Mitä itse haet täältä?

Jermu

Käytkö keskustelupalstoilla hakemassa kevyttä purtavaa, hieman seuraa yksinäiseen hetkeen?
Vai oletko hakemassa todella syvällisiä keskusteluja näissä ympyröissä?
Teillä on täällä ollut keskusteluja nikkien merkityksestä ja tietysti arvailuja kuka milläkin kirjoittelee. Jotkut ovat varmasti ottaneet senkin kannan, etteivät vastaile muille kuin rekisteröidyille nimimerkeille. Toiset taas vastailevat vain tutuille hahmoille ignooraten kaikki muut.
Kuinka tärkeää on tuo gallerian sivuilla esitelty hahmo sinulle? Otatko sen totuudenmukaisena esittelynä?
Näihin kysymyksiin voi vastata, jos nettisi on sinulle kallis ja laskut on hoidettu ajallaan. Hätätilanteessa voit kirjoittaa vastauksesi vaikka naapurin koneeltakin.

144

9000

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selailija

Ajankulua ja uteliaisuutta,ehkä -millaisia ihmisiä näissä piireissä liikkuu.
      Jotkut sanoo tätä virtuaaliksi,sitähän se on - mutta tekstin takana on kuitenkin joku?!

Nerokkuudessaan,kekseliäisyydessään voi saada hyvinkin mielenkiintoista esille,joskus jutut ovat vaan niin korkealentoisia että ei ole tarvetta ottaa kantaa.
      Seurailee syrjästä,kuin että pistäisi lusikkansa joka soppaan.
      Ne joitka näissä liikkuu,ovat jollain tapaa vapaita,siis aikaa on.Päätelmäni täältä kammarista.

• Jermu

Heitit yhdellä sananlla aika paljon sisältöä kehiin. Se on vapautta tehdä asioita niinkuin haluaa. Mistä muuten luulet johtuvan, että toiset haluavat kahlita tällaisissa ympyröissä muita hahmoja? Onko se jotain vallanpitoa, vai mitä?

• Olisiko näin
        Jermu kirjoitti:

Heitit yhdellä sananlla aika paljon sisältöä kehiin. Se on vapautta tehdä asioita niinkuin haluaa. Mistä muuten luulet johtuvan, että toiset haluavat kahlita tällaisissa ympyröissä muita hahmoja? Onko se jotain vallanpitoa, vai mitä?

Täällä mesoava ja määräilevä mies on kotona tohvelisankari?

• selailija
        Jermu kirjoitti:

määrätynlaista isännöintiä(?),ylikorostusta,hämmentää muurahaispesää,saaden kuhinan liikkeelle.Vallanpitoa,kyllä,mut keveämmin.Toisilla näkymättömänä on uskallusta siihen kun kasvot ei näy.Ja pokka ei pidä.(on muuten hyvä tv-sarja)

• Jermu
        Olisiko näin kirjoitti:

Ajattele laajemmin. En usko, että se on pelkästään miehinen juttu täällä. Uskoisin, että "johtohahmoja" löytyy naisistakin

• Olisiko näin
        Jermu kirjoitti:

Ajattele laajemmin. En usko, että se on pelkästään miehinen juttu täällä. Uskoisin, että "johtohahmoja" löytyy naisistakin

Se mikä on naisissa pelottavaa on juuri että he netissä lirkuttelevat miehille mutta ilkeilevät naisille,jonkilainen perusmustasukkaisuus ja katkeruus jopa virtuaalielämässä

• Jermu
        selailija kirjoitti:

määrätynlaista isännöintiä(?),ylikorostusta,hämmentää muurahaispesää,saaden kuhinan liikkeelle.Vallanpitoa,kyllä,mut keveämmin.Toisilla näkymättömänä on uskallusta siihen kun kasvot ei näy.Ja pokka ei pidä.(on muuten hyvä tv-sarja)

mutta ylimieliset päällepäsmärit nostattaa minulla tappelukset. Mites sinulla?

• selailija
        Jermu kirjoitti:

mutta ylimieliset päällepäsmärit nostattaa minulla tappelukset. Mites sinulla?

Niskavillat nousee pystyyn juuri sellaisten päällepäsmäreitten vuoksi!

Tekis mieli kampata näkymättömänä,jos vastaan tulisi!

• Jermu
        Olisiko näin kirjoitti:

Se mikä on naisissa pelottavaa on juuri että he netissä lirkuttelevat miehille mutta ilkeilevät naisille,jonkilainen perusmustasukkaisuus ja katkeruus jopa virtuaalielämässä

Koska tälläistä on tapahtunut näissä ympyröissä ja ilmeisesti tuolla sätin puolella vielä enemmän.
        En kuitenkaan vieläkään käännä tätä kelkkaani siten, että julistaisin kaiken olevan naisten syytä..eheei. Siellä on tuvat täynnä myös miehiä tuota hommaa tekemässä joka ikinen päivä.
        Puhuit, että "mikä naisissa on pelottavaa.." Minua ei peloita naiset täällä millään tavalla.

• Jermu
        selailija kirjoitti:

Niskavillat nousee pystyyn juuri sellaisten päällepäsmäreitten vuoksi!

Tekis mieli kampata näkymättömänä,jos vastaan tulisi!

Koska reilu tappelus alkaa usein juuri ekasta kamppauksesta. Minä joudun sen takia aina tappeluksiin, koska olen itsekkin aika mustavalkoinen tyyppi ja tietysti hieman ylimielinen. Parhaita tappeluksia tulee sellaisilla jutuilla, jotka liittyvät onneen. Kerroppas jossain palstalla, että olet onnellinen, niin eikös sinne tule joku vinkulelu kitisemään.. Kjäh!

• Olisiko näin
        Jermu kirjoitti:

Koska tälläistä on tapahtunut näissä ympyröissä ja ilmeisesti tuolla sätin puolella vielä enemmän.
        En kuitenkaan vieläkään käännä tätä kelkkaani siten, että julistaisin kaiken olevan naisten syytä..eheei. Siellä on tuvat täynnä myös miehiä tuota hommaa tekemässä joka ikinen päivä.
        Puhuit, että "mikä naisissa on pelottavaa.." Minua ei peloita naiset täällä millään tavalla.

Lähinnä pelkään tulevaisuutta kun nämä naiset,usein yh-äidithän kasvattavat seuraavaa sukupolvea

• Jermu
        Olisiko näin kirjoitti:

Lähinnä pelkään tulevaisuutta kun nämä naiset,usein yh-äidithän kasvattavat seuraavaa sukupolvea

Mutta en lämpene edes tuolle asialle. En koe yh-äitien syyllistyneen yhtään mihinkään tässä tilanteessa, josta keskustelimme.

• Olisiko näin
        Jermu kirjoitti:

Mutta en lämpene edes tuolle asialle. En koe yh-äitien syyllistyneen yhtään mihinkään tässä tilanteessa, josta keskustelimme.

Muutat ihmeellisesti kantaasi koko ajan,tarkoitan vain että onko tämä katkeruus myös totta IRL ja se välitetään lapsille,sinun mielipiteesi ovat omiasi,en kaipaa mitään kannatusjoukkoja

• Jermu
        Olisiko näin kirjoitti:

Muutat ihmeellisesti kantaasi koko ajan,tarkoitan vain että onko tämä katkeruus myös totta IRL ja se välitetään lapsille,sinun mielipiteesi ovat omiasi,en kaipaa mitään kannatusjoukkoja

Katkera ihminen on katkera sitä myös netissä.
        Sen takia en lämpiä ajatukselle noista erillisistä ryhmistä, miehet, naiset, yh:t tai mikä vaan, koska noita hahmoja löytyy kaikista noista mainituista ryhmistä. Heidän katkera käytöksensä heijastuu ulospäin joka paikassa.

• Olisiko näin
        Jermu kirjoitti:

Katkera ihminen on katkera sitä myös netissä.
        Sen takia en lämpiä ajatukselle noista erillisistä ryhmistä, miehet, naiset, yh:t tai mikä vaan, koska noita hahmoja löytyy kaikista noista mainituista ryhmistä. Heidän katkera käytöksensä heijastuu ulospäin joka paikassa.

Toisaalta kuitenkin naisena esiintyvien jotenkin sallitaan olla ilkeitä juuri naisnikeille,jos he haukkuvat miesnikkejä (oletettuja) tulee heti takaisin jopa naisilta

• Jermu
        Olisiko näin kirjoitti:

Toisaalta kuitenkin naisena esiintyvien jotenkin sallitaan olla ilkeitä juuri naisnikeille,jos he haukkuvat miesnikkejä (oletettuja) tulee heti takaisin jopa naisilta

Tässä asiassa olen sellaista mieltä, että naiset osaavat olla toisilleen uskomattoman ilkeitä. Miehillä tappelukset ovat suoraviivaisempia ja solvaukset ihan omaa luokkaansa.

• yopollo
        Olisiko näin kirjoitti:

olekaan enää kuolemansynti. Oletko tutkistellut asiaa tarpeeksi postilloistasi?

• yopollo
        Olisiko näin kirjoitti:

koko ajan kuin näytelmän käsikirjoitusta, mikset uskalla elää omaa elämää? Kun olet tänne uskaltautunut, mitä enää pelkäät?

• Olisiko näin
        yopollo kirjoitti:

koko ajan kuin näytelmän käsikirjoitusta, mikset uskalla elää omaa elämää? Kun olet tänne uskaltautunut, mitä enää pelkäät?

Minulla nimenomaan ON elämä ja se ei ole netissä

• tukkusutija
        Olisiko näin kirjoitti:

on virtuaalin suurin klisee. hankieläimet häärivät jokaisella palstalla ja sätissä.

ja inoissaan laihvin suloista saarantessaan unohtuvat usein bittien maailmoihin.

• yopollo
        tukkusutija kirjoitti:

on virtuaalin suurin klisee. hankieläimet häärivät jokaisella palstalla ja sätissä.

ja inoissaan laihvin suloista saarantessaan unohtuvat usein bittien maailmoihin.

aapinen.

Ei tommosesta ota pirukaan selvää, saati pöllö keskellä päivää.

• yopollo
        Olisiko näin kirjoitti:

"Sääää sanooot vaaaan :-))))"

• n52

taidan olla kaikkiruokainen.
      En varsinaisesti tuijottele merkkejä vaikka myönnän,että joidenkin "hahmojen"aloituksista tietää jo suurin piirtein tyylin ainakin ja se saattaa vaikuttaa siihen,että menenkö mukaan.
      Sivu on minusta hyvä juttu jos siellä on omin sanoin jotain henkilöstä itsestään.
      Se on tietysti se esittely osa meistä,mutta lähden alkuun oletuksesta,että vähintään puolet on totta.
      Olen myös ollut tietoinen sellaisesta mahdollisuudesta,että joku viitsii nähdä älytöntä vaivaa luodakseen itselleen eri hahmoja jopa rekisteröintiin asti,mutta huvinsa kullakin.
      Pakkoa rekisteröinnistä en kannata sillä se sellainen systeeemi joka voisi monia kirjoittelijoita karkoittaa ja olen huomannut,että on jotain kokeilijoita jotka haluavat ensin liikkua pienesti ja tulevat vähän ajan päästä rekisteröitynä esiin.

