Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tonza1379
profiilit
tonza1379
tonza1379
Vapaa kuvaus
Aloituksia
254
Kommenttia
5626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>sinähän et ole koskaan tehnyt väärin mitään.
En niin. Mukava että olet huomannut asian.
Kirjoittaja teki oletuksen että alkoholiongelmat poistuisivat raamatun tai vt-seuran avulla.
>>Aloittaja ei ole pilkannut ketään, toisin kuin sinä, joka käyttäydyt vihamielisesti ja aggressiivisesti toista kirjoittajaa kohtaan.
Trollisi saavat vain sen mitä ansaitsevatkin.
>>Menikö?
Pitääkö asia esittää jotenkin erityisellä painokkuudella, vai mikä siinä on kertauskysymyksen arvoista? Auttaisiko kenties jos esittäisin asian isoilla kirjaimilla?
>>On suositeltaa katsoa peiliin
Katsoin, sama tyyppi sieltä aina katsoo. Katsonko jotenkin väärin?
Muusta kirjoituksestasi en saanut selvää. En nimittäin noteeraa lapsellista caps-lockailua. Kirjaimet ja sanat ovat ymmärrettävässä muodossa ilman että niitä korostetaan. Caps-lockeilla kirjoittaminen tulkitaan nettikirjoittelussa huutamiseksi, ja huutavat ihmiset saavat puolestani huutaa itsekseen.
>>Tämä ei liene "teidän" palstanne, vai olenko väärässä?
Et ole. Sinunhan tämä on.
Lopusta en taas saanut selvää. Korviin sattuu.
06.01.2011 16:22
Tekstiähän minä kommentoinkin. Siinä kirjoittaja lupasi jo ties monennenko kerran lähteä.
Tarkkaavaisuutta nyt vähän, Polter hyvä.
06.01.2011 16:14
Eikös sun pitänyt lähteä jo monta viestiä sitten?
06.01.2011 16:00
Polter pysyy nyt multipersooniensa kanssa karsinassaan ihan rauhassa.
06.01.2011 15:54
>>Sinä teet sangen paljon oletuksia toisesta henkilöstä muutaman krijoitetun rivin perusteella.
Teet sangen mielenkiintoisia johtopäätöksiä siitä että kysymyksessäni olisi ollut pienimmässäkään määrin kyse sinusta. Kysyin mielipidettäsi asiaan, en mitään muuta.
Miten aloitukseni muuttui dramaattisesti jätettyäni epähuomiossa Matteuksen raamatunkohdan pois lainauksesta? Selvennykseksi että minua ei haittaa sen pätkän vertaa minkäänlaiset raamatunpaikat minkään uskonnollisen lafkan kirjoituksissa, enkä minä lähde niistä tarkoituksellisesti poistamaan. Siinä ei olisi mitään mieltä.
>>Siksi on järkevämpää vaikka avata ne esitykseen kommenttien kera, kuin jättää ne pois.
Suattaap olla. Tarkoituksellista se ei ollut ja piste. Perehdypä nyt siihen avaukseen noin niinkuin kokonaisuuden kannalta, jos vielä sattuu olemaan aiheeseen lisättävää.
Vaikka tuo tulkintasi Psalmista onkin konteksti huomioon ottaen hyvä, ja varmasti myötäilee hyvin pitkälti sitä mitä sillä on haettu, niin eikö tuo ole aika kaukaa haettua jargonia ollakseen Ainoan Oikean Totuuden ja Tien paratiisiin omaavan Jehovan järjestön perustelu asemalleen?
06.01.2011 15:53
>>ja alat olettaa että minulla on ongelmia tupakasta /alkoholista?
Ensimmäisen oletuksen teit sinä, olettaessasi että muilla kuin jehovantodistajilla on ongelmia alkoholin kanssa.
>>Itse en ole niitä eläessäni käyttänyt, joten pilkkasi meni väärään kohteeseen.
Mihin oman pilkkasi kohdistit? Ehdottomasti oikeaan osoitteeseen?
>>Jos tuolla tavalla ihmisille puhut, en ihmettele miksi sinua kartetaan,
muittenkin kuin todistajien taholta
Hehe, ensin 'pahoitat mielesi' siitä että vedin luonnollisen johtopäätöksen kirjoittamastasi, ja nyt vedät itse hatusta kaksi oletusta. Jälkimmäinen meni törkeän puolelle, josta sinulla ei luonnollisesti voi olla mitään käsitystä. Niin ja väärinhän se meni oikein kunnolla.
>>Kiitos mielipiteistäsi kuitenkin.
