Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
darknessin
profiilit
darknessin
darknessin
Vapaa kuvaus
Olen juuri sellainen kuin miltä näytänkin. NOT! . . .
Aloituksia
87
Kommenttia
2148
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kovuus ja itsekkyys ei ole sama asia. On toki niitä joilla on molempia ominaisuuksia, ja ne erottuvat joukosta äänekkäästi.
Itselläni on sellainen ongelma että olen fyysisesti melko pelottavan oloinen, ja siihen lisäksi se energiani, mikä on synkemmän puoleista. Tykkään keskustella ihmisten kanssa, mutta ne ovat aika pelokkaita ja varuillaan seurassani, ainakin tuntemattomat. Sitten paha tapani on keskeyttää toinen kun se on sanomassa jotain...ja se ei enää uskalla sanoa sitä sitä asiaa uudestaan, niin jään jälkikäteen miettimään mitä se olisi sanonut.. mutta yleensä ihmiset eivät sano mitään merkityksellistä, joten todennäköisesti en menetä mitään. Yritän tietysti parhaani mukaan olla ystävällinen ja mukava, mutta se ei aina riitä.
Sinulla on ollut merkillisiä ystäviä jos ne sinua ovat haukkuneet.... Enpä tiedä, ehkä otat asiat itseesi liian voimakkaasti, jos joku on eri mieltä jostain tekemisestäsi tai mielipiteestäsi tms. Onko ystävyys sinulle sitä että toinen on aina samaa mieltä kanssasi? Tuo kuullostaisi sellaiselta että on tullut joku erimielisyys jostain asiasta ja olet loukkaantunut siitä, ja toinen on sen seurauksena hylännyt sinut. Ihmiset eivät nykyään oikein siedä minkäänlaisia ongelmia, reagoivat sellaiseen välttelyllä ja hiljaisuudella, eivätkä halua selvittää asioita.
07.06.2024 17:54
Minulle on tullut ikäviä epäilyksiä ettei se ikinä toteudu. Joko niitten typerät pommit ei toimi ollenkaan, tai jokin muu seikka estää niitten käytön. Oli paljon teorioita ja epäilyjä siitäkin ettei edes Japanissa käytetty atomiaseita vaan tavallisia pommeja. Ehkä ne ei ole ikinä toimineetkaan, on vaan räjäytelty ruutia tai muuta tnt:tä valtavat kasat. Enpä tiedä, kyllä usko alkaa nyt olemaan loppu tämän asian suhteen. Ampuisi nyt edes yhden pienen ydinpommin johonkin että tiedettäsiin jotta ne toimii.
07.06.2024 17:22
Tuo on varmasti todella kurjaa jos vanhemmat yhtäkkiä alkavat ääriuskovaisiksi. Olisiko tuollaisessa tilanteessa nopeutettu huostaanotto paikallaan.
Vaikuttaa siltä että olet liian kiltti.... ei tässä maailmassa pärjää tuollaisella asenteella. Pitää olla kova ja valmis vastaamaan kaikkeen mitä tulee vastaan, kaikilla mahdollisilla käytettävissä olevilla keinoilla.
Uskovaisillehan tällä ei ole mitään väliä miten kunnollinen ihminen olet, kyse on vaan siitä että uskotko ja vannotko jonkin (epä)jumalan nimeen.
Niin, eipä taida kovinkaan suurta eroa olla saatananpalvonnalla ja kristuksepalvonnalla, olisiko vain eräs alkukantaisen palvontakultin uusi muoto kyseessä. Syödään ruumista ja juodaan verta, menee erittäin pakanalliseksi tuo homma heti alussa. Ja symbolina on roomalainen kidutusväline. Aivan sekopäistä touhua jos sitä alkaa järjellä ajattelemaan. Minusta suurin vika ja virhe tuossa uskonnossa on se väittämä että synnit saa anteeksi, se saa uskovaiset toimimaan käsittämättömillä tavoilla, kun mitäs väliä kun sen saa kuitenkin anteeksi. He tekevät rikollista toimintaa suljettujen verhojen takana, mutta silti ovat muita parempia koska ovat "valittuja" tai "uudestisyntyneitä" tms.