Ps.kirjoitettu omalla koneella.

• Jermu

Viksuja juttelet, mutta itse olen hieman eri mieltä noista kallerioista. Sinä perustat ajatuksesi siihen, että ihmiset esittelevät edes jotain itsestään. Minä perustelen oman kantani siihen, etten ole kiinnostunut heidän esittelyihinsä. Ethän käsitä minua väärin tässä kohdassa..Olen kiinnostunut heidän asiastaan tai asiattomuuksistaan. Huumorinpläjäyksiä on aina hauska lukea, vaikka itse en sitä kuulemma osaa harrastaa..Ilkiö kun olen. Kjäh!
        P.s. jonka otsikossa lupasin: Inhoan myöskin hymistyksiä. Kjäh x2

• n52
        Jermu kirjoitti:

Viksuja juttelet, mutta itse olen hieman eri mieltä noista kallerioista. Sinä perustat ajatuksesi siihen, että ihmiset esittelevät edes jotain itsestään. Minä perustelen oman kantani siihen, etten ole kiinnostunut heidän esittelyihinsä. Ethän käsitä minua väärin tässä kohdassa..Olen kiinnostunut heidän asiastaan tai asiattomuuksistaan. Huumorinpläjäyksiä on aina hauska lukea, vaikka itse en sitä kuulemma osaa harrastaa..Ilkiö kun olen. Kjäh!
        P.s. jonka otsikossa lupasin: Inhoan myöskin hymistyksiä. Kjäh x2

Mutta sinä ehkä etsit mielipiteitä tai mielipiteettömyytä,mutta minä yritän sinne sisuksiin ja etsin niitä sanoja.
        En oikeastaan haluaisi sivuilta tietoa muuta kuin ikä,sukupuoli ja yritys kuvata itseään sanoilla.

Nauru on se!!!

En missään nimessä ole aina samaa mieltä ja välttelen vain niitä merkkejä jotka ovat niitä tyhjiä.Muutamaan kertaan kun käyn tyhjän kanssa viestin vaihtoa niin se riittää minulle koska aikani ehkä on muualla tärkeämpi.

Kevyt sievä rupattelu on joskus myös tarpeen ja voi johtaa sinne raskaaseen sarjaankin.

Ps.minun ps.sisältää vitsin joka kerrotaan tilanteen niin vaatiessa. =)

• mahdollista,niin perusteltuja mielipiteitä haluaisin antaa ja saada.Oma mielenkiinto ja elämänkokemus riittää vain tavallisten arjen asioiden käsittelyyn.
      Yrittääjyydestä ja tekniikasta myös sanottavaa löytyisi,mutta olen eläkepäätöksen jälkeen pyrkinyt jättämään niiden asioiden aktiivisen miettimisen toistaiseksi.

Luen kyllä melkein kaikki ns.vaki-ja rekatuttujen kirjoitukset ja valtaosaan heistä myös henkilöinä nikin takana luotan.
      Olen aina luottanut henkilöihin,joiden kanssa toimin,enkä vielä tähän 53-ikään ole petetyksi tullut,vaikka olen esim.rahallisesti melko suuria "riskejä"ottanut.
      mm.tälläkin erää olen antanut omistusoikeuden suoraan ajoneuvoon,vaikka kok.hinnasta jäi korotonta kuukausimaksua 7500€ suoritettavaksi.
      Lisäksi mitään kirjallista sopimusta ei ole tehty.ostaja ei ole mitään sukua,mutta tuntenut olen n.15v.Jos häneltä jää maksu hoitamatta,niin silloin hänellä on siihen työn puutteen tai vakavan sairauden antama syy,ja sanoin että se ei elämääni eikä,kaveruutta mihinkään kaada.
      Ajoneuvon kk.maksut kulkevat yrityksen kirjanpidon kautta,joten alvit tuloverot maksan kuukausi-ilmoitusten mukaan kirjanpitotoimiston kautta.
      Muita palstoja en harrasta,vain 40 -80 sivuilla sahaan.Kahta ylintä vain katseella seuraan.

• Jermu

Mutta luottamus tulee ansaita ja sen arvoinen tulee myös olla. Silloin onnistuu "kättä päälle"-jutut vielä nykyäänkin.
        Kuten jo tuolla toisissa vastauksissa kirjoitin, en pidä rekisteröintiä takeena mistään. En ole myöskään sitä vastaan. Se on vain sellainen mahdollisuus..mahdollisuus, joka vain "on".
        Kahtiajakoa palstoilla on rekisteröinnin takia tullut, mutta minua sekään ei heilauta mihinkään suuntaan. Vastailen tai jätän vastaamatta..Se on sitä valinnan vapautta.

• Olisiko näin
        Jermu kirjoitti:

Mutta luottamus tulee ansaita ja sen arvoinen tulee myös olla. Silloin onnistuu "kättä päälle"-jutut vielä nykyäänkin.
        Kuten jo tuolla toisissa vastauksissa kirjoitin, en pidä rekisteröintiä takeena mistään. En ole myöskään sitä vastaan. Se on vain sellainen mahdollisuus..mahdollisuus, joka vain "on".
        Kahtiajakoa palstoilla on rekisteröinnin takia tullut, mutta minua sekään ei heilauta mihinkään suuntaan. Vastailen tai jätän vastaamatta..Se on sitä valinnan vapautta.

En vastaile aiheisiin jotka eivät minua kiinnosta,luen tietenkin useimmat viestit mutta en erikoisemmin välitä kuka ne kirjoittaa,jos on joku loistojuttu niin voin jopa kommentoida
        Turha henkilökohtaisten perheasioiden puiminen voi välillä kyllästyttää,tämähän on keskustelupalsta,ei omien asioiden tarinointipalsta,usein juuri näistä asioista tulee turhaa riitaa

• Jermu kirjoitti:

Se vain joskus harmittaa kun moninikille antaa palautetta niin häipyy piiloon tai sitten toinen vastaus on että haastaa riitaa,kun pyytää väittämälleen perusteluja.Siksi pidän nikeistä jotka pystyy kunkin ketjun puitteissa samoina.Silloin ketjussa yhdellä nikillä asioiva henkilö saa tasavertaisen mahdollisuuden vastata oikeaan osoitteeseen.
        Sellaisissa ketjuissa,missä on huumori tai joku muu"kevyt"aihe lähtökohtana ei saman nikin käyttö ole niinkään perusteltua vaan esim.henkilön elämäntilanteeseen ja vastaaviin keskusteluihin,joissa asia on hyvin usein vaikea ketjun aloittajan,asianomaisen tilanne huomioiden,silloin en moninikkeilyä hyväksy.

ps.sellaisen havainnon olen myös tehnyt,että ns.moninikkeilijät ovat niitä henkilöitä,jotka joka tilanteessa heidän kirjoitustaan arvostellessa kääntävät asian niin,että"täältä ollaan heti pois ajamassa"tai "et sinä määrää,kuka täällä saa kirjoittaa",vaikka vain perustelua kysyy.Siksi tuossa ensimmäisessä kirjoituksessani käytin ilmaisua,jos olisi mahdollista jne.

• Olisiko näin kirjoitti:

En vastaile aiheisiin jotka eivät minua kiinnosta,luen tietenkin useimmat viestit mutta en erikoisemmin välitä kuka ne kirjoittaa,jos on joku loistojuttu niin voin jopa kommentoida
        Turha henkilökohtaisten perheasioiden puiminen voi välillä kyllästyttää,tämähän on keskustelupalsta,ei omien asioiden tarinointipalsta,usein juuri näistä asioista tulee turhaa riitaa

Vaan on vain joukossa joku henkilö,joka ei "salli" esim.positiivisien tapauksen kertomista palstalla,vaan joka kerta sama mutina jatkuu,vaikka Juuri sinäkin voisit ohittaa kyseiset yleensä esim,omat juttuni,joita selkeästi yhtenä kirjoittajana kritisoit.

Tyyliin "turha henk.koht".Ohita ne äläkä aikuinen itke joka välissä.Tee vain niin kuin juuri kirjoitit.Jätä muille sellaisten turhien asioiden setviminen,niin moni siitä ilostuu.

• Jermu
        Olisiko näin kirjoitti:

ei täällä poissulje perheasioista keskustelua. Riitaa tulee, jos tulee. En koe siinäkään mitään pahaa.

• Jermu kirjoitti:

ei täällä poissulje perheasioista keskustelua. Riitaa tulee, jos tulee. En koe siinäkään mitään pahaa.

nikkinsä takana ei sitä salli.Sen olen tämäntästä saanut tuta,Minulla vain sattuu olemaan niin vahva itsetunto,että kirjoitteluuni se ei sinällään vaikuta,kuten ylempänä esimerkkinä mainitsemani asian kanssa selväksi tein.

• emw34 kirjoitti:

nikkinsä takana ei sitä salli.Sen olen tämäntästä saanut tuta,Minulla vain sattuu olemaan niin vahva itsetunto,että kirjoitteluuni se ei sinällään vaikuta,kuten ylempänä esimerkkinä mainitsemani asian kanssa selväksi tein.

kyllä sanontaasi käyttäen "kyykyttäisin",mutta puille on hankala huudella.

• Jermu
        emw34 kirjoitti:

Kerran sattui tuolla palstoilla, että joku erehtyi vastaamaan siihen asiaan jotensakin näin: "Blaa-blaa..olen sitä mieltä, että...Uskokaa minua, koska minä puhun totta" No meikäläiselle tuollainen on tappelushaaste ja siinä tapeltiin pitkin päivää. Hah! Ja parasta siinä jutussa oli, että hän todellakin oli oikeassa siinä mielipiteessään..Mutta se esilletuonti oli se juttu...Uskokaa minua..Hohhoijakkaa!

• Jermu
        emw34 kirjoitti:

kyllä sanontaasi käyttäen "kyykyttäisin",mutta puille on hankala huudella.

Kyllä puskanikin saa helposti nitkautettua. Ei siinä keskitytä nikkiin, vaan sen hahmon hermoiluun ja virheisiin..Jotkut tekee sen virheen ekalla rivillään..Niistä ei ole mitään iloa. Maksimi minun kanssa tapellessa on se 3 riviä. Silloin niillä alkaa polvinivelet paukkua.

• Jermu
        emw34 kirjoitti:

Se vain joskus harmittaa kun moninikille antaa palautetta niin häipyy piiloon tai sitten toinen vastaus on että haastaa riitaa,kun pyytää väittämälleen perusteluja.Siksi pidän nikeistä jotka pystyy kunkin ketjun puitteissa samoina.Silloin ketjussa yhdellä nikillä asioiva henkilö saa tasavertaisen mahdollisuuden vastata oikeaan osoitteeseen.
        Sellaisissa ketjuissa,missä on huumori tai joku muu"kevyt"aihe lähtökohtana ei saman nikin käyttö ole niinkään perusteltua vaan esim.henkilön elämäntilanteeseen ja vastaaviin keskusteluihin,joissa asia on hyvin usein vaikea ketjun aloittajan,asianomaisen tilanne huomioiden,silloin en moninikkeilyä hyväksy.

ps.sellaisen havainnon olen myös tehnyt,että ns.moninikkeilijät ovat niitä henkilöitä,jotka joka tilanteessa heidän kirjoitustaan arvostellessa kääntävät asian niin,että"täältä ollaan heti pois ajamassa"tai "et sinä määrää,kuka täällä saa kirjoittaa",vaikka vain perustelua kysyy.Siksi tuossa ensimmäisessä kirjoituksessani käytin ilmaisua,jos olisi mahdollista jne.