Ole hyvä vain. Kehoitan kuitenkin miettimään muutamaan kertaan ennenkuin lähdet olettamaan omiasi palstan kirjoittajista, ja vetämään samanaikaisesti marttyyrin roolia siitä samasta mitä itse teet. MEillä on täällä jo yksi sellainen mimmi. Vaikka odotusarvo sille että se olet juuri sinä onkin korkea.
06.01.2011 15:42
>>Miksi jätit aluksi sen Matteuksen jakeet pois?
Sitä ei sattunut olemaan tuossa pätkässä jonka aloitukseen kopsasin. Aloituksen, ja kaiken muunkin, kannalta on yhdentekevää onko raamatunpaikka mukana tai ei. Minua sen ymppääminen kohtaan ei haittaa pätkän vertaa. Jännä muuten että aloitus sinänsä jäi sinulta kokonaan kommentoimatta. Poimit jonkun yhdentekevän sivujuonteen ja annoit kaiken tarmosi sen käsittelemiseen.
>>Kun lukee suomenkielisestä kirjasta ko. kohdan, se ei vaikuta samalta kuin sinun
oma versiosi.
Aloituksen kannalta, miten raamatunpaikkojen poisjättäminen vaikutti asiaan?
>>Toki tahdot esittää Jt tekstin epäedullisessa valossa.
Ei siihen minua tarvita, eikä raamatunpaikkojen ymppääminen lainattuun kohtaan muuta sitä pointtia miksikään, että vt-seura on asettanut itsensä ainoaksi väyläksi päästä paratiisiin, eikä sillä ole tälle itseasettamiselle mitään perusteita.
Jätit sitten Psalmien kohdan kokonaan käsittelemättä.
>>Hyvästi!
Tervetuloa takaisinkin, mutta sitä ennen kehoitan perehtymään netikettiin ja keskusteluihin ylipäänsä.
06.01.2011 15:28
Sivuston tarkoitus on keskustella jehovantodistajuudesta. Se lukee ihan etusivulla.
Jehovantodistajuus on kulttimainen uskonto, joka kiristää jäseniään näiden sosiaalisilla suhteilla ja pyrkii pitämään vapaan informaation järjestöstään jäseniltä pimennossa. Jos karttamissääntöä ei olisi, ja asioista olisi mahdollista keskustella avoimesti, niin jehovantodistajuutta koskeva keskustelu olisi aivan toisenlaista kuin nykyään.
Niin ja se että sinulla on tai on ollut ongelmia tupakan ja alkoholin käytössä, ei tarkoita että kaikilla muillakin on tai olisi.
06.01.2011 13:55
Samalla tavalla nuo raamatunpaikat on suomenkielisessä versiossakin. Pääkohta lainauksesta on sen loppuosa, jonka tueksi on annettu tuo Psalmien paikka. Tässähän on kyse vt-seuran itse itselleen asettamasta asemasta, jota se perustelee tuolla naurettavalla Psalmien kohdalla. Matteuksen kohta on 'todistus' siitä että raamatun mukaan kaikki uskonnot eivät vie samaan lopputulokseen, ja Psalmien kohdan on tarkoitus todistaa että juuri vt-seura on tämä Ainoa Oikea Tie. Malliesimerkki näennäisraamatullisuudesta.
Olisin halukas kuulemaan myös sinun ajatukset tuosta Psalmien kohdan lainaamisesta tueksi sille, että vain vt-seuran kautta pääsee pippaloimaan pidempään.
>>Voitaisiin myös sanoa, että entisellä todistajalla ei ole mitään tekemistä JT-materiaalin kanssa, jos tuolle linjalle lähtee.
No kerrohan nyt sitten miten annetusta Psalmien paikasta saadaan revittyä perustelut vt-seuran itse itselleen asettamalle asemalleen Ainoana Oikeana Tienä paratiisin pippaloihin.
06.01.2011 13:40
>>Minulla on kyseinen kirja hyllyssäni
Niin mullakin. Tarkistetaan myös täältä käsin.
05.01.2011 14:13
>>Millä oikeudella asetut kaiken yläpuolelle niin että jätät raamatunkohdat mainitsematta??
Kyse on nyt vt-seuran omista sanoista. Raamatulla ei ole niiden kanssa mitään tekemistä. (5. moos 18:22)
Toisaalta oli hyvä että tuli puheeksi tuo raamatunpaikka. Annettu Psalmien paikka herättää lukijassa lähinnä surkuhupaisuutta. Anonyymin antamaa Matteuksen kohtaa tuosta ei lähteideni mukaan löydy.
