Vapaa kuvaus

Rauhaa kaikille! Tulkoon meidän kaikkien osaksemme Jumalan Isän rakkaus, Jeesuksen Kristuksen armo ja Pyhän Hengen täyteys! Sähköpostia vastaanotan osoitteessa :[email protected]. Koulutus: --- Ammatti: Eläkeläinen Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

136

Kommenttia

3979

1. Miika 4
    1. Mutta viimeisinä päivinä pitää sen vuoren, jolla Herran huone on, vahvistuman, ja oleman korkeimman kaikkia muita vuoria, ja korotettaman kukkulain ylitse; ja kansat pitää sinne juokseman.
    2. Ja moninaiset pakanat sinne menemän ja sanoman: tulkaat ja astukaamme ylös Herran vuorelle ja Jakobin Jumalan huoneen tykö, että hän opettais meille teitänsä, ja me vaeltaisimme hänen poluillansa. Sillä Zionista on laki tuleva, ja Herran sana Jerusalemista.
    3. Ja hän on tuomitseva paljon kansan seassa, ja rankaiseva väkevät pakanat kaukaisissa maakunnissa; silloin pitää heidän miekkansa vannaiksi tekemän ja keihäänsä viikahteiksi. Ei yhdenkään kansan pidä toista kansaa vastaan miekkaa nostaman, eikä enään tottuman sotimaan
  2. Jaakob 5: 13. Jos joku kärsii vaivaa teidän seassanne, se rukoilkaan, jos joku on hyvällä mielellä, se veisatkaan virsiä.
    14. Jos joku sairastaa teidän seassanne, hän kutsukaan tykönsä seurakunnan papit, ja ne rukoilkaan hänen edestänsä, voidellen häntä öljyllä Herran nimeen.
    15. Ja uskon rukous parantaa sairaan, ja Herra ojentaa hänen, ja jos hän on syntiä tehnyt, niin ne hänelle anteeksi annetaan.
    16. Tunnustakaat toinen toisellenne teidän rikoksenne ja rukoilkaat toinen toisenne edestä, että te terveeksi tulisitte. Vanhurskaan rukous voi paljo, koska se totinen on.
    1.Tess 5: 16. Olkaat aina iloiset.
    17. Rukoilkaat lakkaamatta.
    18. Kiittäkäät kaikkein edestä; sillä se on Jumalan tahto teistä Kristuksessa Jesuksessa.
    19. Älkäät henkeä sammuttako.
    20. Älkäät prophetiaa katsoko ylön.
    1.kor 14: 23. Sentähden jos koko seurakunta yhteen paikkaan kokoontuis ja kaikki puhuisivat kielillä ja sinne tulisivat oppimattomat taikka uskottomat; eikö he teitä mielipuoleksi sanoisi?
    24. Mutta jos te kaikki propheteeraisitte, ja sinne tulis joku uskomatoin taikka oppimatoin, ja hän nuhdeltaisiin kaikilta ja tuomittaisiin kaikilta,
    25. Ja niin hänen sydämensä salaudet julki tulisivat, ja hän lankeais kasvoillensa ja rukoilis Jumalaa, tunnustain että Jumala olis totisesti teissä.
    26. Kuinkas se on, rakkaat veljet? Koska te kokoon tulette, niin kullakin teistä on psalmi, hänellä on opetus, hänellä on kieli, hänellä on ilmoitus, hänellä on selitys: ne tapahtukoon kaikki parannukseksi.
    27. Jos joku kielillä puhuu, se puhukaan itse toisena, taikka ensinnäkin itse kolmantena, ja vuorottain, ja yksi sen selittäkään.

Tässä olisi nytb alkuun raamatullista sanaa rukouksesta ja siitä, miten seurakunnan tulisi toimia tai on toiminut, kun seurakunta on ollut elävä,
  3. Otamme ensin yhden tilanteen jossa jokainen saa rukoilla valtoimenaan: Se on saarnan alkupiste, silloin pyydetään esirukousta.

Olen miettinyt asiaa, jonka nyt kerron. Jos on koolla tuhat ihmistä ja jokainen rukoilee. Kysymys kuuluu, mitä me itse kukin rukoilemme, kun sitä ei juurikaan sanota. Osa rukoilee: Tapahtukoon sinun tahtosi! Osa rukoilee saisinpa nyt virvoitusta! Joku rukoilee, antaisipa hän tulla nyt tuutin täydeltä nuille toisille. Tämä rukous huokaistaan molemmista vastakkaisista suunnista.

Mitä tuo seurakunnalle osoitettu rukouspyyntö oikeasti merkitsee? Etten pahoittaisi kenenkään mieltä, paitsi niiden ja niiden ja niiden.

Minä olen julistaja ja julistan vankiloissa esimerkiksi. En koskaan pyydä seurakunnalta esirukousta. Sitä enemmän olen Herran edessä etukäteen, että Hän antaisi jotakin. Nimittäin julistajan tehtävä on sanoa totuus rakkaudella eikä miellyttää seurakuntaa.

Nyt me ajattelemme tämän formaatin mukaan, ettei yksityiset kristityt voi, osaa saa rukoilla ilman saarnaajan valvontaa. Miten sitten toteutuu raamatun kehoitus: Rukoilkaa lakkamatta?

Kristittyjen pitää alkaa rakentamaan rukousalttareita kaikissa tilaisuuksissa, jos on useampia henkilöitä paikalla ja yksinollen rukoilla omien asioidensa puolesta ja kaikkien, minkä Pyhä Henki mieleen nostaa.

Rukoilemisen kieltäminen on raamatunvastaista harhaoppia.