Mutta hahmosta itsestään riippuu missä se puska kasvaa ja varsinkin millä sitä lannoitetaan.
        Jos noita nikinvaihtoja käytetään vain tappeluksissa perääntymistienä, niin silloinhan ne on ottaneet perääntymiskyykyn. Erittäinkin harmillinen kyykkymuoto..Hah!
        Se, että joku vaihtaa nikkiään vaikka päivittäin, ei mua haittaa ollenkaan.

• viljamaria
        emw34 kirjoitti:

oli halukas kuulemaan, että mikä motivoi kirjoittamaan palstalle.
        Itse kohdallani se on puhtaasti ajankulua ja kirjoitan silloin kun ei ole 'parempaakaan' tekemistä.
        Muistaakseni keskustelunaiheet ja tyyli tulivat myös mainittua, elikä asiapitoista, vai huumoria - aivan pelkkää hassuttelua.
        Silloin kun katselen palstaa, minulle kelpaa kumpi tahansa, mutta mielentila useimmiten ratkaisee minkälaiseen ketjuun 'tuon korteni kekoon.'
        Hyökkäävyys ja ilkeily eivät saa provosoitua ja sivuutan ne lukaistuani.
        Pahaa mieltä eivät paljoa pysty aiheuttamaan. Hämmästystä kylläkin ja savat ajattelemaan, että mikähän tuonkin ihmisen sai aloittamaan vastauksensa, esm, että "voi pyhä yksinkertaisuus."
        Ei se ainakaan rakentavaa keskustelua ole.
        Rekisteröity nikki olisi mielestäni tarpeellinen ja jos saisin päättää, niin pakollinen.

• Jermu kirjoitti:

Kerran sattui tuolla palstoilla, että joku erehtyi vastaamaan siihen asiaan jotensakin näin: "Blaa-blaa..olen sitä mieltä, että...Uskokaa minua, koska minä puhun totta" No meikäläiselle tuollainen on tappelushaaste ja siinä tapeltiin pitkin päivää. Hah! Ja parasta siinä jutussa oli, että hän todellakin oli oikeassa siinä mielipiteessään..Mutta se esilletuonti oli se juttu...Uskokaa minua..Hohhoijakkaa!

on erään rekatun nikin kanssa "väitellessäni".
        Luulin jopa olevani lähes loppuun asti selvästi niskanpäällä,mutta hän ystävällisesti laittoi s-postiin selvityksen,miksi hän ei voinut kaikkea kertoa palstalla.
        Asia hoitui sovintoon ja kunnioitukseni selättäjääni kohtaan sai suuren arvonnousun.
        ps.Selväähän tietysti oli,että naisenergian edessä nöyrtyminen tuli..

Siksi sp.on ihan mukava pitää "tyrkyllä" ainakin minun,koska joka välissä olen tehnyt selväksi,etten ole mitään seuraa tai vast.vailla.
        Vaikka galleriassani on vähän provosoiden yhteydentto sp.n.ilmoitettu,niin eipä ole asiattomia kannanottoja vielä tullut.

ps.Ehkä tämän jälkeen ..

• aivan pihalla.sanoo miten selvästi asiansa,niin vedät kyllä aivan uskomattomia päätelmiä.
        Tämä edellinen vastauksesi kirjoitukseen johon otat kantaa,on kyllä minun vajavaisen käsityskykyni ulkopuolella ja niin kaukana,etten taida energiaani tälläerää enempää sinuun käyttää.

Miksi et toteuta fantasiaasi,ja pistä galleriaan niin paksua juttua,että muut kalpenee ja alkavat sitten kadehtimaan loistavaa hahmoasi,tee jotain,älä jää sivusta katsojaksi.
        Tuolla jo aiemmin sanoin jotain epäilevistä tuomaista,jotka eivät taida uskoa edes perheenjäseniäänkään.Minulla on luottamukseni ja sinä epäilet kaikkea,minkä sille mahdan.Nostan kädet kohdatasi pystyyn.Kiitos ja kumarrus,rauha sielullesi.

• viljamaria

että anteeksi vain, mutta mikä siinä perheensä hyvinvoinnita puhumisessa harmittaa, tai häiritsee?
        Puhutaanhan täällä netisä pahoinvoinnistakin, jopa aika ronskisti morkaten aviomiestä, tai vaimoa.
        Ettei vaan....anteeksi taaskin - olisi kysymyksessä pieni kateuden kyy, joka kiemurtelee kun joku kuulee, että toisella menee kotona hyvin!

• hieman kommenttiasi perustella.
        Nyt taas vakoilen,voi voi,kukahan täällä siivoaisi.

• yopollo

että suuria toiveita syvälliseen asiaan ei kannata elätellä. Pääosa on silkkaa jutustelua, minkä huomaa kun joku tiplunmetsästäjä ehtii samankin näennäisasiallisen ketjun aikana kääntämään takkinsa milloin valkoisesta mustaksi, milloin mustasta valkoiseksi vain ketjua venyttääkseen. Joten, samaa juttelua tämä kuin lihallistenkin kavereiden kanssa. Tosin kyllä yritän pysyä valitsemallani kannalla ainakin saman ketjun puheenvuoroissa, on niin kuin rehellisemmän oloista.

En osaa pitää suutani kiinni, joten vastaan jos aihe tuntuu tuovan jotakin sanomisen väärttiä mieleen.

Galleria on mainossivusto, siihen uskon saman verran kuin mainoksiin. Puheet paljastavat paljon enemmän.

• sinitiainen

Sinun rekisteroity nikkisi sitten viipyy...?
        Galleriaan varmaan jokunen tuo omia mielikuviaan ja fantasioitaan, meibii??? Sitähän ei kukaan kiellä... Mielestäni kyllä voi pysyä ihan reaaliajassa ja -paikassa, täälläkin...
        Olen "uusi", ja täällä tuntuu olevan aika monta "kuppikuntaa", eli siis joku nokkimislaki täälläkin lienee...? Justjuu...onhan se jo työelämässä opittu...siviilissäkin...ja nyt sitten ihan virtuaalielämässäkin oppii lisää...!!! Mutta sinulle yöpöllö -> kerroppas, miten täällä voisi edes syvällisiä keskustella?...

• sinitiainen kirjoitti:

Sinun rekisteroity nikkisi sitten viipyy...?
        Galleriaan varmaan jokunen tuo omia mielikuviaan ja fantasioitaan, meibii??? Sitähän ei kukaan kiellä... Mielestäni kyllä voi pysyä ihan reaaliajassa ja -paikassa, täälläkin...
        Olen "uusi", ja täällä tuntuu olevan aika monta "kuppikuntaa", eli siis joku nokkimislaki täälläkin lienee...? Justjuu...onhan se jo työelämässä opittu...siviilissäkin...ja nyt sitten ihan virtuaalielämässäkin oppii lisää...!!! Mutta sinulle yöpöllö -> kerroppas, miten täällä voisi edes syvällisiä keskustella?...

tainnut mainita että yopollo on rekattuna tämän näköinen huuhkaja. Olen vain tosi laiska kirjoittamaan tänne rekattuna, tavallisesti katson vain mahdollisen sähköpostini.

Täällä ei ole ollut kovinkaan syvällisiä juttuja, niitä tai yrityksiä niihin on enemmän näkynyt vaikka Kansalaiskeskustelun, Näkökulman, ja sen tapaisilla foorumeilla. Voi olla, että tänne tullaan tietoisesti rentoutumaan, mikä on kyllä hyvä peruste.

• Jermu

Asiallinen keskustelu suorastaan paistaa läpi tässäkin avauksessa, joten huoli pois..Kjäh!
        Minulle on ihan se ja sama, millainen ketjusta tulee ja onko sitä tänä iltana tai huomenna enää paikallaan.
        Minäkin mennä hölötän jokapaikassa ja tietty joudun tappeluksiin sen takia. Mutta tappelukset on hauskoja, jos on kunnon vastus.
        Galleriassa en käy koskaan, koska se on turhauttavan turhaa. Puheet todellakin paljastavat enemmän. Kiinnostavia ihmisiä on paljon, mutta sekään ei saa minua aukomaan heidän galleriasivustojaan.

• yopollo
        Jermu kirjoitti:

Asiallinen keskustelu suorastaan paistaa läpi tässäkin avauksessa, joten huoli pois..Kjäh!
        Minulle on ihan se ja sama, millainen ketjusta tulee ja onko sitä tänä iltana tai huomenna enää paikallaan.
        Minäkin mennä hölötän jokapaikassa ja tietty joudun tappeluksiin sen takia. Mutta tappelukset on hauskoja, jos on kunnon vastus.
        Galleriassa en käy koskaan, koska se on turhauttavan turhaa. Puheet todellakin paljastavat enemmän. Kiinnostavia ihmisiä on paljon, mutta sekään ei saa minua aukomaan heidän galleriasivustojaan.

tiukalle asialle on paikkansa, samoin viihteelle, ja tämä taitaa olla enemmän viihteen paikka. Mutta ei se mitn, jos on olemassa joku joka kokee, että korkeammat voimat sensuroivat aina hänen mielipiteensä, kirjoittakoon sitten koirankakkauutisensa tänne, kyllä tässä ymmärretään ja lohdutellaankin välillä.

• lähinnä seuraa yksinäisiin hetkiin ja kevytttä jutustelua lähinnä.
      Käyn yleensä kurkkaamassa galleriassa pelkästään uteliaisuudesta ja kai siihen liittyy halu- ja yritys muodostaa jonkinlainen syvempi käsitys henkilöstä.

• eeroliini

Miksi et siis esiinny itsenäsi

• eeroliini kirjoitti:

Miksi et siis esiinny itsenäsi

en tarkoittanut tarkemman profiilin "tutkimisellani", että kävisin katsomassa siellä mahdollisesti olevaa valokuvaa - ulkonäköä, vaan yhtäläisyyttä muuten palstoilla kirjoittelun ja galleriassa esitetyn välillä.

• Olisiko näin
        Pirrejuupas kirjoitti:

en tarkoittanut tarkemman profiilin "tutkimisellani", että kävisin katsomassa siellä mahdollisesti olevaa valokuvaa - ulkonäköä, vaan yhtäläisyyttä muuten palstoilla kirjoittelun ja galleriassa esitetyn välillä.

Ei välttämättä totta

• Jermu

niin ja huomenta! Minulle todellakin ajankulua tämä sohlaaminen täällä. Kuten jo kerroinkin, en katsele noita galleriasivuja koskaan. En pidä niitä mielenkiintoisena, vaikka henkilö itsessään sitä olisikin. Kummallista ehkä, mutta minulle totta.