Kuitenkin, omasta mielestäni asioita on kärjistetty liikaa, jumala ei ole ollenkaan niin hyvä kuin väitetään, eikä saatana ole ollenkaan niin paha kuin sanotaan, tai enhän toki tiedä miten on. Itse vaan suuntaudun enemmän sinne pimeyden puolelle, se on aina ollut niin, jokin sielussani on vialla. Se vaan puhuttelee enempi, ja toinen puoli ei oikeastaan juuri yhtään... En ole kiinnostunut mistään brutaalista sadismista tai muusta, minua kiinnostaa ainoastaan voima, ja sitä olen tuntenut ainoastaan tällä pimeällä puolella. Toisella puolella on vain pelko, ja surkeus, armon anelu, rukoilu. Jotenkin kaikki ihmisyyden alhaisimmat osat ovat korostuneena ja esillä uskonnoissa, niin ja keinotekoinen itsensä ylentäminen, jonkin muun ansioilla kuin omansa.
07.06.2024 17:16
Tiedätkö mikä on erittäin huvittavaa.. tuli juuri mieleeni että nämä ääri-uskovaiset tällä palstalla lukevat meidän keskusteluamme star wars-elokuvista.... se on jotenkin aivan hillitöntä... Eivät he tosin edes tiedä että mitä ne ovat, jotain kiellettyä vaan.
Kuinka muuten pääsit siitä uskonnosta eroon? Ymmärsinkö oikein että olit kasvanut mukaan uskontoon pienestä pitäen, ja olivatko sukulaisesi myös uskovaisia?
07.06.2024 01:35
Niin minäkin pidin jo lapsena Darth Vaderista, ne oli hurjia elokuvia kun tulivat suomeen, mutta ystäväni olivat minua hieman vanhempia ja sitten minäkin sain katsoa elokuvan kun kerran ystävänikin katsoivat sitä... mikä lie niissä silloin ikäraja olikaan, en tiedä.
Jo silloin lapsena minä valitsin pimeän puolen, kaikki toiset kannattivat kapinallisia.
Ai se Anakin on se sama henkilö? Okei... en ole kovin hyvä tässä scifi-nörtteilyssä... taidat sinä viedä voiton kevyesti tällä alalla.
Tosiaan siitähän oli yksi elokuva miten se hahmo muuttui sankarista pimeän puolen kannattajaksi. Jotenkin meni turhan nopeasti se muutos, hieman äkisti tapahtui muistaakseni. Klassinen sankarista roistoksi tarina.. Samoin kun koko star wars kertoo pahan ja hyvän taistelusta, on aivan kuin suoraan toisesta maailmansodasta liittoutuneet vs. natsit. Imperiumin joukoilla elokuvassa on jopa samanlaiset univormut kuin natseilla...
07.06.2024 01:23
Et voi valita kahta!... voi olla vain yksi suosikki.
Sanoit ensin Darth Vader, joka on ehdottomasti minun suosikkini. Miten se voisi olla sinun suosikkisi? Olet hyvin eri tyyppinen henkilö kuin minä, ja silti suosisit tuota hahmoa? Sehän on koko elokuvan pääpahis. Se mikäsenyt on, kaapuhemmo on sivuhenkilö, sehän heitettiin lopussa kuiluun.
Darth Vaderissa kiehtoo voima, musertava voima jolla se jyrää alleen kaikki muut.
Jos oikein muistan niin olikohan tässä rogue onessa se kohtaus missä Darth pisti yksinään matalaksi joukon sotilaita. Se oli hieno kohtaus...
07.06.2024 00:49
Mielestäni vaadit liikaa. Rakastaminen tai rakkauden tunteminen on kova vaatimus jo parisuhteessa. Ystäviltä sellaisen vaatiminen menee jo mahdottoman yläpuolelle..
"en voi muuttaa sitä mitä olen".... jos noin ajattelet niin et voikaan.
Pidätkö asioiden tunteenomaisesta kokemisesta? Jospa se on syy miksi niin teet.