05.01.2011 08:24
Sinä voit elää ikuisesti paratiisissa maanpäällä 1982 s. 255 "Sinun täytyy kuulua Jehovan järjestöön ja tehdä Jumalan tahto saadaksesi hänen ikuisen elämän siunauksensa. - Ps.133:1-3"
Annettu raamatunpaikka kuuluu näin:
1 Matkalaulu. Daavidin psalmi. Miten hyvä ja kaunis onkaan veljesten yhteinen, sopuisa elämä!
2 Se on kuin kallista tuoksuöljyä, joka valuu hiuksista parralle, Aaronin parralle, ja siitä hänen viittansa reunuksiin.
3 Se on kuin aamun kaste, joka Hermonilta laskeutuu Siionin huipuille. Siionille Herra on antanut siunauksensa: siellä on elämä, ikuinen elämä.
Hieno raamatunpaikka, joka kuvaa kirjaimellisten veljesten sopuisuutta. Se, mitä tekemistä paikalla on vt-seuran itse itselleen asettamastaan asemasta ihmisen ja paratiisin välillä, on oma mielenkiintoinen kysymyksensä. Joku voisi olla sitä mieltä että kyse on hyvästä esimerkistä vt-seuran oppien näennäisraamatullisuudesta.
04.01.2011 09:22
>>Aj-jaj,miksi jätit sen pois? Et pitänyt tärkeänä?
Keksitkö yhtään uskontoa, lahkoa tai kulttia, joka ei voisi vedota ko. raamatunpaikkaan todetessaan että vain sen itsensä kautta voi päästä milloin minkäkinlaisiin tuonpuoleisiin pippaloihin? Niinpä, et varmasti. Kohta on siksi yhdentekevä tässä(kin) kontekstissa. Vain se on merkittävää että vt-seura asettaa järjestönsä omin pikku kätösin Jumalan ainoaksi järjestöksi maan päällä, ja että vain sen kautta voi päästä paratiisin bileisiin.
Toisaalta kohtahan sopii hyvin vt-seuraan. Väärien profetioiden saralla se ansaitsee kunniamerkin, josta Jehovalla on varmasti oma mielipiteensä.
04.01.2011 08:36
>>Reippaana henkilönä tietysti menet nyt sanomaan muslimeille, mitä mieltä olet heidän mielikuvitusystävästään.
Ehdottomasti, jos sitä tullaan minulle hehkuttamaan. Oma-aloitteiseen saarnaamiseen asiasta ei ole varsinaista syytä.
04.01.2011 08:28
>>Et tainnut ymmärtää ettei mielikuvitusystäbä ja jumala ole sama asia.
Mikroskoopin alla tulos on sama.
>>Lisäksi vertauksesi on loukkaava sellaisia kohtaan jotka uskovat jumalaan.
Myös mielikuvitusystävien kyseenalaistaminen on loukkaavaa niitä kohtaan, jotka niihin uskovat. Kyllä sinä nämä tiedät, kunhan haastat, kuten tapasi on. En ole kyllä koskaan ymmärtänyt mikä motivoi sinut haastamaan tyyliisi.
03.01.2011 21:37
Ei kyse ole "kestämisestä". Kyse oli ystävällisestä ja aiheellisesta huomautuksesta. Toki oikeuksiisi kuuluu kirjoitella minne tahansa ja miltei mitä tahansa. Kunhan nyt esitin kainon pyynnön.
03.01.2011 20:18
Mutta jatketaanpa sitten avaamani aiheen tiimoilta. Jos haluat keskustella jumaluuksista, avaa sille tarkoitettu uusi keskustelu.
03.01.2011 18:34
>>Tämä taas ei todista että jumalat ovat mielikuvitusystäviä.
Eikä ole myöskään todisteita etteivätkö jumalat olisi mielikuvitusystäviä. Sama pätee lainaukseesi. Vaihda siihen Jumalan tilalle mielikuvitusystävä ja saman probleeman äärellä ollaan. Toisaalla jo kerroinkin että näissä asioissa on kyse subjektiivisista näkemyksistä - näkemyksestä riippumatta.
03.01.2011 18:34
Eli et siis voi todistaa asiaa, silti väität ettei mielikuvitusystäviä ole.
03.01.2011 17:23
>>Ei mukavaa...
Mukavaa ei ole myöskään se että Jehova tappaa vt-seuran mukaan pien kaikki muut paitsi jehovantodistajat. Lienee jopa jäätiköiden sulaminen toivottavampi tapahtuma kuin Jehovan suunnitelmat.
03.01.2011 15:36
34 / 282