• Jermu kirjoitti:

niin ja huomenta! Minulle todellakin ajankulua tämä sohlaaminen täällä. Kuten jo kerroinkin, en katsele noita galleriasivuja koskaan. En pidä niitä mielenkiintoisena, vaikka henkilö itsessään sitä olisikin. Kummallista ehkä, mutta minulle totta.

huomen se muka iltapäivällä:)), huomenta vaan ja hyvää Pääsiäislauantaita!

• Pääsiäisämmi

Pääsiäisämmi käy täällä välillä haukkaamassa raitista ilmaa ja katsomassa tähtiä ja kuuta. Samalla ämmi aprikoi, minne suuntaan lähtee viemään pääsiäistaikaa...Kissa jo tuossa odottaa, kehrää jaloissani pääsiäislankaa.

Pääsiäisämmi ei perusta gallerian kuvasta eikä kuvauksesta, koska ämmi arvioi itse kirjoittajan omalla tavallaan. Pärstäkertoimesta ei ole kirjoittajalle hyötyä eikä haittaa ämmin silmissä. Ämmi kirjoittaa sekä kevyttä että raskasta, mutta ei suhtaudu vakavasti näihin palstoihin. Ämmi pitää kirjoittamisesta, siksi höpisee joskus jouten ollessaan, välillä usein välillä hyvinkin harvoin...

Vakinikillä voi olla vaikutusta, avaako ämmi viestin vai ei. Ämmi itse käyttää paria vakinikkiä, joskus lisäksi tilanteenmukaista ja kyllä ämmi saattaa joskus huudella puskastakin...
      Näin tulee yllätyksiä teillekin ja samalla ämmi naamioituu niin, ettette saa selville ämmin oikeaa julkihahmoa, käh-häh-hää...vaikka oisi jonkun salarakas...hih-hih-hih-hiiiii.

Pääsiäisämmi vastailee kaikille nikeille, jos ämmillä on asiaa. Jos joku on ämmille tai jollekin toiselle ilkeä ja ivallinen, ämmi saattaa sähköistyä niin, että sormet väkisin kirjoittaa tuhmalle nikille ärhäkkään viestin. Seriffi ottaa sen joskus pois.

Kiekumarallan lei...

• Jermu

pahaa ole, mutta kun sitä käytetään puskista huuteluun, ettei oma vakinikki tahriintuisi, onkin kyseessä luuserointi.
        Silloin kun meikäläiselle huudellaan puskista, voi varautua siihen, että räpsäytän kynsille.
        Tämä pätee samalla lailla nikinvaihtajiin, multinikkeihin ja feikkeihin. Perusteluni on: Tappelus on kivaa !

• Pääsiäisämmi
        Jermu kirjoitti:

pahaa ole, mutta kun sitä käytetään puskista huuteluun, ettei oma vakinikki tahriintuisi, onkin kyseessä luuserointi.
        Silloin kun meikäläiselle huudellaan puskista, voi varautua siihen, että räpsäytän kynsille.
        Tämä pätee samalla lailla nikinvaihtajiin, multinikkeihin ja feikkeihin. Perusteluni on: Tappelus on kivaa !

Pääsiäisämmillä on sen verran selkärankaa, että ämmi kirjoittaa kuitenkin asiallisesti puskistakin, joskus kyllä ärhäkästi, muttei ämmin tarkoitus ole naamioitua ja huudella sillä tavalla kuin Jermu tarkoittaa. Ämmin periaate on, että sen minkä kirjoitan, voisin sanoa myös kasvotusten.

Ämmi ei ole pojankoltiainen eikä työn heitukka, siksi ämmi ei ns. tappele eikä nolaa tarkoituksellisesti muita. Ämmillä on kyllä koko joukko omia mielipiteitä ja näkemyksiä, ärhäköitäkin, joita ämmi tuo kirjoituksissa esille milloin milläkin tavalla. Ämmi ymmärtää, että nettimaailmassakin on feikkejä, mutta ämmi ei niille korvaansa lotkauta.

Ämmi käyttää samaa nikkiä koko viestiketjujen vuoropuhelun ja ajallisesti usein pitkähkönkin ajan eikä ämmi koskaan keskustele itsekseen.(Kotona voin kissan kanssa höpistä.) Ämmin eri nikit ovat tarkoitettu julkihahmon salaamiseksi ja tietysti ämmi haluaa välillä muutenkin muuttaa hahmoaan.

Mutta mikä tärkeintä, pääsiäisämmi on nikki siinä kuin muutkin, joten ämmin on nyt vaikea mieltää, mitä väliä on, millaisia mielipiteitä milläkin nikillä kirjoitan, siis kirjoitanko ne samalla vai eri nikeillä. Kysymyshän on kuitenkin kirjoituksesta, mielipiteestä, jonka teen kasvottomana. Sen takia ämmi ei ymmärrä, mikä hinku on arvailla kunkin eri nikkejä, siis mikä on sen lisäarvo, jonka ne tuo keskusteluun?

• Jermu
        Pääsiäisämmi kirjoitti:

Pääsiäisämmillä on sen verran selkärankaa, että ämmi kirjoittaa kuitenkin asiallisesti puskistakin, joskus kyllä ärhäkästi, muttei ämmin tarkoitus ole naamioitua ja huudella sillä tavalla kuin Jermu tarkoittaa. Ämmin periaate on, että sen minkä kirjoitan, voisin sanoa myös kasvotusten.

Ämmi ei ole pojankoltiainen eikä työn heitukka, siksi ämmi ei ns. tappele eikä nolaa tarkoituksellisesti muita. Ämmillä on kyllä koko joukko omia mielipiteitä ja näkemyksiä, ärhäköitäkin, joita ämmi tuo kirjoituksissa esille milloin milläkin tavalla. Ämmi ymmärtää, että nettimaailmassakin on feikkejä, mutta ämmi ei niille korvaansa lotkauta.

Ämmi käyttää samaa nikkiä koko viestiketjujen vuoropuhelun ja ajallisesti usein pitkähkönkin ajan eikä ämmi koskaan keskustele itsekseen.(Kotona voin kissan kanssa höpistä.) Ämmin eri nikit ovat tarkoitettu julkihahmon salaamiseksi ja tietysti ämmi haluaa välillä muutenkin muuttaa hahmoaan.

Mutta mikä tärkeintä, pääsiäisämmi on nikki siinä kuin muutkin, joten ämmin on nyt vaikea mieltää, mitä väliä on, millaisia mielipiteitä milläkin nikillä kirjoitan, siis kirjoitanko ne samalla vai eri nikeillä. Kysymyshän on kuitenkin kirjoituksesta, mielipiteestä, jonka teen kasvottomana. Sen takia ämmi ei ymmärrä, mikä hinku on arvailla kunkin eri nikkejä, siis mikä on sen lisäarvo, jonka ne tuo keskusteluun?

Mitäs siitä on apua. Kuka kirjoittaa milläkin, ei se ole minun asiani. Tarkoitin vain, että se puskasta huutelu on juuri sitä, että vinoillaan ja ilkeillään milloin milläkin nikillä, ettei oma vakinikki ryvettyisi. Mä tappelen ihan mielelläni kaikkien nikkien kanssa. Ei nikki hahmoa pahenna, jos ei hahmo multinikkiään..Tai jotain sinnepäin. Kjäh!

• Pääsiäisämmi
        Jermu kirjoitti:

Mitäs siitä on apua. Kuka kirjoittaa milläkin, ei se ole minun asiani. Tarkoitin vain, että se puskasta huutelu on juuri sitä, että vinoillaan ja ilkeillään milloin milläkin nikillä, ettei oma vakinikki ryvettyisi. Mä tappelen ihan mielelläni kaikkien nikkien kanssa. Ei nikki hahmoa pahenna, jos ei hahmo multinikkiään..Tai jotain sinnepäin. Kjäh!

Pääsiäisämmi kohdisti yleisesti ihmettelynsä noista nikkien arvailusta ja niihin kohdistuneesta arvostelusta ja spekulaatioista. Parilla viimeisellä sivulla on kasapäin tämän tapaisia viestejä. Sen sijaan se keskeinen eli mielipiteen ilmaisun ja kirjoittelun sisältö jääkin vähemmälle. Sitä ämmi ei ymmärrä.

• T.R.maalari.N

tänne asioista jotka minua kiinnostavat/koskettavat ja vastailen kirjoituksiin samoin perustein.
      En lokeroi asioita syvällisiin tai -ei syvällisiin. Mitä tahansa aihetta voi käsitellä niin monella tasolla, kuin haluaa.

Miksi kirjoittelen tai luen... hmm... Varmaankin kroonisen kuulluksitulemisentarpeeni vuoksi.
      Kokemukseni mukaan reaalielämässä vaietaan omituiset ajatukset useinmiten...kuoliaiksi;))

• amado.mio

viihdyn kotona, ja jos en kirjoita tänne niin olen nenä kiinni kirjassa. Ehkä syy tänne kirjoitteluun on se, että saa vastakaikua ajatuksille, ja joskus jopa olen muuttanut kantaani joihinkin mielipiteisiini. Se on ollut ehkä parasta, mitä olen täältä saanut.

• Jermu

tai vaikeneminen onnistuu varmasti täälläkin. Reaalissa omien ajatuksien esilletuonti on tietty helpompaa ystäville, kuin kaduntallaajille.
        Minä itse olen täällä aikaslailla vain huiskimassa ja aikaa kuluttamassa.

• tavallinen-tauno

Oli jokseenkin omituinen polemiikki netistä ja ihmisten tarpeista. Mä taidan olla tosi yksinkertainen kun aivoni eivät millään osanneet jäsentää tekstiäsi minulle järkevään 010011011 muotoon. Onnekseni kait en silti mitään varmaan menettänyt.Miksi itse pidän galleria sivua... Minä olen niin julkisuuden kipeä että katselen omaa kuvaani näyttöpäätteeltä kuin se olisi jonkun asteinen uhri-alttari. Laitan itseni netti-sivuille toisten riepoteltavaksi. Vai olisiko se sittenkin masokistista itsensä ja ajatusmaailmansa ehdollistamista. Minä olen se miten minut nähdään ja tulkitaan. Kun minut nähdään... Minä olen. Kiva kun pidetään huolta toisten laskuista... Nostetaan moisella kommentilla itsensä hyvä-tuloiseksi ja menestyväksi muiden silmissä. Kyseisen kirjoituksen laatija on vastannut jo itse kysymykseensä mitä täältä haet.

• hiio-hoi

olla huumorintaju hiekan hakusessa.

• tavan-tauno edelleenkin
        hiio-hoi kirjoitti:

olla huumorintaju hiekan hakusessa.

Ei täältä tarvitse "hakea". Vain kolme minuuttia meni kun sain ehdollistettua järjen juoksuni.Kiitos palautteesta ja väitteeni tukemisesta. Nyt ei tarvitse koko elämäänsä tuhlata itsensä tutkimiseen. Ei ku taas kohti uusia aivoituksia.....

