weha

weha profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Liittynyt 20v sitten
212 aloitusta · 12429 kommenttia
Nim. 41+31, saahan sitä sanoa mitä vaan ja tynnustaa mitä vaan, mutta kun jo oppi on sen vastainen, mitä väliä, mitä sanoo? Puhuin siis opista.

Kaikenmaailman kielilläpuhumista ja muuta omavanhurskasta potaskaa opettava aloittaja ja kesitas yms. Ne rukoukset tiedetään ja ei ne mitään vaikuta tuossa hengessä. Ei varmasti vaikuta- Raamattuhan sanoo itse, että ei jokainen, joka sanoo Herra, herra pääse taivaaseen...

No ihan omin korvin kuulin, kuinka Markku Koivisto rukoili Nokialla, että Jumala kääntäisi Vanhoillislestadiolaisia Jumalalle. Taisi rukouksella saaneenkin epäuskoisia lestadiolaisia omalle, samalle tielleen...No tämä oli tällainen asiallinen kärjistys...

Joku kohta Raamatusta: Matt.24:24. "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. 25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut".

2:Tim.4:3. "Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia 4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin".
Kuten olemme huomanneet, Raamatun oppi on toinen kuin synergismiä opettavien ratkaisukristittyjen.

Eihän Jumala ketään pakota uskomaan, vaan Pyhä Henki antaa mielenmuutoksen ihmiselle. Se on Pyhän Hengen teko, kun sydän synnistä hätääntyy ja etsii armoa. Oikein sanoo Kristinoppimme: "Minä uskon, että en voi omasta järjestäni ja voimastani uskoa, vaan Pyhä Henki on kutsunut minua lahjoillaan".

Nimimerkki "pakkopaidalle", että Raamattu kertoo, että pienokaiset uskovat ja ottavat vastaan Jumalan valtakunnan. Tämä on uskottava Jeesuksen sanojen perusteella- Kaste vesi onkin Jeesuksen verellä punattu. Siinä liitetään siihen työhön, jonka Jeesus ristillä teki: "Olemme hänen kuolemaansa kastettu" (Room.6:3) ja "Kristukseen kastetut, ovat Kristuksen päällensä pukeneet" (Gal.3:27).

Vl-ehtoollisopista sen verran parjaajat, että se ei reformoitu, koska sen mukaan, saamme Kristuksen tosi ruumiin ja tosi veren, leivässä ja viinissä. Että syytökset ovat turhia.

Kristinoppi:
Kuinka monenlainen syöminen ja juominen tapahtuu pyhässä ehtoollisessa?
Pyhässä ehtoollisessa tapahtuu kolmenlainen syöminen ja juominen: luonnollinen, hengellinen ja sakramentillinen.

Luonnollinen syöminen ja juominen tarkoittaa tavallista syömistä. Ehtoollisessa leipä ja viini syödään luonnollisella tavalla kuten ruoka.

Hengellinen syöminen ja juominen tarkoittaa uskoa Kristukseen. Uskossa näet me nautimme Kristuksen lunastustyön hedelmää, syntien anteeksiantamusta. Lue Joh. 6:47-58. Tätä hengellistä syömistä on aina harjoitettava. Huomio: Joh. 6:47-58 ei puhu ehtoollisen nauttimisesta, vaan vain tästä hengellisestä syömisestä.

Sakramentillinen syöminen ja juominen tapahtuu ainoastaan pyhän ehtoollisen sakramentissa, sillä vain siinä saamme suullamme ottaa vastaan ja yliluonnollisella tavalla syödä ja juoda Kristuksen tosi ruumiin ja veren. Tämä tapahtuu samalla, kun syömme leivän ja juomme viinin.