Minä en pitänyt, se oli kurjaa, tuntui että tunsin vain huonoja tuntemuksia. Kun pääsin niistä eroon vähän yli kaksikymmentävuotiaana, olin vihdoin vapaa. Ensimmäistä kertaa elämässäni.
Televisiossa menee juuri nyt Star Wars.... joku niistä uusista elokuvista, oletko katsonut niitä koskaan, onko sinulla mitään suosikkia niistä hahmoista siinä?
07.06.2024 00:15
On hämmästyttävää miten niin iso valta voi miltei romahtaa ajan kuluessa, samoin kuten Roomalle kävi. On siis vain ajan kysymys milloin on USA:n vuoro.
Sanoisin että juuri nyt oli kaikkien aikojen huonoin aika liittoutua USA:n kanssa... jollei mitään todella ihmeellistä tapahdu, jollei niillä ole takataskussa jotain todella suurta.
06.06.2024 23:47
https://keskustelu.suomi24.fi/viihde-ja-kulttuuri/kirjallisuus/runot
tuossa linkki, en tiedä onko pitkään ennenkuin poistetaan
06.06.2024 23:14
Aika hurjaa että odotat rakkautta ystäviltäsi, tai ystävyydeltä. Edes ns. kumppanit eivät useinkaan tunne mitään rakkautta toisiaan kohtaan, vaan ovat yhdessä velvollisuuden tunnosta tai käytännön syistä. Rakkauden hakeminen ystävältä on melkoisen vaativaa...
Itse en edes usko että sellaista asiaa kuin "rakkaus" on olemassakaan. Se on pötypuhetta. Ei sellaista ole ainakaan maan päällä.
Korjaan siis kamelot ei ole varsinaisesti oopperametallia vaan musikaali-metallia. Nightwish on itseasiassa suora kopio tästä bändistä, mutta oopperalaulajalla. Kamelot ei ehkä mene kaikille, varsinkaan jos ei ole musikaalitaustaa tai klassisen musiikin taustaa. Mutta jos tietää ko. alueista jotain, niin sitten osaa arvostaa Kamelotin laulajan kykyjä, ja esim. laulun opettajat youtubessa ovat erittäin vaikuttuneita laulajan taidoista.
Kun kuuntelen musiikkia siitä saamani tunteen perusteella, niin mikään älyvapaa örinä ei oikein sovi, energia sellaisessa on äärimmäisen alhaista. Kun jopa Dimmu Borgir (musta linna) kuumentaa vain varpaitani, ja se sentään sisältää sinfonisia elementtejä, niin jokin täysi örinä ei tekisi mitään tai sitten vain alentaisi energistä tasoani.
Meillä on ilmeisesti erillainen tapa tai tavoite musiikin kuuntelussa... arvelisin että sinulla musiikin kuuntelu perustuu tunteisiin mitä musiikista saat? En tiedä..
Sanoit kuuntelevasi sanoja tarkkaan, miksi et suoraan harrasta runoutta jos olet sanoista kiinnostunut? Haiku ja Tanka ovat mielenkiintoisia, erillaista kuin länsimainen tavara.
Katsopa täältä runo-aluetta, viihde ja kulttuuri - Kirjallisuus- Runot
06.06.2024 23:10
Voisin lähteäkin mutta minun musavisani sisältää vain aika rankkaa musiikkia....
Unohdin mainita että Kamelot on myös loistava bändi, ooppera-tyylistä metallia, uusi laulaja on loistava.
KAMELOT - Phantom Divine (Shadow Empire) ft. Lauren Hart
KAMELOT - Sacrimony (Angel of Afterlife)
Live versiot on parhaita.
Joo kuuntelin tuon disturbedin version, hyvä laulaja, mutta ei ole alkuunkaan minun tyylistäni musiikkia tuollainen, en saa siitä mitään irti. Kuuntelen musiikkia sen sisältämän tai aikaansaaman energian takia, Dimmu borgiria kuuntelen harvemmin, sen energia on alhaista, se alkaa kuumottamaan jalkojani. Arch enemy saa harteissani säteilemään ja liikkumaan korkeataajuisen sähköisen kentän. Ja Kamelot saa harteissa sekä niskassani tuntumaan sähköisen säteilevän energian, se on parasta energiaa. Muut on jostain siltä väliltä.