• Jermu

Kuten tuolla vastailin, en todellakaan ole jotain gallerioita tai rekkausta vastaan. Se on yksi toiminto täällä ja sitä voi käyttää. Pakkoa siihen ei ole.
        Tuloista ja menoista..Jokainen tienaa, niinkuin tienaa. Kulutukseen pätee samat jutut. Ei kiinnosta henkilökohtaisella tasolla pätkääkään. Yleisellä tasolla voin tietysti keskustella vaikkapa verotuksesta tai miten käyttää rahojaan järkevämmin yms.

• hilima.N

nyt tähän rupattelloon.mie oon vilikas immeinen ja oon kirijootellu ylleisöosastolle ja rimpautellu ratioonki.miun ukkoin on laiskistunnu vastaileen miul.tai kyl hää vastaa mut örähtellöö vuan.paitti urheilust hää puhhuis vaik kuink.mie en siittä ymmärrä mittään.
      nyt miun ukkoin o mielissään.hää voip rauhas rötköttää laveril ja mie puluputan tääl.miuta ei ennää häirihte televiisio ja miun ukkoin sano et televiisiota kuuleeki paremmin ny.
      miun lapset anto miul tämmösen vanahan konneen.ei täs miun mielest mittään vikkaa oo.ja mie kävin kylän koulul sellaasen ikäimmeisten ajokortti kurssin.en mie saa autoo ajjaa mut ossaan käynnistellä ja sammuuttaa.
      mie en ny ymmärtäny.mie tulin vuan tänne ja laitoin ihtelleni nimen.oisko miun pitäny jossain käyvä esittelleen ihteni.

• n52

joukkoon.
        Toivottavasti viihdyt.
        Minä olen ja niitä jotka ajelua opettelevat ja kuljen nyt alkuun pikkupolkuja jotta sitä taitoa tulisi lisää.
        Pääseehän sitä sitten sinne valtateille kun enemmän tuota oppia karttuu.

Tervetuloa =)

• hilima.N
        n52 kirjoitti:

joukkoon.
        Toivottavasti viihdyt.
        Minä olen ja niitä jotka ajelua opettelevat ja kuljen nyt alkuun pikkupolkuja jotta sitä taitoa tulisi lisää.
        Pääseehän sitä sitten sinne valtateille kun enemmän tuota oppia karttuu.

Tervetuloa =)

siul.mie kans harjoottelen.oon mie viihtynny hyvin.en mie kaikil palstoil oo viälä kerenny käyvä mut ku tästä vähä harajaantuu.

• Jermu

Keskustelemaan. Esittelystä mielestäni menee ihan hyvin omat mielipiteet erilaisissa asioissa.

• n52

kertaa hain täältä paikkaa josta voisi sillee pikkasella tavalla toivottaa kaikille,

Hyvää huomenta ja aurinkoista mieltä.

• Jermu

Ja aurinkohan paistaa, vaikkei se ehkä näy kaikille.

• selailija
        Jermu kirjoitti:

Ja aurinkohan paistaa, vaikkei se ehkä näy kaikille.

Ja toisille maistaa,
        maalata musta mieli,
        kun on niin terävä kieli.
        Nyt taas kulutan aikaa,
        ja odotan uutta taikaa,
        millä mieleni nostan,
        tai vaikapa kostan,
        mielen mustaajalle,
        tuolle ukolle hallitsevalle,
        joka tappaa elämän ilon,
        saa kananlihalle ihon.

• Jermu
        selailija kirjoitti:

Ja toisille maistaa,
        maalata musta mieli,
        Nyt taas kulutan aikaa,
        ja odotan uutta taikaa,
        millä mieleni nostan,
        tai vaikapa kostan,
        mielen mustaajalle,
        joka tappaa elämän ilon,
        saa kananlihalle ihon.

Mulla paistaa aurinko aina tupaan,
        Se ei perustu muilta kyseltyyn lupaan.
        Teen ja toimin omilla säännöillä,
        ne ei muutu muitten väännöillä.
        Perheen hyväksi paljon tehdä pitää,
        toivon siitä onnea lisää itää.
        Muille en elämääni anna säätäjän roolia,
        katselen ulos ja kaatelen lasiin boolia.
        Onneni eteen paljon on tehty työtä ja vaivaa,
        mutta joillekkin se ei riitä, vaan he kateutta kaivaa.

• hennaliisa1

ja teile kaikile.
        Tään ketju alottaja kysy avauksessaa, et "mitä itse haet täältä?"
        Näi kauniin aurinkoisen päivän mie en hae mittää tään enempää, vaan lähen ukkoi ja koirai kans lenkille. Enkä oikei tiije haenks mie ylleesäkkää mittää.
        Sen oon hakemattakii löytänt, et mukavii ihmisii - miu pirtahei käypäsii on joitakii, niiko sie esimerkiks.
        Haastetaa illemmal lissää ja jos sätis haasteltas, ni mie oon täl nikilläi.
        Nyt on kyl mäntävä ulos aurinkoo. Ainakii meil tääl Etelä - Karjalas paistaa täyvelt terält.

• selailija
        Jermu kirjoitti:

Olis paljon nuijalla töitä,
        vaan kiristellä täytyy vöitä,
        ukon päätä ei mikään käännä,
        vaik rautalangasta väännät!
        On oikeessa aina hän varmaan,
        vaik päänsä on täysin harmaa.
        Ei intoa saa olla mulla,
        elää asioita,uusia tulla,
        hän kaiken vaan mustana näkee,
        ja haluaa jotenkin pätee.
        Nyt yksin vaan aikaa taas tapan,
        ja olenpa aika hapan!!

• n52
        hennaliisa1 kirjoitti:

ja teile kaikile.
        Tään ketju alottaja kysy avauksessaa, et "mitä itse haet täältä?"
        Näi kauniin aurinkoisen päivän mie en hae mittää tään enempää, vaan lähen ukkoi ja koirai kans lenkille. Enkä oikei tiije haenks mie ylleesäkkää mittää.
        Sen oon hakemattakii löytänt, et mukavii ihmisii - miu pirtahei käypäsii on joitakii, niiko sie esimerkiks.
        Haastetaa illemmal lissää ja jos sätis haasteltas, ni mie oon täl nikilläi.
        Nyt on kyl mäntävä ulos aurinkoo. Ainakii meil tääl Etelä - Karjalas paistaa täyvelt terält.

ja mukavat lenkkipolut,
        Kun minä siellä chatissa olen todella harvoin,mitä nyt ehkä kerran parissa viikossa käyn yöllä jotain unia toivottelemassa,mutta täytyypi se poikkeus ja jne. muuten tämä elo käy liian yksitoikkoiseksi.

Haastellaa ku kohakkai osutaa =)

Mie tääl Hesa-Kotka-Imatra akselil.

• Hirmu
        selailija kirjoitti:

Ja toisille maistaa,
        maalata musta mieli,
        Nyt taas kulutan aikaa,
        ja odotan uutta taikaa,
        millä mieleni nostan,
        tai vaikapa kostan,
        mielen mustaajalle,
        joka tappaa elämän ilon,
        saa kananlihalle ihon.

Olen täysin samaa mieltä

• Hirmu
        selailija kirjoitti:

Ei intoa saa olla mulla,
        ja olenpa aika hapan!!

Loistavaa

• Pääsiäisämmi
        Jermu kirjoitti:

Jermustahan on kehittynyt oikein loru-Lassi.

• Jermu
        Pääsiäisämmi kirjoitti:

Sä et taida tiettääkkään, millaisia lurituksia meikäläiseltä irtoaa..Toisaalta en mä kyllä tiedä itsekkään. Se on vähän sellainen juttu, että kuultuani jonkun kappaleen, pystyn sen sanoittamaan uudelleen samantien..yleensä tai silleen. Suurimmaksi osaksi sanoitan sen mielestäni "huumoripitoisesti"...Muut on varmaan aina erimieltä. Heitä en kyllä pysty siinä enää auttamaan..Kjäh!

• Jermu
        selailija kirjoitti:

Ei intoa saa olla mulla,
        ja olenpa aika hapan!!

Helpot ohjeet sinulle tässä annan,
        muutamia rivejä nettiin kannan.
        Ukon päässä jos harmaa vaan virta,
        ei sillä harmilla täyty sinun pirta.
        Omat pitää olla ajatukset sulla,
        siihen uusia juttuja mahtuu tulla.
        Pidä ajatukses omassa päässä,
        vaikkois tilanne ihan jäässä.
        Toteuta juttujasi oman mielen mukaan,
        silloin ei tyhjäksi sano mieltäsi kukaan.
        Ilolla sinulle kirjailin tässä sulle riviä,
        turha on omaan reppuun ottaa painoksi kiviä.

• TuleNvarjo
        n52 kirjoitti:

ja mukavat lenkkipolut,
        Kun minä siellä chatissa olen todella harvoin,mitä nyt ehkä kerran parissa viikossa käyn yöllä jotain unia toivottelemassa,mutta täytyypi se poikkeus ja jne. muuten tämä elo käy liian yksitoikkoiseksi.

Haastellaa ku kohakkai osutaa =)

Mie tääl Hesa-Kotka-Imatra akselil.

Aloitusosiossa Jermu kyseli mitä haemme täältä palstalta, miksi liikumme täällä, sekä myös miksi kirjoitamme tänne. Viimeiseen rattaisto raksutti heti oman selviönsä: tässä ja nyt. Dilemma oli ratkaistu. Silloin kun kirjoitusvimma tulee jonkin kutsuvan aiheen kohdalla, siitä pääsee laskemalla sormet näppäimille ja antamalla sanojen pudota. Ei siinä sen kummempia pohdintoja tarvita.

En minä ainakaan liiku näillä sivuilla hakijana, löytäjänä pikemminkin ja usein löytyykin näpsäköitäkin linkkejä, jotka johtavat taas uusiin ulottuvuuksiin.

En myöskään rajaa sitä kenelle vastaan, onko hän rekisteröitynyt vai ei. Se merkkaa jotain mitä kirjoitetaan, ei se kuka kirjoittaa. Aivan sama millainen lippusiima siellä nikinhäntänä roikkuu...

Jermu briljeerasi sanalla ingnooraminen. Ihan ufferia minulle, niin myös Googlelle ja kotini tietokirjoille. Oliko se kokeilu kuka nielaisee syötin, oma uudissanasi, vai muuten vaan mämminen kirjoitusvirhe?

• Pääsiäisämmi kirjoitti:

Jermu on todellakin uskomaton veijari suoltamaan noita riimejä. Hän keksii niitä aiheesta kuin aiheesta. Noo, aina ne ei ihan kilttejä loruja ole :).

• Jermu kirjoitti:

Nyt olen ihan kyykyssä. Hellyttävä runo sinulta.

• Jermu
        Mariet kirjoitti:

Jermu on todellakin uskomaton veijari suoltamaan noita riimejä. Hän keksii niitä aiheesta kuin aiheesta. Noo, aina ne ei ihan kilttejä loruja ole :).

Nopeasti kiltin runon veistelen sulle,
        aina olet niin asillinen ollut mulle.
        Runon muotoon mahtuu Sinullekkin taikaa monta,
        selviää ehkä tilanteita ja tunnetta onnetonta.
        Joskus pistin tyylin kovan ja ilkeilevän toisen,
        helposti miettii hahmot kuinka löytänyt on mallin moisen.
        Sinulle kiltin runoni laitoin, veistin sanaa,
        ethän sinä muita koskaan manaa.
        Kjäh ja köh!

