Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kts777
profiilit
kts777
kts777
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
866
Kommenttia
12083
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Odotellaan ensin niiden Saddamin piilottamien ydinkärkiohjusten ja muun CIA:n aikoinaan VARMASTI KAMEROISSAAN NÄKEMÄN roinan löytymistä ennenkuin huijataan ihmisiä taas uudestaan!
BUHAHAHAHAAA!!!!!
20.09.2007 22:09
Löysin tälläisenkin aikakauslehden kuin "Kabbalah Today" maaliskuu/2007 ja nyt luen sitä silmät ymmyrkäisenä....
:oO
20.09.2007 20:58
On se noinkin mutta olet hieman ristiriitainen tässä:
"...ellei vielä tiedä uskoakko vai ei, kannattaa viedä asiansa vaikka kuinka monta kertaa Jumalalle uudestaan. Uskoa ei synny omin voimin, vaan ilmaiseksi anova sen saa, lahjaksi..."
Onhan tuossakin sinun käsityksessäsi hinta. Se on se, että pitää paukutella rukouksia tuon tuostakin ennen kuin alkaa vaikuttaa.
Ilmaista olisi se, että yksi ainoa rukous ja se on siinä!
; )
20.09.2007 18:50
Todellinen kristillisyys ottaa huomioon myös palestiinalaiset ja myöntää heillekin täydet oikeudet, kuten USA:n evankeliset johtajat tässä kirjeessään presidentti Bushille:
http://www.nytimes.com/2007/07/29/us/evangelical_letter .html?_r=1&ei=5070&en=590efa8400d4d738&ex=1189224000&ad xnnl=1&oref=slogin&adxnnlx=1190302409-kzulsGmaiNUwz7MR6 31sEQ
20.09.2007 18:42
Kyllä me leikkiä ymmärretään...
;o)
19.09.2007 18:56
Pekan viestit ne vain liikkuvat eetterissä, vaikka mies itse on jo siirtynyt Valhallaan.
; )
18.09.2007 22:39
Vuosikymmenet olen tutkinut näitä asioita ja vanhurskautettu kevät-talvella 1996 mutta miksi ihmeessä minun pitäisi vaihtaa kirkkoa????
18.09.2007 22:33
Tutkin mielelläni noita eri filosofioita ja teen synteesejä mutta en tingi kristinopista, vaikka toki yhtymäkohtia voi löytää vertailevan uskontotieteen avulla monestakin suunnasta.
18.09.2007 22:22
Olen tietysti saanut monen muun suomalaisen tavoin luterilaisuuden perintönä ja aluksi nimikristillisyytenä tai kulttuurikristillisyytenä mutta vakaumuksen vahvistuttua sydämenasiaksi en nähnyt mitään syytä vaihtaakaan.
18.09.2007 22:07
Mutta tunnen monia uskontoja ja filosofioita melko hyvin, kun olen niitä ikäni tutkinut.
18.09.2007 21:50
Olenko mielestäsi maltillinen kiihkomielinen vai jotain siltä väliltä...
: )
18.09.2007 21:44
Alttarikutsu symboliseeraa konkreettisesti sitä, kuinka ihminen vastaa Jumalan kutsuun:
2.Timoteuksen kirje:
1:9 hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,
1.Pietarin kirje:
2:4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
Kaatuminen Jumalan kosketuksesta:
Apostolien Teot:
9:4 ja hän (Saulus) kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
18.09.2007 21:41
Ei me kaikki sellaisia olla.
Keskittykäämme olennaiseen ja kääntykäämme kohti valoa, niin varjot jäävät taaksemme.
; )
18.09.2007 21:23
Joka tapauksessa sanoisin, että oma vaikutelmani ei ole se, että ainakaan Elena olisi yrittänyt "ujuttaa" mitään oppia tänne. Minä puolestani olen tälläinen esoteriikasta kiinnostunut ja heittelen joskus koepalloja, kun arvostan juutalaisten kantoja niihin. Heillä kun on itsellään pitkät perinteet aiheesta. Taisi olla tämä Tinotito, joka oli oikein perehtynyt Kabbalaan ja sen sellaiseen.
Olen silti samaa mieltä Elenan kanssa, että salaoppien ei pidä muodostua palstan pääasiaksi, eivätkä ne sitä ole olleetkaan. Itse en seuraa salaoppeja, vaikka niitä tutkinkin. Olen ihan peruslinjalla kulkeva luterilainen kristitty, jonka syntinen vaellus on Jumalan armon varassa.
Ja Elenan kanssa ollaan eri henkilöitä joskin kieltämättä paljolti samanhenkisiä.
"Suhetta?" ; )
18.09.2007 21:14
Teoreettisen vastauksen siihen saatat löytää Martin Lutherin kirjasta "Sidottu Ratkaisuvalta".
Käytännön vastauksen saat kenties silloin, kun seisot elämäsi viimeisellä rannalla, katselet totuutta silmiin ja kuulet Jumalan juhlakutsun, eikä sinulla ole hänelle enää mitään muuta annettavaa tuliaisiksi, kuin säkillinen syntejä ja jo syntymähetkelläsi saamasi kuolemantuomio.
Anteeksi dramatiikka mutta tämä pulpahti esiin niin mukavasti...
; )
18.09.2007 20:47
Rakentava huomautus tähän väliin.
Ehkä yllätyt, mutta minulla on kirjahyllyssäni Suomen juutalaisen Norit Steinbock-Vatkan laatima kirja "Tooran kertomuksia". Siinä ovat monet nämä meille tutut (Vanhan) Testamentin kertomukset käännetynä Suomeksi sillä tavalla, kuin miten Suomen juutalainen ne kääntäisi.
Erot kirkkoraamattuun eivät ole mitään järisyttäviä mutta tekstiä kun lukee saattaa jopa Kooteeässäkin päästä hieman jyvälle siitä, mikä on juutalainen näkökulma Tooraan.
Elenakin lukisi tätä varmaan mielellään:
http://www.kirjasana.fi/product.php?isbn=9789516070134&sessID=4878a1b5299cae418d396cd6ce236ac5
18.09.2007 20:38
Eikä pidä enää nykyaikana olla liian mustasukkainen omista pyhistä kirjoistaan. Maailma on niin yhdentynyt, että kaikki nuo Raamatut, Koraanit, Bhagavad Gitat, Dhammapadat ja Zend Avestat alkavat jo olla ihmiskunnan yhteistä omaisuutta. Suuria, upeita kertomuksia menneistä kulttuureista.
18.09.2007 20:31
:oD
18.09.2007 20:18
Käyppäs kuule katsomassa joskus sen saman lappeenrantalaisen "nettiprofeetan" kotisivuja, joka toisinaan yrittää tännekin tunkea linkkejään. Lue sieltä, kuinka hän on omasta mielestään Suomi-neidon vaginassa lepäävä "hyvä siemen" ja harhaoppinen arkkipiispa kuulemma on sitten Suomi-neidon per****sä eli Aurajoen varrella istuva paha siemen, niin alat kuule pian kaivata Elenaa ja Hänen kaunista esitystapaansa.
18.09.2007 20:10
Juutalaisetkin ovat käyttäneet tuota sanaa "Vanha Testamentti" keskustellessaan esimerkiksi minun kanssani, sillä he tietävät kristittyjen tuntevan Tanakhin parhaiten juuri sillä nimellä.
Eikä sen silloin tarvitse olla arvoladattu sana vaikka se kenties joillekin sitä onkin.
18.09.2007 20:01
591 / 605