Tuollaisesta "normaalista" surkeasta musiikista en saa mitään tunnetta irti, sillä vaan menetän energiaa. Se toimii täysin vastoin sitä mitä haluan saavuttaa. Sanoja en yleensä ikinä edes kuuntele, ainoastaan tunnen, sen musiikin energian.
Enpä tiedä oliko tuo sinun kuvailemasi enemmänkin jotain rakkausjuttuja kuin ihan ystävyyttä, tuo kuullostaa melko vakavalta ihan vaan ystävyydeksi.
06.06.2024 19:12
Ota selvää mitä ne kuninkaalliset on tehneet siellä. Niitten kukkapenkistä löytyi ruumiita, siis ihan kirjaimellisesti ja oikeasti. Vissiin useamman kerran on jotain sen tapaista sieltä kuulunut.
06.06.2024 18:48
Niin toivomme. Olen jo kaksi vuotta! odottanut sitä ydinsotaa eikä vielä yhtä ainoaa rakettia ole saatu ilmoille! Alkaa jo oikeasti v****maan koko homma.
06.06.2024 18:20
Tuo voi hyvinkin olla totta, Britit ovat tehneet paljon pahaa maailmalla. Onneksi se paha kuningatar nyt vihdoin kuoli sieltä....
Voi olla että Britit tulevat vieläkin tekemään suurta pahaa, saattavat aloittaa seuraavan maailmansodan.
06.06.2024 17:40
Hahaa... mitä kommentteja olemme tähän keränneet näiltä sekopäiltä.... Kuinka helppoa olisi alkaa kiusaamaan näitä uskiksia täällä... mutta eihän se olisi oikein. Heitä pitää kohdella kuin vajaaälyisiä, heidän mielestään puuttuu palikoita, mutta ehkä ne vielä löytyvät jossain vaiheessa elämää.
Sounds of silence on tuttu kappale nuoruudestani, en tiennytkään että Disturbed on tehnyt siitä oman version, erikoista.
Valittettavasti en oikeen voi lähteä tähän musiikkivisaan mukaan, kun minun kuuntelemani musiikki on vain Arch Enemyä, Slipknottia, ja joskus Dimmu Borgiria. En usko että nuo miellyttäisivät sinua... tällä hetkellä lempikappaleeni on ollut Arch Enemy - Poisoned Arrow, sen alku on hieno, kuuntelen sen aina moneen kertaan.. kertosäkeestä en niin paljoa pidä.
Kultaista omenaa on paha puraista, hampaat hajoaa. Itse en omaa henkisyyttäni lähde muille tuputtamaan, ihan siistä syystä että se ei sovi kuin harvoille. Kun tiedän miten vaativa se tie on, niin en sitä arvaa suositella. Itsekään en ole ihan varma selviänkö kun taas sille tielle lähden. Todellisuudesta voisin sanoa senverran että kävin jossain toisessa paikassa kerran, tai todellisuudessa, ja se todellisuus oli selvästi todellisempi kuin tämä nykyinen todellisuus mihin palasin. Se oli melko häiritsevää pitkän aikaa kun muistikuvani oli todellisempi kuin tämä elämä. Jos olisi mieleltään heikko niin jo tuosta yhdestä yksityiskohdasta voisi helposti seota jos niin haluaisi...
Se normaali elämä ilman henkistä puolta, vietin sitä ehkä kymmenisen vuotta, silloin tällöin siitä hieman poiketen... Mutta se kävi niin valtavan tylsäksi ja yksitoikkoiseksi, saman toistamiseksi päivästä toiseen, että voin myöntää että joku vuosi sitten harkitsin vakavasti itsemurhaa. Sitten tajusin että en vaan kestä tavallista elämää, vaan tarvitsen sen henkisen ulottuvuuden siihen mukaan. Siis sen henkisen ulottuvuuden voi välttää jos niin haluaa tehdä, pitää vaan olla kieli keskellä suuta, ikinä ei voi kiinnittää huomiotaan mihinkään outoon asiaan, ja mieli pitää pitää kiireisenä kaikenlaisen hötön avulla, elokuvat musiikki uutiset jne jne..