• TuleNvarjo
        TuleNvarjo kirjoitti:

Aloitusosiossa Jermu kyseli mitä haemme täältä palstalta, miksi liikumme täällä, sekä myös miksi kirjoitamme tänne. Viimeiseen rattaisto raksutti heti oman selviönsä: tässä ja nyt. Dilemma oli ratkaistu. Silloin kun kirjoitusvimma tulee jonkin kutsuvan aiheen kohdalla, siitä pääsee laskemalla sormet näppäimille ja antamalla sanojen pudota. Ei siinä sen kummempia pohdintoja tarvita.

En minä ainakaan liiku näillä sivuilla hakijana, löytäjänä pikemminkin ja usein löytyykin näpsäköitäkin linkkejä, jotka johtavat taas uusiin ulottuvuuksiin.

En myöskään rajaa sitä kenelle vastaan, onko hän rekisteröitynyt vai ei. Se merkkaa jotain mitä kirjoitetaan, ei se kuka kirjoittaa. Aivan sama millainen lippusiima siellä nikinhäntänä roikkuu...

Jermu briljeerasi sanalla ingnooraminen. Ihan ufferia minulle, niin myös Googlelle ja kotini tietokirjoille. Oliko se kokeilu kuka nielaisee syötin, oma uudissanasi, vai muuten vaan mämminen kirjoitusvirhe?

Taas puuttuva sivistys löi läpi.
        Ignorantti = tietämätön, sivistymätön.
        Arvatkaa kuka?

Ignoroida = jättää huomioimatta, olla välittämättä.

Täytynee järjestellä päänsisäiset paremmin näin pääsiäisenä!

• n52
        TuleNvarjo kirjoitti:

eikö se ole jotain sivuuttamista tai huomiotta jättämistä?

Voi olla,että olen ihan pihalla ja väärässä.

Kyllä minä saatan vastata vain siinä mielessä jos minulle tulee tunne,että joku roikkuu liian kauan yksin ja kun siihen ei tarvita kuin esimerkiksi moi, ja en nyt ajatellut sinua.

Minä liikun myös hakijana koska silloin myös löydän =)

Moi.

• n52
        TuleNvarjo kirjoitti:

Taas puuttuva sivistys löi läpi.
        Ignorantti = tietämätön, sivistymätön.
        Arvatkaa kuka?

Ignoroida = jättää huomioimatta, olla välittämättä.

Täytynee järjestellä päänsisäiset paremmin näin pääsiäisenä!

menimme ristiin =)

• Jermu
        TuleNvarjo kirjoitti:

Ignooraamisen sanasen kuulin täällä palstoilla juuri,
        ymmärtämiseen löytyy mielestäni jokaisen tieto suuri.
        Guukkelia käytä mä en sanojen uudelleen ristimiseen lain,
        koska se veisi tuosta harrastuksesta vaivan ja hauskan vain.
        Hauskasti pelleilet ja kisaat sanoilla sinäkin juuri,
        varothan vain, sillä erehtymisen mahdollisuus on suuri.

• Jermu
        Mariet kirjoitti:

Nyt olen ihan kyykyssä. Hellyttävä runo sinulta.

Kyykkyyn painuu Marietin kiltti hahmo valoisa aina,
        silloin tulee tappelija esiin, hei, älä päätäs paina.
        Sinulle ei kyykky sovi tuollainen ikinä,
        nouse siis ylös ja lopeta tuo vikinä.
        Valoisan ilmeen kaikki sinulta täällä tahtoi,
        Ole siis oma itse, minkäs sille Jermukaan mahtoi!

• Jermu kirjoitti:

Nopeasti kiltin runon veistelen sulle,
        aina olet niin asillinen ollut mulle.
        Runon muotoon mahtuu Sinullekkin taikaa monta,
        selviää ehkä tilanteita ja tunnetta onnetonta.
        Joskus pistin tyylin kovan ja ilkeilevän toisen,
        helposti miettii hahmot kuinka löytänyt on mallin moisen.
        Sinulle kiltin runoni laitoin, veistin sanaa,
        ethän sinä muita koskaan manaa.
        Kjäh ja köh!

Voi Jermukka, kiitos runoista. Olen sanaton.
        Mitä ihmeen taikoja pääsiäisnoita on sinulle oikein tehnyt. Kjäh heh.

• Jermu
        Mariet kirjoitti:

Voi Jermukka, kiitos runoista. Olen sanaton.
        Mitä ihmeen taikoja pääsiäisnoita on sinulle oikein tehnyt. Kjäh heh.

Mä mikään kiltti ole, mikä sattui tilapäinen häirintä viestiyhteyksissä..Ei tartte tulla heti solvaamaan..Kjäh!

• Jermu kirjoitti:

Mä mikään kiltti ole, mikä sattui tilapäinen häirintä viestiyhteyksissä..Ei tartte tulla heti solvaamaan..Kjäh!

No siksihän minä menin ihan sanattomaksi ja ihmettelin mikä noita on käyny taikojaan tekemässä.

• hennaliisa1
        n52 kirjoitti:

menimme ristiin =)

ignooraamatta tuota aktivisuutta mil jotkut kirjottelloot tänne palstoille.
        Mäniks tää verski hieno sana nyt suunnileekaa kohallee, tai oikiaa paikaa.
        Paannaa myökii korteena kekkoo ja koitetaa auttaa tuota Jermuu, et hää sais sen punase palluka.
        Tuollane aktiivisuus pittää miu mielestäi palkitä.
        Jos vaa meist riippuu ni mittää dilemmaa ei tule.
        Mites hää tään keskustelu avaskaa?
        Mitä myö haetaa?
        Eihä myö mittää erikoisest, niiko mie sanoikii.
        Joskus on mukava vaa höpötellä ja jos tää Jermukii nyt ignoorais tään dilemman ko on vaikia vastata ni haasteltas mitä sylk suuhu tuop. Kaik ei oo nii monipuolisii, et runnoiloot ja haastaat henkevii ja mitä kaikki, kjähk.
        Tuo viimone sana kannattaa ignoorata, ko mie en muista tarkkaa mite se kirjotettaa. Saapiks sitä ies toise viisauksii lainatakkaa luvatta?

• n52
        hennaliisa1 kirjoitti:

ignooraamatta tuota aktivisuutta mil jotkut kirjottelloot tänne palstoille.
        Mäniks tää verski hieno sana nyt suunnileekaa kohallee, tai oikiaa paikaa.
        Paannaa myökii korteena kekkoo ja koitetaa auttaa tuota Jermuu, et hää sais sen punase palluka.
        Tuollane aktiivisuus pittää miu mielestäi palkitä.
        Jos vaa meist riippuu ni mittää dilemmaa ei tule.
        Mites hää tään keskustelu avaskaa?
        Mitä myö haetaa?
        Eihä myö mittää erikoisest, niiko mie sanoikii.
        Joskus on mukava vaa höpötellä ja jos tää Jermukii nyt ignoorais tään dilemman ko on vaikia vastata ni haasteltas mitä sylk suuhu tuop. Kaik ei oo nii monipuolisii, et runnoiloot ja haastaat henkevii ja mitä kaikki, kjähk.
        Tuo viimone sana kannattaa ignoorata, ko mie en muista tarkkaa mite se kirjotettaa. Saapiks sitä ies toise viisauksii lainatakkaa luvatta?

Minulla tämä pääsiäinen mennyt vähän erikoiseksi,kun olen muutenkin aika erikoinen,mutta kaikkki kääntyy jotenkin toisin kuin ajattelin.
        Ykkösasia minulla on lanttulaatikko uunissa!
        Seuraavaksi menee file sinne.
        Kolmanneksi kala unohtui!

Piti eilen ja tänään tulla minun jäkikasvuani syömään,mutta jokainen on vain piipahtanut ja toistanut,että kunhan nyt äkkiä käväisin ja tulemme sitten huomenna,
        Pah.Tulkoot vaan huomenna jos haluavat.Uunissa se ruoka nyt on!

Neljäs juttu on se,että minulla oli valkkaria jääkaapissa ja se oli tarkoitus siihen kalaan jota ei ole olemassakaan ja minä köyhä tyttö en mitään heitä pois joten se on nyt tuossa nenän edessä.On muuten harvinaisen hyvää vai johtuisikohan se siitä,että lasi on jo kertaalleen tyhjennetty?

Mitähän romaania minä oikein rupesin kirjoittamaan ?!

• Pääsiäisämmi
        Mariet kirjoitti:

No siksihän minä menin ihan sanattomaksi ja ihmettelin mikä noita on käyny taikojaan tekemässä.

...Jermun kiltiksi! Häh-häh-häh-häää...

• hennaliisa1
        n52 kirjoitti:

Minulla tämä pääsiäinen mennyt vähän erikoiseksi,kun olen muutenkin aika erikoinen,mutta kaikkki kääntyy jotenkin toisin kuin ajattelin.
        Ykkösasia minulla on lanttulaatikko uunissa!
        Seuraavaksi menee file sinne.
        Kolmanneksi kala unohtui!

Piti eilen ja tänään tulla minun jäkikasvuani syömään,mutta jokainen on vain piipahtanut ja toistanut,että kunhan nyt äkkiä käväisin ja tulemme sitten huomenna,
        Pah.Tulkoot vaan huomenna jos haluavat.Uunissa se ruoka nyt on!

Neljäs juttu on se,että minulla oli valkkaria jääkaapissa ja se oli tarkoitus siihen kalaan jota ei ole olemassakaan ja minä köyhä tyttö en mitään heitä pois joten se on nyt tuossa nenän edessä.On muuten harvinaisen hyvää vai johtuisikohan se siitä,että lasi on jo kertaalleen tyhjennetty?

Mitähän romaania minä oikein rupesin kirjoittamaan ?!

Miu mielest juhlapyhin voip iha hyväl omaltunnol
        nappailla pullollise valkkarii, tai mitä tahtojaa Alko antimii mist tykkää.
        On meilläkki uko kansa tuol varattu juomii ja myöhemmi illal korkataakii. Ei siin mittää pahhaa oo.
        Nyt hää män taas koira kansa kävelemmää (ukko)
        Myö tääl päi sanotaa ukoks miestäänä, eikä se tarkota pahhaa.
        Muute sit ko koira tulloo tähä vuuve aikaa sissää ni se on ensimäiseks vietävä pestäväks. Nii hitsi likaset sen tassut on, mut niihä ne ovat ihmise jalatkii - kengät. Ei oikei voi männä mato pääle kävelemmää.

Nyt just tul mielehei,ko Jermu kysy mitä myä haetaa, et tällästä vissii monet - tavallista haastamista, tavallisist arkisist asioist.
        Joskus sit saattaa tulla joku rako vaik filosofisille ja henkevimmillekkii ajatuksile ja sanomisile.

