Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 20v sitten
212
aloitusta ·
12429
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Haluan olla rehlinen. En voi olla lestadiolainen kun äänestän ja kannatan perussuomalaisia. En voi olla lestadiolainen, kun minulla on televisio. En voi olla lestadiolainen, kun katson urheilua ym. Tiedän kyllä lestadiolaisia koska tekevät näitä ja tervehtivät "Jumalan terveellä" seuroissa.
Minusta se ei ole reilua, vaan itsensä pettämistä.
06.11.2011 19:46
Nim. 41+31, saahan sitä sanoa mitä vaan ja tynnustaa mitä vaan, mutta kun jo oppi on sen vastainen, mitä väliä, mitä sanoo? Puhuin siis opista.
Kaikenmaailman kielilläpuhumista ja muuta omavanhurskasta potaskaa opettava aloittaja ja kesitas yms. Ne rukoukset tiedetään ja ei ne mitään vaikuta tuossa hengessä. Ei varmasti vaikuta- Raamattuhan sanoo itse, että ei jokainen, joka sanoo Herra, herra pääse taivaaseen...
No ihan omin korvin kuulin, kuinka Markku Koivisto rukoili Nokialla, että Jumala kääntäisi Vanhoillislestadiolaisia Jumalalle. Taisi rukouksella saaneenkin epäuskoisia lestadiolaisia omalle, samalle tielleen...No tämä oli tällainen asiallinen kärjistys...
Joku kohta Raamatusta: Matt.24:24. "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. 25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut".
2:Tim.4:3. "Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia 4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin".
06.11.2011 19:39
Kielilläpuhuminen kuului lähinnä apostoliseen murros aikaan, jolloin evankeliumi levisi muillekkin kansoille ja sitä tarvittiin.
Enään sitä ei ole esiintynyt, kun Raamatun sana on jo merkein vahvistettu ja apostoleita ei enään ole ja Raamattu on loppuun kirjoitettu, erikieliä ei tuossa merkityksessä tarvita.
Mark.16:20. "Mutta he(apostolit) lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta".
Hebr.2:3. "kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille, 4. kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?"
06.11.2011 16:00
Saathan kerskata jos halluat ja niinkuin tykkäät, mutta huomaa, että silloin olet ylpeä, typerä henki...kielillä puhutaan pakanuskoissa ja kenties juutalaisuudessakin, joka ei ole kristinuskoa. Ateismi lienee Israelissa on nykyisin nuorten suosima asia eikä vanhemmat pysty enää vaikuttamaan edes nuorison mielipiteisiin. Nyky Israelilaiset nykyisin taitaa uskoa vain aseisiin.
Meni hieman aiheesta pois, mutta menkööt...
06.11.2011 15:49
Vahvistan sanomani. Täällä on kerskaavia, haukkuvia iljettäviä henkiä, joilla ei ole mitään tekemistä Pyhän Hengen kanssa.
Teidän opit on vääriä.
06.11.2011 11:42
Niin, ne on VL-liikkeen väärät kriteerit, ei minun.
05.11.2011 14:19
Tarkennus: "Olen lähtenyt vl-liikkeestä televisiokysymyksen tähden. Miksi kävisin seuroissa, jos ei pidetä edes uskovaisena?
Sitten olen kuullut varmalta taholta, että uskovaisilla ja nuorilla on televisiota eräällä paikkakunnalla ja silti sanotaan "Jumalan terve".
Tämä on hullunkurista. Tiedän myös varmalta taholta, että jotkut uskovaiset ovat äänestäneet "protestipuoluetta", perussuomalaisia, kuten minäkin, eikä siis rökäletappion kohdannutta keskustaa. Ymmärrän nämä omina valintoina, enkä autuuden ehtoina tai seurakunnnan asioina.
Vaimon kanssa katselen uutisia, ajankohtaisia ohjelmia, urheilua, kokki ja eläin filmejä..vietän siis vissiin erittäin huonoa elämää...
Että heippa...
05.11.2011 07:28
Ole rehti ja reilu ja sano vaikka "terve, terve". Mitä väliä sillä on? Kun on kerran ulkopuolella, niin on.
Kun esim. pelkästä televisiosta joutuu ulkopuolella, ainakin jotkut ja joillakin paikkakunnilla saattaa uskovaisilla olla televisioita ja tämä on tiedossakin "johdolla", mutta silti sanotaan "Jumalan terve"- Näin ollen olen tehnyt rehlisen johtopäätoksen, että elämäntapakysymyksistä ei saisi tehdä oppia tai autuuden ehtoja. Jos tehdään tiukkoja sääntöjä ns. "höpö" synneistä, tulee eroja ja uskosta luopumisia, varsinkin nuorempien taholta- Tällaista olen kuullut.