Jaa oli henkinen ystävä, mikä siinä meni pieleen? Uskonto ehkäpä.... tai erillaiset uskomukset.
06.06.2024 17:11
Mikä ihme teillä on tämän venäläisen Mannerheimin kanssa? Miksi se nimi on nyt joka viestissä....
Hitler oli äärimmäisen arvostettu, yhtä arvostettu kuin Ceasar aikoinaan. Sanoisin että selkeästi arvostetumpi kuin Napoleon.
06.06.2024 16:48
Hyvät uskovaiset, katsokaa edes tämä yksi video. Tässä selviää miten syntisiä uskovaiset ovat, ja miten he uskovat että synnit on anteeksi annettu, miten voidaan valehdella koko ikänsä siitä mitä on tehty toisille, koska "synnit on anteeksi annettu", muilla ei ole väliä. Mutta se ei pidä paikkaansa.
Y ou t be :
I Thought My Mom Was Saved, UNTIL God Showed Me This…
Supernatural Stories
06.06.2024 16:46
Luin kommenttejasi aiemmista keskusteluistasi, ja vaikutat hyvinkin järkevältä ja tasapainoiselta. Erittäin harvinaista näillä palstoilla....
Ja lisäksi taiteelliselta, monet kirjoituksesi ovat runonkaltaisia. Täällä on muuten runopalsta erikseen, ehkä voisit sinne kirjoitella joskus jotain (se on melko autio paikka..).
Huomaan että vastustat uskontoa aika voimakkaasti, tai ehkä paremminkin uskovaisia. Varmaankin omakohtaisten kokemustesi vuoksi. Minäkin inhosin tai vihasin uskovaisia, ehkä vieläkin hieman... mutta kuitenkin jokainen uskokoot mitä haluaa minun puolestani, ei se minulle kuulu.
Jotenkin toivoisin hieman avoimuutta sinulle ajatuksiisi, jos sopii sanoa, että ottaisit mahdollisuuksia avoimemmin ajatteluusi, etkä sulkisi mieltäsi täysin kaikelta henkiseltä. Tietysti jos pelkäät että mielenterveytesi kärsii siitä jos otat henkimaailmaa yhtään mukaan maailmankuvaasi, niin silloin se ei ole välttämättä ollenkaan järkevää. Kieltämättä henkimaailman kanssa pelatessa mielenterveys on kovilla, se vaatii aika paljon kanttia ihmiseltä.
Uskonto taas vaatii vaan uskoa.... ja sitä minulla itselläni ei vaan ollut. Itseasiassa olen aika kateellinen niille sellaisille tosiuskovaisille, kun en yhtään tiedä että mistä hitosta ne sen uskon oikein ottavat, itse en siihen koskaan pystynyt vaikka yritin kyllä.
06.06.2024 00:53
Minulla myös oli samanlaista nuorena, että olin herkkä ja uskonto vaikutti voimakkaasti, ja puhutteli voimakkaasti. Olin erittäin masentunut silloin nuorena, ja nyt kun mietin niin uskonnolla saattoi olla suuri osa siinä että masennuin.
On hienoa olla avoin kirja ja kertoa itsestään todellisia asioita, se kertoo hyvästä itsetunnosta.
Itse kun jätin uskonnon, niin siirryin synkemmille vesille kalastelemaan... ja löysin sieltä paljon asioita. Jossain vaiheessa löysin absoluuttista kauhua, ja silloin olin erittäin lähellä järkeni menettämistä, ja jopa itse ihmettelin silloin että miksen vaan sekoa. Sen jälkeen jätin henkiset asiat pitkäksi aikaa, mutta kyllästyin ja turhauduin elämääni. Nyt aion aloittaa taas henkiset opinnot, ja aion saavuttaa jotain sillä tiellä.
06.06.2024 00:15
Erikoista muuten että tältä sekopäisimmältä palstalta löytyy eräs järkevimmältä vaikuttavista kirjoittajista.... vaikutat ehkä selväpäisemmältä kuin minä itse (mikä tosin ei vielä ehkä ole kovinkaan paljoa).
05.06.2024 23:55
49 / 108