• n52
        hennaliisa1 kirjoitti:

Miu mielest juhlapyhin voip iha hyväl omaltunnol
        nappailla pullollise valkkarii, tai mitä tahtojaa Alko antimii mist tykkää.
        On meilläkki uko kansa tuol varattu juomii ja myöhemmi illal korkataakii. Ei siin mittää pahhaa oo.
        Nyt hää män taas koira kansa kävelemmää (ukko)
        Myö tääl päi sanotaa ukoks miestäänä, eikä se tarkota pahhaa.
        Muute sit ko koira tulloo tähä vuuve aikaa sissää ni se on ensimäiseks vietävä pestäväks. Nii hitsi likaset sen tassut on, mut niihä ne ovat ihmise jalatkii - kengät. Ei oikei voi männä mato pääle kävelemmää.

Nyt just tul mielehei,ko Jermu kysy mitä myä haetaa, et tällästä vissii monet - tavallista haastamista, tavallisist arkisist asioist.
        Joskus sit saattaa tulla joku rako vaik filosofisille ja henkevimmillekkii ajatuksile ja sanomisile.

se menee ja aluksi on tietysti sitä hakemista,että mitä kieltä toinen puhuu.
        Minulla tuo arki kun on tietyllä tavalla helppoa ja voin olla pitkin tai poikin.
        olen jäänyt leskeksi jo kauan,kauan sitten ja olen aika vahva akka(se on ja niitä sanoja jotka eivät ole haukkumista)minulla kun oli merekulkija se ukko niin olen tietyllä tavalla ollut aina jotenkin yksin sen vastuun ja arjen kanssa.
        Kuitenkin ja luultavasti sen takia en taida ketään nurkkiini ottaa tai sitten sen pitäisi olla aika pakkaus jota viitsisin pitempään katsella.
        Olisihan tuo elo voinut toisinkin mennä.
        Sinulla on ollut hyvä säkä kun sinulla on se ukko!

• n52
        Jermu kirjoitti:

Ignooraamisen sanasen kuulin täällä palstoilla juuri,
        ymmärtämiseen löytyy mielestäni jokaisen tieto suuri.
        Guukkelia käytä mä en sanojen uudelleen ristimiseen lain,
        koska se veisi tuosta harrastuksesta vaivan ja hauskan vain.
        Hauskasti pelleilet ja kisaat sanoilla sinäkin juuri,
        varothan vain, sillä erehtymisen mahdollisuus on suuri.

erehdyksiä sallita!
        Ei me kaksi naista tätä yksin saada loppuun,että missäs se teidän porukka viipyy kun minulla tuo juomapuoli tekee hidastusta näillä näppäimillä ja kaiken lisäksi pitää yksin vielä viskitkin vedellä
        Perkule taidan siirtyä vodkan pariin.
        Saakohan siitä potkua nopeuteen?

En kyllä sitten aamulla anteeksi pyytele!
        Kahvia juon aamullakin!

• nunna
        n52 kirjoitti:

erehdyksiä sallita!
        Ei me kaksi naista tätä yksin saada loppuun,että missäs se teidän porukka viipyy kun minulla tuo juomapuoli tekee hidastusta näillä näppäimillä ja kaiken lisäksi pitää yksin vielä viskitkin vedellä
        Perkule taidan siirtyä vodkan pariin.
        Saakohan siitä potkua nopeuteen?

En kyllä sitten aamulla anteeksi pyytele!
        Kahvia juon aamullakin!

Pahus,voisin skoolata,mut lasi on tyhjä!
        Kellariinkaan ei viitsi enää hipsiä,talonväki herää ja kyttää et mitä se siellä kolistelee pullojen kans.
        Koettakaahan nyt kallistella kuppejanne,aamulla on hyvä lojua - jos ei mikään odota.
        Onhan sunnuntai,niin,pitikö ne kellotkin kääntää..??

• yopollo
        n52 kirjoitti:

menimme ristiin =)

tähän päivään sopisi.

• n52
        nunna kirjoitti:

Pahus,voisin skoolata,mut lasi on tyhjä!
        Kellariinkaan ei viitsi enää hipsiä,talonväki herää ja kyttää et mitä se siellä kolistelee pullojen kans.
        Koettakaahan nyt kallistella kuppejanne,aamulla on hyvä lojua - jos ei mikään odota.
        Onhan sunnuntai,niin,pitikö ne kellotkin kääntää..??

tässä mitään kelloja!
        Onhan siellä urkujen takana se pullo.
        Kerron näin niinkuin sisäpiiri jutun,että se ei ole viiniä vaan pirtua!!
        Älä ihmeessä juo raakana!!

• n52
        yopollo kirjoitti:

tähän päivään sopisi.

Ryyppääkö linnut koskaan?
        Tämä vanha,väsynyt vainoharhanen varis vetää päätään täyteen tällä hetkellä ja haluan nostaa kunniaksesi maljan sinä ainoa rohkea tässä helvetin virtuaali jutussa.
        Todella käsittämätöntä,että voi joku pelätä jotain mikä ei ole oikeasti edes kosketus etäisyydellä!

Moi =)

• Lokari69
        TuleNvarjo kirjoitti:

Vähän väärin kyllä kirjoitettu minun mielestäni,
        mutta tarkoitaa kai jotain välinpitämättömyyttä jnep.
        Terv: Lokari69.

• hennaliisa1
        Lokari69 kirjoitti:

Vähän väärin kyllä kirjoitettu minun mielestäni,
        mutta tarkoitaa kai jotain välinpitämättömyyttä jnep.

Mie oon siu viestilöitäis joskus lukent ja puntaroint, et mitä sie monil arvotuksillais tarkotat.
        No tätä englantii sie ainakii ossaat paremmi ko myö ko tuonkii sana selitit.
        Kui kauva sie oot siel Ameriikas jo asuntkaa?

• Lokari69
        hennaliisa1 kirjoitti:

Mie oon siu viestilöitäis joskus lukent ja puntaroint, et mitä sie monil arvotuksillais tarkotat.
        No tätä englantii sie ainakii ossaat paremmi ko myö ko tuonkii sana selitit.
        Kui kauva sie oot siel Ameriikas jo asuntkaa?

Jos olen oikein laskuissani pysynyt niin 48-49 vuotta.
        Mikä se arvoitus oli jota et ymmärtänyt?
        Voin koittaa selvittää jos osaan.CC

• Pääsiäisämmi kirjoitti:

...Jermun kiltiksi! Häh-häh-häh-häää...

Ihan kiva taikomushan se oli. Oli mukava nähdä kiltti Jermu, hehe...

• hennaliisa1
        Lokari69 kirjoitti:

Jos olen oikein laskuissani pysynyt niin 48-49 vuotta.
        Mikä se arvoitus oli jota et ymmärtänyt?
        Voin koittaa selvittää jos osaan.CC

mut jonkuu pähkinä sie annoit purtavaks.
        Kahtelin vaa noita , tai näitä palstoi ja sie kysyit jottai mitä kukkaa ei tient.
        Eikä taija tietää vieläkää.
        Et sie muista ihekkää?

• n52
        hennaliisa1 kirjoitti:

Kahtelin vaa noita , tai näitä palstoi ja sie kysyit jottai mitä kukkaa ei tient.
        Et sie muista ihekkää?

sinä minut unohdit.

Mulla on yksinäinen olo!
        odottelen yhtä vierasta1

• hennaliisa1
        n52 kirjoitti:

sinä minut unohdit.

Mulla on yksinäinen olo!
        odottelen yhtä vierasta1

rupesin vaa ihmettelemää ko tul Amerika puolelt vierailijoita.
        Tai oikijastaa yks mies, tää Lokar, jonka viestilöitä mie oon näht näil palstoil ja häne arvoituksijaa, jotka on ratkasematta.
        Niiko näit mie en muista ies mitä arvoituksii, mut vaikeita olliit.

Eiks se siu vierais tultkaa?Kyl se tulloo.
        Uskonkii, et iha kohta.

• n52
        hennaliisa1 kirjoitti:

rupesin vaa ihmettelemää ko tul Amerika puolelt vierailijoita.
        Tai oikijastaa yks mies, tää Lokar, jonka viestilöitä mie oon näht näil palstoil ja häne arvoituksijaa, jotka on ratkasematta.
        Niiko näit mie en muista ies mitä arvoituksii, mut vaikeita olliit.

Eiks se siu vierais tultkaa?Kyl se tulloo.
        Uskonkii, et iha kohta.

kävi jo ja mie oon jo niin juovuksis jot en kelpaa ku lähi bubii,mut männää sit sinne jos silt tuntuu.

• hennaliisa1
        n52 kirjoitti:

kävi jo ja mie oon jo niin juovuksis jot en kelpaa ku lähi bubii,mut männää sit sinne jos silt tuntuu.

huonees ko mie haastan siule!
        Tule iha reilust nimelläis.
        Enhä miekää täs nyt iha selvi päi oo.
        Mitä se haittaa jos on vähä ottant.

• n52
        hennaliisa1 kirjoitti:

huonees ko mie haastan siule!
        Tule iha reilust nimelläis.
        Enhä miekää täs nyt iha selvi päi oo.
        Mitä se haittaa jos on vähä ottant.

mis?

• hennaliisa1
        n52 kirjoitti:

mis?

mut männää sit joku toine päivä haastelemmaa!
        Huomen sie oot rapulas ja .... miekii....tai en mie mut tuo miu ukkoi saattaa olla.
        Mie käin jo parikii kertaa ja kyselin onks miu ystävärärtäi näkyny, Ei olt.
        Männää jonnai toisen päivän!

• n52
        hennaliisa1 kirjoitti:

mut männää sit joku toine päivä haastelemmaa!
        Huomen sie oot rapulas ja .... miekii....tai en mie mut tuo miu ukkoi saattaa olla.
        Mie käin jo parikii kertaa ja kyselin onks miu ystävärärtäi näkyny, Ei olt.
        Männää jonnai toisen päivän!

anna miulle anteeks.Vaik kylhä mie tiiän jot ei meiä porukas tarvihe selittelyi,mut mie perkele taian täs kännis olla rakastun ja mie en tykkää nyt siint tunteeest ku se ei käy!
        Mie mään koht makkaa.
        Ja mie oon aamul nöyrä,mu ei viel =)

• Lokari69
        hennaliisa1 kirjoitti:

Et sie muista ihekkää?

arvoitusta tarkoitat?
        Eihän vaan ollut se kun kysyin...?
        Noo eihän se voinut ola se juttu....
        Mieti ja kysy....HL1

• yopollo
        n52 kirjoitti:

Ryyppääkö linnut koskaan?
        Tämä vanha,väsynyt vainoharhanen varis vetää päätään täyteen tällä hetkellä ja haluan nostaa kunniaksesi maljan sinä ainoa rohkea tässä helvetin virtuaali jutussa.
        Todella käsittämätöntä,että voi joku pelätä jotain mikä ei ole oikeasti edes kosketus etäisyydellä!

Moi =)

mutta vesi riittää, saan pään kipeäksi vähemmälläkin. Kun näitä lintuja harrastaa, pitää olla aina valmiina hyppäämään kotteron rattiin ja ajamaan maan ääriin kun häly harvinaisuudesta tulee.

• ??!!??

KYLLÄPÄ SINÄ SAIT PALJON KOMMENTTEJA ALOITUKSEESI!!
      TAISI OLLA HYVÄ AIHE, KUN NOIN KIINNOSTI VASTATA.