05.11.2011 07:14
En ole VL, mutta tässäkohden siellä ainakin opetetaan ihan oikein, vastoin tämän palstan turhanpuhujia ja haukkujia.
05.11.2011 06:56
Kesitas ja kaikki muut hänen kannallaan olevat Raamatun selvän tekstin vastaanväittäjät ovat väärässä ja pelkkiä ilveilijöitä, ynnä panettelioita. Vl-opetus on myös tässäkohden oikea. Tästä siellä opetaan Raamatun oman sanan mukaisesti, että nainen petti ensin ja, että naisen lapsen synnyttäminen on uskovaisen naisen hyviä tekoja ja uskon hedelmää. Sanoohan Raamattu: "Hedelmistään puu tunnetaan".
1.Tim.2:13. Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva; 14. eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen. 15. Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.
05.11.2011 05:56
Tuosta valitusta kansasta, on kohtakin Raamatussa ja siihen kuuluu kaikki Jumalan lapset:
1.Piet.2:9. "Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa.
10. Ennen te ette olleet kansa, mutta nyt te olette Jumalan kansa. Ennen te olitte armoa vailla, mutta nyt on Jumala teidät armahtanut".
Synergistit yleensä, ainakin tällä palstalla käyttävät hyvin rumaa kieltä, valehtelevat ja menevät henkilökohtaisuuksiin. Sellaisissa ei voi olla, muuta kuin hurmahenki-
22.10.2011 08:35
Raamatun mukaan Jumalalla on valittunsa ja omansa, jo ennen maailman perustamista.
Room.9:16. "Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen".
Joh.10:27. "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. 28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. 29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä".
Joh.15:16. "Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät..."
Room.9:23. "ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?".
Täällä pyörii samat vastaväitteet, joihin on jo vastattu, joten en niitä toistele.
22.10.2011 08:29
Brita Kajsa, niin toki ihminen langeta ja luopua uskosta kokonaankin. Se on tietysti ihmisen oma moka...
Vapaa tahto menettiin syntiinlankeemuksessa:
Syntiinlankeemuksen jälkeen Jumala sanoi:
1.Moos. 6:5. "Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat"
1.Moos.8:21. "Ja Herra haisti lepytyshajun, ja Herra sanoi sydämessänsä: en minä silleen enää maata kiroo ihmisen tähden: vaikka ihmisen sydämen aivoitus on paha hamasta lapsuudesta: ja en minä silleen enää lyö kaikkia kuin elävät, niinkuin minä tehnyt olen".
21.10.2011 09:41
Kuulin erästä katollista johtavaa miestä Concordian tunnustuspäivillä, joka puhuu myös tekojen kautta pelastumisen puolesta. Hän kertoi, että aina uskovainen pelastuu Raamatussa myös teoilla. Sitten hän otti juuri tuon ryövärin ristillä, ja kertoi, että hän alkoi puolustamaan Jeesusta toiselle ryövärille ja pelastui siksi.
21.10.2011 09:08
Vaikka ihmisellä on vapaata tahtoa ajallisissa asioissa, hengelliseen ratkaisuun hän ei kykene ikipäivänä. Se on aina Pyhän Hengen teko ja aikaansaannos.
Olen monasti ajatellut kahta ryöväriä ristillä ja sitä, kuinka Jumala antoi ymmärryksen ja parannuksen armon toiselle ryövärille. Toinen ryöväri, ei sitä voinut ymmärtää. Se on suuri Jumalan työ. Ihmisen osa on uskoontulossa vastaanhangoitella, lihan puolesta, sillä luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on.
21.10.2011 08:51
Kiitos Brita Kajsa siitä, että et ole omavanhurskas.
Muistan yhden tapauksen eräästä juoposta, vaikka tämä on aika yleistä, niinkuin oppina.
Eräs juoppo teki parannuksen. Hän piti oikein tyypillisen helluntailaisen omavanhurskaan puheen: "Mä olin sellainen ja sellainen juoppo ennen, sitten mä tein ratkaisun ja sitten mä tulin uskoon". Pieni aika kului, sitten hän taas oli rapajuoppo ja entisillä teillä. Sitten hän todisti lisää: "Nyt mä olen tehnyt sen ratkaisun kunnolla".
Tuo ei ole siis mitään ilkeilyä, vaan tyypillinen synergistinen puhe. Olen kertakaikkiaan kyllästynyt ja kurkkua myöten täynnä tuota "Showta". Aivan sama asia on kun puhuja kerskaa ihmeillä ja kuinka Jumala on auttanut jossain afrikassa.
Tässä on käynyt näin: "Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia 4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin. (2.Tim.4:3).
Tämä meni vähän pois aiheesta, mutta tota se voi olla fariseuksen puhe.
