niin hektistä,että lapset ei ole päälimmäisenä.

Sehän on nykyaikaa,että ensisynnyttäjien ikä vuosi vuodelta kipuaa ylöspäin,mikä on kyllä harmi.Mutta elämän meno on sellaista,että pistää tietysti miettimään,saako lapset sellaisen kasvuympäristön minkä aikuinen omalle lapselleen "kehtaa" antaa.