HYVÄ JERMU! en lukenut vastauksia, kun kauhistuin niiden paljoutta!!!!

ALOITUKSESI OLI KYLLÄKIN TODELLA JÄRKIPUHETTA SISÄLTÄVÄ.

• ???????????????

aloitus oli?
        Sinä oikein huudat riemusi julki.
        Mitä vastasit, miten otit 'järkipuheeseen' kantaa?

• ilkeilijä
        ??????????????? kirjoitti:

aloitus oli?
        Sinä oikein huudat riemusi julki.
        Mitä vastasit, miten otit 'järkipuheeseen' kantaa?

Etkös sinä löydä sitä aloitusta? Sehän on se ketjun ensimmäinen kirjoitus?!

Hauskaa, jos riemuni kuului sinne asti. Alkukirjoitus OLI hyvä. Se riittää kannanotoksi.....edellyttäen, että olet lukenut aloituksen, ja olet samaa tai eri mieltä sen kanssa.

Minun kantani voi päätellä "riemunkiljahduksistani"!

• n52
        ilkeilijä kirjoitti:

Etkös sinä löydä sitä aloitusta? Sehän on se ketjun ensimmäinen kirjoitus?!

Hauskaa, jos riemuni kuului sinne asti. Alkukirjoitus OLI hyvä. Se riittää kannanotoksi.....edellyttäen, että olet lukenut aloituksen, ja olet samaa tai eri mieltä sen kanssa.

Minun kantani voi päätellä "riemunkiljahduksistani"!

minusta kaunista aikaa!
        Silloin yleensä tapaa paljaita sieluja!
        Naamiot tippuvat ennen yötä jolloin tunnistaa kulkijan jopa kaavun suojista!

• hennaliisa1
        n52 kirjoitti:

minusta kaunista aikaa!

sanokii suoraa mikä hää on.
        Mite se ilkeilijä- niki män ottamaa?
        Harvemp ihmine nyt ilkijä tahtoo tahallaa olla.
        Mite se ol noi hyökkäävä?
        Oiskoha se väsynt?
        Mänis makkaamaa!

• off
        n52 kirjoitti:

minusta kaunista aikaa!

POFF!

• hennaliisa1
        off kirjoitti:

POFF!

et kotielläimin pijetää sikkoikii, mut et ne ossaavat käyttää tietokonetta - se ol miule uutta!
        Pittääks tuole nyt sannoo, et Pohf, vai Nöf?

• off
        hennaliisa1 kirjoitti:

et kotielläimin pijetää sikkoikii, mut et ne ossaavat käyttää tietokonetta - se ol miule uutta!

Sinulle ole vastaillut, vaan n52 ja ?????????????, jotka ovat samoja. Vai oletko sinä kolmas muoto samasta henkilöstä?

Tämä n52 vastasi tuolla jossain POF! En tiedä oliko ottanut sen Jermulta käyttöön. Kaipa se tarkoittaa POIS?

• n52
        hennaliisa1 kirjoitti:

Seikkailin välil tuol muual ku mul on pikku paheit.Ei mitää vakavaa,mut mä oon päättäny,että tänä vuonna mä lisään listaani yhden paheen lisää ja mä etin sellast sopivaa.

• off
        n52 kirjoitti:

Seikkailin välil tuol muual ku mul on pikku paheit.Ei mitää vakavaa,mut mä oon päättäny,että tänä vuonna mä lisään listaani yhden paheen lisää ja mä etin sellast sopivaa.

Hyvää yötä ja iloista Pääsiäistä kaikille kirjoittajille, jotka tämän lukevat. Nukkukaa hyvin ja nähkää kauniita unia.

• ??????????????
        off kirjoitti:

Sinulle ole vastaillut, vaan n52 ja ?????????????, jotka ovat samoja. Vai oletko sinä kolmas muoto samasta henkilöstä?

Tämä n52 vastasi tuolla jossain POF! En tiedä oliko ottanut sen Jermulta käyttöön. Kaipa se tarkoittaa POIS?

varsinaisesti vastaa, mutta kysyn nyt kuitenkin, että oletko hermostunut?
        Kysyn monen kysymysmerkin kanssa.
        Mikä nyt suututtaa?
        Punanen pallukka lähestyy ja sitten uusi ketju kehiin!
        Mikä meni pieleen?
        Menehän välillä nukkumaan!

• n52
        off kirjoitti:

Hyvää yötä ja iloista Pääsiäistä kaikille kirjoittajille, jotka tämän lukevat. Nukkukaa hyvin ja nähkää kauniita unia.

vielä unten mailla.
        Onks näin vaikeaa?
        Mä taidan kokeilla jopa jotain vanhanaikaista eli mitä?
        Täytyy joku arvoitus jälkeensä jättää.
        Se joka ymmärsi mitä tarkoitin saa minun kunnioitukseni ansaittuun määrään asti.

Moi=)

• Jermu

Mutta tuolla ylempänä huumoria sisältänyt aloitus olikin sitten jollekkin tiukkapipokyselijälle ihan liikaa. Sillä paloi käämi aika pahasti tällaisen 10 vuotiaan kanssa. Kjäh!

• Mitenkähän tulee se tunne
        Jermu kirjoitti:

Mutta tuolla ylempänä huumoria sisältänyt aloitus olikin sitten jollekkin tiukkapipokyselijälle ihan liikaa. Sillä paloi käämi aika pahasti tällaisen 10 vuotiaan kanssa. Kjäh!

Aloituksia tiuhaan,sen vanhan harmaapään sait jo vaikenemaan ainakin omalla nikillään

• näitä
        Mitenkähän tulee se tunne kirjoitti:

Aloituksia tiuhaan,sen vanhan harmaapään sait jo vaikenemaan ainakin omalla nikillään

välihuutoja satelee vielä.

• Jermu
        Mitenkähän tulee se tunne kirjoitti:

Sellaista olen mieltä tästä.

• n52 kirjoitti:

vielä unten mailla.
        Onks näin vaikeaa?
        Mä taidan kokeilla jopa jotain vanhanaikaista eli mitä?
        Täytyy joku arvoitus jälkeensä jättää.
        Se joka ymmärsi mitä tarkoitin saa minun kunnioitukseni ansaittuun määrään asti.

Moi=)

vain ole,,ei se ei sovi ja tiedän kyllä mistä puhut.Näkemiin mieluummin.

• Mitenkähän tulee se tunne kirjoitti:

harmaapäästä puhuva yrittää päästä suosioosi,kehumalla aivan samoilla sanoilla,kun minuakin,ts,meillä molemmilla on hänen mielestään erikoisen suuri harmaiden aivosolujen kasautuman luoja suonut viisaudessaan.
        Minä jo häntä kiittelin kehuista ettei ajattele minun olevan jotenkin koppava ja kiittämätön.

• Jermu
        emw34 kirjoitti:

harmaapäästä puhuva yrittää päästä suosioosi,kehumalla aivan samoilla sanoilla,kun minuakin,ts,meillä molemmilla on hänen mielestään erikoisen suuri harmaiden aivosolujen kasautuman luoja suonut viisaudessaan.
        Minä jo häntä kiittelin kehuista ettei ajattele minun olevan jotenkin koppava ja kiittämätön.

Muutamia van harmittaa totaalisen rankasti, että tällainen 10v pistelee niitä nutulleen joka suuntaan. Mielestäni he uivat liian syvällä tässä nettivaltameressä..He eivät näe enää valoa. Surullistako..? Ehkä heille itselleen, minulta he eivät saa sääliä.

• n52
        emw34 kirjoitti:

vastauksesta minä kyllä tipahdin?

• n52
        emw34 kirjoitti:

meni vastaukseni kanssa.
        Saat kunnioitus pisteitä. =)

• n52
        emw34 kirjoitti:

tänään yrittänyt monta kertaa vastata,mutta kone kinaa mun kanssa grr..

Saat minulta kunnioitus pisteitä. =)

• n52 kirjoitti:

tänään yrittänyt monta kertaa vastata,mutta kone kinaa mun kanssa grr..

Saat minulta kunnioitus pisteitä. =)

Otan pisteet nöyränä vastaan.
        Hyvää'kesäaikaista'kevättä.

• maron

ihan hauskan harrastuksen eli NETIN kanssa. Se ei tarkoita etteikö minulla olisi muita harrastuksia, mutta haluan lukea ihmisten mielipiteitä eri asioista - niin ja tietenkin vastata joillekin. Täällä netissähän kyllä piiri pieni pyörii näiden vakiovastaajien toimesta, mutta se ei minua haittaa.
      Olen kyllä lukenut joidenkin kirjoituksista että piiriin ei tahdo päästä sisään, onko näin?
      Onkos minulla mahdollisuuksia, koska aion kyllä jatkossakin pysyä linjoilla.
      Tämä on minulle tosi hyvä vastapaino joskus todella rankkaan vapaa-ehtoistyöhön, jossa kuuntelen ihmisten ongelmia ja yritän parhaani mukaan auttaa heitä.
      Siksi joskus vastaan aika kirpeästikin joillekin - kun kuulee niin paljon kaikenlaista, niin joskus täytyy myös saada itse valittaa!!!!

• Olisiko näin

Muista sitten jatkossa ettei täällä saa käyttää huutomerkkejä,muuten sinua heti luullaan erääksi täälä ulos savustetuksi mukavaksi naiseksi

• n52

en kuulu vakiojuttuihin joten,

Moi =)

• Jermu

jos aiot kitisemällä valittaa, silloin meille voipi tulla tappelus. Hahaa! No, eikä tule.
        Niinpä meikäläinen päivystää tässä just sen takia, että saa ajan kulumaan. Missä tappelus, siellä Jermu, vai mites se nyt meni.
        Viime yönä minua feikkailtiin jonkun luuserin toimesta. Feikki pamahti kyykkyyn ja sitten hänen avauksensakin poistui. Sääli sinänsä, koska olisitte voineet lukea upean kyykytysrunoni hänelle. Kjäh!

• merliNelli

tänne myös:D

Tulin vain kurkistamaan tuolta kaffipalstalta tänne.Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas..Lukaisin tuossa muutaman jutun sieltä täältä.Ihan samanlaista täällä on kuin muillakin palstoilla.
      On asiallisia keskusteluja, nokkapokkaa, yksinäisiä kommentteja..ehkä kaikille on kuitenkin yhteistä hiukan kielteinen sävy.
      Jokaisella on vara valita mihin osallistuu ja jos ei mieluista löydy, on mahdollisuus tehdä sellainen avaus joka miellyttää.

Joka kerran kun vastaamme toiselle täällä, muokkaamme keskustelua johonkin suuntaan.Kun tarkemmin katsoo keskusteluja, niistä voi löytää vaikka minkälaista.Edellyttäen tietenkin, että osaamme tulkita niitä kirjoittajan näkökulmasta:D

Mukavaa päivänjatkoa:D

Ketjusta on poistettu 80 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2356
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      121
      1944
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      92
      1519
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      138
      1459
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1276
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1268
    7. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1200
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1141
    9. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1107
    10. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      38
      1052
    Aihe