21.10.2011 08:43
melperi, kyllä uskovaisten taskut on tyhjät Jumalan edessä. Sinun ja sinun hengenheimolaistesi ei.
20.10.2011 18:37
Miksi Raamattu kehoittaa:
"Mutta kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi, niille, jotka uskovat Hänen nimeensä."
Joh 1:12
weha: Lue seuraavakin jae, joka on moukari vapaata tahtoa vastaan:
Joh.1:13. "jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta".
Se, että usko tulee kuulemisesta, ja kuuleminen Jumalan kautta, ei tarkoita synergismiä, vaan yksin sanan kautta syntyvää uskoa, niinkuin sana tässä kuuluu.
Weha:
Joh.6:29. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
Tähän juuri vahvistaa kaiken edellisen, että Jumala vaikuttaa uskoa ihmisen sydämeen, joka ottaa sanan vastaan!!!
weha: "Se kun on kohdan mukaan Jumalan teko, kun ihminen uskoo Jumalaan. Tämä usko, sisältää kohdan mukaan myös sen, että ihminen ottaa vastaan".
"Meitä kuuntelemassa oli myös muuan Lyydia, jumalaapelkäävä nainen, joka oli kotoisin Tyatirasta ja kävi kauppaa purppurakankailla. Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vastaan sen mitä Paavali puhui" (Apt.16:14).
Uskonpuhdistuksen sanoma on tarpeen tänäänkin: "Yksin armosta, Yksin uskon kautta, ilman lain töita, yksin Kristuksen tähden".
20.10.2011 18:33
Täällä esitettiin eräs asia Ratkaisukristillisyyden, että sen puolesta, että ihmisen tulee ottaa 1 askel Jumaln puoleen pelastuakseen. Tässä tästä ajatus:
"20. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani."
"jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven"
Jumalako tässä avaa oven vai joku "ratkaisukristillinen"?
weha: "Sellainen ihminen, joka kuulee Jumalan äänen ja avaa oven on tietysti uskovainen. Hänessä Pyhä henki vaikuttaa.
Kuten olemme lukeneet Raamatusta, luonnollinen ihminen ei ota vastaan, mikä Jumalan Hengen on".
20.10.2011 18:17
Kuten olemme huomanneet, Raamatun oppi on toinen kuin synergismiä opettavien ratkaisukristittyjen.
Eihän Jumala ketään pakota uskomaan, vaan Pyhä Henki antaa mielenmuutoksen ihmiselle. Se on Pyhän Hengen teko, kun sydän synnistä hätääntyy ja etsii armoa. Oikein sanoo Kristinoppimme: "Minä uskon, että en voi omasta järjestäni ja voimastani uskoa, vaan Pyhä Henki on kutsunut minua lahjoillaan".
Nimimerkki "pakkopaidalle", että Raamattu kertoo, että pienokaiset uskovat ja ottavat vastaan Jumalan valtakunnan. Tämä on uskottava Jeesuksen sanojen perusteella- Kaste vesi onkin Jeesuksen verellä punattu. Siinä liitetään siihen työhön, jonka Jeesus ristillä teki: "Olemme hänen kuolemaansa kastettu" (Room.6:3) ja "Kristukseen kastetut, ovat Kristuksen päällensä pukeneet" (Gal.3:27).
Vl-ehtoollisopista sen verran parjaajat, että se ei reformoitu, koska sen mukaan, saamme Kristuksen tosi ruumiin ja tosi veren, leivässä ja viinissä. Että syytökset ovat turhia.
Kristinoppi:
Kuinka monenlainen syöminen ja juominen tapahtuu pyhässä ehtoollisessa?
Pyhässä ehtoollisessa tapahtuu kolmenlainen syöminen ja juominen: luonnollinen, hengellinen ja sakramentillinen.
Luonnollinen syöminen ja juominen tarkoittaa tavallista syömistä. Ehtoollisessa leipä ja viini syödään luonnollisella tavalla kuten ruoka.
Hengellinen syöminen ja juominen tarkoittaa uskoa Kristukseen. Uskossa näet me nautimme Kristuksen lunastustyön hedelmää, syntien anteeksiantamusta. Lue Joh. 6:47-58. Tätä hengellistä syömistä on aina harjoitettava. Huomio: Joh. 6:47-58 ei puhu ehtoollisen nauttimisesta, vaan vain tästä hengellisestä syömisestä.
Sakramentillinen syöminen ja juominen tapahtuu ainoastaan pyhän ehtoollisen sakramentissa, sillä vain siinä saamme suullamme ottaa vastaan ja yliluonnollisella tavalla syödä ja juoda Kristuksen tosi ruumiin ja veren. Tämä tapahtuu samalla, kun syömme leivän ja juomme viinin.
20.10.2011 18:10
155 / 622